Wat een ongelofelijke held is dat. Waar staat 'ie?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Even College Tour kijken met Eddie Izzard. Ga ik komende maand toevallig naar toe
Hoe is een medisch onderzoek dan anders van, ik noem maar wat, een APK-keuring?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, het medisch onderzoek zelf is slechts een element. Het besluit om iemand geen uitkering te geven op basis van de uitkomsten van het onderzoek is een rechtshandeling. De feitelijke vaststelling van een arts dat je geen hiv hebt is dat niet. Je kan daar ook niet tegen in bezwaar gaan.
HMHquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke held is dat. Waar staat 'ie?
Hij had makkelijk Ziggo Dome kunnen doen. Hij staat nu geloof ik drie avonden en het is nagenoeg, zo niet inmiddels, uitverkocht.quote:
Ik bedoelde niet dat hij het niet volkrijgt, daar twijfel ik niet aan. Meer dat je dan in je eentje op het podium staat in zo'n enorme zaal en dat een groot deel van het publiek heel erg ver weg staat.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hij had makkelijk Ziggo Dome kunnen doen. Hij staat nu geloof ik drie avonden en het is nagenoeg, zo niet inmiddels, uitverkocht.
Gruwelijk dikke mercedes:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:47 schreef Yreal het volgende:
Net door mijn begeleider in zijn gruwelijke dikke mercedes thuisgebracht![]()
wat een auto
![]()
![]()
Dat is geen slecht voorbeeld. Maar bij de apk keuring moet je twee elementen onderscheiden. Namelijk het onderzoek en de keuring die er opvolgt. Het besluit is de APK keuring (negatief of positief), gebaseerd op het onderzoek. Het bezwaar richt zich tegen de beschikking.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe is een medisch onderzoek dan anders van, ik noem maar wat, een APK-keuring?Ik bedoel dit niet om te zeuren of zo, hoewel het voorbeeld ridicuul is; ik vind dit gewoon zo lastig
Dus je kunt niet in bezwaar over de vraag of je uitlaat doorgeroest is, wel over de afkeuring van de APK? Net zoals je niet in bezwaar kunt tegen de constatering dat je hiv hebt, maar wel tegen de afkeuring van een uitkering?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is geen slecht voorbeeld. Maar bij de apk keuring moet je twee elementen onderscheiden. Namelijk het onderzoek en de keuring die er opvolgt. Het besluit is de APK keuring (negatief of positief), gebaseerd op het onderzoek. Het bezwaar richt zich tegen de beschikking.
Zo gaat dat ook bij een vaststelling of je in aanmerking komt voor een uitkering. Het besluit is de toekenning van de uitkering, omdat via onderzoek vastgesteld is dat je hiv hebt (ik noem maar wat).
Ik maak het ook wat ingewikkelder dan het is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oke... het punt is dus inderdaad dat er niet zoveel uit de casus blijkt. Nouja het is niet iets van een opdracht, die zullen wel begrijpelijker zijn denk ik.
Ja, in het ene geval is er een feitelijke constatering gedaan, in het andere geval is er een publiekrechtelijke handeling voltrokken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus je kunt niet in bezwaar over de vraag of je uitlaat doorgeroest is, wel over de afkeuring van de APK? Net zoals je niet in bezwaar kunt tegen de constatering dat je hiv hebt, maar wel tegen de afkeuring van een uitkering?
Thanksquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik maak het ook wat ingewikkelder dan het is.
Belangrijkste is dat je steeds kijkt of er (A) sprake is van een besluit of van feitelijk handelen, (B) sprake is van een bestuursorgaan en of er sprake is van een (onvolledige) delegatie of mandatering (C) een beschikking of een avv of beleidsregel.
Dat klinkt extreem simpel, maar je ziet al snel hoe lastig het kan zijn.
Niet dat stoplicht ding?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:59 schreef Tchock het volgende:
TT-arrest is het allereerste arrest dat ik ooit las
Ah ok, ik zou het niet kunnen in ieder gevalquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat hij het niet volkrijgt, daar twijfel ik niet aan. Meer dat je dan in je eentje op het podium staat in zo'n enorme zaal en dat een groot deel van het publiek heel erg ver weg staat.
Dat je dat nog weetquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:59 schreef Tchock het volgende:
TT-arrest is het allereerste arrest dat ik ooit las
Haha wat een kutopmerkingquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat je dat nog weet![]()
Of nouja, voor jou is het nog niet heel lang geleden natuurlijk.
Jij hebt tijdens IRW de arresten niet gelezen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was ook een hele vroege, maar Zwiepende Tak was eerder bij Aansprakelijkheidsrecht.
Neejoh, voor jullie oudjes...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat je dat nog weet![]()
Of nouja, voor jou is het nog niet heel lang geleden natuurlijk.
Beter lezenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij hebt tijdens IRW de arresten niet gelezen?
IRW was voor aansprakelijkheidsrecht. Als jij schijnbaar bij aansprakelijkheidsrecht pas arresten bent gaan lezenquote:
Ik weet vrij zeker dat die tegelijk waren in het eerste blok.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
IRW was voor aansprakelijkheidsrecht. Als jij schijnbaar bij aansprakelijkheidsrecht pas arresten bent gaan lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |