abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124433630
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:57 schreef Kwisted het volgende:
Huer begint ze af en toe te bijten, maar geen tanden gelukkig. Lijkt me pijnlijk!

Voor de mamas die (al eens) gestopt zijn met bv.. Merk je dan ook dat je weer meer energie krijgt?
}:| Zou bv dan zorgen dan je minder energie hebt dan?
Zijn niet alle ouders met kinderen ongeacht fles/borst weleens moe? heel moe?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124433985
Bij mij juist andersom :Y Ik was meer moe na het stoppen
Omdat het voeden ook een verplicht rustmomentje was even wel moeten zitten
En zeker ook omdat als ik met iets anders bezig was even snel voeden en de boterham uitstellen niet meer kon bijvoorbeeld en dan flesje afwassen, kind ergens veilig onderbrengen etc etc en dat vind ik meer werk dan even de borst. Zeker als ik niet gewoon thuis was. :Y

En borstvoeding geeft niet minder energie he :N
pi_124434640
Ik ben door ziekte behoorlijk afgevallen (nu net ondergewicht) en de bv zorgt er wel voor dat aankomen heel moeizaam gaat. Dát kost veel energie. Icm veel wakker 's nachts. Maar bv zorgt er dan wel voor dat we zsm weer slapen :).

Hier wordt ook in fases gebeten :X. Hangt samen met doorkomende tandjes en/of niet lekker zijn. Negeren werkt gek genoeg het beste, als ik er iets van zeg wordt ik uitgelachen :'). Hij weet inmiddels wel dat het niet mag, denk ik.

Pincetgreep, check. Ook best pijnlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124435025
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:00 schreef bitterend het volgende:

[..]

}:| Zou bv dan zorgen dan je minder energie hebt dan?
Zijn niet alle ouders met kinderen ongeacht fles/borst weleens moe? heel moe?
Nouja, dat hoor ik veel in mijn omgeving. Ik ben dus continue moe.. En er wordt mij dan verteld dat dat wel beter wordt als ik stop met bv. En dat zeggen ze dan niet op een vervelende manier hoor. Maar een vriendin die nu net gestopt is, zegt ook dat ze nu meer energie heeft. Ik denk dat ze daarmee bedoelen, dat je lichaam energie nodig heeft om bv aan te maken ofzo.
Hoe dan ook, ik bedoel niet dat ik wil stoppen. Maar was vooral benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
Phaidra, geen idee of het bv gerelateerd is. Maar ook ik zit tegen ondergewicht aan en kan moeilijk aankomen. Lastig is dat he!
pi_124435083
oh en pincetgreep/klauwen, check! Mijn gezicht en nek zit onder de schrammen. En dat terwijl ik elke dag haar nageltjes even vijl.
Ze pakt me vaak met twee handjes vast, mijn gezicht bijv. Om mij dan, al luid grommend/kreunend, naar haar toe te trekken. En dan krijg ik een zeer natte, kwijlkus/zuignap tegen mijn wang/neus/mond/borst/etc. Herkenbaar? :P
pi_124435120
Ik denk ook dat als je graag wil stoppen met borstvoeding die bevrijding heel erg kan voelen als meer energie hebben. Terwijl je gewoon minder op ziet tegen de voedingen
pi_124435287
-knip-

Kwisted, er kunnen allerlei oorzaken zijn, dat weet jij zelf het beste denk ik
Je gaf zelf aan veel van jezelf te vragen ook qua huishouden en sociaal leven. Het kan zijn dat het veel energie kost om alles zo goed mogelijk te doen
Bij bv komt er ook een hormoon vrij dat je tot rust komt en ontspant, kan juist ook goed voor je zijn maar dat is maar net hoe je dat zelf ervaart

[ Bericht 6% gewijzigd door Zoë23 op 24-03-2013 21:58:04 ]
pi_124435412
Ja dat hormoon is wel prettig inderdaad, dat lome gevoel na de tsr :Y
En de voedingsmomenten vind ik ook heel prettig. Gewoon even een rustig moment met mijn dochter. Waar ik ook ben, je moet er wel de rust voor nemen. Maar dat is met een flesje ook denk ik..

Zoë, ik begin mijn leven wel wat meer op orde te krijgen. Heb mijn sociaal leven op een lager pitje gezet, dat scheelt al de helft! En ik laat de boel wat meer de boel thuis. Ik merk als dat ik daardoor een stuk relaxter ben. En savonds niks plannen, ik lig er standaard voor 21.30u. Merk nu wel hoe belangrijk het is om voor jezelf te zorgen zo als nieuwe mama..

Wel interessant wat je verteld over je zus trouwens. Hoe kwam het dat ze zo moe was erna? En hoe merkte ze dat haar dochter moest wennen?
pi_124435679
Kwisted
Fijn om te horen :) het is zeker belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Vind ik soms ook lastig hoor
-knip-

[ Bericht 55% gewijzigd door Zoë23 op 24-03-2013 21:57:45 ]
pi_124435762
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:00 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Nouja, dat hoor ik veel in mijn omgeving. Ik ben dus continue moe.. En er wordt mij dan verteld dat dat wel beter wordt als ik stop met bv. En dat zeggen ze dan niet op een vervelende manier hoor. Maar een vriendin die nu net gestopt is, zegt ook dat ze nu meer energie heeft. Ik denk dat ze daarmee bedoelen, dat je lichaam energie nodig heeft om bv aan te maken ofzo.
Hoe dan ook, ik bedoel niet dat ik wil stoppen. Maar was vooral benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
Phaidra, geen idee of het bv gerelateerd is. Maar ook ik zit tegen ondergewicht aan en kan moeilijk aankomen. Lastig is dat he!
Je moet ongeveer 500 kcal extra eten als je bv geeft om op hetzelfde gewicht te blijven. Dus om aan te komen nog meer, zeg 750-1000 kcal extra. Ik zit gewoon snel vol en eet al best vaak op een dag, dus is aankomen best lastig. En ondergewicht zorgt gewoon ook voor vermoeidheid :Y. Ik ben bij een diëtist geweest met specifieke kennis van voeding tijdens zwangerschap en lactatieperiode. Misschien ook iets voor jou? Ik heb heel bruikbare tips gekregen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124444943
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
oh en pincetgreep/klauwen, check! Mijn gezicht en nek zit onder de schrammen. En dat terwijl ik elke dag haar nageltjes even vijl.
Ze pakt me vaak met twee handjes vast, mijn gezicht bijv. Om mij dan, al luid grommend/kreunend, naar haar toe te trekken. En dan krijg ik een zeer natte, kwijlkus/zuignap tegen mijn wang/neus/mond/borst/etc. Herkenbaar? :P
Otje grijpt zelf mijn tepel om hem in haar mond te stoppen als ik niet snel genoeg ben. :X
  zondag 24 maart 2013 @ 16:50:34 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124447978
Ik slik sowieso m'n vitamine, ik sport nu 3x per week. Ik blijf gewoon op gewicht :'). Ik hou van veel lasagne of lasagnette. :') meerdere malen per week.

Oh en dat je wilt gaan sporten, kind aanlegt die een verhaal gaat vertellen tegen je tepel. Afkolft en dan toch honger. :') ik was net optijd op de sportschool.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124448585
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Otje grijpt zelf mijn tepel om hem in haar mond te stoppen als ik niet snel genoeg ben. :X
Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelen }:| :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:23:04 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124449339
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Als ik met R op de bank zit iets op tv te kijken doet ze haar hand in mijn bh en begint ze met mijn tepels te spelen }:| :X
Dat doet joene ook.
  zondag 24 maart 2013 @ 18:17:05 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124451064
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat doet joene ook.
:D!
Ik dacht dat er met eten niet gespeeld mocht worden? ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124451078
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat doet joene ook.
_O- :D
  zondag 24 maart 2013 @ 18:19:24 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124451148
:D
pi_124453014
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
Heeeeel herkenbaar! :) en dat vastpakken gebeurd niet bepaald zachtjes... Maar ik vind het zooo schattig. Kusjes krijgen O+

En verder word ik tijdens het voeden vol in m'n gezicht gemept, neus, wang, oog, andere borst, en knijpen ja :X (soms vind ik het wel heeeel er irritant...pfff) Bijten op t moment niet, misschien straks als ze tandje heeft?
  zondag 24 maart 2013 @ 19:29:31 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124453775
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

dat krijg je met dat rapley he
pi_124455550
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat krijg je met dat rapley he
Geen rapley meer voor de mijne, dan zal hij het wel afleren ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124455844
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:07 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Geen rapley meer voor de mijne, dan zal hij het wel afleren ;)
Vent of baby? :+
pi_124455962
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vent of baby? :+
Over het eten van mijn vent praat ik meestal niet als rapley :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124480333
Typische 4 maanden dip toch? Ze probeerde bij het cb wat paniek te zaaien, en wilden dat ik over 2 weken weer ging meten.
gewicht

lengte

Sowieso waren ze van het moeilijk doen vandaag. Luuk is te langzaam met ontdekken van van alles. En ik mocht ook al wel met bijvoeden beginnen. Was misschien ook wel goed voor de groei. Heb gezegd dat ik dacht dat bv vast meer calorieen was dan een hap wortel.
*poef* nu is het weg
pi_124480874
De viermaandendip is een fabeltje. De curves die op het cb worden gehanteerd geven de gemiddelde groei weer van alle kinderen, met name flessenkinderen. Die groeien rechtlijniger dan borstkindjes. Als je een borstkindje in de cb-curve zet, lijkt het alsof hij rond vier maanden langzamer groeit dan de curve. De who-curve geeft de groei weer van borstkindjes. Op die curve hoort je kind in principe te allen tijde met de curve mee te groeien. Je kind dipt dus niet, de curves van het cb zijn zeer discutabel.
Wat ik op deze gewichtscurve zie is dat hij eerst een mooie lijn volgt, dan even flink de lucht ingaat en nu weer terug op zijn plek is. Zou ik me totaal niet druk om maken. Wel zou ik het liefst zien dat hij bij een volgende meting ook op die plek in de curve blijft.
pi_124481380
Dank je!

In de cb curve maakte hij idd een fikse val in de curve. Ik maak me dus ook maar geen zorgen, en ga dus niet over 2 weken weer omdat zij het willen, en als ik al ga, ga ik omdat ik dat wil.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaatjejannie op 25-03-2013 13:53:48 ]
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')