abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124210575
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk wel een veel beter idee geweest, vergeleken met de bedragen die eerder zijn uitgeleend is 7 miljard echt peanuts.
grappig eigenlijk. sinds de crisis lijkt 7 miljard een eitje. denk daar eens over na. :')
  Moderator maandag 18 maart 2013 @ 16:33:06 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_124210609
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vroeg om een reactie op die post, niet op die van mij. Wederom geen inhoud :'(
Je kunt proberen me via dit soort kwalificaties weg te werken, maar dan moet je vroeger opstaan mate.
pi_124210645
En de mensen daar pikken dit? Wat een slaven.
pi_124210647
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk wel een veel beter idee geweest, vergeleken met de bedragen die eerder zijn uitgeleend is 7 miljard echt peanuts.
Precies. Maar ondertussen wordt er wel overal op FOK! moord en brand geschreeuwd als de nieuwe EU-begroting wordt aangenomen, want zo veel geld naar Europa :'( Terwijl keer op keer is bewezen dat Europa Nederland meer oplevert dan het kost.
pi_124210684
quote:
19s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:32 schreef dawg het volgende:

[..]

grappig eigenlijk. sinds de crisis lijkt 7 miljard een eitje. denk daar eens over na. :')
7 miljard was altijd al een schijntje. Je moet het niet zien in het verband van jouw of mijn spaarrekening, dan lijkt het bizar veel geld. Maar het is bijvoorbeeld nog geen 10% van het bedrag dat een bedrijf als Apple op de bank geparkeerd heeft.
  Moderator maandag 18 maart 2013 @ 16:34:58 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_124210687
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:34 schreef HyperViper het volgende:
Wat moeten ze dan?
Het is een dievenbende, die EU.
pi_124210774
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, reageer eens op deze post dan?

[..]

ik reageer wel.

dat is het punt natuurlijk niet. als de regeringsleiders dat zo hadden gewild was het zo gebeurd natuurlijk, maar ze voelen ook wel aan dat dat bijna niet meer te verkopen was aan de bevolking, met name nederland (net na het sns-debacle), dus ik vermoed dat dijsselbloem hier wel een aandeel in heeft gehad.

maar het punt is dus wel dat het in feite niks uitmaakt. of je nu belastinggeld gaat innen of je haalt het gewoon rechtstreeks weg van bankrekeningen, er is weer een stuk vertrouwen verdwenen bij de burgers van europa. en met een beetje pech voor brussel was dit net iets teveel ineens, en hebben ze hiermee hun eigen graf gegraven op nog kortere termijn dan al het geval was.
pi_124210819
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan?
Ik denk dat er maar één optie resteert wanneer je geen stem meer hebt. Iets waar Nigel Farage al jaren voor waarschuwt. Geweld.
pi_124210839
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

7 miljard was altijd al een schijntje. Je moet het niet zien in het verband van jouw of mijn spaarrekening, dan lijkt het bizar veel geld. Maar het is bijvoorbeeld nog geen 10% van het bedrag dat een bedrijf als Apple op de bank geparkeerd heeft.
dat snap ik. ik doelde juist op de gewone man. dit hoorde je voorheen gewoon niet vaak, maar het feit dat "we" nu zelf in miljardentermen zijn gaan praten vind ik wel grappig ergens. toont aan hoe ver het inmiddels al gegaan is.
pi_124210843
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan?
Geef nou eens normaal een argument in plaats van de hele tijd dit soort dingen te roepen. Wat moet de EU nu doen dan? Cyprus failliet laten gaan waardoor al het geld niets meer waard wordt? Cyprus uit de Euro zetten zodat ze een andere munt kunnen introduceren, die kunnen devalueren waardoor ze overeind blijven, met als gevolg dat ze geheel geisoleerd worden van de omgeving? Geen spaargeld vorderen van de burgers, maar in plaats daarvan dat bedrag aanvullen uit het ESM, en dus ons spaargeld?

Roep maar. Wat zou jíj graag zien.
pi_124210857
quote:
4s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:38 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar één optie resteert wanneer je geen stem meer hebt. Iets waar Nigel Farage al jaren voor waarschuwt. Geweld.
kwestie van tijd als men zo doorgaat. denk ik.
pi_124210973
quote:
19s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:36 schreef dawg het volgende:

[..]

ik reageer wel.

dat is het punt natuurlijk niet. als de regeringsleiders dat zo hadden gewild was het zo gebeurd natuurlijk, maar ze voelen ook wel aan dat dat bijna niet meer te verkopen was aan de bevolking, met name nederland (net na het sns-debacle), dus ik vermoed dat dijsselbloem hier wel een aandeel in heeft gehad.

maar het punt is dus wel dat het in feite niks uitmaakt. of je nu belastinggeld gaat innen of je haalt het gewoon rechtstreeks weg van bankrekeningen, er is weer een stuk vertrouwen verdwenen bij de burgers van europa. en met een beetje pech voor brussel was dit net iets teveel ineens, en hebben ze hiermee hun eigen graf gegraven op nog kortere termijn dan al het geval was.
Brussel heeft niet zijn eigen graf gegraven. De steun voor Europa is nog wijdverspreid, en ondanks wat een paar users hier je willen laten geloven staan we er helemaal niet zo slecht voor als het lijkt. De onrust bij de Cyprioten nu is begrijpelijk, maar enkel omdat ze niet inzien dat het de keuze tussen twee kwaden is.
  Moderator maandag 18 maart 2013 @ 16:42:46 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_124211003
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geef nou eens normaal een argument in plaats van de hele tijd dit soort dingen te roepen. Wat moet de EU nu doen dan? Cyprus failliet laten gaan waardoor al het geld niets meer waard wordt? Cyprus uit de Euro zetten zodat ze een andere munt kunnen introduceren, die kunnen devalueren waardoor ze overeind blijven, met als gevolg dat ze geheel geisoleerd worden van de omgeving? Geen spaargeld vorderen van de burgers, maar in plaats daarvan dat bedrag aanvullen uit het ESM, en dus ons spaargeld?

Ik zou graag zien dat men de garantie die er was voor het spaargeld onder de ton zou handhaven en er niet aan gaan morrelen. Dat haalt het kleine beetje vetrouwen wat 'men' misschien nog had in de EU helemaal weg.
pi_124211070
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat men de garantie die er was voor het spaargeld onder de ton zou handhaven en er niet aan gaan morrelen. Dat haalt het kleine beetje vetrouwen wat 'men' misschien nog had in de EU helemaal weg.
dit is ook geen echt antwoord, excuse me. ~:)
pi_124211082
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Lees nou eens zorgvuldig wat ik precies zeg, en reageer dan pas :')

Ik snap het punt wat je in deze post maakt best, maar het lost op geen enkele manier het probleem in Cyprus op.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:45:41 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124211121
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:34 schreef HyperViper het volgende:
Wat zou jij doen als je vanochtend op was gestaan en er achter kwam dat de bank een deel van je geld had afgepakt, om vervolgens niet meer bij je geld te kunnen behalve een klein deel pinnen?
  maandag 18 maart 2013 @ 16:47:29 #92
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124211175
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, er zijn allerlei vormen van belasting over spaartegoeden. Dat was ook al het geval in Cyprus.
Nee die belasting moet nog door het parlement worden goedgekeurd. Ondertussen mag je niet aan je eigen geld komen. We is op Cyprus nog nooit een belasting op spaartegoed geweest. En waarom zou dat ook zo zijn? Er is tenslotte al dik betaald voor het residu van de verdiensten die iemand op de bank zet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_124211176
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je vanochtend op was gestaan en er achter kwam dat de bank een deel van je geld had afgepakt, om vervolgens niet meer bij je geld te kunnen behalve een klein deel pinnen?
Ze kunnen nog gewoon bij al hun spaargeld afgezien van het deel dat misschien onteigend gaan worden hoor. Nou ja, het klinkt alsof ik het bagatelliseer en dat is niet mijn bedoeling, maar we moeten het ook niet overdrijven.
  Moderator maandag 18 maart 2013 @ 16:47:38 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_124211186
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Lees nou eens zorgvuldig wat ik precies zeg, en reageer dan pas :')

Ik snap het punt wat je in deze post maakt best, maar het lost op geen enkele manier het probleem in Cyprus op.
Wat is dat toch met dat nare toontje? Wat verbeeld je je wel?
pi_124211206
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is dat toch met dat nare toontje? Wat verbeeld je je wel?
Ik verbeeld me dat je consequent weigert antwoord te geven op een post die je wat kritisch uitdaagt door er omheen te draaien met posts als deze.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:48:22 #96
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124211220
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze kunnen nog gewoon bij al hun spaargeld afgezien van het deel dat misschien onteigend gaan worden hoor. Nou ja, het klinkt alsof ik het bagatelliseer en dat is niet mijn bedoeling, maar we moeten het ook niet overdrijven.
O ja? Hoe kom je bij je spaargeld nu dan in Cyprus? Je kunt niet internetbankieren, je kunt het niet pinnen....
  maandag 18 maart 2013 @ 16:49:00 #97
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124211250
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als het in ons land zo was dan lijkt een dodelijke aanslag op de verantwoordelijke minister me een voor de hand liggende stap voor sommige mensen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 18 maart 2013 @ 16:49:02 #98
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124211252
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al de miljoenensalarissen en bonussen van bankiers terugvorderen. Als je kijkt naar de honderden miljarden die ze zichzelf hebben toegekend de laatste tien jaar dan is daar meer dan genoeg te halen.

En dan haal je het bij diegenen die verantwoordelijk zijn ipv bij mensen die er niets mee te maken hebben.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_124211257
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Brussel heeft niet zijn eigen graf gegraven. De steun voor Europa is nog wijdverspreid, en ondanks wat een paar users hier je willen laten geloven staan we er helemaal niet zo slecht voor als het lijkt. De onrust bij de Cyprioten nu is begrijpelijk, maar enkel omdat ze niet inzien dat het de keuze tussen twee kwaden is.
van wie komt die steun dan? ik geloof er niks van namelijk, als je ziet wat de verkiezingen in italie hebben tegweeggebracht. rajoy en de corruptieschandalen tot het koningshuis aan toe terwijl er +/-26% werkloos is in spanje, frankrijk die hollande kiest, hongarije waar orban (ik dacht) de grondwet heeft veranderd waardoor er minder democratische slagkracht is, de speech van cameron, en merkel staat er ook niet zo best voor en het is de vraag of ze de verkiezingen eind dit jaar gaat overleven, portugal waar 10% van de bevolking de straat opgaat. en dan heb ik nog niet eens alles genoemd.

dus zeg het maar. of doelde je op de wijdverbreide steun in brussel en straatsburg? op farage en co na.
pi_124211267
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ja? Hoe kom je bij je spaargeld nu dan in Cyprus? Je kunt niet internetbankieren, je kunt het niet pinnen....
Is dat zo? :o Dan ben ik niet goed op de hoogte, wat ik (Gister?) begreep was dat er geen beperking was behalve het normale dagelijkse pinlimiet wat we in Nederland ook hebben en de net genoemde bevriezing. Mijn excuses :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')