abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126035962
Das wird schon wieder in Ordnung kommen :Y
Waar het stinkt is het warm.
pi_126039260
Ordnung muss es sein.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:41:16 #178
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126104581
vrijdag langs het huis gereden, niemand te bekennen, dus heb even een rondje om het huis gedaan. Grooooot! De tuin ook, die is riesig!
's avonds de verkoper gebeld en die heeft op zijn beurt de huurders gebeld met de vraag of we dit weekend konden kijken. Absoluut niet, wilden ze niet hebben. Nou ja, de 15e zijn ze er definitief uit en krijgen we snel daarna de sleutel.
Morgen gaan we met meisje naar Oldenburg, dus we hebben de komende week, misschien wel twee wat anders aan ons hoofd.
Nu nog even inpakken en dan morgenvroeg om 06:30 zitten we al in de bus....
  zondag 5 mei 2013 @ 20:52:10 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_126105204
Succes!
Spoilers!
  zondag 5 mei 2013 @ 21:05:51 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126106065
Heel veel geluk in je nieuwe paleisje!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:38:02 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126798626
Zaterdagochtend aan het ontbijt kreeg ik eindelijk een telefoontje van de verkoper dat we de sleutels kunnen ophalen. *O* *O* *O*

Vanavond na het avondeten ga ik even bij de verkoper op bezoek om ze op te halen, dan krijg ik ook gelijk alle documenten die hij nog van het huis heeft en bespreken we even wat de vergoeding wordt voor de komende 2 maanden (overdracht is officieel pas 01-08).

Uiteraard gaan we vanavond even met z'n 4-tjes binnen kijken, sjakie is namelijk erg benieuwd naar z'n nieuwe slaapkamer. :)

Busje staat goed bij het huis toch :P
pi_126798941
Geweldig! Gefeliciteerd! ^O^
pi_126799520
Fijn! Eindelijk op dat front rust. Nou ja, betrekkelijk dan met al die plannen die je nog hebt.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:26:26 #184
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126800864
ontwerpplattegrondje:
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:31:29 #185
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126801001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:26 schreef ueberduitser het volgende:
ontwerpplattegrondje:
[ afbeelding ]
Overkill aan badkamers lijkt me?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:00:40 #186
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126801956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Overkill aan badkamers lijkt me?
Whehehe, inderdaad maar dat veranderd op den duur nog hoor. De badkamer links wordt een grote gasten-wc, de douche gaat eruit. We kijken of we die ruimte dan nog kleiner kunnen maken zodat we een kast voor meisje's rolstoel en sta-apparaat kunnen maken.

De middelste badkamer is de verbouwde "einliegeküche", dat wordt onze hoofdbadkamer.

Badkamer rechts wordt een soort vuile/natte berging. Toilet en douche gaan daar eruit(staat hier op de tekening niet ingetekend). Wastafel wordt een uitstortgootsteen. Die ruimte gaan we dan als schoenenberging/vuile garderobe gebruiken. Als het kan laten we de douche misschien zitten, handig als je uit de tuin komt en niet de grote badkamer wilt bevuilen.
  Milf dinsdag 21 mei 2013 @ 20:13:51 #187
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_126827050
Fantastisch nieuws allemaal UD!! :*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:18:28 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126827320
Ik zou de gasten wc er uit slopen en samen met een stuk hal bij de keuken trekken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126831716
Goed idee een berging voor rolstoel en tilhulp. Zou dat gelijk in orde maken met gastentoilet. Geef ook even aandacht aan de breedte van de kozijnen Vooral tussen de keuken en de entree. Je moet daar met de hulpmiddelen indraaien in de berging.
Misschien een idee om de hulpmiddelen bergruimte toegang te maken vanuit de keuken.

Zou denk zelf gaan voor een gescheiden WC en douche. Waar ruimte zat is voor een tillift en of rolstoel. Misschien de douche wel een wc extra plaatsen voor noodgevallen. In normaal gebruik neem je de aparte toilet.

Zou de ingang van de douche recht tegen over de slaapkamer maken van meisje. Dan hoef je niet te chycanen met alle hulp middelen. Als je alles omdraait lukt het volgens mij net. Kijk heel goed naar routing, laat een ervarings deskundige er ook naar kijken.

Gaat misschien te ver maar wil het wel gezegd hebben. Is een extra deur om snel toegang te hebben tussen beide slaapkamers een idee ??
Je kan ook jullie bed een meter van de muur zetten met een valse wand. Dan heb je links en rechts toegang tot wat berg ruimte / kledingkasten. Eventueel een wasbakje met stukje blad.

Schuifdeuren zijn handiger met rolstoelen. Je maakt toch een nieuwe muur in de badkamer.

Mis de meterkast op de plattegrond, of komt stroom niet centraal binnen ???

Misschien wel heel veel veranderingen maar hoe ouder meisje wordt hoe veel meer gemak je er van hebt. Uiteindelijk wordt ze zo groot dat ze ook wat meer privacy wenst te hebben.
Jeroentje.
pi_126845754
Dat ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien straks.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:30:15 #191
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126845821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou de gasten wc er uit slopen en samen met een stuk hal bij de keuken trekken
Prima plan lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:37:53 #192
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_126847727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Prima plan lijkt me.
Als die betreffende muur er nou uit kon, was dat de oplossing. Echter op die plaats zit een oude kopse buitenmuur en daaronder de keldermuur. Ik zal echt flinke toeren uit moeten halen om dat te kunnen realiseren. Dat wordt te gek, is ook geen budget voor trouwens.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:
Goed idee een berging voor rolstoel en tilhulp. Zou dat gelijk in orde maken met gastentoilet. Geef ook even aandacht aan de breedte van de kozijnen Vooral tussen de keuken en de entree. Je moet daar met de hulpmiddelen indraaien in de berging.
Misschien een idee om de hulpmiddelen bergruimte toegang te maken vanuit de keuken.
Toegang vanuit de keuken is geen optie. Het wordt waarschijnlijk een open berging, een soort nis. Met de breedte van kozijnen houdt ik wel rekening, maar ik ga niet complete kozijnen verplaatsen of vergroten. Ik zit gewoon met o.a. bestaande elektra en radiatoren waar ik niet teveel aan wil doen.
quote:
Zou denk zelf gaan voor een gescheiden WC en douche. Waar ruimte zat is voor een tillift en of rolstoel. Misschien de douche wel een wc extra plaatsen voor noodgevallen. In normaal gebruik neem je de aparte toilet.

Zou de ingang van de douche recht tegen over de slaapkamer maken van meisje. Dan hoef je niet te chycanen met alle hulp middelen. Als je alles omdraait lukt het volgens mij net.
Deuren tegenover elkaar is een goed idee, ik ga de woning nog helemaal inmeten vrijdag en dan kan ik ook zien of dat allemaal kan. Ben er wel al achter dat het niet allemaal zo is, zoals het op papier staat.
Aparte toilet en doucheruimte gaan we niet maken, we willen het bewust bij elkaar in hebben. Een tillift voor het toilet is voor ons niet van toepassing. Meisje zal waarschijnlijk altijd incontinent blijven en niet op een toilet gaan.

quote:
Gaat misschien te ver maar wil het wel gezegd hebben. Is een extra deur om snel toegang te hebben tussen beide slaapkamers een idee ??
Je kan ook jullie bed een meter van de muur zetten met een valse wand. Dan heb je links en rechts toegang tot wat berg ruimte / kledingkasten. Eventueel een wasbakje met stukje blad.
Nee, dat lijkt ons niets. Ik snap je bedoeling hoor en ik zie het ook wel voor me, maar dat is voor ons overbodig.

quote:
Schuifdeuren zijn handiger met rolstoelen. Je maakt toch een nieuwe muur in de badkamer.
Daar kan ik eens naar kijken. We willen wel overal gelijkende deuren en dan moet die schuifdeur niet uit de toon vallen, dat is allesbepalend.
quote:
Mis de meterkast op de plattegrond, of komt stroom niet centraal binnen ???
Im Keller!!! :) Het is geen NL waar hij binnen 3m vanaf de voordeur binnen moet komen.
quote:
Misschien wel heel veel veranderingen maar hoe ouder meisje wordt hoe veel meer gemak je er van hebt. Uiteindelijk wordt ze zo groot dat ze ook wat meer privacy wenst te hebben.
Tja, veel aanpassingen kosten veel geld en daar moeten we juist een beetje op letten, dus we gaan echt niet teveel veranderen. Jullie ideeën zijn echt wel goed en hebben we ook zeker over nagedacht, maar zoals gezegd moet alles wel betaald worden.

Eerst maar eens meten vrijdag, dan intekenen en de plannen bijstellen en aan de verschillende onderdelen maar eens prijzen gaan hangen, dan kunnen we zien wat we moeten schrappen of niet.

Gisteren met de verkoper door het huis gelopen en die heeft me van alles uitgelegd. Was wel even goed, ben ik veel wijzer van geworden.
Kom ik weer bij de bus, band linksachter lek. :(
Lekker begin, de eerste klus in Uelsen was dus een Reifenwechsel!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:41:40 #193
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127098844
Er wordt gewerkt!

Zaterdag de oude doorgang hersteld tussen de woningen. Gelukkig niet meer omlopen!
voor:

na:

pi_127099545
Succes met de verbouwing. Hopelijk gaat alles voorspoedig!
  maandag 3 juni 2013 @ 13:58:51 #195
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127357943
Het eerste klusweekend is achter de rug.

Wat hebben we gedaan:
-keuken Einliegewohnung verwijderd
-laminaat Einliegewohnung verwijderd
-schrotenplafond onze slaapkamer verwijderd
-behang afgestoomd in onze slaapkamer, achter ons bed komt een fotowand.
-behang afgestoomd in de keuken van de Einliegewohnung.
-tegeltjes keuken Einliegewohnung verwijderd
-rolgordijnen in keuken gemonteerd
-slaapkamerwanden boven voorzien van een nieuw laagje wit(daar waar nodig)
-wat schoonmaakwerk
-oprit helemaal aangeveegd
-goten schoon gemaakt
-wat spullen verhuisd...

voor en na:

(hier zitten de tegeltjes en het behang er nog wel op, maar dat is inmiddels ook al weg)

Scheissarbeit:

edit:
gisterochtend onder het genot van een bakkie koffie heerlijk genietend van het uitzicht...
pi_127360621
Super dat je nu echt bezig bent met je nieuwe huis! Na alle hypotheekdingen en geregel gaat het nu ineens snel.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:13:31 #197
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127360869
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Super dat je nu echt bezig bent met je nieuwe huis! Na alle hypotheekdingen en geregel gaat het nu ineens snel.
In het huis gaat het snel ja, we hebben ook nog maar 7-8 weken tot 1 augustus...

Ik heb echter nog steeds niet zwart op wit wat de hoogte van de hypotheekboete nu is. Ik zit er bijna dagelijks achteraan te vangen, maar ze hebben gewoon schijt aan me volgens mij. Lastige is dan wel dat we niet precies weten hoeveel budget we hebben. Ik weet het wel ongeveer, maar kan ook zo een paar duizend euro meer of minder zijn. Vervelend en het wordt echt hoog tijd dat dat eens boven water komt. Ik wil weten of er nog een nieuwe keuken vanaf kan of niet.... :P
pi_127361182
quote:
11s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

In het huis gaat het snel ja, we hebben ook nog maar 7-8 weken tot 1 augustus...

Ik heb echter nog steeds niet zwart op wit wat de hoogte van de hypotheekboete nu is. Ik zit er bijna dagelijks achteraan te vangen, maar ze hebben gewoon schijt aan me volgens mij. Lastige is dan wel dat we niet precies weten hoeveel budget we hebben. Ik weet het wel ongeveer, maar kan ook zo een paar duizend euro meer of minder zijn. Vervelend en het wordt echt hoog tijd dat dat eens boven water komt. Ik wil weten of er nog een nieuwe keuken vanaf kan of niet.... :P
Hopelijk komt daar snel duidelijkheid over en kunnen jullie straks een mooie keuken uitzoeken! Ik ga duimen.
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:09:57 #199
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127436628
Eindelijk bericht van de hypotheekverstrekker *O*
Het boetebedrag voor het gedeelte hypotheek dat we inlossen is geen 12K, maar zo'n 6,5K ^O^
Ik denk dat een nieuwe keuken dan ook binnen handbereik is, net als een zitmaaier (ben eergisteren 's avonds 2 uur aan het maaien geweest met een motormaaier, dat is echt te lang)
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:37:44 #200
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_127459785
Wat een huis!! :D Succes er mee!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')