Ehhhh. Je bedoelt 'fracking'?quote:Op maandag 25 maart 2013 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
In Rusland zijn ze al bang dat de huidige boom wel eens heel snel ten einde kan komen door een simpele gaswinning techniek die nu nog verboden is in Nederland maar zelfs van de VS een energie exporteur aan het maken is.
Een veilig land buiten de Eurozone: Zweden, Canada, Australie .....ach je hebt nog wel wat opties.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
En dan? Waar ga je dan heen met dat geld?
Je snapt dat het snel rendabel is als Rusland met de gaskraan blijft spelen om politieke redenen.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:30 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ehhhh. Je bedoelt 'fracking'?
Het is niet alleen fokking duur, waardoor het niet rendabel is bij een olieprijs onder de 95 Dollar per vat, of zelfs nog hoger. Maar dat is dan exclusief de gigantische schade aan het milieu. Meer in het bijzonder het grondwater, waardoor het niet meer geschikt te maken is voor gebruik als drinkwater (zie halliburton loophole), en landbouw onmogelijk wordt in het gebied waar op die wijze gas wordt gewonnen. Laten we hopen dat het nog LANG verboden blijft in Nederland!
Waarom zou Rusland dat gaan doen? Dat kunnen ze zichzelf immers niet veroorloven.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je snapt dat het snel rendabel is als Rusland met de gaskraan blijft spelen om politieke redenen.
Ze doen het.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland dat gaan doen? Dat kunnen ze zichzelf immers niet veroorloven.
Goed voorbeeld: Zweden!quote:Op maandag 25 maart 2013 14:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Een veilig land buiten de Eurozone: Zweden, Canada, Australie .....ach je hebt nog wel wat opties.
Anders lees je mijn post waarmee deze discussie is begonnen...quote:Op maandag 25 maart 2013 14:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland dat gaan doen? Dat kunnen ze zichzelf immers niet veroorloven.
Het is natuurlijk maar wat je 'rendabel' zou willen noemen. En in dit verband zie ik 'fracking' al helemaal niet als een alternatief, als we in Cyprus en Griekenland meer dan ZAT gas hebben liggen, wat we alleen maar op traditionele wijze, ZONDER het bodemwater voor EEUWIG te verpesten, uit de grond hoeven halen. Of is het dat we die Cyprioten en Grieken dat niet gunnen?quote:Op maandag 25 maart 2013 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Je snapt dat het snel rendabel is als Rusland met de gaskraan blijft spelen om politieke redenen.
Als ik cabaret wil zien zet ik Hans Teeuwen wel op.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Goed voorbeeld: Zweden!![]()
En wat heet dan 'veilig'? Hebben ze daar een deposito-garantiestelsel dat beter is?![]()
En deze Australiërs hebben nog nieuws voor je:
Wat jij wil. Maar ik denk dat geen van de écht rijke lieden waarvan jij bang bent dat ze weglopen zo kortzichtig zijn.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Als ik cabaret wil zien zet ik Hans Teeuwen wel op.
Zo, die is goed, in copy+pasten van GeenStijl zonder bron.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:04 schreef Plasterk het volgende:
Hopla. Cyprus geholpen. De volgende miljarden kunnen naar SloveniëWho's next then? Geloven we er nog in mensen?
Dat is allang geen nieuwtje meer hoor. Bovendien lees ik (bijna) nooit Geenstijl.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zo, die is goed, in copy+pasten van GeenStijl zonder bron.
Niet.quote:
Ziet eruit alsof ze het in Zweden aardig opgelost hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Goed voorbeeld: Zweden!![]()
En wat heet dan 'veilig'? Hebben ze daar een deposito-garantiestelsel dat beter is?![]()
En deze Australiërs hebben nog nieuws voor je:
Ze willen natuurlijk niet een stempel krijgen als onbetrouwbare handelspartner en dat gas van hun brengt ze veel op.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Richting Oekraïne en wit Rusland. Niet richting west Europa.
Het lijkt erop dat de Televaag de enige is die dat denkt (of er in ieder geval over schrijft).quote:Op maandag 25 maart 2013 16:10 schreef Automatisch het volgende:
Na een aanvankelijk positieve reactie dook de AEX in de loop van de middag toch in het rood. Beleggers vrezen, nu rijke spaarders bij Cypriotische banken ongenadig hard worden aangepakt, dat grote spaarders tegoeden in Zuid-Europa weghalen. ,,Bovendien gaat er een gerucht dat de Cyprioten zelf uit de euro zouden willen stappen", zegt marktvolger Tim Linger.
iemand hier nog meer info over?
Zelfs dat zullen ze amper aandurven. Zo goed staat Rusland er echt niet voor.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:36 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze willen natuurlijk niet een stempel krijgen als onbetrouwbare handelspartner en dat gas van hun brengt ze veel op.
Als ze de EU willen pakken gooien ze er gewoon extra heffing tegenaan om producten over/door/naar Rusland te vervoeren.
Zou dat meespelen met de angst voor opstanden in andere landen, dat ze zelf denken "Nou, zo goed staan we er eigenlijk niet voor"?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs dat zullen ze amper aandurven. Zo goed staat Rusland er echt niet voor.
Hangt een beetje van je perspectief af.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:30 schreef Ugjerke het volgende:
Ziet eruit alsof ze het in Zweden aardig opgelost hebben.
Zou dat ook de reden zijn waarom het Department of Homeland Security zo krankzinnig veel wapens en munitie koopt?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:52 schreef Ugjerke het volgende:
Zou dat meespelen met de angst voor opstanden in andere landen, dat ze zelf denken "Nou, zo goed staan we er eigenlijk niet voor"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |