abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124368135
Voor Kwisted *O*, mooie mijlpaal en nieuw goal.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:41:19 #202
374977 eliis
Relativeer!
pi_124368223
Wauw, zes maanden, nice Kwisted!

Hier gaat de vlag uit als ik de vier maanden haal :)
pi_124368413
Jay Kwisted, wat fijn! *O*

Hier 1 jaar alweer! *O*
Vanochtend was ze zo onder de indruk van de kado's en de slingers dat ze graag even met mama in het bed wilde drinken. Viel ze zo in slaap met haar handje op mijn borst. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:44:36 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124370158
Mijlpalen zijn dat oeke en kwisted! *O*
pi_124370448
Gefeliciteerd Oeke!! Hie lang wil je blijven voeden?
pi_124370632
Gefeliciteerd Kwisted 6 maand voeden (ondanks de borstontsteking... :X ) en Oeke 1 jaar al! Ik hoop dat ik straks ook een jaar lang kan voeden, dat zou wat mij betreft een mooi resultaat zijn :Y

En Kyara, ik ben ook niet echt anti kv hoor :) Heb ook een paar sachetjes kv in huis voor in geval van nood, je weet maar nooit of je het misschien eens midden in de nacht of in het weekend nodig gaat hebben. Ik vind het alleen een beetje een naar idee dat mijn versgeperste baby'tje straks misschien al direct iets toegediend zou krijgen wat niet van mij is, zeg maar.

Stel dat ik totaal geen colostrum aanmaakte dan had ik dit waarschijnlijk ook niet geprobeerd en me neergelegd bij kv als dat nodig zou zijn. Maar het gaat eigenlijk makkelijker dan ik had verwacht, dus ik dacht waarom niet gewoon proberen. Heb inmiddels al 23 gram in de vriezer staan dus het gaat wat mij betreft de goede kant op 8-)

Wat ik me nog af vroeg, weet iemand hier misschien hoeveel er eigenlijk ongeveer nodig is om een pasgeborene te voeden per voeding? En hoeveel zou ik dan nodig hebben voor de eerste 24-48 uur?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:07:17 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124370816
Je hoeft eigenlijk alleen bij te voeden, als blijkt dat dat nodig is. Ik zou dan uitgaan van 10ml per keer, dat is al heel wat en dan wellicht 2/3 keer per 24 uur. Voor de rest leg je zelf iedere 2/2,5 uur zeker je kind aan en krijgt hij/zij zo ook druppels bv binnen.

Veelal heb je de derde dag zelf genoeg voeding om aan de vraag te voldoen.
pi_124372520
O+ mooi moment oeke *O* voor 1jr bv! Gefeliciteerd

Beterschap kwisted :* *O* voor 6mnd bv!
pi_124376176
Oeke, jee 1jaar bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:40:20 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124376404
Kwisted 6 maanden bv *O*

Oeke 1 jaar bv! *O* En gefeliciteerd met de verjaardag van je grote kleine meid!

Wow, ik kan jullie nu al vertellen dat ik dat jaar niet ga redden. Hoop wel de 6 maanden te redden op deze manier. Liefst met minder kv maar als dat nodig is, so be it.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:58:40 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124377188
Maar na 6 maanden is het juist makkelijker, dan drinken ze minder borst en eten ze meer vast voedsel en heb je weer wat meer ademruimte. :D ;)
Tenminste dat vond ik en nu had ik ook wel een kind dat smulde van de bijvoeding (behalve brood).
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:07:44 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124377548
Dat is ook weer zo. Maar ik denk dat ik met 6 maanden wel klaar ben met kolven (anders dan als ik moet werken).
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:31:03 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124378394
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook weer zo. Maar ik denk dat ik met 6 maanden wel klaar ben met kolven (anders dan als ik moet werken).
Ik kan me dat heel goed voorstellen, ik vind het ook al reuze knap als je de 6 maanden kan volbrengen hoor.
pi_124421674
Faye haar eerste tand is net door en nu vindt ze het heel leuk om te bijten :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_124421873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye haar eerste tand is net door en nu vindt ze het heel leuk om te bijten :(
oh nee! En hoe reageer je dan? En hoe reageert zij dan weer op jou?
Wel schattig om te zien zo'n tandje, dat wel!
pi_124422331
Marjo, dat is minder. Luid au zeggen, stoppen met voeden kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124422594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:53 schreef Kwisted het volgende:
Gefeliciteerd Oeke!! Hie lang wil je blijven voeden?
Ik weet het niet, zolang als zij wil denk ik. Bij mijn oudste zijn we ook gestopt op zijn verzoek. Ik moest daar zo om huilen dat ik besloot een zwangerschasptest te doen. Ik vond mezelf zo raar emotioneel. :P
En ik was dus ook zwanger. :D
De volgende ochtend heeft hij nog 1 keer bij me gedronken en dat was de laatste keer. Hij was toen 2 jaar en 2 maanden denk ik.
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Wow, ik kan jullie nu al vertellen dat ik dat jaar niet ga redden. Hoop wel de 6 maanden te redden op deze manier. Liefst met minder kv maar als dat nodig is, so be it.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ergens ook een verademing vind dat ze nu een stuk minder afhankelijk is van de borstvoeding. Ze eet goed en we zijn niet meer zo aan elkaar geplakt. Al wil ze meteen drinken als ik maar een paar uur weg ben. Maar met haar curve mag ze ook altijd drinken.
Ze is nog zo klein.
Ik verheug me ook op wat meer ruimte in mijn hersenen, ik weet niet of dat samenhangt met bv of gewoon een baby hebben, maar ik vond het erg moeilijk me te zetten tot andere dingen. Werk ging nog net, maar zaken daarbuiten waren gewoon te zwaar.
(Sorry Juud, er ligt in elk geval wel al een shirtje in de kast om te beschilderen... :@ )
Al weet ik nu al dat ik deze fase straks ontzettend ga missen. ;(

Ai Marjo, dat is echt pijnijk!
Nee zeggen en loskoppelen helpt al een stuk. En ik legde het ook altijd uit, dat het pijn deed.
Maarja, L was nog geen 4 maanden dat haar eerste tand doorkwam en ik kon het niet echt duidelijk krijgen. Dus het bijten heeft heel lang geduurd. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:23:05 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124423418
Bijten? *ril*

Die paar keer dat ik M heb aangelegd beet hij ook. Ik vond alleen die kaken al ontzettend pijnlijk :X

Dat loskoppelen vind ik nog best wel lastig. Pink er tussen stoppen toch? Moet dan wel flink vroeten hoor.

Gister voor de 1e keer met bezoek erbij gevoed. Meer zitten klooien met mijn sjaal dan met aanleggen zelf :')
En ze had niet genoeg gedronken dus toen ze weg waren maar weer aangelegd. We blijven oefenen ;)
pi_124428085
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, dat is minder. Luid au zeggen, stoppen met voeden kan helpen.
Dat kan ook zorgen voor borstweigeren, vraag Miss-sly (toch?) maar.
pi_124432252
Ik steek mijn vinger in haar mond en vertel haar dat het zeer doet en niet grappig is (als ze bijt zit ze me met grote pret ogen aan te kijken) ik zeg wel auw hoor, maar niet zo dat ze er enorm van schrikt. Maar ben er niet echt blij mee nee!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_124432399
Ik ging ook niet hard schreeuwen, wel een beetje de stem verheffen. Bij mijn grote had ik op een gegeven moment erg veel last van het bijten tijdens het voeden, maar toen was hij al ouder en had hij ook boven en beneden tanden. Mijn baby nu bijt ook met name aan het einde van een voeding heb ik het idee. Aan het begin hooguit als er nog geen tsr is geweest. Dan doe ik de borst meemasseren. Als het aan het einde is probeer ik het nog eens aan dezelfde of andere borst en als hij het blijft doen beeindig ik de voeding. Dat hielp hier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 maart 2013 @ 09:09:47 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124432877
Hier altijd bijten aan het einde van de voeding, als ze er een beetje klaar mee was. Dat was wel zo handig, want ik kon goed opletten wanneer ze zou gaan bijten en bij een poging haar meteen van de borst afhalen.
Au roepen resulteerde hier in lachen, dus afkoppelen en even wegzetten was een betere oplossing.
Het ging telkens weer vanzelf over en meestal na een paar dagen al. Bij een volgend voortandje op komst ging ze wel weer bijten, ik denk dat ze het drie keer een paar dagen zo nu en dan heeft gedaan, daarna nooit meer.

Ik heb dus het idee dat het echt een doorkomende voortanden ding is, dat maakt het beter te begrijpen, maar niet minder leuk.
  zondag 24 maart 2013 @ 09:25:44 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124433108
Bram bijt ook bij het eind. Als er geen melk meer komt. Is voor mij een teken van meteen afkoppelen en andere kant.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124433588
Huer begint ze af en toe te bijten, maar geen tanden gelukkig. Lijkt me pijnlijk!

Voor de mamas die (al eens) gestopt zijn met bv.. Merk je dan ook dat je weer meer energie krijgt?
pi_124433612
Bijten was hier rond 6 maanden want toen kwam ook de eerste tand, ik schrok een paar keer en riep wel AUW..dat resulteerde in lachen. Wat beter werkte was afkoppelen en later weer opnieuw. Na het bijten kwam de pincetten greep! Alles moest geknepen worden, mijn onderkin, borsten, armen, neus, lippen, oor..dat deed echt zeer :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')