Ik dacht dat je daar wel naar kijkt als je een topic start, driver line-up en tijden van de testsessies (print screen is makkelijker, net zoals nu in de op staat).quote:
Ik had precies hetzelfde gevoel.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:19 schreef staticdata het volgende:
Vanochtend even gekeken en geluisterd, maar ik hoop dat die commentator in de race wat meer te vertellen heeft. Nu zegt hij alleen wat hij ziet en weinig achtergrond info.
Ik had dezelfde gedachten...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:19 schreef staticdata het volgende:
Vanochtend even gekeken en geluisterd, maar ik hoop dat die commentator in de race wat meer te vertellen heeft. Nu zegt hij alleen wat hij ziet en weinig achtergrond info.
Merken we straks.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde gevoel.
Er was toch sprake van dat je tijdens de race ook voor engels commentaar kon kiezen? Gaat dat nog door?
Koptelefoon?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:08 schreef franklop het volgende:
Moet even kijken hoe ik het zondag doe. Vriendin slaapt gewoon door in slaapkamer (naast de woonkamer) en wil ze niet wakker maken ofzo. Nog ergens iets van een radio die ik tijdens de race kan aangooien op de laptop?
BBC 5 radio als het goed isquote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:08 schreef franklop het volgende:
Moet even kijken hoe ik het zondag doe. Vriendin slaapt gewoon door in slaapkamer (naast de woonkamer) en wil ze niet wakker maken ofzo. Nog ergens iets van een radio die ik tijdens de race kan aangooien op de laptop?
Je hoeft niet op je tv te kijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:09 schreef plesner het volgende:
Wat een klote zooi dat je sport 1 nodig hebt om de race te kunnen kijken.
die komt niet ver genoeg denk ik, zal hem eens opzoekenquote:
quote:
Alleen bij grote sportevenementen gaat radio 5 voor de rest van de wereld op zwart.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:53 schreef JohnB52 het volgende:
Radio 5 deed t daarnet bij mij.
Misschien niet als het F1 uitzending is?
Via een engelse proxy benaderen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Alleen bij grote sportevenementen gaat radio 5 voor de rest van de wereld op zwart.
Hoort inderdaad niet bij je abo. Als je Sport 1 via Horizon wil hebben moet je weer een ander afsluiten, dacht ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:25 schreef staticdata het volgende:
Zijn er hier mensen met UPC en die een tablet hebben die kunnen vertellen of Sport 1 ook via hun tablet werkt?
Kreeg nog de melding dat ik niet het juiste abonnement had hiervoor.
nee hoor heb gewoon sport1 via horizonquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoort inderdaad niet bij je abo. Als je Sport 1 via Horizon wil hebben moet je weer een ander afsluiten, dacht ik.
twitter:mrjakehumphrey twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 16:51:10Its @LewisHamilton's first column for #BBCF1. I like it, the kind of insight I don't think you'll find anywhere else. http://t.co/i58a1Awgj7 reageer retweet
Wat voor tablet gebruik je android of apple?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:25 schreef staticdata het volgende:
Zijn er hier mensen met UPC en die een tablet hebben die kunnen vertellen of Sport 1 ook via hun tablet werkt?
Kreeg nog de melding dat ik niet het juiste abonnement had hiervoor.
Niet met een android tablet las ik ergens. De app is nog niet afquote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:25 schreef staticdata het volgende:
Zijn er hier mensen met UPC en die een tablet hebben die kunnen vertellen of Sport 1 ook via hun tablet werkt?
Kreeg nog de melding dat ik niet het juiste abonnement had hiervoor.
in de sport1 app kan je f1kijken ?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:17 schreef staticdata het volgende:
Heb een Ipad en hij doet het wel. Denk dat ze nog iets moesten verwerken.
http://pitlane.sport1.nl/quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet met een android tablet las ik ergens. De app is nog niet af
http://www.infostradaspor(...)t_news&textID=572056quote:Sport1 Pitlane is a HTML5 based website (http://pitlane.sport1.nl) which is freely accessible for all Formula 1 fans and can be used on all tablets, laptops and desktops. The goal of Pitlane is to offer an enriched experience for Formula 1 fans watching a live Formula 1 race, but the information is also suited for Formula 1 fans who are unable to follow the race on television.
Hieronder in het nederlands van de site.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]
http://pitlane.sport1.nl/
Daar kan iedereen (voor zover ik kan beoordelen) met of zonder Sport1 abo het "tweede scherm" bekijken. Geen idee welke beelden daar op te zien gaan zijn, maar dit schrijven de makers erover:
[..]
http://www.infostradaspor(...)t_news&textID=572056
Dus ongeacht abo zou die gewoon moeten werken op alles wat met HTML5 overweg kan. En ze zeggen zelf dat de getoonde informatie ook genoeg moet zijn voor iemand die niet live op tv kan kijken.
quote:Wat is Sport1 Pitlane?
Pitlane is het tweede scherm boordevol statistieken dat Sport1 in samenwerking met de Infostrada Sports Group voor de echte Formule 1 fan heeft ontwikkeld. Het biedt tijdens alle 19 live Grand Prix races van dit seizoen een schat aan statistische informatie. Zo blijf je als fan nauwgezet op de hoogte van de snelste rondetijden, posities die de coureurs op de baan hebben en alles wat er tijdens de race gebeurt.
Maar dat is niet alles; je kunt Sport1 Pitlane ook gebruiken om gedetailleerde informatie over alle coureurs, circuits en de verschillende klassementen naar voren te halen. Tenslotte is het ook nog mogelijk om via twitter te chatten met andere gebruikers van Sport1 Pitlane.
Hoe gebruik ik Sport1 Pitlane?
Sport1 Pitlane is als HTML5 oplossing geschikt voor het bekijken via alle soorten tablets, laptops en desktops. Sport1 wil met Pitlane een toegevoegde waarde bieden aan het kijken naar een live Formule 1 race, maar kan ook als individuele oplossing gebruikt worden.
Pitlane is voor iedereen in Nederland gratis te gebruiken, er zijn geen extra kosten aan verbonden.
Vragen over Sport1 Pitlane?
Heeft u vragen over het gebruik van Sport1 Pitlane of wilt u suggesties doen voor het verbeteren van de dienst? Deze zijn van harte welkom via klantenservice@chellomedia.com.
quote:Claire Williams shaping up as new team boss
Claire Williams could be shaping up to take over at the helm of her father's famous British team.
When Claire's mother, Ginny Williams, died in the days preceeding the recent 2013 season opener, it emerged her father Sir Frank Williams would also not travel to Australia.
As technical boss Mike Coughlan stepped up to stand in as acting team boss, he declared in Melbourne that he was only running the team for one race "until Claire is able to come back".
The comments triggered reports that Claire, 36, is already the team boss.
Officially, she is head of marketing, having quickly gained a few promotions at the Oxfordshire based team in the past 18 months.
A report in the Telegraph on Thursday said Frank Williams, 70, has already declared that a succession plan is in play.
"It really freaked me out when he said that," Claire, whose boyfriend is Pastor Maldonado's engineer, said.
"When I first came here, he was not keen on the idea at all. He didn't want to be seen to have his children working at Williams."
But things have changed. Last year, Frank stepped down as a director on the board of his own team and was replaced by Claire.
She admitted things have been speeding ahead "quickly".
"People have been speculating, whispering 'that will be your role one day', and as I keep making these steps up I suppose it is becoming a deeper conversation.
"But Frank is still our team principal," said Ms Williams. "At the moment I'm very content to work alongside him, learning as much as I can. Whether I take over one day is yet to be seen."
Ik heb in mijn tijd als Sport PR nog weleens met haar gebeldquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
is idd nog wachten op bevestiging. Ken haar naam nog wel uit de tijd dat ze persberichten verstuurde. Is nog niet lang geleden dat ze dat deed
ik liet dat soort dingen altijd aan Olga overquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb in mijn tijd als Sport PR nog weleens met haar gebeldErg aardige dame
Die had toen een soort van sabbatical (geloof ik)quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik liet dat soort dingen altijd aan Olga over
of ze was voor de 37ste x de crew uitquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Die had toen een soort van sabbatical (geloof ik)
Dat kan ook wel jaquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
of ze was voor de 37ste x de crew uit
Heb ik iets gemist? Iets te maken met wat ze op FB regelmatig update?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu is het wel definitief dat ze de crew uit is.
geen idee wat ze daar op zet, daar ik geen FB heb. maar als het over genealogie gaat dan is het een ja.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Iets te maken met wat ze op FB regelmatig update?
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:20 schreef franklop het volgende:
We zoeken nog wel crew sanger! Intresse in een comeback net als West en toek?
Jjdj heeft me ook al eens gepolst. Heb er niet genoeg tijd voor ben ik bang.....quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:20 schreef franklop het volgende:
We zoeken nog wel crew sanger! Intresse in een comeback net als West en toek?
wat wil je dan wel doen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:20 schreef Joene het volgende:
Ik wil best crew maar ga geen suffe nieuwsberichten meer posten
net als vroegah, mee werken / denken / verbeteren F1manager , punten in / door voerenquote:
beterquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
beetje wat ik dus nu doe
en doorvoeren kennen we niet meer, want dat gaat niet meer handmatig
dat is aan de ER's. Daar ga ik niet meer overquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:41 schreef Joene het volgende:
Dus als er behoefte aan is hoor / lees ik het wel
het maakt mij niet uitquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is aan de ER's. Daar ga ik niet meer over
logisch, als er gratis betere alternatieven zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:59 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.telegraaf.mobi(...)f1-race-doen-we-niet
Begrijpelijk. Ik heb wel Sport1 genomen, maar ik ben er niet weg van. Daarom heb ik ook een overzicht gemaakt met daarin de maanden waarin ik Sport1 nodig heb om F1 te kunnen kijken. In de andere maanden neem ik geen Sport1, omdat BBC dan ook races live heeft. Ik heb Sport1 dan in de volgende maanden "nodig":quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:59 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.telegraaf.mobi(...)f1-race-doen-we-niet
Die wedstrijden kijk ik dan wel op de Duitserquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:25 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Ik heb wel Sport1 genomen, maar ik ben er niet weg van. Daarom heb ik ook een overzicht gemaakt met daarin de maanden waarin ik Sport1 nodig heb om F1 te kunnen kijken. In de andere maanden neem ik geen Sport1, omdat BBC dan ook races live heeft. Ik heb Sport1 dan in de volgende maanden "nodig":
Maart (Australië, Maleisië)
April (Bahrein)
Mei (Monaco)
Juli (Duitsland)
September (Singapore)
Oktober (Korea)
November (Abu Dhabi, Amerika)
Streamen is helaas geen optie, daar is mijn internetverbinding te langzaam voor.
Ja, ik zat ook al aan de Duitse RTL te denken, maar zij hebben veel reclame toch? Enig idee hoeveel reclameblokken ze gemiddeld per race hebben?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Die wedstrijden kijk ik dan wel op de DuitserIk zeg mijn Sport1 abbo op na de actie-periode
Geen idee eigenlijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:49 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ja, ik zat ook al aan de Duitse RTL te denken, maar zij hebben veel reclame toch? Enig idee hoeveel reclameblokken ze gemiddeld per race hebben?
4x 30 sec per racequote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:49 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ja, ik zat ook al aan de Duitse RTL te denken, maar zij hebben veel reclame toch? Enig idee hoeveel reclameblokken ze gemiddeld per race hebben?
Ik ga de 3 maanden van Sport1 uit zitten. Daarna ga ik de race wel volgen op de BBC.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:25 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Ik heb wel Sport1 genomen, maar ik ben er niet weg van. Daarom heb ik ook een overzicht gemaakt met daarin de maanden waarin ik Sport1 nodig heb om F1 te kunnen kijken. In de andere maanden neem ik geen Sport1, omdat BBC dan ook races live heeft. Ik heb Sport1 dan in de volgende maanden "nodig":
Maart (Australië, Maleisië)
April (Bahrein)
Mei (Monaco)
Juli (Duitsland)
September (Singapore)
Oktober (Korea)
November (Abu Dhabi, Amerika)
Streamen is helaas geen optie, daar is mijn internetverbinding te langzaam voor.
Ietsje meer heb ik het idee, maar veel minder dan bij RTL vorig jaar en bij Veronica straks. Ik vind het prima te doen en het duits is redelijk te volgenquote:
Helemaal eens. Singapore is meestal nog wel verrassend leuk, maar de rest. Tevens is het commentaar echt matig met best veel fouten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:24 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik ga de 3 maanden van Sport1 uit zitten. Daarna ga ik de race wel volgen op de BBC.
De mooiste grandprix van de kalender is te volgen op BBC. Alleen de gp van Duitsland is niet te volgen helaas moet ik die missen maar is toch in de zomer en dan is toch vaak mooi weer om voor de tv te hangen.
Ik ga geen Sport1 nemen voor de gp van Hongarije,Singapore,Zuid-Korea,India en Abu Dhabi. Deze banen zijn toch saai. Dan vindt ik 15 euro te veel en nu zijn de race op Sport1 nog geen euro waard.
Soms vraag ik me af of die kerel niet gewoon levensmoe isquote:Op maandag 25 maart 2013 18:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kubica rijdt bijna een ravijn in![]()
http://news.sky.com/story(...)ubica-in-rally-crash
Knap dat veel mensen zijn uitgeweken naar de BBC, want volgens het schema in de OP moet de eerste wedstrijd die de BBC uitzendt nog komenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:59 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.telegraaf.mobi(...)f1-race-doen-we-niet
De BBC heeft wel altijd een 2 uur durend programma later op de dag met een samenvatting van de race van ongeveer een uur.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:32 schreef D. het volgende:
[..]
Knap dat veel mensen zijn uitgeweken naar de BBC, want volgens het schema in de OP moet de eerste wedstrijd die de BBC uitzendt nog komen
quote:Op maandag 25 maart 2013 23:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De BBC heeft wel altijd een 2 uur durend programma later op de dag met een samenvatting van de race van ongeveer een uur.
Na de dag ervoor volledig gedomineerd te hebben door elke klassementsproef te winnen.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kubica rijdt bijna een ravijn in![]()
http://news.sky.com/story(...)ubica-in-rally-crash
Ik heb ook nog geen niet-haperende stream kunnen vinden met verstaanbaar commentaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:25 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Ik heb wel Sport1 genomen, maar ik ben er niet weg van. Daarom heb ik ook een overzicht gemaakt met daarin de maanden waarin ik Sport1 nodig heb om F1 te kunnen kijken. In de andere maanden neem ik geen Sport1, omdat BBC dan ook races live heeft. Ik heb Sport1 dan in de volgende maanden "nodig":
Maart (Australië, Maleisië)
April (Bahrein)
Mei (Monaco)
Juli (Duitsland)
September (Singapore)
Oktober (Korea)
November (Abu Dhabi, Amerika)
Streamen is helaas geen optie, daar is mijn internetverbinding te langzaam voor.
ja, het word steeds erger.. net als dat ze tegenwoordig bij elke druppel regen stoppenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:12 schreef THEFXR het volgende:
de F1 is wel mieterig, tegenwoordig als ze elkaar raken krijgen ze al een straf, bij andere klasse zijn ze niet zo zielig.
Leuk voor Marokaanse mannenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.retroformula1.com/shop/Multi21/Shop_Multi21.html
Ik zie de ironie van deze post wel na afgelopen weekendquote:
Hier was gelukkig alleen Mercedes aan het trainen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zie de ironie van deze post wel na afgelopen weekend
quote:27th March 2013. Grove, UK. Williams Grand Prix Holdings PLC (WGPH, Ticker: WGF1) has announced today that Claire Williams is to become the Deputy Team Principal of the Williams F1 Team.
This newly created position will see Claire work alongside Founder and Team Principal Sir Frank Williams to play a pivotal role in the day to day running and long term development of the race team. The position will strengthen the future of the team and create a clear succession path for Williams. The team had planned to announce this new appointment before the start of the 2013 season, but following the death of Lady Virginia Williams earlier this month, it was decided by Frank and Claire to delay this announcement to afford the family privacy.
Claire will take up her new position with immediate effect, whilst also retaining her Commercial Director role leading the marketing, communications and sponsorship functions of the business. Claire will continue to be part of the Company’s Board of Directors and will be supported by and work in collaboration with the full Board.
Claire has been Director of Marketing and Communications at Williams for the past year and has been responsible for continuing to develop the commercial strategy of the business and generating new revenue for the team. She has grown through the organisation over the last ten years, starting as a Williams press officer in 2002. In 2010 she was promoted to Head of Communications and after Williams floated on the Frankfurt Stock Exchange in 2011, she took on the position of Head of Investor Relations.
Speaking about Claire’s new role, Sir Frank Williams commented; “Over the past decade Claire has worked tirelessly for Williams. Her knowledge of the sport and passion for the team is unquestionable and I’m proud to say that during her time here she has proven herself to be one of our most valuable assets. With Claire being appointed Deputy Team Principal, I know the future of Williams is in extremely safe hands. This appointment also had Ginny’s blessing who I know would have been incredibly proud to have seen Claire taking on this position by my side.’’
Commenting on her new role, Claire Williams said; “I’m truly honoured to be taking on the role of Deputy Team Principal and look forward to working alongside Frank to help run the team this season and beyond. I have grown up in the sport and have learnt the ropes from one of Formula One’s legendary Team Principals and as a result I feel well equipped for this new challenge. I understand the commitment that every person within the team gives each day to see our car out on the track and I am determined to see us back at the top. I don’t underestimate the challenges that lie ahead but I have the full support of the Board and a very talented Executive Committee who will be invaluable as I move forward in this role. It has been a sad month for my family and Williams as a company following the death of my mother, but as the season takes hold we must look to the future. It will be a privilege to play a part in taking the team into what I hope will be a successful next chapter.”
Niet echt, de deal met Bianchi (in ruil voor korting bij Ferrari) ging niet door, dus vermoedde ik al dat ze door zouden gaan met Mercedes. Blijkbaar hebben ze met Sutil en Mercedes een goede deal kunnen sluiten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
Toch wel enigszins verrassend, omdat er mogelijk sprake zou zijn van een overstap van Force India naar Ferrari-motoren
Force India breidt deal met Mercedes uit
Cosworth heeft nog altijd geen plannen voor de bouw van een V6 aangekondigd en het project van PURE is ter ziele.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 02:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
McLaren dan in 2014 met Cosworth of Pure motoren als Honda ze niet op tijd klaar krijgtAaangezien denk ik geen enkele andere leverancier ze dan nog wat wil leveren.
Renault vindt dat ze al teveel teams hebben.
Ferrari zal McLaren nooit motoren geven
Mercedes zegt doei
Dan blijven Cosworth en Pure over..
En wellicht Marussia volgend jaar met Ferrari?Die auto had denk ik echt een flink stuk sneller kunnen zijn met een betere motor dan de Cosworth.. En nog zijn ze sneller dan Caterham die dezelfde motoren als Red Bull gebruikt..
![]()
Ik denk dat je iets teveel doem denkt mbt. de krachtbron en de hoeveelheid fabriekssteun die er wel of niet is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:24 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop voor McLaren dat het een 'gewoon' contract is, dan staan ze sterk. Anders word 2014 echt een rampjaar voor ze.
Wel jammer. Die Mario vond ik een puike kerel. Werkt ie nog altijd met Coronel? Dat volg ik niet helemaal meerquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:47 schreef M.Melandri het volgende:
Het gaat een beetje de Williams kant op met McLaren, nadat BMW met een eigen team kwam ging het ook snel bergafwaarts met ze.
De engineer van PURE (Gilles Simon) zou al bij een andere motorenfabrikant (Honda?) aan de slag zijn om een F1 motor te bouwen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Cosworth heeft nog altijd geen plannen voor de bouw van een V6 aangekondigd en het project van PURE is ter ziele.
Als je er zo van overtuigd bent, dan zou ik er maar op gaan weddenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:04 schreef nabroer het volgende:
Vettel is een vuile vieze Duitse teringlijer. Maar met deze mentaliteit wordt hij dit jaar
voor de 4e maal kampioen. En 7 keer zal waarschijnlijk ook wel lukken.
Nee, Mario Theissen is 2 jaar geleden al op pensioen gegaanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel jammer. Die Mario vond ik een puike kerel. Werkt ie nog altijd met Coronel? Dat volg ik niet helemaal meer
komt er voorlopig niet van, nu Audi zich nog richt op DTM en Le Mans. Moederbedrijf VW is juist in de rallysport gestapt, waardoor een komst van het concern naar de F1 de komende vijf jaar niet aan de orde zal zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:18 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Een samenwerking met volkswagen zou prachtig zijn
McLaren Audi
Weersverwachtingen langer dan 7 dagen vooruit zijn net als horoscopen: complete onzin maar niemand onthoudt de foute voorspellingen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:43 schreef Haarklip het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dit een grapje is.
Toch zit er altijd een kern van waarheid in, maar zo'n simpel overzichtje klopt idd voor geen meter.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Weersverwachtingen langer dan 7 dagen vooruit zijn net als horoscopen: complete onzin maar niemand onthoudt de foute voorspellingen.
Heb je het nou over het weerbericht of over horoscopen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch zit er altijd een kern van waarheid in, maar zo'n simpel overzichtje klopt idd voor geen meter.
Weerberichtquote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je het nou over het weerbericht of over horoscopen?
Hoe walgelijk kan het zijn om al jaren in de beste auto te rijdenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:17 schreef Haarklip het volgende:
Wel mooi hoe Red Bull het verhaal nu weer weet te verdraaien zodat Vettel niet al te slecht in het nieuws komt. Wat lijkt me dat toch een walgelijk team om voor te rijden zeg, van mij mogen ze de Formule 1 verlaten, want ze verneuken de sport gewoon (net zoals Ferrari dat jaren geleden deed).
Nee daar heb ik het niet over. Hoe het er aan toe gaat binnen het team en hoe ze zich naar buiten gedragen, daar word ik een beetje misselijk van.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe walgelijk kan het zijn om al jaren in de beste auto te rijden
Dat komt overal voor in dit soort situaties, ik heb niet de indruk dat dit bij RBR anders is dan bij Ferrari, McLaren of Williams toen die in soortgelijke situaties terecht kwamen. Bij Mercedes was het uiteindelijk net zo triest.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:40 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Nee daar heb ik het niet over. Hoe het er aan toe gaat binnen het team en hoe ze zich naar buiten gedragen, daar word ik een beetje misselijk van.
In tegenstelling tot berichten dat een van de VAG-merken de Formule 1 in zou willen stappen. Zulke berichten komen minstens een keer per jaar voorbij.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt er voorlopig niet van, nu Audi zich nog richt op DTM en Le Mans. Moederbedrijf VW is juist in de rallysport gestapt, waardoor een komst van het concern naar de F1 de komende vijf jaar niet aan de orde zal zijn.
Ze hebben merken genoeg, nu Audi Porsche een beetje heeft weggedrukt uit LeMans zou F1 voor Porsche nog best een optie kunnen zijnquote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:50 schreef Beach het volgende:
Vergeet niet dat Audi Ducati bezit en daardoor al in de MotoGP zit. F1 kunnen we wel vergeten.
Nee dan is het goedquote:
Porsches verkopen zo ook wel, daar hebben ze de F1 niet voor nodig. Bentley en Bugatti kunnen er ook weinig voordeel uit halen, Audi heeft Le Mans al, Volkswagen zit in het WRC, Seat in het WTCC en Skoda vind ik niet heel erg bij de F1 passen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben merken genoeg, nu Audi Porsche een beetje heeft weggedrukt uit LeMans zou F1 voor Porsche nog best een optie kunnen zijn
Ik denk dat het voorlopig niet van komt.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:18 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Een samenwerking met volkswagen zou prachtig zijn
McLaren Audi
Dat kan je van VW en Audi natuurlijk ook wel zeggen. Ik zie het ook niet 1, 2, 3 gebeuren hoor, daar niet van.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Porsches verkopen zo ook wel, daar hebben ze de F1 niet voor nodig. Bentley en Bugatti kunnen er ook weinig voordeel uit halen, Audi heeft Le Mans al, Volkswagen zit in het WRC, Seat in het WTCC en Skoda vind ik niet heel erg bij de F1 passen.
enige waar Audi in de verdrukking zit/zat is de DTM. Vorig jaar waren ze niet snel genoeg tov BMW en Mercedesquote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Porsches verkopen zo ook wel, daar hebben ze de F1 niet voor nodig. Bentley en Bugatti kunnen er ook weinig voordeel uit halen, Audi heeft Le Mans al, Volkswagen zit in het WRC, Seat in het WTCC en Skoda vind ik niet heel erg bij de F1 passen.
Pfff bijna die vangrail in zn arm!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef vosss het volgende:
Kubica is weer op zn plaat gegaan. 1ste 8 proeven gewonnen en nu in de vangrail.
Gelukkig niet gewond.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48426
Hopelijk heeft ze dit jaar wat meer geluk. Maar als het aan haar ligt, gaat ze wat jonge jochies vernederen tot het bot. Stampen dat Beitske kanquote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:33 schreef JohnB52 het volgende:
Speciaal voor Meike26:
http://www.f1today.net/nl(...)leiding-van-red-bull
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gaan we nou nog steeds vasthouden aan de seksestrijd? Met die mentaliteit zijn we over 50 jaar nog geen steek verder. Gewoon de snelste coureur in de auto en of dat nou een man of vrouw is maakt geen hol uit.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hopelijk heeft ze dit jaar wat meer geluk. Maar als het aan haar ligt, gaat ze wat jonge jochies vernederen tot het bot. Stampen dat Beitske kan![]()
http://www.yallaf1.com/20(...)om+%28YallaF1.com%29quote:Red Bull punish Vettel by demoting him to Toro Rosso for Chinese GP
1 April, 2013
Sebastian Vettel will race in China for Toro Rosso
The aftermath of the Multi 21 team orders saga continues to rage, and today it has emerged that Red Bull have mandated that their errant world champion Sebastian Vettel will be ‘punished’ for his disobedience in Malaysia and demoted to the Toro Rosso team for the Chinese Grand Prix.
Although Vettel apologised in person to the Red Bull back room staff at the team’s Milton Keynes head quarters last week, the team’s senior management – bar one – were in favour of additional disciplanary action as the authority of team principal Christian Horner was severely undermined by the Sepang incident.
A team insider revealed, “Initially Christian [Horner] was not upset because it was quite normal procedure in the team, this happens all the time with Seb – he never listens. But once the paddock, particularly Flav [Briatore], started sticking the knife into Christian and questioning his leadership, it became a question of damage control.”
Apparently the catalyst for Horner’s reaction, was a caption photo of Vettel joking about the incident with Michael Schumacher, this prompted the team principal to act with greater resolve.
The cartoon that caused all the trouble
Meanwhile the world champions have confirmed that Toro Rosso driver Daniel Ricciardo will be promoted to Vettel’s Red Bull RB9 seat for the race in Shanghai.
Ricciardo will join fellow Australian Mark Webber in the team’s line-up, an all Aussie affair for the Chinese Grand Prix.
The Red Bull statement, which will be released later today, said: “Red Bull Racing have decided that Sebastian Vettel will be demoted to our junior Toro Rosso team for the Chinese Grand Prix weekend – Round 3 of the 2013 Formula 1 world championship – with Daniel Ricciardo promoted to the champion’s RB9 for the race in Shanghai.”
“The reason for this action is a result of Sebastian’s disobedience and ignoring the team’s Multi 21 call to hold station during the Malaysian Grand Prix. This measure by the team shows our resolve in dealing with the champion’s ill discipline on that day.”
“At the same time we are very proud to have two Australian drivers in the line-up of our main Red Bull team for the first time ever, with Daniel Ricciardo joining Mark Webber in the team for the occasion of the race in China.”
Daniel Ricciardo and Mark Webber celebrate the good news in the traditional Aussie way – with a barbee
“We hereby believe our actions will bring to an end this Multi 21 saga that has negatively affected our team. When we managers on the pitwall want to stop drivers from racing in a grand prix they must obey our decisions. The pit wall is the command centre of a team. If drivers start ignoring pit wall instructions and race when they want, we will have real racing and we don’t want that in our sport.”
When asked for comment Vettel replied, “I accept the team’s decision, and will make the most of my return to Toro Rosso where I won my first ever grand prix.”
However, he added, “I have apologised to my team, but will continue to say that I misunderstood or did not properly hear the instructions. They said on the radio: ‘Do not overtake Mark, do not fight’ but my radio was crackling and what I thought I heard was: ‘What steak do you want tonight’ – it is very difficult to hear what they say on our intercom system….”
Toro Rosso staff were happy to see Sebastian Vettel back at Faenza
Meanwhile Ricciardo commented on his big break, “I need to make the most of this opportunity and I thank Red Bull for faith shown in me. When they call Multi-21 from the pitwall I will jump on the brakes. Simple mate.”
Webber was unavailable for comment as he was surfing somewhere on the Great Barrier Reef to get away from the F1 sharks and spend some quality time with himself, as he contemplates being shafted yet again by his teammate.
Outspoken Red Bull consultant Helmut Marko, Vettel’s mentor, was incensed by the decision, “This is a ridiculous decision by Red Bull. If they didn’t pay me so much, and if I did not enjoy my power trip so much I would resign. Everyone knows Adrian [Newey] saves weight everywhere, including the radio and as a result Red Bull radio communications are very bad. Seb did not hear the order, he thought they were talking about his dinner… And anyway this is racing and team orders, that do not favour Seb, should not be part of racing.”
Sebastian Vettel won his first ever grand prix with Toro Rosso at Monza in 2008
Reports from Faenza indicate that Vettel’s return to the team for a seat fitting ahead of the weekend in China was well received. The team members gave him a hearty welcome when he arrived at the factory, throwing him in the air in celebration, as is the local tradition in that part of Italy.
Vettel drove in 25 grands prix for Toro Rosso winning his first Formula 1 race with the team when he powered to victory in the 2008 Italian GP at Monza.
Final word to Horner, ”On the positive side, having two Australian drivers in the team is our way of support and sympathy for Australia where our campaign ‘Red Bull gives you wings’ has been taken literally by many from down under. Sadly, injuries and near death experiences have ensued as a result of our advertising. Today we also launch our new advertising campaign down under: Red Bull doesn’t really give you wings so please stop jumping off
Ja daar heb je wel allemaal gelijk in, maar dit kan je sowieso niet stoppen voordat het tegendeel zich bewezen heeft. Danica Patrick is een goed voorbeeld hoe het moet en word gerespecteerd in haar klasse. Maar vóórdat een vrouw gerespecteerd word in de F1, zou ze er ook al in moeten hebben gereden. Met bepaalde prestaties, wil zij gerespecteerd worden en de seksestrijd stoppen.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:55 schreef twiFight het volgende:
Ja, maar zolang je er zelf over doorgaat, wordt het ook niet beter
Volgens mij hadden ze een aantal jaren geleden hier eens een item over in de F1. Resultaat was dat bijna iedere F1 coureur graag een vrouw in de F1 zou zien (maar de meesten denken dat het niet snel gebeurt). Het eerste team met een vrouw kan wel op een flinke portie media aandacht rekenen (= meer sponsors!), maar er zal natuurlijk wel eerst een vrouw moeten zijn die het waar kan maken. Aan het einde tellen natuurlijk alleen de punten. Onsportieve acties verwacht ik niet in de F1, daar wordt door de FIA goed op gelet.
Overigens geldt dat 'vernederen' meer voor lichamelijke sporten, aangezien mannen meer spieren hebben en dus in het voordeel zouden moeten zijn bij lichamelijke (kracht)sporten. Bij F1 geldt dat ook niet echt. Je moet nog steeds een keiharde conditie hebben (go go Jenson!), maar F1 gaat ook om kunnen sturen, je auto aanvullen aanvoelen, concentratie niet verliezen en goed samenwerken met je team.
Kijk even op de kalender als je wil.quote:Op maandag 1 april 2013 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Ze weten de media wel weer te vinden in iedergeval, met een dosis zelfspot.
Lijkt mij wel humor als ze dit nog gaan waarmaken ook. Dan heb je pas een stunt
Ik wou het al niet zeggen, omdat ik dacht dat ze dat wel in de gaten zou hebbenquote:Op maandag 1 april 2013 11:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kijk even op de kalender als je wil.
quote:In a pre-emptive statement – just in case Vettel lands the STR on pole and wins the race – Alonso and Hamilton have issued a joint press release stating the other as the greatest driver in F1, most deserving of the title.
Kimi was seen at a bar with six beautiful women in tow, mumbling something apparently unrelated to this topic.
On a separate note, Pirelli announced it will be bringing its latest tire to China, – the ultra soft fruit chew – signified by pink striped marking. It is only expected to last two laps before losing flavor and popping with a loud snap, throwing off stringy clag that sticks firmly to hair and shoe soles – but not asphalt (similar to its other compounds).
Volgens mij is de autosport de meest geemancipeerde sport die er is. Al sinds de jaren 20 doen vrouwen gewoon mee en kunnen ze winnen als ze goed zijn, want die auto is te duur en per definitie te langzaam om aan een ander te geven dan degene die er het hardst mee gaat. Helle Nice, Violette Morris, Pat Moss, Michelle Mouton, Lella Lombardi, Kay Petre, allemaal geen enkel probleem, die discussie was in de jaren 20 al overbodig geworden. Het is juist vaak een voordeel qua aandacht en marketing, zeker als je goed bent. Of mits je goed bent, op een vrouw die er zit omdat ze vrouw is zit niemand te wachten.quote:Op maandag 1 april 2013 09:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel allemaal gelijk in, maar dit kan je sowieso niet stoppen voordat het tegendeel zich bewezen heeft. Danica Patrick is een goed voorbeeld hoe het moet en word gerespecteerd in haar klasse. Maar vóórdat een vrouw gerespecteerd word in de F1, zou ze er ook al in moeten hebben gereden. Met bepaalde prestaties, wil zij gerespecteerd worden en de seksestrijd stoppen.
Als Beitske Visser bijvoorbeeld in de STR van 2015 komt te zitten en ze bungelt het hele jaar onderin de uitslagen, dan kan je nog zo hard en fel strijden tegen die seksestrijd, maar dan word er toch wel geconcludeerd dat een vrouw in de F1 verspilde pr-moeite is.
Zoals je zelf al zegt, het gaat om de spieren, voornamelijk nek/rug spieren. Vrouwen hebben daar gewoon minder van en moeten harder aan de bak willen ze de G-krachten in een F1 wagen kunnen beheersen. Ik zie het graag gebeuren en ja ik denk dat Beitske misschien wel het grootste talent is om het tot de F1 te schoppen. Maar dan moet ze er nog een hoop voor doen. Benieuwd wat zij dit jaar presteert in de Duitse Formule 3![]()
Ik gun het haar van harte, net als Danica het tot de hoogste autosportklasses heeft weten te schoppen in de VS, maar ik blijf wel sceptisch. Zowel de seksestrijd in de F1 als de prestaties van een vrouw in de F1 in het algemeen.
Trouwens, ik ga er niet echt over door, maar als je als vrouw de snelste bent op de kartbaan, is dat gewoon erg tof om die reacties te zien van de mannen/jochies, dat is goud waard![]()
quote:Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz heeft toegegeven dat Kimi Räikkönen ‘een kandidaat’ zou zijn voor een Red Bull-zitje, mits deze vrij zou komen.
De uitspraak is opvallend aangezien Red Bull alle speculaties rond het vertrek van Mark Webber de kop in heeft gedrukt.
“Räikkönen is altijd kandidaat”, vertelt Mateschitz. “Hij is altijd snel, een echte topcoureur.”
De Oostenrijker heeft al eerder laten blijken een zwak voor de Finse coureur te hebben, toen hij hem sponsorde in zijn rally-avontuur in 2010 en 2011.
Mateschitz is echter wel vaak degene die Webber beschermd. Toch zinspeelt hij niet op een vertrek van de Australiër. “Alles ligt nog open. Echt waar. Webber bepaalt zelf wanneer hij met pensioen gaat of het team verlaat. Hij kan ook in 2014 nog voor het team rijden, want hij is altijd goed genoeg geweest. Hij is zeker nog welkom.”
“We hebben ook nog twee jonge coureurs die het over kunnen nemen”, vervolgt de Oostenrijkse miljardair. “Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne zijn uiteraard ook nog in de race om het zitje. Zo zie je maar, iedereen kan het nog worden.”
Saillant detail is overigens dat Webber, volgens de Duitse krant Bild al in gesprek is met Porsche over een zitje bij een nieuw prototypeteam voor de Le Mans-series. Dit is echter nog niet officieel bevestigd.
Over één ronde sowieso nietquote:Op woensdag 3 april 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Kimi rijdt Vettel nog met twee ijsjes in de hand voorbij
Ik denk dat hij het aflegt in de qualification. Qua racepace is Raikkonen denk ik net iets handigerquote:Op woensdag 3 april 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat je Kimi wat onderschat
Ik sta altijd open voor een potje matten bij de Mac hoor ;-)quote:
Naast Vettel, en boy wat wil ik dat graag zien! Of naast Alonso.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:14 schreef bodylotion het volgende:
Maar Raikkonen naast Vettel of Webber?
Ik snap werkelijk waar niet dat het commercieel aantrekkelijk is om in een van die klassen te rijden...quote:Op woensdag 3 april 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Porsche zal binnenkort het stokje wel van Audi over gaan nemen.
Audi gaat dan misschien naar bijvoorbeeld het WTCC of lagere Formule-klasses?
lagere Formule-klasses zou een eventueel opstapje kunnen betekenen naar de Formule 1. Je hebt gelijk over het WTCC, dat is voor Audi niet interessant, daar het merk meer in het topsegment zit.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet dat het commercieel aantrekkelijk is om in een van die klassen te rijden...
Statistisch gezien hebben de vrouwen het niet heel veel slechter gedaan dan de Denen, maar toch heeft niemand het er ooit over dat het een slecht idee is om een Deen in een formulewagen te zetten. De juiste vrouw kan het in mijn ogen prima gaan doen in de Formule 1, maar ze moet het dan wel weten te redden op eigen kracht en niet alleen op haar geslacht.quote:Op maandag 1 april 2013 09:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel allemaal gelijk in, maar dit kan je sowieso niet stoppen voordat het tegendeel zich bewezen heeft. Danica Patrick is een goed voorbeeld hoe het moet en word gerespecteerd in haar klasse. Maar vóórdat een vrouw gerespecteerd word in de F1, zou ze er ook al in moeten hebben gereden. Met bepaalde prestaties, wil zij gerespecteerd worden en de seksestrijd stoppen.
Daarom, DTMquote:Op woensdag 3 april 2013 23:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Audi zou moeten racen waar BMW racet.
Op de Autobahn zijn die twee elkaars grootste concurrenten op de linker rijstrook.
DTM gaat ook steeds meer uitbreiden naar Azie en de VS de komende jaren, gaat een zeer interessante klasse wordenquote:
Daarom zou ik graag Simona de Silvestro in de F1 zien. Ze kan zich prima meten met de besten in de IndyCars, wat afgelopen race weer bleek.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Statistisch gezien hebben de vrouwen het niet heel veel slechter gedaan dan de Denen, maar toch heeft niemand het er ooit over dat het een slecht idee is om een Deen in een formulewagen te zetten. De juiste vrouw kan het in mijn ogen prima gaan doen in de Formule 1, maar ze moet het dan wel weten te redden op eigen kracht en niet alleen op haar geslacht.
uhuh. Zij is op dit moment de enige die het niveau heeft om echt mee te kunnen doen in de F1quote:Op donderdag 4 april 2013 10:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom zou ik graag Simona de Silvestro in de F1 zien. Ze kan zich prima meten met de besten in de IndyCars, wat afgelopen race weer bleek.
Sebastian Bourdais vergeten ? Niets afdoende aan talent van Simona, maar Bourdais kon ook erg hard racen in de VS, maar had in de F1 maar weinig potjes gebroken. Ik hoop ook wel dat zij de overstap gaat maken, als die kans haar word gegeven. En hopen ook dat zij wat meer aanpassingsvermogen heeft. Daar leek het bij Bourdais vooral fout te gaan.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Zij is op dit moment de enige die het niveau heeft om echt mee te kunnen doen in de F1
Dat had vooral te maken met zijn reflexen, die niet snel genoeg meer waren, doordat hij jarenlang in de VS in zwaardere auto's heeft geracet. Dit is ook bevestigd door STR teambaas Franz Tost. Als hij direct van de F3000 was overgestapt in de F1, dan was het misschien anders gegaan.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Sebastian Bourdais vergeten ? Niets afdoende aan talent van Simona, maar Bourdais kon ook erg hard racen in de VS, maar had in de F1 maar weinig potjes gebroken. Ik hoop ook wel dat zij de overstap gaat maken, als die kans haar word gegeven. En hopen ook dat zij wat meer aanpassingsvermogen heeft. Daar leek het bij Bourdais vooral fout te gaan.
Maar dan nog, Doornbos reed in zijn enige jaar Champ Cars prima en streed zelfs meteen mee om de titel, terwijl hij tot dan toe een heel matige carrière had. Hij heeft het dan wel de Formule 1 gehaald, maar dat wordt nauwelijks ondersteund door eerdere resultaten. Zelfde verhaal geldt trouwens ook voor Justin Wilson.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat had vooral te maken met zijn reflexen, die niet snel genoeg meer waren, doordat hij jarenlang in de VS in zwaardere auto's heeft geracet. Dit is ook bevestigd door STR teambaas Franz Tost. Als hij direct van de F3000 was overgestapt in de F1, dan was het misschien anders gegaan.
Dat is imho een van de redenen dat het voor coureurs uit Amerikaanse raceklassen moeilijker is om in de Formule 1 te rijden dan andersom. Heeft niets met talent te maken maar met de overstap van de zwaardere auto's naar de lichtere Formule 1 wagens, wat meer aanpassing vergt dan andersom.
Doornbos deed het vrij aardig in die Arden destijds? Maar inderdaad voor het mooie had die nog een jaar moeten blijven daar toen gecombineerd met F1 tests enzo. Nu kwam die in een kansloze auto en bij RBR was die puur toevallig binnen gekomen, niet zoals Speed/Liuzzi/Vettel ofzo.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:31 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Maar dan nog, Doornbos reed in zijn enige jaar Champ Cars prima en streed zelfs meteen mee om de titel, terwijl hij tot dan toe een heel matige carrière had. Hij heeft het dan wel de Formule 1 gehaald, maar dat wordt nauwelijks ondersteund door eerdere resultaten. Zelfde verhaal geldt trouwens ook voor Justin Wilson.
Ik geloof best dat de overstap Europa-Amerika makkelijker is dan andersom, maar er zit simpelweg ook een gigantisch niveauverschil tussen. De Silvestro kan inderdaad leuk rijden en is waarschijnlijk de beste vrouwelijke coureur op het moment, maar naar mijn mening zit ze nog heel ver van F1-materiaal.
de publiciteit hoeven we dan weinig aan te doen. dat komt vanzelfquote:Op donderdag 4 april 2013 11:32 schreef Toekito het volgende:
PSM misschien moeten wij van FOK!sport maar een F1-team voor dames gaan beginnen
regel jij even budget?
Crowdfunding via Fok! ?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de publiciteit hoeven we dan weinig aan te doen. dat komt vanzelf
Voor het budget moeten we even een greep in de kas bij bijvoorbeeld Goldman Sachs doen of een bankrekening op de Kaaiman Eilanden plunderen
We kunnen beginnen met een topicquote:
Dat zijn uitzonderlijke talenten. Over het algemeen is het niveau in de F1 toch aanzienlijk hogerquote:Op donderdag 4 april 2013 11:33 schreef nils7 het volgende:
Montoya en Villeneuve zijn ook voorbeelden dat het wel prima kan, vanuit de States naar de EU.
Beiden hebben dan ook maar twee jaar IndyCars gereden voordat ze naar de F1 gingen. Bourdais toch al aanzienlijk langer.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderlijke talenten. Over het algemeen is het niveau in de F1 toch aanzienlijk hoger
PSM over PMS.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:49 schreef Toekito het volgende:
[..]
We kunnen beginnen met een topicdan schrijft PSM er even een leuk stukkie bij
Dat zou dan alleen te zien zijn voor degene die er als eerste achter rijdt. Daarbij doe ze toch de lichten op het dak al uit in de laatste ronde voordat de SC naar binnengaat?quote:Op donderdag 4 april 2013 21:47 schreef twiFight het volgende:
Leuk weetje. Ik vraag me gelijk af of ze daar ook andere boodschappen op tonen. Komt daar bv. ook te staan "SC in this lap" of zo? Wie stuurt Olav even een tweet?
Het spijt mij. Ik wist het al jaren, een tekst is niet mogelijk. De "tekst" is gewoon een plek waar geen LED-verlichting zit.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:47 schreef twiFight het volgende:
Leuk weetje. Ik vraag me gelijk af of ze daar ook andere boodschappen op tonen. Komt daar bv. ook te staan "SC in this lap" of zo? Wie stuurt Olav even een tweet?
kan niet anders, want het lijken maar een paar ledjes te zijn die er op dat schermpje zittenquote:Op donderdag 4 april 2013 23:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die letters zijn zo mooi gevormd ten opzichte van de leds, volgens mij zijn de leds gewoon afgedekt met een stuk plastic of metaal dat Safety Car spelt.
de safety car reist meequote:Op donderdag 4 april 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Reist de safetycar ook mee de wereld over of komt er een van een lokale importeur whatever?
En zou ie echt in de buurt van z'n snelste rondetijd moeten rijden om het F1 veld op stoom te houden of zou er 10 seconden meer in zitten als het echt moest?quote:
op de rechte stukken kan ie wel sneller. Het gaat vooral om de bochtige secties waar de chauffeur zijn best moet doen.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En zou ie echt in de buurt van z'n snelste rondetijd moeten rijden om het F1 veld op stoom te houden of zou er 10 seconden meer in zitten als het echt moest?
Even bij de pit van Red Bull langsrijden.quote:Een minuut vertraging omdat de SC op de verkeerde banden staat is onacceptabel.
was vast niet voor Webberquote:Op vrijdag 5 april 2013 05:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Even bij de pit van Red Bull langsrijden.
Die hebben laatst een 2,05s pitstop gedaan. Absoluut record
Hebben ze er niet 2? Een voor nat en een voor droog?quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:13 schreef twiFight het volgende:
Ik geloof er niks van dat de SC op 100% rijdt. Dat zou nl. inhouden dat er een risico is dat de SC zelf van de baan gaat en dat kun je nou net niet hebben (ondanks dat er geloof ik een backup klaarstaat). Maar zoals Olav altijd zei, ze trappen vast wel door. Er is vast wat winst te halen met betere banden, maar zodra de situatie zich voor doet moet een SC altijd kunnen gaan. Een minuut vertraging omdat de SC op de verkeerde banden staat is onacceptabel.
Denk dat de SC wel kort tegen de 100% als ie over de baan scheurt tussen de sessies door hahahaquote:Op vrijdag 5 april 2013 00:13 schreef twiFight het volgende:
Ik geloof er niks van dat de SC op 100% rijdt. Dat zou nl. inhouden dat er een risico is dat de SC zelf van de baan gaat en dat kun je nou net niet hebben (ondanks dat er geloof ik een backup klaarstaat). Maar zoals Olav altijd zei, ze trappen vast wel door. Er is vast wat winst te halen met betere banden, maar zodra de situatie zich voor doet moet een SC altijd kunnen gaan. Een minuut vertraging omdat de SC op de verkeerde banden staat is onacceptabel.
quote:"The safety car often seems slower than it is, but in actual fact, I tend to drive at my limit during the safety car phase. This means that in Monza, for example, on the main straight I drive at approximately up to 280 km/h. Just look at the figures: A Formula One race car on average is 35-45 seconds faster with every lap it completes, depending on the length of the track. This means that a Formula One car can overtake the safety car every three laps. It’s pretty incredible how well the safety car measures up."
Toch haal ik uit die quote nog niet hoeveel secondes hij per ronde onder de limiet rijdt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lang interview met Bernd Maylander, de Safety Car driver.
http://www.formula1.com/i(...)its_driver/7431.html
[..]
Die reist mee, de aanpassingen die er aan dat ding gedaan moeten worden als een importeur dat moet doenquote:Op donderdag 4 april 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Reist de safetycar ook mee de wereld over of komt er een van een lokale importeur whatever?
Echt niet op de limiet hoor!quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:49 schreef nils7 het volgende:
Hij rijdt in ieder geval op zijn limiet.
Volgens mij is ie wel eens in de grindbak belandt.
Wat is er eigenlijk met die bestuurder van de SC gebeurd? Ik mag hopen dat die ontslagen is en er voor is gezorgd dat die nooit meer een Safety Car zal besturen.quote:
Jawel hoor:quote:
5x het vorige record verbroken. Die zijn echt goed bezig met de stops. Ze hebben ongetwijfeld iets gevonden wat ze "veel" tijd bespaard en structureel ook, anders duik je niet in 1 race 5x onder het vorige record lijkt me.quote:De huidige top van snelste pitstops ooit gemaakt in de Formule 1:
1. M. Webber (Red Bull) - 2,05 seconden (Maleisie)
2. S. Vettel (Red Bull) - 2,13 seconden (Maleisie)
3. M. Webber (Red Bull) - 2,13 seconden (Maleisie)
4. M. Webber (Red Bull) - 2,21 seconden (Maleisie)
5. M. Webber (Red Bull) - 2,26 seconden (Maleisie)
6. J. Button (McLaren) - 2,31 seconden (Engeland 2012)
Niet alleen Red Bull was sneller dan het oude record. Ook Mercedes en McLaren doken onder dit record.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel hoor:
[..]
5x het vorige record verbroken. Die zijn echt goed bezig met de stops. Ze hebben ongetwijfeld iets gevonden wat ze "veel" tijd bespaard en structureel ook, anders duik je niet in 1 race 5x onder het vorige record lijkt me.
Petje af wat dat aangaat.
Nou, dat is wel heel kort door de bocht (no pun intended).quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:12 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk met die bestuurder van de SC gebeurd? Ik mag hopen dat die ontslagen is en er voor is gezorgd dat die nooit meer een Safety Car zal besturen.
Het hangt er ook even vanaf waar we het nu over hebben. Tijdens het oefenen of tussen qualifying rounds in kan hij best volle bak gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Echt niet op de limiet hoor!
90/95% op het kunnen van de bestuurder.
Scheelt weinig op een rondje, heeft dus ook geen zin om volle bak te gaan.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, dat is wel heel kort door de bocht (no pun intended).
Die SC rijden krijgt ook instructies. Hij zit na een bocht en kan dus niet zien wat er op hem afkomt. Als hij te laat de queue krijgt om de baan op te gaan dan kan hij er weinig aan doen. Of stel dat de coureur de gele vlaggen niet ziet en te snel die bocht om gaat? Genoeg redenen te bedenken waarom het niet per se de SC zijn schuld is. Overigens snap ik dat niet elke klasse even veel geld heeft, maar met een burgerlijk chevroletje die racewagens in toom houden? M.i. hadden ze dat beter kunnen oplossen. Genoeg wagens met flink wat power die redelijk goedkoop zijn. Of als Chevrolet ze sponsort dan mogen ze wel met een fatsoenlijke SC wagen aan komen.
Bron: crash.netquote:Following investigations by the FIA Race Director, it was confirmed that while the alert was given to marshals to wave yellow flags and show the SC boards, the safety car driver was not given the go-ahead to drive onto the circuit, let alone cross straight into the centre of the track
Er ligt een witte lijn bij de uitgang van een pitstraat, hier niet anders. Om te denken dat die witte lijn niet geldt voor de Safety Car is simpelweg hypocriet. En dan nog, om gewoon gelijk linksaf de baan op te sturen en daarmee niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar te brengen... Nul respect voor deze man.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, dat is wel heel kort door de bocht (no pun intended).
Die SC rijden krijgt ook instructies. Hij zit na een bocht en kan dus niet zien wat er op hem afkomt. Als hij te laat de queue krijgt om de baan op te gaan dan kan hij er weinig aan doen. Of stel dat de coureur de gele vlaggen niet ziet en te snel die bocht om gaat? Genoeg redenen te bedenken waarom het niet per se de SC zijn schuld is. Overigens snap ik dat niet elke klasse even veel geld heeft, maar met een burgerlijk chevroletje die racewagens in toom houden? M.i. hadden ze dat beter kunnen oplossen. Genoeg wagens met flink wat power die redelijk goedkoop zijn. Of als Chevrolet ze sponsort dan mogen ze wel met een fatsoenlijke SC wagen aan komen.
Daar zetten ze geen safety car voor in natuurlijk, een fp of een Q.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het hangt er ook even vanaf waar we het nu over hebben. Tijdens het oefenen of tussen qualifying rounds in kan hij best volle bak gaan.
Maar als er tijdens een race een ongeluk gebeurd is en de SC moet zorgen dat het veld veilig achter hem komt, dan gaat hij nooit van zijn leven 100% rijden. Het risico is dan te groot dat hij zelf van de baan schuift en dan heb je twee problemen: 1) het veld wordt niet opgevangen, waardoor de marshalls bij ongeluk #1 gevaar lopen, alsook de F1 coureurs en 2) de SC zelf is in gevaar, incl. de coureurs en marshalls.
[edit] op de rechte stukken kan hij uiteraard wel 100% gaan, maar bij het remmen en in de bochten natuurlijk niet. De SC is op dat moment wel 'verantwoordelijk' voor het hele veld.
Ik vraag het me even af. Ik weet dat ze tussen sessies door een ronde over de baan doen, vooral bij een vochtige baan, maar weet even niet zeker of dat met de SC is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Daar zetten ze geen safety car voor in natuurlijk, een fp of een Q.
Je kunt ook heel duidelijk een van de cameras zien, vlak naast de LEDsquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:23 schreef LWD-Godius het volgende:
heb nog even naar een duidelijkere foto gezocht van die SLS amg, het blijkt dat er inderdaad een soort van plexiglas plaat over de leds heen is gemonteerd met een safety car sticker:
[ afbeelding ]
De kleur is wel instelbaar voor elke situatie.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zelf heb ik nooit tijdens de race de SC een fout zien maken in de formule1.
Leuk filmpje wat allemaal mis is gegaan tijdens de SC situatie.
de letter S lijkt er niet helemaal recht op te zijn geplaktquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:23 schreef LWD-Godius het volgende:
heb nog even naar een duidelijkere foto gezocht van die SLS amg, het blijkt dat er inderdaad een soort van plexiglas plaat over de leds heen is gemonteerd met een safety car sticker:
[ afbeelding ]
De kleur is wel instelbaar voor elke situatie.
die laatstequote:Op vrijdag 5 april 2013 19:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zelf heb ik nooit tijdens de race de SC een fout zien maken in de formule1.
Leuk filmpje wat allemaal mis is gegaan tijdens de SC situatie.
Viel me ook op. Eurosport commentators zijn meestal dramatisch.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:43 schreef JohnB52 het volgende:
Commentaar bij de race is nog redelijk te pruimen vind ik.
Morgen weer kijken he!quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Ja kut, zit al de hele tijd te niksen. Besluit ik dan maar om even wat kleine klusjes te doen is de WSR erop
Edit: hey! Stoffel gewonnen![]()
En Melker 5de, ook niet slecht!
Staat al in de agenda met een 10 minuten waarschuwingquote:
Wel met wat geluk natuurlijk, zijn pace moet beter als hij echt om het kampioenschap wil gaan strijden.quote:
Die gebruiken ze al een aantal jaarquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:04 schreef JohnB52 het volgende:
Prijs voor de lelijkste beker is dit jaar ook al bekend.
Je kan er nog n wandklok van maken
Jammer dat ze t niet live uitzenden...quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Staat al in de agenda met een 10 minuten waarschuwing
Of wel, maar dan komt het op Eurosport 2, en die heb ik weer nietquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jammer dat ze t niet live uitzenden...
Idd gratis, maar uit eigen ervaring weet ik (en dan spreek ik over de jaren dat ik in België ga kijken op zowel Spa als Zolder) dat het er pas echt druk is op zondag. Uitstapje voor de hele familie, op zaterdags zitten er meestal enkel liefhebbers. Maar het weer was er ook niet echt na als ik zo de mini-samenvatting zag.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:05 schreef Rodawa het volgende:
Wel pijnlijk trouwens. Commentator: "het publiek vertrekt" en vervolgens laten ze een shot zien van de lege hoofdtribune.
De World Series zijn nog steeds gratis toch? Normaal trok het juist vrij veel publiek, dacht ik.
Ah oke. Ja, het weer vanochtend was daar vooral slecht, tijdens de race was het wel gewoon droog. We zullen zien hoe het morgen is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd gratis, maar uit eigen ervaring weet ik (en dan spreek ik over de jaren dat ik in België ga kijken op zowel Spa als Zolder) dat het er pas echt druk is op zondag. Uitstapje voor de hele familie, op zaterdags zitten er meestal enkel liefhebbers. Maar het weer was er ook niet echt na als ik zo de mini-samenvatting zag.
Ja hoor. Als je in de VS alles met 2 vingers in de neus wint dan kun je misschien net aanklampen bij de middenmoot in de F1. Als Montoya en Villeneuve iets hebben laten zien dan is het wel dat de verhoudingen zo liggen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:33 schreef nils7 het volgende:
Montoya en Villeneuve zijn ook voorbeelden dat het wel prima kan, vanuit de States naar de EU.
Bedankt, maar ik zocht geenszins een bevestiging.quote:
Montoya wat een geweldige rijder was dat zeg.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja hoor. Als je in de VS alles met 2 vingers in de neus wint dan kun je misschien net aanklampen bij de middenmoot in de F1. Als Montoya en Villeneuve iets hebben laten zien dan is het wel dat de verhoudingen zo liggen.
Die auto was wel een behoorlijk eindje los van de rest van het veld ja. Hij was niet slecht of zo, eerst, maar het was een grootheid in de VS, en in de F1 had hij gewoon heel veel te stellen met Panis enzo. Dan ben je geen F1-topper. Het is nou eenmaal een sport waarin je WK kunt worden als je je werk goed doet op het moment dat je het geluk hebt van een superieure auto.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:31 schreef vosss het volgende:
Toch blijf ik het bijzonder vreemd vinden hoe jij van voormalig wereldkampioenen stelselmatig matige coureurs weet te maken.
Wat was er mis in '97 met de rest van het veld dat deze matige Villeneuve WC kon worden als ik vragen mag?
Dat iemand uit de USA niet kan rijden in de regen kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Daar leggen ze de race stop bij de eeste druppel.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Zodra het wat druppelde gleed hij alle kanten op, behalve de juiste, om uiteindelijk vernietigd te worden door Raikkonen, toch ook niet de allersnelste zoals we allemaal weten.
Damn, 38 fastest laps en maar 20 race wins daartegenover.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat iemand uit de USA niet kan rijden in de regen kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Daar leggen ze de race stop bij de eeste druppel.
Overigens weten we inderdaad allemaal dat Kimi geen snelle coureur is. Alleen wel erg vreemd dat de statistieken dat niet staven. Ik snap er niets van:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat nou?
Prijskaartje: 10 miljoen Euro.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:42 schreef vosss het volgende:
VdGarde heeft 2 auto''s gekregen lees ik net:
[ afbeelding ]
Een of ander gaar flutding
[ afbeelding ]
En een leuke hothatch!
Autoverandering. De pre-98 auto's waren zwaarder dan die erna. Dan blijft het wel dat het raar is dat vooral Villeneuve er last van hadquote:Op zaterdag 6 april 2013 20:35 schreef vosss het volgende:
Iemand die in zn eerste jaar 2de werd, in zn tweede jaar 1de en in zn derde jaar 5de bombarderen tot middelmatige flutcoureur is ronduit ridicuul, dat moet je zelf toch ook wel inzien lijkt me
Onderschatte coureur hoor.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:33 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Damn, 38 fastest laps en maar 20 race wins daartegenover.
Matige coureur, die Räikkönen.
Ik vind 'm misschien wel de beste die er rondrijdt op het moment, na Vettel dan.quote:
Fixed.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind 'm misschien wel de beste die er rondrijdt op het moment, na Vettel dan.
Goed punt, zet Alonso er nog tussen en mijn top3 is compleet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind 'm misschien wel de beste die er rondrijdt op het moment, na Vettel dan.
Prost, lachwekkend figuur was dat. Maar toch 4x wereldkampioen geworden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Fixed.
Hij gaat denk ik plek 2 van meeste fastest laps afpakken van Prost dit seizoen.
Alonso staat bij mij op 3.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:16 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Goed punt, zet Alonso er nog tussen en mijn top3 is compleet.
Schumacher met 77 snelste rondes.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Prost, lachwekkend figuur was dat. Maar toch 4x wereldkampioen geworden.
Wie staat op nummer 1 in dat lijstje dan?
Alonso en Hamilton schat ik toch wel hoger inquote:Op zaterdag 6 april 2013 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind 'm misschien wel de beste die er rondrijdt op het moment, na Vettel dan.
Jamaar die zijn niet zo spontaan, open en welbespraakt als Kimi, dus dat telt nietquote:Op zondag 7 april 2013 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso en Hamilton schat ik toch wel hoger in
Ik vind het wel leuk dat hij weer terug is hoor en hij doet het beter dan ik had verwachtquote:Op zondag 7 april 2013 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar die zijn niet zo spontaan, open en welbespraakt als Kimi, dus dat telt niet
Waarom? We waren toch al tot de conclusie gekomen dat lichte auto's ongunstig zijn met een Amerikaanse achtergrond?quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Autoverandering. De pre-98 auto's waren zwaarder dan die erna. Dan blijft het wel dat het raar is dat vooral Villeneuve er last van had
quote:Op zondag 7 april 2013 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Zometeen op Eurosport 2:
12:15
Car racing
Auto GP: Auto GP in Marrakech, Morocco - Second race (60min)
Met Daniel de Jong en Meindert van Buuren
Met aansluitend:
13:15
Car racing
CAR RACING: World Series by Renault in Monza, Italy - Second race (26min)
Met Nigel Melker.
Ja, maar toen had dan iedereen er toch last van moeten hebben? Iedereen had 4 jaar in de (mei) 1994-regelgeving gereden?quote:Op zondag 7 april 2013 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom? We waren toch al tot de conclusie gekomen dat lichte auto's ongunstig zijn met een Amerikaanse achtergrond?
Ik zie alleen FC BAYERN.quote:Op zondag 7 april 2013 13:09 schreef Sinister-D- het volgende:
WSR3.5 nu op ES2
http://www.firstrow1.eu/w(...)-italy---race-2.html
Ja daar kijk ik tegen een premium melding aanquote:Op zondag 7 april 2013 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
probeer deze
http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.html
Ik heb het allemaal gezien toen. Sterker nog ik heb mijn mede F1-kijkers die er niet echt kijk op hebben en nogal makkelijk achter zo'n hype aanhollen vooraf en tijdens gewaarschuwd: Die Montoya gaat het nog moeilijk krijgen met Ralf en dat is geen kwestie van even wennen, en zo geschiedde, pas na een half jaar kon hij enigzins meekomen. Williams had toen een hele goede auto. Die auto was zo goed dat zich zelfs een broederstrijd ontwikkelde tussen Ralf en Michael. Wie heeft het nu nog over Ralf Schumacher als een snelle coureur? Buiten die Williams heeft hij eigenlijk niks laten zien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:05 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Montoya wat een geweldige rijder was dat zeg.
Montoya heeft nog steeds de snelste ronde tijd van Sepang in zijn handen. Ik kan ook nog herinneren dat hij de hoogte topsnelheid haalde in de kwalificatie op Monza.
Hier nog een paar filmpjes van hem. Helaas hebben we zo rijder niet meer in de f1.
Jammer dat hij toen voor Mclaren heeft gekozen had toen beter bij Williams kunnen blijven zitten. Williams heeft zijn top jaren door hem te danken. Daarna de laan uit gestuurd door Mclaren om daarna Nascar te gaan doen.
Hij komt uit Colombia, had voor de CART al in Europa geraced maar ging niet naar de F1 maar naar de VS. Er staat me niets bij van een grote droogte in die jaren dus het zal best eens geregend hebben. En pas in de VS 'bleek' het ineens een supertalent, om vervolgens in de F1 te worstelen met een heel beperkte, middelmatig snelle coureur, en daarna vernietigd te worden door een subtopper.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat iemand uit de USA niet kan rijden in de regen kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Daar leggen ze de race stop bij de eeste druppel.
Wie had anders die snelste rondjes moeten rijden dan? De Colombiaan die eruit is getrapt om rondjes mee te draaien in de NASCAR? Coulthard, de eeuwige brave 2e coureur op zijn ouwe dag? Felipe Massa die over het algemeen niet kon tippen aan de rondetijden van Schumacher en Alonso? Nick Heidfeld misschien? Dat is nog wel een goede kandidaat, sneller dan Raikkonen immers, maar iets zegt mij dat die snelste rondes niet allemaal in een Sauber zijn gereden.quote:Overigens weten we inderdaad allemaal dat Kimi geen snelle coureur is. Alleen wel erg vreemd dat de statistieken dat niet staven. Ik snap er niets van:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat nou?
Hoewel ik het eens ben met je mening over Montoya moet ik zeggen dat Ralf zich 1 jaar lang aardig heeft getoond - 1999. Verder was het niet veel, maar daarin toonde hij zich wel als een belofte, want zo goed kon die Williams niet zijn en toch had ie er overwinningen in kunnen pakken. Maar indertijd moesten we het hebben van Michael en Kimi, die in 2002 en 2004 ook nog jong was en matige auto's onder z'n kont kreeg, waar in 2003 over het algemeen niet de snelste ronden zijn gereden. Of Trulli had het moeten doenquote:Op zondag 7 april 2013 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal gezien toen. Sterker nog ik heb mijn mede F1-kijkers die er niet echt kijk op hebben en nogal makkelijk achter zo'n hype aanhollen vooraf en tijdens gewaarschuwd: Die Montoya gaat het nog moeilijk krijgen met Ralf en dat is geen kwestie van even wennen, en zo geschiedde, pas na een half jaar kon hij enigzins meekomen. Williams had toen een hele goede auto. Die auto was zo goed dat zich zelfs een broederstrijd ontwikkelde tussen Ralf en Michael. Wie heeft het nu nog over Ralf Schumacher als een snelle coureur? Buiten die Williams heeft hij eigenlijk niks laten zien.
McLaren flikkerde hem eruit omdat hij zijn rondjes een seconde langzamer reed dan die Fin. Face it, hij is uiteindelijk gewoon mislukt in de F1, en daarna is hij gaan klagen dat hij het niet leuk vond.
Ik moet er altijd wel om lachen, die F1-fans die zich altijd weer laten foppen door persoonlijke voorkeuren en hoop en zich dan later in allerlei bochten gaan wringen om te verklaren waardoor het toch niet zo goed uitpakte als gehoopt. Vooral bij JPM was dat leuk omdat ik het allemaal zag aankomen, zowel in persoonlijke kring als online, en het daarna zag gebeuren.
Misschien zou ik het ook wel hebben als mijn persoonlijke favorieten dat op persoonlijke gronden waren, maar meestal zie ik eerst iemand rijden met een helm op en dan heb ik meestal al een mening gevormd voor ik zijn gezicht zie en hem hoor praten. Als ik onder de indruk raak ben ik fan. Als ik een hekel had gehad aan Schumacher dan had ik destijds waarschijnlijk ook grote hoop gehad van JPM en waarschijnlijk ook met een boel wishful thinking nog wat van zijn snelheid te maken. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat daar ook aanknopingspunten voor zijn geweest, maar het oordeel over zijn gehele F1 carriere is: Af en toe nog best snel maar veel te vaak veel te langzaam.
[..]
Hij komt uit Colombia, had voor de CART al in Europa geraced maar ging niet naar de F1 maar naar de VS. Er staat me niets bij van een grote droogte in die jaren dus het zal best eens geregend hebben. En pas in de VS 'bleek' het ineens een supertalent, om vervolgens in de F1 te worstelen met een heel beperkte, middelmatig snelle coureur, en daarna vernietigd te worden door een subtopper.
[..]
Wie had anders die snelste rondjes moeten rijden dan? De Colombiaan die eruit is getrapt om rondjes mee te draaien in de NASCAR? Coulthard, de eeuwige brave 2e coureur op zijn ouwe dag? Felipe Massa die over het algemeen niet kon tippen aan de rondetijden van Schumacher en Alonso? Nick Heidfeld misschien? Dat is nog wel een goede kandidaat, sneller dan Raikkonen immers, maar iets zegt mij dat die snelste rondes niet allemaal in een Sauber zijn gereden.
Het F1 veld is natuurlijk in die jaren altijd voor een deel bevolkt geweest door mindere goden: Niet heel slim, geen killers, niet heel betrouwbaar, onhandig in de regen en vooral niet heel snel. De DC's, de Ralfs, de Salo's, Liuzzi's etc. Zonder middelmaat ook geen top natuurlijk. Daar past JPM prima tussen, het is niet zo dat hij de F1 helemaal niet waard was zoals een Da Matta of een Zanardi. Alleen hij kwam binnen als een topper, zat uitsluitend in absolute topauto's en had praatjes als een topper, en reed hooguit als een subtopper, af en toe.
Opzich ben ik het met je eens, alleen vind ik het wel apart om JPM te vergelijken met, met alle respect, Liuzzi of Salo. Daar zit Montoya echt nog wel een paar stappen boven.quote:Op zondag 7 april 2013 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het F1 veld is natuurlijk in die jaren altijd voor een deel bevolkt geweest door mindere goden: Niet heel slim, geen killers, niet heel betrouwbaar, onhandig in de regen en vooral niet heel snel. De DC's, de Ralfs, de Salo's, Liuzzi's etc. Zonder middelmaat ook geen top natuurlijk. Daar past JPM prima tussen, het is niet zo dat hij de F1 helemaal niet waard was zoals een Da Matta of een Zanardi. Alleen hij kwam binnen als een topper, zat uitsluitend in absolute topauto's en had praatjes als een topper, en reed hooguit als een subtopper, af en toe.
Salo was in z'n jonge jaren best redelijk. Wel iets beter dan Sato, dat was echt een kneus.quote:Op zondag 7 april 2013 14:56 schreef Funzel het volgende:
[..]
Opzich ben ik het met je eens, alleen vind ik het wel apart om JPM te vergelijken met, met alle respect, Liuzzi of Salo. Daar zit Montoya echt nog wel een paar stappen boven.
Dat is iemand anders.quote:Op zondag 7 april 2013 15:17 schreef Funzel het volgende:
Sato was niet zo goed nee, maar wel een aanwinst voor de Formule 1 imo.
Prost was goed in de race-afstand afleggen in de kortste tijd. Dat proberen noemen we ook wel racen, en daarin slagen noemen we meestal winnen. Prost was heel snel, alleen ook berekenend en daardoor vaak niet sneller dan nodig was voor de punten.quote:Op zondag 7 april 2013 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben met je mening over Montoya moet ik zeggen dat Ralf zich 1 jaar lang aardig heeft getoond - 1999. Verder was het niet veel, maar daarin toonde hij zich wel als een belofte, want zo goed kon die Williams niet zijn en toch had ie er overwinningen in kunnen pakken. Maar indertijd moesten we het hebben van Michael en Kimi, die in 2002 en 2004 ook nog jong was en matige auto's onder z'n kont kreeg, waar in 2003 over het algemeen niet de snelste ronden zijn gereden. Of Trulli had het moeten doen
Laten we wel zijn, tussen 2002 en 2004 was Kimi gewoon 1 van de beteren, en in 2005 had ie kampioen moeten worden had die McLaren niet 25 mankementen in 20 races. En Alonso, 2005 Webber, Trulli, 2006 Button, Schumacher konden m in die tijd van genoeg afhouden. Hij heeft eigenlijk maar 2 jaar een auto gehad die echt bij de besten van het veld hoorde - maar een echte winnaar is het niet, meer een berekenend rijder als Prost. Laat die nu toevallig 4x WDC zijn geworden met betrekkelijk weinig poles en veel FL's. Is dat nu ook en knuppel?
Is het geen topwagen dan?quote:Op zondag 7 april 2013 15:25 schreef Funzel het volgende:
Nou hij laat nu in de Lotus zien dat hij niet per sé een topwagen nodig heeft om te winnen. (dit is wel voorbarig, maar we zullen zien)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |