Juist, ik denk dat we langzaam over gaan.quote:Op zondag 7 april 2013 13:22 schreef klotezooi het volgende:
Ik ben tot half juli op vakantie vanaf eind juni.
Dit ivm het aanbod je te komen helpen met verhuizen.
Dus dat aanbod staat nog steeds.
quote:Op maandag 8 april 2013 11:28 schreef lionessa het volgende:
Geweldig nieuws na al die elende UD. Ik moest even teruglezen, want ik had dit topic even niet meer gevolgd, maar dan is het einde zeker erg leuk om te lezen.
Jawohl, mondelinge toezegging hebben we inmiddels en voor vrijdag hebben we een afspraak bij de notaris om het Kaufvertrag te ondertekenen.quote:
Laten we het niet hopen! Ik zeg: nog even die Daumen drücken mensen!quote:Op woensdag 17 april 2013 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lol, ik denk altijd dat er iets naars gebeurd is als jij in een topic post.
Leg me dat aub eens uit?quote:Op woensdag 17 april 2013 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lol, ik denk altijd dat er iets naars gebeurd is als jij in een topic post.
Ok dan maar even voorzichtig moed houdenquote:Op woensdag 17 april 2013 10:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Jawohl, mondelinge toezegging hebben we inmiddels en voor vrijdag hebben we een afspraak bij de notaris om het Kaufvertrag te ondertekenen.
Schriftelijke toezegging van de hypotheekverstrekker volgt als het goed is vandaag of morgen, voor die tijd juich ik nog niet te hard. (in het kader van de zelfbescherming)
Alles ziet er dus goed uit, maar ik ben pas écht blij als ik vrijdag zo rond 17:45 bij de notaris zit.
[..]
Laten we het niet hopen! Ik zeg: nog even die Daumen drücken mensen!
Omdat ik dan in MyAT het woord 'klotezooi' zie staanquote:
Ik hoop dat ik niks meer met die klotezooi te maken krijgquote:Op woensdag 17 april 2013 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat ik dan in MyAT het woord 'klotezooi' zie staanWeet ook wel dat het je username is maar ik denk steeds dat UD weer ongeluk heeft en dus iets klote vindt.
Ik zou dat niet doen, het maakt zo'n rotzooi..quote:Op woensdag 17 april 2013 12:41 schreef ueberduitser het volgende:
Damn ik knal uit elkaar van de zenuwen
Nee, heb voor zaterdag alvast wel een tafeltje gereserveerd bij het steakhouse in Geesteren.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Goede berichten! Is het weekendje weg al geboekt?
quote:Op woensdag 17 april 2013 12:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen, het maakt zo'n rotzooi..
Ik duim nog maar even door.. Laat die adviseur maar een beetje opschieten.
Haha ok dan. Tja sorry dan voor mijn usernamequote:Op woensdag 17 april 2013 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat ik dan in MyAT het woord 'klotezooi' zie staanWeet ook wel dat het je username is maar ik denk steeds dat UD weer ongeluk heeft en dus iets klote vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht jij nou, ik heb al om extra donorduimen gevraagdquote:Op woensdag 17 april 2013 21:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Laat je nog wel wat over voor de verbouwing knoflookje?
quote:Op woensdag 17 april 2013 21:59 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Wat dacht jij nou, ik heb al om extra donorduimen gevraagd
Dat mag jij zeker!quote:Op woensdag 17 april 2013 16:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
Du faules Arschloch![]()
![]()
(ik mag dat vast wel zeggen tegen en van UD,)
Je bezorgt me een halve hartverlamming, gij klojo![]()
![]()
![]()
Dús, mogen nu de kurken knallen?
Dat was ook de bedoeling.quote:
quote:Op woensdag 17 april 2013 21:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik ben allang blij dat hij een grapje maakte aangezien hij nogal stuk zat dus het is hem vergevenO
Voordeel is dat we nu onze duimen in de soda mogen weken, dat weekt het eelt los![]()
UD:![]()
![]()
en vooral die
, je weet het.
Spannend hoor! Komen de termijnen van de verkoop van jullie oude huis en het beschikbaar komen van het nieuwe huis nu een beetje overeen?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:15 schreef ueberduitser het volgende:
Vanmiddag even langs de makelaar om het koopcontract door te nemen en dan morgen naar de notaris.
komen perfect overeen, beide op 01-08. De verkoper wilde veel eerder, maar dan kwamen wij in de problemen. Gezien ons hele verhaal ging de verkoper met ons mee en de overdracht is op 01-08.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:34 schreef qltel het volgende:
[..]
Spannend hoor! Komen de termijnen van de verkoop van jullie oude huis en het beschikbaar komen van het nieuwe huis nu een beetje overeen?
De Zoo in Nordhorn?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:06 schreef ueberduitser het volgende:
Schriftelijke zekerstelling van de bank lag gisteren bij de post, dus we kunnen vanavond rustig tekenen bij de notaris.
Al dat duimen dat jullie, de kaarsjes die jullie voor ons aangestoken, het blijkt gewerkt te hebben en het doet me persoonlijk echt veel dat we die morele steun van jullie krijgen!![]()
![]()
![]()
Voor ons breekt vanaf vanavond een hele nieuwe fase aan in ons leven, de start van een nieuwe droom.
Ik ben er van overtuigd dat we veel ellende achter ons laten, wat meer rust krijgen en wat positiever richting de toekomst aan kunnen gaan kijken.
Ga zo sjakie even van school halen en dan meisje straks van de Kindergarten halen, die is nu in de dierentuin met haar klas. Daarna door naar oma, blijven ze logeren en gaan wij na de notaris nog even uit eten. Wilden we eerst zaterdag doen, maar doen we vanavond maar, kunnen we morgen wat anders doen...
Cool! Dan kan er weinig meer tussenkomen. heel erg fijn en dat hebben jullie ook wel eens verdiend.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:06 schreef ueberduitser het volgende:
Schriftelijke zekerstelling van de bank lag gisteren bij de post, dus we kunnen vanavond rustig tekenen bij de notaris.
Wat fijn voor jullie!!quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:06 schreef ueberduitser het volgende:
Al dat duimen dat jullie, de kaarsjes die jullie voor ons aangestoken, het blijkt gewerkt te hebben en het doet me persoonlijk echt veel dat we die morele steun van jullie krijgen!![]()
![]()
![]()
Voor ons breekt vanaf vanavond een hele nieuwe fase aan in ons leven, de start van een nieuwe droom.
Ik ben er van overtuigd dat we veel ellende achter ons laten, wat meer rust krijgen en wat positiever richting de toekomst aan kunnen gaan kijken.
Ga zo sjakie even van school halen en dan meisje straks van de Kindergarten halen, die is nu in de dierentuin met haar klas. Daarna door naar oma, blijven ze logeren en gaan wij na de notaris nog even uit eten. Wilden we eerst zaterdag doen, maar doen we vanavond maar, kunnen we morgen wat anders doen...
Helemaal geweldig! Jullie verdienen dat etentje!quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:06 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
De Zoo in Nordhorn?
Heel fijn dat het allemaal goed gaat komen met jullie huis
Ben een lurker in dit topic, leef erg met jullie mee
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Cool! Dan kan er weinig meer tussenkomen. heel erg fijn en dat hebben jullie ook wel eens verdiend.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
![]()
Dat etentje even lekker met z'n tweetjes hebben jullie zeker verdiend!
Van harte jongen en dat wordt iig vannacht een heel stuk rustiger slapen! Blij ei
quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:46 schreef Rowlf het volgende:
Geweldig! Geniet er van, en veel plezier met jullie etentje!
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:46 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Helemaal geweldig! Jullie verdienen dat etentje!
Dank!!!! Er is ook een last van me afgevallen nu, ik voel me veeeeeel relaxterquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:24 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Super! Fijn dat het nu toch allemaal lukt. En veel plezier vanavond!
Als het goed is ben jij nu echt blij!quote:Op woensdag 17 april 2013 10:04 schreef ueberduitser het volgende:
ik ben pas écht blij als ik vrijdag zo rond 17:45 bij de notaris zit.
Mooi hoor, ik ben blij dat het nu allemaal zo goed verlopen is. We krijgen toch hopelijk wel hele verslagen met ritsen foto's van (de verbouwingen aan) jullie nieuwe huis, mag ik hopen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:38 schreef ueberduitser het volgende:
Geweldige dag gehad vandaag, was lang geleden dat we zo'n positieve dag gehad.
Daar mag je wel van uit gaan ja....quote:Op zaterdag 20 april 2013 07:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Mooi hoor, ik ben blij dat het nu allemaal zo goed verlopen is. We krijgen toch hopelijk wel hele verslagen met ritsen foto's van (de verbouwingen aan) jullie nieuwe huis, mag ik hopen?
quote:Op zondag 21 april 2013 17:16 schreef knoblaucha6 het volgende:
UD, ik zeg slechts één twee ding(en):
en
en eigenlijk nog een derde maar hé, die ken je al van mij , sterker nog, je kent mij zo wel een beetje maar toch:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De eerste foto's zullen niet veel langer daarna komen, maar dan gaan we ons richten op ons bezoek aan Oldenburg begin mei.quote:Op zondag 21 april 2013 17:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Knoflookje, hoor je dat? Pffff moeten we nog een week wachten op die sleutel...
Wat heb je dat weer heerlijk verwoord schat!quote:Op zondag 21 april 2013 18:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ja? En? Dûh, een sleu-telDan wachten we maar weer maar deze keer zonder duimen en hoop wánt: zekerheid, enkel branden we nog kaarsjes voor Meisje en Moeders, dat het hen voorspoedig mag gaan.
Dat daar dan UD en zoon () meer dan in meebedacht worden lijkt mij meer dan logisch
![]()
De bal is rond dús verkneukelen wij ons voor UD en zijn twee meidjes en zoon.
En zó is dat dus Dr. H., de duimen zijn even niet meer nodig dus houdt ze in reserve, kunnen we er tzt altijd aanspraak op maken.
ik hou ook van jou hoor schat...quote:Op maandag 22 april 2013 09:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat leuk om getuige te zijn van jullie ontluikende bro-mance KL en UD
Ja, wij hebben een hele diepe hartstochtelijke relatiequote:Op maandag 22 april 2013 09:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat leuk om getuige te zijn van jullie ontluikende bro-mance KL en UD
Komt wel goed schatje...quote:
Tja, de verwachting was dat we nu de sleutel wel zouden hebben.Volgens de verkoper zou ze er 1 mei uit moeten zijn, maar ik denk niet dat hij gisteren daar op de stoep stond te controleren of ze wel weg was hoor. Zogezegd, ik rij even langs en als het er leeg uit ziet bel ik de verkoper met de vraag of we even kunnen kijken dit weekend. Zou voor moeders wel prettig zijn, heeft ze wat om naar uit te kijken en over na te denken als ze in Oldenburg zit.quote:Pünktlich is dus ook daar betrekkelijk
Nog geen sleutels..............quote:
Ja ja, man werkt voor Duitsers en geloof me, die zijn net zo pünktlich als het henzelf zo heel gezellig convienient uitkomtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Blijft wel een spannende droom zo.
Pünktlich is dus ook daar betrekkelijk
Overkill aan badkamers lijkt me?quote:
Whehehe, inderdaad maar dat veranderd op den duur nog hoor. De badkamer links wordt een grote gasten-wc, de douche gaat eruit. We kijken of we die ruimte dan nog kleiner kunnen maken zodat we een kast voor meisje's rolstoel en sta-apparaat kunnen maken.quote:
Prima plan lijkt me.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou de gasten wc er uit slopen en samen met een stuk hal bij de keuken trekken
Als die betreffende muur er nou uit kon, was dat de oplossing. Echter op die plaats zit een oude kopse buitenmuur en daaronder de keldermuur. Ik zal echt flinke toeren uit moeten halen om dat te kunnen realiseren. Dat wordt te gek, is ook geen budget voor trouwens.quote:
Toegang vanuit de keuken is geen optie. Het wordt waarschijnlijk een open berging, een soort nis. Met de breedte van kozijnen houdt ik wel rekening, maar ik ga niet complete kozijnen verplaatsen of vergroten. Ik zit gewoon met o.a. bestaande elektra en radiatoren waar ik niet teveel aan wil doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:
Goed idee een berging voor rolstoel en tilhulp. Zou dat gelijk in orde maken met gastentoilet. Geef ook even aandacht aan de breedte van de kozijnen Vooral tussen de keuken en de entree. Je moet daar met de hulpmiddelen indraaien in de berging.
Misschien een idee om de hulpmiddelen bergruimte toegang te maken vanuit de keuken.
Deuren tegenover elkaar is een goed idee, ik ga de woning nog helemaal inmeten vrijdag en dan kan ik ook zien of dat allemaal kan. Ben er wel al achter dat het niet allemaal zo is, zoals het op papier staat.quote:Zou denk zelf gaan voor een gescheiden WC en douche. Waar ruimte zat is voor een tillift en of rolstoel. Misschien de douche wel een wc extra plaatsen voor noodgevallen. In normaal gebruik neem je de aparte toilet.
Zou de ingang van de douche recht tegen over de slaapkamer maken van meisje. Dan hoef je niet te chycanen met alle hulp middelen. Als je alles omdraait lukt het volgens mij net.
Nee, dat lijkt ons niets. Ik snap je bedoeling hoor en ik zie het ook wel voor me, maar dat is voor ons overbodig.quote:Gaat misschien te ver maar wil het wel gezegd hebben. Is een extra deur om snel toegang te hebben tussen beide slaapkamers een idee ??
Je kan ook jullie bed een meter van de muur zetten met een valse wand. Dan heb je links en rechts toegang tot wat berg ruimte / kledingkasten. Eventueel een wasbakje met stukje blad.
Daar kan ik eens naar kijken. We willen wel overal gelijkende deuren en dan moet die schuifdeur niet uit de toon vallen, dat is allesbepalend.quote:Schuifdeuren zijn handiger met rolstoelen. Je maakt toch een nieuwe muur in de badkamer.
Im Keller!!!quote:Mis de meterkast op de plattegrond, of komt stroom niet centraal binnen ???
Tja, veel aanpassingen kosten veel geld en daar moeten we juist een beetje op letten, dus we gaan echt niet teveel veranderen. Jullie ideeën zijn echt wel goed en hebben we ook zeker over nagedacht, maar zoals gezegd moet alles wel betaald worden.quote:Misschien wel heel veel veranderingen maar hoe ouder meisje wordt hoe veel meer gemak je er van hebt. Uiteindelijk wordt ze zo groot dat ze ook wat meer privacy wenst te hebben.
In het huis gaat het snel ja, we hebben ook nog maar 7-8 weken tot 1 augustus...quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Super dat je nu echt bezig bent met je nieuwe huis! Na alle hypotheekdingen en geregel gaat het nu ineens snel.
Hopelijk komt daar snel duidelijkheid over en kunnen jullie straks een mooie keuken uitzoeken! Ik ga duimen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
In het huis gaat het snel ja, we hebben ook nog maar 7-8 weken tot 1 augustus...
Ik heb echter nog steeds niet zwart op wit wat de hoogte van de hypotheekboete nu is. Ik zit er bijna dagelijks achteraan te vangen, maar ze hebben gewoon schijt aan me volgens mij. Lastige is dan wel dat we niet precies weten hoeveel budget we hebben. Ik weet het wel ongeveer, maar kan ook zo een paar duizend euro meer of minder zijn. Vervelend en het wordt echt hoog tijd dat dat eens boven water komt. Ik wil weten of er nog een nieuwe keuken vanaf kan of niet....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |