abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124286924
Banken nog steeds dicht. Hoe lang gaat dat goed nog?
pi_124286946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:34 schreef raptorix het volgende:
Dat je de toekomst niet kunt voorspellen maakt het nog geen zachte wetenschap.
Maar het gegeven dat ze veel met cijfertjes goochelen maakt het ook geen harde wetenschap. Ik ken echt geen enkele discipline waar je bij elke gewenste opvatting wel een theorie kan vinden die past. Het was een onderdeel van de filosofie. En dat had het moeten blijven. We hebben er geen goed aan gedaan de filosofie op te splitsen in een hele reeks deelgebieden, in de veronderstelling dat het analyseren van minieme stukjes van de puzzel ons vooruit zou helpen. We weten op zeker moment alles van dat ene blaadje aan die ene boom. Maar niets over die boom. Of andere bomen. Laat staan het bos waarin die boom staat. Na Adam Smith is er weinig meer gebeurd wat écht de moeite waard is, in mijn ogen. En dan bedoel ik de échte Adam Smith! Niet die gekaapt is door de 'Chicago boys' en de 'Thatcher girls'. De Adam Smith die, samen met Locke en nog zo wat grote denkers uit die tijd, de basis legden voor het klassieke liberalisme. Iets wat je tegenwoordig nog maar zelden 'in het wild' tegenkomt in ons deel van de 'patenten' en 'rechten' wereld. Die van het vrije verkeer van mensen, goederen en ideeën. De auteur van 'Wealth of Nations', maar ook (heel belangrijk!) 'The Theory of Moral Sentiments', waaruit blijkt dat hij geen enkele sympathie zou hebben voor die 'roofkapitalisten' die met zijn gedachtegoed aan de haal zijn gegaan. Het 'moderne bankieren' moest nog worden uitgevonden toen Adam Smith zijn boeken schreef. En die uitvinding van Mayer Amschel Rothschild (fiat-geld) zou hem ook zéker niet hebben kunnen bekoren.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124286996
Denkt Cyprus soms de EU eruit te kunnen bluffen ofzo? Dat de EU toch nog een keer met de handen door de haren strijkt en zegt: "Weet je wat Cyprus, laat die eigen bijdrage maar zitten".

Nee, gaat niet gebeuren omdat dan daadwerkelijk echt alle geloofwaardigheid is verdwenen. Cyprus speelt blufpoker maar gaat dat verliezen.
pi_124287021
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:54 schreef Luigi het volgende:
Volgens mij komt er nog steeds contant geld uit de muur.
Dat wordt op pallets direct overgevlogen om onrust te voorkomen.

Wat mij betreft mag dit de enige functie van banken blijven.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:58:37 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124287070
quote:
Lijkt me niet dat dat nog heel lang goed kan gaan, en zeker niet tot volgende week.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Enige plek waar volgens mij nog wat uit de muur komt is in dorpjes, de automaten in de steden waren gisteren (nog) leeg.
pi_124287108
quote:
Erg veel tijd heeft Cyprus niet meer om te slikken inderdaad.
pi_124287113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:58 schreef kwiwi het volgende:

Enige plek waar volgens mij nog wat uit de muur komt is in dorpjes, de automaten in de steden waren gisteren (nog) leeg.
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar bij mij is na een weekje het contante geld in huis wel op. Ruilhandel ftw?
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:59:40 #98
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124287118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik dacht gisteren op het nieuws gezien te hebben dat de pinautomaten al vanaf het weekend dicht waren.
Waarvandaan wordt dat geld ingevlogen?
Er was gisteren wel iets op het nieuws over geld invliegen voor Engelse militairen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_124287165
Oh wacht. Je kunt in winkels waarschijnlijk nog wel pinnen gok ik? Oid? [/dom]
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:01:53 #100
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124287175
quote:
5s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar bij mij is na een weekje het contante geld in huis wel op. Ruilhandel ftw?
Nou ja dat krijg je op een gegeven moment natuurlijk wel als mensen geen geld en eten meer hebben. Hoewel de schappen in de winkels ook lege plekken beginnen te vertonen, dus hoeveel er straks nog eventueel te ruilen valt is maar de vraag.
pi_124287194
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:
Gebrek aan cash of mogelijkheden voor dagelijkse bestedingen op het eiland zal het probleem niet gaan vormen inderdaad.
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:03:19 #102
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124287225
quote:
Totdat je door je geld heen bent en salaris ook niet meer gestort wordt omdat een bedrijf dat niet kan overmaken :P
pi_124287250
quote:
Ja, betaalrekeningen zijn nog gewoon beschikbaar (pinnen in winkels en dergelijke). Spaarrekeningen zijn gesloten.
pi_124287285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Totdat je door je geld heen bent en salaris ook niet meer gestort wordt omdat een bedrijf dat niet kan overmaken :P
Ik vermoed dat er nog wel gewoon geld gestort kan worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124287320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:50 schreef Dvm86 het volgende:
Kom dan ook met bronnen, want dit klinkt nog steeds als jouw subjectieve onderbuikgevoel.
Afrikaanse leiders zijn blij met de Chinezen. Ze zouden vette cheques schuiven. De lokale economie profiteert van de verbeterde wegen. China geeft ontwikkelingshulp, eigenlijk net zoals de gemiddelde westerse donor dat doet. China biedt technische assistentie, heeft projecten in onderwijs en gezondheidszorg, geeft Afrikaanse studenten studiebeurzen en streept schulden weg, waarbij de Chinese hulp zich concentreert op fysieke infrastructuur zoals overheidsgebouwen, ziekenhuizen en voetbalstadions. Met dit grote verschil: China mekkert niet over corruptie, mensenrechten of persvrijheid. China vertelt Afrikaanse leiders niet hoe ze hun land moeten inrichten. (Bron: VN)

Nederland en Europa kunnen leren van China als het gaat om het tonen van respect en eerbied, beide essentieel voor het opbouwen van een gelijkwaardige relatie tussen landen. China houdt vast aan zijn beleid van non-interventie als het gaat om de politieke banden tussen landen. Op dat punt kan Europa juist verschillen van China. (Bron: Dag Afrika, van Marcia Luyten).

China is al jaren bezig met ontwikkelingssamenwerking in Afrika. De samenwerking tussen landen uit zwart Afrika, de regio ten zuiden van de Sahara en China bestaat niet alleen uit voedselhulp, maar ook uit de kwijtschelding van schulden en de financiering van projecten. Men gebruikt vaak een constructie waarbij de leningen van de Chinezen worden terugbetaald in natura, bv. met olie.

Commerciële ontwikkelingssamenwerking

Over deze commerciële vorm van ontwikkelingssamenwerking wordt in het Westen verschillend gedacht, maar steeds vaker klinkt het standpunt dat we iets van de Chinezen kunnen leren. (Bron: Schooltv)

Even googlen, en je vindt een eindeloze lijst referenties.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:06:39 #106
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124287329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er nog wel gewoon geld gestort kan worden.
Hoe dan? Je kan toch niet internetbankieren?
pi_124287392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe bedrijven te werk gaan, maar ik vermoed dat de medewerkers P&O niet allemaal lopen te kloten met een Rabo Reader.
pi_124287393
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:55 schreef Nielsch het volgende:
Denkt Cyprus soms de EU eruit te kunnen bluffen ofzo? Dat de EU toch nog een keer met de handen door de haren strijkt en zegt: "Weet je wat Cyprus, laat die eigen bijdrage maar zitten".

Nee, gaat niet gebeuren omdat dan daadwerkelijk echt alle geloofwaardigheid is verdwenen. Cyprus speelt blufpoker maar gaat dat verliezen.
Dat valt te bezien....
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:08:45 #109
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124287412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mooi je geld overmaken naar een buitenlandse rekening, zou ik dan denken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_124287459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:08 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

LOL. Welkom in de vrije wereld van digitaal geld.
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:10:51 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124287496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe bedrijven te werk gaan, maar ik vermoed dat de medewerkers P&O niet allemaal lopen te kloten met een Rabo Reader.
Buiten dat alle rekeningen gewoon geblokkeerd zijn, je kunt er niks mee behalve pinnen.... ja, je moet met zo'n reader dingetje werken om de betalingen (al dan niet in batch file) te autoriseren.
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:11:00 #112
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124287501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:08 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Hoe?
pi_124287580
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Buiten dat alle rekeningen gewoon geblokkeerd zijn, je kunt er niks mee behalve pinnen.... ja, je moet met zo'n reader dingetje werken om de betalingen (al dan niet in batch file) te autoriseren.
Hm oke, zuur voor de Cyprioten.
pi_124287631
Ik verbaas me over de naïviteit... of eigenlijk niet als je ziet dat er nog massaal geld geparkeerd wordt op "renteloze" rekeningen.

In Cyprus hadden ze wel hoge rentes, dat wel... 8-)
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:19:36 #115
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124287779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoe?
Sorry. Plak er de woorden "Als je nog geld kan storten, dan ga je.." voor. ;) Ik denk dat dan duidelijker is wat ik bedoelde.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_124288698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef Duizend-Bommen het volgende:

Even googlen, en je vindt een eindeloze lijst referenties.
Schooltv als referentie gebruiken vind ik niet zo sterk. Daarnaast zijn er ook genoeg referenties en verklaringen van betrokkenen die aangeven dat de lokale bevolkingsgroepen wel degelijk uitgebuit worden door de Chinezen. Maar goed, dat topic gaat over Cyprus dus hier houd ik het bij.
pi_124296019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:45 schreef Dvm86 het volgende:
Schooltv als referentie gebruiken vind ik niet zo sterk. Daarnaast zijn er ook genoeg referenties en verklaringen van betrokkenen die aangeven dat de lokale bevolkingsgroepen wel degelijk uitgebuit worden door de Chinezen. Maar goed, dat topic gaat over Cyprus dus hier houd ik het bij.
Het hele punt is, dat 'uitbuiten', of 'mishandeling', net als 'mensenrechten' en de term 'vrijheid' voor bijna iedereen iets anders betekenen. Door individuele verschillen, een andere beoordeling van de situatie, verschillen in de gebruikte definitie, of de overweging dat het alternatief nóg erger is dan de gewraakte praktijk. Daarbij hebben wij in ons deel van de wereld dergelijke termen in juridisch beton gegoten, louter omdat politici moeten kunnen verwijzen naar hun bereidheid 'er' iets aan te doen. Ze willen dolgraag 'daadkrachtig' overkomen, en ook een mening hebben over zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben. Het is dodelijk, anno 2013, om te zeggen: 'Weet ik niet'. Of: 'Zo ziet u het', wat suggereert dat de klacht niet serieus wordt genomen.
Tot slot, en dat is echt dodelijk geweest op dit vlak, hebben overheden zich 'ontfermd' over NGO's die ze op pad sturen om elders misbaar te maken, voor politiek gewin. De meest bekende 'mensenrechten-organisaties' zijn volledig ingepakt. Roze strik er omheen. En gáán met je roeptoeter!
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:03:24 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124296240
De Laiki Bank zou verkocht worden aan de Russen en Bank of Cyprus gered door de kerk, waardoor er 'nog maar' een paar miljard nodig is.
/geruchten
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:16:26 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124296855
Door de kerk? whut
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:17:46 #120
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124296920
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Door de kerk? whut
Die zijn behoorlijk rijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: