abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124483488
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
In Rusland zijn ze al bang dat de huidige boom wel eens heel snel ten einde kan komen door een simpele gaswinning techniek die nu nog verboden is in Nederland maar zelfs van de VS een energie exporteur aan het maken is.
Ehhhh. Je bedoelt 'fracking'?

Het is niet alleen fokking duur, waardoor het niet rendabel is bij een olieprijs onder de 95 Dollar per vat, of zelfs nog hoger. Maar dat is dan exclusief de gigantische schade aan het milieu. Meer in het bijzonder het grondwater, waardoor het niet meer geschikt te maken is voor gebruik als drinkwater (zie halliburton loophole), en landbouw onmogelijk wordt in het gebied waar op die wijze gas wordt gewonnen. Laten we hopen dat het nog LANG verboden blijft in Nederland!
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124483520
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

En dan? Waar ga je dan heen met dat geld?
Een veilig land buiten de Eurozone: Zweden, Canada, Australie .....ach je hebt nog wel wat opties.
pi_124483615
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:30 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ehhhh. Je bedoelt 'fracking'?

Het is niet alleen fokking duur, waardoor het niet rendabel is bij een olieprijs onder de 95 Dollar per vat, of zelfs nog hoger. Maar dat is dan exclusief de gigantische schade aan het milieu. Meer in het bijzonder het grondwater, waardoor het niet meer geschikt te maken is voor gebruik als drinkwater (zie halliburton loophole), en landbouw onmogelijk wordt in het gebied waar op die wijze gas wordt gewonnen. Laten we hopen dat het nog LANG verboden blijft in Nederland!
Je snapt dat het snel rendabel is als Rusland met de gaskraan blijft spelen om politieke redenen.
pi_124483810
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je snapt dat het snel rendabel is als Rusland met de gaskraan blijft spelen om politieke redenen.
Waarom zou Rusland dat gaan doen? Dat kunnen ze zichzelf immers niet veroorloven.
  maandag 25 maart 2013 @ 14:40:12 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124483874
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland dat gaan doen? Dat kunnen ze zichzelf immers niet veroorloven.
Ze doen het.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124483882
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Een veilig land buiten de Eurozone: Zweden, Canada, Australie .....ach je hebt nog wel wat opties.
Goed voorbeeld: Zweden! |:(

En wat heet dan 'veilig'? Hebben ze daar een deposito-garantiestelsel dat beter is? :N

En deze Australiërs hebben nog nieuws voor je:

"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124483917
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Anders lees je mijn post waarmee deze discussie is begonnen...
pi_124484127
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is natuurlijk maar wat je 'rendabel' zou willen noemen. En in dit verband zie ik 'fracking' al helemaal niet als een alternatief, als we in Cyprus en Griekenland meer dan ZAT gas hebben liggen, wat we alleen maar op traditionele wijze, ZONDER het bodemwater voor EEUWIG te verpesten, uit de grond hoeven halen. Of is het dat we die Cyprioten en Grieken dat niet gunnen?
pi_124484186
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze doen het.
Richting Oekraïne en wit Rusland. Niet richting west Europa.
pi_124484346
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

En wat heet dan 'veilig'? Hebben ze daar een deposito-garantiestelsel dat beter is? :N

Als ik cabaret wil zien zet ik Hans Teeuwen wel op.
pi_124484494
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Als ik cabaret wil zien zet ik Hans Teeuwen wel op.
Wat jij wil. Maar ik denk dat geen van de écht rijke lieden waarvan jij bang bent dat ze weglopen zo kortzichtig zijn.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:04:10 #162
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_124484930
Hopla. Cyprus geholpen. De volgende miljarden kunnen naar Slovenië :) Who's next then? Geloven we er nog in mensen? :)
pi_124485431
Geloven doe je in de kerk. En ik ben niet eens religieus opgevoed. Ook nooit in de verleiding gekomen.
pi_124485775
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:04 schreef Plasterk het volgende:
Hopla. Cyprus geholpen. De volgende miljarden kunnen naar Slovenië :) Who's next then? Geloven we er nog in mensen? :)
Zo, die is goed, in copy+pasten van GeenStijl zonder bron.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:24:51 #165
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_124485825
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo, die is goed, in copy+pasten van GeenStijl zonder bron.
Dat is allang geen nieuwtje meer hoor. Bovendien lees ik (bijna) nooit Geenstijl.

Bovendien: Geenstijl als bron beschouwen :')
  maandag 25 maart 2013 @ 15:29:28 #166
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124485998
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze doen het.
Niet.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:30:40 #167
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124486040
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ziet eruit alsof ze het in Zweden aardig opgelost hebben.
pi_124486248
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Richting Oekraïne en wit Rusland. Niet richting west Europa.
Ze willen natuurlijk niet een stempel krijgen als onbetrouwbare handelspartner en dat gas van hun brengt ze veel op.
Als ze de EU willen pakken gooien ze er gewoon extra heffing tegenaan om producten over/door/naar Rusland te vervoeren.
pi_124486618
tja. de bankmedewerkers zullen ontslagen worden, rijke britten en russen trekken hun overgebleven geld en bezittingen weg uit cyprus, vervolgens wordt er in dat land geen cent meer uitgegeven, de rijken zijn immers weg en de cyprioten hebben geen geld meer.

dat land gaat nog veel meer geld nodig hebben, aangezien ze de lening van 10 miljard dus nooit terug kunnen betalen.

griekenland gaat ook weer meer geld nodig hebben want die hebben geld in cyprus uitstaan.

dan komt slovenië nog, al zal dat niet zo'n drama worden. tenminste, laten we het hopen.

daarna komt vast ook wel weer iets nieuws. italië wellicht.
pi_124487643
Na een aanvankelijk positieve reactie dook de AEX in de loop van de middag toch in het rood. Beleggers vrezen, nu rijke spaarders bij Cypriotische banken ongenadig hard worden aangepakt, dat grote spaarders tegoeden in Zuid-Europa weghalen. ,,Bovendien gaat er een gerucht dat de Cyprioten zelf uit de euro zouden willen stappen", zegt marktvolger Tim Linger.

iemand hier nog meer info over?
pi_124488298
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:10 schreef Automatisch het volgende:
Na een aanvankelijk positieve reactie dook de AEX in de loop van de middag toch in het rood. Beleggers vrezen, nu rijke spaarders bij Cypriotische banken ongenadig hard worden aangepakt, dat grote spaarders tegoeden in Zuid-Europa weghalen. ,,Bovendien gaat er een gerucht dat de Cyprioten zelf uit de euro zouden willen stappen", zegt marktvolger Tim Linger.

iemand hier nog meer info over?
Het lijkt erop dat de Televaag de enige is die dat denkt (of er in ieder geval over schrijft).
pi_124489017
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:36 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ze willen natuurlijk niet een stempel krijgen als onbetrouwbare handelspartner en dat gas van hun brengt ze veel op.
Als ze de EU willen pakken gooien ze er gewoon extra heffing tegenaan om producten over/door/naar Rusland te vervoeren.
Zelfs dat zullen ze amper aandurven. Zo goed staat Rusland er echt niet voor.
  maandag 25 maart 2013 @ 16:52:54 #173
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124489243
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfs dat zullen ze amper aandurven. Zo goed staat Rusland er echt niet voor.
Zou dat meespelen met de angst voor opstanden in andere landen, dat ze zelf denken "Nou, zo goed staan we er eigenlijk niet voor"?
pi_124489561
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:30 schreef Ugjerke het volgende:
Ziet eruit alsof ze het in Zweden aardig opgelost hebben.
Hangt een beetje van je perspectief af.

Wat mij altijd weer verbaast, is het 'oplossen' steevast gekoppeld wordt aan het bereiken van 'groei'. Alsof een 'boom-bust' cyclus het hoogst bereikbare is. En nog erger wordt het, als mensen gaan lopen schermen met wat 'de markt' wil. Alsof die 'markt' een wil zou hebben. Terwijl het gewoon een menselijke constructie is.

'Groei' vanuit een modderpoel vol rottende lijken van te vroeg overleden bedrijven en de brokstukken van wat ooit simpel menselijk geluk was, brengt economen tot extase. Maar vraag het degenen die dat bedrijf hadden, of die lui die gewoon simpelweg gelukkig waren, voordat de bodem onder hun bestaan werd weggeslagen, en het beeld is toch beduidend anders!

En nee. Hier spreekt geen rancuneus slachtoffer. Ik verkocht mijn aandelen in internet-bedrijven twee maanden voor de bubbel klapte. En mijn huis in 2007. En welbewust, omdat ik meende te zien dat het eind van de lijn bereikt was. Wat mij overigens allerminst een gevoel geeft van superioriteit, onoverwinnelijkheid, of zelfs maar genoegen schenkt. Ik hou niet zo van die lijkengeur.

Zweden had geluk dat ze het zó slecht voor elkaar hadden in dat land, dat ze de bubbel waar de rest van de wereld nog vijftien jaar op moest wachten voor waren. Maar geen land is onkwetsbaar. En als de obligatiebubbel klapt die sinds 2008 in razend tempo wordt opgepompt, is er geen 'last resort' meer. Dus of je geld dan in Australië, Canada, Zweden of Liechtenstein op de bank staat: Foetsie.
pi_124489645
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:52 schreef Ugjerke het volgende:
Zou dat meespelen met de angst voor opstanden in andere landen, dat ze zelf denken "Nou, zo goed staan we er eigenlijk niet voor"?
Zou dat ook de reden zijn waarom het Department of Homeland Security zo krankzinnig veel wapens en munitie koopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')