Ik zit niet in Calgary maar 80km van Vancouver, de Fraser Valley.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Consultancy, training, sales, mentoring en support van software voor olie- en gas-exploratie voor heel Latijns-Amerika.
Wat doe jij in Calgary/BC?
Heb met een paar Nicaraguanen gewerkt die vroeger guerilla's waren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank voor je verhaal. Mijn ervaringen zijn -zoals die van iedereen- gekleurd.
[..]
Ik heb hetzelfde met de VS vs Latijns-Amerika gehad.
Colombianen zijn ook veel banger aangelegd dan nodig vind ik. Begrijpelijk, door hun oorlogsverleden, maar ze kijken je verschrikt aan als je zegt dat je 's nachts alleen door de Candelaria (het oude centrum van Bogotá) loopt. Joah, er lopen wat drugsdealers en vast genoeg diefjes rond, maar als je een beetje normale reishouding aanneemt, kan het prima.
Ik betaal liever niet 2 keer en wil gewoon betalen voor een efficiente overheid die goede service levert.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:55 schreef illusions het volgende:
WTF gaat dit over .. privé onderwijs is ook gewoon beter in 9 vd 10 gevallen, maar verder slaan die vooroordelen hier nergens op. In Spanje is publiekelijk onderwijs ook gewoon 3x niks, ik betaal liever 5x zoveel.
Had ik al es gezegd dat je een echte Nederlander was?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet 2 keer
En dan gaat ie in Argentinie wonen, de gek????!!!!quote:en wil gewoon betalen voor een efficiente overheid die goede service levert.
Zoquote:Op maandag 25 maart 2013 21:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar dat zijn allemaal zolderkamerautisten lieve jongens met een penis van 30 xx cm, 3 1 universitaire titels op hun 22 25e levensjaar en een Audi RX8 Landrover Defender welke 17 topmodellen 1 verloofde herbergt. Dus die kunnen daar niks aan doen.
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg, maar Bajskorv, lees ik hier nu uit dat jij concreet binnenkort vader wordt? Gefeliciteerd!
If not, alvast gefeliciteerd!
Hier valt het woord soms ook, maar we zijn er beiden over uit dat we niet in Zweden kinderen willen krijgen. Omdat ze anders vast zelfmoord zullen plegen.
De echte reden is omdat we wat dichter bij familie willen zitten, en Zweden voor ons allebei niet als ons echte thuis voelt. Plus, financieel zal het nu niet lukken, en financiele ruimte zal er pas over een paar jaar aankomen, als we beiden niet meer in Zweden zullen wonen...
Volgens mij kan je er gewoon beter niet op reageren. Tik je een heel verhaal, krijg je toch alleen maar reacties op iets wat je misschien fout hebt geschreven.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Had ik al es gezegd dat je een echte Nederlander was?
[..]
En dan gaat ie in Argentinie wonen, de gek????!!!!![]()
![]()
De VS heeft natuurlijk veel verschillende gebieden en downtown LA heeft dan ook wel een reputatie. In Latijns-Amerika zijn natuurlijk ook voldoende niet-zo-frisse gebieden. In Managua, Nicaragua voelde ik me ook niet bijzonder op m'n gemak toen we daar 's nachts aankwamen op het busstation. De meeste L-A reizen waren in gezelschap van lokalen en die houden je meestal wel weg van de slechte gebieden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb hetzelfde met de VS vs Latijns-Amerika gehad.
It's grim up North.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, het is hier nog steeds zo gezellig
Hier sneeuwde het weer!
Dan niet internationaal, maar een goede vriend is leraar op een 'Britse' school (gewoon lokaal hier in London) en vertelt me leuke verhalen over leerlingen in de '5e classificatie'.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:39 schreef Gaoxing het volgende:
trouwens. Het predicaat 'Britse school' wil niet automatisch zeggen dat het ook goed is....
Ja, zag hem ook net!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:51 schreef Teslynd het volgende:
Zag net een filmpje van een Britse boer die de schapen uitgraven moest. Met hun adem hielden ze een luchtgat boven zich open.
Dat is toch een heel ander verhaal dan sneeuwpret. Anderhalve meter sneeuw!
Ik moest ooit een filmpje analyseren over een Aussie lerares in Londen, met een klas vol dergelijke leerlingen. Zó knap wat die deed. Dodelijk vermoeiend, ookquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:02 schreef Individual het volgende:
Dan niet internationaal, maar een goede vriend is leraar op een 'Britse' school (gewoon lokaal hier in London) en vertelt me leuke verhalen over leerlingen in de '5e classificatie'.![]()
Ook dat ze niet meededen aan de rellen van 2011.. because they "couldn't be bovvered taking the bus to Woolwich"
En hoe voelt dat nu tegenwoordig aan in NL??quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:47 schreef Individual het volgende:
[..]
De VS heeft natuurlijk veel verschillende gebieden en downtown LA heeft dan ook wel een reputatie. In Latijns-Amerika zijn natuurlijk ook voldoende niet-zo-frisse gebieden. In Managua, Nicaragua voelde ik me ook niet bijzonder op m'n gemak toen we daar 's nachts aankwamen op het busstation. De meeste L-A reizen waren in gezelschap van lokalen en die houden je meestal wel weg van de slechte gebieden.
Toen ik in Albuquerque SW woonde ging je na sundown niet meer lopend naar buiten. Bijna elke avond hoorde je dan ook gangsters op elkaar schieten met het resultaat op het ochtendnieuws. Ciudad de Juarez en Tijuana zou ik denk ik ook niet meer zo snel teruggaan op het moment.
Maar in Maine bv kan je je deur unlocked houden en zullen mensen de portemonnee die je bent verloren naar de politie brengen. En helemaal in het zuiden van Amerika, Chile, voelde het ook heel beschaaft.
Overal waar veel mensen zijn is het handig om je van je omgeving bewust te zijn.
Je gaat ons toch niet wijsmaken hoop ik dat je in Argentinie een goede service krijgt van de overheid aldaar he?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet 2 keer en wil gewoon betalen voor een efficiente overheid die goede service levert.
Daarom gebruik en betaal ik die service ook niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je gaat ons toch niet wijsmaken hoop ik dat je in Argentinie een goede service krijgt van de overheid aldaar he?
(of je moet wat geld onder tafel doorschuiven neem ik aan... )
Omdat je in Nederland woont?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom gebruik en betaal ik die service ook niet.
?????quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom gebruik en betaal ik die service ook niet.
Heb je het tnu tegen mij?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
Wordt je leven daar nou leuker van? Overal op zeiken in de hoop je gelijk te krijgen?
Dubai, na Bangkok? Wow, dat wordt een verandering... Bangkok ken ik niet, maar ik heb goeie verhalen gehoord over de vriendelijke mensen daar. Kom je in het plastic wereldje van Dubai...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:39 schreef Gaoxing het volgende:
Oei sneeuw, lekker. Het is hier weer onwerkelijk heet voor de tijd van het jaar. En waar we normaal kunnen uitkijken naar een koelere tijd in juni, verhuizen we nu regelrecht de hitte van de zomer van Dubai in. Slechte planning. Hebben we al vaker gedaan....
Dank je.quote:Leuk verhaal over Colombia, eM. Mijn idee erover was gedeeltelijk gedateerd, maar ik las de laatste tijd veel positiefs van leraren die internationaal werken (niet zozeer over de scholen, trouwens. Het predicaat 'Britse school' wil niet automatisch zeggen dat het ook goed is....).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |