abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held zondag 24 maart 2013 @ 20:12:36 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124455767
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:09 schreef sp3c het volgende:
wat als landen als Griekenland zeggen 'fuck jullie allemaal, we houden de centjes gewoon, stappen uit dit zinkende EUschip en we voeren de Drachme weer in'
Dan bezwijken ze alsnog onder hyperinflatie van hun nieuwe waardeloze munt die niemand vertrouwt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 20:13:15 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124455801
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan bezwijken ze alsnog onder hyperinflatie van hun nieuwe waardeloze munt die niemand vertrouwt.
ja ze zouden een aantal grote investeerders (de Chinezen?) te vriend moeten houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124455818
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zuid-Europa die de krachten bundelt en vervolgens ook nog eens met Rusland een verbond sluit.

Ja hoor. Fantasie heb je wel.

En Noord-Korea heeft het nodige krediet verspeeld in Peking en ik zie niet in waarom China nu gaat knokken met de VS.

Maar goed, leuke scenario's voor een film of game, maar weinig realistisch.
Niet realistisch is precies hetzelfde wat de bevolking had geroepen dat er een Wereldoorlog zou komen. Laat staan een tweede oorlog. Onrealistisch is enkel een woord om te verhullen dat men niet verder durft of kán kijken/denken. (Totaal iets anders, maar men vond het ook niet realistisch dat we ooit zouden vliegen, of op de maan zouden lopen, maar niet-realistisch betekend niet hetzelfde als onmogelijk)
  zondag 24 maart 2013 @ 20:14:09 #104
241662 Jian
Well, well, well
pi_124455850
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:09 schreef sp3c het volgende:
wat als landen als Griekenland zeggen 'fuck jullie allemaal, we houden de centjes gewoon, stappen uit dit zinkende EUschip en we voeren de Drachme weer in'
Als we eens zo makkelijk van ze af zouden komen, dat geld zien we toch niet meer terug :)
pi_124455854
Mijn popcorn staat klaar, heeft de EU morgen een lidstaat minder? :Y) >:O .
pi_124455865
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

en wij zijn onze centjes kwijt
Omdat het land failliet gaat ja. Schulden verdampen niet zomaar. Je kunt als land niet zomaar roepen dat je je schulden niet afbetaalt. Ja, het kan wel, maar dan hoef je er niet op te rekenen dat iemand ook nog maar Griekse staatsobligaties opkoopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2013 @ 20:15:48 #107
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124455945
Waarschijnlijk komen ze vanavond met een of ander flutplan en zijn ze weer gered voor 4 maanden. :')
  zondag 24 maart 2013 @ 20:16:43 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_124455998
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef QBay het volgende:
Mijn popcorn staat klaar, heeft de EU morgen een lidstaat minder? :Y) >:O .
Laten we het hopen, wat moeten we ermee?
pi_124456004
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:15 schreef sonnyspek het volgende:
Waarschijnlijk komen ze vanavond met een of ander flutplan en zijn ze weer gered voor 4 maanden. :')
Inderdaad
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_124456033
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:11 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik snap ook geen fuck van Economie, maar ik heb dit afgelopen week gehoord.

Please if you will, licht me in! Ik ben hier zo slecht in ;(
Heel kort. De euro staat niet op het spel. Cyprus is maar een klein landje en wat daar ook gebeurt de euro wordt er niet door geraakt.
Daarnaast is het qua geld ook geen punt om Cyprus te redden, men wil het echter niet doen. Aangezien zo'n redding geen gift maar een lening is. Dan zou de staatsschuld van Cyprus erg hoog worden en er is geen vertrouwen dat ze dat dan terug kunnen betalen.
Nu is het grote probleem van Cyprus dat ze banken moeten redden die op omvallen staan, ze zijn namelijk veel te groot geworden in verhouding tot hun totale economie. Daarom heeft men besloten de banken cq spaarders ook mee te laten betalen.
pi_124456051
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:13 schreef Nymphia het volgende:

[..]

Niet realistisch is precies hetzelfde wat de bevolking had geroepen dat er een Wereldoorlog zou komen. Laat staan een tweede oorlog. Onrealistisch is enkel een woord om te verhullen dat men niet verder durft of kán kijken/denken. (Totaal iets anders, maar men vond het ook niet realistisch dat we ooit zouden vliegen, of op de maan zouden lopen, maar niet-realistisch betekend hetzelfde als onmogelijk)
Nou, de contouren van beide wereldoorlogen werden zich al ruim van tevoren zichtbaar. Vooral WOII was geen enorme verrassing. Naïeve hoop stak echter een stokje voor realiteitszin.

Jouw scenario komt gewoon uit de lucht vallen. Nergens op gestaafd.
pi_124456063
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:15 schreef sonnyspek het volgende:
nee, dit wordt 'opgelost', om vervolgens onze schijnwerpers weer te richten op griekenland, evenals slovenië. wat waarschijnlijk het nieuwe zorgenkindje gaat worden. of italië moet er nog tussendoor komen zodra de ecb door heeft dat ze niet eeuwig zo door kunnen gaan (het kunstmatig lager houden van de rente op staatsschuld - als ik dat goed begrepen heb that is).
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 20:18:13 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124456091
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het land failliet gaat ja. Schulden verdampen niet zomaar. Je kunt als land niet zomaar roepen dat je je schulden niet afbetaalt. Ja, het kan wel, maar dan hoef je er niet op te rekenen dat iemand ook nog maar Griekse staatsobligaties opkoopt.
failliet gaan ze toch wel, lijkt me een kwestie van tijd

maar je zal wel gelijk hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 maart 2013 @ 20:18:15 #114
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_124456092
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heel kort. De euro staat niet op het spel. Cyprus is maar een klein landje en wat daar ook gebeurt de euro wordt er niet door geraakt.
Daarnaast is het qua geld ook geen punt om Cyprus te redden, men wil het echter niet doen. Aangezien zo'n redding geen gift maar een lening is. Dan zou de staatsschuld van Cyprus erg hoog worden en er is geen vertrouwen dat ze dat dan terug kunnen betalen.
Nu is het grote probleem van Cyprus dat ze banken moeten redden die op omvallen staan, ze zijn namelijk veel te groot geworden in verhouding tot hun totale economie. Daarom heeft men besloten de banken cq spaarders ook mee te laten betalen.
Zeer veel dank. Nu snap ik ook dat ik er volgens jou niks van snapte :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_124456160
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Zeer veel dank. Nu snap ik ook dat ik er volgens jou niks van snapte :')
Ik breng het wel wat simplistisch nu hoor :P.
pi_124456163
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

failliet gaan ze toch wel, lijkt me een kwestie van tijd

maar je zal wel gelijk hebben
De facto is het land al failliet. Vandaar dat wij geld blijven pompen in Griekenland.
pi_124456200
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is ons de afgelopen jaren niet verteld dat het enorm slecht is als er zelfs maar een land de euro verlaat omdat dat het vertrouwen in de hele munt onderuit haalt?
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 20:21:25 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_124456277
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is ons de afgelopen jaren niet verteld dat het enorm slecht is als er zelfs maar een land de euro verlaat omdat dat het vertrouwen in de hele munt onderuit haalt?
Precies. Keer op keer op keer.
pi_124456296
overigens zouden ze eens iets moeten doen aan de overige internationale belastingparadijzen. al was het maar om te zorgen dat de rijken geen belastingen kunnen ontduiken, dat zou landen een heleboel gemiste inkomsten schelen.
pi_124456307
quote:

[..]

Ligt een beetje aan de wijze waarop een land de eurozone verlaat. Als de andere lidstaten simpelweg verklaren dat een land in de stront kan zakken, dan is dat niet goed voor de euro nee.
pi_124456370
quote:

[..]

Mij is dat niet verteld maar ik kan het gemist hebben. Maar het redden van de euro is niet het doel van de reddingsoperatie voor Cyprus.
pi_124456382
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de wijze waarop een land de eurozone verlaat. Als de andere lidstaten simpelweg verklaren dat een land in de stront kan zakken, dan is dat niet goed voor de euro nee.
Maar dat is toch precies wat wij (de noordelijke lidstaten althans) op dit moment bij Cyprus doen?
pi_124456448
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar dat is toch precies wat wij (de noordelijke lidstaten althans) op dit moment bij Cyprus doen?
vooral duitsland. vanwege de aankomende verkiezingen konden ze het niet echt verantwoorden als weer vooral de noord-europese landen over de brug hadden moeten komen.
pi_124456480
quote:

[..]

Integendeel. Er wordt een offer verwacht van de Cyprioten. Maar dat is, gezien de omstandigheden, niet zo gek.
pi_124456494
quote:

[..]

Oh?
We willen volgens mij heel veel geld in Cyprus steken maar wel op de voorwaarden van Europa en net die van Cyprus.
  zondag 24 maart 2013 @ 20:24:56 #126
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_124456510
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik breng het wel wat simplistisch nu hoor :P.
Anders was dit mijn pet al ver te boven gegaan. Economie is gewoon Chinees. :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_124456543
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De facto is het land al failliet. Vandaar dat wij geld blijven pompen in Griekenland.
Wat is jouw oplossing?
pi_124456561
Het echte probleem is italie. 30% van de italiaanse staatschuld is in handen van Frankrijk.

Duitsland is niet in staat om Frankrijk te redden

Dus als Italie omvalt is het bye bye euro
pi_124456615
Ik snap de eurosceptici overigens niet zo goed. Wanneer er simpelweg 16 miljard wordt geleend aan de Cyprioten, dan is men boos. Maar wanneer van de Cyprioten een eigen bijdrage wordt verwacht, dan is men ook ontstemd.
pi_124456642
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing?
Die heb ik niet.
pi_124456688
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die heb ik niet.
Je hebt toch wel een idee hoe het beter kan, als je een idee hebt hoe het niet moet, dan ook wel een idee hoe het wel moet of welke richting op z'n minst.
pi_124456710
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:26 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap de eurosceptici overigens niet zo goed. Wanneer er simpelweg 16 miljard wordt geleend aan de Cyprioten, dan is men boos. Maar wanneer van de Cyprioten een eigen bijdrage wordt verwacht, dan is men ook ontstemd.
Daarom ook juist de boel failliet laten gaan. Kleine afschrijving waar de rest van Europa weinig last van heeft.
  zondag 24 maart 2013 @ 20:28:28 #133
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124456722
quote:
19s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:21 schreef dawg het volgende:
overigens zouden ze eens iets moeten doen aan de overige internationale belastingparadijzen. al was het maar om te zorgen dat de rijken geen belastingen kunnen ontduiken, dat zou landen een heleboel gemiste inkomsten schelen.
Aan het begin van de kredietcrisis heeft dat op de politieke agenda gestaan. Maar iedere land blijkt zijn eigen belastingparadijs te koesteren en probeerde deze buiten schot te laten:
Engeland de kanaaleilanden
China Macao
In de VS speelt een bepaalde staat deze rol (ik ben vergeten welke)
Voor Nederland waren dat de Antillen (die kwaad waren omdat Nederland te weinig deed om hun te beschermen).
Cyprus is ook zo'n landje.
etc..

De lijst van belastingparadijzen is toen weer uit het nieuws verdwenen. Er schijnt iets van 21.000 miljard in om te gaan.
The view from nowhere.
pi_124456728
quote:
ach kom nou koos. :)

men wist destijds goed wat de reële status van griekenland was bij toetreding, net zo goed als dat men die van cyprus wist. maar daar eerlijk over zijn, en over het geheel, helaas.
pi_124456772
las ergens een alternatief plan, in plaats van landen redden met het esm enz, zouden ze dat moeten gebruiken om de banken te herkapataliseren, dus zeg maar het eigen vermogen van alle banken opkrikken van 5% naar 20%, vervolgens kunnen landen gewoon failliet gaan enz
pi_124456820
quote:
19s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:21 schreef dawg het volgende:
Ze zouden in het algemeen wat moeten doen aan de situatie dat landen met elkaar moeten concurreren om de gunsten van de rijksten, of dat nou particulieren of bedrijven zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124456880
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een idee hoe het beter kan, als je een idee hebt hoe het niet moet, dan ook wel een idee hoe het wel moet of welke richting op z'n minst.
Nee, sorry. Ik kan het allemaal aardig volgen en snap het hoe en waarom achter besluiten. Een oplossing bedenken is echter van een compleet andere orde. Heb ook zo m'n twijfels bij user die hier verklaren dat we maar effe dit en dat moeten doen.

Ik vrees dat we de storm gewoon uit moeten zitten en hopen dat het ESM stand houdt, totdat de economie weer uit het dal kruipt.
pi_124456885
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Aan het begin van de kredietcrisis heeft dat op de politieke agenda gestaan. Maar iedere land blijkt zijn eigen belastingparadijs te koesteren en probeerde deze buiten schot te laten:
Engeland de kanaaleilanden
China Macao
In de VS speelt een bepaalde staat deze rol (ik ben vergeten welke)
Voor Nederland waren dat de Antillen (die kwaad waren omdat Nederland te weinig deed om hun te beschermen).
Cyprus is ook zo'n landje.
etc..

De lijst van belastingparadijzen is toen weer uit het nieuws verdwenen. Er schijn iets van 21.000 miljard in om te gaan.
dat zou best kunnen, dat bedrag.

maar weet je ook waarom dat van de agenda is verdwenen?
pi_124456911
Is al eerder in een ander topic gepost, maar ook hier gepast:

"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_124456941
quote:
19s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:28 schreef dawg het volgende:

[..]

ach kom nou koos. :)

men wist destijds goed wat de reële status van griekenland was bij toetreding, net zo goed als dat men die van cyprus wist. maar daar eerlijk over zijn, en over het geheel, helaas.
Helemaal waar. Ik heb het echter over het hier en nu. Gedane zaken nemen immers geen keer.
  zondag 24 maart 2013 @ 20:32:40 #141
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124457014
quote:
19s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:30 schreef dawg het volgende:

[..]

dat zou best kunnen, dat bedrag.

maar weet je ook waarom dat van de agenda is verdwenen?
De belangen van de mensen die er gebruik van maken.
The view from nowhere.
pi_124457032
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal waar. Ik heb het echter over het hier en nu. Gedane zaken nemen immers geen keer.
ja, dat is ook weer waar.
pi_124457057
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, sorry. Ik kan het allemaal aardig volgen en snap het hoe en waarom achter besluiten. Een oplossing bedenken is echter van een compleet andere orde. Heb ook zo m'n twijfels bij user die hier verklaren dat we maar effe dit en dat moeten doen.

Ik vrees dat we de storm gewoon uit moeten zitten en hopen dat het ESM stand houdt, totdat de economie weer uit het dal kruipt.
Op basis van je laatste zin, je denkt dus niet dat er iets fundamenteel fout zit in de Europese economieën, en hoe de EU en het IMF deze problemen trachten te benaderen?
  zondag 24 maart 2013 @ 20:35:32 #144
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124457222
Het lijkt mij logisch dat de mensen die Cyprus gebruiken als belastingsparadijs meebetalen aan de oplossing. Je kunt de verliezen van deze banken niet afwentelen op de bevolking van Cyprus. Dan kun je beter de IJlandse oplossing volgen.
The view from nowhere.
pi_124457245
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Op basis van je laatste zin, je denkt dus niet dat er iets fundamenteel fout zit in de Europese economieën, en hoe de EU en het IMF deze problemen trachten te benaderen?
Fundamenteel fout? Tsja, de zuidelijke economieën zijn te weinig concurrerend. Daar zijn op zich wel wat maatregelen tegen te bedenken.
pi_124457272
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:29 schreef arjan1212 het volgende:
las ergens een alternatief plan, in plaats van landen redden met het esm enz, zouden ze dat moeten gebruiken om de banken te herkapataliseren, dus zeg maar het eigen vermogen van alle banken opkrikken van 5% naar 20%, vervolgens kunnen landen gewoon failliet gaan enz
Zoals ze in de VS nu doen, bedoel je?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124457282
quote:
Ik vind de benadering van Cyprus niet zo verkeerd hoor, hoewel ik me afvraag wat het motief was om die 100.000 euro grens niet meteen te stellen, vanuit de EU dus. Dat is echter wil binnen het huidige kader, en dat kader deugt niet.

Ik begin me bij jou echter af te vragen of je niet lijdt aan het Stockholmsyndroom met je linkse sympathien, en je het opneemt voor de neoliberalen die die linkse idealen in gijzeling houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124457368
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:25 schreef arjan1212 het volgende:
Het echte probleem is italie. 30% van de italiaanse staatschuld is in handen van Frankrijk.

Duitsland is niet in staat om Frankrijk te redden

Dus als Italie omvalt is het bye bye euro
Bye bye wereldeconomie.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124457395
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:36 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Zoals ze in de VS nu doen, bedoel je?
ja
pi_124457397
quote:
De 'het is niet goed of het deugt niet' mentaliteit is lekker comfortabel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')