Dit.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Al de miljoenensalarissen en bonussen van bankiers terugvorderen. Als je kijkt naar de honderden miljarden die ze zichzelf hebben toegekend de laatste tien jaar dan is daar meer dan genoeg te halen.
En dan haal je het bij diegenen die verantwoordelijk zijn ipv bij mensen die er niets mee te maken hebben.
Ik dacht eerder aan een protest op het malieveld waarbij 99% van de mensen geen idee heeft waarom ze daar uberhaupt staan, zoals gebruikelijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als het in ons land zo was dan lijkt een dodelijke aanslag op de verantwoordelijke minister me een voor de hand liggende stap voor sommige mensen.
De EU heeft 27 lidstaten, niet alleen het boze Italië en Griekenland. Landen die overigens op hun blote knieën de Goden mogen danken dat er überhaupt een stabiliteitsmechanisme bestaat, anders waren ze net als Argentinië al vaker dan eens failliet gegaan.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef dawg het volgende:
[..]
van wie komt die steun dan? ik geloof er niks van namelijk, als je ziet wat de verkiezingen in italie hebben tegweeggebracht. rajoy en de corruptieschandalen tot het koningshuis aan toe terwijl er +/-26% werkloos is, frankrijk die hollande kiest, hongarije waar orban (ik dacht) de grondwet heeft veranderd waardoor er minder democratische slagkracht is, de speech van cameron, en merkel staat er ook niet zo best voor en het is de vraag of ze de verkiezingen eind dit jaar gaat overleven, portugal waar 10% van de bevolking de straat opgaat.
dus zeg het maar. of doelde je op de wijdverbreide steun in brussel en straatsburg? op farage en co na.
Je bedoelt neem ik aan steun voor de EU? Zeg dat dan ook aub. Europa is een continent, de EU is een politieke organisatie.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Brussel heeft niet zijn eigen graf gegraven. De steun voor Europa is nog wijdverspreid, en ondanks wat een paar users hier je willen laten geloven staan we er helemaal niet zo slecht voor als het lijkt. De onrust bij de Cyprioten nu is begrijpelijk, maar enkel omdat ze niet inzien dat het de keuze tussen twee kwaden is.
Dat is nauwelijks een oplossing. Hoewel ik met je eens ben dat zij het grotendeels veroorzaakt hebben kun je nooit 7 miljard (voor de kijkers thuis, 7.000 miljoen euro) weghalen bij de enkeling die een paar miljoen per jaar verdient.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Al de miljoenensalarissen en bonussen van bankiers terugvorderen. Als je kijkt naar de honderden miljarden die ze zichzelf hebben toegekend de laatste tien jaar dan is daar meer dan genoeg te halen.
En dan haal je het bij diegenen die verantwoordelijk zijn ipv bij mensen die er niets mee te maken hebben.
nou, heel fijn. waren ze maar failliet gegaan. dan zaten we over 5 - 10 jaar weer in een gezond land (continent wellicht zelfs wel).quote:Op maandag 18 maart 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
De EU heeft 27 lidstaten, niet alleen het boze Italië en Griekenland. Landen die overigens op hun blote knieën de Goden mogen danken dat er überhaupt een stabiliteitsmechanisme bestaat, anders waren ze net als Argentinië al vaker dan eens failliet gegaan.
De steun voor de Europese Unie, bedoel ik uiteraard. Zoals 'Europa' zeer vaak wordt gebruikt. Steun voor een continent is nogal onzinnig aangezien dat door tektonische platen bepaald wordtquote:Op maandag 18 maart 2013 16:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan steun voor de EU? Zeg dat dan ook aub. Europa is een continent, de EU is een politieke organisatie.
En steun voor de EU is overal op een dieptepunt.
overigens heb je nog steeds geen antwoord gegeven, dit is geen antwoord. dus als je anderen beticht van het gebrek aan antwoord geven zou je zelf het goede voorbeeld kunnen geven.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
De EU heeft 27 lidstaten, niet alleen het boze Italië en Griekenland. Landen die overigens op hun blote knieën de Goden mogen danken dat er überhaupt een stabiliteitsmechanisme bestaat, anders waren ze net als Argentinië al vaker dan eens failliet gegaan.
Kijk naar Argentinië. Daar raakten 40.000 mensen dakloos door het faillissement, liep de werkeloosheid op tot recordhoogtes en raakte talloze bedrijven in zware nood. Waarvan er duizenden ook echt failliet gingen.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:52 schreef dawg het volgende:
[..]
nou, heel fijn. waren ze maar failliet gegaan. dan zaten we over 5 - 10 jaar weer in een gezond land (continent wellicht zelfs wel).
Gaat alleen nooit gebeuren.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als de automaten leeg zijn valt er niet zoveel geld meer uit te trekken natuurlijkquote:Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat zo?Dan ben ik niet goed op de hoogte, wat ik (Gister?) begreep was dat er geen beperking was behalve het normale dagelijkse pinlimiet wat we in Nederland ook hebben en de net genoemde bevriezing. Mijn excuses
ja, totaal niet te vergelijken. zij hadden meer mogelijkheden, waaronder devaluatie van hun munt, zonder risico een heel continent mee te trekken.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kijk naar Argentinië. Daar raakten 40.000 mensen dakloos door het faillissement, liep de werkeloosheid op tot recordhoogtes en raakte talloze bedrijven in zware nood. Waarvan er duizenden ook echt failliet gingen.
7 miljard is de helft van wat HSBC in 2006 aan bonussen uitkeerde. Dan heb ik het over een bank, in een land, in een jaar. En alleen over bonussen, de miljoenensalarissen zitten daar nog niet eens bij.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is nauwelijks een oplossing. Hoewel ik met je eens ben dat zij het grotendeels veroorzaakt hebben kun je nooit 7 miljard (voor de kijkers thuis, 7.000 miljoen euro) weghalen bij de enkeling die een paar miljoen per jaar verdient.
Argentinië is niet te vergelijken met Europa.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kijk naar Argentinië. Daar raakten 40.000 mensen dakloos door het faillissement, liep de werkeloosheid op tot recordhoogtes en raakte talloze bedrijven in zware nood. Waarvan er duizenden ook echt failliet gingen.
Blij dat je toegeeft dat je uitspraak onzinnig was. Zeg gewoon EU als je de EU bedoeld, bij voorbaat dank.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
De steun voor de Europese Unie, bedoel ik uiteraard. Zoals 'Europa' zeer vaak wordt gebruikt. Steun voor een continent is nogal onzinnig aangezien dat door tektonische platen bepaald wordt
Die mening ben ik ook toegedaan.....quote:Op maandag 18 maart 2013 16:52 schreef dawg het volgende:
[..]
nou, heel fijn. waren ze maar failliet gegaan. dan zaten we over 5 - 10 jaar weer in een gezond land (continent wellicht zelfs wel).
Klinkt als Spanje vandaag de dag.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
ik was er al bang voor.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die mening ben ik ook toegedaan.....
Vind het wat opmerkelijk dat men doet alsof devaluatie van je munt een groot feest is.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:57 schreef dawg het volgende:
[..]
ja, totaal niet te vergelijken. zij hadden meer mogelijkheden, waaronder devaluatie van hun munt, zonder risico een heel continent mee te trekken.
dus nogmaals: vwb europa en de eu? wat zie jij als oplossing?
Slavernij zal nooit worden afgeschaft.quote:
Waar baseer je die verwachting op? Het is nogal een risico dat je neemt.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:52 schreef dawg het volgende:
[..]
Voor de lokale economie maakt dat niet zo heel veel uit. Import wordt duurder. Dat is alles.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het wat opmerkelijk dat men doet alsof devaluatie van je munt een groot feest is.
Was dat niet goed genoeg? Sorry. Ik bedoelde natuurlijk landen als Nederland, waar een duidelijk pro-Europese regering zit, Duitsland, Servië, Moldavië, allemaal landen die een sterk pro-Europees beleid voeren sinds de afgelopen jaren.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:54 schreef dawg het volgende:
[..]
overigens heb je nog steeds geen antwoord gegeven, dit is geen antwoord. dus als je anderen beticht van het gebrek aan antwoord geven zou je zelf het goede voorbeeld kunnen geven.
dat zeg ik nergens. ik zeg dat argentinië onder andere doordat zij niet in een muntunie zaten veel ruimere mogelijkheden had en derhalve niet te vergelijken is met de situatie in de eurozone.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het wat opmerkelijk dat men doet alsof devaluatie van je munt een groot feest is.
Plus dat ik het ongepast vind. Als jouw bedrijf failliet gaat wordt je salaris toch ook niet met terugwerkende kracht ingevorderd?quote:Op maandag 18 maart 2013 17:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Slavernij zal nooit worden afgeschaft.
Vrouwen zullen nooit kiesrecht krijgen.
De Soviet Unie zal nooit vallen.
Zeg nooit nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |