Gebrek aan cash of mogelijkheden voor dagelijkse bestedingen op het eiland zal het probleem niet gaan vormen inderdaad.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:
Oh wacht. Je kunt in winkels waarschijnlijk nog wel pinnen gok ik? Oid? [/dom]
Totdat je door je geld heen bent en salaris ook niet meer gestort wordt omdat een bedrijf dat niet kan overmakenquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:
Ja, betaalrekeningen zijn nog gewoon beschikbaar (pinnen in winkels en dergelijke). Spaarrekeningen zijn gesloten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:
Ik vermoed dat er nog wel gewoon geld gestort kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Totdat je door je geld heen bent en salaris ook niet meer gestort wordt omdat een bedrijf dat niet kan overmaken
Afrikaanse leiders zijn blij met de Chinezen. Ze zouden vette cheques schuiven. De lokale economie profiteert van de verbeterde wegen. China geeft ontwikkelingshulp, eigenlijk net zoals de gemiddelde westerse donor dat doet. China biedt technische assistentie, heeft projecten in onderwijs en gezondheidszorg, geeft Afrikaanse studenten studiebeurzen en streept schulden weg, waarbij de Chinese hulp zich concentreert op fysieke infrastructuur zoals overheidsgebouwen, ziekenhuizen en voetbalstadions. Met dit grote verschil: China mekkert niet over corruptie, mensenrechten of persvrijheid. China vertelt Afrikaanse leiders niet hoe ze hun land moeten inrichten. (Bron: VN)quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:50 schreef Dvm86 het volgende:
Kom dan ook met bronnen, want dit klinkt nog steeds als jouw subjectieve onderbuikgevoel.
Hoe dan? Je kan toch niet internetbankieren?quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er nog wel gewoon geld gestort kan worden.
Ik weet niet precies hoe bedrijven te werk gaan, maar ik vermoed dat de medewerkers P&O niet allemaal lopen te kloten met een Rabo Reader.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe dan? Je kan toch niet internetbankieren?
Dat valt te bezien....quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:55 schreef Nielsch het volgende:
Denkt Cyprus soms de EU eruit te kunnen bluffen ofzo? Dat de EU toch nog een keer met de handen door de haren strijkt en zegt: "Weet je wat Cyprus, laat die eigen bijdrage maar zitten".
Nee, gaat niet gebeuren omdat dan daadwerkelijk echt alle geloofwaardigheid is verdwenen. Cyprus speelt blufpoker maar gaat dat verliezen.
Mooi je geld overmaken naar een buitenlandse rekening, zou ik dan denken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe dan? Je kan toch niet internetbankieren?
LOL. Welkom in de vrije wereld van digitaal geld.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:08 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mooi je geld overmaken naar een buitenlandse rekening, zou ik dan denken.
Buiten dat alle rekeningen gewoon geblokkeerd zijn, je kunt er niks mee behalve pinnen.... ja, je moet met zo'n reader dingetje werken om de betalingen (al dan niet in batch file) te autoriseren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe bedrijven te werk gaan, maar ik vermoed dat de medewerkers P&O niet allemaal lopen te kloten met een Rabo Reader.
Hoe?quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:08 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mooi je geld overmaken naar een buitenlandse rekening, zou ik dan denken.
Hm oke, zuur voor de Cyprioten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Buiten dat alle rekeningen gewoon geblokkeerd zijn, je kunt er niks mee behalve pinnen.... ja, je moet met zo'n reader dingetje werken om de betalingen (al dan niet in batch file) te autoriseren.
Sorry. Plak er de woorden "Als je nog geld kan storten, dan ga je.." voor.quote:
Schooltv als referentie gebruiken vind ik niet zo sterk. Daarnaast zijn er ook genoeg referenties en verklaringen van betrokkenen die aangeven dat de lokale bevolkingsgroepen wel degelijk uitgebuit worden door de Chinezen. Maar goed, dat topic gaat over Cyprus dus hier houd ik het bij.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Even googlen, en je vindt een eindeloze lijst referenties.
Het hele punt is, dat 'uitbuiten', of 'mishandeling', net als 'mensenrechten' en de term 'vrijheid' voor bijna iedereen iets anders betekenen. Door individuele verschillen, een andere beoordeling van de situatie, verschillen in de gebruikte definitie, of de overweging dat het alternatief nóg erger is dan de gewraakte praktijk. Daarbij hebben wij in ons deel van de wereld dergelijke termen in juridisch beton gegoten, louter omdat politici moeten kunnen verwijzen naar hun bereidheid 'er' iets aan te doen. Ze willen dolgraag 'daadkrachtig' overkomen, en ook een mening hebben over zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben. Het is dodelijk, anno 2013, om te zeggen: 'Weet ik niet'. Of: 'Zo ziet u het', wat suggereert dat de klacht niet serieus wordt genomen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:45 schreef Dvm86 het volgende:
Schooltv als referentie gebruiken vind ik niet zo sterk. Daarnaast zijn er ook genoeg referenties en verklaringen van betrokkenen die aangeven dat de lokale bevolkingsgroepen wel degelijk uitgebuit worden door de Chinezen. Maar goed, dat topic gaat over Cyprus dus hier houd ik het bij.
De kerk daar is bereid haar bezittingen als onderpand te laten dienen voor leningen die Cyprus af zou sluiten.quote:
Als het de Rooms-Katholieke Kerk is kan ik dat nog wel geloven, maar aangezien het om Cyprus gaat lijkt het mij om een Orthodoxe Kerk te gaan. Ik dacht niet dat die zo rijk waren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Lol alsof de kerk miljarden aan bezittingen heeft. Het moet niet gekker worden.
Maar:quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:06 schreef Tocadisco het volgende:
Het lijstje met ideeen volgens RTL Z:
- Uitgeve van obligaties met de gasvelden als onderpand
- Nationaliseren staatspensioenfondsen
- Griekenland om een lening vragen
Ze zijn wel goed wanhopig als ze al bij Griekenland aankloppen voor geld.
met welke reden? omdat merkel dat gezegd heeft?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Maar:
De trojka van geldschieters van Cyprus, bestaande uit de Europese Commissie (EC), Europese Centrale Bank (ECB) en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zal een alternatief reddingsplan van Cyprus afwijzen, melden bronnen woensdag aan Dow Jones Nieuwsdienst.
Ze zien 10 miljard (wat zij dus beloofd hebben) als het maximale bedrag dat Cyprus nog reëel gezien kan terug betalen, als ze daar dus op de een of andere manier boven gaan zitten zal de trojka niet willen uitkeren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:19 schreef dawg het volgende:
[..]
met welke reden? omdat merkel dat gezegd heeft?
en hier nog een link naar een artikel waar 5 scenario's besproken worden:
http://www.knack.be/opini(...)ie-4000265153097.htm
ah zo. alsof er uberhaupt iets van al die steun terugbetaald gaat worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze zien 10 miljard (wat zij dus beloofd hebben) als het maximale bedrag dat Cyprus nog reëel gezien kan terug betalen, als ze daar dus op de een of andere manier boven gaan zitten zal de trojka niet willen uitkeren.
Orthodoxe kerk is een grootgrondbezitter, in ieder geval in Griekenland.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als het de Rooms-Katholieke Kerk is kan ik dat nog wel geloven, maar aangezien het om Cyprus gaat lijkt het mij om een Orthodoxe Kerk te gaan. Ik dacht niet dat die zo rijk waren.
Aaaaah, ja natuurlijk, dat is niet zo vreemd ook. Dat had ik eigenlijk ook wel kunnen bedenken,quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Orthodoxe kerk is een grootgrondbezitter, in ieder geval in Griekenland.
Maar leidt dat weghalen van spaargeld gelijk tot failliet van de banken (weet het echt niet..)?quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:28 schreef HansvanOchten het volgende:
In elke oplossing dan ook zijn de banken failliet. Zelds als de spaarder niet mee hoeft te betalen haalt iedereen toch zijn geld weg zodra het kan / ze open gaan.
Aangezien die bank niet al het spaargeld op dit moment in kas heeft is dat inderdaad dusdanig problematisch voor de bank dat die vrijwel gelijk failliet gaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:38 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Maar leidt dat weghalen van spaargeld gelijk tot failliet van de banken (weet het echt niet..)?
Dat zie je verkeerd, de IJslandse ervaring leert dat in geval van een normale liquidatie rekeninghouders en eigenaren een groot deel van hun geld terug kunnen krijgen. Waarom gaan er dan toch banken failliet als de activa een aanzienlijke liquidatiewaarde hebben? Dat komt doordat banken een sterke hefboom op hun balans hebben, daardoor leidt een relatief kleine afwaardering van activa al snel tot solvabiliteitsproblemen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 07:18 schreef Reya het volgende:
Dat lijkt me erg twijfelachtig: het gaat uit van de aanname dat de vorderingenportefeuille van een bank inherent min of meer gezond is (oftewel, de problematiek zou vooral te wijten zijn aan een gebrek aan vertrouwen). In het geval dat er bijvoorbeeld veel vastgoedinvesteringen in de portefeuille steken, lijkt die aanname me alvast twijfelachtig.
Vetorecht....quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:31 schreef Brum_brum het volgende:
Heb net weer dat kotsventje van de nos die altijd bericht over EU zaken gezien...
-Bij de buren geld lenen voor extra krediet is in het echte leven ook niet verstandig.
-Bij de Russen 6 miljard ophalen is daarom niet verstandig.
-Cyprus krijgt 10 miljard van de EU als ze op een ''verstandige'' manier ergens 6 miljard vandaan ''halen''.
Hoe krijgt die gozer al die tegenstellingen in een riedel aan elkaar gepraat!?
Vervolgens gaat hij door over de Russen. Het is financieel heul gevaarlijk! Straks willen die Russen dat witwassen makkelijker wordt! Of straks krijgt Rusland invloed in de Cypriotische politiek! Een nogal dubieuze machtsbasis binnen de EU van minder dan 700.000 duizend stemmers. OH NOES!
http://app.ft.com/#content/35075042quote:, De Russische premier Dmitry Medvedev heeft zware kritiek geuit op de Europese Unie en Cyprus. Volgens hem zijn zij 'als een olifant in een porseleinkast' tekeer gegaan. 'Alles wat ze fout konden doen hebben ze fout gedaan... Ik kan sommige besluiten alleen maar vergelijken met de Sovjet autoriteiten, die eveneens niets gaven om het spaargeld van de bevolking.'
Hier nog een extensie van scenario 4.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:19 schreef dawg het volgende:
en hier nog een link naar een artikel waar 5 scenario's besproken worden:
Er is nog een andere reden waarom Poetin best zijn hand op die banken wil leggen. De 'Russen' die daar hun geld hebben geparkeerd, zijn niet allemaal vrienden van hem. En dat is een eufemisme!quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:31 schreef Brum_brum het volgende:
Vervolgens gaat hij door over de Russen. Het is financieel heul gevaarlijk! Straks willen die Russen dat witwassen makkelijker wordt! Of straks krijgt Rusland invloed in de Cypriotische politiek!
Ik denk dat het haalbaarder is als de bankiers die als groep honderden miljarden aan onterechte bonussen en topsalarissen hebben ontvangen toch meebetalen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ECB dreigt steun stop te zetten:
http://www.nu.nl/algemeen(...)topzetten-steun.html
Komt er verder op neer ook dat Dijsselbloem niks nuttigs meer te zeggen heeft. Hij lult overal wat omheen en denkt dat het haalbaarder is als spaarders toch meebetalen. (wrijf het er nog even in)
Hij heeft dan ook gewoon gelijk. Elke andere oplossing is nog meer houtje touwtje en een forsere hypotheek op de toekomst van Cyprus.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ECB dreigt steun stop te zetten:
http://www.nu.nl/algemeen(...)topzetten-steun.html
Komt er verder op neer ook dat Dijsselbloem niks nuttigs meer te zeggen heeft. Hij lult overal wat omheen en denkt dat het haalbaarder is als spaarders toch meebetalen. (wrijf het er nog even in)
Hoeveel denk je daar op Cyprus concreet me op te kunnen halen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat het haalbaarder is als de bankiers die als groep honderden miljarden aan onterechte bonussen en topsalarissen hebben ontvangen toch meebetalen.
http://www.nytimes.com/2009/07/31/business/31pay.html?_r=0quote:In January, President Obama called financial institutions “shameful” for giving themselves nearly $20 billion in bonuses as the economy was faltering and the government was spending billions to bail out financial institutions.
Waarom wil je toch telkens Cyprus isoleren van de rest van de wereld? Je hebt nog nooit gehoord dat het financiele systeem internationaal is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel denk je daar op Cyprus concreet me op te kunnen halen?
Hoeveel denk je daar op Cyprus concreet en realistisch mee op te kunnen halen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/2009/07/31/business/31pay.html?_r=0
Dit gaat dus alleen over de VS en alleen over 2008. Als je even logisch nadenkt dan kom je voor alle landen over de laatste tien jaar op honderden miljarden uit.
Waarom wil je toch telkens Cyprus isoleren van de rest van de wereld? Je hebt nog nooit gehoord dat het financiele systeem internationaal is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel denk je daar op Cyprus concreet en realistisch mee op te kunnen halen?
Voor het gehele systeem kom je er met jouw redenatie al helemaal niet uit doordat je slechts een enkel extreem voorbeeld weet op te duikelen. Daarom is afpellen tot behapbare brokken veel verstandiger.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom wil je toch telkens Cyprus isoleren van de rest van de wereld? Je hebt nog nooit gehoord dat het financiele systeem internationaal is?
Gewoon afpellen en concreet maken. Jij maakt dit tot een heilige graal maar hebben we er uberhaubt iets aan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom wil je toch telkens Cyprus isoleren van de rest van de wereld? Je hebt nog nooit gehoord dat het financiele systeem internationaal is?
20 miljard dollar voor een land voor een jaar is geen extreem voorbeeld hoor. Dat is vrij standaard.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor het gehele systeem kom je er met jouw redenatie al helemaal niet uit doordat je slechts een enkel extreem voorbeeld weet op te duikelen. Daarom is afpellen tot behapbare brokken veel verstandiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |