abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124368135
Voor Kwisted *O*, mooie mijlpaal en nieuw goal.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:41:19 #202
374977 eliis
Relativeer!
pi_124368223
Wauw, zes maanden, nice Kwisted!

Hier gaat de vlag uit als ik de vier maanden haal :)
pi_124368413
Jay Kwisted, wat fijn! *O*

Hier 1 jaar alweer! *O*
Vanochtend was ze zo onder de indruk van de kado's en de slingers dat ze graag even met mama in het bed wilde drinken. Viel ze zo in slaap met haar handje op mijn borst. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:44:36 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124370158
Mijlpalen zijn dat oeke en kwisted! *O*
pi_124370448
Gefeliciteerd Oeke!! Hie lang wil je blijven voeden?
pi_124370632
Gefeliciteerd Kwisted 6 maand voeden (ondanks de borstontsteking... :X ) en Oeke 1 jaar al! Ik hoop dat ik straks ook een jaar lang kan voeden, dat zou wat mij betreft een mooi resultaat zijn :Y

En Kyara, ik ben ook niet echt anti kv hoor :) Heb ook een paar sachetjes kv in huis voor in geval van nood, je weet maar nooit of je het misschien eens midden in de nacht of in het weekend nodig gaat hebben. Ik vind het alleen een beetje een naar idee dat mijn versgeperste baby'tje straks misschien al direct iets toegediend zou krijgen wat niet van mij is, zeg maar.

Stel dat ik totaal geen colostrum aanmaakte dan had ik dit waarschijnlijk ook niet geprobeerd en me neergelegd bij kv als dat nodig zou zijn. Maar het gaat eigenlijk makkelijker dan ik had verwacht, dus ik dacht waarom niet gewoon proberen. Heb inmiddels al 23 gram in de vriezer staan dus het gaat wat mij betreft de goede kant op 8-)

Wat ik me nog af vroeg, weet iemand hier misschien hoeveel er eigenlijk ongeveer nodig is om een pasgeborene te voeden per voeding? En hoeveel zou ik dan nodig hebben voor de eerste 24-48 uur?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:07:17 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124370816
Je hoeft eigenlijk alleen bij te voeden, als blijkt dat dat nodig is. Ik zou dan uitgaan van 10ml per keer, dat is al heel wat en dan wellicht 2/3 keer per 24 uur. Voor de rest leg je zelf iedere 2/2,5 uur zeker je kind aan en krijgt hij/zij zo ook druppels bv binnen.

Veelal heb je de derde dag zelf genoeg voeding om aan de vraag te voldoen.
pi_124372520
O+ mooi moment oeke *O* voor 1jr bv! Gefeliciteerd

Beterschap kwisted :* *O* voor 6mnd bv!
pi_124376176
Oeke, jee 1jaar bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:40:20 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124376404
Kwisted 6 maanden bv *O*

Oeke 1 jaar bv! *O* En gefeliciteerd met de verjaardag van je grote kleine meid!

Wow, ik kan jullie nu al vertellen dat ik dat jaar niet ga redden. Hoop wel de 6 maanden te redden op deze manier. Liefst met minder kv maar als dat nodig is, so be it.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:58:40 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124377188
Maar na 6 maanden is het juist makkelijker, dan drinken ze minder borst en eten ze meer vast voedsel en heb je weer wat meer ademruimte. :D ;)
Tenminste dat vond ik en nu had ik ook wel een kind dat smulde van de bijvoeding (behalve brood).
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:07:44 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124377548
Dat is ook weer zo. Maar ik denk dat ik met 6 maanden wel klaar ben met kolven (anders dan als ik moet werken).
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:31:03 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124378394
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook weer zo. Maar ik denk dat ik met 6 maanden wel klaar ben met kolven (anders dan als ik moet werken).
Ik kan me dat heel goed voorstellen, ik vind het ook al reuze knap als je de 6 maanden kan volbrengen hoor.
pi_124421674
Faye haar eerste tand is net door en nu vindt ze het heel leuk om te bijten :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_124421873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye haar eerste tand is net door en nu vindt ze het heel leuk om te bijten :(
oh nee! En hoe reageer je dan? En hoe reageert zij dan weer op jou?
Wel schattig om te zien zo'n tandje, dat wel!
pi_124422331
Marjo, dat is minder. Luid au zeggen, stoppen met voeden kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124422594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:53 schreef Kwisted het volgende:
Gefeliciteerd Oeke!! Hie lang wil je blijven voeden?
Ik weet het niet, zolang als zij wil denk ik. Bij mijn oudste zijn we ook gestopt op zijn verzoek. Ik moest daar zo om huilen dat ik besloot een zwangerschasptest te doen. Ik vond mezelf zo raar emotioneel. :P
En ik was dus ook zwanger. :D
De volgende ochtend heeft hij nog 1 keer bij me gedronken en dat was de laatste keer. Hij was toen 2 jaar en 2 maanden denk ik.
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Wow, ik kan jullie nu al vertellen dat ik dat jaar niet ga redden. Hoop wel de 6 maanden te redden op deze manier. Liefst met minder kv maar als dat nodig is, so be it.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ergens ook een verademing vind dat ze nu een stuk minder afhankelijk is van de borstvoeding. Ze eet goed en we zijn niet meer zo aan elkaar geplakt. Al wil ze meteen drinken als ik maar een paar uur weg ben. Maar met haar curve mag ze ook altijd drinken.
Ze is nog zo klein.
Ik verheug me ook op wat meer ruimte in mijn hersenen, ik weet niet of dat samenhangt met bv of gewoon een baby hebben, maar ik vond het erg moeilijk me te zetten tot andere dingen. Werk ging nog net, maar zaken daarbuiten waren gewoon te zwaar.
(Sorry Juud, er ligt in elk geval wel al een shirtje in de kast om te beschilderen... :@ )
Al weet ik nu al dat ik deze fase straks ontzettend ga missen. ;(

Ai Marjo, dat is echt pijnijk!
Nee zeggen en loskoppelen helpt al een stuk. En ik legde het ook altijd uit, dat het pijn deed.
Maarja, L was nog geen 4 maanden dat haar eerste tand doorkwam en ik kon het niet echt duidelijk krijgen. Dus het bijten heeft heel lang geduurd. :{
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:23:05 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124423418
Bijten? *ril*

Die paar keer dat ik M heb aangelegd beet hij ook. Ik vond alleen die kaken al ontzettend pijnlijk :X

Dat loskoppelen vind ik nog best wel lastig. Pink er tussen stoppen toch? Moet dan wel flink vroeten hoor.

Gister voor de 1e keer met bezoek erbij gevoed. Meer zitten klooien met mijn sjaal dan met aanleggen zelf :')
En ze had niet genoeg gedronken dus toen ze weg waren maar weer aangelegd. We blijven oefenen ;)
pi_124428085
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, dat is minder. Luid au zeggen, stoppen met voeden kan helpen.
Dat kan ook zorgen voor borstweigeren, vraag Miss-sly (toch?) maar.
pi_124432252
Ik steek mijn vinger in haar mond en vertel haar dat het zeer doet en niet grappig is (als ze bijt zit ze me met grote pret ogen aan te kijken) ik zeg wel auw hoor, maar niet zo dat ze er enorm van schrikt. Maar ben er niet echt blij mee nee!
pi_124432399
Ik ging ook niet hard schreeuwen, wel een beetje de stem verheffen. Bij mijn grote had ik op een gegeven moment erg veel last van het bijten tijdens het voeden, maar toen was hij al ouder en had hij ook boven en beneden tanden. Mijn baby nu bijt ook met name aan het einde van een voeding heb ik het idee. Aan het begin hooguit als er nog geen tsr is geweest. Dan doe ik de borst meemasseren. Als het aan het einde is probeer ik het nog eens aan dezelfde of andere borst en als hij het blijft doen beeindig ik de voeding. Dat hielp hier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 maart 2013 @ 09:09:47 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124432877
Hier altijd bijten aan het einde van de voeding, als ze er een beetje klaar mee was. Dat was wel zo handig, want ik kon goed opletten wanneer ze zou gaan bijten en bij een poging haar meteen van de borst afhalen.
Au roepen resulteerde hier in lachen, dus afkoppelen en even wegzetten was een betere oplossing.
Het ging telkens weer vanzelf over en meestal na een paar dagen al. Bij een volgend voortandje op komst ging ze wel weer bijten, ik denk dat ze het drie keer een paar dagen zo nu en dan heeft gedaan, daarna nooit meer.

Ik heb dus het idee dat het echt een doorkomende voortanden ding is, dat maakt het beter te begrijpen, maar niet minder leuk.
  zondag 24 maart 2013 @ 09:25:44 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124433108
Bram bijt ook bij het eind. Als er geen melk meer komt. Is voor mij een teken van meteen afkoppelen en andere kant.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124433588
Huer begint ze af en toe te bijten, maar geen tanden gelukkig. Lijkt me pijnlijk!

Voor de mamas die (al eens) gestopt zijn met bv.. Merk je dan ook dat je weer meer energie krijgt?
pi_124433612
Bijten was hier rond 6 maanden want toen kwam ook de eerste tand, ik schrok een paar keer en riep wel AUW..dat resulteerde in lachen. Wat beter werkte was afkoppelen en later weer opnieuw. Na het bijten kwam de pincetten greep! Alles moest geknepen worden, mijn onderkin, borsten, armen, neus, lippen, oor..dat deed echt zeer :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124433630
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:57 schreef Kwisted het volgende:
Huer begint ze af en toe te bijten, maar geen tanden gelukkig. Lijkt me pijnlijk!

Voor de mamas die (al eens) gestopt zijn met bv.. Merk je dan ook dat je weer meer energie krijgt?
}:| Zou bv dan zorgen dan je minder energie hebt dan?
Zijn niet alle ouders met kinderen ongeacht fles/borst weleens moe? heel moe?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124433985
Bij mij juist andersom :Y Ik was meer moe na het stoppen
Omdat het voeden ook een verplicht rustmomentje was even wel moeten zitten
En zeker ook omdat als ik met iets anders bezig was even snel voeden en de boterham uitstellen niet meer kon bijvoorbeeld en dan flesje afwassen, kind ergens veilig onderbrengen etc etc en dat vind ik meer werk dan even de borst. Zeker als ik niet gewoon thuis was. :Y

En borstvoeding geeft niet minder energie he :N
pi_124434640
Ik ben door ziekte behoorlijk afgevallen (nu net ondergewicht) en de bv zorgt er wel voor dat aankomen heel moeizaam gaat. Dát kost veel energie. Icm veel wakker 's nachts. Maar bv zorgt er dan wel voor dat we zsm weer slapen :).

Hier wordt ook in fases gebeten :X. Hangt samen met doorkomende tandjes en/of niet lekker zijn. Negeren werkt gek genoeg het beste, als ik er iets van zeg wordt ik uitgelachen :'). Hij weet inmiddels wel dat het niet mag, denk ik.

Pincetgreep, check. Ook best pijnlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124435025
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:00 schreef bitterend het volgende:

[..]

}:| Zou bv dan zorgen dan je minder energie hebt dan?
Zijn niet alle ouders met kinderen ongeacht fles/borst weleens moe? heel moe?
Nouja, dat hoor ik veel in mijn omgeving. Ik ben dus continue moe.. En er wordt mij dan verteld dat dat wel beter wordt als ik stop met bv. En dat zeggen ze dan niet op een vervelende manier hoor. Maar een vriendin die nu net gestopt is, zegt ook dat ze nu meer energie heeft. Ik denk dat ze daarmee bedoelen, dat je lichaam energie nodig heeft om bv aan te maken ofzo.
Hoe dan ook, ik bedoel niet dat ik wil stoppen. Maar was vooral benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
Phaidra, geen idee of het bv gerelateerd is. Maar ook ik zit tegen ondergewicht aan en kan moeilijk aankomen. Lastig is dat he!
pi_124435083
oh en pincetgreep/klauwen, check! Mijn gezicht en nek zit onder de schrammen. En dat terwijl ik elke dag haar nageltjes even vijl.
Ze pakt me vaak met twee handjes vast, mijn gezicht bijv. Om mij dan, al luid grommend/kreunend, naar haar toe te trekken. En dan krijg ik een zeer natte, kwijlkus/zuignap tegen mijn wang/neus/mond/borst/etc. Herkenbaar? :P
pi_124435120
Ik denk ook dat als je graag wil stoppen met borstvoeding die bevrijding heel erg kan voelen als meer energie hebben. Terwijl je gewoon minder op ziet tegen de voedingen
pi_124435287
-knip-

Kwisted, er kunnen allerlei oorzaken zijn, dat weet jij zelf het beste denk ik
Je gaf zelf aan veel van jezelf te vragen ook qua huishouden en sociaal leven. Het kan zijn dat het veel energie kost om alles zo goed mogelijk te doen
Bij bv komt er ook een hormoon vrij dat je tot rust komt en ontspant, kan juist ook goed voor je zijn maar dat is maar net hoe je dat zelf ervaart

[ Bericht 6% gewijzigd door Zoë23 op 24-03-2013 21:58:04 ]
pi_124435412
Ja dat hormoon is wel prettig inderdaad, dat lome gevoel na de tsr :Y
En de voedingsmomenten vind ik ook heel prettig. Gewoon even een rustig moment met mijn dochter. Waar ik ook ben, je moet er wel de rust voor nemen. Maar dat is met een flesje ook denk ik..

Zoë, ik begin mijn leven wel wat meer op orde te krijgen. Heb mijn sociaal leven op een lager pitje gezet, dat scheelt al de helft! En ik laat de boel wat meer de boel thuis. Ik merk als dat ik daardoor een stuk relaxter ben. En savonds niks plannen, ik lig er standaard voor 21.30u. Merk nu wel hoe belangrijk het is om voor jezelf te zorgen zo als nieuwe mama..

Wel interessant wat je verteld over je zus trouwens. Hoe kwam het dat ze zo moe was erna? En hoe merkte ze dat haar dochter moest wennen?
pi_124435679
Kwisted
Fijn om te horen :) het is zeker belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Vind ik soms ook lastig hoor
-knip-

[ Bericht 55% gewijzigd door Zoë23 op 24-03-2013 21:57:45 ]
pi_124435762
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:00 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Nouja, dat hoor ik veel in mijn omgeving. Ik ben dus continue moe.. En er wordt mij dan verteld dat dat wel beter wordt als ik stop met bv. En dat zeggen ze dan niet op een vervelende manier hoor. Maar een vriendin die nu net gestopt is, zegt ook dat ze nu meer energie heeft. Ik denk dat ze daarmee bedoelen, dat je lichaam energie nodig heeft om bv aan te maken ofzo.
Hoe dan ook, ik bedoel niet dat ik wil stoppen. Maar was vooral benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
Phaidra, geen idee of het bv gerelateerd is. Maar ook ik zit tegen ondergewicht aan en kan moeilijk aankomen. Lastig is dat he!
Je moet ongeveer 500 kcal extra eten als je bv geeft om op hetzelfde gewicht te blijven. Dus om aan te komen nog meer, zeg 750-1000 kcal extra. Ik zit gewoon snel vol en eet al best vaak op een dag, dus is aankomen best lastig. En ondergewicht zorgt gewoon ook voor vermoeidheid :Y. Ik ben bij een diëtist geweest met specifieke kennis van voeding tijdens zwangerschap en lactatieperiode. Misschien ook iets voor jou? Ik heb heel bruikbare tips gekregen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124444943
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
oh en pincetgreep/klauwen, check! Mijn gezicht en nek zit onder de schrammen. En dat terwijl ik elke dag haar nageltjes even vijl.
Ze pakt me vaak met twee handjes vast, mijn gezicht bijv. Om mij dan, al luid grommend/kreunend, naar haar toe te trekken. En dan krijg ik een zeer natte, kwijlkus/zuignap tegen mijn wang/neus/mond/borst/etc. Herkenbaar? :P
Otje grijpt zelf mijn tepel om hem in haar mond te stoppen als ik niet snel genoeg ben. :X
  zondag 24 maart 2013 @ 16:50:34 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124447978
Ik slik sowieso m'n vitamine, ik sport nu 3x per week. Ik blijf gewoon op gewicht :'). Ik hou van veel lasagne of lasagnette. :') meerdere malen per week.

Oh en dat je wilt gaan sporten, kind aanlegt die een verhaal gaat vertellen tegen je tepel. Afkolft en dan toch honger. :') ik was net optijd op de sportschool.
pi_124448585
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Otje grijpt zelf mijn tepel om hem in haar mond te stoppen als ik niet snel genoeg ben. :X
Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelen }:| :X
  zondag 24 maart 2013 @ 17:23:04 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124449339
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelen }:| :X
Dat doet joene ook.
  zondag 24 maart 2013 @ 18:17:05 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124451064
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat doet joene ook.
:D!
Ik dacht dat er met eten niet gespeeld mocht worden? ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124451078
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat doet joene ook.
_O- :D
  zondag 24 maart 2013 @ 18:19:24 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124451148
:D
pi_124453014
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
Heeeeel herkenbaar! :) en dat vastpakken gebeurd niet bepaald zachtjes... Maar ik vind het zooo schattig. Kusjes krijgen O+

En verder word ik tijdens het voeden vol in m'n gezicht gemept, neus, wang, oog, andere borst, en knijpen ja :X (soms vind ik het wel heeeel er irritant...pfff) Bijten op t moment niet, misschien straks als ze tandje heeft?
  zondag 24 maart 2013 @ 19:29:31 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124453775
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

dat krijg je met dat rapley he
pi_124455550
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat krijg je met dat rapley he
Geen rapley meer voor de mijne, dan zal hij het wel afleren ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124455844
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:07 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Geen rapley meer voor de mijne, dan zal hij het wel afleren ;)
Vent of baby? :+
pi_124455962
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vent of baby? :+
Over het eten van mijn vent praat ik meestal niet als rapley :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124480333
Typische 4 maanden dip toch? Ze probeerde bij het cb wat paniek te zaaien, en wilden dat ik over 2 weken weer ging meten.
gewicht

lengte

Sowieso waren ze van het moeilijk doen vandaag. Luuk is te langzaam met ontdekken van van alles. En ik mocht ook al wel met bijvoeden beginnen. Was misschien ook wel goed voor de groei. Heb gezegd dat ik dacht dat bv vast meer calorieen was dan een hap wortel.
*poef* nu is het weg
pi_124480874
De viermaandendip is een fabeltje. De curves die op het cb worden gehanteerd geven de gemiddelde groei weer van alle kinderen, met name flessenkinderen. Die groeien rechtlijniger dan borstkindjes. Als je een borstkindje in de cb-curve zet, lijkt het alsof hij rond vier maanden langzamer groeit dan de curve. De who-curve geeft de groei weer van borstkindjes. Op die curve hoort je kind in principe te allen tijde met de curve mee te groeien. Je kind dipt dus niet, de curves van het cb zijn zeer discutabel.
Wat ik op deze gewichtscurve zie is dat hij eerst een mooie lijn volgt, dan even flink de lucht ingaat en nu weer terug op zijn plek is. Zou ik me totaal niet druk om maken. Wel zou ik het liefst zien dat hij bij een volgende meting ook op die plek in de curve blijft.
pi_124481380
Dank je!

In de cb curve maakte hij idd een fikse val in de curve. Ik maak me dus ook maar geen zorgen, en ga dus niet over 2 weken weer omdat zij het willen, en als ik al ga, ga ik omdat ik dat wil.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaatjejannie op 25-03-2013 13:53:48 ]
*poef* nu is het weg
  maandag 25 maart 2013 @ 21:15:59 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124501411
Vandaag de hele dag op live voeding *O* *O*

*weg*

[ Bericht 55% gewijzigd door Kyara op 26-03-2013 09:32:57 ]
pi_124501706
Oh Kyara O+ bijzonder!
pi_124501744
Oh, kijk nou! O+ O+
pi_124501834
AAAHHH mini's!!!! O+ O+ O+ O+
pi_124501863
Wauw, Kyara <3
pi_124502452
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:57 schreef Kwisted het volgende:
Het is natuurlijk niet helemaal fair, want ik was al zwanger van nummer 2 toen we stopten met borstvoeden. Maar ik heb dat niet zo ervaren. Wat ik wel heb ervaren was dat het voeden steeds minder 'energie' vraagt. En dat is wat ik zelf nu ook begin te merken, dat L en ik steeds iets langer zonder elkaar kunnen. Dat ze steeds meer ruimte kan laten tussen voedingen. Door bijvoeding voornamelijk.
En dat is op een bepaalde manier wel 'bevrijdend'. Het geeft meer ademruimte. Aan de andere kant weet ik dat het ook het begin van het loslaten is en dat vind ik eigenlijk heel erg verdrietig. Ze is immers mijn laatste baby dreumes waarschijnlijk.
Maar goed, in mijn geval was het dus niet meer fysieke energie, maar vooral een andere geestelijke energie. Alsof je wereld weer meer opengaat. Ik moet wel zeggen dat ik mijn kind daarin volg en dat dat echt iets is wat pas de laatste maanden aan het ontstaan is tussen ons. Bij mijn eerste heb ik dat meer geforceerd.
pi_124502806
omg Kyara O+ O+ O+ O+
wat een geweldige foto's O+ koesteren!! heel mooi <3 en wat fijn joh! live voeden! ging het ook een beetje? Lukt dat zelf of heb je nog hulp nodig hier en daar? Ik kan me voorstellen dat je handen tekort komt :P
:)
  maandag 25 maart 2013 @ 21:41:56 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124503074
Heb maar 1 keer tegelijk gevoed hoor. De rest steeds na elkaar (M is op maandag op het kdv dus dan heb ik alle rust om te voeden). Na elkaar werkt vooral als er 1 goed wakker is en de ander nog diep in slaap. Helaas is dat niet heel vaak het geval dus soms ligt er dan boven nog eentje te huilen :{

Tegelijk vond ik nog heel erg onhandig. Sowieso om 2 kindjes in de juist positie te krijgen zonder dat een van de 2 van je schoot rolt. En ze ook in die positie te houden.... Vooral D liet heel vaak los. J gleed van het kussen af zodat ik haar hoofd de hele tijd moest ondersteunen. Uiteindelijk hadden ze dus ook niet genoeg binnen gekregen zodat ik ze na een half uurtje allebei nog even apart heb gevoed.

Maar het levert wel een mooi plaatje op! O+

maar moet er niet aan denken om het op deze manier te doen en ondertussen terwijl M ook rondscharrelt :X
pi_124503499
Geweldig Kyara!! Topvrouw!!

Oeke, ik herken wat je zegt. Het geeft weer meer ruimte voor jezelf.
Ik vind borstvoeding fijn maar ook zwaar. Je bent altijd gebonden, is het niet voeden dan is het kolven. Een dagje niet dat kan niet.
Maar toch is het me allemaal waard. Want wat is het toch bijzonder om zelf je kindje te kunnen voeden, en wat lijkt het me moeilijk om ermee te stoppen.
pi_124503786
Oh Kyara, prachtig O+

Kwisted, ik denk dat geen borstvoeding me nog veel meer energie gaat kosten, er is nu zoveel wat de borst oplost.. En het is verplicht even ontspannen en een rustmomentje. Denk dat ik me zonder nog rotter zou voelen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 00:15:32 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124510540
Kyara wat een prachtige foto's! O+
En wat fijn de hele dag live voeden! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 01:06:40 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124511680
ooh Kyara O+ bijzonder!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_124529611
Moet ik de slangetjes van een electrische kolf ook uitkoken? :)
pi_124529784
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:44 schreef L-E het volgende:
Moet ik de slangetjes van een electrische kolf ook uitkoken? :)
Ik zou de handleiding erop naslaan, hangt af van de constructie van de kolf denk ik. Volgens de handleiding van mijn Medela Freestyle alleen wassen/ sterilliseren als hij vies is.
pi_124529855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik zou de handleiding erop naslaan, hangt af van de constructie van de kolf denk ik. Volgens de handleiding van mijn Medela Freestyle alleen wassen/ sterilliseren als hij vies is.
Ik heb geen boekje ;( Maar wellicht kan ik Medela wel even mailen. :)
pi_124529886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb geen boekje ;( Maar wellicht kan ik Medela wel even mailen. :)
Staat de handleiding niet online? (die van de mijne wel iig)
pi_124529984
Je kunt ze wel uitkoken, dan hangend laten drogen zodat het vocht er uit kan lopen
pi_124530269
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Staat de handleiding niet online? (die van de mijne wel iig)
Ah, natuurlijk wel ja. Mijn zwangere hoofd had dat nog niet bedacht, thanks! :)
pi_124530845
Je kan ze ook even ronddraaien (als een hasso, zegt Sofie dan) om ze te drogen.
*poef* nu is het weg
pi_124536531
Volgens mij mogen ze meestal niet worden uitgekookt. Tenminste, bij de mijne was dat ten strengste verboden volgens de handleiding :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:40:06 #271
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124536947
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:15 schreef Kyara het volgende:
Vandaag de hele dag op live voeding *O* *O*

*weg*
Noh.... :-( ;-). Supergaaf kyara!
pi_124537197
Nee de slangetjes mogen niet worden uitgekookt, heb weleens gesmolten slangetjes gezien!

Als je een swing hebt kun je hem zo schoonmaken: (de slangetjes dus ook..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit deed ik ook altijd als de zuigkracht afnam, dan deed ie het altijd weer perfect!
pi_124541984
Die van de Freestyle mag indien nodig wel vijf minuten uitgekookt worden. (net even nagekeken)
pi_124583531
Kyara, voor de live voedingen *O*

Die van de Pisa mocht ook even uitgekookt voor zover ik weet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:12:33 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124644548
Serieus onderwerp natuurlijk, maar ik moest wel lachen bij deze zin:

Relatief veel patiënten klagen namelijk over bijwerkingen, waaronder een hartstilstand.

Dokter, dokter, ik heb zo'n last van een stilstaand hart!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:04:15 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124684081
ik had een spuittiet vandaag. D. was erg verbaasd dat ze een melkdouche kreeg. Ik was zelf trouwens ook verbaasd want het kwam heel ver :D
  maandag 1 april 2013 @ 10:53:08 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124750599
We hebben vanochtend geoefend met een flesje mama melk en het ging perfect!

pi_124777101
Lieve bv mamas

ik ga hier langzaamaan afscheid nemen. Ik heb ruim 6 maanden bv kunnen geven en nu ga ik het hoofdstuk afsluiten.
Een weloverwogen maar toch moeilijke keuze. Ik ga de bv afbouwen en hooguit nog een poos de ochtendvoeding aanhouden.
Borstvoeding is een van de meest bijzondere dingen die ik ooit heb gedaan; een hele fijne ervaring. En ik zal er met een fijn gevoel op terug kijken.

Dankjewel allemaal voor alle goede tips. Een heel veel succes en plezier nog van jullie bv tijd.

Dikke kus
pi_124784249
Heeft iemand nog kolftips? Op een werkdag drinkt Viktor 3x150 en als ik een avond werk 1x150.
Nu werk ik 2 vaste dagen overdag, maar de avonden zijn onregelmatig. Ik kolf veel te weinig om aan zijn vraag te voldoen. Ik heb geluk als ik 300 bij elkaar kolf.

Het kolven zelf is ook lastig omdat ik geen vaste werkplek heb en midden op de dag ergens een afspraak. Mijn dag vandaag: tot half 1 thuis, van half 1 tot half 2 in de auto op weg en van half 2 tot 4 uur een vergadering en daarna weer in de auto en half 7 thuis (file, kinderen halen). Dan kan ik dus 2 keer thuis kolven. Maar ik kolf maar max 100 per keer. Ik hoop dat ik tijdens de vergadering kan kolven maar het is in een koude kerk dus erg relax is dat ook niet.

Oh en ik ben ongesteld geworden en vorige week heb ik op werkdagen elke 2 uur gekolfd en als V thuis was ook tussendoor nog. Dus ik had zondag net het idee dat mijn productie toegenomen was en nu is het ingestort. Viktor krijgt er genoeg uit maar ik kolf dus heel slecht.

Hoe krijg ik nou genoeg gekolfd om aan zijn vraag te voldoen? Ik ben al in de weer met de kolf schelpen warm maken, warme doeken, soms douche ik voor het kolven (maar ja, kost veel tijd om dat elke kolfbeurt te doen :P ) goed eten, ontspannen, iets ontspannends doen ondertussen enzovoort. Maar het blijft gewoon prut. Ik heb een dubbelzijdige kolf. Na de TSR loopt het max 1 minuut goed en daarna krijg ik er met borstcompressie nog wel wat uit. En dan is het klaar.

Iemand nog tips?
pi_124784321
Heb je wel eens een handkolf geprobeerd? Ik kreeg daar meer uit dan uit een elektrische.
Verder doe je denk ik al heel veel goede dingen... Vaker kort kolven, wat je vorige week deed, maar dat is misschien nu niet zo effectief als je ongesteld bent.

Kwisted :*, super hoor! Succes met afbouwen. Fijn dat het een beslissing is waar je zelf achter kunt staan.
Hopelijk kun je nog een tijdje in de ochtend blijven voeden!

Pessie, fijn dat ze uit de fles drinkt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 02-04-2013 10:03:20 ]
pi_124784433
Kwisted goed gedaan hoor, zes maanden! Succes met afbouwen en hoop dat je het 's ochtends nog even kunt blijven doen :)

Sola, ongesteld zijn helpt natuurlijk ook niet. Dus misschien dat het daarna weer wat omhoog gaat. Bij mij helpt het heel erg als ik niet kijk naar de opbrengst, maar gewoon iets anders doe tijdens het kolven, tv kijken ofzo.
pi_124784569
Met de handkolf krijg ik er alleen maar druppels uit, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en met de hand kolven in een bakje hetzelfde.

Zolena, ik doe inderaad al iets anders ondertussen :Y

Maar ja ik zit wel een beetje in de stress ondertussen. Ik had eerst 16 voedingen in de vriezer maar sinds ik werk (een maand) ben ik alleen maar aan het inleveren. Nu zitten er nog 2 in de vriezer. Als ik vanavond toch onverwacht moet werken (kans is aanwezig vanavond) dan blijf ik in de stad van mijn werk en gaan die 2 voedingen op vanavond. Dan moet ik dus voor vrijdag nog 450 kolven. Net was mijn kolfopbrengst 70 :{
pi_124786564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:06 schreef Solagratia het volgende:
Met de handkolf krijg ik er alleen maar druppels uit, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en met de hand kolven in een bakje hetzelfde.

Zolena, ik doe inderaad al iets anders ondertussen :Y

Maar ja ik zit wel een beetje in de stress ondertussen. Ik had eerst 16 voedingen in de vriezer maar sinds ik werk (een maand) ben ik alleen maar aan het inleveren. Nu zitten er nog 2 in de vriezer. Als ik vanavond toch onverwacht moet werken (kans is aanwezig vanavond) dan blijf ik in de stad van mijn werk en gaan die 2 voedingen op vanavond. Dan moet ik dus voor vrijdag nog 450 kolven. Net was mijn kolfopbrengst 70 :{
Zeg je het daarmee niet zelf al? Herkenbaar hoor, mijn voorraad slinkt ook hard, maar denk positief: je hebt net al een halve voeding bij elkaar gekolfd! :) Goeie tip van Zolena om niet teveel te focussen op de opbrengst. Je bent deze week meer thuis, dus meer tijd, en alle beetjes helpen. 's Ochtends heb je trouwens meer melk, maar dat weet je vast wel... Uurtje na de ochtendvoeding kolven, ook als je thuis bent en het niet nodig is. Of de andere borst (als hij maar aan één kant drinkt). Dat doe ik op mijn vrije dagen om de voorraad wat aan te vullen.
pi_124788186
Heb je al syntocinonspray? Dat verhoogt je productie niet, maar zorgt wel voor een toeschietreflex. Je hebt er eentje schrijf je, dus misschien toepasbaar als je melkstroom flink vermindert. Op recept verkrijgbaar.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:30:19 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124790121
Volgens mij hebben we hier een regeldagje. En dat in combinatie met buikgriep bij mijn -O-

Ze hebben allebei een borst vandaag en ik voed zoveel mogelijk op verzoek maar heb gewoon niet genoeg vandaag (ik denk door de buikgriep) dus ik moet ze daarna toch nog een beetje kv geven om de honger te stillen. Andere borst aanbieden kan ook niet want dan heeft zuslief niks meer....

Vannacht wel liggend kunnen voeden gelukkig.....
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:56:58 #287
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124790960
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij hebben we hier een regeldagje. En dat in combinatie met buikgriep bij mijn -O-

Ze hebben allebei een borst vandaag en ik voed zoveel mogelijk op verzoek maar heb gewoon niet genoeg vandaag (ik denk door de buikgriep) dus ik moet ze daarna toch nog een beetje kv geven om de honger te stillen. Andere borst aanbieden kan ook niet want dan heeft zuslief niks meer....

Vannacht wel liggend kunnen voeden gelukkig.....
Ja, ziek zijn zorgt voor terugloop in productie, heel logisch dat ze dan gaan regelen overigens, of het valt toevallig samen, maar kan ook zijn omdat ze gisteren en eergisteren wellicht wat minder melk hadden.

Fijn dat ze zichzelf zo helpen en goed dat je ze alle gelegenheid geeft om te drinken, petje af.
Zeker als je zelf niet lekker bent is bv best pittig, dan heb je eigenlijk wel even genoeg aan je eigen herstel. ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:56:40 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795243
Hopelijk dat het helpt om de productie wat op te krikken. Baal wel dat ze niet genoeg hebben aan de borst.

Ik merk trouwens wel al sinds een week verschil in mijn bosten (dus voor de buikgriep). Eerst stond de boel zo'n 2 uur na een voeding behoorlijk strak, incl. tsr en lektieten. Ook 's nachts werd ik er wakker van. Sinds een week zijn mijn borsten zelfs rond etenstijd nog behoorlijk zacht en komt de tsr ook minder snel. En 's nachts ook dus ik word daar ook niet meer wakker van.

Iemand enig idee hoe dit kan?
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:52 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795426
Dat je borsten aan de hoeveelheid wennen? Ik heb nog maar zelden het strakke gevoel en lekken doen ze misschien als ik aan het voeden ben. Maar doordat hier vraag en aanbod echt goed is afgestemd en misschien wel omdat m'n borsten wel gewent zijn aan melk maken en wat opslag heb ik geen strakke borsten voor een voeding.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:01:23 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795453
Ik heb overigens wel melk genoeg, 5 minuten kolven is genoeg voor een voeding.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:04:45 #291
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124795582
Kyara, zou t kunnen dat t virus al in je lijf zat en er onbewust voor zorgde dat de productie al ietsje minder was. Je voedt wel twee he? ;-) Beterschap!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:06:56 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795671
Ja, dat zou wel kunnen. En misschien ook oververmoeidheid?

En ja, ik moet wel melk voor 2 hebben inderdaad.

Kolven gaat ook een stuk minder makkelijk nu. Na kwartier heb ik nog maar 100 ml of zo en dan komt er ook amper meer een drup uit.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:09:38 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124795789
Gewoon veel aanleggen, ook kolven en vooral zelf genoeg eten en drinken en proberen uit te rusten, des te sneller is het weer ok.

Hoeveel voedingen geef je live momenteel en hoeveel bv uit de fles, hoeveel kv? Gewoon nieuwsgierigheid overigens dat ik dat vraag. ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:16:51 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124796132
Ze krijgen nu 7 voedingen (nou ja, meestal 8)

Voeding van 7.00 en 23.00 uur krijgen ze sowieso uit de fles. Nachtvoedingen borst. De voedingen van 11.00, 14.00, 17.00 en 20.00 uur wisselt een beetje, afhankelijk of ze tegelijk wakker zijn en of M ook wakker is. Als M. om 17.00 uur al een tijdje wakker en hongerig is dan krijgen ze beiden een flesje omdat het minste tijd kost. 20.00 uur krijgt er 1 borst en de ander fles en om 11 en 14 uur probeer ik ze als het even kan allebei aan de borst te hebben.

En de flesjes zijn 50% kv en 50% mm.

Eten? *ril*
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:20:05 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124796254
Nou ja, nu even niet nee. ;)

Beterschap!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:22:19 #296
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124796341
Vergis je niet in twee kindjes volledig voeden en daarbij kolven. De lk vroeg mij letterlijk hoeveel broden ik van plan was per dag te eten. Succes iig! En weet je zeker dat t buikgriep is?
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:57:48 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124797612
Ja, van de oudste gekregen....

Kolven vergat ik idd nog te vermelden, op de tijden dat ze alleen de fles krijgen kolf ik dus. En ik probeer ze zoveel mogelijk op 1 borst te houden zodat ik de andere dan nog kan afkolven.
pi_124805243
Ik las van de week in het blad van de LLL of die van de VBN (kwamen tegelijk binnen :) ) dat het niet een kwestie van gewenning is, maar dat de eerste maanden de melk steeds wordt aangemaakt, waar het na drie maanden voornamelijk tijdens de voeding wordt aangemaakt. Waardoor dus veel minder stuwing en soepelere borsten.
pi_124805418
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef mikoxx het volgende:
Vergis je niet in twee kindjes volledig voeden en daarbij kolven. De lk vroeg mij letterlijk hoeveel broden ik van plan was per dag te eten. Succes iig! En weet je zeker dat t buikgriep is?
Nou zeg, voor een volledige productie van 1 kind heb je gemiddeld 500 extra calorieën per dag nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het bij twee kinderen twee keer zoveel kost (het proces is immers hetzelfde), maar laat het 1000 zijn. Eet een pizza en je hebt al 2/3 binnen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:01:46 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124808466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef WupWup het volgende:
Ik las van de week in het blad van de LLL of die van de VBN (kwamen tegelijk binnen :) ) dat het niet een kwestie van gewenning is, maar dat de eerste maanden de melk steeds wordt aangemaakt, waar het na drie maanden voornamelijk tijdens de voeding wordt aangemaakt. Waardoor dus veel minder stuwing en soepelere borsten.
Oh thanx! Zou wel het eea verklaren. Al zijn ze net 2 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')