abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:16:37 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124401499
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:03 schreef Sjacq het volgende:
Ik zou gewoon naar de vorige werkgever gaan en vragen of ze nog plek hebben.
dat is wel een goed idee ja :). ts'vriendin al geprobeerd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124403753
Hoe kan je nou adviseren om terug te kruipen naar de werkgever die je de rug hebt toegekeerd _O- ? Dan moet je wel heel wanhopig zijn.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:12:14 #153
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124403907
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:06 schreef Devv het volgende:
Hoe kan je nou adviseren om terug te kruipen naar de werkgever die je de rug hebt toegekeerd _O- ? Dan moet je wel heel wanhopig zijn.
Kun je altijd proberen, als je goed uit elkaar bent gegaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124403955
Beetje pech denk ik. Overigens kan een faillisement heel snel gaan, de bank kan van de 1 op de andere dag besluiten het krediet in te trekken. Dat kan zelfs voor een FD in sommige gevallen onverwachts zijn. Hoewel de bank waarschijnlijk zijn redenen daarvoor zal hebben en dat weet een FD ook wel.

Juridisch zit je vrij klem ivm proeftijd, ze kunnen in principe zonder opgaaf van redenen je contract niet verlengen. En al zou je een zaak hebben, bij wie wil je dat verhalen? Het bedrijf is failliet en de FD persoonlijk aansprakelijk stellen is onmogelijk (tenzij tevens directielid en hij heel nalatig is geweest).

Overigens had mijn vriendin ongeveer hetzelfde, niet naar d'r zin op haar werk, ondanks vast contract + goed salaris. De druppel was haar manager die vond dat ze "toch wel zou blijven omdat het crisis is". Dus niet. Samen besloten om die baan op te zeggen. Ze heeft nu weer een studie opgepakt en binnenkort weer wat sollicitatie gesprekken, als ze daar wordt aangenomen heeft ze een paar maanden thuis gezeten zonder inkomen, maar wel leuk werk. En dat is onbetaalbaar.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sport_Life op 23-03-2013 12:40:38 ]
pi_124403977
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:06 schreef Devv het volgende:
Nee, gewoon met een stalen gezicht om een vast contract vragen.
pi_124404307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:48 schreef Arcee het volgende:

Ik snap heel goed dat je in deze tijd een vast contract koestert en iedereen die dat doet wegzetten als laf is wel erg kort door de bocht, Isa.
Dit was een leukere baan met leukere collega's. Als je dan blijft zitten op je oude baan omdat je eventueel wel eens werkloos zou kunnen raken dan vind ik dat laf ja. Er zijn zoveel mensen die ook nu nog gewoon overstappen naar die leukere baan. Dat zij nou de pech had om terecht te komen in een bedrijf wat in zwaar vaarwater zat, dat is echt heel spijtig voor haar, maar als ik dat zo lees dan had ze dat echt niet zien aankomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:33:49 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124404465
als je vrijgezel bent is dat ook geen enkel probleem, maar kinderen moeten ook vreten en dan moet je laf worden voor hun :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124404533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:33 schreef Maanvis het volgende:
als je vrijgezel bent is dat ook geen enkel probleem, maar kinderen moeten ook vreten en dan moet je laf worden voor hun :)
ok, ik begrijp dat je heel wat meer aan je vaste baan hecht als er ook kinderen zijn en je de enige kostwinner bent. Dan zou ik ook voor zekerheid gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124404561
Als vrijgezel heb je toch ook echt een probleem als je geen geld hebt om je hypotheek te betalen heur.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:31:57 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124406219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als vrijgezel heb je toch ook echt een probleem als je geen geld hebt om je hypotheek te betalen heur.
dan kun je nog altijd bij je ouders terecht!
Een gedicht over Maanvis
pi_124406280
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:31 schreef Maanvis het volgende:
dan kun je nog altijd bij je ouders terecht!
Dat lijkt me voor de meeste mensen een behoorlijk onwenselijke situatie die je graag wilt vermijden ;)
Je huis verkopen ( :') ) zou voor mij nog een betere optie zijn.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:41:23 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124406500
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor de meeste mensen een behoorlijk onwenselijke situatie die je graag wilt vermijden ;)
Je huis verkopen ( :') ) zou voor mij nog een betere optie zijn.
da's een beetje laf he ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_124406535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:41 schreef Maanvis het volgende:
da's een beetje laf he ;)
Ik heb ook nooit beweerd zelf dapper te zijn :D En je kent mijn ouders niet...
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:55:31 #164
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_124406915
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef hugecooll het volgende:
Je zou bijna denken dat haar vorige leidinggevende dat zo heeft afgesproken met die financieel directeur :P
Makkelijke manier van iemand buitenwerken
Het schijnt wel vaker te gebeuren ja. Vooral bij mensen die anders een zeer hoge ontslagvergoeding mee zouden krijgen.
-weg-
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:16:51 #165
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_124407433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

toch alleen de namen van de rechtspersonen, geen jaarverslagen oid?
Iedere BV is verplicht om een (verkorte) jaarrekening te publiceren. En als je weet hoe je die moet lezen,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:20:29 #166
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124407512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Iedere BV is verplicht om een (verkorte) jaarrekening te publiceren. En als je weet hoe je die moet lezen,...
okay, dus TS had gewoon die jaarrekening moeten opvragen en daar kun je dan op zien hoe gezond het bedrijf is?
Een gedicht over Maanvis
pi_124407550
Je kunt er lang over omhoog en omlaag springen maar een vast contract opzeggen voor een proeftijd is gewoon een gok. En wie gokt kan verliezen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:25:19 #168
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_124407641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

okay, dus TS had gewoon die jaarrekening moeten opvragen en daar kun je dan op zien hoe gezond het bedrijf is?
Dat had TS kunnen doen. Al is een jaarrekening een momentopname wat dus lang niet alles hoeft te zeggen over de financiele, economische of organisatorische gezondheid.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_124407652
De intermediair heeft deze week (of vorige) een artikel hierover en over hoe de werkgever nogal eens aan het kortste eind trekt bij dit soort grappen.

Of ben ik nu spuit 11?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_124407671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:25 schreef Vanyel het volgende:
De intermediair heeft deze week (of vorige) een artikel hierover en over hoe de werkgever nogal eens aan het kortste eind trekt bij dit soort grappen.

Of ben ik nu spuit 11?
In proeftijd ook? :o
pi_124407685
Yep.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_124409058
quote:

Of ben ik nu spuit 11?
Dat zou mooi zijn voor de vriendin van TS!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:27:06 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124409059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat had TS kunnen doen. Al is een jaarrekening een momentopname wat dus lang niet alles hoeft te zeggen over de financiele, economische of organisatorische gezondheid.
Kun je misschien zeggen waar je op moet letten bij zo'n jaarrekening om te controleren of het bedrijf gezond is?
Een gedicht over Maanvis
pi_124409398
quote:

Of ben ik nu spuit 11?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2013 @ 16:17:28 #175
862 Arcee
Look closer
pi_124410569
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Dit was een leukere baan met leukere collega's. Als je dan blijft zitten op je oude baan omdat je eventueel wel eens werkloos zou kunnen raken dan vind ik dat laf ja. Er zijn zoveel mensen die ook nu nog gewoon overstappen naar die leukere baan. Dat zij nou de pech had om terecht te komen in een bedrijf wat in zwaar vaarwater zat, dat is echt heel spijtig voor haar, maar als ik dat zo lees dan had ze dat echt niet zien aankomen.
Je formuleerde het erg algemeen. Alsof iedereen die niet elke maand z'n LinkedIn moet updaten maar laf is. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_124410852
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:17 schreef Arcee het volgende:

Je formuleerde het erg algemeen. Alsof iedereen die niet elke maand z'n LinkedIn moet updaten maar laf is. :)
Welnee, ik bedoelde als je in haar situatie zit: een leukere en betere baan accepteren. De tendens was een beetje om haar juist dom te noemen en dat het allemaal eigen schuld dikke bult was.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2013 @ 16:27:31 #177
862 Arcee
Look closer
pi_124410907
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:25 schreef Isabeau het volgende:
Welnee, ik bedoelde als je in haar situatie zit: een leukere en betere baan accepteren. De tendens was een beetje om haar juist dom te noemen en dat het allemaal eigen schuld dikke bult was.
Okee, fair enough.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_124750327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 07:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Is je vriendin doof ofzo? Moet jij voor haar tolken? Want anders kan ik me niet voorstellen waarom jullie een gesprekje hebben met iemand die enkel met haar te maken heeft..?
En TS zijn jullie er uit gekomen? :')
  maandag 1 april 2013 @ 12:28:28 #179
259274 Aestivate
Fake awake
pi_124752606
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kun je misschien zeggen waar je op moet letten bij zo'n jaarrekening om te controleren of het bedrijf gezond is?
Daar ben ik ook benieuwd naar. M.i. is dat heel moeilijk. Uiteraard kun je kijken naar het eigen vermogen (is dat positief of sterk negatief) en de resultaten (winst of verlies onderaan de streep).

Maar als je een jaarrekening van een bedrijf opvraagt moet je rekening houden met wat er allemaal in staat en wat de structuur is. Niet alles staat toegelicht, zo zal een 'klein' bedrijf (< 4,4 miljoen omzet, < 8 miljoen activa, < 50 man personeel) vrij weinig toelichten, zij zijn vrijgesteld van heel veel toelichtingen die wel voor middelgrote en grote ondernemingen gelden.

En qua structuur moet je dan de jaarrekeningen van de hele groep opvragen. Wie weet zit er wel een holding in met een gigantische bankschuld, of een zwaar overgewaardeerd pand (dit laatste kun je uiteraard niet direct uit de jaarrekening halen).

Ik zou het breder kijken; in welke branche is het bedrijf actief en wat zijn daar de vooruitzichten? Een kledingmerk met 300 winkels, geen webshop en niet een populair merk heb ik niet veel vertrouwen in. Kijk met dat in het achterhoofd naar het eigen vermogen en de resultaten van de aflopen jaren en bv. of aan de voorwaarden van de bankfaciliteit wordt voldaan (ratio's etc).
pi_124760892
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 12:28 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar. M.i. is dat heel moeilijk. Uiteraard kun je kijken naar het eigen vermogen (is dat positief of sterk negatief) en de resultaten (winst of verlies onderaan de streep).

Maar als je een jaarrekening van een bedrijf opvraagt moet je rekening houden met wat er allemaal in staat en wat de structuur is. Niet alles staat toegelicht, zo zal een 'klein' bedrijf (< 4,4 miljoen omzet, < 8 miljoen activa, < 50 man personeel) vrij weinig toelichten, zij zijn vrijgesteld van heel veel toelichtingen die wel voor middelgrote en grote ondernemingen gelden.

En qua structuur moet je dan de jaarrekeningen van de hele groep opvragen. Wie weet zit er wel een holding in met een gigantische bankschuld, of een zwaar overgewaardeerd pand (dit laatste kun je uiteraard niet direct uit de jaarrekening halen).

Ik zou het breder kijken; in welke branche is het bedrijf actief en wat zijn daar de vooruitzichten? Een kledingmerk met 300 winkels, geen webshop en niet een populair merk heb ik niet veel vertrouwen in. Kijk met dat in het achterhoofd naar het eigen vermogen en de resultaten van de aflopen jaren en bv. of aan de voorwaarden van de bankfaciliteit wordt voldaan (ratio's etc).
Of je betaalt iets meer en laat een dergelijk rapport genereren door bijv Graydon ;)
pi_124811942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:33 schreef Maanvis het volgende:
als je vrijgezel bent is dat dus ook direct het enige aan inkomen dat er binnenkomt... Geen partner die ook nog wat binnenhaalt en dan gaat het heel rap richting financiële problemen hoor.

Wat al de opmerkingen over financiële info opvragen betreft... Al dat soort info is gewoon een geschiedenisboekje van hoe het was. Dat geeft geen enkele garantie voor de toekomst zoals iedereen wel weet. Verder is het lezen van een dergelijk geschiedenis boekje een ding, er conclusies uittrekken die mogelijkerwijs van toepassing zijn op de toekomst is een heel ander verhaal. Dat noemt men ook wel koffiedik kijken...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')