abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held zondag 24 maart 2013 @ 20:12:36 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124455767
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:09 schreef sp3c het volgende:
wat als landen als Griekenland zeggen 'fuck jullie allemaal, we houden de centjes gewoon, stappen uit dit zinkende EUschip en we voeren de Drachme weer in'
Dan bezwijken ze alsnog onder hyperinflatie van hun nieuwe waardeloze munt die niemand vertrouwt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 20:13:15 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124455801
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan bezwijken ze alsnog onder hyperinflatie van hun nieuwe waardeloze munt die niemand vertrouwt.
ja ze zouden een aantal grote investeerders (de Chinezen?) te vriend moeten houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124455818
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zuid-Europa die de krachten bundelt en vervolgens ook nog eens met Rusland een verbond sluit.

Ja hoor. Fantasie heb je wel.

En Noord-Korea heeft het nodige krediet verspeeld in Peking en ik zie niet in waarom China nu gaat knokken met de VS.

Maar goed, leuke scenario's voor een film of game, maar weinig realistisch.
Niet realistisch is precies hetzelfde wat de bevolking had geroepen dat er een Wereldoorlog zou komen. Laat staan een tweede oorlog. Onrealistisch is enkel een woord om te verhullen dat men niet verder durft of kán kijken/denken. (Totaal iets anders, maar men vond het ook niet realistisch dat we ooit zouden vliegen, of op de maan zouden lopen, maar niet-realistisch betekend niet hetzelfde als onmogelijk)
  zondag 24 maart 2013 @ 20:14:09 #104
241662 Jian
Well, well, well
pi_124455850
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:09 schreef sp3c het volgende:
wat als landen als Griekenland zeggen 'fuck jullie allemaal, we houden de centjes gewoon, stappen uit dit zinkende EUschip en we voeren de Drachme weer in'
Als we eens zo makkelijk van ze af zouden komen, dat geld zien we toch niet meer terug :)
pi_124455854
Mijn popcorn staat klaar, heeft de EU morgen een lidstaat minder? :Y) >:O .
pi_124455865
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

en wij zijn onze centjes kwijt
Omdat het land failliet gaat ja. Schulden verdampen niet zomaar. Je kunt als land niet zomaar roepen dat je je schulden niet afbetaalt. Ja, het kan wel, maar dan hoef je er niet op te rekenen dat iemand ook nog maar Griekse staatsobligaties opkoopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2013 @ 20:15:48 #107
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124455945
Waarschijnlijk komen ze vanavond met een of ander flutplan en zijn ze weer gered voor 4 maanden. :')
  zondag 24 maart 2013 @ 20:16:43 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_124455998
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef QBay het volgende:
Mijn popcorn staat klaar, heeft de EU morgen een lidstaat minder? :Y) >:O .
Laten we het hopen, wat moeten we ermee?
pi_124456004
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:15 schreef sonnyspek het volgende:
Waarschijnlijk komen ze vanavond met een of ander flutplan en zijn ze weer gered voor 4 maanden. :')
Inderdaad
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_124456033
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:11 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik snap ook geen fuck van Economie, maar ik heb dit afgelopen week gehoord.

Please if you will, licht me in! Ik ben hier zo slecht in ;(
Heel kort. De euro staat niet op het spel. Cyprus is maar een klein landje en wat daar ook gebeurt de euro wordt er niet door geraakt.
Daarnaast is het qua geld ook geen punt om Cyprus te redden, men wil het echter niet doen. Aangezien zo'n redding geen gift maar een lening is. Dan zou de staatsschuld van Cyprus erg hoog worden en er is geen vertrouwen dat ze dat dan terug kunnen betalen.
Nu is het grote probleem van Cyprus dat ze banken moeten redden die op omvallen staan, ze zijn namelijk veel te groot geworden in verhouding tot hun totale economie. Daarom heeft men besloten de banken cq spaarders ook mee te laten betalen.
pi_124456051
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:13 schreef Nymphia het volgende:

[..]

Niet realistisch is precies hetzelfde wat de bevolking had geroepen dat er een Wereldoorlog zou komen. Laat staan een tweede oorlog. Onrealistisch is enkel een woord om te verhullen dat men niet verder durft of kán kijken/denken. (Totaal iets anders, maar men vond het ook niet realistisch dat we ooit zouden vliegen, of op de maan zouden lopen, maar niet-realistisch betekend hetzelfde als onmogelijk)
Nou, de contouren van beide wereldoorlogen werden zich al ruim van tevoren zichtbaar. Vooral WOII was geen enorme verrassing. Naïeve hoop stak echter een stokje voor realiteitszin.

Jouw scenario komt gewoon uit de lucht vallen. Nergens op gestaafd.
pi_124456063
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:15 schreef sonnyspek het volgende:
nee, dit wordt 'opgelost', om vervolgens onze schijnwerpers weer te richten op griekenland, evenals slovenië. wat waarschijnlijk het nieuwe zorgenkindje gaat worden. of italië moet er nog tussendoor komen zodra de ecb door heeft dat ze niet eeuwig zo door kunnen gaan (het kunstmatig lager houden van de rente op staatsschuld - als ik dat goed begrepen heb that is).
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 20:18:13 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124456091
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het land failliet gaat ja. Schulden verdampen niet zomaar. Je kunt als land niet zomaar roepen dat je je schulden niet afbetaalt. Ja, het kan wel, maar dan hoef je er niet op te rekenen dat iemand ook nog maar Griekse staatsobligaties opkoopt.
failliet gaan ze toch wel, lijkt me een kwestie van tijd

maar je zal wel gelijk hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 maart 2013 @ 20:18:15 #114
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_124456092
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heel kort. De euro staat niet op het spel. Cyprus is maar een klein landje en wat daar ook gebeurt de euro wordt er niet door geraakt.
Daarnaast is het qua geld ook geen punt om Cyprus te redden, men wil het echter niet doen. Aangezien zo'n redding geen gift maar een lening is. Dan zou de staatsschuld van Cyprus erg hoog worden en er is geen vertrouwen dat ze dat dan terug kunnen betalen.
Nu is het grote probleem van Cyprus dat ze banken moeten redden die op omvallen staan, ze zijn namelijk veel te groot geworden in verhouding tot hun totale economie. Daarom heeft men besloten de banken cq spaarders ook mee te laten betalen.
Zeer veel dank. Nu snap ik ook dat ik er volgens jou niks van snapte :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_124456160
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Zeer veel dank. Nu snap ik ook dat ik er volgens jou niks van snapte :')
Ik breng het wel wat simplistisch nu hoor :P.
pi_124456163
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

failliet gaan ze toch wel, lijkt me een kwestie van tijd

maar je zal wel gelijk hebben
De facto is het land al failliet. Vandaar dat wij geld blijven pompen in Griekenland.
pi_124456200
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is ons de afgelopen jaren niet verteld dat het enorm slecht is als er zelfs maar een land de euro verlaat omdat dat het vertrouwen in de hele munt onderuit haalt?
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 20:21:25 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_124456277
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is ons de afgelopen jaren niet verteld dat het enorm slecht is als er zelfs maar een land de euro verlaat omdat dat het vertrouwen in de hele munt onderuit haalt?
Precies. Keer op keer op keer.
pi_124456296
overigens zouden ze eens iets moeten doen aan de overige internationale belastingparadijzen. al was het maar om te zorgen dat de rijken geen belastingen kunnen ontduiken, dat zou landen een heleboel gemiste inkomsten schelen.
pi_124456307
quote:

[..]

Ligt een beetje aan de wijze waarop een land de eurozone verlaat. Als de andere lidstaten simpelweg verklaren dat een land in de stront kan zakken, dan is dat niet goed voor de euro nee.
pi_124456370
quote:

[..]

Mij is dat niet verteld maar ik kan het gemist hebben. Maar het redden van de euro is niet het doel van de reddingsoperatie voor Cyprus.
pi_124456382
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de wijze waarop een land de eurozone verlaat. Als de andere lidstaten simpelweg verklaren dat een land in de stront kan zakken, dan is dat niet goed voor de euro nee.
Maar dat is toch precies wat wij (de noordelijke lidstaten althans) op dit moment bij Cyprus doen?
pi_124456448
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar dat is toch precies wat wij (de noordelijke lidstaten althans) op dit moment bij Cyprus doen?
vooral duitsland. vanwege de aankomende verkiezingen konden ze het niet echt verantwoorden als weer vooral de noord-europese landen over de brug hadden moeten komen.
pi_124456480
quote:

[..]

Integendeel. Er wordt een offer verwacht van de Cyprioten. Maar dat is, gezien de omstandigheden, niet zo gek.
pi_124456494
quote:

[..]

Oh?
We willen volgens mij heel veel geld in Cyprus steken maar wel op de voorwaarden van Europa en net die van Cyprus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')