abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124103340

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa
• Eriksd

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Tchock
• Yreal - Vermogensrecht
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet
• Polacco

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser
• Studeur

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon (mr. dr. LaPo)
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Doctor_Neo_Cortex
• Argelos
• Fratles

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_124103408
In de UB oid kan je nog eens je spullen onbeheerd achterlaten om rond te rondlopen of even naar de W.C. te gaan.

Dat werkt toch voor geen meter in Artis
pi_124103439
Even een vraag:

Iemand met een uitkering verzoekt het bestuursorgaan om een nieuw medisch onderzoek en het bestuursorgaan weigert dit.

Het boekje zegt dat het geen besluit en dus bezwaar en beroep niet-ontvankelijk zal worden verklaard, maar dit is toch gewoon de weigering van een verzoek om een besluit te nemen, hetgeen qua mogelijkheden voor bezwaar/beroep gelijkgesteld wordt met een besluit? (art. 1:3 lid 3 jo. 6:2 sub a Awb)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 19:27:16 ]
pi_124103634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:24 schreef Paxcon het volgende:
Even een vraag:

Iemand met een uitkering verzoekt het bestuursorgaan om een nieuw medisch onderzoek en het bestuursorgaan weigert dit.

Het boekje zegt dat het geen besluit en dus bezwaar en beroep niet-ontvankelijk zal worden verklaard, maar dit is toch gewoon de weigering van een verzoek om een besluit te nemen, hetgeen qua mogelijkheden voor bezwaar/beroep gelijkgesteld wordt met een besluit?
Verzoek om een nieuw medisch onderzoek is een aanvraag als in 1:3 lid 3 Awb, als het verzoek gehonoreerd was is het een beschikking, dus de afwijzing daarvan is er ook een volgens 1:3 lid 2, dus staat in beginsel bezwaar en beroep open.

Dus als je boekje zegt dat het niet open staat is het a) fout of b) is er een andere regel van toepassing. Is er verder geen valkuil uit 6:6 jo 6:5 of zo?
pi_124103656
quote:
Even een vraag:

Het boekje zegt dat het geen besluit en dus bezwaar en beroep niet-ontvankelijk zal worden verklaard, maar dit is toch gewoon de weigering van een verzoek om een besluit te nemen, hetgeen qua mogelijkheden voor bezwaar/beroep gelijkgesteld wordt met een besluit? (art. 1:3 lid 3 jo. 6:2 sub a Awb)
Je casus is veel te onduidelijk om er een adequaat antwoord op te geven maar ik vermoed dat het met art 4:6 te maken heeft
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:29:54 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124103689
quote:
Even een vraag:

Weigeren van een aanvraag tot het nemen van een besluit is een besluit. Weigering van een aanvraag tot het feitelijk handelen hoeft geen besluit te zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124103730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:29 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Je casus is veel te onduidelijk om er een adequaat antwoord op te geven maar ik vermoed dat het met art 4:6 te maken heeft
Staat er tegen een afwijzing van een aanvraag uit grond van 4:6 niet ook bezwaar open?
pi_124103755
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Weigeren van een aanvraag tot het nemen van een besluit is een besluit. Weigering van een aanvraag tot het feitelijk handelen hoeft geen besluit te zijn.
Ooh... is het al dan niet toestaan/vergoeden van een nieuw medisch onderzoek (ik weet niet precies wat ze bedoelen, het boekje geeft niet meer informatie) geen publiekrechtelijke handeling?
pi_124103879
Wat voor boekje heb je trouwens met zulke vage casus en ongemotiveerde antwoorden :{
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:34:23 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124103888
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:31 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ooh... is het al dan niet toestaan/vergoeden van een nieuw medisch onderzoek (ik weet niet precies wat ze bedoelen, het boekje geeft niet meer informatie) geen publiekrechtelijke handeling?
Dat hoeft inderdaad geen besluit te zijn in de zin van awb. Een vergoeding voor een medisch onderzoek kan echter wel weer een besluit zijn, aangezien de toekenning van de vergoeding dan een besluit is.

Alleen het doen van onderzoek kan gezien worden als feitelijk handelen, zeker als het samenhangt met een appellabel besluit. Als wethouder Hekking de boom voor jouw deur weg wil halen en jij belt op met de eis dat er eerst onderzoek gedaan moet worden dan is de weigering van deze eis geen besluit an sich. Het (schriftelijke) besluit om de boom weg te halen is dat wel. Jij kan dan in bezwaar aanvoeren dat de gemeente onderzoek moet gaan doen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124103917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:
Wat voor boekje heb je trouwens met zulke vage casus en ongemotiveerde antwoorden :{
De procedure bij de bestuursrechter in korsts bestek
pi_124103935
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat hoeft inderdaad geen besluit te zijn in de zin van awb. Een vergoeding voor een medisch onderzoek kan echter wel weer een besluit zijn, aangezien de toekenning van de vergoeding dan een besluit is.

Alleen het doen van onderzoek kan gezien worden als feitelijk handelen, zeker als het samenhangt met een appellabel besluit. Als wethouder Hekking de boom voor jouw deur weg wil halen en jij belt op met de eis dat er eerst onderzoek gedaan moet worden dan is de weigering van deze eis geen besluit an sich. Het (schriftelijke) besluit om de boom weg te halen is dat wel. Jij kan dan in bezwaar aanvoeren dat de gemeente onderzoek moet gaan doen.
.... :{
pi_124104035
Bestuursrecht :') ;(
pi_124104067
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee eigenlijk
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:39:46 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124104161
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

.... :{
Kijk, medisch onderzoek wordt gedaan door een arts en is geen publiekrechtelijk handeling (tenzij het een onderzoek is welke alleen gedaan kan worden op basis van het publiekrecht. Ik denk dan aan een tbc behandeling voor vreemdelingen). Dit medisch onderzoek is een element van het besluit (toekenning van uitkering). Als het BO geen medisch onderzoek wil uitvoeren, dan hoeft er geen besluit genomen te worden. Als het BO ook jouw achtertuin niet wil opruimen hoeft er ook geen sprake te zijn van een besluit.

Als het gaat om een vergoeding dan is het wel een besluit, omdat je dan een vergoeding aanvraagt (wellicht op basis van een regeling, of misschien zelfs als een zelfstandig schadebesluit) maar dat moet blijken uit de casus.
--
pi_124104279
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Kijk, medisch onderzoek wordt gedaan door een arts en is geen publiekrechtelijk handeling (tenzij het een onderzoek is welke alleen gedaan kan worden op basis van het publiekrecht. Ik denk dan aan een tbc behandeling voor vreemdelingen). Dit medisch onderzoek is een element van het besluit (toekenning van uitkering). Als het BO geen medisch onderzoek wil uitvoeren, dan hoeft er geen besluit genomen te worden. Als het BO ook jouw achtertuin niet wil opruimen hoeft er ook geen sprake te zijn van een besluit.

Als het gaat om een vergoeding dan is het wel een besluit, omdat je dan een vergoeding aanvraagt (wellicht op basis van een regeling, of misschien zelfs als een zelfstandig schadebesluit) maar dat moet blijken uit de casus.
Is een medisch onderzoek van een uitkeringsgerechtigde niet gericht op het eenzijdig wijzigen van de rechtspositie van een burger (namelijk het recht op uitkering) en daarom een besluit van een b-orgaan? (Even los van de vraag of de aanvraag van zo'n onderzoek een besluit is)
pi_124104305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:37 schreef Tchock het volgende:
Bestuursrecht :') ;(
Over 2 weken tentamen. :'(
pi_124104362
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:42 schreef Etsu het volgende:

[..]

Over 2 weken tentamen. :'(
Ik ook. Ben bezig met samenvatten nu.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:47:24 #19
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124104569
Het thuisstuderen is niet erg effectief. Vandaag wederom weinig opgeschoten.
pi_124104638
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:47 schreef SaulGoodman het volgende:
Het thuisstuderen is niet erg effectief. Vandaag wederom weinig opgeschoten.
Niet ontmoedigd raken. Jij doet altijd het meeste werk laat :)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:49:57 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124104706
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is een medisch onderzoek van een uitkeringsgerechtigde niet gericht op het eenzijdig wijzigen van de rechtspositie van een burger (namelijk het recht op uitkering) en daarom een besluit van een b-orgaan? (Even los van de vraag of de aanvraag van zo'n onderzoek een besluit is)
Nee, het medisch onderzoek zelf is slechts een element. Het besluit om iemand geen uitkering te geven op basis van de uitkomsten van het onderzoek is een rechtshandeling. De feitelijke vaststelling van een arts dat je geen hiv hebt is dat niet. Je kan daar ook niet tegen in bezwaar gaan.
--
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:58:19 #22
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124105118
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet ontmoedigd raken. Jij doet altijd het meeste werk laat :)
Dat is zeer zeker waar. Toch ga ik maar eens nadenken over een andere plek. Ik vond het op de middelbare ook lekker om in het studiecentrum te studeren. De openbare bibliotheek acht ik geen optie en om naar Amsterdam uit te wijken is mij ook te veel van het goede.

[ Bericht 16% gewijzigd door SaulGoodman op 15-03-2013 20:07:24 ]
pi_124105301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oke... het punt is dus inderdaad dat er niet zoveel uit de casus blijkt. Nouja het is niet iets van een opdracht, die zullen wel begrijpelijker zijn denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 20:08:32 ]
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:08:28 #24
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124105548
Leuke arresten ook trouwens. Iemand toevallig met aansprakelijkheidsrecht bezig?

[ Bericht 76% gewijzigd door SaulGoodman op 15-03-2013 20:20:25 ]
pi_124106508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef SaulGoodman het volgende:
Leuke arresten ook trouwens. Iemand toevallig met aansprakelijkheidsrecht bezig?
Over 2 weken tentamen mastervak aansprakelijkheid uit OD en werkgeversaansprakelijkheid.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_124106766
Even College Tour kijken met Eddie Izzard. Ga ik komende maand toevallig naar toe :)
pi_124107046
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Even College Tour kijken met Eddie Izzard. Ga ik komende maand toevallig naar toe :)
Wat een ongelofelijke held is dat. Waar staat 'ie? :D
pi_124107088
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, het medisch onderzoek zelf is slechts een element. Het besluit om iemand geen uitkering te geven op basis van de uitkomsten van het onderzoek is een rechtshandeling. De feitelijke vaststelling van een arts dat je geen hiv hebt is dat niet. Je kan daar ook niet tegen in bezwaar gaan.
Hoe is een medisch onderzoek dan anders van, ik noem maar wat, een APK-keuring? :o Ik bedoel dit niet om te zeuren of zo, hoewel het voorbeeld ridicuul is; ik vind dit gewoon zo lastig ;(
pi_124107248
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke held is dat. Waar staat 'ie? :D
HMH
pi_124107262
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

HMH
Wowjezus. Groot voor een comedian :{
pi_124107322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wowjezus. Groot voor een comedian :{
Hij had makkelijk Ziggo Dome kunnen doen. Hij staat nu geloof ik drie avonden en het is nagenoeg, zo niet inmiddels, uitverkocht.
pi_124107352
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Hij had makkelijk Ziggo Dome kunnen doen. Hij staat nu geloof ik drie avonden en het is nagenoeg, zo niet inmiddels, uitverkocht.
Ik bedoelde niet dat hij het niet volkrijgt, daar twijfel ik niet aan. Meer dat je dan in je eentje op het podium staat in zo'n enorme zaal en dat een groot deel van het publiek heel erg ver weg staat.
pi_124107573
Net door mijn begeleider in zijn gruwelijke dikke mercedes thuisgebracht _O_ _O_ wat een auto _O_ _O_ _O_
pi_124107599
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:47 schreef Yreal het volgende:
Net door mijn begeleider in zijn gruwelijke dikke mercedes thuisgebracht _O_ _O_ wat een auto _O_ _O_ _O_
Gruwelijk dikke mercedes:

vrijdag 15 maart 2013 @ 20:48:38 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124107635
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe is een medisch onderzoek dan anders van, ik noem maar wat, een APK-keuring? :o Ik bedoel dit niet om te zeuren of zo, hoewel het voorbeeld ridicuul is; ik vind dit gewoon zo lastig ;(
Dat is geen slecht voorbeeld. Maar bij de apk keuring moet je twee elementen onderscheiden. Namelijk het onderzoek en de keuring die er opvolgt. Het besluit is de APK keuring (negatief of positief), gebaseerd op het onderzoek. Het bezwaar richt zich tegen de beschikking.

Zo gaat dat ook bij een vaststelling of je in aanmerking komt voor een uitkering. Het besluit is de toekenning van de uitkering, omdat via onderzoek vastgesteld is dat je hiv hebt (ik noem maar wat).
--
pi_124107682
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is geen slecht voorbeeld. Maar bij de apk keuring moet je twee elementen onderscheiden. Namelijk het onderzoek en de keuring die er opvolgt. Het besluit is de APK keuring (negatief of positief), gebaseerd op het onderzoek. Het bezwaar richt zich tegen de beschikking.

Zo gaat dat ook bij een vaststelling of je in aanmerking komt voor een uitkering. Het besluit is de toekenning van de uitkering, omdat via onderzoek vastgesteld is dat je hiv hebt (ik noem maar wat).
Dus je kunt niet in bezwaar over de vraag of je uitlaat doorgeroest is, wel over de afkeuring van de APK? Net zoals je niet in bezwaar kunt tegen de constatering dat je hiv hebt, maar wel tegen de afkeuring van een uitkering?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:50:14 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124107700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:03 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oke... het punt is dus inderdaad dat er niet zoveel uit de casus blijkt. Nouja het is niet iets van een opdracht, die zullen wel begrijpelijker zijn denk ik. :)
Ik maak het ook wat ingewikkelder dan het is.

Belangrijkste is dat je steeds kijkt of er (A) sprake is van een besluit of van feitelijk handelen, (B) sprake is van een bestuursorgaan en of er sprake is van een (onvolledige) delegatie of mandatering (C) een beschikking of een avv of beleidsregel.

Dat klinkt extreem simpel, maar je ziet al snel hoe lastig het kan zijn.
--
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:50:53 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124107731
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus je kunt niet in bezwaar over de vraag of je uitlaat doorgeroest is, wel over de afkeuring van de APK? Net zoals je niet in bezwaar kunt tegen de constatering dat je hiv hebt, maar wel tegen de afkeuring van een uitkering?
Ja, in het ene geval is er een feitelijke constatering gedaan, in het andere geval is er een publiekrechtelijke handeling voltrokken.
--
pi_124107921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik maak het ook wat ingewikkelder dan het is.

Belangrijkste is dat je steeds kijkt of er (A) sprake is van een besluit of van feitelijk handelen, (B) sprake is van een bestuursorgaan en of er sprake is van een (onvolledige) delegatie of mandatering (C) een beschikking of een avv of beleidsregel.

Dat klinkt extreem simpel, maar je ziet al snel hoe lastig het kan zijn.
Thanks ^O^, blijft wel lastig. ;(
pi_124108135
TT-arrest is het allereerste arrest dat ik ooit las
pi_124108159
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:59 schreef Tchock het volgende:
Niet dat stoplicht ding? :P
pi_124108161
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet dat hij het niet volkrijgt, daar twijfel ik niet aan. Meer dat je dan in je eentje op het podium staat in zo'n enorme zaal en dat een groot deel van het publiek heel erg ver weg staat.
Ah ok, ik zou het niet kunnen in ieder geval :P
pi_124108207
quote:
Dat je dat nog weet :o

Of nouja, voor jou is het nog niet heel lang geleden natuurlijk.
pi_124108215
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Niet dat stoplicht ding? :P
Dat was ook een hele vroege, maar Zwiepende Tak was eerder bij Aansprakelijkheidsrecht.
pi_124108266
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Haha wat een kutopmerking :+ Maar ja, dat werd in de eerste les aansprakelijkheidsrecht gebruikt om uit te leggen wat een rechtszaak is en hoe een conflict ontstaat en zo :')
pi_124108316
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was ook een hele vroege, maar Zwiepende Tak was eerder bij Aansprakelijkheidsrecht.
Jij hebt tijdens IRW de arresten niet gelezen? :D
pi_124108334
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Neejoh, voor jullie oudjes... :N
pi_124108336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij hebt tijdens IRW de arresten niet gelezen? :D
Beter lezen :{
pi_124108427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beter lezen :{
IRW was voor aansprakelijkheidsrecht. Als jij schijnbaar bij aansprakelijkheidsrecht pas arresten bent gaan lezen ;)
pi_124108488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

IRW was voor aansprakelijkheidsrecht. Als jij schijnbaar bij aansprakelijkheidsrecht pas arresten bent gaan lezen ;)
Ik weet vrij zeker dat die tegelijk waren in het eerste blok. :{

edit: Hmm, nee. Raar dit. Oh wacht! ik weet het al, zwiepende tak staat in mijn IRW-boek :+
pi_124108516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aansprakelijkheidsrecht was pas in het 2de blok :)
pi_124108526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

edit: Hmm, nee. Raar dit. Oh wacht! ik weet het al, zwiepende tak staat in mijn IRW-boek :+
Dat wist ik dan weer niet helemaal zeker :P
pi_124108605
Inleiding in de Rechtswetenschap, Rijpkema, Hoofdstuk 1, paragraaf 2, sub 1, pagina 1: "De zeventienjarige Werink wandelt met de ongeveer even oude Hudepohl in een bos bij Slagharen. Werink schopt tegen een tak, die terugzwiept en het rechteroog van Hudepohl raakt. Het oog wordt zo zwaar beschadigd dat het verloren gaat."

:D
pi_124108787
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:09 schreef Tchock het volgende:
Inleiding in de Rechtswetenschap, Rijpkema, Hoofdstuk 1, paragraaf 2, sub 1, pagina 1: "De zeventienjarige Werink wandelt met de ongeveer even oude Hudepohl in een bos bij Slagharen. Werink schopt tegen een tak, die terugzwiept en het rechteroog van Hudepohl raakt. Het oog wordt zo zwaar beschadigd dat het verloren gaat."

Het eerste blok vorig jaar was echt O+ O+ O+ De avondwerkgroepen toen waren zo fijn O+ O+ O+

Vooral irw. Wirken, die er gewoon lekker op los begon te praten, lekker filosoferen en sociologisch nadenken O+ geweldig was dat, ontzettend inspirerend. Ik ben nog nooit zo graag naar school geweest als dat eerste semester vorige jaar O+
pi_124108805
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het eerste blok vorig jaar was echt O+ O+ O+ De avondwerkgroepen toen waren zo fijn O+ O+ O+

Vooral irw. Wirken, die er gewoon lekker op los begon te praten, lekker filosoferen en sociologisch nadenken O+ geweldig was dat, ontzettend inspirerend. Ik ben nog nooit zo graag naar school geweest als dat eerste semester vorige jaar O+
Ik vond het verschrikkelijk. IRW is verreweg het minst nuttige vak dat ik ooit gehad heb. En mijn docent was ook nog afschuwelijk slecht :') Het is dat ik Constitutioneel er bij had, anders was ik aan mijn studiekeuze gaan twijfelen.
pi_124108894
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vond het verschrikkelijk. IRW is verreweg het minst nuttige vak dat ik ooit gehad heb. En mijn docent was ook nog afschuwelijk slecht :') Het is dat ik Constitutioneel er bij had, anders was ik aan mijn studiekeuze gaan twijfelen.
ik heb het natuurlijk in een hele andere setting gevolgd. Vorig jaar bestond het avondonderwijs nog, dat is nu echt helemaal weggevaagd. Toen zat je gewoon met mensen van 30+ in de werkgroep. Die wisten allemaal toch wel waar het over ging, geen huiswerk getrut, gewoon lekker bezig zijn O+
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:20:57 #57
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124109100
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Over 2 weken tentamen mastervak aansprakelijkheid uit OD en werkgeversaansprakelijkheid.
Welke master volg je?
pi_124109259
quote:
pi_124109588
3-2 *O* Kwartier nog :{
pi_124109612
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:33 schreef Tchock het volgende:
3-2 *O* Kwartier nog :{
PEC *O*
pi_124109635
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

PEC *O*
Roda is achterin onthutsend slecht. Voorin ijzersterk. PEC een beetje minder slecht achterin en een beetje slechter voorin :')
pi_124110391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Roda is achterin onthutsend slecht. Voorin ijzersterk. PEC een beetje minder slecht achterin en een beetje slechter voorin :')
inderdaad.... om te huilen
Generaal?? Pardon??
pi_124110516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:50 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

inderdaad.... om te huilen
Maar wel een leuke wedstrijd O+
pi_124110579
Gewonnen woeeeehhhh
pi_124110583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar wel een leuke wedstrijd O+
Ja, het was wel een spannende wedstrijd. Ik had echt niet verwacht dat Roda nog 2 puntjes zouden scoren. Hoe dan ook, Roda speelt waardeloos en dat wordt degradatievoetbal.. heel simpel.

kutkeeper Pruss...Grr
Generaal?? Pardon??
pi_124110808
Als Ajax en PSV hun plicht doen sta je na dit weekend minimaal 13e :D
pi_124111510
Morgen maar weer studeren...
pi_124111788
Ehh. In mijn boek wordt de procedure besproken over bekrachtiging van een met een bevoegdheidsgebrek gegeven mandaat, en daarbij wordt 'de bevoegdheid van de rechter om de rechtsgevolgen in stand te laten' genoemd, uit artikel 8:73 lid 3. Maar dat lid heb ik niet? :{ Niet in mijn post-1 januari-Awb en ook niet in de oude versie. Weet iemand wat er bedoeld wordt?

Edit: Gevonden. Verder kijken dan je neus lang is zou mijn oma zeggen ;(
pi_124111866
Hallo :D
pi_124111976
Hai.
pi_124112353
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gruwelijk dikke mercedes:

[ afbeelding ]
:') _O- _O-
pi_124112383
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:20 schreef NotGuilty het volgende:
Hallo :D
Hoe ging het ?
pi_124112409
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:29 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Mijn oom heeft ook zo'n super vette Porsche
SPOILER
pi_124112426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:20 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Welke master volg je?
Arbeidsrecht
pi_124112511
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:29 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Even in alle serieusheid, volgens mij was het een mercedes 5? Slaat dat ergens op?
pi_124112534
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Arbeidsrecht
Hoeveel vakantie dagen heb ik als ik 2 uur per week werk?
pi_124112636
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoeveel vakantie dagen heb ik als ik 2 uur per week werk?
Ik vind dat je dan niets moet krijgen.
pi_124112642
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hoe ging het ?
Ik durf er niks over te zeggen, ik veel geleerd heb mijn best gedaan en hoop op een voldoende.
Ik vind het wel jammer dat dit vak in 5 weken is gepropt, op zich vond ik het een mooi vak. Ik voel me ook daadwerkelijk verrijkt O+ Maar alles in 5 weken doen vond ik wat minder, en ook een beetje zonde van het vak. :D
pi_124112661
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:35 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik durf er niks over te zeggen, ik veel geleerd heb mijn best gedaan en hoop op een voldoende.
Ik vind het wel jammer dat dit vak in 5 weken is gepropt, op zich vond ik het een mooi vak. Ik voel me ook daadwerkelijk verrijkt O+ Maar alles in 5 weken doen vond ik wat minder, en ook een beetje zonde van het vak. :D
Ah, het zit er weer op :)
pi_124112707
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik vind dat je dan niets moet krijgen.
Eens. Dat lijkt me een gekwalificeerde meerderheid, niet Sideshow?
pi_124112741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Even in alle serieusheid, volgens mij was het een mercedes 5? Slaat dat ergens op?
Doetie goed ^O^
pi_124112770
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn oom heeft ook zo'n super vette Porsche
SPOILER
mhehehe :') waar haal je dit allemaal vandaan
pi_124112822
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:37 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Doetie goed ^O^
Echt een hele sjieke slee. En blazen met die bak _O_ _O_ En gewoon zo voor de deur afgezet _O_ _O_
pi_124112824
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens. Dat lijkt me een gekwalificeerde meerderheid, niet Sideshow?
^O^

Als eckte jurist, kijk even in 7:634, Yreal.
pi_124112849
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:38 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

mhehehe :') waar haal je dit allemaal vandaan
Kunst van Erwin Wurm, een van mijn favoriete kunstenaars. Ben een keer naar een tentoonstelling van hem geweest in Aachen, erg leuk. Daar was die witte auto ook, trouwens. In de spoiler een foto van Wurm zelf :D

SPOILER
pi_124112863
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

^O^

Als eckte jurist, kijk even in 7:634, Yreal.
ik liep even te zieken, een stommere vraag over arbeidsrecht kon ik even niet verzinnen. Ik weet best hoe dat werkt :P
pi_124112879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
pi_124112898
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik liep even te zieken, een stommere vraag over arbeidsrecht kon ik even niet verzinnen. Ik weet best hoe dat werkt :P
Leuken grap.
pi_124112929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Echt een hele sjieke slee. En blazen met die bak _O_ _O_ En gewoon zo voor de deur afgezet _O_ _O_
Waar moet hij je anders afzetten :D maar wel aardig van hem dat hij je naar huis bracht _O_
pi_124112987
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kunst van Erwin Wurm, een van mijn favoriete kunstenaars. Ben een keer naar een tentoonstelling van hem geweest in Aachen, erg leuk. Daar was die witte auto ook, trouwens. In de spoiler een foto van Wurm zelf :D

SPOILER
_O- Wat een vent. Is de gedachte achter die auto's ook echt "dikke vette auto's" ?
pi_124113004
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:41 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Waar moet hij je anders afzetten :D maar wel aardig van hem dat hij je naar huis bracht _O_
Nouwja, hij woont in den haag en reed gewoon effe naar zoetermeer toe *O*
pi_124113056
Volgens mij was dit hem

pi_124113063
quote:

[..]

Goed zo. Duimen voor een mooi resultaat.
pi_124113074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Morgen maar weer studeren...
Welk vak?
pi_124113091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nouwja, hij woont in den haag en reed gewoon effe naar zoetermeer toe *O*
Da's flink om.
pi_124113108
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:44 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Welk vak?
Rechtssociologie.
pi_124113123
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Rechtssociologie.
:'( ;(

Lijkt het je wat?
pi_124113125
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

_O- Wat een vent. Is de gedachte achter die auto's ook echt "dikke vette auto's" ?
Ik denk dat het kritiek is op de consumptiemaatschappij, dat is wel een terugkerend thema. Maar het kan ook dat het puur ter komisch effect is. Al zijn kunst is absurdistisch, of er echt een doel achter zit...

Er was één grote ruimte waar allemaal voorwerpen lagen met daarbij de instructies hoe je ze moest dragen. Voorbeeld:

Dit ben ik niet zelf overigens

Erg leuk. De Red Hot Chili Peppers hebben een muziekvideo gemaakt als eerbetoon aan hem, in dezelfde stijl. Ook erg leuk als je even de tijd hebt :9

pi_124113127
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Da's flink om.
Toch minstens een half uur :Y
pi_124113187
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:45 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

:'( ;(

Lijkt het je wat?
Het is best leuk. Als je interesses breed zijn zit er genoeg levendige stof bij.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:46:51 #101
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124113194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat het kritiek is op de consumptiemaatschappij, dat is wel een terugkerend thema. Maar het kan ook dat het puur ter komisch effect is. Al zijn kunst is absurdistisch, of er echt een doel achter zit...

Er was één grote ruimte waar allemaal voorwerpen lagen met daarbij de instructies hoe je ze moest dragen. Voorbeeld:

[ afbeelding ]

Erg leuk. De Red Hot Chili Peppers hebben een muziekvideo gemaakt als eerbetoon aan hem, in dezelfde stijl. Ook erg leuk als je even de tijd hebt :9

Merkwaardige vent.
pi_124113226
Fight club blijft één van de beste films ooit _O_
pi_124113251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:46 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Merkwaardige vent.
Ja. Soms is het praktisch geen kunst meer. Soms snap ik het gewoon niet. Laatste, dan stop ik met spammen :@ :

vrijdag 15 maart 2013 @ 22:49:02 #104
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124113307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Peppers _O_ dit nummer _O_

Ik vind dit leuk :D nooit geweten dat het een eerbetoon was. Ik wil zijn werk wel een keertje gaan bekijken
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:49:56 #105
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124113357
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. Soms is het praktisch geen kunst meer. Soms snap ik het gewoon niet. Laatste, dan stop ik met spammen :@ :

[ afbeelding ]
wtf :') _O-
pi_124113365
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:47 schreef Speedy_T het volgende:
Fight club blijft één van de beste films ooit _O_
With a gun barrell between your teeth, you speak only in vowels.
pi_124113403
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:49 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Peppers _O_ dit nummer _O_

Ik vind dit leuk :D nooit geweten dat het een eerbetoon was. Ik wil zijn werk wel een keertje gaan bekijken
O+. Hij exposeert momenteel niet, maar ik zou zeggen: hou het in de gaten :) http://www.erwinwurm.at/recent-shows.html
pi_124113430
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

With a gun barrell between your teeth, you speak only in vowels.
You are not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:52:03 #109
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124113461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

O+. Hij exposeert momenteel niet, maar ik zou zeggen: hou het in de gaten :) http://www.erwinwurm.at/recent-shows.html
Thanks ^O^
pi_124113493
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er vies uit
Generaal?? Pardon??
pi_124113899
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:51 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

You are not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
This chick, Marla Singer, did NOT have testicular cancer.
pi_124114116
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

This chick, Marla Singer, did NOT have testicular cancer.
Op de één of andere manier blijf ik mezelf steeds verrassen over het einde..

Met memento heb ik dat ook terwijl ik ze beiden echt al minstens 10x gezien heb :')
pi_124114190
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:05 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Met memento heb ik dat ook terwijl ik ze beiden echt al minstens 10x gezien heb :')
Jezus wat een briljante film is dat.
pi_124114238
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:05 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig. Had je gezien dat de ober die de soep afraadt, de zanger van Live is ?
pi_124114297
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig. Had je gezien dat de ober die de soep afraadt, de zanger van Live is ?
Dat is echt een enorme klootzak, wist je dat?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:11:39 #116
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124114409
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Kunnen we ophouden met deze linkse hobbies.
pi_124114451
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:11 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Kunnen we ophouden met deze linkse hobbies.
Is lezen ook een linkse hobby?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:12:53 #118
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124114477
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is lezen ook een linkse hobby?
Ik mag hopen van wel.
pi_124114508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:12 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Ik mag hopen van wel.
Misschien moet je je er toch in verdiepen. Ik zei namelijk al dat het de laatste was.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:14:13 #120
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124114560
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Misschien moet je je er toch in verdiepen. Ik zei namelijk al dat het de laatste was.
Dat gelezen te hebben, wilde ik toch graag mijn opmerking plaatsen.
pi_124114615
Waar halen ze toch altijd die mensen vandaan die op vrijdagavond bij P&W willen zitten
pi_124114673
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bekend met Live, dus dat is mij nog nooit opgevallen nee
pi_124114876
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:15 schreef Speedy_T het volgende:
Waar halen ze toch altijd die mensen vandaan die op vrijdagavond bij P&W willen zitten
Gratis avondje weg, er is daar een bar bij, daarna de stad in. Prima avondje :7
pi_124115019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

De mensen die nu in beeld zijn, zie ik niet snel het leidse nog lang onveilig maken.

Bovendien is het uitgaansgebeuren niet eens in de buurt van het westerpark :P
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:22:57 #125
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124115038
Volgens mij voornamelijk mensen die een keer een tv-studio van binnen willen zien. Daarnaast heb je nog de categorie mensen die in beeld hopen te komen om de komende 50 jaar te kunnen zeggen dat ze op televisie zijn geweest :s) en dat ze pauw en witje in het echt hebben gezien
pi_124115112
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:22 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

De mensen die nu in beeld zijn, zie ik niet snel het leidse nog lang onveilig maken.

Bovendien is het uitgaansgebeuren niet eens in de buurt van het westerpark :P
De gemiddelde leeftijd is volgens mij ook flink hoger dan op de andere dagen van de week. Wat meteen je oorspronkelijke vraag beantwoordt :P
pi_124115123
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:22 schreef NotGuilty het volgende:
Volgens mij voornamelijk mensen die een keer een tv-studio van binnen willen zien. Daarnaast heb je nog de categorie mensen die in beeld hopen te komen om de komende 50 jaar te kunnen zeggen dat ze op televisie zijn geweest :s) en dat ze pauw en witje in het echt hebben gezien
Maak je Yreal nu belachelijk?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:25:04 #128
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124115145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:24 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Maak je Yreal nu belachelijk?
Hoezo?
pi_124115159
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:22 schreef NotGuilty het volgende:
Mijn moeder wil super graag een keer naar DWDD of zo, maar wil absoluut niet op TV
pi_124115204
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:25 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Hoezo?
Die is er altijd het eerste bij wanneer de zin 'wie is er op tv geweest?' valt.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:27:24 #132
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124115264
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:26 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Die is er altijd het eerste bij wanneer de zin 'wie is er op tv geweest?' valt.
Oh nee hoor, daarom zei ik ook " voornamelijk" :)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:28:11 #133
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124115309
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn moeder wil super graag een keer naar DWDD of zo, maar wil absoluut niet op TV
Regel dat dan eens even voor haar w/
pi_124115321
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:27 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Oh nee hoor, daarom zei ik ook " voornamelijk" :)
Jammer.
pi_124115323
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:28 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Regel dat dan eens even voor haar w/
Dat kan dus niet, want ze wil niet op TV. :P
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:29:02 #136
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124115364
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:28 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Jammer.
Ik ben niet zo een pestkop :D
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:29:11 #137
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124115368
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een uurtje is ook snel voorbij natuurlijk en daarbij is het een leuke ervaring. Om dan vervolgens juist dit stel uit te zoeken is natuurlijk wel een beetje jammer.
pi_124115721
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:29 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Een uurtje is ook snel voorbij natuurlijk en daarbij is het een leuke ervaring. Om dan vervolgens juist dit stel uit te zoeken is natuurlijk wel een beetje jammer.
Wat zou volgens jou boeiender zijn dan?

Knevel & van den Brink? :')
pi_124115746
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:35 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Knevel & van de Brink? :')
Godverdetering wat is dat een ramp :') _O-
pi_124115867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Godverdetering wat is dat een ramp :') _O-
Als je hun hoofden op TV ziet weet je dat de komkommertijd is aangebroken
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:38:35 #141
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124115892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:35 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Knevel & van den Brink? :')
Ben ik ook geen liefhebber van. Zeker niet van laatstgenoemde. Ik vind de kwaliteit van de talkshows in Nederland bedroevend laag.
pi_124116406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:38 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Ben ik ook geen liefhebber van. Zeker niet van laatstgenoemde. Ik vind de kwaliteit van de talkshows in Nederland bedroevend laag.
P&W is eigenlijk de enige goede. DWDD kan heel af en toe meekomen.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:53:46 #143
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124116517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 23:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

P&W is eigenlijk de enige goede. DWDD kan heel af en toe meekomen.
Ja, ik vind P&W dus niet veel. Maar kan begrijpen dat het vergeleken met de rest nog alleszins redelijk is. Matthijs vind ik meer een presentator dan een goede interviewer en talk show host.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 00:20:34 #144
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124117638
quote:

[..]

Knallen als eindbaas Accursius.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_124121208
Straks werken. :') :'(
  zaterdag 16 maart 2013 @ 06:14:59 #146
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124121343
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 00:20 schreef Keyos het volgende:

[..]

Knallen als eindbaas Accursius.
;(
pi_124121777
Goedemorgen!
pi_124121803
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 07:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen!
pi_124122262
Moby in de vroege ochtend O+
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:04:05 #150
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124122597
Een zalige zaterdag gewenst aan eenieder.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:08:49 #151
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124122666
Hallo schavuiten.

Vakantie O+
pi_124122900
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 08:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Moby in de vroege ochtend O+
Why does my heart feel so bad.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:33:21 #153
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124122949
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Why does my soul feel so bad.
pi_124123014
Goedemorgen.
pi_124123024
Voor m'n gevoel is t al middag.
pi_124123030
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:33 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Why does my soul feel so bad.
Dat-ie helemaal alleen is met zijn hondje.
pi_124123036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:37 schreef Actaeon het volgende:
Goedemorgen.
Acta.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:45:47 #158
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124123140
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat-ie helemaal alleen is met zijn hondje.
Deze is ook zo mooi :D

zaterdag 16 maart 2013 @ 09:46:03 #159
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124123143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:37 schreef Actaeon het volgende:
Goedemorgen.
Goeiemorge :)
pi_124123272
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

O+
pi_124123288
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Acta.
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:46 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Goeiemorge :)
Wat een warm onthaal weer :D
pi_124123289
Zo, das en manchetknopen om. Ik ga naar een bruiloft :W
pi_124123294
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Veel plezier!
pi_124123317
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Veel plezier!
Dank
pi_124123339
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:53 schreef Actaeon het volgende:

[..]

[..]

Wat een warm onthaal weer :D
Gewoon een hechte groep hè.
pi_124123347
quote:
Veel plezier vent !
pi_124123357
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Gewoon een hechte groep hè.
Inderdaad. :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:59:43 #168
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124123370
quote:
Veel plezier *O*
pi_124123504
Goedemorgen mensjes
pi_124123626
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:10 schreef Yreal het volgende:
Goedemorgen mensjes
Hey Y. Is de post al rondgebracht ? Slecht weer.
pi_124124101
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hey Y. Is de post al rondgebracht ? Slecht weer.
Nee, ik moest maar eens beginnen
pi_124124163
Mijn vader is ook wel een epische troll...

Was mijn fietssleutel kwijt, moest hem even doorslijpen. Affijn, kom ik gister thuis had mijn pa dat al gedaan en vervolgens een fel roze slot gemonteerd :') _O-

Met een sleutelhanger met lieve poesjes _O_ :D
pi_124124566
Toch nog maar even gluren bij de RAI. Al zal er naast KPMG niet echt veel te doen zijn voor mij
pi_124124829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:55 schreef Yreal het volgende:
Mijn vader is ook wel een epische troll...

Was mijn fietssleutel kwijt, moest hem even doorslijpen. Affijn, kom ik gister thuis had mijn pa dat al gedaan en vervolgens een fel roze slot gemonteerd :') _O-

Met een sleutelhanger met lieve poesjes _O_ :D
Baas.
pi_124125143
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 11:18 schreef Speedy_T het volgende:
Toch nog maar even gluren bij de RAI. Al zal er naast KPMG niet echt veel te doen zijn voor mij
Ik zou nooit bij kpmg willen werken. Jullie??
Generaal?? Pardon??
pi_124125483
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 11:46 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Ik zou nooit bij kpmg willen werken. Jullie??
ach het zou niet mijn eerste keus zijn, maar een baan is een baan.
pi_124126009
SES / welk rechtsgebied meeste kans op de arbeidsmarkt?

Bram is weer bezig met rechten onderuit halen met z'n 'maar' :')
pi_124126364
Zelfs na mijn toelichting begrijp jij nog niet dat die "maar" geen negatieve connotatie heeft. :') Laat iedereen maar voor zichzelf oordelen wanneer hij het leest. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124126408
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:27 schreef Etsu het volgende:

Waarom jullie toch zo veel aandacht aan die knul geven is me een raadsel. En iedere keer weer hier over beginnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs na mijn toelichting begrijp jij nog niet dat die "maar" geen negatieve connotatie heeft. :') Laat iedereen maar voor zichzelf oordelen wanneer hij het leest. :)
Moet dit echt een trans-topicale discussie worden? :')
pi_124126535
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had al gepost voordat jij met je toelichting aankwam.
pi_124126571
Excuses in dat geval maar de volgende keer misschien a priori het voordeel van de twijfel geven en niet teveel proberen te denken voor een ander? ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124127004
quote:

Je moet ook niet over elk woordje vallen natuurlijk.
pi_124127446
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je moet ook niet over elk woordje vallen natuurlijk.
Dat moet je niet tegen een jurist in spe zeggen natuurlijk.
pi_124127771
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:21 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Dat moet je niet tegen een jurist in spe zeggen natuurlijk.
Toegepast op Dram in dit geval.
pi_124127839
Mijn vrouw was bij de drogist geweest en ze had de hond aan een bord vastgezet. Staat ze af te rekenen komt opeens dat bord voorbij gewandeld _O_
pi_124127906
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mijn vrouw was bij de drogist geweest en ze had de hond aan een bord vastgezet. Staat ze af te rekenen komt opeens dat bord voorbij gewandeld _O_
jouw hont
pi_124127967
quote:
pi_124128285
quote:
Hahaha :D
pi_124128367
Teksten uit de jaren '10 over de invoering van bestuursrechtspraak, hoe veel saaier kan stof mogelijk nog worden :{
pi_124128453
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

ach het zou niet mijn eerste keus zijn, maar een baan is een baan.
Inderdaad en geld is geld:P
Generaal?? Pardon??
pi_124128572
quote:
wat een heldhong!
Generaal?? Pardon??
pi_124128598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:51 schreef Tchock het volgende:
Teksten uit de jaren '10 over de invoering van bestuursrechtspraak, hoe veel saaier kan stof mogelijk nog worden :{
in before acta
pi_124128992
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

in before acta
Hierop gaat Acta vastlopen. Historische inzichten, maar bestuursrecht. Bestuursrecht, maar historische inzichten. Must.Eat.Brraaaaaaain.
pi_124129031
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hierop gaat Acta vastlopen. Historische inzichten, maar bestuursrecht. Bestuursrecht, maar historische inzichten. Must.Eat.Brraaaaaaain.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:18:07 #195
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124129060
_O-
pi_124129087
Maar even serieus, dit is om te janken. Tientallen pagina's over hoe een rechter enkel mag toetsen als er sprake is van gebonden normen en waarom dat wel/niet (vijf verschillende auteurs) gaat werken in de praktijk. ;( En dan ook nog in eind-negentiende-eeuwse bewoording :')
pi_124129158
Het is nog maar eens bevestigd dat je je partner om een opdracht voor de studie mee samen te doen zorgvuldig moet uitkiezen. Nu zit ik weer opgescheept met een één of ander incapabel persoon. Ik moet maandag een arrestenanalyse inleveren voor strafrecht, wat 30% telt voor het eindcijfer. Mijn partner vindt het zelfs al te veel moeite om te zeggen wat hij denkt wat de rechtsvraag is en stuurt gewoon later zijn hele arrestenanalyse. Lekker handig om gewoon maar alles te typen om er later misschien achter te komen dat de ander iets veel beter heeft gezien, terwijl dat zoiets gewoon voorkomen kan worden door te blijven overleggen tijdens het schrijven van de analyse. Het vervelende is dat we in Utrecht nieuwe werkgroepen hebben gekregen en al gelijk bij het eerste werkcollege iemand moesten kiezen om mee samen te werken, zodat je nog niet kan weten wie wel en niet chill zijn om mee samen te werken.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:28:42 #198
256090 Giku
graag verwijderen
pi_124129303
quote:

Overigens wel interessant topic (wééér).
Ik wil Privaatrecht doen maar ben ook bang dat ik zonder baan kom te zitten, vandaar dat ik er halfjaar ondernemingsrecht + halfjaar stage achteraan gooi, dan heb ik master van 2 jaar en ben ik 'netjes' op mijn 25e afgestudeerd. Dat is het doel tenminste :D

quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:19 schreef Tchock het volgende:
Maar even serieus, dit is om te janken. Tientallen pagina's over hoe een rechter enkel mag toetsen als er sprake is van gebonden normen en waarom dat wel/niet (vijf verschillende auteurs) gaat werken in de praktijk. ;( En dan ook nog in eind-negentiende-eeuwse bewoording :')
Alles uit die tijd is op het begin lastig te lezen :9, tot je er eenmaal een beetje in zit in ieder geval.
graag verwijderen
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:31:49 #200
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124129365
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:22 schreef solo020 het volgende:
Het is nog maar eens bevestigd dat je je partner om een opdracht voor de studie mee samen te doen zorgvuldig moet uitkiezen. Nu zit ik weer opgescheept met een één of ander incapabel persoon. Ik moet maandag een arrestenanalyse inleveren voor strafrecht, wat 30% telt voor het eindcijfer. Mijn partner vindt het zelfs al te veel moeite om te zeggen wat hij denkt wat de rechtsvraag is en stuurt gewoon later zijn hele arrestenanalyse. Lekker handig om gewoon maar alles te typen om er later misschien achter te komen dat de ander iets veel beter heeft gezien, terwijl dat zoiets gewoon voorkomen kan worden door te blijven overleggen tijdens het schrijven van de analyse. Het vervelende is dat we in Utrecht nieuwe werkgroepen hebben gekregen en al gelijk bij het eerste werkcollege iemand moesten kiezen om mee samen te werken, zodat je nog niet kan weten wie wel en niet chill zijn om mee samen te werken.
Lijkt me inderdaad heel vervelend, maar wat ik nog vreemder vind is dat jij verplicht met mensen moet samenwerken. Dat hoeven wij gelukkig niet en ik dacht dat dat iets van het HBO was :o

Niet dat de EUR geen andere rare regeltjes heeft zoals elk vak in een verplichte onderwijsgroep met een tutor volgen en verplichte bijeenkomsten, maar dat terzijde
pi_124129409
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:28 schreef Giku het volgende:

[..]

Overigens wel interessant topic (wééér).
Ik wil Privaatrecht doen maar ben ook bang dat ik zonder baan kom te zitten, vandaar dat ik er halfjaar ondernemingsrecht + halfjaar stage achteraan gooi, dan heb ik master van 2 jaar en ben ik 'netjes' op mijn 25e afgestudeerd. Dat is het doel tenminste :D

[..]

Alles uit die tijd is op het begin lastig te lezen :9, tot je er eenmaal een beetje in zit in ieder geval.
goed doel (Y)

quote:
9s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:22 schreef solo020 het volgende:
Leuk he, samenwerken!
Generaal?? Pardon??
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:34:45 #202
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124129420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:34 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

goed doel (Y)

[..]

Leuk he, samenwerken!
(Y) :p ;p
pi_124129430
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:34 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

(Y) :p ;p
:9
Generaal?? Pardon??
pi_124129431
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:31 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad heel vervelend, maar wat ik nog vreemder vind is dat jij verplicht met mensen moet samenwerken. Dat hoeven wij gelukkig niet en ik dacht dat dat iets van het HBO was :o

Niet dat de EUR geen andere rare regeltjes heeft zoals elk vak in een verplichte onderwijsgroep met een tutor volgen en verplichte bijeenkomsten, maar dat terzijde
Op de UvA hadden we in het eerste jaar ook een project met -groepen. Gelukkig was dat project zo makkelijk dat je het in een uurtje uit kon typen (vijf ECTS in de pocket :7) maar toch.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:36:15 #205
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124129446
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:35 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

:9
:)
pi_124129516
Oooooohhh shake it up baby now
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:43:32 #207
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124129629
Ik krijg toch altijd een naar gevoel bij dit arrest. Jullie maken natuurlijk ook altijd zo'n fraai beeld in je hoofd, neem ik aan?
pi_124129664
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:43 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik krijg toch altijd een naar gevoel bij dit arrest. Jullie maken natuurlijk ook altijd zo'n fraai beeld in je hoofd, neem ik aan?
Sommige arresten zijn zwaar irritant.
Generaal?? Pardon??
pi_124129670
quote:
Nouja, zal niet zo ernstig zijn geweest. Schop, zwiep, klats, auw, meteen hand voor z'n oog en naar een ziekenhuis. :P

Dan vind ik dat arrest van een man die uit bed valt en daarbij een oog verliest naarder. En natuurlijk Kindertaxi, maar dat is gewoon een scene van Stephen King.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:46:35 #210
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124129718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, zal niet zo ernstig zijn geweest. Schop, zwiep, klats, auw, meteen hand voor z'n oog en naar een ziekenhuis. :P

Dan vind ik dat arrest van een man die uit bed valt en daarbij een oog verliest naarder. En natuurlijk Kindertaxi, maar dat is gewoon een scene van Stephen King.
Kindertaxi spant wel de kroon inderdaad.
pi_124129722
quote:
Ik draag een bril. Rien a la main.
pi_124129757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:46 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Kindertaxi spant wel de kroon inderdaad.
Ballenknijper is ook zo'n parel :')
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:49:39 #213
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124129793
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik draag een bril. Rien a la main.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:50:27 #214
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124129819
Ik haat nog steeds het Bosman-arrest.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:51:14 #215
256090 Giku
graag verwijderen
pi_124129831
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:50 schreef SaulGoodman het volgende:
Zo eng was die niet toch
graag verwijderen
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:51:35 #216
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124129840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:51 schreef Giku het volgende:

[..]

Zo eng was die niet toch
Eng voor het vaderlandse voetbal.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:53:56 #217
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124129887
Het Hoekman-arrest vind ik ook noemenswaardig. Twaalf miljoen euro voor een doodschop.
pi_124129941
Pretty/Verenigd Koninkrijk arrest.

Ik lees iedere keer Patty ipv Pretty
Generaal?? Pardon??
  zaterdag 16 maart 2013 @ 15:00:59 #219
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124130076
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Pretty/Verenigd Koninkrijk arrest.

Ik lees iedere keer Patty ipv Pretty
Wat een zaak zeg. Geeft genoeg stof tot denken.
pi_124130094
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:50 schreef SaulGoodman het volgende:
Heel ons elftal uit 1995 uit elkaar getrokken en nauwelijks iets aan verdiend.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 15:03:59 #221
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124130156
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Heel ons elftal uit 1995 uit elkaar getrokken en nauwelijks iets aan verdiend.
Lang leve de EU.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaulGoodman op 16-03-2013 15:09:00 ]
pi_124130362
Zo raar is het idee van transfervrijheid toch niet? Contract is afgelopen, als je aan een speler meer wil verdienen moet je hem beter vastleggen of eerder verkopen.
pi_124130376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:00 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Wat een zaak zeg. Geeft genoeg stof tot denken.
Dat sowieso!
Generaal?? Pardon??
  zaterdag 16 maart 2013 @ 15:16:17 #224
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124130437
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:
Zo raar is het idee van transfervrijheid toch niet? Contract is afgelopen, als je aan een speler meer wil verdienen moet je hem beter vastleggen of eerder verkopen.
Klopt, maar ik hekel de uitkomst. Ik denk hier even puur aan mijn eigen belang....niet aan hetgeen rechtvaardig is.
pi_124130560
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis prevaleert boven bestuursrecht. Dus teksten uit de jaren '10, ook al is het bestuursrecht, zijn mooi en leuk.
pi_124130587
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Als Ajacied was het allemaal wat minder logisch.
pi_124130602
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis prevaleert boven bestuursrecht. Dus teksten uit de jaren '10, ook al is het bestuursrecht, zijn mooi en leuk.
Je bent niet vastgelopen *;
pi_124130678
Trouwens, wat de fuck. Die Bosman ging met zijn zaak tot aan het Hof van Justitie om te zorgen dat hij transfervrij naar USL Dunkerque kon, maar hij heeft er nooit een wedstrijd gespeeld? :') :D
pi_124130709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, wat de fuck. Die Bosman ging met zijn zaak tot aan het Hof van Justitie om te zorgen dat hij transfervrij naar USL Dunkerque kon, maar hij heeft er nooit een wedstrijd gespeeld? :') :D
Principes, he has them.
pi_124130841
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je bent niet vastgelopen *;
Nee joh.
pi_124131043
Zo. Het was een vruchtbare dag. Ruim 40 pagina's doorgenomen en samengevat voor rechtssociologie.
pi_124131680
Als een auteur schrijft:

quote:
Ja, zegt de hooggeachte inleider, dat is wel waar, maar dat geschiedt noodgedrongen. Ik had gesproken van een "vrijwilligen terugtred" van de wetgever. Ja, wat beteekent "noodgedrongen", wanneer een wetgever in steeds toenemende mate eene bepaalde methode van wetgeving volgt?
Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening? :')
pi_124131728
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
Als een auteur schrijft:

[..]

Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening? :')
Ligt misschien aan mij, maar ik krijg echt een brainfart van deze zin. Kan er niks van maken.
pi_124131964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ligt misschien aan mij, maar ik krijg echt een brainfart van deze zin. Kan er niks van maken.
+1 Zeker zo uit de context niets van te maken.
pi_124132123
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

+1 Zeker zo uit de context niets van te maken.

Nu heb je net zo veel context als ik. Kun je er nu wel iets van maken? :')
pi_124132330
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
Als een auteur schrijft:

[..]

Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.
pi_124132380
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.
Dit inderdaad.
pi_124132392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie de hooggeachte inleider is. Dit is de eerste pagina van het fragment dat ik moet lezen, de titel is 'A.A.H. Struycken (in reactie op bijdrage Loeff)' Is Loeff dan de hooggeachte inleider? :')

Wat het stomme is ook nog dat Loeff niet de mening heeft - of ik mis iets heel erg - die tot de eerste inspringing wordt uitgelegd.
pi_124132409
I guess.
pi_124132431
alsin, loyens en loef?
pi_124132448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie de hooggeachte inleider is. Dit is de eerste pagina van het fragment dat ik moet lezen, de titel is 'A.A.H. Struycken (in reactie op bijdrage Loeff)' Is Loeff dan de hooggeachte inleider? :')
Het zou goed kunnen dat dit een verslag is van een vergadering van een commissie. Het was in die tijd niet vreemd dat dergelijke notulen/verslagen als een bron gepubliceerd werden. En de hooggeachte inleider is dan waarschijnlijk de discussieleider.
pi_124132456
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:24 schreef Yreal het volgende:
alsin, loyens en loef?
Dat vroeg ik me ook al af, ja! Overigens is Loeff met twee f'en. Zowel in het bedrijf als in de auteur.
pi_124132513
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af, ja! Overigens is Loeff met twee f'en. Zowel in het bedrijf als in de auteur.
ik wist dat ik iets fout schreef. Zou goed kunnen trouwens.
pi_124132520
Overigens zijn deze teksten, en alle 20e eeuwse teksten eigenlijk, nog heel goed te doen en doorlopend te lezen. Als je bijvoorbeeld 17e eeuwse en nog oudere juridische teksten gaat lezen moet je soms een zin toch echt wel even 2-3x goed lezen om te doorgronden wat er staat.
pi_124132523
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Loeff

Ik denk dat dit de Loeff is die ik nu lees. Hoewel het stuk van Struyckens in reactie op Loeff vier jaar na zijn dood is gepubliceerd :')
pi_124132546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Tchock het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Loeff

Ik denk dat dit de Loeff is die ik nu lees. Hoewel het stuk van Struyckens in reactie op Loeff vier jaar na zijn dood is gepubliceerd :')
Waarom voeg je de hele tijd de ' :') ' smiley toe? :P
pi_124132557
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Actaeon het volgende:
Overigens zijn deze teksten, en alle 20e eeuwse teksten eigenlijk, nog heel goed te doen en doorlopend te lezen. Als je bijvoorbeeld 17e eeuwse en nog oudere juridische teksten gaat lezen moet je soms een zin toch echt wel even 2-3x goed lezen om te doorgronden wat er staat.
Hier voor had ik teksten van Loeff, uit 1912, dat was prima te lezen. Deze man uit 1924 is niet door te komen :{
pi_124132570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarom voeg je de hele tijd de ' :') ' smiley toe? :P
Omdat ik het stom vind dat ik een normale Nederlandse tekst niet begrijp

edit: En die laatste omdat Struycken reageert op een auteur die al vier jaar dood is :') :D
pi_124132698
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat ik het stom vind dat ik een normale Nederlandse tekst niet begrijp

edit: En die laatste omdat Struycken reageert op een auteur die al vier jaar dood is :') :D
Je kan niet alles weten? Niks mis mee met af en toe toegeven dat je iets niet snapt en daar vrede mee hebben.

En dat is ook weer niet heel vreemd? Als de visies nog steeds heersen/discutabel zijn? Zat huidige literatuur waar nog steeds visies van Van der Grinten becommentarieerd worden terwijl de man al meer dan 20 jaar geleden overleden is.
pi_124132732
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je kan niet alles weten? Niks mis mee met af en toe toegeven dat je iets niet snapt en daar vrede mee hebben.
Ehh. Vrede mee hebben dat je iets niet snapt lijkt me niet bepaald een succesvolle tactiek wat betreft tentamenstof, wel?
quote:
En dat is ook weer niet heel vreemd? Als de visies nog steeds heersen/discutabel zijn? Zat huidige literatuur waar nog steeds visies van Van der Grinten becommentarieerd worden terwijl de man al meer dan 20 jaar geleden overleden is.
Ja, dat is ook wel weer waar.
pi_124132838
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ehh. Vrede mee hebben dat je iets niet snapt lijkt me niet bepaald een succesvolle tactiek wat betreft tentamenstof, wel?

[..]

Ja, dat is ook wel weer waar.
Vrede mee hebben dat je iets niet meteen snapt dan. Dat is vaak constructiever dan gefrustreerd zijn over dat je het niet snapt right? :P
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:38:14 #252
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124132868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Op de UvA hadden we in het eerste jaar ook een project met -groepen. Gelukkig was dat project zo makkelijk dat je het in een uurtje uit kon typen (vijf ECTS in de pocket :7) maar toch.
Vreselijk :r
pi_124132895
Ik ga ook maar weer eens studeren. Ondernemingsrecht O+
pi_124132906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:39 schreef Yreal het volgende:
Ik ga ook maar weer eens studeren. Ondernemingsrecht O+
Waar gaat het over?
pi_124132908
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:38 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Vreselijk :r
De UvA had het wel fijn geregeld in die zin dat je het eerste semester vakken volgde met dezelfde groep mensen. En diezelfde groepen werden ook in de intreeweek bij elkaar gezet, zodat je al je medeleerlingen al kende voor het onderwijs begon. :)
pi_124132962
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waar gaat het over?
Aansprakelijkheid van vennoten in personen vennootschappen en kapitaal vennootschappen
pi_124132964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

De UvA had het wel fijn geregeld in die zin dat je het eerste semester vakken volgde met dezelfde groep mensen. En diezelfde groepen werden ook in de intreeweek bij elkaar gezet, zodat je al je medeleerlingen al kende voor het onderwijs begon. :)
Dat hadden ze hier ook gedaan! Scheelde wel inderdaad. Voel je je toch minder verloren. :+
pi_124132982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Aansprakelijkheid van vennoten in personen vennootschappen en kapitaal vennootschappen
Okee. Staat vrij helder in de Asser allebei.
pi_124133004
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:42 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Okee. Staat vrij helder in de Asser allebei.
Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om een nieuw bw2 uit te draaien ;(
pi_124133022
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je hebt je Kluwers nog toch? Dan kun je volgens mij online die shit bekijken. :)
pi_124133026
Je kan trouwens je cijferlijst uploaden op linkedin. :o
pi_124133041
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je hebt je Kluwers nog toch? Dan kun je volgens mij online die shit bekijken. :)
Maar op het tentamen heb ik wel een geldend bw2 nodig :P
pi_124133052
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar op het tentamen heb ik wel een geldend bw2 nodig :P
Maar dan heb je in elk geval nog even om er een te regelen.
pi_124133086
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou ik wel doen. Wel handig. ;)
pi_124133112
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zou ik wel doen. Wel handig. ;)
Maar dat zijn weer 200+ a4'tjes die ik uit moet draaien, dat is ook niet handig :{
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:47:49 #266
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124133135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar dat zijn weer 200+ a4'tjes die ik uit moet draaien, dat is ook niet handig :{
Dan doe je het bij de copyshop en laat je het meteen inbinden
pi_124133136
Koop anders gewoon een los BW :{ Hoe vaak ga je hier melden dat je geen BW hebt om elke keer weer dezelfde antwoorden te krijgen :')
pi_124133154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:44 schreef Yreal het volgende:
Je kan trouwens je cijferlijst uploaden op linkedin. :o
Serieus ? Ik zit nu alles met de hand aan mijn profiel toe te voegen.
pi_124133195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:47 schreef Tchock het volgende:
Koop anders gewoon een los BW :{ Hoe vaak ga je hier melden dat je geen BW hebt om elke keer weer dezelfde antwoorden te krijgen :')
Ja maar dat is er dus niet :X
pi_124133201
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hebben ze op je stage geen nieuwe BW's?
pi_124133218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jawel? Er zijn ook alleen boek 2 BW's (met nieuwe Flex-BV wetgeving) van diverse kantoren.
pi_124133222
Ik zie nu pas dat Wilders hier vandaag was :')
pi_124133227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:49 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hebben ze op je stage geen nieuwe BW's?
Daar moet ik even gaan kijken :o gezien de stapels kluwers en lolo bundels moet er vast wel ergens een bw 2013 rond zwerven :o
pi_124133236
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lul niet. Er zijn meer losse BW's dan je ooit nodig zult hebben.
pi_124133253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Jawel? Er zijn ook alleen boek 2 BW's (met nieuwe Flex-BV wetgeving) van diverse kantoren.
waar? :o
pi_124133254
Hey Y. koop er een en trek hem zakelijk af.
pi_124133268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hey Y. koop er een en trek hem zakelijk af.
Nou zeg, moet het nou weer vulgair
pi_124133272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar? :o
Uhm ja bij die kantoren? Ik heb weleens mensen gezien die gewoon zoiets hadden. Ik heb gewoon een los BW met RV en ONBW en nieuwe wetgeving erin verwerkt.
pi_124133334
Vorig semester bij de civiele vakken had ongeveer iedereen in mijn werkgroep een los BW+RV.
pi_124133344
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Uhm ja bij die kantoren? Ik heb weleens mensen gezien die gewoon zoiets hadden. Ik heb gewoon een los BW met RV en ONBW en nieuwe wetgeving erin verwerkt.
Ik kan dus nergens zo'n boekje met enkel bw2 vinden. Ik weet dat ze dus bestaan :o
pi_124133368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik kan dus nergens zo'n boekje met enkel bw2 vinden. Ik weet dat ze dus bestaan :o
Ja die bestaan :P volgens mij hebben bijvoorbeeld veel Zuidas kantoren er wel eentje waar dan de nieuwe Flex-BV in verwerkt is.
pi_124133384
Maar koop er nou gewoon één/haal er één ergens vandaan :o de wet is al sinds 1-10-2012 ingrijpend veranderd. :X
pi_124133420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef Actaeon het volgende:
Maar koop er nou gewoon één/haal er één ergens vandaan :o de wet is al sinds 1-10-2012 ingrijpend veranderd. :X
Dit. En je hebt het hier al veel te vaak gemeld :') Als je niet wil kopen, print er een uit. Als je niet wil printen, koop er een. Easy as that.

Ik heb ook een nieuw wetboek gekocht vorig jaar voor Burgerlijk Procesrecht. Big deal.
pi_124133517
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit. En je hebt het hier al veel te vaak gemeld :') Als je niet wil kopen, print er een uit. Als je niet wil printen, koop er een. Easy as that.

Ik heb ook een nieuw wetboek gekocht vorig jaar voor Burgerlijk Procesrecht. Big deal.
Nieuw RV stond gewoon in de collegebundels van 2012/13 :{

Maar jongens, kunnen jullie nou niet lezen :D ik kan nergens zo'n bw2 boekje vinden :'(
pi_124133538
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar jongens, kunnen jullie nou niet lezen :D ik kan nergens zo'n bw2 boekje vinden :'(
Jawel ik kan wel lezen en daarom zeg ik ook dat je ook gewoon een nieuw BW kan halen/zoeken :P is wel handig. De wet is al 5 maanden compleet anders op een bepaald punt. :P
pi_124133543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je ergens een los BW2 moet scoren. Ik zeg in zijn algemeenheid dat je een nieuw BW moet kopen of printen.
pi_124133593
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je ergens een los BW2 moet scoren. Ik zeg in zijn algemeenheid dat je een nieuw BW moet kopen of printen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:02 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Jawel ik kan wel lezen en daarom zeg ik ook dat je ook gewoon een nieuw BW kan halen/zoeken :P is wel handig. De wet is al 5 maanden compleet anders op een bepaald punt. :P
Mijn BW is gewoon van september :{ Alleen boek 2 is gewijzigd, dus waarom dan een nieuwe kopen als ik enkel boek 2 wil hebben :{
pi_124133618
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Mijn BW is gewoon van september :{ Alleen boek 2 is gewijzigd, dus waarom dan een nieuwe kopen als ik enkel boek 2 wil hebben :{
Ik geef het op. Desnoods schrijf je een heel nieuw wetboek. :')
pi_124133741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Je BW is je gereedschap. Dat moet gewoon in orde zijn. En het is niet zomaar één artikel dat anders is. Het is een hele nieuwe afdeling? :X En je kunt het ook gewoon los uitprinten? De doorlopende tekst van Boek 2 nieuw. En dan hou je die erbij. Ben je ook klaar.
pi_124133773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:09 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je BW is je gereedschap. Dat moet gewoon in orde zijn. En het is niet zomaar één artikel dat anders is. Het is een hele nieuwe afdeling? :X En je kunt het ook gewoon los uitprinten? De doorlopende tekst van Boek 2 nieuw. En dan hou je die erbij. Ben je ook klaar.
behalve boek 2 is er toch niks gewijzigd in oktober? :?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:11:27 #292
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124133792
En dan wordt de achteruitgang van vrouwenrechten in Egypte in één klap duidelijk: http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=30731

Hoezo Arabische lente?
pi_124133793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lekker boeiend? :') Als jij op je stage of op een tentamen iets fout doet omdat je een verouderd artikel gebruikt roep je toch ook niet 'maar de rest van de artikelen is nog hetzelfde hoor!'?

Overigens is RV ook ingrijpend veranderd en de AwB en wetboeken van Strafrecht en -vordering ook. Weet niet in hoeverre je die gebruikt alleen :P
pi_124133819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:11 schreef SaulGoodman het volgende:
En dan wordt de achteruitgang van vrouwenrechten in Egypte in één klap duidelijk: http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=30731

Hoezo Arabische lente?
Wat is nou je punt? Hoezo 'achteruitgang'? :? Je linkt naar een radicaal islamitische bron die vrouwen geen gelijke rechten toekent, maar dat deden ze tien jaar geleden ook niet hoor.
pi_124133840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar Boek 2 is toch gewoon ingrijpend gewijzigd? Dat is toch reden genoeg om je BW te vernieuwen door ofwel een nieuwe te kopen of de doorlopende tekst van Boek 2 uit te printen? Of zeg ik nu iets heel raars? :?
pi_124133855
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:13 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar Boek 2 is toch gewoon ingrijpend gewijzigd? Dat is toch reden genoeg om je BW te vernieuwen door ofwel een nieuwe te kopen of de doorlopende tekst van Boek 2 uit te printen? Of zeg ik nu iets heel raars? :?
Daarom wil ik ook zo'n bw2 boekje :+
pi_124133909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook zo'n bw2 boekje :+
Dat zeg ik toch ook :P alleen dat je er gewoon iets aan moet doen. Als in actie ondernemen; kun je geen Boek 2 los vinden dan neem je gewoon een nieuw BW. Of print het uit? Waarom print je het niet uit, ben je er gewoon van af en kun je weer verder werken. Je kan niet bezig zijn met ondernemingsrecht en geen nieuwe BV artikelen hebben.

Dus. Doe iets! :P
pi_124133980
Eigenlijk is het best raar dat we in deze tijd nog steeds iedere keer dat gezeik hebben met verouderde wetgeving omdat de drukpers te langzaam werkt. Ik ben absoluut niet voor ieder aspect van digitalisatie van het onderwijs, maar wat betreft de wetten zou het toch wel verdomd handig zijn :')

Dit jaar een nieuwe Kluwer gekocht omdat Sv en RV gewijzigd waren, ik loop er nog geen drie maanden mee rond en de Awb wordt aangepast zodat ik daar weer een los exemplaar van nodig heb. En dan te bedenken dat ik volgend jaar Ondernemingsrecht krijg en dus wéér een nieuwe Kluwer of BW mag aanschaffen. Wat een uitzonderlijke papier- en geldverspilling :')
pi_124134009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:18 schreef Tchock het volgende:
Eigenlijk is het best raar dat we in deze tijd nog steeds iedere keer dat gezeik hebben met verouderde wetgeving omdat de drukpers te langzaam werkt. Ik ben absoluut niet voor ieder aspect van digitalisatie van het onderwijs, maar wat betreft de wetten zou het toch wel verdomd handig zijn :')

Dit jaar een nieuwe Kluwer gekocht omdat Sv en RV gewijzigd waren, ik loop er nog geen drie maanden mee rond en de Awb wordt aangepast zodat ik daar weer een los exemplaar van nodig heb. En dan te bedenken dat ik volgend jaar Ondernemingsrecht krijg en dus wéér een nieuwe Kluwer of BW mag aanschaffen. Wat een uitzonderlijke papier- en geldverspilling :')
Je moet sowieso elk jaar een nieuwe kopen :+
pi_124134013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:18 schreef Tchock het volgende:

Ik vind het nou ook weer niet zo'n ramp? :')
pi_124134021
vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')