abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124644548
Serieus onderwerp natuurlijk, maar ik moest wel lachen bij deze zin:

Relatief veel patiënten klagen namelijk over bijwerkingen, waaronder een hartstilstand.

Dokter, dokter, ik heb zo'n last van een stilstaand hart!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:04:15 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124684081
ik had een spuittiet vandaag. D. was erg verbaasd dat ze een melkdouche kreeg. Ik was zelf trouwens ook verbaasd want het kwam heel ver :D
  maandag 1 april 2013 @ 10:53:08 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124750599
We hebben vanochtend geoefend met een flesje mama melk en het ging perfect!

pi_124777101
Lieve bv mamas

ik ga hier langzaamaan afscheid nemen. Ik heb ruim 6 maanden bv kunnen geven en nu ga ik het hoofdstuk afsluiten.
Een weloverwogen maar toch moeilijke keuze. Ik ga de bv afbouwen en hooguit nog een poos de ochtendvoeding aanhouden.
Borstvoeding is een van de meest bijzondere dingen die ik ooit heb gedaan; een hele fijne ervaring. En ik zal er met een fijn gevoel op terug kijken.

Dankjewel allemaal voor alle goede tips. Een heel veel succes en plezier nog van jullie bv tijd.

Dikke kus
pi_124784249
Heeft iemand nog kolftips? Op een werkdag drinkt Viktor 3x150 en als ik een avond werk 1x150.
Nu werk ik 2 vaste dagen overdag, maar de avonden zijn onregelmatig. Ik kolf veel te weinig om aan zijn vraag te voldoen. Ik heb geluk als ik 300 bij elkaar kolf.

Het kolven zelf is ook lastig omdat ik geen vaste werkplek heb en midden op de dag ergens een afspraak. Mijn dag vandaag: tot half 1 thuis, van half 1 tot half 2 in de auto op weg en van half 2 tot 4 uur een vergadering en daarna weer in de auto en half 7 thuis (file, kinderen halen). Dan kan ik dus 2 keer thuis kolven. Maar ik kolf maar max 100 per keer. Ik hoop dat ik tijdens de vergadering kan kolven maar het is in een koude kerk dus erg relax is dat ook niet.

Oh en ik ben ongesteld geworden en vorige week heb ik op werkdagen elke 2 uur gekolfd en als V thuis was ook tussendoor nog. Dus ik had zondag net het idee dat mijn productie toegenomen was en nu is het ingestort. Viktor krijgt er genoeg uit maar ik kolf dus heel slecht.

Hoe krijg ik nou genoeg gekolfd om aan zijn vraag te voldoen? Ik ben al in de weer met de kolf schelpen warm maken, warme doeken, soms douche ik voor het kolven (maar ja, kost veel tijd om dat elke kolfbeurt te doen :P ) goed eten, ontspannen, iets ontspannends doen ondertussen enzovoort. Maar het blijft gewoon prut. Ik heb een dubbelzijdige kolf. Na de TSR loopt het max 1 minuut goed en daarna krijg ik er met borstcompressie nog wel wat uit. En dan is het klaar.

Iemand nog tips?
pi_124784321
Heb je wel eens een handkolf geprobeerd? Ik kreeg daar meer uit dan uit een elektrische.
Verder doe je denk ik al heel veel goede dingen... Vaker kort kolven, wat je vorige week deed, maar dat is misschien nu niet zo effectief als je ongesteld bent.

Kwisted :*, super hoor! Succes met afbouwen. Fijn dat het een beslissing is waar je zelf achter kunt staan.
Hopelijk kun je nog een tijdje in de ochtend blijven voeden!

Pessie, fijn dat ze uit de fles drinkt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 02-04-2013 10:03:20 ]
pi_124784433
Kwisted goed gedaan hoor, zes maanden! Succes met afbouwen en hoop dat je het 's ochtends nog even kunt blijven doen :)

Sola, ongesteld zijn helpt natuurlijk ook niet. Dus misschien dat het daarna weer wat omhoog gaat. Bij mij helpt het heel erg als ik niet kijk naar de opbrengst, maar gewoon iets anders doe tijdens het kolven, tv kijken ofzo.
pi_124784569
Met de handkolf krijg ik er alleen maar druppels uit, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en met de hand kolven in een bakje hetzelfde.

Zolena, ik doe inderaad al iets anders ondertussen :Y

Maar ja ik zit wel een beetje in de stress ondertussen. Ik had eerst 16 voedingen in de vriezer maar sinds ik werk (een maand) ben ik alleen maar aan het inleveren. Nu zitten er nog 2 in de vriezer. Als ik vanavond toch onverwacht moet werken (kans is aanwezig vanavond) dan blijf ik in de stad van mijn werk en gaan die 2 voedingen op vanavond. Dan moet ik dus voor vrijdag nog 450 kolven. Net was mijn kolfopbrengst 70 :{
pi_124786564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:06 schreef Solagratia het volgende:
Met de handkolf krijg ik er alleen maar druppels uit, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk en met de hand kolven in een bakje hetzelfde.

Zolena, ik doe inderaad al iets anders ondertussen :Y

Maar ja ik zit wel een beetje in de stress ondertussen. Ik had eerst 16 voedingen in de vriezer maar sinds ik werk (een maand) ben ik alleen maar aan het inleveren. Nu zitten er nog 2 in de vriezer. Als ik vanavond toch onverwacht moet werken (kans is aanwezig vanavond) dan blijf ik in de stad van mijn werk en gaan die 2 voedingen op vanavond. Dan moet ik dus voor vrijdag nog 450 kolven. Net was mijn kolfopbrengst 70 :{
Zeg je het daarmee niet zelf al? Herkenbaar hoor, mijn voorraad slinkt ook hard, maar denk positief: je hebt net al een halve voeding bij elkaar gekolfd! :) Goeie tip van Zolena om niet teveel te focussen op de opbrengst. Je bent deze week meer thuis, dus meer tijd, en alle beetjes helpen. 's Ochtends heb je trouwens meer melk, maar dat weet je vast wel... Uurtje na de ochtendvoeding kolven, ook als je thuis bent en het niet nodig is. Of de andere borst (als hij maar aan één kant drinkt). Dat doe ik op mijn vrije dagen om de voorraad wat aan te vullen.
pi_124788186
Heb je al syntocinonspray? Dat verhoogt je productie niet, maar zorgt wel voor een toeschietreflex. Je hebt er eentje schrijf je, dus misschien toepasbaar als je melkstroom flink vermindert. Op recept verkrijgbaar.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:30:19 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124790121
Volgens mij hebben we hier een regeldagje. En dat in combinatie met buikgriep bij mijn -O-

Ze hebben allebei een borst vandaag en ik voed zoveel mogelijk op verzoek maar heb gewoon niet genoeg vandaag (ik denk door de buikgriep) dus ik moet ze daarna toch nog een beetje kv geven om de honger te stillen. Andere borst aanbieden kan ook niet want dan heeft zuslief niks meer....

Vannacht wel liggend kunnen voeden gelukkig.....
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:56:58 #287
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124790960
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij hebben we hier een regeldagje. En dat in combinatie met buikgriep bij mijn -O-

Ze hebben allebei een borst vandaag en ik voed zoveel mogelijk op verzoek maar heb gewoon niet genoeg vandaag (ik denk door de buikgriep) dus ik moet ze daarna toch nog een beetje kv geven om de honger te stillen. Andere borst aanbieden kan ook niet want dan heeft zuslief niks meer....

Vannacht wel liggend kunnen voeden gelukkig.....
Ja, ziek zijn zorgt voor terugloop in productie, heel logisch dat ze dan gaan regelen overigens, of het valt toevallig samen, maar kan ook zijn omdat ze gisteren en eergisteren wellicht wat minder melk hadden.

Fijn dat ze zichzelf zo helpen en goed dat je ze alle gelegenheid geeft om te drinken, petje af.
Zeker als je zelf niet lekker bent is bv best pittig, dan heb je eigenlijk wel even genoeg aan je eigen herstel. ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:56:40 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795243
Hopelijk dat het helpt om de productie wat op te krikken. Baal wel dat ze niet genoeg hebben aan de borst.

Ik merk trouwens wel al sinds een week verschil in mijn bosten (dus voor de buikgriep). Eerst stond de boel zo'n 2 uur na een voeding behoorlijk strak, incl. tsr en lektieten. Ook 's nachts werd ik er wakker van. Sinds een week zijn mijn borsten zelfs rond etenstijd nog behoorlijk zacht en komt de tsr ook minder snel. En 's nachts ook dus ik word daar ook niet meer wakker van.

Iemand enig idee hoe dit kan?
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:52 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795426
Dat je borsten aan de hoeveelheid wennen? Ik heb nog maar zelden het strakke gevoel en lekken doen ze misschien als ik aan het voeden ben. Maar doordat hier vraag en aanbod echt goed is afgestemd en misschien wel omdat m'n borsten wel gewent zijn aan melk maken en wat opslag heb ik geen strakke borsten voor een voeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:01:23 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795453
Ik heb overigens wel melk genoeg, 5 minuten kolven is genoeg voor een voeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:04:45 #291
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124795582
Kyara, zou t kunnen dat t virus al in je lijf zat en er onbewust voor zorgde dat de productie al ietsje minder was. Je voedt wel twee he? ;-) Beterschap!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:06:56 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795671
Ja, dat zou wel kunnen. En misschien ook oververmoeidheid?

En ja, ik moet wel melk voor 2 hebben inderdaad.

Kolven gaat ook een stuk minder makkelijk nu. Na kwartier heb ik nog maar 100 ml of zo en dan komt er ook amper meer een drup uit.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:09:38 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124795789
Gewoon veel aanleggen, ook kolven en vooral zelf genoeg eten en drinken en proberen uit te rusten, des te sneller is het weer ok.

Hoeveel voedingen geef je live momenteel en hoeveel bv uit de fles, hoeveel kv? Gewoon nieuwsgierigheid overigens dat ik dat vraag. ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:16:51 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124796132
Ze krijgen nu 7 voedingen (nou ja, meestal 8)

Voeding van 7.00 en 23.00 uur krijgen ze sowieso uit de fles. Nachtvoedingen borst. De voedingen van 11.00, 14.00, 17.00 en 20.00 uur wisselt een beetje, afhankelijk of ze tegelijk wakker zijn en of M ook wakker is. Als M. om 17.00 uur al een tijdje wakker en hongerig is dan krijgen ze beiden een flesje omdat het minste tijd kost. 20.00 uur krijgt er 1 borst en de ander fles en om 11 en 14 uur probeer ik ze als het even kan allebei aan de borst te hebben.

En de flesjes zijn 50% kv en 50% mm.

Eten? *ril*
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:20:05 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124796254
Nou ja, nu even niet nee. ;)

Beterschap!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:22:19 #296
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124796341
Vergis je niet in twee kindjes volledig voeden en daarbij kolven. De lk vroeg mij letterlijk hoeveel broden ik van plan was per dag te eten. Succes iig! En weet je zeker dat t buikgriep is?
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:57:48 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124797612
Ja, van de oudste gekregen....

Kolven vergat ik idd nog te vermelden, op de tijden dat ze alleen de fles krijgen kolf ik dus. En ik probeer ze zoveel mogelijk op 1 borst te houden zodat ik de andere dan nog kan afkolven.
pi_124805243
Ik las van de week in het blad van de LLL of die van de VBN (kwamen tegelijk binnen :) ) dat het niet een kwestie van gewenning is, maar dat de eerste maanden de melk steeds wordt aangemaakt, waar het na drie maanden voornamelijk tijdens de voeding wordt aangemaakt. Waardoor dus veel minder stuwing en soepelere borsten.
pi_124805418
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef mikoxx het volgende:
Vergis je niet in twee kindjes volledig voeden en daarbij kolven. De lk vroeg mij letterlijk hoeveel broden ik van plan was per dag te eten. Succes iig! En weet je zeker dat t buikgriep is?
Nou zeg, voor een volledige productie van 1 kind heb je gemiddeld 500 extra calorieën per dag nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het bij twee kinderen twee keer zoveel kost (het proces is immers hetzelfde), maar laat het 1000 zijn. Eet een pizza en je hebt al 2/3 binnen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:01:46 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124808466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef WupWup het volgende:
Ik las van de week in het blad van de LLL of die van de VBN (kwamen tegelijk binnen :) ) dat het niet een kwestie van gewenning is, maar dat de eerste maanden de melk steeds wordt aangemaakt, waar het na drie maanden voornamelijk tijdens de voeding wordt aangemaakt. Waardoor dus veel minder stuwing en soepelere borsten.
Oh thanx! Zou wel het eea verklaren. Al zijn ze net 2 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')