abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124531432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is dat een poging tot Frans? In dat geval ben je een i vergeten.
Klopt precies
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:27:16 #177
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124531438
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vertrouw erop dat mijn lieve, zorgzame, intelligente Colombiaanse MILFje goed genoeg Spaans spreekt om de kinderen goed Spaans aan te leren. Bovendien is de omgeving ook compleet Spaanstalig.

Mijn Nederlands is erg goed, altijd geweest, dus dat komt ook wel goed.

Wat ik in ieder geval niet voor ogen heb, althans niet met kinderen, is een expatleven met verhuizingen van land naar land. Liever ergens vestigen en er daarnaast huisjes bijkopen/huren op andere plekken ofzo.
Ach dat ben ik juist wel van plan.
Maar ik kijk wel of er Engels onderwijs is en dat men geen problemen met Engels heeft in het bewuste land.
En je kinderen worden er niet minder van hoor.
Dit is het derde land waar we in vertoeven.
Ik ben al aan het rondkijken voor nummer 4. :Y
pi_124531439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat praat jij eigenlijk vervelend over vrouwen.
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124531480
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
Dacht het wel, je merkt het zelf niet meer.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:29:02 #180
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124531493
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:22 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het was dan ook een reactie op Dutchko, die thuis geen Nederlands meer wilde spreken, in de hoop dat de gasttaal er beter van zou worden. Dat lijkt niet het geval.
Hola DAT heb ik niet beweerd.
Ik spreek geen Nederlands thuis omdat mijn vrouw geen Nederlandse is en het converseren dan op een heel laag pitje komt te staan.
Dus we converseren Engels.
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 17:29:05 #181
45833 crew  Fogel
pi_124531497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klopt precies
Hoe lang ben je dan al geen KAA'er meer?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:29:15 #182
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124531505
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oef, anglicisme. Lijkt me. Maar in jouw geval begrijpelijk; jij bent al 12 jaar weg uit NL?

Mijn schrijf/spreekNederlands wordt ook brakker, maar dat komt meestal omdat ik sneller denk dan schrijf/spreek en er dan nog een woordje achteraan gooi.
Ik zit er al even naar te kijken.. In het Engels zou ik zeggen "Maybe flipsen can do you.." Hoe zeg je het in correct Nederlands dan? ;(

Ja 12,5 jaar nu. Koperen jubileum? :P

Mijn ouders horen trouwens niet dat ik een accent heb gekregen.. Ik heb zelfs complimenten van een Nederlander gehad ooit dat mijn Nederlands zo vloeiend is! :D
reset
pi_124531510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Subtiel, Fogel, subtiel.
Ja doei.
pi_124531527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach dat ben ik juist wel van plan.
Maar ik kijk wel of er Engels onderwijs is en dat men geen problemen met Engels heeft in het bewuste land.
En je kinderen worden er niet minder van hoor.
Dit is het derde land waar we in vertoeven.
Ik ben al aan het rondkijken voor nummer 4. :Y
Mja, ik snap dat kinderen zich keimakkelijk aanpassen, maar ik vind het zelf niet zo. Reizen vind ik heerlijk, maar je boedel op sleeptouw nemen niet zo. Dit is mijn eerste keer wonen buiten Europa en ik heb Colombia uitgekozen voor het land (en mijn baas, die in Rio zit, heeft het geaccepteerd, prompt een email erna van zijn baas (2 niveaus onder de CEO): "Geen mensen meer naar Colombia, alleen nog Rio!" :D :D ).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124531549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lang genoeg in Colombia zitten, dan denk je vanzelf dat de moraal daar normaal is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:30:28 #186
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124531551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Subtiel, Fogel, subtiel.
Wat is een KAA'er?? Snapperhelmaalniksvan...
pi_124531558
Ik denk ook niet dat ik 't Nederlands ooit zal verleren of met een accent zal gaan spreken. WIj spreken thuis gewoon Nederlands met elkaar en alleen Engels als er anderen bij zijn. Kinderen hebben we niet die tweetalig opgevoed 'moeten' worden en die komen er ook niet, dus dat zal ook wel gewoon zo blijven, die verdeling.
Ja doei.
pi_124531576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geef de definitie, dan zeg ik het
pi_124531594
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Jij hebt misschien andere standaards en betitelt zaken als "vervelend". Heb nooit commentaar gehad van vrouwen, eigenlijk. Alleen van Nederlandse feministische trolletjes, maar die neem ik sowieso niet serieus.

Vergeleken met NLers ben ik aardig macho in mijn doen en taal, vergeleken met Latijns-Amerika juist meer de "lieve Nederlandse man". Logisch ook, lijkt me.

Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 17:31:56 #190
45833 crew  Fogel
pi_124531611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geef de definitie, dan zeg ik het
"Kaaskop in het Buitenland", aldus de naam van dit subforum.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:32:10 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124531620
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mja, ik snap dat kinderen zich keimakkelijk aanpassen, maar ik vind het zelf niet zo. Reizen vind ik heerlijk, maar je boedel op sleeptouw nemen niet zo. Dit is mijn eerste keer wonen buiten Europa en ik heb Colombia uitgekozen voor het land (en mijn baas, die in Rio zit, heeft het geaccepteerd, prompt een email erna van zijn baas (2 niveaus onder de CEO): "Geen mensen meer naar Colombia, alleen nog Rio!" :D :D ).
_O- Hebben jullie nog een plekkie over in Rio? WK2014 volgend jaar....lijkt me wel wat...
pi_124531636
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt misschien andere standaards en betitelt zaken als "vervelend". Heb nooit commentaar gehad van vrouwen, eigenlijk. Alleen van Nederlandse feministische trolletjes, maar die neem ik sowieso niet serieus.

Vergeleken met NLers ben ik aardig macho in mijn doen en taal, vergeleken met Latijns-Amerika juist meer de "lieve Nederlandse man". Logisch ook, lijkt me.
Over anglicismen gesproken! :P
Ja doei.
pi_124531642
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

"Kaaskop in het Buitenland", aldus de naam van dit subforum.
Zit een maand of 9 per jaar in het buitenland, is dat voldoende voor je?
pi_124531672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

_O- Hebben jullie nog een plekkie over in Rio? WK2014 volgend jaar....lijkt me wel wat...
Ik ga een app huren als Nederland door de eerste ronde komt, denk alleen nier in rio
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:33:39 #195
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124531681
quote:

[..]

Dus je vreet van 2 walletjes... _O-
pi_124531703
quote:

[..]

Als je betaalt krijg je inderdaad geen commentaar
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:34:22 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124531708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ga een app huren als Nederland door de eerste ronde komt, denk alleen nier in rio
psssssttt...zou er maar geen geld op zetten.. ;)
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 17:34:28 #198
45833 crew  Fogel
pi_124531711
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zit een maand of 9 per jaar in het buitenland, is dat voldoende voor je?
Ben je geëmigreerd ja/nee?
pi_124531728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh, daar ben ik een volle maand bij, maak je maar geen zorgen. Rio is de mooiste stad ter wereld maar om te wonen niet zo. Extreem duur, relatief gevaarlijk (risico op rotzooi is groter dan in Bogota, waar het meer vermijdbaar is) en ik spreek de taal niet.

Ik hoop zo op een wedstrijd (halve finale of zo) Nederland-Colombia. Dat zou geniaal zijn. En ze hebben nog nooit (!) tegen elkaar gespeeld. Colombia is echt retegoed (afgelopen vrijdag 5-0 over Bolivia gewalst, vanavond de clasico tegen Venezuela) en spelen sprankelend voetbal onder een Argentijnse trainer.

pi_124531742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Over anglicismen gesproken! :P
Gracias! You have equal.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')