de media, de kranten, de tv, de radio,reclame.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:32 schreef Tropanzia het volgende:
Mind control?
Hoe zouden ze dat volgens jou willen doen, dan?
En die hebben invloed op iets immaterieels als de geest?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de media, de kranten, de tv, de radio,reclame.
ja volgens mij heel veel. kijk maar naar nederland. iedereen heeft het alleen maar over het nieuws van nos,rtl,sbs,telegraaf,volkskrant,trouw enz.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:36 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
En die hebben invloed op iets immaterieels als de geest?
Wat ben jij voor slappe observeerder?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja volgens mij heel veel. kijk maar naar nederland. iedereen heeft het alleen maar over het nieuws van nos,rtl,sbs,telegraaf,volkskrant,trouw enz.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja volgens mij heel veel. kijk maar naar nederland. iedereen heeft het alleen maar over het nieuws van nos,rtl,sbs,telegraaf,volkskrant,trouw enz.
ik kijk nooit meer naar het nieuws. probeer zo min mogelijk van het nieuws op te vatten. probeer zo min mogelijk tv te kijken. lees geen kranten meer. zouden jullie ook moeten dan dan kun je een eigen mening vormen. en geen gevormde mening. en je bent veel kritischer. en het laatste dan kun je de echte waarheid onder ogen zien. en niet de droomwereld waarin je bevindt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:39 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Wat ben jij voor slappe observeerder?
Hmm, welke droomwereld?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik kijk nooit meer naar het nieuws. probeer zo min mogelijk van het nieuws op te vatten. probeer zo min mogelijk tv te kijken. lees geen kranten meer. zouden jullie ook moeten dan dan kun je een eigen mening vormen. en geen gevormde mening. en je bent veel kritischer. en het laatste dan kun je de echte waarheid onder ogen zien. en niet de droomwereld waarin je bevindt.
de droom wereld waarin alles wat de media waarheid is. en je een goed leven hebt je gaat 1 a 2 a 3 keer per jaar op vakantie. kijkt lekker tv en doet aan sport. je werkt 50 jaar en daarna ga je met pensioen. en dan denk je nog dat je rijk kan worden door loten te kopen. de echte wereld is zo. corrupte de elite hebben de macht. satan is op tv te zien in muziek clips. je wordt voorgelogen op tv. en tv houdt je bezig zodat je niet over ander dingen gaat nadenken. en dat we langzaam minder privacy krijgen overal camera's. ze houden als bij over burgers dat kunnen ze tegen je gebruiken. de illuminati en vrijmetselaars de rijken hebben al die eeuwen de macht gehad maar jij hebt het niet door omdat de media dat ons niet vertelt. en dat je niet weet dat de antichrist/dajaal over een klein 10 jaar regeert over de wereld. de wereld over 10 jaar is zo. een wereldleider een wereldreligie een munteenheid en vrijheid van meningsuiting bestaat er niet. en je wordt altijd in de gaten gehouden. de wereld kun je ook wel de new world orde noemen.quote:
die ik net beschreven hebquote:
wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:43 schreef Ridocar het volgende:
Ik geloof best dat er subtiele manipulatie via de media op het volk wordt losgelaten. De persvrijheid kan soms tegenwerken, maar als de overheid een bepaald onderwerp verpakt in een 'nieuwtje' is dat nauwelijks een drempel.
Je zou eens moeten nadenken over het gebruik van hoofdletters.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:53 schreef tribalwars het volgende:
[..]
je wordt voorgelogen op tv. en tv houdt je bezig zodat je niet over ander dingen gaat nadenken.
Wat is nu het probleem? Je kan toch zelf kiezen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:53 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de droom wereld waarin alles wat de media waarheid is. en je een goed leven hebt je gaat 1 a 2 a 3 keer per jaar op vakantie. kijkt lekker tv en doet aan sport. je werkt 50 jaar en daarna ga je met pensioen. en dan denk je nog dat je rijk kan worden door loten te kopen. de echte wereld is zo. corrupte de elite hebben de macht. satan is op tv te zien in muziek clips. je wordt voorgelogen op tv. en tv houdt je bezig zodat je niet over ander dingen gaat nadenken. en dat we langzaam minder privacy krijgen overal camera's. ze houden als bij over burgers dat kunnen ze tegen je gebruiken. de illuminati en vrijmetselaars de rijken hebben al die eeuwen de macht gehad maar jij hebt het niet door omdat de media dat ons niet vertelt. en dat je niet weet dat de antichrist/dajaal over een klein 10 jaar regeert over de wereld. de wereld over 10 jaar is zo. een wereldleider een wereldreligie een munteenheid en vrijheid van meningsuiting bestaat er niet. en je wordt altijd in de gaten gehouden. de wereld kun je ook wel de new world orde noemen.
Dat je leesvolk in een bepaalde richting kan duwen door als rijk een nieuwsbericht bij ANP te dumpen.quote:
hoezo ben ik verstrooid. omdat ik een hele andere kijk op de wereld heb dan de u.quote:
nee door als rijken bericht vervalsen te vervagen of halve informatie er over geven of geen informatie dat doen ze. de rijken hebben een hele grote invloed op de pers en de media.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat je leesvolk in een bepaalde richting kan duwen door als rijk een nieuwsbericht bij ANP te dumpen.
Murdoch ja. Nederlandse kranten zijn kwalitatief wel prima (ligt beetje aan je voorkeur voor nieuws).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:23 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nee door als rijken bericht vervalsen te vervagen of halve informatie er over geven of geen informatie dat doen ze. de rijken hebben een hele grote invloed op de pers en de media.
klopt ben erg bezig om zoveel mogelijk mensen wakker te schudden. maar het evangelie is niet alleen maar hoop. god waarschuwt ons voor de dajaal/antichistquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:01 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Wat is nu het probleem? Je kan toch zelf kiezen?
edit: Je blijft maar wijzen op wereldse zaken, je wijst op de antichrist. Daaruit kun je concluderen dat je gelovig bent maar je bent alleen maar bezig naar de slechte wereld te wijzen(net als de farizeëers)
Het evangelie draag je uit door hoop te geven, niet door te vertellen wat er mis is.
volg niet de oude media(nos,rtl,sbs,telegraaf,volkskrant,telegraaf) wel de nieuwe media.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:35 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe kun je je een mening vormen als je niets hebt om een mening over te vormen, als je niets leest of ziet....?
Welke dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
volg niet de oude media(nos,rtl,sbs,telegraaf,volkskrant,telegraaf) wel de nieuwe media.
niburu, klokkenluiders.is,wanttoknow,argusoog,wijwordenwakjer,wakeupproject,martijnvrijland enzquote:
Wat is jouw mening over vaccinaties.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:51 schreef tribalwars het volgende:
[..]
niburu, klokkenluiders.is,wanttoknow,argusoog,wijwordenwakjer,wakeupproject,martijnvrijland enz
Wat is de reden dat je dit als betrouwbare bronnen ziet en de meer conventionele media afschildert als achterhaald of foutief?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:51 schreef tribalwars het volgende:
[..]
niburu, klokkenluiders.is,wanttoknow,argusoog,wijwordenwakjer,wakeupproject,martijnvrijland enz
En hoe weet je zo zeker dat die nieuwe media niet 'beinvloed' wordt?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
volg niet de oude media(nos,rtl,sbs,telegraaf,volkskrant,telegraaf) wel de nieuwe media.
Complot theorien spreken elkaar ook vaak tegenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:49 schreef tribalwars het volgende:
@ fallen angel snapt het. compot therorie zijn vaak voor het grootste gedeelte waar. maar mensen die in complottheorie geloven worden in de media gek of dom afgebeeld dus de mensen vinden complottheorie te vergezocht omdat de media dat als niet waar omschrijft. en omdat mensen bang zijn voor gek of dom uitgemaakt te worden als ze er wel ingeloven. terwijl complottheorie voor het grootste gedeelt de waarheid zeggen.
ik vind vaccinaties nutteloos hebben weinig effect. en heb het idee dat de overheid hier mee mensen zwak maken. zodat ze ziek worden blijven. zodat ze de mensen meer onder control hebben.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:06 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over vaccinaties.
ik vind de meer coventionele media achterhaald en foutief.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:20 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je dit als betrouwbare bronnen ziet en de meer conventionele media afschildert als achterhaald of foutief?
Maar hoe weet je dat zo zeker? De media berichten over zo veel zaken, je kunt niet in alles in expert zijn. Zeker niet op jouw leeftijd.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik vind de meer coventionele media achterhaald en foutief.
Propaganda bestaat ook vandaag de dag nog. Is bovendien vrij eenvoudig te sturen, gezien hoe journalistiek vandaag de dag bedreven wordt, in combinatie met het zeer beperkte aantal persbureau's.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat je leesvolk in een bepaalde richting kan duwen door als rijk een nieuwsbericht bij ANP te dumpen.
De kwaliteit van kranten is flink gedaald sinds de bezuinigingen. Journalisten doen veel minder tot zelfs geen onderzoek meer, maar herschrijven slechts nog persberichten. Het verschilt per krant, maar zelfs bij de grootste kranten is het flink achteruit gegaan. Momenteel heeft alleen de Volkskrant nog een wetenschapsredactie, wat heel wat zegt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:30 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Murdoch ja. Nederlandse kranten zijn kwalitatief wel prima (ligt beetje aan je voorkeur voor nieuws).
Vroeg het omdat het op een van die sites van je aan bod kwam, vandaar. Denk zelf niet dat de overheid hier mensen bewust mee zwak maakt maar resistentie is natuurlijk altijd wel een probleem als je het over vaccins hebt.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik vind vaccinaties nutteloos hebben weinig effect. en heb het idee dat de overheid hier mee mensen zwak maken. zodat ze ziek worden blijven. zodat ze de mensen meer onder control hebben.
De NRC heeft op zaterdag ook een wetenschapsbijlage, hoe ze die dan vol krijgen weet ik niet. Dat er bezuinigingen zijn, ook bij kranten, dat geloof ik wel, maar ik ben er wel van overtuigd dat er nooit gelogen zal worden in een krant (heb zelf de NRC next + de echte NRC op zaterdag).quote:Op zondag 17 maart 2013 11:20 schreef Gray het volgende:
Momenteel heeft alleen de Volkskrant nog een wetenschapsredactie, wat heel wat zegt.
Dat is zo, al hebben zij dan weer geen aparte redactie hiervoor, zover ik weet. Het is me verder ook onbekend of zij wetenschapsjournalisten in dienst hebben, of überhaupt oud-wetenschappers. Dat maakt de kranten onder andere onbetrouwbaar: ze weten vaak niet waarover ze schrijven en maken dus regelmatig fouten. Afgezien daarvan is het factchecken minimaal, omdat daar geen tijd/geld/mensen voor zijn. Tijdens m'n studie aan factchecken gedaan over een periode van 4 weken, waaruit bleek dat NRC wel de meest correcte was. Is in mijn ogen dan ook de beste kwaliteitskrant van NL, al niet per sé de leukste (Volkskrantquote:Op zondag 17 maart 2013 12:00 schreef Scuidward het volgende:
[..]
De NRC heeft op zaterdag ook een wetenschapsbijlage, hoe ze die dan vol krijgen weet ik niet. Dat er bezuinigingen zijn, ook bij kranten, dat geloof ik wel, maar ik ben er wel van overtuigd dat er nooit gelogen zal worden in een krant (heb zelf de NRC next + de echte NRC op zaterdag).
Hier BNW / BigPharma topic #20 Waar we nieuwe woordjes leren: Schaduwwetenschap kun je ook discussieren over vaccinaties.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik vind vaccinaties nutteloos hebben weinig effect. en heb het idee dat de overheid hier mee mensen zwak maken. zodat ze ziek worden blijven. zodat ze de mensen meer onder control hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het om de muziek wereld gaat, heb ik toch het gevoel dat al die symbolen gewoon een deel marketing zijn. Trekt iig een hoop aandacht, meer aandacht = meer views=meer populairiteit.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:57 schreef tribalwars het volgende:
in de muziek wereld is ook veel mindcontrol.
Ja, dat is gewoon slim gebruik maken van die symbolen. De artiest heeft waarschijnlijk geen idee waarom hij drie vingers op moet steken van de regisseur of een dakje met zijn handen maken of dat soort dingen.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:51 schreef joellsoares het volgende:
[..]
Als het om de muziek wereld gaat, heb ik toch het gevoel dat al die symbolen gewoon een deel marketing zijn. Trekt iig een hoop aandacht, meer aandacht = meer views=meer populairiteit.
Ja t' zijn gewoon pionnen. Ze verdienen bakken met geld dat is het enige dat hun belangrijk vindenquote:Op zondag 17 maart 2013 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon slim gebruik maken van die symbolen. De artiest heeft waarschijnlijk geen idee waarom hij drie vingers op moet steken van de regisseur of een dakje met zijn handen maken of dat soort dingen.
Maar een overheid staat dus gelijk aan mind control in jouw ogen, waarom anders dat filmpje?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:37 schreef tribalwars het volgende:
ze niet dat ik tegen een vorm van overheid ben. maar de huidig vorm van overheid heeft sterke nadelen. en maar een paar voordelen.
de overheid gebruikt mind control om de bevolking onder control te houden. een overheid staat niet gelijk aan mind control maar ze gebruiken het.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Maar een overheid staat dus gelijk aan mind control in jouw ogen, waarom anders dat filmpje?
Of ik haak af van het onderwerp
De vraag is of een samenleving mogelijk is zonder enige vorm van controle? Ik zou graag wíllen zeggen: ja. Maar in praktijk is dat echter niet mogelijk denk ik, zeker niet vanuit de huidige situatie.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de overheid gebruikt mind control om de bevolking onder control te houden. een overheid staat niet gelijk aan mind control maar ze gebruiken het.
Denk ook niet dat dat mogelijk is.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:32 schreef Gray het volgende:
[..]
De vraag is of een samenleving mogelijk is zonder enige vorm van controle? Ik zou graag wíllen zeggen: ja. Maar in praktijk is dat echter niet mogelijk denk ik, zeker niet vanuit de huidige situatie.
zeg niet dat ik tegen controle ben. maar de mate van control in nederland neemt wel steeds meer toe. ik denk niet dat we dat willen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:32 schreef Gray het volgende:
[..]
De vraag is of een samenleving mogelijk is zonder enige vorm van controle? Ik zou graag wíllen zeggen: ja. Maar in praktijk is dat echter niet mogelijk denk ik, zeker niet vanuit de huidige situatie.
We zijn er idd nog te lui voor, maar mocht het zover komen dat men daadwerkelijk aan ons spaargeld gaat komen zou het weleens over kunnen zijn met de luiheid .quote:Op maandag 18 maart 2013 19:41 schreef joellsoares het volgende:
Het is juist de fout van het volk om constant de vinger naar de overheid te wijzen, we moeten eens kritisch naar onszelf kijken, het volk is de overheid, en wij zouden zelf verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar zoals gray al zei daar zijn we te lui voor helaas
je hebt wel een punt alles mensen minder hebzuchtig zijn. en met mindere dingen tevreden zijn. en aardiger zijn naar de medemens dan bereik je ook meer.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:41 schreef joellsoares het volgende:
Het is juist de fout van het volk om constant de vinger naar de overheid te wijzen, we moeten eens kritisch naar onszelf kijken, het volk is de overheid, en wij zouden zelf verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar zoals gray al zei daar zijn we te lui voor helaas
Tenzij een overheid je wilt beroven van je spaargeld. Dan heb je niets aan aardig zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:24 schreef tribalwars het volgende:
[..]
je hebt wel een punt alles mensen minder hebzuchtig zijn. en met mindere dingen tevreden zijn. en aardiger zijn naar de medemens dan bereik je ook meer.
dat is nu het geval. we zouden allemaal een block moeten vormen tegen de overheid. daarmee bedoel ik harde acties voeren met zijn allen niet naar werk of school gaan en dan een week lang. met zo'n 2 a 3 miljoen deelnemers. en nog een actie je gebruikt de euro niet meer als geld je verzint zelf geld zo'n 4 miljoen deelnemers of meer. en je betaalt geen belasting meer. elk dorp of wijk zorgt voor zijn eigen voedsel. vaccinaties hoeven we niet natuurlijk eten werkt veel beter. maar dan moeten de mensen wel massaal wakker worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tenzij een overheid je wilt beroven van je spaargeld. Dan heb je niets aan aardig zijn.
In de praktijk is er wel een groeiende groep die het helemaal gehad heeft met de huidige gang van zakenquote:Op zondag 17 maart 2013 22:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Stelletje hondsbrutale criminelenquote:Op maandag 18 maart 2013 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tenzij een overheid je wilt beroven van je spaargeld. Dan heb je niets aan aardig zijn.
Ja man, gaan we per wijk gewoon verbouwen op de huidige grasveldjes en speeltuinen.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:46 schreef tribalwars het volgende:
[..]
dat is nu het geval. we zouden allemaal een block moeten vormen tegen de overheid. daarmee bedoel ik harde acties voeren met zijn allen niet naar werk of school gaan en dan een week lang. met zo'n 2 a 3 miljoen deelnemers. en nog een actie je gebruikt de euro niet meer als geld je verzint zelf geld zo'n 4 miljoen deelnemers of meer. en je betaalt geen belasting meer. elk dorp of wijk zorgt voor zijn eigen voedsel. vaccinaties hoeven we niet natuurlijk eten werkt veel beter. maar dan moeten de mensen wel massaal wakker worden.
quote:tribalwars [tribalwars heeft geen premium account]
jongen 17 jarig
Cityfarming:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja man, gaan we per wijk gewoon verbouwen op de huidige grasveldjes en speeltuinen.![]()
[..]
En daar ga je dat hele blok mee voeden?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Cityfarming:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met ondersteuning van plaatselijke boerderijen en vertical farms in leegstaande flats (die zijn er zab op t moment) kan dat best. In Scandinavie zijn ze al met de ontwikkeling hiervan bezig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En daar ga je dat hele blok mee voeden?
is trouwens ook beter voor de gezondheid van mensen in de stad. want al dat groen zuivert de lucht.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Met ondersteuning van plaatselijke boerderijen en vertical farms in leegstaande flats (die zijn er zab op t moment) kan dat best. In Scandinavie zijn ze al met de ontwikkeling hiervan bezig.
Dan is het al een ander verhaal jaquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Met ondersteuning van plaatselijke boerderijen en vertical farms in leegstaande flats (die zijn er zab op t moment) kan dat best. In Scandinavie zijn ze al met de ontwikkeling hiervan bezig.
En die boeren werken natuurlijk belangeloos mee en leegstaande flats (ik gok dat je kantoorpanden bedoelt) zijn ook maar zo om te bouwen tot vertical farm, doen we ook wel even met z'n allen. Allemaal in de wijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Bronvermelding, vriend. http://www.naturalnews.co(...)genics_survivor.htmlquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:18 schreef Thisso het volgende:
"Eliminate the weak"
That this is the desire of the global controllers is no secret. It's not debated. This is what today's politicians, bureaucrats and even some misinformed activists of the "environmental" movement wish to achieve -- the reduction of world population to under one billion people. To them, humanity is seen as a threat to the planet and even to itself.
From one point of view, this analysis may actually be correct. It's difficult to see how today's mindless masses of dumbed-down consumers -- steeped in video games, television and junk food -- can offer any meaningful contributions to the future of human civilization. So, from the point of view of the global controllers, "culling the herd" of humanity is actually a good thing. It makes humanity stronger, they say, in much the same way that culling the weaklings from a herd of wild animals improves the aggregate gene pool of the targeted species as a whole.
The globalists argue that today's human gene pool is stalled. The weak and the stupid reproduce just as much as everybody else -- if not more so. The human gene pool is actually devolving, they say, and the only way to bring it back to a point where we have a species capable of reaching for the stars is to eliminate those who aren't smart enough to deserve a spot in the human gene pool.
The word for this is, of course, eugenics. Adolf Hitler pursued the same philosophy: Improve the human race through genocide. Eliminate the weak, the ugly, the stupid. Fire up the incinerators, disarm the target race to be exterminated, and herd them into gas chambers or open pits.
Modern eugenics
Toda's eugenicists are more subtle. They've learned, through experience, that openly gassing entire populations doesn't win over the hearts and minds of the public. So they've developed covert methods of accomplishing the same thing. These coverts methods include convincing people to eat genetically modified foods -- which promote infertility -- to drink fluoride, take vaccines, use synthetic chemicals, increase abortions and pursue other actions that either kill people outright or drastically reduce rates of reproduction.
The idea behind these is that, first off, the culling of the human race can now be accomplished without all the horrifying images of Nazi Germany's gas chambers. While the Jews in World War II had to be forcibly lined up and herded into railroad cars, today's eugenics victims willfully line up at pharmacies to be injected with flu vaccines containing stealth cancer viruses that accomplish the same thing: Death.
Death by vaccines is just slower and more covert than death by Zyklon B.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:18 schreef Thisso het volgende:
"Eliminate the weak"
That this is the desire of the global controllers is no secret. It's not debated. This is what today's politicians, bureaucrats and even some misinformed activists of the "environmental" movement wish to achieve -- the reduction of world population to under one billion people. To them, humanity is seen as a threat to the planet and even to itself.
From one point of view, this analysis may actually be correct. It's difficult to see how today's mindless masses of dumbed-down consumers -- steeped in video games, television and junk food -- can offer any meaningful contributions to the future of human civilization. So, from the point of view of the global controllers, "culling the herd" of humanity is actually a good thing. It makes humanity stronger, they say, in much the same way that culling the weaklings from a herd of wild animals improves the aggregate gene pool of the targeted species as a whole.
dat hoordt dus bij de plannen van de NWO. vaccinaties gebuiken om de wereld bevolking te redureren. je gaat eerder dood of je krijg geen kinderen meer. denk dat de levelsverwachting niet op de 80 zit. maar eerder een jaartje of 5 lager. denk jullie ook dat ze de levensverwachting manipuleren?
The globalists argue that today's human gene pool is stalled. The weak and the stupid reproduce just as much as everybody else -- if not more so. The human gene pool is actually devolving, they say, and the only way to bring it back to a point where we have a species capable of reaching for the stars is to eliminate those who aren't smart enough to deserve a spot in the human gene pool.
The word for this is, of course, eugenics. Adolf Hitler pursued the same philosophy: Improve the human race through genocide. Eliminate the weak, the ugly, the stupid. Fire up the incinerators, disarm the target race to be exterminated, and herd them into gas chambers or open pits.
Modern eugenics
Toda's eugenicists are more subtle. They've learned, through experience, that openly gassing entire populations doesn't win over the hearts and minds of the public. So they've developed covert methods of accomplishing the same thing. These coverts methods include convincing people to eat genetically modified foods -- which promote infertility -- to drink fluoride, take vaccines, use synthetic chemicals, increase abortions and pursue other actions that either kill people outright or drastically reduce rates of reproduction.
The idea behind these is that, first off, the culling of the human race can now be accomplished without all the horrifying images of Nazi Germany's gas chambers. While the Jews in World War II had to be forcibly lined up and herded into railroad cars, today's eugenics victims willfully line up at pharmacies to be injected with flu vaccines containing stealth cancer viruses that accomplish the same thing: Death.
Death by vaccines is just slower and more covert than death by Zyklon B.
daarom is chavez vermoord omdat hij hele anderen idee had dan de NWO. hij liep in de weg dus hij werd vermoord. wel meerdere mensen die in de weg lopen werden vermoord. bijv. micheal jackson, bob marley,lady die , martin luther king, malcom x enzquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef Aloria het volgende:
Ik heb nog zitten zoeken naar de youtube film die ik een aantal maanden geleden heb gezien. Volgens mij over Ron Paul.
De film gaat over de elections in Amerika, de lijstrekkers mogen allemaal praten en worden op tv ook allemaal genoemd op steeds 1 iemand na !
Die man was 1 van de grotere favorieten en werd steeds compleet gedenied op alle grote zenders en kranten. Zelfs ontbrak hij op sommige lijsten
Omdat hij openbaarlijk zijn kritiek uitte op Amerika.
Helaas weet ik niet meer zeker over wie dit ging en kan ik het filmje helaas ook niet zo snel dus vinden op youtube.
Maar dit zou een prima voorbeeld zijn over hoe het nieuws een zeer groot medium is om de mensen te beinvloeden
En hoe weet jij wat de ideeën zijn van de NWO? Moet vrij specifiek zijn aangezien de mensen die je noemt redelijk verschillend in het leven stonden en onderling een compleet ander beeld hebben van de wereld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:55 schreef tribalwars het volgende:
[..]
daarom is chavez vermoord omdat hij hele anderen idee had dan de NWO. hij liep in de weg dus hij werd vermoord. wel meerdere mensen die in de weg lopen werden vermoord. bijv. micheal jackson, bob marley,lady die , martin luther king, malcom x enz
Die site.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Bronvermelding, vriend. http://www.naturalnews.co(...)genics_survivor.html
Is het nu minder waar dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Bronvermelding, vriend. http://www.naturalnews.co(...)genics_survivor.html
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan is het al een ander verhaal jaDan is het ook niet enkel het dak gebruiken om de mensen in de rest van het gebouw te voeden.
Lijkt me overigens nog steeds een flinke uitdaging...
Je wil niet weten hoe belachelijk simpel dat window farming is. Bij een workshop leerde ik het in 15 minuten. En kost slechts 3 tientjes aan plantjes, lege frisdrankflessen, een pompje met slangetjes, en groeimiddel. Met 5 frisdrankflessen eet je driemaal per week verse, zelfgemaakte sla.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
En die boeren werken natuurlijk belangeloos mee en leegstaande flats (ik gok dat je kantoorpanden bedoelt) zijn ook maar zo om te bouwen tot vertical farm, doen we ook wel even met z'n allen. Allemaal in de wijk.
heb me er in verdiept. maar het is algemeen bekend dat als je tegen de NWO bent ze tegen werkt. dan wordt je vermoord. of ge zelfmoordquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:05 schreef Awsom het volgende:
[..]
En hoe weet jij wat de ideeën zijn van de NWO? Moet vrij specifiek zijn aangezien de mensen die je noemt redelijk verschillend in het leven stonden en onderling een compleet ander beeld hebben van de wereld.
Maar wat is nou precies hét idee van die NWO en hoe weet je dat zo zeker?quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:25 schreef tribalwars het volgende:
[..]
heb me er in verdiept. maar het is algemeen bekend dat als je tegen de NWO bent ze tegen werkt. dan wordt je vermoord. of ge zelfmoord
Googlen is niet hetzelfde als verdiepen, misschien moet je je zolderkamer afkomen en het echte leven eens ondervinden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:25 schreef tribalwars het volgende:
[..]
heb me er in verdiept. maar het is algemeen bekend dat als je tegen de NWO bent ze tegen werkt. dan wordt je vermoord. of ge zelfmoord
Ik was hier al van plan om (zodra het eindelijk een beetje voorjaarsweer is) hier op het balkon ook een moestuin te starten jaquote:Op woensdag 20 maart 2013 06:45 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Je wil niet weten hoe belachelijk simpel dat window farming is. Bij een workshop leerde ik het in 15 minuten. En kost slechts 3 tientjes aan plantjes, lege frisdrankflessen, een pompje met slangetjes, en groeimiddel. Met 5 frisdrankflessen eet je driemaal per week verse, zelfgemaakte sla.
kom al genoeg van de zolderkamer af. als in de bus zit zie ik allemaal deze zobies die naar hun werk gaan naar school een krant lezen het nieuws kijken. mind control heeft een hele groot onderschatten invloed op onze maatschappij. de meeste mensen aanvaarden het nieuws als de waarheid . terwijl het vaak niet de waarheid is dat is een feit. en dat feit gaan ze ons niet vertellen. want dat mogen wij niet weten. ze gaan nooit op het nieuws vertellen dat ze ons voorliegen nooit. erg triest om te zien dan mensen zo makkelijk beinvloed worden door de media ook op deze site zitten nog genoeg gebrainwaste mensen. natuurlijk kom ik wel eens buiten. zit echt niet de hele dag thuis.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef .SP. het volgende:
[..]
Googlen is niet hetzelfde als verdiepen, misschien moet je je zolderkamer afkomen en het echte leven eens ondervinden.
En wat maakt jou zo bijzonder ongevoelig voor mind control? Misschien wordt je wel gedwongen om zo rebels en opstandig te zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:31 schreef tribalwars het volgende:
[..]
kom al genoeg van de zolderkamer af. als in de bus zit zie ik allemaal deze zobies die naar hun werk gaan naar school een krant lezen het nieuws kijken. mind control heeft een hele groot onderschatten invloed op onze maatschappij. de meeste mensen aanvaarden het nieuws als de waarheid . terwijl het vaak niet de waarheid is dat is een feit. en dat feit gaan ze ons niet vertellen. want dat mogen wij niet weten. ze gaan nooit op het nieuws vertellen dat ze ons voorliegen nooit. erg triest om te zien dan mensen zo makkelijk beinvloed worden door de media ook op deze site zitten nog genoeg gebrainwaste mensen. natuurlijk kom ik wel eens buiten. zit echt niet de hele dag thuis.
ik zeg ook niet dat ik ongevoelig voor mind control ben. ik weet er van dus kijk ik overal veel kritischer naar.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:37 schreef .SP. het volgende:
[..]
En wat maakt jou zo bijzonder ongevoelig voor mind control? Misschien wordt je wel gedwongen om zo rebels en opstandig te zijn.
En mind control is niet zo heel nieuw of bijzonder, het bestaat al sinds de ontwikkeling van religies.
Ach ja, een nieuwe Neo-adept, als dat je bijzonder doet voelen moet je dat vooral denken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:21 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat ik ongevoelig voor mind control ben. ik weet er van dus kijk ik overal veel kritischer naar.
Deze volgens jou zombies gaan naar hun werk. Wat is daar niet goed aan? En school is ook belangrijk. Ik vind het een foute benaming.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:31 schreef tribalwars het volgende:
[..]
kom al genoeg van de zolderkamer af. als in de bus zit zie ik allemaal deze zobies die naar hun werk gaan naar school een krant lezen het nieuws kijken. mind control heeft een hele groot onderschatten invloed op onze maatschappij. de meeste mensen aanvaarden het nieuws als de waarheid . terwijl het vaak niet de waarheid is dat is een feit. en dat feit gaan ze ons niet vertellen. want dat mogen wij niet weten. ze gaan nooit op het nieuws vertellen dat ze ons voorliegen nooit. erg triest om te zien dan mensen zo makkelijk beinvloed worden door de media ook op deze site zitten nog genoeg gebrainwaste mensen. natuurlijk kom ik wel eens buiten. zit echt niet de hele dag thuis.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:45 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ach ja, een nieuwe Neo-adept, als dat je bijzonder doet voelen moet je dat vooral denken.
ik voel mij niet bijzonder daardoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:45 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ach ja, een nieuwe Neo-adept, als dat je bijzonder doet voelen moet je dat vooral denken.
Wat voorn invulling geef je jouw leven dan? Volg je een opleiding, werk je?quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:20 schreef tribalwars het volgende:
d
[..]
[..]
ik voel mij niet bijzonder daardoor.
ja ik volg een opleiding. ik zeg niet dat het slecht is om naar school te gaan of te werken. ik zeg alleen dat het slecht om veel nieuws te kijken en kranten te lezen. ik zeg alleen dat mensen te weinig kritisch. en ja ik ga naar school en heb een bijbaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat voorn invulling geef je jouw leven dan? Volg je een opleiding, werk je?
Ja lieve schat, hartstikke goed, maar ik vind het zo jammer dat je mensen als zombies betitelt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:51 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja ik volg een opleiding. ik zeg niet dat het slecht is om naar school te gaan of te werken. ik zeg alleen dat het slecht om veel nieuws te kijken en kranten te lezen. ik zeg alleen dat mensen te weinig kritisch. en ja ik ga naar school en heb een bijbaan.
Misschien zijn ze verder best kritisch, maar op dat moment gewoon nog niet wakker. Ik kan me ook redelijk als een zombie gedragen op de vroege morgenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja lieve schat, hartstikke goed, maar ik vind het zo jammer dat je mensen als zombies betitelt.
En ik begrijp best wat je bedoelt hoor, maar misschien zijn de mensen die je in de tram ziet zitten met hun Spits of Metro wel net zo kritisch als jij . Zou zomaar kunnen.
Precies! Men moet eerst een beetje wakker worden met een sterke bakquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Misschien zijn ze verder best kritisch, maar op dat moment gewoon nog niet wakker. Ik kan me ook redelijk als een zombie gedragen op de vroege morgen
Daar is toch zo'n tekening van? Dat je een aantal mensen in de tram ziet zitten, met allemaal tekstballonnetjes waarin ze stuk voor stuk de anderen van zombie-gedrag betichten. En zichzelf als enige zien die wel kritisch nadenkt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
Ja lieve schat, hartstikke goed, maar ik vind het zo jammer dat je mensen als zombies betitelt.
En ik begrijp best wat je bedoelt hoor, maar misschien zijn de mensen die je in de tram ziet zitten met hun Spits of Metro wel net zo kritisch als jij . Zou zomaar kunnen.
Oh ja, dat is waar ook!quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar is toch zo'n tekening van? Dat je een aantal mensen in de tram ziet zitten, met allemaal tekstballonnetjes waarin ze stuk voor stuk de anderen van zombie-gedrag betichten. En zichzelf als enige zien die wel kritisch nadenkt.
iquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
dat is dan gewoon een vooroordeel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk hetquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:21 schreef tribalwars het volgende:
[..]
i
[..]
dat is dan gewoon een vooroordeel.
Och ja, standaard geometrische vormen, nou die zijn ook makkelijk te vermijden. Een documentaire over Egypte is bij voorbaat reclame tijd voor de illuminatie zeker?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:34 schreef tribalwars het volgende:
de illuminati en vrijmetselaars gebruiken tv om hun symbolen te tonen. ze denken dat dat hun symbolen hun kracht geven als ze die tonen. daarom zie je ze best vaak op tv. zelfs in kinderprogramma's. en ze houden de massa er mee onder controle.
de meeste fragmenten in mijn filmpjes bevatten wel meer dan geometrisch vormen. je hebt zeker niet mijn filmpjes gekeken ze bedoelen er andere dingen mee dan wat jij denkt. kijk wat minder tv .quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:05 schreef .SP. het volgende:
[..]
Och ja, standaard geometrische vormen, nou die zijn ook makkelijk te vermijden. Een documentaire over Egypte is bij voorbaat reclame tijd voor de illuminatie zeker?
Dit is een idee waar ik een tijdje terug mee speelde:quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik was hier al van plan om (zodra het eindelijk een beetje voorjaarsweer is) hier op het balkon ook een moestuin te starten jaEerste plantjes (komkommer, kerstomaat en aardbeitjes) staan nu op te komen in de kweekbakjes. Eens kijken of dat een beetje wil hier.
als je wil weten waar ons eten vandaan komt moet je deze documentaire zien.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Dit is een idee waar ik een tijdje terug mee speelde:
http://www.ted.com/talks/(...)outh_central_la.html
We zijn opgegroeid met het idee dat vers voedsel alleen op het platteland mogelijk is. Maar wat als je elk stukje groen in de steden op dit moment zou vervangen met consumptiegroen? Dan heb je een mooie stad met (hopelijk) gezondere burgers.
Ik heb vroeger toen ik klein was ook wel eens wat dingen als aardappels en tomaten laten groeien in 'mijn' hoekje van de tuin van mijn oudersquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Dit is een idee waar ik een tijdje terug mee speelde:
http://www.ted.com/talks/(...)outh_central_la.html
We zijn opgegroeid met het idee dat vers voedsel alleen op het platteland mogelijk is. Maar wat als je elk stukje groen in de steden op dit moment zou vervangen met consumptiegroen? Dan heb je een mooie stad met (hopelijk) gezondere burgers.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar is toch zo'n tekening van? Dat je een aantal mensen in de tram ziet zitten, met allemaal tekstballonnetjes waarin ze stuk voor stuk de anderen van zombie-gedrag betichten. En zichzelf als enige zien die wel kritisch nadenkt.
onderwijsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:32 schreef Tropanzia het volgende:
Mind control?
Hoe zouden ze dat volgens jou willen doen, dan?
Dat is 'm!quote:
Misschien met 'onschuldige' onderwerpen maar nieuws over EU, oorlogen of fin.crisis e.d. is het doelbewust allerbelabberst.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:30 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Murdoch ja. Nederlandse kranten zijn kwalitatief wel prima (ligt beetje aan je voorkeur voor nieuws).
Indirect wel...quote:Op zondag 17 maart 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier BNW / BigPharma topic #20 Waar we nieuwe woordjes leren: Schaduwwetenschap kun je ook discussieren over vaccinaties.
Ik denk dat vaccinaties niets met eventueel mindcontrol te maken hebben.
zuchtquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:22 schreef .SP. het volgende:
[..]
Googlen is niet hetzelfde als verdiepen, misschien moet je je zolderkamer afkomen en het echte leven eens ondervinden.
je lichaam wordt gesaboteerd, DNA-aanpassing. Zeg maar een vorm van triggering mechanisme.quote:
Je bedoelt dat er een invasie in je lichaam plaatsvindt? Maar die invasie is nodig om je lichaam te beschermen tegen veel gevaarlijker invasies.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je lichaam wordt gesaboteerd, DNA-aanpassing. Zeg maar een vorm van triggering mechanisme.
DNA aanpassing dmv vaccins? Hoe zou dat moeten werken dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 13:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je lichaam wordt gesaboteerd, DNA-aanpassing. Zeg maar een vorm van triggering mechanisme.
Dat is wel wat er de afgelopen 15 jaar gebeurd is ...quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weet je dat niet?quote:Op maandag 25 maart 2013 13:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
DNA aanpassing dmv vaccins? Hoe zou dat moeten werken dan?
Denk dat dat een ruwe gok van je is.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is wel wat er de afgelopen 15 jaar gebeurd is ...
De makke schapen zijn niet alleen ongeinformeerd. Gros van de mensen gaat apitisch op de automatische pilot door het leven. Strak van de medicatie.
Nee is geen gok. We leven steeds meer op de autopiloot en hebben steeds minder tijd voor interactief contact met je naasten. Het is werken nog meer werken. En scheiding werk/privé vervaagt ook met het flexwerken en VPN en weet ik veel allemaal.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat dat een ruwe gok van je is.
Of heb je daar bronnen van?
je hebt een punt het is 40 uur werken per dag. en mensen praten over niks anders dan werken. ja soms hebben ze het over sport of vakantie en hobby's , nieuws.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee is geen gok. We leven steeds meer op de autopiloot en hebben steeds minder tijd voor interactief contact met je naasten. Het is werken nog meer werken. En scheiding werk/privé vervaagt ook met het flexwerken en VPN en weet ik veel allemaal.
Nadenken over zaken wordt steeds meer geblokkeerd middels totaal verknipte referentiekaders.
Ook dat komt omdat de waarheid erger is, het is geen complot het is cumulerende domheid verpakt in begeerte of ego. Gewoon sukkels die afspreken om de Bilderberg in stand te houden of de macht van het Vaticaan om de mens voorwaarts te stuwen haha. Voor ons heil, haha. Okee: een beetje complot dan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:49 schreef tribalwars het volgende:
@ fallen angel snapt het. compot therorie zijn vaak voor het grootste gedeelte waar. maar mensen die in complottheorie geloven worden in de media gek of dom afgebeeld dus de mensen vinden complottheorie te vergezocht omdat de media dat als niet waar omschrijft. en omdat mensen bang zijn voor gek of dom uitgemaakt te worden als ze er wel ingeloven. terwijl complottheorie voor het grootste gedeelt de waarheid zeggen.
Als ik soms mensen als Micha Kat zie en over obsessies in BNW lees dan geloof ik graag dat er gekte losbreekt. Vroeger was er nog geen alternatieve geschiedenis, waren we nog niet zo geobsedeerd door dingen die er niet zijn, nu is dat soms buitenproportioneel. Wordt tijd dat men weer eens de waarneembare wereld gaat zien en geschiedenis volgens 't boekje gaat doen zonder al die creatieve uitstapjes en zonder dat men op anderen hun creatieve uitstapjes meelift en weer wat aan vast borduurt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Nog even en we doen alles wat parasieten van ons verlangen...
Als je goed denk voor jezelf en trapt niet in het 'alles op krediet,zoveel uren werken wat mogelijk is voor je enorme hypotheek,leuke vakanties drie keer per jaar,koop alles wat je kinderen wil' soort leven, dan kan je leven makkelijker maken door minder uren werken.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
je hebt een punt het is 40 uur werken per dag. en mensen praten over niks anders dan werken. ja soms hebben ze het over sport of vakantie en hobby's , nieuws.
dat noemen we heb zucht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als je goed denk voor jezelf en trapt niet in het 'alles op krediet,zoveel uren werken wat mogelijk is voor je enorme hypotheek,leuke vakanties drie keer per jaar,koop alles wat je kinderen wil' soort leven, dan kan je leven makkelijker maken door minder uren werken.
Mensen gaan allemaal nieuwe dinges kopen dat zijn niet erg nodig......moeten ze zelf weten aan wat ze kopen,maar ze moeten ook niet gaan zeiken dat ze moeten extra werken voor t allemaal te betalen.
En 'slimme'en/ of aggressief marketing.....om je te vertellen wat je nodig hebt....is ook 'n vorm van conditioning.quote:
precies. Punt 3 van tweede link is interessantquote:Op zaterdag 6 april 2013 08:46 schreef tribalwars het volgende:
mensen laten zich vaak leiden door angst. en de media speelt daar op in. ik heb er een artikel over.
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1966
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1179
quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:46 schreef tribalwars het volgende:
mensen laten zich vaak leiden door angst.
wat die verfrissende bron van je alleen 'vergeet' te vermelden is dat dit niet universeel werkt, enkel per persoon, en dan nog zeer beperkt. Maar dat is maar een detail natuurlijk.quote:Op zondag 7 april 2013 15:26 schreef tribalwars het volgende:
Zondag, 07 april 2013 12:16
* knip *
Bron:
Refreshing News
bronquote:De wetenschappers benadrukken op nieuwssite Wired.com dat ze maar heel beperkt kunnen meekijken in de dromen van mensen. Zo is het nog niet mogelijk om acties, emoties en kleuren te ontcijferen. "Ons systeem om dromen te decoderen is erg primitief", aldus hoofdonderzoeker Yasiyuki Kamitani.
Ik check nooit meer Niburu, volgens mij vervelen die lui zich daar kapot. Creatief met kurk en creatief met nieuws en de wereld.quote:"Dit kan natuurlijk heel handig zijn voor de gedachtenpolitie die zijn aantocht al aan het maken is. Je gaat ’s avonds heerlijk slapen en als je wakker wordt ligt er een bekeuring op de deurmat omdat je een “illegale” droom hebt gehad. "
Zo gek vind ik het niet... als je de docu Technocalyps heb gekeken. Dat gedelte met de kat en wat het ziet .. als je dat doorontwikkeld zou het geheel niet zo gek zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 15:26 schreef tribalwars het volgende:
Zondag, 07 april 2013 12:16
Japanse wetenschappers hebben een unieke ontdekking gedaan die hen in staat stelt om de visuele beelden van je dromen te “lezen”.
Of we hier nu echt blij mee moeten zijn is nog maar de vraag.
Ze doen dit met behulp van een scan waarmee ze kunnen vaststellen wat je hebt gedroomd. Het is nog niet helemaal optimaal, maar van 60 procent van de tijd kunnen ze het correct weergeven.
Het onderzoek werd afgelopen donderdag gepubliceerd in het tijdschrift “Science”. In dat artikel vertellen de Japanners hoe ze in staat zijn om te vertellen wat we dromen.
“In dit onderzoek probeerden wij wat wij noemen de visuele inhoud van een droom te lezen vanuit de hersenactiviteit die plaatsvindt tijdens de slaap en die gemeten kan worden door een MRI, of meer precies een functionele MRI”, aldus de leider van het onderzoek, wetenschapper Yukiyasu Kamitani.
“Door gebruik te maken van specifieke activiteitspatronen die geassociëerd worden met stimulusperceptie kunnen wij de droominhoud distilleren vanuit de hersenactiviteit gedurende de slaap”. Om dit te kunnen doen werden een aantal proefkonijnen gekoppeld aan een MRI apparaat welke vervolgens hun hersenactiviteit bijhield toen ze sliepen. Toen deze op een hoogtepunt kwam, een indicatie van visuele stimulatie, werden de proefkonijnen door de wetenschappers wakkergemaakt en werd hen gevraagd wat ze zagen.
“Dromen gaan vaak gepaard met een sterke visuele ervaring en wij namen aan dat de inhoud een ongelijkheid vertegenwoordigde tussen normale hersenactiviteitpatronen tijdens dromen en perceptie tijdens het wakker zijn. Door gebruik te maken van specifieke context gerelateerde activiteitspatronen die geassociëerd worden met stimulusperceptie kunnen wij de droominhoud distilleren vanuit de hersenactiviteit tijdens de slaap”.
Misschien voor veel mensen nog niet zo eenvoudig te begrijpen wat deze man precies bedoelt. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat ze bepaalde hersenpatronen gebruiken die je krijgt bij bepaalde hersenstimulatie. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een voetbalwedstrijd zal dit een bepaald hersenpatroon opleveren. Wanneer je dit via een scan herkent tijdens de slaap kun je bijna met zekerheid zeggen dat dit individu droomt over voetbal.
Dit experiment is niet slechts een paar keer uitgevoerd. Ieder proefkonijn werd keer op keer wakkergemaakt. Zodra hij of zij verteld had wat ze hadden gezien in hun droom, mochten ze weer verder slapen. In totaal zijn op deze manier ongeveer 200 verslagen opgemaakt.
Kamatini gaat nog verder met een ingewikkeld verhaal over hoe ze precies het verband leggen tussen wat de proefpersoon zegt, de hersenpatronen en de visuele beelden. Alles wordt opgeslagen in een grote database die waarschijnlijk alleen maar zal groeien, waardoor er in de nabije toekomst mogelijk wel met 100 procent zekerheid kan worden vastgesteld wat iemand droomt.
Dit kan natuurlijk heel handig zijn voor de gedachtenpolitie die zijn aantocht al aan het maken is. Je gaat ’s avonds heerlijk slapen en als je wakker wordt ligt er een bekeuring op de deurmat omdat je een “illegale” droom hebt gehad.
Bron:
Refreshing News
is Amsterdam geen nederland?quote:Op zondag 7 april 2013 20:06 schreef tribalwars het volgende:
ik zeg ook niet dat ik deze bron geloof.
ik wil alleen zeggen dat als dit in het echt dagelijk leven. gebeurde je droom wordt gecontroleerd als hij fout is dan krijgen je een boete. dan woon je in een totaal politie staat.
maar jullie denken dat zo iets nooit gebeurt. dat ze het niet toe laten. ik zeg niet dat ze dit al kunnen. maar ze hebben al heel vergaande mind control technieken.
1. onderwijs
2. media
3. politiek
4. camera's
5. drones (niet in nederland)
12: lantaarnpalen.quote:6. cookes.
7. sociale media
8. chemtrails
9. haarp
10. ons eten
11. medicijnen
amsterdam is wel nederland. alleen ik denk niet dat er drones zijn in nederland.quote:Op zondag 7 april 2013 22:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
is Amsterdam geen nederland?
[..]
12: lantaarnpalen.
13: smart-dust
http://www.volkskrant.nl/(...)s-bij-Defensie.dhtmlquote:Op zondag 7 april 2013 22:14 schreef tribalwars het volgende:
[..]
amsterdam is wel nederland. alleen ik denk niet dat er drones zijn in nederland.
Heel goed advies!quote:Op zondag 7 april 2013 22:24 schreef Beathoven het volgende:
Het volk wilde cameratoezicht op straat ivm veiligheid, idem dito met straatlantaarns. Of moeten we weer ongezien worden.
Even los van of het werkelijkheid of fantasie is. Worden jullie er nu echt gelukkig van dat je achter ieder zandkorreltje een complot zoekt. Dan ben je straks oud en ga je de pijp uit en dan heb je je hele leven verspild aan een complot in je hoofd dat groter is dan het universum. Lekker leven is dat..
Neem een aardige vriendin, ga naar t strand, ga reizen. Zie de echte wereld eens ipv negatieve fantasiewereld in je hoofd.
Neuhhh, tuurlijk nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:36 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
En die hebben invloed op iets immaterieels als de geest?
Tribalwars zou beter wat minder docu's kunnen kijken en genieten van het echte leven.quote:Op zondag 7 april 2013 22:33 schreef LostInYourEyes het volgende:
[..]
Neuhhh, tuurlijk niet
Tribalwars, kijk even deze docu en je hoeft niet meer te discussiëren. Je zult hier meer van leren dan nog 50 jaar op dit forum.
The Century of the Self (TV mini-series 2002– ) - IMDb
quote:Op zondag 7 april 2013 20:06 schreef tribalwars het volgende:
ik zeg ook niet dat ik deze bron geloof.
ik wil alleen zeggen dat als dit in het echt dagelijk leven. gebeurde je droom wordt gecontroleerd als hij fout is dan krijgen je een boete. dan woon je in een totaal politie staat.
maar jullie denken dat zo iets nooit gebeurt. dat ze het niet toe laten. ik zeg niet dat ze dit al kunnen. maar ze hebben al heel vergaande mind control technieken.
Dat klopt wel: Je leert wat politiek correct is.quote:1. onderwijs
Klopt ook: je mag zien wat politiek correct is. Maar daarvoor hebben ze internet uitgevonden. En dan bedoel ik niet Niburu.com met haar onzin.quote:2. media
In achterkamertjes zal inderdaad heel wat worden besloten voor ons welzijn, maar waar we maar beter geen weet van hebben (en ook niet krijgen).quote:3. politiek
quote:4. camera's
Wel waar. Over heel Nederland zelfs. Er hangen alleen nog net geen Hellfires onder.quote:5. drones (niet in nederland)
Bedoel je 'cokes' - brandstof - of 'cookies' - van die tekstbestandjes?quote:6. cookes.
Bedoel je niet de data-retentie-wetten? ALLES wordt onthouden, niet slechts jouw bijdragen aan FaceBook, Twitter en wat nog niet meer maar ook of je het nieuws checkt op Nu.nl of het weer op Buienradar... we zijn nu al bij voorbaat verdacht.quote:7. sociale media
Ik geloof dat die in je eigen topic al vrij rigoreus onderuit zijn gehaaldquote:8. chemtrails
Tesla FTWquote:9. haarp
Wat is er nou weer mis met lekkere gemanipuleerde en gepatenteerde maïs?quote:10. ons eten
Als jij Big Pharma zou zijn zou je toch ook gebruik maken van je monopolie-positie?quote:11. medicijnen
Mij is niets gevraagd. Het is ons niet gevraagd. Het is problem-reaction-solution.quote:Op zondag 7 april 2013 22:24 schreef Beathoven het volgende:
Het volk wilde cameratoezicht op straat ivm veiligheid, idem dito met straatlantaarns. Of moeten we weer ongezien worden.
ignorance is bliss.quote:Even los van of het werkelijkheid of fantasie is. Worden jullie er nu echt gelukkig van dat je achter ieder zandkorreltje een complot zoekt. Dan ben je straks oud en ga je de pijp uit en dan heb je je hele leven verspild aan een complot in je hoofd dat groter is dan het universum. Lekker leven is dat..
Dat heb ik en dat doe ik al.quote:Neem een aardige vriendin, ga naar t strand, ga reizen. Zie de echte wereld eens ipv negatieve fantasiewereld in je hoofd.
Wacht even ... niburu is niet veel meer dan een vergaarbak van alternatieve nieuws. En zit meer tussen waar je wat aan hebt dan niet.quote:Op maandag 8 april 2013 01:56 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt wel: Je leert wat politiek correct is.
[..]
Klopt ook: je mag zien wat politiek correct is. Maar daarvoor hebben ze internet uitgevonden. En dan bedoel ik niet Niburu.com met haar onzin.
De pers mag wel eens een scoop hebben over het Bilderberg gedoe.quote:[..]
In achterkamertjes zal inderdaad heel wat worden besloten voor ons welzijn, maar waar we maar beter geen weet van hebben (en ook niet krijgen).
Bariumblastersquote:[..]
[ afbeelding ]
[..]
Wel waar. Over heel Nederland zelfs. Er hangen alleen nog net geen Hellfires onder.
Data-rententie is iets wezenlijks anders dan social media. Een grotere spy tool dan FaceBook is er niet. Alles wat iemand doet of laat, leuk vind en wie zijn haar vrienden zijn (meerdere cirkels). Men hoeft niet meer in de bosjes te liggen. Mensen geven het zelf op. Koppel het aan alle andere gegevens die overheden al hebben van je.quote:[..]
Bedoel je 'cokes' - brandstof - of 'cookies' - van die tekstbestandjes?
Het eerste is alleen gevaarlijk voor het milieu, het tweede is ongevaarlijk, helemaal als je Ghostery gebruikt. Maar je hebt wel gelijk dat indien je géén Ghostery (o.i.d.) gebruikt je online gevolgd wordt.
[..]
Bedoel je niet de data-retentie-wetten? ALLES wordt onthouden, niet slechts jouw bijdragen aan FaceBook, Twitter en wat nog niet meer maar ook of je het nieuws checkt op Nu.nl of het weer op Buienradar... we zijn nu al bij voorbaat verdacht.
Nee chemtrails gebeurd. En elders wordt het gewoon onderwezen. En elders hebben overheden het al toegegeven. Alleen het corrupte Nederland houdt zijn kaken stil.quote:[..]
Ik geloof dat die in je eigen topic al vrij rigoreus onderuit zijn gehaald
Schets mij eens een beeld van jouw perfecte samenleving en straatbeeld.quote:Op maandag 8 april 2013 08:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mij is niets gevraagd. Het is ons niet gevraagd. Het is problem-reaction-solution.
Iedereen snapt toch dat je daar het tegenovergestelde meeberijkt. Maar het lijkt er niet op >> school maakt dom/dociel.
Een flinke dooddoener, het is alsof jij de waarheid in je broekzak hebt en dat heeft niemand.quote:
de waarheid is nog erger dan ik er van af weet. ze zijn bevoorbeeld al veel verder in spionage techniek. dan wij er van af weten. en zo is dat met meer dingen. in veel dingen zijn ze al verder dan ze ons laten zien.quote:Op maandag 8 april 2013 09:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Schets mij eens een beeld van jouw perfecte samenleving en straatbeeld.
[..]
Een flinke dooddoener, het is alsof jij de waarheid in je broekzak hebt en dat heeft niemand.
op school wordt je aangeleerd alles uit de boeken alles waarheid te zien. en ze leren je ook dat nieuws je slim maakt. terwijl nieuws je dom en niet kritisch maakt.quote:Op maandag 8 april 2013 09:12 schreef belsober het volgende:
Hoe kan je nu in godsnaam zeggen, dat school dom maakt.
Het kritisch denken wordt juist op een voorzichtige manier aangewakkerd, hoeveel mensen kunnen eigenlijk leven in de onzekerheid van de dingen, met al z'n dreigingen en potentieel gevaar.
Is het nuttig om bang te worden gemaakt van de wereld zonder dat de dreiging op een relevante schaal je persoonlijke leven in gevaar brengt.
Mensen die in staat zijn om het volledige plaatje te zien, met een mentale weerbaarheid (meestal volwassen) zijn de "custodies" in onze maatschappij.
In ruil voor de inperking van iemand anders vrijheid om kwaad te doen hebben we onze vrijheid ingeperkt en die van bepaalde instanties vergroot.
En je hebt inderdaad gelijk dat we er voor moeten zorgen dat de macht van deze instanties zichzelf niet overstijgt.
Lees the engines of creations : the coming era of nanotechnology van Eric drexler, op het internet worden de zaken minder geduid.quote:Op maandag 8 april 2013 09:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de waarheid is nog erger dan ik er van af weet. ze zijn bevoorbeeld al veel verder in spionage techniek. dan wij er van af weten. en zo is dat met meer dingen. in veel dingen zijn ze al verder dan ze ons laten zien.
quote:Op maandag 8 april 2013 09:23 schreef belsober het volgende:
[..]
Lees the engines of creations : the coming era of nanotechnology van Eric drexler, op het internet worden de zaken minder geduid.
Ik geloof dat we als westerse maatschappij wel verplicht zijn om intensief onderzoek te doen in wetenschap die onze slagkracht vergroten. Het is dat of opgegeten te worden door naties als China.
China kan veel krachtdadiger structurele veranderingen inbouwen omdat ze een loopje neemt met de individuele vrijheden. Een Chinees zou ons vertellen dat wij een luxe probleem hebben.
Toen Europa het technologische overmacht had tijdens de koloniale periode luidde het een Gouden periode in. De gekoloniseerde wereld kon zich niet verdedigen, er werd een politiek van verdeel en heers gebruikt. De individuele hebzucht van bepaalde natives werd uitgebuit om zo een nieuwe hierarchie te installeren. Ik geloof niet dat wij het nieuwe Afrika willen worden. Dat enorm veel mineralen bezit maar dat niet kan vertalen in economisch of millitaire macht. Gewoon omdat we hen de kans het daar niet toe kijkt. En ik weet niet of wij als Europeaan daar wel zo rauwig om zijn.
Ik geloof dat je moet kiezen, rechtvaardigheid of rijkdom. Kies je voor rechtvaardigheid dan hoop ik dat je potentiële vijanden ook zo rechtvaardigheid minded zullen zijn.
nederland heeft een schijndemoratie en is daarmee nog erger dan china.quote:Op maandag 8 april 2013 09:23 schreef belsober het volgende:
[..]
Lees the engines of creations : the coming era of nanotechnology van Eric drexler, op het internet worden de zaken minder geduid.
Ik geloof dat we als westerse maatschappij wel verplicht zijn om intensief onderzoek te doen in wetenschap die onze slagkracht vergroten. Het is dat of opgegeten te worden door naties als China.
China kan veel krachtdadiger structurele veranderingen inbouwen omdat ze een loopje neemt met de individuele vrijheden. Een Chinees zou ons vertellen dat wij een luxe probleem hebben.
Toen Europa het technologische overmacht had tijdens de koloniale periode luidde het een Gouden periode in. De gekoloniseerde wereld kon zich niet verdedigen, er werd een politiek van verdeel en heers gebruikt. De individuele hebzucht van bepaalde natives werd uitgebuit om zo een nieuwe hierarchie te installeren. Ik geloof niet dat wij het nieuwe Afrika willen worden. Dat enorm veel mineralen bezit maar dat niet kan vertalen in economisch of millitaire macht. Gewoon omdat we hen de kans het daar niet toe kijkt. En ik weet niet of wij als Europeaan daar wel zo rauwig om zijn.
Ik geloof dat je moet kiezen, rechtvaardigheid of rijkdom. Kies je voor rechtvaardigheid dan hoop ik dat je potentiële vijanden ook zo rechtvaardigheid minded zullen zijn.
Voor echt kritisch denken moet je naar de Universiteit gaan, daar is er alle ruimte voor kritisch denken. Ik vond het net als jij vreselijk op de Middelbare school, ik had het idee in een soort van gevangenis te zitten die open gaat om 8 uur en sluit om 4 uur.quote:Op maandag 8 april 2013 09:21 schreef tribalwars het volgende:
[..]
op school wordt je aangeleerd alles uit de boeken alles waarheid te zien. en ze leren je ook dat nieuws je slim maakt. terwijl nieuws je dom en niet kritisch maakt.
op school leer je een goede harde werknemer te worden. die goed naar het gezag(overheid) luistert.
ze willen niet dat je verder denkt dan dat.
maar de universiteit daar leer je ook niet om kritisch te denken misschien een beetje.quote:Op maandag 8 april 2013 09:30 schreef belsober het volgende:
[..]
Voor echt kritisch denken moet je naar de Universiteit gaan, daar is er alle ruimte voor kritisch denken. Ik vond het net als jij vreselijk op de Middelbare school, ik had het idee in een soort van gevangenis te zitten die open gaat om 8 uur en sluit om 4 uur.
Je wordt op een subtiele manier kritisch gemaakt, alleen niet te bruusk. Je hebt je potentieel voor kritisch denken ontdekt. Je ziet het onrecht, de potentiële dreiging maar dan wordt het tijd om je niet te laten vangen aan de hippie mentaliteit.
Alles wat bestaat is niet 100 percent perfect, maar hoe zou jij dan je utopische samenleving maken installeren. Als je je er bewust van bent dat niet alle mensen zo rauwig zijn om onrecht te doen. Als je de oplossing vindt dan ben ik net zoals velen bereid om je de politieke macht te geven om het te verwezenlijken.
En revoluties hebben in de geschiedenis nooit zonder bloedvergieten plaatsgevonden.
de mens wordt niet hebzuchtig geboren. zo wordt het gevormt, of opgevoegd. en het komt door het systeem dat vooral gericht is op het behouden van het rijkdom van de rijken en de arm . arm te houden. en systeem laat zien dat alles je hard werkt je rijk kan worden. terwijl dit bijna nooit gebeurt.quote:Op maandag 8 april 2013 09:38 schreef belsober het volgende:
Volgens mij staan we wat de Europese Unie betreft met onze rug tegen de muur, als individuele natiestaten zullen we in de wereldtonneel in het niets vervallen. In vergelijking met de nieuwe machtsblokken. China, Turkije, Mexico, Brazilië.
Vergis je niet, een vreedzame wereld is een utopie. Omdat de mens hebzuchtig is en naar luxe en macht streeft. En dat ze al die rijkdom als vanzelfsprekend acht. Jouw computer is gemaakt door de handen van een Chinees die daar amper voor betaald werd. Naarmate dat de China zichzelf beter structureerd en autonomer wordt zal haar werk duurder moeten worden betaald.
Met het gevolg dat jouw computer niet 1000 euro zal kosten maar velen malen meer, tenzij ze dan weer in een ander land zal worden geproduceerd.
Ik geef je gelijk dat we in een schijndemocratie leven maar ik acht Jan Modaal niet in staat om complexe afwegingen te maken. Het staat je vrij om door te groeien naar de politiek en wel een verandering door te voeren en politiek te voeren als het hoort.
Borgen vindt ik een héél goede serie mss lijkt dat je wat.
Ik verklaar die zucht naar rijkdom graag op basis van onze biologische aard. Jij zegt dat het gedrag van de mens volledig te wijten is aan de Nurture en niet aan de Nature. Zoek hier een goed boek over op en graaf wat dieper dan de oppervlakkigheid van een forum. Als je je ideeën wat dieper wil uitwerken in de vorm van een paper wil ik ze gerust lezen. Nu stel je alleen kritische vragen, ga eens op zoek naar de antwoorden. Een sluitend antwoorden ga je waarschijnlijk niet vinden. Dat is ook de reden waarom er geen pasklaar antwoord te vinden is.quote:Op maandag 8 april 2013 09:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de mens wordt niet hebzuchtig geboren. zo wordt het gevormt, of opgevoegd. en het komt door het systeem dat vooral gericht is op het behouden van het rijkdom van de rijken en de arm . arm te houden. en systeem laat zien dat alles je hard werkt je rijk kan worden. terwijl dit bijna nooit gebeurt.
dit systeem maakt mensen hebzuchtig omdat ze zien dat geld gelukkig maakt. (zien ze vooral in films en de op tv.) en omdat ze denken dat geld gelukkig maakt. terwijl dat niet zo is.
Dat hebben we zeker nodig+goede vakmensen.quote:Op maandag 8 april 2013 11:46 schreef belsober het volgende:
Je kan wel degelijk rijk worden, door hard te werken. Door verstandig je geld te beheren. Ik ken een aantal mensen wie het gelukt is. Mensen die hun kans hebben gezien en ze hebben gegrepen. Mensen die bepaalde segmenten hebben geïnnoveerd, die efficiënter werken. Daar is nu éénmaal plaats voor in onze maatschappij. Je moet het verstandig aanpakken en veel opofferen, en niet iedereen is bereid om dat te doen.
Een vriend z'n vader is boekhouder en heeft zich georganiseerd met enkele kleine ondernemingen om te investeren in de aanleg van nieuwe wijken en supermarkten.
Een oom van me, is begonnen met een bandencentrale en is daarna een helihaven begonnen. Hij heeft flink moeten lenen, enorm veel stress doorstaan om nu uit schulden te zijn, z'n bedrijf verkocht te hebben.
Een andere kennis heeft dan weer een spartaans leven geleidt om zoveel mogelijk kapitaal bij een te sparen om geleidelijk aan een veevoeder / transport bedrijf te beginnen.
En dan niet te spreken over de mensen die hard gestudeerd hebben om kennis op te bouwen, waar juist onze maatschappij zo hard om smeekt.
Weeg je risico / rijk wens ratio af en studeer af als ingenieur. Of wordt zelfstandige technieker. Maar durf te innoveren.
Hoe weet je dat? Je hebt nog geen stap in een universiteit gezet, laat staan ECHT (als in niet googlen) onderzoek gedaan.quote:Op maandag 8 april 2013 09:33 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar de universiteit daar leer je ook niet om kritisch te denken misschien een beetje.
de universiteit wordt ook door vele overheids organen gecontroleerd. en die willen niet dat we kritisch denken.
dat heb ik nooit gezegd. Maar als men vast houdt aan oudemedia is het zeerzeker wel waar. Ignorance is bliss.quote:Op maandag 8 april 2013 09:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Schets mij eens een beeld van jouw perfecte samenleving en straatbeeld.
[..]
Een flinke dooddoener, het is alsof jij de waarheid in je broekzak hebt en dat heeft niemand.
om vragen te stellen over de geldigheid van 911. Wordt je nog net niet in elkaar gestompt. Of als docent ontslagen te worden.quote:Op maandag 8 april 2013 09:30 schreef belsober het volgende:
[..]
Voor echt kritisch denken moet je naar de Universiteit gaan, daar is er alle ruimte voor kritisch denken. Ik vond het net als jij vreselijk op de Middelbare school, ik had het idee in een soort van gevangenis te zitten die open gaat om 8 uur en sluit om 4 uur.
Je wordt op een subtiele manier kritisch gemaakt, alleen niet te bruusk. Je hebt je potentieel voor kritisch denken ontdekt. Je ziet het onrecht, de potentiële dreiging maar dan wordt het tijd om je niet te laten vangen aan de hippie mentaliteit.
Maar waar komt de gedachte vandaan dat een andere het altijd beter heeft?quote:Alles wat bestaat is niet 100 percent perfect, maar hoe zou jij dan je utopische samenleving maken installeren. Als je je er bewust van bent dat niet alle mensen zo rauwig zijn om onrecht te doen. Als je de oplossing vindt dan ben ik net zoals velen bereid om je de politieke macht te geven om het te verwezenlijken.
En revoluties hebben in de geschiedenis nooit zonder bloedvergieten plaatsgevonden.
Een van de beperkingen van de mind, denk ik. Afgesloten zijn van de buitenwereld; zien wat doorschemert via de filters van de mind en dat reflecteren op de buitenwereld. Als een spiegel, met daarop stofdeeltjes. De buitenwereld kan de spiegel schoonmaken, of meer vervuilen.quote:Op maandag 8 april 2013 12:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar waar komt de gedachte vandaan dat een andere het altijd beter heeft?
Jij moet poëzie gaan schrijvenquote:Op maandag 8 april 2013 13:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Een van de beperkingen van de mind, denk ik. Afgesloten zijn van de buitenwereld; zien wat doorschemert via de filters van de mind en dat reflecteren op de buitenwereld. Als een spiegel, met daarop stofdeeltjes. De buitenwereld kan de spiegel schoonmaken, of meer vervuilen.
Bovenstaande post is een goed beginquote:
Maar wat is de nieuwe media? Is dat Niburu? Dan kan ik zelfs vanaf een zolderkamertje met twee vingers in de neus de wereld naar m'n hand zetten. Het enige wat je nodig hebt is Youtube, een paar fictie schrijvers en een sterke fantasie, het politieke equivalent van de roddeljournalistiek. Als sites als Niburu de nieuwe media zijn dan zijn roddelbladen dat ook. Die geven ook niet de werkelijkheid weer van wat zich achter de schermen plaatsvind bij artiesten, alleen de geruchten. En op basis van een roddel of op basis van een foto schrijven ze vervolgens bladen vol. De klok hebben ze wel horen luiden maar ze weten niet waar de klepel hangt. Ze weten vaak 'meer' van artiesten dan de artiesten over zichzelf weten. Als jij zo'n blad open gooit en je leest dat je weer eens vreemd gegaan bent, terwijl dat helemaal niet speelt dan laat je dat na een tijdje maar gewoon z'n beloop.quote:Op maandag 8 april 2013 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat heb ik nooit gezegd. Maar als men vast houdt aan oudemedia is het zeerzeker wel waar. Ignorance is bliss.
Haha, dat zou wat zijn!quote:Op maandag 8 april 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bovenstaande post is een goed begin![]()
Jij zit straks in Spanje onder een boom prachtige bespiegelingen te schrijven.
Whoa, wat een figuren.quote:Op maandag 8 april 2013 13:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Paulo Coelho II
Het enige nadeel is dat je eens per jaar Ivo Niehe op bezoek krijgt
Wat is 't alternatief. Werkeloos zijn? Sjaman worden? Leven als een aap dus voortplanten, op jacht. even zo nu en dan kanibalisme bedrijven met je mede-apen zoals de latere mens nog 'natuurlijk' deed en daarna dood neervallen op je 35e omdat je oud en versleten bent? Misschien is je hoogtepunt dat je een onbespoten banaan kunt eten.quote:Op maandag 8 april 2013 15:51 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Mindcontrol, ik zie het meer als mensen bezighouden met. Creëer een maatschappij waar men elkaar bezig kan houden met oa tv, radio en dergelijke. In het systeem leven zonder vragen te stellen met een antwoord buiten het systeem. Kinderen die tekenfilms kijken een paar uur per dag lijkt onschuldig, onbewust worden ze geïndoctrineerd. De geestelijkheid speelde het spel van mindcontrol al in de middeleeuwen met het motto 'gedenk te sterven'. Vandaag te dag is het 'school, werk, consumeer en val dood'.
Terug naar de roots ja. NOT. Een betere maatschappij zonder propaganda en dergelijke. We hoeven niet allemaal als holbewoners rond te lopen door versleten steden opzoek naar voedsel. Dat is juist waar de illuminatie heen wil volgens sommigen. Dan krijg je het verhaal van de oude wereld orde en de nieuwe, downgrade systeem en dergelijke. Ik laat mij geen angst aanpraten, zeker niet door religie want ik ben een antitheist. Het gevoel van rechtvaardigheid en mijn nieuwsgierigheid dat is wat mijn kar trekt. Ik ga geen volledig model geven van een perfecte maatschappij, omdat ik denk dat ik daarvoor nog niet over de juiste kennis beschik. (als je weet hoe het niet moet, ben je al een stapje verder)quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat is 't alternatief. Werkeloos zijn? Sjaman worden? Leven als een aap dus voortplanten, op jacht. even zo nu en dan kanibalisme bedrijven met je mede-apen zoals de latere mens nog 'natuurlijk' deed en daarna dood neervallen op je 35e omdat je oud en versleten bent? Misschien is je hoogtepunt dat je een onbespoten banaan kunt eten.
Is dat waar we naartoe moeten, terug naar onze roots.. is het dat of niet? Wat is jouw alternatief van een i-deale maatschappij en jouw positie erin. Vertel dat eens. 'Wat' wil jij het liefst doen op aarde tussen je geboorte en je dood? Misschien dat er iets te regelen valt.
En beter dat kinderen door vrolijke tekenfilms worden geïndoctrineerd dan door dergelijke verbitterde verhalen van iemand die de wereld de schuld geeft van eigen falen of eigen depressies en dus hun eigen angsten overdragen. Is dat wat ze moeten leren? Angstig zijn om buiten te komen, moeten ze ook maar als een kluizenaar gaan leven en internet afstruinen naar youtube filmpjes met donkere muziek, satansymboliek en comic sans, de wijsheid van wat een leek op een zondag heeft lopen uitbraken aangevoerd met de faal-filmpjes als zeitgeist waar de makers ervan zich in alle bochten wringen omdat ze maar wat geknoeid hebben met de geschiedenis.
De werkelijke indoctrinatie is net als de kerk de Zeitgeist sekte en aanverwanten die de New Age religie naar een hoger platform willen tillen gebruik makend van de media die jij zo verfoeid. Je laat je leiden door religieuzen die je angst aanpraten want zij hebben straks het alternatief. Net zoals het Katholieke geloof en het Communisme ooit 'de weg' was naar verlichting. Je laat je gek maken.
Je hebt geen gevoel van rechtvaardigheid want je hebt geen idealen, je kunt alleen maar kritiek geven zonder oplossingen en wie het voor je mag oplossen weet je ook niet. Een beetje jammer allemaal.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:12 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Terug naar de roots ja. NOT. Een betere maatschappij zonder propaganda en dergelijke. We hoeven niet allemaal als holbewoners rond te lopen door versleten steden opzoek naar voedsel. Dat is juist waar de illuminatie heen wil volgens sommigen. Dan krijg je het verhaal van de oude wereld orde en de nieuwe, downgrade systeem en dergelijke. Ik laat mij geen angst aanpraten, zeker niet door religie want ik ben een antitheist. Het gevoel van rechtvaardigheid en mijn nieuwsgierigheid dat is wat mijn kar trekt. Ik ga geen volledig model geven van een perfecte maatschappij, omdat ik denk dat ik daarvoor nog niet over de juiste kennis beschik. (als je weet hoe het niet moet, ben je al een stapje verder)
Rechtvaardigheid is meningsgevoelig. Ook zonder idealen kun je zien dat iets niet goed is, hoe het dat wel moet? Ach ja ik kan wel snel wat lullen, toch denk ik er liever wat langer over na.(zie het als schaken) Stel ik beschrijf een model dan komt er kritiek omdat ik iets vergeten ben. Daarom denk ik er liever langer over na. Ik geef geen harde kritiek, ik heb zo mijn opmerkingen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je hebt geen gevoel van rechtvaardigheid want je hebt geen idealen, je kunt alleen maar kritiek geven zonder oplossingen en wie het voor je mag oplossen weet je ook niet. Een beetje jammer allemaal.
Geen idealen hebben is geen leven hebben en alleen maar deconstructief kankeren op alles wat andere mensen ondernemen. Als je eigen modellen al instorten, hoe verwacht je dan dat men het om je heen allemaal maar even voor je doet. Wat ga jij en je leegte aan de wereld brengen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:33 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Rechtvaardigheid is meningsgevoelig. Ook zonder idealen kun je zien dat iets niet goed is, hoe het dat wel moet? Ach ja ik kan wel snel wat lullen, toch denk ik er liever wat langer over na.(zie het als schaken) Stel ik beschrijf een model dan komt er kritiek omdat ik iets vergeten ben. Daarom denk ik er liever langer over na. Ik geef geen harde kritiek, ik heb zo mijn opmerkingen.
maar er wordt je letterlijk geleert op school. om maar een richting om te denken. er wordt je geleert allen vanuit je schoolboeken te denken. school is om de mensen onkritisch te maken. er wordt je geleert dat je moeten werken voor je geld. je moet werken voor je eten. dat is best logisch niks slechts aan. maar vertel mee waarom moeten wij de staatschuld betalen. de regering vraag leningen aan en doe inverstering. inverstering is het zelfde als aandelen. dus ze gokken op winst of verliest. als ze verliezen dan is er extra staatschuld. waarom moeten wij de staatschuld ophoesten terwijl dat door de regering wordt veroorzaakt.? niet door ons zoals de media zegt?quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen idealen hebben is geen leven hebben en alleen maar deconstructief kankeren op alles wat andere mensen ondernemen. Als je eigen modellen al instorten, hoe verwacht je dan dat men het om je heen allemaal maar even voor je doet. Wat ga jij en je leegte aan de wereld brengen?
Waarom denkt elke scholier dan niet exact hetzelfde? Waarom denk (als je het zo kan noemen) jij dan niet zoals andere ex-scholieren?quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar er wordt je letterlijk geleert op school. om maar een richting om te denken.
ik kan jouw vraag wel beantwoorden. weet je waarom er zoveel mensen volgens jouw niet aan het plaatje van geindoctineerde passen. omdat je denkt dat je kritisch ben je kijkt het nieuws of van uit je eigen visie. die helemaal gemanipuleert is door de media. en je opvoeding. je denkt dat je kritisch kan nadenken dat . maar eigenlijk kun je dat niet je kunt niet uit de box denken. omdat je een gebrainwashed bent. dat is het doel van media ook: mensen laten denken in hun droomwereld dat ze kritisch kunnen denken over iets. terwijl ze dat niet kunnen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom denkt elke scholier dan niet exact hetzelfde? Waarom denk (als je het zo kan noemen) jij dan niet zoals andere ex-scholieren?
Er wordt maar constant herhaald dat school één grote indoctrinatie is, maar niemand heeft me nog kunnen vertellen waarom er zoveel mensen zijn die helemaal niet aan dat geïndoctrineerde plaatje voldoen. Blijkbaar wordt de invloed van school op kritisch denken sterk overgewaardeerd.
okquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar er wordt je letterlijk geleert op school. om maar een richting om te denken. er wordt je geleert allen vanuit je schoolboeken te denken. school is om de mensen onkritisch te maken. er wordt je geleert dat je moeten werken voor je geld. je moet werken voor je eten. dat is best logisch niks slechts aan.
Nergens wordt jou op school geleerd dat kapitalisme werkt en dat de staatsschuld jouw schuld is. Daarbij kennen /kenden wij in Nederland geen Kapitalisme, als je alleen al nagaat in hoeveel bochten Veronica, Joop van den Ende en John de Mol zich moesten wringen om commerciele TV in de lucht te krijgen. Veronica dat het vanaf zee (neutraal terrein) deed en Veronique (later RTL4) vanuit Luxemburg. En 'het volk' vond het geweldig.. dat stelletje piraten die tegen de regels aantrapten! De zenders waren immens populair en 'het volk' heeft er voor gezorgd dat de regering toegaf.quote:maar vertel mee waarom moeten wij de staatschuld betalen. de regering vraag leningen aan en doe inverstering. inverstering is het zelfde als aandelen. dus ze gokken op winst of verliest. als ze verliezen dan is er extra staatschuld. waarom moeten wij de staatschuld ophoesten terwijl dat door de regering wordt veroorzaakt.? niet door ons zoals de media zegt?
dat maakt je economisch slaaf.
weten jullie ook waar het kapitalistisch systeem om gebaseert is. om de rijken nog rijker te maken en de mensheid een soort van slaaf. want het kapitalisch systeem maakt schulden en daar moeten wij voor opdraaien.
De media houdt men verbonden met de wereld. Als de media er niet geweest was zou jij niet weten wat er in de wereld speelde. Dan had jij 't dagelijks over 't weer gehad en dat het gras alweer gegroeid is. Geen media, geen mening over de wereld, zo simpel is het. Daarbij is nieuws alles dat afwijkt van het normale.. de 1%, want de 99% vinden we niet interessant. Dus zo slecht gaat het allemaal niet.quote:de media is er alleen voor om de mensen dom en slapend te houden. zodat die mensen in het systeem blijft en zo blijft het kapitalisch systeem draaien.
jij bent precies hetzelfde. je denkt ook niet buiten de box.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ok
[..]
Nergens wordt jou op school geleerd dat kapitalisme werkt en dat de staatsschuld jouw schuld is. Daarbij kennen /kenden wij in Nederland geen Kapitalisme, als je alleen al nagaat in hoeveel bochten Veronica, Joop van den Ende en John de Mol zich moesten wringen om commerciele TV in de lucht te krijgen. Veronica dat het vanaf zee (neutraal terrein) deed en Veronique (later RTL4) vanuit Luxemburg. In Amerika lag de weg open maar hier niet. Dat waren vroeger de piraten zoals nu The Pirate Bay eentje is. Mensen die voor een ideaal staan, die aangemoedigd worden door het volk, dat ze ertussen helpt.. en langzaam maar zeker gaan ze deel uitmaken van de gevestigde orde. 'Dankzij' het volk.
[..]
De media houdt men verbonden met de wereld. Als de media er niet geweest was zou jij niet weten wat er in de wereld speelde. Dan had jij 't dagelijks over 't weer gehad en dat het gras alweer gegroeid is. Geen media, geen mening over de wereld, zo simpel is het. Daarbij is nieuws alles dat afwijkt van het normale.. de 1%, want de 99% vinden we niet interessant. Dus zo slecht gaat het allemaal niet.
ik raad je deze film aan, het geeft een open blik op de werkelijkheid en ons streven.
nee was om 12:00 al uit van schoolquote:
Voor de 100e keer: Ik heb nooit gezegd welke media ik wel of niet volg. Grote kans dat ik precies hetzelfde volg als jij. Grootste verschil tussen ons is dat jij alles als zoete koek slikt, en dat ik óók maatschappijkritische stukken bekritiseer. Daarnaast kan bovenstaande prima op jou van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik kan jouw vraag wel beantwoorden. weet je waarom er zoveel mensen volgens jouw niet aan het plaatje van geindoctineerde passen. omdat je denkt dat je kritisch ben je kijkt het nieuws of van uit je eigen visie. die helemaal gemanipuleert is door de media. en je opvoeding. je denkt dat je kritisch kan nadenken dat . maar eigenlijk kun je dat niet je kunt niet uit de box denken. omdat je een gebrainwashed bent.
Dus de kans is ook aanwezig dat jij precies datgene doet, niet?quote:dat is het doel van media ook: mensen laten denken in hun droomwereld dat ze kritisch kunnen denken over iets. terwijl ze dat niet kunnen.
? Vooralsnog ben jij de enigen die mensen napraat. Opmerkingen en meningen heb jij exact gekopieerd, maar zelf heb je nooit echt iets toegevoegd.quote:je bent een goed voorbeeld van een slapend persoon. maar jij denkt dat je kritisch kunt denken terwijl jij helemaal in het systeem zit. jij denkt niet buiten het systeem daarom vind ik jouw totaal niet kritisch. je moet buiten het systeem kunnen denken anders ben je niet kritisch en praat je nep waarheid na.
ik zeg gewoon zo als het is. als je het niet kan slikken is dat jouw probleem.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor de 100e keer: Ik heb nooit gezegd welke media ik wel of niet volg. Grote kans dat ik precies hetzelfde volg als jij. Grootste verschil tussen ons is dat jij alles als zoete koek slikt, en dat ik óók maatschappijkritische stukken bekritiseer. Daarnaast kan bovenstaande prima op jou van toepassing zijn.
[..]
Dus de kans is ook aanwezig dat jij precies datgene doet, niet?
[..]
? Vooralsnog ben jij de enigen die mensen napraat. Opmerkingen en meningen heb jij exact gekopieerd, maar zelf heb je nooit echt iets toegevoegd.
Nee, zoals jij denkt dat het is.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:20 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik zeg gewoon zo als het is. als je het niet kan slikken is dat jouw probleem.
Ik neem het jou nog niet kwalijk dat je geen plan hebt als 17 jarige, ik ben zelf 17 geweest en had toen ook nog geen beeld van de wereld behalve 'mijn omgeving en de tv' Maar ik zou je graag eens willen horen als je 30 bent, wat hebt gewerkt en misschien wat hebt gereisd en met mensen hebt gesproken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
jij bent precies hetzelfde. je denkt ook niet buiten de box.
je denkt dat het goed want dat is aangeleerdt door school . en de media geeft je een beeld dat het systeem goed is voor de mens en goed voor de aarde.
onderwijs en media zijn een van de grootste mind control wapens.
Dit. Als je dát nou eens zou accepteren dan zou een discussie op een discussieforum een stuk makkelijker te houden zijn. Hiermee zeg ik neit dat je het per definitie fout hebt, maar wél dat het niet zo makkelijk is (lees: onmogelijk) om de waarheid over dit soort zaken te kennen, voor jou niet, voor mij niet. Wie weet zit in beide verhalen een kern van waarheid, wie zal het zeggen, maar de 'ik heb gelijk en jij niet'-houding is er een waar sowieso niet mee te werken valt.quote:
Idealen zijn er, en ik doe geen 'deconstructief kankeren'(zeker niet zoals jij het formuleert). Ik heb nog geen modellen deze kunnen dan ook niet instorten, wel heb ik enkele ideetjes. Ik begrijp wel in een zeker zin waar jij heen wilt, maar ik wil geen wereld waar het 'free for all' is. Chaos is wat je moet voorkomen, samen leven en doelen stellen als mensheid is waar we naar toe moeten. Een mondiaal bestuur is zeker geen slecht idee. Voordat ik maar lucht kreeg van de hele 'bnw wereld' droomde ik daarvan. Want er is meer dan alleen onze planeet. We moeten elkaar niet schieten, we zijn allemaal mensen. Er zijn enkele dingen die ons gevangen houden en kapot maken. Zoiets als het geldsysteem, het streven naar een wereld orde het militarisme en de consumptie maatschappij. Hoe je het ook went of keert het huidige systeem moet kapot en dan pas kunnen we gaan opruimen en opbouwen aan een nieuwe wereld.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen idealen hebben is geen leven hebben en alleen maar deconstructief kankeren op alles wat andere mensen ondernemen. Als je eigen modellen al instorten, hoe verwacht je dan dat men het om je heen allemaal maar even voor je doet. Wat ga jij en je leegte aan de wereld brengen?
Ik zat op zoiets te wachtenquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:28 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Idealen zijn er, en ik doe geen 'deconstructief kankeren'(zeker niet zoals jij het formuleert). Ik heb nog geen modellen deze kunnen dan ook niet instorten, wel heb ik enkele ideetjes. Ik begrijp wel in een zeker zin waar jij heen wilt, maar ik wil geen wereld waar het 'free for all' is. Chaos is wat je moet voorkomen, samen leven en doelen stellen als mensheid is waar we naar toe moeten. Een mondiaal bestuur is zeker geen slecht idee. Voordat ik maar lucht kreeg van de hele 'bnw wereld' droomde ik daarvan. Want er is meer dan alleen onze planeet. We moeten elkaar niet schieten, we zijn allemaal mensen. Er zijn enkele dingen die ons gevangen houden en kapot maken. Zoiets als het geldsysteem, het streven naar een wereld orde het militarisme en de consumptie maatschappij. Hoe je het ook went of keert het huidige systeem moet kapot en dan pas kunnen we gaan opruimen en opbouwen aan een nieuwe wereld.
maar als je een systeem hebt dat niet gebaseerd is op hebzucht en macht.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zat op zoiets te wachtenDaar kunnen we tenminste wat mee.
Voor we rigoureus aan de slag gaan om de oude wereld kapot te maken zou je eens moeten kijken wat de middeleeuwen brachten na de Romeinse tijd. Waarin ook alles wat Romeins was spreekwoordelijk kapot moest. Het New-Age denken is onlosmakelijk verbonden aan BNW en dat is hoe je 't ook went of keert een cult dat zich steeds sterker als religie wil profileren, het is geen ideaal maar een religie. Het manipuleert net zo hard als waar men de oude wereld van beschuldigd, misschien nog wel iets venijniger. Het zijn de piraten die straks het establishment maken. Aan de zijlijn kun je veel beweren maar als je 't moet uitvoeren is dat een heel ander verhaal.
Men wilde voorheen ook verandering en kreeg deze verandering soms verre van tevreden over het resultaat. Zie het communisme, zie het kapitalisme.. wat onder de mooiere naam 'The American dream' te boek stond en het best lang heeft uitgehouden zonder dat het volk klaagde. Tijden veranderen, systemen raken in onbruik, dromen veranderen.. generaties veranderen maar er is altijd weer een 'history repeating' moment. Ik verwacht nooit een perfecte samenleving zelfs als deze op de beste fundamenten steunt, als de verveling onder een generatie toeslaat.. als men ff uitgekeken is op het bestaande systeem dan valt het weer.
De meer je doet voor het algemene doel, hoe meer je de maatschappij en de mensheid steunt door je werk des te meer je er voor terug krijgt. Als je niets wilt doen, dan doe je niets en mag je wegrotten. Wil je wel iets doen maar heb je het denkvermogen er niet voor. Dan is een een werkje als opruimdienst misschien wat. Dit onderhoud de maatschappij op het vlak van vuil en overschot. Nu zit iedereen te denken dat ik de vuilnisman als held beschrijf. Dat doe ik, maar de vuilnisman van de toekomst is iemand met technische kennis en dergelijke. Geen empatec werknemer die 2 uur in de auto zit met 100% NL op 100 en de pauzetijd vergeet. Zo zou je bijvoorbeeld een paar groepen kunnen maken. Grondstofproductie, energieverwerking, denktank, systeemordening en dergelijke. Als daar voor afgaand een goede basis word gelegd door middel van goed onderwijs, dan kan men op de hedendaagse middelbare een keuze maken richting welke sector men wil. Na het afronden van de middelbare kun je bijvoorbeeld instromen in die sector. Door de basis van goed onderwijs krijg je(hoop ik) niet te veel verschil in vermogen(IQ). Dus moet iedereen opklimmen in die sector door zijn/haar eigen inbreng in de maatschappij/systeem. Talent kan worden ontdekt en krijgt een passende plaats, dan haal je het beste uit de mens naar boven. In het hedendaagse systeem gaan een hoop mensen verloren in de waardeloze onderwijs wereld van studies zonder een doel behalve je zelf en geld.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar als je een systeem hebt dat niet gebaseerd is op hebzucht en macht.
dan heb je weinig verschil in inkomsten.
beter kun je een maatschappij maken die gebaseerd is op de hoeveelheid kennis.
bijv. iemand die dan meer kennis heeft heeft meer aanzien. dan iemand met weinig kennis. maar in die maatschappij moeten we die gene met weinig kennis blijven ondersteunen en helpen.
dat is een beter systeem dan een systeem waarin mensen met veel geld veel aanzien hebben. zoals nu het geval is.
Zoals ik het zie, draait het hem nog steeds om seksuele selectie. Er zijn meerdere manieren om aantrekkelijk te zijn voor de 'vrouwtjes'. a) intellect b) kracht, fitheid c) humor d) sociale interactie e) leiderschap f) emotioneel kunnen klikken met iemand g) iets kunnen wat de rest niet kanquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:03 schreef tribalwars het volgende:
ie gene met weinig kennis blijven ondersteunen en help
Ik ben pas begonnen met rond met dertigste.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik neem het jou nog niet kwalijk dat je geen plan hebt als 17 jarige, ik ben zelf 17 geweest en had toen ook nog geen beeld van de wereld behalve 'mijn omgeving en de tv' Maar ik zou je graag eens willen horen als je 30 bent, wat hebt gewerkt en misschien wat hebt gereisd en met mensen hebt gesproken.
om goed werk te kunnen heb je echt niet dat waardeloze diploma voor nodig. Het zegt namelijk totaal niets over je capaciteiten.quote:Toen ik 16 jaar was werkte ik parttime in een fabriek, leuk voor een paar uurtjes in de week.. maar ik zou er voor geen goud m'n hele leven willen werken. Ik hoorde toen een 40 jarige collega in de kantine zeggen 'ik had gewild dat ik beter mn best had gedaan en mn school had afgemaakt, net als mn zoon'. Je bent met school en je keuzes vrij om iedere weg te kiezen die je wilt en zo je droom te verwezenlijken maar je moet er wel wat voor doen, je moet laten zien dat je competent bent om later meer te kunnen dan pakketjes vouwen of je hand ophouden. Honderden jaren hebben jongeren en ouderen gestreefd naar beter onderwijs en je hebt het nu. Je hoeft het niet uit eigen zak te betalen, een deel krijg je gratis. Je krijgt die kans voor later.. benut 'm ook
vrij en democratie in context met Nederland.quote:Je kunt nu nog tegen de wereld aantrappen, en in een vrije democratie die Nederland is wordt je als scholier / student stiekem omarmt als je 'tegen' bent, maar 'alleen' als je tegen bent met een ideaal.
begin bij jezelf is dan ook een goed motto.quote:Leerkrachten en de overheden in democratieën houden van jongeren die verandering willen. Dat zijn later de mensen die de kar gaan trekken. Ik weet wat er in de achterkamers wordt besproken, ik heb op verschillende plaatsen gewerkt en het is vaak uitzonderlijk positief over degenen die verandering willen en concrete plannen hebben om die verandering te realiseren. Als jij denkt dat de hele wereld kut is moet je proberen de kleine dingen aan te pakken.. verbeteringen aanbrengen.
de maatschappij moet af van gros van de regeltjes en wetten. En sommige dienen helemaal niet bestraft te worden maar dienen wel te bestaan om 95% van de gevallen om de boel gestroomlijnd te laten gaan.quote:Maar jongeren die alleen maar klagen omdat ze gewoon niet naar school willen.. de zwijgers die spijbelen en het ook niet weten en op hun 30e nog geen clue hebben.. die komen nergens. Je streven zou niet moeten zijn om later de uitkering te trekken, je zou niet een oude verzuurde steen moeten worden die alleen maar klaagt. Dat moet je gewoon voor jezelf niet willen. Dan wordt je degene die iemand met een zware last op z'n schouders alleen maar voor de voeten loopt als je 't in 't letterlijke doortrekt.
Het niet willen meedoen is in iedere utopische maatschappij een zonde, vooral zonde van je eigen leven. Als ik op mn werk een verantwoordelijkheid heb en er is een collega die alleen maar klaagt en de kantjes er vanaf loopt dan sla ik zo iemand over omdat anders het doel niet wordt bereikt. Maak je school af, maak er het beste van en denk tijdens je periode over je 'dromen', over hoe je je leven wel ziet ipv niet.
de inhoud maakt het niet minder als er grammiticale foutjes staan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, zoals jij denkt dat het is.
Maar ik zou je aanraden om toch nog maar een poosje naar school te gaan, want de taalfouten liegen er niet om, hetgeen bewijst hoe belangrijk die basisopleiding is.
Nou, in een topic over onderwijs wel hoor. Dat maakt eens temeer duidelijk hoe belangrijk basisonderwijs is.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
de inhoud maakt het niet minder als er grammiticale foutjes staan.
En vooral middelbaar onderwijs, daar leren we immers de kleine kutregels wat betreft Nederlands.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, in een topic over onderwijs wel hoor. Dat maakt eens temeer duidelijk hoe belangrijk basisonderwijs is.
Wat ik niet begrijp, men wil ander onderwijs, maar zonder regels en zonder dwang. Gewoon als men zin heeft om wat te leren die dag kan dat.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:33 schreef ems. het volgende:
[..]
En vooral middelbaar onderwijs, daar leren we immers de kleine kutregels wat betreft Nederlands.
Maargoed, dat is natuurlijk alleen maar een fabriek om men dom te houden, zoals blijkt
En we zitten nog op het verkeerde topic ook zie ik. Alhoewel het een overlap heeft.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:54 schreef ems. het volgende:
Met kritisch denken wordt hier dan ook vooral "denken zoals wij" bedoelt. Het heeft verder heel weinig te maken met kritisch denken zelf.
Amen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:54 schreef ems. het volgende:
Met kritisch denken wordt hier dan ook vooral "denken zoals wij" bedoelt. Het heeft verder heel weinig te maken met kritisch denken zelf.
Op de basisschool had ik groot en deels al de basis van al die regels gehad. 80% van de 'regeltjes' in de eerste twee klassen was herhaling. Dom in je hoofd stampen en je haalde zo een acht. Als je mij nu vraagt wat al die regels waren of om een verhaal te schrijven zonder d-t fouten dan lukt dat mij niet. Naja, zonder het gebruik van internet dan.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:33 schreef ems. het volgende:
[..]
En vooral middelbaar onderwijs, daar leren we immers de kleine kutregels wat betreft Nederlands.
Maargoed, dat is natuurlijk alleen maar een fabriek om men dom te houden, zoals blijkt
?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik ben pas begonnen met rond met dertigste.
Natuurlijk kijkt men naar je capaciteiten maar het hangt helemaal van de beroepstak af waarin je terecht komt of men veel tot weinig aandacht besteed aan certificaten. In het geval van een creatief beroep zegt het wellicht niet zoveel, dan kijkt men vooral naar je portfolio en je werkhouding maar voor de wat meer analytische kant waarin je met wiskunde, statistiek en economie te maken krijgt kan het wel degelijk van belang zijn en ik hoop wel dat mijn dokter of andere specialist de benodigde certificaten heeft ontvangen zodat hij weet wat hij doet. Als je laag instapt is ervaring wellicht belangrijker maar hoe meer verantwoordelijkheid 'binnen' een bedrijf, hoe belangrijker de combinatie van meerdere factoren wordt. Alles op je CV wordt afgewogen.quote:om goed werk te kunnen heb je echt niet dat waardeloze diploma voor nodig. Het zegt namelijk totaal niets over je capaciteiten.
lach nietquote:vrij en democratie in context met Nederland.
kan er in deze context vrij weinig mee.quote:begin bij jezelf is dan ook een goed motto.
Het is zo algemeen dat er helemaal geen houvast zit aan deze opmerking, maar ik ben het wel met je eens. Sommige wetten zijn verouderd.. kunnen scherper, kunnen wellicht weg, maar je bent helemaal vrij om de wetboeken te pakken en het te vereenvoudigen en het voor te dragen via bepaalde wegen. Als je niets met je eigen plannen doet dan komt er ook niets van en dan komt er ook geen publiek voor. Dat is een verschil tussen aanpakken en klagen dat er toch niet wordt geluisterd (vaak door degenen die helemaal niets ondernemen). Goede denkers zijn ook doeners.quote:de maatschappij moet af van gros van de regeltjes en wetten. En sommige dienen helemaal niet bestraft te worden maar dienen wel te bestaan om 95% van de gevallen om de boel gestroomlijnd te laten gaan.
Ga de politiek in om het uit te leggenquote:In onze huidige maatschappij wordt goed gedrag niet beloond.
Het democratischstelsel hier in Nederland is wel zeer gedateerd. Het stemmen op partijen, dat is wat van de twintigste eeuw. Aangezien iedereen luidkeels schreeuwt 'kiezersbedrog!' snap ik nog steeds niet waarom er niets verandert is. Rutte of schoothondje Samsom de schuld geven is makkelijk, ze kunnen gewoon niet anders omdat of de kiezers of de achterban(partij) hen om de nek vliegt. Een enkele partij behaalde nog nooit de meerderheid in de eerste en tweede kamer dus blijft het spelletje doorgaan. Ik maak het met mijn 17 jaar nog niet zo lang mee maar ik ben het nu wel goed zat. Revolutie plz.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:37 schreef Beathoven het volgende:
lach nietik ben Nederlander en woon en werk in Turkije waar het recht om te protesteren zo langzamerhand begint te verdwijnen. Nederland is volgens gestaafd onderzoek het 4e a 5e meest democratische land ter wereld na de Scandinavische landen. Democratischer dan de VS.
Oh dat heb ik ook, maar dat zijn de perikelen van het geheugen en heeft niet zoveel met school te maken, lijkt me. Bepaalde zaken blijven hangen en dat is de voornaamste functie van een school. Genoeg mensen die na de 2e nooit meer d/dt fouten gemaakt hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:43 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Op de basisschool had ik groot en deels al de basis van al die regels gehad. 80% van de 'regeltjes' in de eerste twee klassen was herhaling. Dom in je hoofd stampen en je haalde zo een acht. Als je mij nu vraagt wat al die regels waren of om een verhaal te schrijven zonder d-t fouten dan lukt dat mij niet. Naja, zonder het gebruik van internet dan.
Omdat er meer mensen zijn die dat niet schreeuwen. Daarnaast wordt 'kiezersbedrog' al gauw in de mond genomen op het moment dat de kiezer in kwestie zijn zin gewoon niet krijgt.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:56 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Het democratischstelsel hier in Nederland is wel zeer gedateerd. Het stemmen op partijen, dat is wat van de twintigste eeuw. Aangezien iedereen luidkeels schreeuwt 'kiezersbedrog!' snap ik nog steeds niet waarom er niets verandert is.
Wat je nu noemt is een eigenschap van de democratie en in veel ogen juist het grote voordeel van dat systeem. Als uitsluitend één Rutte de shots called heb je een gigantisch gedeelte van Nederland wat het met heel veel oneens is.quote:Rutte of schoothondje Samsom de schuld geven is makkelijk, ze kunnen gewoon niet anders omdat of de kiezers of de achterban(partij) hen om de nek vliegt. Een enkele partij behaalde nog nooit de meerderheid in de eerste en tweede kamer dus blijft het spelletje doorgaan. Ik maak het met mijn 17 jaar nog niet zo lang mee maar ik ben het nu wel goed zat. Revolutie plz.
Oud is niet per definitie slecht, dat je iets te oud vind is ook niet zo interessant.. wat is je alternatief, dat is een stuk interessanter.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:56 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Het democratischstelsel hier in Nederland is wel zeer gedateerd. Het stemmen op partijen, dat is wat van de twintigste eeuw.
Als je 1 partij hebt die de macht heeft zonder andere partijen en deze partij roept 'we beloven dit en dat' en deze maakt het niet waar, ja dan heb je echt kiezersbedrog. Maar dat zijn de verkiezingen, daarna komt het enge punt van 'hier is het land.. en richt het maar naar vrijheid in, waardoor je aan de goden overgeleverd bent als je als volksmeerderheid een totaal andere visie hebt dan de enkele partij waardoor de happy few er alleen van profiteren.quote:Aangezien iedereen luidkeels schreeuwt 'kiezersbedrog!' snap ik nog steeds niet waarom er niets verandert is. Rutte of schoothondje Samsom de schuld geven is makkelijk, ze kunnen gewoon niet anders omdat of de kiezers of de achterban(partij) hen om de nek vliegt. Een enkele partij behaalde nog nooit de meerderheid in de eerste en tweede kamer dus blijft het spelletje doorgaan
Revolutie roepen en willen is een pluspunt maar je moet wel weten waar je naartoe wilt met je revolutiequote:. Ik maak het met mijn 17 jaar nog niet zo lang mee maar ik ben het nu wel goed zat. Revolutie plz.
nederland is niet zo democratie als jij denkt. er staan multinationals boven de regering. die bepalen welke dingen de regering in nederland wel en niet mag doen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oud is niet per definitie slecht, dat je iets te oud vind is ook niet zo interessant.. wat is je alternatief, dat is een stuk interessanter.
[..]
Als je 1 partij hebt die de macht heeft zonder andere partijen en deze partij roept 'we beloven dit en dat' en deze maakt het niet waar, ja dan heb je echt kiezersbedrog. Maar dat zijn de verkiezingen, daarna komt het enge punt van 'hier is het land.. en richt het maar naar vrijheid in, waardoor je aan de goden overgeleverd bent als je als volksmeerderheid een totaal andere visie hebt dan de enkele partij waardoor de happy few er alleen van profiteren.
Dan kom je al snel in de race naar een idealistische samenleving met mogelijke extremen (communisme (socialisme), kapitalisme (liberalisme), nationaal socialisme (nationalisme) ) of andere vormen.
Maar er is geen kiezersbedrog. De partijen staan nog steeds voor wat ze beloven en wat binnen het tijdsbeeld past. Maar zodra ze gaan samenwerken in een kabinet dan wordt het beleid gemaakt en wordt alles op de weegschaal gelegd en gekeken naar 't aantal stemmen per partij. Dan begint het verdelen van de kiezerswensen. Niet het hele land stemt op de VVD, niet het hele land stemt op de PvdA. 'De kiezer' is niet gelijk.
Goede democratie kun je ergens wel vergelijken met de wetenschap. Een goede democratie is een 'afspiegeling' van de 'totale' samenleving. Diverse geloven, diverse meningen, van conservatief tot progressief, van jong tot oud (en alles staat haaks op elkaar). Er wordt vaak wel gezegd 'er wordt niet naar het volk geluisterd' maar men bedoeld eigenlijk dat men als individu of een kleine groep er niet mee eens is waarmee men vaak aanneemt dat zij als kleine groep staan voor de meerderheid, maar dat is vaak niet zo.
Iedere stem in de maatschappij wordt getunneld door een partij. Als partij kun je een kiesdrempel halen om mee te doen. Net als bij wetenschappelijke experimenten is er een controlefactor die een experiment / voorstel beoordeeld.
Haal je al deze controlefactoren weg dan krijg je meer en meer iets dat richting 1 ideaal gaat ipv de idealen van een maatschappij te verenigen. Dan heeft de overheid wel een ontzettend korte weg naar verandering, maar wie zegt dat deze besluiten in de lijn van de meerderheid staan. In theorie is een goede dictator mogelijk. Hij kan erg progressief zijn maar het kan wel zijn dat z'n zoon / opvolger geestelijk niet helemaal ok is. En om te voorkomen dat een enkeling een volk in z'n greep kan krijgen is daar democratie met ingebouwde controles.
[..]
Revolutie roepen en willen is een pluspunt maar je moet wel weten waar je naartoe wilt met je revolutie
Democratie is een 'melting pot', iedereen heeft inspraak.. multinationals ook omdat ondernemers ook deel uitmaken van de bevolking. Maar bedrijven dicteren niet de wet, ze kunnen door de juiste acties wel een gunstig ondernemersklimaat creëren als ze zich actief inzetten om deze vrijheden te verwerven (wat jij als individu ook kunt) maar ze hebben verantwoording af te leggen en zich aan regels te houden, net als iedereen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:38 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nederland is niet zo democratie als jij denkt. er staan multinationals boven de regering. die bepalen welke dingen de regering in nederland wel en niet mag doen.
dat laten ze je denken via de media. dat heet mind control. google daar maar eens naar.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Democratie is een 'melting pot', iedereen heeft inspraak.. multinationals ook omdat ondernemers ook deel uitmaken van de bevolking. Maar bedrijven dicteren niet de wet, ze kunnen door de juiste acties wel een gunstig ondernemersklimaat creëren als ze zich actief inzetten om deze vrijheden te verwerven (wat jij als individu ook kunt) maar ze hebben verantwoording af te leggen en zich aan regels te houden, net als iedereen.
je zegt het al zelf mooi.quote:
de waarheid komt altijd boven. alleen is het dan voor de slapende massa al te laat.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:38 schreef belsober het volgende:
Tribal is een trol, het kan gewoon niet dat iemand zo vastgeroeste meningen heeft en de waarheid tracht uit te dragen. De waarheid die moet stoelen op de rede. Alleen is de rede hier zover zoek.
Dat is juist het treurige, het is geen troll. Het is een jongen van zeventien die nodig eens onder de mensen moet komen. Vrienden moet zoeken.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:38 schreef belsober het volgende:
Tribal is een trol, het kan gewoon niet dat iemand zo vastgeroeste meningen heeft en de waarheid tracht uit te dragen. De waarheid die moet stoelen op de rede. Alleen is de rede hier zover zoek.
heb al genoeg vrienden. beter dan een schaap zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is juist het treurige, het is geen troll. Het is een jongen van zeventien die nodig eens onder de mensen moet komen. Vrienden moet zoeken.
welke organisatie volgens jouw?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:53 schreef belsober het volgende:
Maar hebben de normale mensen daar wel een boodschap aan? Is het nodig om een oorlog te ontketenen als je al enkele zaken hebt afgedongen? En ja de elite probeert die in te perken, maar dat laten we niet toe. Door de organisatie die we hebben.
En waarom quote je iets om dan niet te antwoorden op hetgeen ik vertel. Je geeft toe dat je een trol bentWel mij heb je mooi liggen.
Toen ik 17 was had ik ook geen nood dan vrienden die zich oppervlakkig mindgames met elkaar speelden.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is juist het treurige, het is geen troll. Het is een jongen van zeventien die nodig eens onder de mensen moet komen. Vrienden moet zoeken.
herken mij totaal niet in het verhaal van jouw. vind mezelf niet een nerd. en ook niet stoer. gewoon ergens in het midden. boeit mij niks wat andere van mij denken.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:54 schreef belsober het volgende:
[..]
Toen ik 17 was had ik ook geen nood dan vrienden die zich oppervlakkig mindgames met elkaar speelden.
Die geen nood hebben aan diepgaande discussies. Maar ik was toen ook een nerd. Maar dan mis je natuurlijk wel het plezier met meisjes
Ik had toentertijd wel vrienden waarmee ik ook over diepgaande zaken kon praten. Die me soms afremden en soms ook juist stimuleerden. Om vervolgens ook het belang van plezier te onderkennen. Beter dan in jezelf lopen neuzelen en denken heel diep te zijn, maar elke keer weer door iedere mand te vallen omdat je totaal niet kunt discussiëren,quote:Op donderdag 11 april 2013 17:54 schreef belsober het volgende:
Toen ik 17 was had ik ook geen nood dan vrienden die zich oppervlakkig mindgames met elkaar speelden.
Die geen nood hebben aan diepgaande discussies. Maar ik was toen ook een nerd. Maar dan mis je natuurlijk wel het plezier met meisjes
De volksvertegenwoordigers in onze regering. De oude media zoals jij ze noemt. Ze kiezen hun gevechten.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:53 schreef tribalwars het volgende:
[..]
welke organisatie volgens jouw?
Ik geef je gelijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik had toentertijd wel vrienden waarmee ik ook over diepgaande zaken kon praten. Die me soms afremden en soms ook juist stimuleerden. Om vervolgens ook het belang van plezier te onderkennen. Beter dan in jezelf lopen neuzelen en denken heel diep te zijn, maar elke keer weer door iedere mand te vallen omdat je totaal niet kunt discussiëren,
Schapie van me!quote:
met onze regering kun je helemaal niks. die geven alleen om zich zelf.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:00 schreef belsober het volgende:
[..]
De volksvertegenwoordigers in onze regering. De oude media zoals jij ze noemt. Ze kiezen hun gevechten.
Is die inperking van het internet er gekomen? Is news Of the Worlds tot de orde geroepen toen ze de privacy van mensen niet respecteerde?
NGO's voeren ook goed werk. Maar je moet de theorie kunnen omzetten in de realiteit en dan moet je soms toegevingen doen ook. Voorbeeld, die NGO's geven een deel van hun geld uit aan vakantiejobbers om actiever fondsen te kunnen rondselen.
En jij bent anders dan hen. Jij geeft om anderen.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:05 schreef tribalwars het volgende:
[..]
met onze regering kun je helemaal niks. die geven alleen om zich zelf.
ja dus is dat onmogelijk. volgens jouw dan. is het aangeleerd volgens jouw om hebzuchtig te zijn. en kun je niet veranderen. wat een zwak instelling heb je dan.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
En jij bent anders dan hen. Jij geeft om anderen.
Wat heb je zoal al ondernomen om de maatschappij te genezen van de slechte invloed van de elite?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja dus is dat onmogelijk. volgens jouw dan. is het aangeleerd volgens jouw om hebzuchtig te zijn. en kun je niet veranderen. wat een zwak instelling heb je dan.
Bekijk Borgen, een héél goede serie dat duidelijk maakt dat keuzes niet altijd zo éénvoudig zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:05 schreef tribalwars het volgende:
[..]
met onze regering kun je helemaal niks. die geven alleen om zich zelf.
Lees eens het boek van Richard Dawkins, heb je soms geen zin in seks of lust? Zijn mensen niet bereid om te stelen? Hoe ga je om met dat onrecht? Wat doe je met verkrachters?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja dus is dat onmogelijk. volgens jouw dan. is het aangeleerd volgens jouw om hebzuchtig te zijn. en kun je niet veranderen. wat een zwak instelling heb je dan.
ik zeg niet dat ik de maatschappij wil genezen. maar ik wil mensen zeg maar wakker maken. de waarheid tonen. en ze over halen anders te denken.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat heb je zoal al ondernomen om de maatschappij te genezen van de slechte invloed van de elite?
En ik zeg letterlijk 5 minuten geleden nog dat het 'jou' is, en niet jouw.
welke sitequote:Op donderdag 11 april 2013 18:12 schreef belsober het volgende:
[..]
Bekijk Borgen, een héél goede serie dat duidelijk maakt dat keuzes niet altijd zo éénvoudig zijn.
Dat je je idealen soms moet aan de kant schuiven uit pragmatisme. Dat je meerdere instanties tevreden moet houden met tegenstrijdige belangen.
En dat is wel een héél onkritische mening van je, ik hoop dat je dat ook zelf wel inziet. Je lijkt dat wel vaker te doen een mening hebben over iets wat je niet kent. Je moet alle facetten in achting nemen.
Wat maakt dan het verschil tussen jou en de elite waar je het over hebt? Die willen je ook alleen maar 'anders laten denken'.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:14 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik de maatschappij wil genezen. maar ik wil mensen zeg maar wakker maken. de waarheid tonen. en ze over halen anders te denken.
Dat doe je doorgaans met goede argumentatie, met de discussie aangaan. Open te staan voor andere zienswijzen. Je bereikt dat in ieder geval niet met roepen 'Het is zo! Klaar!'.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:14 schreef tribalwars het volgende:
ik zeg niet dat ik de maatschappij wil genezen. maar ik wil mensen zeg maar wakker maken. de waarheid tonen. en ze over halen anders te denken.
maar het probleem is dat de meeste mensen die te veranderen zijn van standpunt.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat doe je doorgaans met goede argumentatie, met de discussie aangaan. Open te staan voor andere zienswijzen. Je bereikt dat in ieder geval niet met roepen 'Het is zo! Klaar!'.
hoe heet de torrent. heb al u torrent.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:16 schreef belsober het volgende:
Je bent echt lui hé. Je moet dingen zelf proberen uit te vinden anders ga je altijd afhankelijk zijn van anderen.
http://www.utorrent.com/intl/nl/
http://tpb.seysayux.net/search/borgen/0/7/0
quote:Op donderdag 11 april 2013 18:25 schreef belsober het volgende:
Ik geef je een raad, consumeer je informatie meer op een slowfood manier, want volgens mij kan je alles slechts vluchtig in je opnemen. Omdat je zoveel tegelijk doet.
Ik zeg dat omdat ik dat bijmezelf ook ervaarde.
En huh ik geef je toch de link met piratebay, met de naam van de serie ingevuld wat kun je meer verlangen?
hoe doe je dat volgens jouw danquote:Op donderdag 11 april 2013 18:25 schreef belsober het volgende:
Ik geef je een raad, consumeer je informatie meer op een slowfood manier, want volgens mij kan je alles slechts vluchtig in je opnemen. Omdat je zoveel tegelijk doet.
Ik zeg dat omdat ik dat bijmezelf ook ervaarde.
En huh ik geef je toch de link met piratebay, met de naam van de serie ingevuld wat kun je meer verlangen?
quote:Op donderdag 11 april 2013 18:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat maakt dan het verschil tussen jou en de elite waar je het over hebt? Die willen je ook alleen maar 'anders laten denken'.
Als jij mij probeert te overtuigen dat iets stout of slecht is, wat maakt jou dan anders dan de illuminati die zegt dat iets stout of slecht is?
En op de manier waarop jij jouw 'standpunten' probeert over te brengen, gaat je dat al helemaal niet lukken. Veel te warrig, veel te tegenstrijdig, veel te veel niks.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:20 schreef tribalwars het volgende:
maar het probleem is dat de meeste mensen die te veranderen zijn van standpunt.
ik hou mij aan mijn methode. ik ga misschien jouw eerste methode proberen.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
En op de manier waarop jij jouw 'standpunten' probeert over te brengen, gaat je dat al helemaal niet lukken. Veel te warrig, veel te tegenstrijdig, veel te veel niks.
Neem de raad van belsober aan en probeer een ding tegelijkertijd te ontleden. Je overvoert jezelf.
Of neem mijn raad aan en neem afstand en ga met je vrienden achter de meiden aan.
ik heb alles in groot lijnen onderzocht. maar nog niet specifiek alle onderwerpen.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:39 schreef belsober het volgende:
Je kan niet alles in één keer oplossen, je voor een deel de zaken naast je kunnen neerleggen. Om je gefocuster te kunnen bezighouden met één onderwerp. Je kan niet specialist zijn in alles.
Ten eerste moet je je bron inschatten. Je bekijkt waar ze vandaan komt, hoe goed ze is geschreven. Dan kan je al ongeveer inschatten hoeveel werk er in is gestoken. En hoe goed hij z'n best heeft gedaan om zich goed mogelijk uit te drukken.
Een boek voldoet het best aan die criteria. Ik lees bijvoorbeeld graag boeken die maatschappijkritiek leveren je vindt er zo gerust een aantal in je plaatselijke bibliotheek.
Wat ik vooral moest doen, is van dat computerscherm weg geraken. Het heeft iets verslavend dat geklik en de lichtjes die op je ogen instralen. En dan bedoel ik dat niet alsof het een complot is, maar dat is hoe ik het ervaarde.
Zoek een bepaald onderwerp op en probeer er het fijne van te weten te komen, en dwing je gewoon om niet af te wijken.
Zonder dat je de boeken gelezen hebt die je moest lezen, zonder dat je de series/ films hebt bekeken die je een antwoord gaven op de vragen die je hebt ga je niet verder geraken in je leven. De zoektocht naar je waarheid is een éénzame zoektocht die je voorjezelf zal moeten houden.
Ik was een scepticus, zonder dat ik het echt doorhad, en het hielp me veel om een paper te schrijven over Descartes en hoe hij de werkelijkheid wou verklaren.
http://www.surftofind.com/descartes
En het boek Surely you're joking Mr Feynman vind ik ook geweldig.
Probeer gewoon eens een paper te schrijven en dat is echt niet eenvoudig geloof me. Op vlak van taal, tekststructuur maar de voldoening is des te groter.
Een democratie waar men kan kiezen uit verschillende individuen zonder te stemmen op partijen met vastgestelde grenzen. Deze individuen mogen wel een achterban hebben maar zitten niet vast aan 'het programmaboekje' en dus is er minder sprake van kiezersbedrog. Een zeer korte schets maar dit is wel voldoende denk ik om mijn idee over te brengen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oud is niet per definitie slecht, dat je iets te oud vind is ook niet zo interessant.. wat is je alternatief, dat is een stuk interessanter.
[..]
Als je 1 partij hebt die de macht heeft zonder andere partijen en deze partij roept 'we beloven dit en dat' en deze maakt het niet waar, ja dan heb je echt kiezersbedrog. Maar dat zijn de verkiezingen, daarna komt het enge punt van 'hier is het land.. en richt het maar naar vrijheid in, waardoor je aan de goden overgeleverd bent als je als volksmeerderheid een totaal andere visie hebt dan de enkele partij waardoor de happy few er alleen van profiteren.
Dan kom je al snel in de race naar een idealistische samenleving met mogelijke extremen (communisme (socialisme), kapitalisme (liberalisme), nationaal socialisme (nationalisme) ) of andere vormen.
Maar er is geen kiezersbedrog. De partijen staan nog steeds voor wat ze beloven en wat binnen het tijdsbeeld past. Maar zodra ze gaan samenwerken in een kabinet dan wordt het beleid gemaakt en wordt alles op de weegschaal gelegd en gekeken naar 't aantal stemmen per partij. Dan begint het verdelen van de kiezerswensen. Niet het hele land stemt op de VVD, niet het hele land stemt op de PvdA. 'De kiezer' is niet gelijk.
Goede democratie kun je ergens wel vergelijken met de wetenschap. Een goede democratie is een 'afspiegeling' van de 'totale' samenleving. Diverse geloven, diverse meningen, van conservatief tot progressief, van jong tot oud (en alles staat haaks op elkaar). Er wordt vaak wel gezegd 'er wordt niet naar het volk geluisterd' maar men bedoeld eigenlijk dat men als individu of een kleine groep er niet mee eens is waarmee men vaak aanneemt dat zij als kleine groep staan voor de meerderheid, maar dat is vaak niet zo.
Iedere stem in de maatschappij wordt getunneld door een partij. Als partij kun je een kiesdrempel halen om mee te doen. Net als bij wetenschappelijke experimenten is er een controlefactor die een experiment / voorstel beoordeeld.
Haal je al deze controlefactoren weg dan krijg je meer en meer iets dat richting 1 ideaal gaat ipv de idealen van een maatschappij te verenigen. Dan heeft de overheid wel een ontzettend korte weg naar verandering, maar wie zegt dat deze besluiten in de lijn van de meerderheid staan. In theorie is een goede dictator mogelijk. Hij kan erg progressief zijn maar het kan wel zijn dat z'n zoon / opvolger geestelijk niet helemaal ok is. En om te voorkomen dat een enkeling een volk in z'n greep kan krijgen is daar democratie met ingebouwde controles.
[..]
Revolutie roepen en willen is een pluspunt maar je moet wel weten waar je naartoe wilt met je revolutie
Verdiep je gewoon eens rustig in één onderwerp wat je belangstelling heeft en diep dat uit. Nu heb je van alle kanten snippertjes informatie en dat wordt een hele brij waar je straks geen kop of staart meer in ziet.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:45 schreef tribalwars het volgende:
en dan alles op schrijven in een schrift zodat je kennis er altijd weer bij kan pakken. met alle bronnen per onderwerp.
"most of these people dont want to wake up"quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik kijk nooit meer naar het nieuws. probeer zo min mogelijk van het nieuws op te vatten. probeer zo min mogelijk tv te kijken. lees geen kranten meer. zouden jullie ook moeten dan dan kun je een eigen mening vormen. en geen gevormde mening. en je bent veel kritischer. en het laatste dan kun je de echte waarheid onder ogen zien. en niet de droomwereld waarin je bevindt.
Ok, dus mind control is dat jij vatbaar bent om te geloven dat er een niet zichtbaar en duivels netwerk bestaat die de wereld in handen heeft. ?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:55 schreef tribalwars het volgende:
[..]
dat laten ze je denken via de media. dat heet mind control. google daar maar eens naar.
Zoals de Koran of de bijbel? Nog een heilig boek erbij geschreven door profeten.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:45 schreef tribalwars het volgende:
en dan alles op schrijven in een schrift zodat je kennis er altijd weer bij kan pakken. met alle bronnen per onderwerp.
Wat ze vaak zeggen: je moet het nieuws van achter naar voren lezen. Daarmee Willen ze zeggen dat je niet moet aannemen wat ze zeggen maar dat je het met een korreltje zout moet nemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zie mijn nieuw geopende topic in bnw / de wereldpolitiek. Geeft nader uitleg over die netwerkquote:Op donderdag 11 april 2013 19:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok, dus mind control is dat jij vatbaar bent om te geloven dat er een niet zichtbaar en duivels netwerk bestaat die de wereld in handen heeft. ?
Ik ken alle details van deze moderne volksmythe.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:25 schreef Lazkopat het volgende:
[..]
Zie mijn nieuw geopende topic in bnw / de wereldpolitiek. Geeft nader uitleg over die netwerk
Volksmythe? Is het onzin?quote:Op donderdag 11 april 2013 19:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ken alle details van deze moderne volksmythe.
Het is niks.. zelfs voor BNW is het maar slap.quote:
Human Race Get Off Your Knees (david icke). En dan alle bronnen/boeken na lezen.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik heb alles in groot lijnen onderzocht. maar nog niet specifiek alle onderwerpen.
welke boeken volgens jouw.
Op papier is het niet te managen,quote:Op donderdag 11 april 2013 18:45 schreef tribalwars het volgende:
bibliotheek .. disneytheek zul je bedoelen. Alle relevante boeken worden wegbezuindigd.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:39 schreef belsober het volgende:
Je kan niet alles in één keer oplossen, je voor een deel de zaken naast je kunnen neerleggen. Om je gefocuster te kunnen bezighouden met één onderwerp. Je kan niet specialist zijn in alles.
Ten eerste moet je je bron inschatten. Je bekijkt waar ze vandaan komt, hoe goed ze is geschreven. Dan kan je al ongeveer inschatten hoeveel werk er in is gestoken. En hoe goed hij z'n best heeft gedaan om zich goed mogelijk uit te drukken.
Een boek voldoet het best aan die criteria. Ik lees bijvoorbeeld graag boeken die maatschappijkritiek leveren je vindt er zo gerust een aantal in je plaatselijke bibliotheek
911 ... dan beland je vanzelf in alles. En dat alles gelinkt is. En dat niets losse eilandjes zijn.quote:Wat ik vooral moest doen, is van dat computerscherm weg geraken. Het heeft iets verslavend dat geklik en de lichtjes die op je ogen instralen. En dan bedoel ik dat niet alsof het een complot is, maar dat is hoe ik het ervaarde.
Zoek een bepaald onderwerp op en probeer er het fijne van te weten te komen, en dwing je gewoon om niet af te wijken.
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:32 schreef Beathoven het volgende:
Waarom ik niet in conspitacy geloof is om t volgende. Voor mij is conspiracy simpelweg het in de weegschaal gooien van elementen om jezelf virtueel succesvoller te maken.
Mensen met veel succes worden afgewogen tegen de kleine niet zo succesvolle burger door dezelfde burger. Normaalgesproken is de weegschaal in onbalans.
De burger wordt gelabeled als "het goede" en aan de broek van de succesvolle man met veel verantwoordelijkheid wordt "het kwade" geprikt, maar ja, dan zijn we er nog niet.. Daarmee krijg je nog geen beter gevoel over je eigen niet zo succesvolle leven. Schepje erbij De bankier zit in een netwerk dat zo slecht is en weerzinwekkende dingen doet met de aarde en onze kinderen.
Ja, nu is zelfs de "kleine" werkeloze burger die dagelijks op de bank hangt een succesvoller mens dan de rijke bankier.
Mijn zoon is een werkeloze nietsnut die straks onbekend de geschiedenis in gaat en jouw zoon is die top bankier maar mijn zoon heeft 'wel' een geweten. Ook al was hij te lui voor school, ook al wil geen werkgever hem hebben, ook al is de zoon die op de bank hangt een zichtbare nietsnut. Hij is.. Slachtoffer van het systeem. En de bankier wordt tot een organisatie gerekent die alleen als mythe bestaat. En zo wint de werkeloze mafkees t nog van de wereldmacht.
Conspiracy is zo makkelijk, het is niets anders dan wat oude wijven doen met roddelen. Teveel vrije tijd, te weinig bijdragen.. Dan gaan we t maar over een ander hebben. Ideeen worden niet op tafel gegooid, men bespreekt het leven van andere personen die meer presteren dan zijzelf. Natuurlijk? wellicht, maar ik ga daar niet mn leven aan verkwanselen.
waarom heb je nooit zelf onderzoek er naar gedaan?quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:32 schreef Beathoven het volgende:
Waarom ik niet in conspitacy geloof is om t volgende. Voor mij is conspiracy simpelweg het in de weegschaal gooien van elementen om jezelf virtueel succesvoller te maken.
Mensen met veel succes worden afgewogen tegen de kleine niet zo succesvolle burger door dezelfde burger. Normaalgesproken is de weegschaal in onbalans.
De burger wordt gelabeled als "het goede" en aan de broek van de succesvolle man met veel verantwoordelijkheid wordt "het kwade" geprikt, maar ja, dan zijn we er nog niet.. Daarmee krijg je nog geen beter gevoel over je eigen niet zo succesvolle leven. Schepje erbij De bankier zit in een netwerk dat zo slecht is en weerzinwekkende dingen doet met de aarde en onze kinderen.
Ja, nu is zelfs de "kleine" werkeloze burger die dagelijks op de bank hangt een succesvoller mens dan de rijke bankier.
Mijn zoon is een werkeloze nietsnut die straks onbekend de geschiedenis in gaat en jouw zoon is die top bankier maar mijn zoon heeft 'wel' een geweten. Ook al was hij te lui voor school, ook al wil geen werkgever hem hebben, ook al is de zoon die op de bank hangt een zichtbare nietsnut. Hij is.. Slachtoffer van het systeem. En de bankier wordt tot een organisatie gerekent die alleen als mythe bestaat. En zo wint de werkeloze mafkees t nog van de wereldmacht.
Conspiracy is zo makkelijk, het is niets anders dan wat oude wijven doen met roddelen. Teveel vrije tijd, te weinig bijdragen.. Dan gaan we t maar over een ander hebben. Ideeen worden niet op tafel gegooid, men bespreekt het leven van andere personen die meer presteren dan zijzelf. Natuurlijk? wellicht, maar ik ga daar niet mn leven aan verkwanselen.
een suffde diepe diepe hibernatie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |