Ik kan me dat heel goed voorstellen, ik vind het ook al reuze knap als je de 6 maanden kan volbrengen hoor.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook weer zo. Maar ik denk dat ik met 6 maanden wel klaar ben met kolven (anders dan als ik moet werken).
oh nee! En hoe reageer je dan? En hoe reageert zij dan weer op jou?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye haar eerste tand is net door en nu vindt ze het heel leuk om te bijten
Ik weet het niet, zolang als zij wil denk ik. Bij mijn oudste zijn we ook gestopt op zijn verzoek. Ik moest daar zo om huilen dat ik besloot een zwangerschasptest te doen. Ik vond mezelf zo raar emotioneel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:53 schreef Kwisted het volgende:
Gefeliciteerd Oeke!! Hie lang wil je blijven voeden?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ergens ook een verademing vind dat ze nu een stuk minder afhankelijk is van de borstvoeding. Ze eet goed en we zijn niet meer zo aan elkaar geplakt. Al wil ze meteen drinken als ik maar een paar uur weg ben. Maar met haar curve mag ze ook altijd drinken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Wow, ik kan jullie nu al vertellen dat ik dat jaar niet ga redden. Hoop wel de 6 maanden te redden op deze manier. Liefst met minder kv maar als dat nodig is, so be it.
Dat kan ook zorgen voor borstweigeren, vraag Miss-sly (toch?) maar.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, dat is minder. Luid au zeggen, stoppen met voeden kan helpen.
quote:Op zondag 24 maart 2013 09:57 schreef Kwisted het volgende:
Huer begint ze af en toe te bijten, maar geen tanden gelukkig. Lijkt me pijnlijk!
Voor de mamas die (al eens) gestopt zijn met bv.. Merk je dan ook dat je weer meer energie krijgt?
Nouja, dat hoor ik veel in mijn omgeving. Ik ben dus continue moe.. En er wordt mij dan verteld dat dat wel beter wordt als ik stop met bv. En dat zeggen ze dan niet op een vervelende manier hoor. Maar een vriendin die nu net gestopt is, zegt ook dat ze nu meer energie heeft. Ik denk dat ze daarmee bedoelen, dat je lichaam energie nodig heeft om bv aan te maken ofzo.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:00 schreef bitterend het volgende:
[..]Zou bv dan zorgen dan je minder energie hebt dan?
Zijn niet alle ouders met kinderen ongeacht fles/borst weleens moe? heel moe?
Je moet ongeveer 500 kcal extra eten als je bv geeft om op hetzelfde gewicht te blijven. Dus om aan te komen nog meer, zeg 750-1000 kcal extra. Ik zit gewoon snel vol en eet al best vaak op een dag, dus is aankomen best lastig. En ondergewicht zorgt gewoon ook voor vermoeidheidquote:Op zondag 24 maart 2013 11:00 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Nouja, dat hoor ik veel in mijn omgeving. Ik ben dus continue moe.. En er wordt mij dan verteld dat dat wel beter wordt als ik stop met bv. En dat zeggen ze dan niet op een vervelende manier hoor. Maar een vriendin die nu net gestopt is, zegt ook dat ze nu meer energie heeft. Ik denk dat ze daarmee bedoelen, dat je lichaam energie nodig heeft om bv aan te maken ofzo.
Hoe dan ook, ik bedoel niet dat ik wil stoppen. Maar was vooral benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
Phaidra, geen idee of het bv gerelateerd is. Maar ook ik zit tegen ondergewicht aan en kan moeilijk aankomen. Lastig is dat he!
Otje grijpt zelf mijn tepel om hem in haar mond te stoppen als ik niet snel genoeg ben.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
oh en pincetgreep/klauwen, check! Mijn gezicht en nek zit onder de schrammen. En dat terwijl ik elke dag haar nageltjes even vijl.
Ze pakt me vaak met twee handjes vast, mijn gezicht bijv. Om mij dan, al luid grommend/kreunend, naar haar toe te trekken. En dan krijg ik een zeer natte, kwijlkus/zuignap tegen mijn wang/neus/mond/borst/etc. Herkenbaar?
Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelenquote:Op zondag 24 maart 2013 15:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Otje grijpt zelf mijn tepel om hem in haar mond te stoppen als ik niet snel genoeg ben.
Dat doet joene ook.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelen![]()
quote:
Heeeeel herkenbaar!quote:Op zondag 24 maart 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
oh en pincetgreep/klauwen, check! Mijn gezicht en nek zit onder de schrammen. En dat terwijl ik elke dag haar nageltjes even vijl.
Ze pakt me vaak met twee handjes vast, mijn gezicht bijv. Om mij dan, al luid grommend/kreunend, naar haar toe te trekken. En dan krijg ik een zeer natte, kwijlkus/zuignap tegen mijn wang/neus/mond/borst/etc. Herkenbaar?
dat krijg je met dat rapley hequote:Op zondag 24 maart 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelen![]()
Geen rapley meer voor de mijne, dan zal hij het wel aflerenquote:
Vent of baby?quote:Op zondag 24 maart 2013 20:07 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Geen rapley meer voor de mijne, dan zal hij het wel afleren
Over het eten van mijn vent praat ik meestal niet als rapleyquote:
Het is natuurlijk niet helemaal fair, want ik was al zwanger van nummer 2 toen we stopten met borstvoeden. Maar ik heb dat niet zo ervaren. Wat ik wel heb ervaren was dat het voeden steeds minder 'energie' vraagt. En dat is wat ik zelf nu ook begin te merken, dat L en ik steeds iets langer zonder elkaar kunnen. Dat ze steeds meer ruimte kan laten tussen voedingen. Door bijvoeding voornamelijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:57 schreef Kwisted het volgende:
Voor de mamas die (al eens) gestopt zijn met bv.. Merk je dan ook dat je weer meer energie krijgt?
Ik zou de handleiding erop naslaan, hangt af van de constructie van de kolf denk ik. Volgens de handleiding van mijn Medela Freestyle alleen wassen/ sterilliseren als hij vies is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:44 schreef L-E het volgende:
Moet ik de slangetjes van een electrische kolf ook uitkoken?
Ik heb geen boekjequote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zou de handleiding erop naslaan, hangt af van de constructie van de kolf denk ik. Volgens de handleiding van mijn Medela Freestyle alleen wassen/ sterilliseren als hij vies is.
Staat de handleiding niet online? (die van de mijne wel iig)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb geen boekjeMaar wellicht kan ik Medela wel even mailen.
Ah, natuurlijk wel ja. Mijn zwangere hoofd had dat nog niet bedacht, thanks!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Staat de handleiding niet online? (die van de mijne wel iig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit deed ik ook altijd als de zuigkracht afnam, dan deed ie het altijd weer perfect!
Zeg je het daarmee niet zelf al? Herkenbaar hoor, mijn voorraad slinkt ook hard, maar denk positief: je hebt net al een halve voeding bij elkaar gekolfd!quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:06 schreef Solagratia het volgende:
Met de handkolf krijg ik er alleen maar druppels uit, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en met de hand kolven in een bakje hetzelfde.
Zolena, ik doe inderaad al iets anders ondertussen![]()
Maar ja ik zit wel een beetje in de stress ondertussen. Ik had eerst 16 voedingen in de vriezer maar sinds ik werk (een maand) ben ik alleen maar aan het inleveren. Nu zitten er nog 2 in de vriezer. Als ik vanavond toch onverwacht moet werken (kans is aanwezig vanavond) dan blijf ik in de stad van mijn werk en gaan die 2 voedingen op vanavond. Dan moet ik dus voor vrijdag nog 450 kolven. Net was mijn kolfopbrengst 70
Ja, ziek zijn zorgt voor terugloop in productie, heel logisch dat ze dan gaan regelen overigens, of het valt toevallig samen, maar kan ook zijn omdat ze gisteren en eergisteren wellicht wat minder melk hadden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij hebben we hier een regeldagje. En dat in combinatie met buikgriep bij mijn
Ze hebben allebei een borst vandaag en ik voed zoveel mogelijk op verzoek maar heb gewoon niet genoeg vandaag (ik denk door de buikgriep) dus ik moet ze daarna toch nog een beetje kv geven om de honger te stillen. Andere borst aanbieden kan ook niet want dan heeft zuslief niks meer....
Vannacht wel liggend kunnen voeden gelukkig.....
Nou zeg, voor een volledige productie van 1 kind heb je gemiddeld 500 extra calorieën per dag nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het bij twee kinderen twee keer zoveel kost (het proces is immers hetzelfde), maar laat het 1000 zijn. Eet een pizza en je hebt al 2/3 binnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef mikoxx het volgende:
Vergis je niet in twee kindjes volledig voeden en daarbij kolven. De lk vroeg mij letterlijk hoeveel broden ik van plan was per dag te eten. Succes iig! En weet je zeker dat t buikgriep is?
Oh thanx! Zou wel het eea verklaren. Al zijn ze net 2 maanden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef WupWup het volgende:
Ik las van de week in het blad van de LLL of die van de VBN (kwamen tegelijk binnen) dat het niet een kwestie van gewenning is, maar dat de eerste maanden de melk steeds wordt aangemaakt, waar het na drie maanden voornamelijk tijdens de voeding wordt aangemaakt. Waardoor dus veel minder stuwing en soepelere borsten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |