quote:
Als die betreffende muur er nou uit kon, was dat de oplossing. Echter op die plaats zit een oude kopse buitenmuur en daaronder de keldermuur. Ik zal echt flinke toeren uit moeten halen om dat te kunnen realiseren. Dat wordt te gek, is ook geen budget voor trouwens.
quote:
Op dinsdag 21 mei 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:Goed idee een berging voor rolstoel en tilhulp. Zou dat gelijk in orde maken met gastentoilet. Geef ook even aandacht aan de breedte van de kozijnen Vooral tussen de keuken en de entree. Je moet daar met de hulpmiddelen indraaien in de berging.
Misschien een idee om de hulpmiddelen bergruimte toegang te maken vanuit de keuken.
Toegang vanuit de keuken is geen optie. Het wordt waarschijnlijk een open berging, een soort nis. Met de breedte van kozijnen houdt ik wel rekening, maar ik ga niet complete kozijnen verplaatsen of vergroten. Ik zit gewoon met o.a. bestaande elektra en radiatoren waar ik niet teveel aan wil doen.
quote:
Zou denk zelf gaan voor een gescheiden WC en douche. Waar ruimte zat is voor een tillift en of rolstoel. Misschien de douche wel een wc extra plaatsen voor noodgevallen. In normaal gebruik neem je de aparte toilet.
Zou de ingang van de douche recht tegen over de slaapkamer maken van meisje. Dan hoef je niet te chycanen met alle hulp middelen. Als je alles omdraait lukt het volgens mij net.
Deuren tegenover elkaar is een goed idee, ik ga de woning nog helemaal inmeten vrijdag en dan kan ik ook zien of dat allemaal kan. Ben er wel al achter dat het niet allemaal zo is, zoals het op papier staat.
Aparte toilet en doucheruimte gaan we niet maken, we willen het bewust bij elkaar in hebben. Een tillift voor het toilet is voor ons niet van toepassing. Meisje zal waarschijnlijk altijd incontinent blijven en niet op een toilet gaan.
quote:
Gaat misschien te ver maar wil het wel gezegd hebben. Is een extra deur om snel toegang te hebben tussen beide slaapkamers een idee ??
Je kan ook jullie bed een meter van de muur zetten met een valse wand. Dan heb je links en rechts toegang tot wat berg ruimte / kledingkasten. Eventueel een wasbakje met stukje blad.
Nee, dat lijkt ons niets. Ik snap je bedoeling hoor en ik zie het ook wel voor me, maar dat is voor ons overbodig.
quote:
Schuifdeuren zijn handiger met rolstoelen. Je maakt toch een nieuwe muur in de badkamer.
Daar kan ik eens naar kijken. We willen wel overal gelijkende deuren en dan moet die schuifdeur niet uit de toon vallen, dat is allesbepalend.
quote:
Mis de meterkast op de plattegrond, of komt stroom niet centraal binnen ???
Im Keller!!!

Het is geen NL waar hij binnen 3m vanaf de voordeur binnen moet komen.
quote:
Misschien wel heel veel veranderingen maar hoe ouder meisje wordt hoe veel meer gemak je er van hebt. Uiteindelijk wordt ze zo groot dat ze ook wat meer privacy wenst te hebben.
Tja, veel aanpassingen kosten veel geld en daar moeten we juist een beetje op letten, dus we gaan echt niet teveel veranderen. Jullie ideeën zijn echt wel goed en hebben we ook zeker over nagedacht, maar zoals gezegd moet alles wel betaald worden.
Eerst maar eens meten vrijdag, dan intekenen en de plannen bijstellen en aan de verschillende onderdelen maar eens prijzen gaan hangen, dan kunnen we zien wat we moeten schrappen of niet.
Gisteren met de verkoper door het huis gelopen en die heeft me van alles uitgelegd. Was wel even goed, ben ik veel wijzer van geworden.
Kom ik weer bij de bus, band linksachter lek.
Lekker begin, de eerste klus in Uelsen was dus een Reifenwechsel!