Ja 3 talig is mooi maar bedenk wel dat vaak het kind dan alle 3 de talen niet PERFEKT spreekt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dubai, na Bangkok? Wow, dat wordt een verandering... Bangkok ken ik niet, maar ik heb goeie verhalen gehoord over de vriendelijke mensen daar. Kom je in het plastic wereldje van Dubai...
Maar jullie gaan het er vast goed hebben! Voor de kinderen zijn er een hoop internationale vriendjes en vriendinnetjes.
[..]
Dank je.
Ja, scholen zijn nog niet echt aan de orde zeg maar... Maar een beetje intelligent kind kan overal wel meekomen lijkt me. En zelf kan je ook een hoop bijdragen. 3-talig opgroeien (NL, ENG, ESP) lijkt me ook geniaal voor een kind. Kinderen van vrienden spreken vaak beter Engels dan hun ouders.
Het verschil kunnen horen of een taal goed spreken, natuurlijk hoor je verschillen, dat maakt ook niet uit. Overigens dacht men in Mexico dat ik uit Spanje kwam, dus mijn eigen Spaans is goed genoeg bevonden (het zit inmiddels dicht tegen mijn Engels aan, ver boven mijn Duits). Het is wel steeds Colombiaanser geworden, na Mexicaans waarschijnlijk de makkelijkste versie (vergelijk Chileens of Cubaans wat veel moeilijker te volgen is vind ik). Voor nasynchronisaties worden vaak Colombianen gebruikt omdat hun Spaans zo duidelijk is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja 3 talig is mooi maar bedenk wel dat vaak het kind dan alle 3 de talen niet PERFEKT spreekt.
Mijn nichtje en neef zitten in Italie en zijn daar vanaf hun geboorte.
Thuis Nederlands, op school Italiaans en Engels.
Maar volgens de Italianen kunnen zij nog steeds het verschil horen.
Dan toch maar geen Nederlands thuis?
Heb je het artikel aangeklikt?? Non-native speakers, engineflowertje...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Hm, toch wel sneu voor de Britten en Amerikanen dan, dat Nederlanders, Zweden en Denen beter Engels spreken!
Als je sommige Britten/Amerikanen hoort of hun schrift ziet is dat nog niet eens zo'n belachelijke stelling.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Hm, toch wel sneu voor de Britten en Amerikanen dan, dat Nederlanders, Zweden en Denen beter Engels spreken!
Ik maakte een garpquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je het artikel aangeklikt?? Non-native speakers, engineflowertje...
En ik denk wel zeker dat veel Nederlanders beter Engels spreken dan achterstandswijkVSAmerikanen of kansloze chavs in jouw UKje.
Daar zijn al een boel discussies over geweest. Belangrijkste punt is dat jij als ouder, als je thuis een andere taal aanbiedt dan je moedertaal, een 'plattere' taal aan zult bieden. Je biedt een minder grote woordenschat en met minder diepgang en finesse. Bovendien spreek je waarschijnlijk ook met een accent, dus of je kind accentloos zal spreken is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja 3 talig is mooi maar bedenk wel dat vaak het kind dan alle 3 de talen niet PERFEKT spreekt.
Mijn nichtje en neef zitten in Italie en zijn daar vanaf hun geboorte.
Thuis Nederlands, op school Italiaans en Engels.
Maar volgens de Italianen kunnen zij nog steeds het verschil horen.
Dan toch maar geen Nederlands thuis?
De dingen die ik soms voorbij zie komenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je sommige Britten/Amerikanen hoort of hun schrift ziet is dat nog niet eens zo'n belachelijke stelling.
Make that the cat wise!quote:
M'n dochter merkte een paar jaar geleden op dat de moeder van een vriendinnetje vast eerdaags wel beter Engels zou leren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef El_Matador het volgende:
En ik denk wel zeker dat veel Nederlanders beter Engels spreken dan achterstandswijkVSAmerikanen of kansloze chavs in jouw UKje.
Ik vertrouw erop dat mijn lieve, zorgzame, intelligente Colombiaanse MILFje goed genoeg Spaans spreekt om de kinderen goed Spaans aan te leren. Bovendien is de omgeving ook compleet Spaanstalig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:01 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Daar zijn al een boel discussies over geweest. Belangrijkste punt is dat jij als ouder, als je thuis een andere taal aanbiedt dan je moedertaal, een 'plattere' taal aan zult bieden. Je biedt een minder grote woordenschat en met minder diepgang en finesse. Bovendien spreek je waarschijnlijk ook met een accent, dus of je kind accentloos zal spreken is nog maar de vraag.
In het land der accenten is er niet een 'accentloos accent' zelfs Oxbridge is een accent.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:01 schreef Gaoxing het volgende:
Bovendien spreek je waarschijnlijk ook met een accent, dus of je kind accentloos zal spreken is nog maar de vraag.
Misschien kan flipsen je wel een reis naar Patagonie samenstellen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
WelshLater als ik groot ben wil ik dat nog eens leren
Oef, anglicisme. Lijkt me. Maar in jouw geval begrijpelijk; jij bent al 12 jaar weg uit NL?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Misschien kan flipsen je wel een reis naar Patagonie samenstellen.
Ze denken hier vaak dat ik uit Z-Afrika kom of een Aussie ben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil kunnen horen of een taal goed spreken, natuurlijk hoor je verschillen, dat maakt ook niet uit. Overigens dacht men in Mexico dat ik uit Spanje kwam, dus mijn eigen Spaans is goed genoeg bevonden (het zit inmiddels dicht tegen mijn Engels aan, ver boven mijn Duits). Het is wel steeds Colombiaanser geworden, na Mexicaans waarschijnlijk de makkelijkste versie (vergelijk Chileens of Cubaans wat veel moeilijker te volgen is vind ik). Voor nasynchronisaties worden vaak Colombianen gebruikt omdat hun Spaans zo duidelijk is.
Het beste onderwijs versus een omgeving waar veel meer warmte naar elkaar toe is, dan zou ik liever voor het laatste gaan, dat is uiteindelijk het belangrijkste lijkt me.
Dat is de manier om het te doen inderdaad. Kinderen krijgen in Colombia bij een Colombiaanse hoe vrouw met kinderen in colombiaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vertrouw erop dat mijn lieve, zorgzame, intelligente Colombiaanse MILFje goed genoeg Spaans spreekt om de kinderen goed Spaans aan te leren. Bovendien is de omgeving ook compleet Spaanstalig.
Mijn Nederlands is erg goed, altijd geweest, dus dat komt ook wel goed.
Wat ik in ieder geval niet voor ogen heb, althans niet met kinderen, is een expatleven met verhuizingen van land naar land. Liever ergens vestigen en er daarnaast huisjes bijkopen/huren op andere plekken ofzo.
Het was dan ook een reactie op Dutchko, die thuis geen Nederlands meer wilde spreken, in de hoop dat de gasttaal er beter van zou worden. Dat lijkt niet het geval.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:10 schreef El_Matador het volgende:
Ik vertrouw erop dat mijn lieve, zorgzame, intelligente Colombiaanse MILFje goed genoeg Spaans spreekt om de kinderen goed Spaans aan te leren. Bovendien is de omgeving ook compleet Spaanstalig.
Ach als je Rutte Nederlands hoort spreken dan schieten de tranen mij in den onderbroek.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:53 schreef El_Matador het volgende:
Bovendien spreken Nederlanders na de Zweden en Denen het beste Engels:
http://www.nu.nl/binnenla(...)taalvaardigheid.html
Eens. Veel verzuurde Nederlanders klagen dat het Engels van veel Nederlanders "zo slecht" is. Mijn ervaring is dik anders. Mijn laatste Nederlandse ex (mbo-opgeleid, nooit internationaal geweest) sprak beter Engels dan mijn PhD collega's uit Duitsland. Iedereen in Nederland spreekt wel wat Engels, kom daar in andere landen maar es om.
Ouquote:
Wat praat jij eigenlijk vervelend over vrouwen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat ik in ieder geval niet voor ogen heb, althans niet met kinderen, is een expatleven met verhuizingen van land naar land. Liever ergens vestigen en er daarnaast huisjes bijkopen/huren op andere plekken ofzo.
Lang genoeg in Colombia zitten, dan denk je vanzelf dat de moraal daar normaal isquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat praat jij eigenlijk vervelend over vrouwen.
Is dat een poging tot Frans? In dat geval ben je een i vergeten.quote:
Klopt preciesquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is dat een poging tot Frans? In dat geval ben je een i vergeten.
Ach dat ben ik juist wel van plan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat praat jij eigenlijk vervelend over vrouwen.
Hola DAT heb ik niet beweerd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:22 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het was dan ook een reactie op Dutchko, die thuis geen Nederlands meer wilde spreken, in de hoop dat de gasttaal er beter van zou worden. Dat lijkt niet het geval.
Hoe lang ben je dan al geen KAA'er meer?quote:
Ik zit er al even naar te kijken.. In het Engels zou ik zeggen "Maybe flipsen can do you.." Hoe zeg je het in correct Nederlands dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oef, anglicisme. Lijkt me. Maar in jouw geval begrijpelijk; jij bent al 12 jaar weg uit NL?
Mijn schrijf/spreekNederlands wordt ook brakker, maar dat komt meestal omdat ik sneller denk dan schrijf/spreek en er dan nog een woordje achteraan gooi.
Subtiel, Fogel, subtiel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoe lang ben je dan al geen KAA'er meer?
Mja, ik snap dat kinderen zich keimakkelijk aanpassen, maar ik vind het zelf niet zo. Reizen vind ik heerlijk, maar je boedel op sleeptouw nemen niet zo. Dit is mijn eerste keer wonen buiten Europa en ik heb Colombia uitgekozen voor het land (en mijn baas, die in Rio zit, heeft het geaccepteerd, prompt een email erna van zijn baas (2 niveaus onder de CEO): "Geen mensen meer naar Colombia, alleen nog Rio!"quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach dat ben ik juist wel van plan.
Maar ik kijk wel of er Engels onderwijs is en dat men geen problemen met Engels heeft in het bewuste land.
En je kinderen worden er niet minder van hoor.
Dit is het derde land waar we in vertoeven.
Ik ben al aan het rondkijken voor nummer 4.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:28 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dacht het wel, je merkt het zelf niet meer.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lang genoeg in Colombia zitten, dan denk je vanzelf dat de moraal daar normaal is
Geef de definitie, dan zeg ik hetquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoe lang ben je dan al geen KAA'er meer?
Jij hebt misschien andere standaards en betitelt zaken als "vervelend". Heb nooit commentaar gehad van vrouwen, eigenlijk. Alleen van Nederlandse feministische trolletjes, maar die neem ik sowieso niet serieus.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:28 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dacht het wel, je merkt het zelf niet meer.
"Kaaskop in het Buitenland", aldus de naam van dit subforum.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef de definitie, dan zeg ik het
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat kinderen zich keimakkelijk aanpassen, maar ik vind het zelf niet zo. Reizen vind ik heerlijk, maar je boedel op sleeptouw nemen niet zo. Dit is mijn eerste keer wonen buiten Europa en ik heb Colombia uitgekozen voor het land (en mijn baas, die in Rio zit, heeft het geaccepteerd, prompt een email erna van zijn baas (2 niveaus onder de CEO): "Geen mensen meer naar Colombia, alleen nog Rio!"![]()
).
Over anglicismen gesproken!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt misschien andere standaards en betitelt zaken als "vervelend". Heb nooit commentaar gehad van vrouwen, eigenlijk. Alleen van Nederlandse feministische trolletjes, maar die neem ik sowieso niet serieus.
Vergeleken met NLers ben ik aardig macho in mijn doen en taal, vergeleken met Latijns-Amerika juist meer de "lieve Nederlandse man". Logisch ook, lijkt me.
Zit een maand of 9 per jaar in het buitenland, is dat voldoende voor je?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
"Kaaskop in het Buitenland", aldus de naam van dit subforum.
Ik ga een app huren als Nederland door de eerste ronde komt, denk alleen nier in rioquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]Hebben jullie nog een plekkie over in Rio? WK2014 volgend jaar....lijkt me wel wat...
Dus je vreet van 2 walletjes...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt misschien andere standaards en betitelt zaken als "vervelend". Heb nooit commentaar gehad van vrouwen, eigenlijk. Alleen van Nederlandse feministische trolletjes, maar die neem ik sowieso niet serieus.
Vergeleken met NLers ben ik aardig macho in mijn doen en taal, vergeleken met Latijns-Amerika juist meer de "lieve Nederlandse man". Logisch ook, lijkt me.
Als je betaalt krijg je inderdaad geen commentaarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
psssssttt...zou er maar geen geld op zetten..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ga een app huren als Nederland door de eerste ronde komt, denk alleen nier in rio
Ben je geëmigreerd ja/nee?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zit een maand of 9 per jaar in het buitenland, is dat voldoende voor je?
Oh, daar ben ik een volle maand bij, maak je maar geen zorgen. Rio is de mooiste stad ter wereld maar om te wonen niet zo. Extreem duur, relatief gevaarlijk (risico op rotzooi is groter dan in Bogota, waar het meer vermijdbaar is) en ik spreek de taal niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]Hebben jullie nog een plekkie over in Rio? WK2014 volgend jaar....lijkt me wel wat...
Gracias! You have equal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |