Wat is dit toch voor non-argumenten, man? Vind je het heel erg dat de media nog een beetje respect hebben voor privacy. Dat je dit is overkomen, is nog geen reden om al je persoonlijke was buiten te hangen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vrouw moest "het werk" drie dagen onderbreken. Wat dat "werk" verder inhoudt, staat nergens omschreven.
Kom op man.quote:Strikt genomen viel de man geen vrouw aan. Hij viel persoon X aan, die zijn/haar gezicht onder een niqaab bedekte. Nu zijn dat vaak vrouwen (zoals ook in dit geval), maar in principe kan iedereen zo over straat. Het geslacht van de aangevallen persoon wordt pas echt duidelijk na het verwijderen van de niqaab....
Werk is werk, wat het is is verder irrelevant. De man is werkloos trouwens.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vrouw moest "het werk" drie dagen onderbreken. Wat dat "werk" verder inhoudt, staat nergens omschreven.
En zelfs dan nog niet, man of vrouw:quote:Strikt genomen viel de man geen vrouw aan. Hij viel persoon X aan, die zijn/haar gezicht onder een niqaab bedekte. Nu zijn dat vaak vrouwen (zoals ook in dit geval), maar in principe kan iedereen zo over straat. Het geslacht van de aangevallen persoon wordt pas echt duidelijk na het verwijderen van de niqaab....
Nee, dat sowieso niet. Maar bij het aftrekken van een nikaab komt wel iets meer geweld of kracht kijken dan bij een hoofddeksel zoals een petje.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen stijl wanneer iemand je toupet van je kop trekt.
Nee nee, Elfletterig acht het letsel niet bewezen. Die denkt dat de rechter de vrouw gelooft op haar bedekte ogen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef DS4 het volgende:
Elfletterig heeft nl. een mooi piketpaaltje geslagen: mishandeling met zwaar lichamelijk letsel ten gevolge... elfletterig vindt een boete wel een gepaste straf.
Bron, link, url/quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:42 schreef Chahna het volgende:
ik vind het wel grappig dat er hier mensen posten die in andere gevallen (geweldsdelicten) vaak praten over aanstellen en in dit topic juist veel het woord 'geweld' in de mond nemen.
Namen en rugnummers.quote:
Er wordt vaak gediscussieerd over de strafmaat. Als deze meneer twee jaar cel had gekregen voor deze actie, had ik logischerwijs geageerd tegen deze straf. Wanneer een Elfletterig echter beweert dat deze actie te begrijpen valt omdat deze dame in overtreding is, dan vraagt dat om een reactie.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:42 schreef Chahna het volgende:
ik vind het wel grappig dat er hier mensen posten die in andere gevallen (geweldsdelicten) vaak praten over aanstellen en in dit topic juist veel het woord 'geweld' in de mond nemen.
je zou bijna denken dat ze het erger vinden dat zo'n nikaab van een hoofd wordt getrokken dan dat iemand zijn hoofd van zijn lichaam wordt geschopt.
Nee, je doet hier een uitspraak, dan mag je die ook staven.quote:
ja maar koos, er wordt in dit topic gedaan alsof de vrouw ernstig letsel is aangebracht terwijl bij de zaak van de kopschoppers werd aangegeven dat het geen extreem geweld was omdat hij er niets aan overhield. Deze vrouw heeft niets behalve wat nekpijn (naar eigen zeggen) en dan is het wel geweld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt vaak gediscussieerd over de strafmaat. Als deze meneer twee jaar cel had gekregen voor deze actie, had ik logischerwijs geageerd tegen deze straf. Wanneer een Elfletterig echter beweert dat deze actie te begrijpen valt omdat deze dame in overtreding is, dan vraagt dat om een reactie.
In dat geval ga ik mee met Dagonet. Namen en rugnummers, bitte. Persoonlijk heb ik nooit beweerd dat het slachtoffer van de kopschoppers geen letsel over heeft gehouden aan het pak slaag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
ja maar koos, er wordt in dit topic gedaan alsof de vrouw ernstig letsel is aangebracht terwijl bij de zaak van de kopschoppers werd aangegeven dat het geen extreem geweld was omdat hij er niets aan overhield. Deze vrouw heeft niets behalve wat nekpijn (naar eigen zeggen) en dan is het wel geweld.
ik moest lachen en kan nu dus nieuwe koffie gaan halen.
subtiel...er werd gesproken over 'geen extreem geweld want heeft er niets aan over gehouden'.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dat geval ga ik mee met Dagonet. Namen en rugnummers, bitte. Persoonlijk heb ik nooit beweerd dat het slachtoffer van de kopschoppers geen letsel over heeft gehouden aan het pak slaag.
Akkoord, maar dan heb je verder ook weinig te zoeken in dit topic. Ik vind het prima dat je namen en rugnummers voor je houdt, maar een discussie voeren over 'die en die, zus en zo', heeft natuurlijk weinig nut.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
subtiel...er werd gesproken over 'geen extreem geweld want heeft er niets aan over gehouden'.
jij weet ook wel wie ik bedoel, het was je knuffelvriendje.
jij was toch tegen de NSB lijn koos?? Is hetzelfde dat ik nu namen ga noemen van mensen die blijkbaar trollen gezien de afwijkende meningen per zaak
Je hebt echt een serieus probleem met begrijpend lezen. Of je leest dingen die er niet staan, óf je leest dingen niet die er wel staan. Wat voor emotionele lading jij bij bepaalde woorden heb kan ik bijzonder weinig aan doen. Steek ook die hand maar in eigen boezem, dus.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Een (verboden) hoofddeksel is wat anders dan kleding in z'n volledigheid. Ontkleden is wat je doet in de onderzoekskamer van de huisarts. Je kiest heel bewust dit overdreven woord, om daarmee de ernst van de gebeurtenis kracht bij te zetten. Wat dat betreft ken ik je langer dan vandaag.
Toch is dat exact wat je wél doet. Je vindt het in dat geval minder erg. Waarom weet niemand, heb je ook nog steeds niet uitgelegd, maar je vindt het gewoon. As usual, geheel zonder onderbouwing.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
...
Dat rechtvaardigt nog steeds niet dat de man voor eigen rechter speelde, maar het kan wél deels zijn handelen verklaren.
...
Ik vraag me überhaupt af hoe je nekletsel (medisch) kunt vaststellen dat slechts drie dagen duurt. Dat er nekletsel is vastgesteld trek ik daarom sowieso in twijfel. Dat de vrouw zich daar wel op beroept, staat vast.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef DS4 het volgende:
Het is dus vastgesteld dat de wijze waarop deze man dit heeft gedaan heeft geleid tot nekletsel waardoor ze dagen niet kon werken. Kortom, die man heeft met grof geweld aan de niqaab lopen rukken en daarmee heeft hij heel bewust dat letsel toegebracht. Immers, als je zo aan iemand zit te rukken is de kans dat daar letsel uit voort komt niet alleen voorzienbaar, maar zelfs hoogstwaarschijnlijk!
Dit doe je wel vaker; je voorgaande opmerkingen vervolgens als een soort feit laten terugkomen. Dat de vrouw zich op nekletsel beroept, maakt niet dat het medisch vaststaat en zélfs niet dat het persé door toedoen van die man is veroorzaakt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef DS4 het volgende:
En welke scheve rechtspositie heb jij het over? Als iemand bij jou nekletsel veroorzaakt wordt deze ook vervolgd.
Dat heeft dan ook ruimschoots meegewogen in de strafmaat, mogen we wel zeggen. Iets TE ruimschoot naar mijn smaak en de smaak van 95 procent van alle Nederlanders...quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef DS4 het volgende:
En doordat de vrouw door rood reed. Maar daar beschouw je haar als slachtoffer, terwijl de niqaabdraagster het allemaal aan zichzelf te wijten heeft.
Overtuigend medisch bewijs, cq. een melding daarvan. Je gaat er nota bene zelf altijd prat op hoe overtuigend alles bewezen moet zijn voordat iemand kan worden veroordeeld... - Ik snap eigenlijk niet dat je me deze vraag überhaupt stelt. Als je consequent was, had je dit punt ZELF ingebracht. Dan was je dit topic binnengestapt met dat als één van je eerste opmerkingen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef DS4 het volgende:
Nee, de buurman heeft een briefje geschreven en de rechter vond dat afdoende bewijs.
Wat wil je nu?
Ik pas feitelijk jouw rederingen toe, inderdaad. Dat heb ik in dit topic al eerder aangegeven. Het verbaast me dan ook niet dat je je eigen wijze van redeneren hierin herkent. Wat dat laatste betreft, kaats ik de bal uiteraard terug.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:17 schreef DS4 het volgende:
Als ik zoiets vraag nadat de rechter heeft vastgesteld dat het bewijs niet geleverd is zit je al op de kast! Je hebt gewoon niet door hoe hypocriet je nu bent.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:21 schreef erodome het volgende:
Provocerend en bedreigend zelfs zo'n ding op het hoofd!!! Toe nou zeg, je overdrijft mateloos om maar een punt te kunnen hebben.
maakt allemaal geen zak uit of wat je hier stelt al dan niet waar is. al is het waar, dan nog heb je (ook in frankrijk) niet het recht om met je poten van iemand af te blijven. ook al zijn ze moslim en ook al draagt ze een niqab.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Dank voor het voortreffelijk bewijzen van het punt dat ik eerder maakte.
De gelovige mag gekwetst of beledigd zijn, de niet-gelovige heeft geen recht van spreken. Als ik nou vind dat de niqaab en boerka beledigend, kwetsend, provocerend en bedreigend zijn, waarom zou er dan geen waarde worden gehecht aan die gevoelens?
Als we de niqaab zo fijn en prachtig vinden, hoe komt het dan dat het ding verboden is?
Nou nee... ik loop eigenlijk een beetje achter. Het tempo is zo hoog dat ik het niet kan bijbenen. Het is nu bijna 13.00 uur en ik ben pas bij de post van 12.24 uur.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Elfletterig is al lang en breed onder de tafel geluld. Z'n argumenten zijn allang niet steekhoudend meer. Om de een of andere weigert hij echter toe te geven dat hij fout zit dus laat hij de discussie maar eindeloos door-etteren. Z'n gebruikelijke tactiek.
Natuurlijk mag je dat allemaal vinden. Je mag er alleen niet zelf iets tegen doen. Snap je dat nou écht niet, of ben je bang om uitgelachen te worden omdat je het bij het verkeerde eind hebt?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Dank voor het voortreffelijk bewijzen van het punt dat ik eerder maakte.
De gelovige mag gekwetst of beledigd zijn, de niet-gelovige heeft geen recht van spreken. Als ik nou vind dat de niqaab en boerka beledigend, kwetsend, provocerend en bedreigend zijn, waarom zou er dan geen waarde worden gehecht aan die gevoelens?
Als we de niqaab zo fijn en prachtig vinden, hoe komt het dan dat het ding verboden is?
Er wordt wel waarde aan gehecht, daarom is het ook verboden. Jij mag er over klagen, maar jij mag niet iemand er fysiek op aanvallen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Spreken doe je met je mond, gelovig of niet..quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
De gelovige mag gekwetst of beledigd zijn, de niet-gelovige heeft geen recht van spreken.
Dan spreek je ze uit, dan ga je niet als onbevoegde burger het recht in eigen hand nemen. Gelovig of niet..quote:Als ik nou vind dat de niqaab en boerka beledigend, kwetsend, provocerend en bedreigend zijn, waarom zou er dan geen waarde worden gehecht aan die gevoelens?
Denk dat het geen kwestie van comfort of esthetische overweging is.quote:Als we de niqaab zo fijn en prachtig vinden, hoe komt het dan dat het ding verboden is?
Ja, nogal, want het werkt twee kanten op. Ernstige zaken, die zo klaar als een klontje zijn, worden "niet bewezen" geacht en daders krijgen daardoor niet of nauwelijks enige straf.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het verschil is dat de rechter in de ene zaak op basis van de stukken heeft vastgesteld dat het feit niet bewezen is (hetgeen jij bestempelt als falen) en in de andere zaak op basis van de stukken heeft vastgesteld dat het feit wel bewezen is (hetgeen jij bestempelt als falen).
Dat maakt eigenlijk best wel verschil...
Het is door de rechter vastgesteld. Nou spreek ik even voor mezelf, maar in eerdere discussies met juo heb ik volgens mij nooit feiten in twijfel getrokken die door de rechter als vaststaand feit zijn aangemerkt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
..Ik heb nog steeds geen onomstotelijk medisch bewijs gezien voor de veronderstelde nekklachten.
Waarom zou íemand daar begrip voor moeten opbrengen? Hij heeft iets gedaan wat niet mag. En die vrouw ook, maar dat staat hier gewoon los van.quote:En ik zie ook nog steeds bar weinig begrip voor de beweegredenen van de man om zo te handelen.
In de Franse wet staat ongetwijfeld welke straf er hoort bij het openbaar rondlopen in een niqaab. Ik stel voor dat we die straf aan deze vrouw opleggen, aangezien haar overtreding overtuigend is bewezen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:30 schreef Deshain het volgende:
[..]
Inderdaad, opsluiten en een maand alleen water en brood met spinnen!
Zal haar leren mensen uit te lokken!
Je ziet verbanden die er niet zijn (oftwel, je leest weeeer eens niet goed). Sommige zaken worden bewezen, en sommige niet. Enige correlatie tussen de bewezenverklaring en de ernst van de overtreding bestaat alleen in jouw ruime fantasie.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, nogal, want het werkt twee kanten op. Ernstige zaken, die zo klaar als een klontje zijn, worden "niet bewezen" geacht en daders krijgen daardoor niet of nauwelijks enige straf.
Omgekeerd worden relatief milde zaken wél bewezen verklaard, wordt de ernst ervan bewust nog een tikje overdreven en wordt de dader bestraft.
Er is een soort tendens, een soort onwil, een soort scheefgroei.... - hoe moet je het precies noemen? Bij project X in Haren kostte het grote moeite om daders ook maar een boete van 500 euro te geven, terwijl een jochie van 13 dat een blikje op de grond gooit, moeiteloos honderden euro's aan de broek krijgt.
Ik vind een boerkaverbod sowieso wat twijfelachtig, dus waarom zou ik begrip op moeten brengen voor die man?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nee... ik loop eigenlijk een beetje achter. Het tempo is zo hoog dat ik het niet kan bijbenen. Het is nu bijna 13.00 uur en ik ben pas bij de post van 12.24 uur.
Ik heb nog steeds geen onomstotelijk medisch bewijs gezien voor de veronderstelde nekklachten. En ik zie ook nog steeds bar weinig begrip voor de beweegredenen van de man om zo te handelen.
Ik stel slechts vast dat het "werk" verder nergens wordt omschreven. Evenmin wordt melding gemaakt van medisch bewijs dat die beslissing rechtvaardigt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef Deshain het volgende:
Ik zou zeggen doe gewoon weer een ongefundeerde aanname, beetje hypocriet dat jij dit nou moet posten.
Nee, ik ben een serieuze user die het af en toe leuk vindt om een sarcastische opmerking te maken in een discussie....quote:
En dat verwacht je wel in een krantenbericht? Ga op zoek naar de franse versie van rechtspraak.nl ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik stel slechts vast dat het "werk" verder nergens wordt omschreven. Evenmin wordt melding gemaakt van medisch bewijs dat die beslissing rechtvaardigt.
Beatrix? Aangenaam...quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de Franse wet staat ongetwijfeld welke straf er hoort bij het openbaar rondlopen in een niqaab. Ik stel voor dat we die straf aan deze vrouw opleggen, aangezien haar overtreding overtuigend is bewezen.
1- We zijn niet in Frankrijkquote:Toch proef ik - gek genoeg - dat bepaalde mensen in dit topic daar op tegen zijn. Waarom?
Probeer je nu van het slachtoffer een dader te maken?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de Franse wet staat ongetwijfeld welke straf er hoort bij het openbaar rondlopen in een niqaab. Ik stel voor dat we die straf aan deze vrouw opleggen, aangezien haar overtreding overtuigend is bewezen.
Toch proef ik - gek genoeg - dat bepaalde mensen in dit topic daar op tegen zijn. Waarom?
Non-argumenten? Ik stel gewoon vast dat het woordje "werk" verder nergens wordt toegelicht. Ik zeg nergens dat de vrouw geen werk heeft. Overigens kun je prima haar functie noemen zonder dat haar privacy daardoor wordt aangetast.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is dit toch voor non-argumenten, man? Vind je het heel erg dat de media nog een beetje respect hebben voor privacy. Dat je dit is overkomen, is nog geen reden om al je persoonlijke was buiten te hangen.
wellicht omdat het topic en de discussie daar niet over gaan? open je eigen topic zou ik zo zeggen: "eigenrechting moet mogen" ofzo.....quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch proef ik - gek genoeg - dat bepaalde mensen in dit topic daar op tegen zijn. Waarom?
..en weer. Om moedeloos van te worden..quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je mag me bedanken, maar je moet niet met mijn woorden aan de haal gaan, zoals je wel vaker doet. Ik beschouw dit namelijk niet als mishandeling, ik trek in twijfel hoe ernstig het toegebrachte letsel is en ik trek in twijfel in hoeverre de man de intentie had om letsel toe te brengen. En daarom vind ik een lagere straf op z'n plaats.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef DS4 het volgende:
Mag ik elfletterig enorm bedanken voor zijn bijdragen in dit draadje. Het maakt het namelijk wel erg makkelijk in de komende, ongetwijfeld doodvermoeidende, discussies over soft straffen in NL.
Elfletterig heeft nl. een mooi piketpaaltje geslagen: mishandeling met zwaar lichamelijk letsel ten gevolge... elfletterig vindt een boete wel een gepaste straf.
Nou, dat gaat nog van pas komen!
Zou de vrouw ook met niqaab in de rechtszaal hebben gezeten? Of juist niet? Ik vermoed dat laatste, aangezien nu eenmaal herkenbaar moet zijn als "slachtoffer"... - Dat is dan wel weer een grappige bijkomstigheid: moet ze toch ineens in het openbaar zonder niqaab in de rechtszaal zitten. Kennelijk kon ze toch haar bezwaren ineens opzij schuiven, nadat ze wat nekklachten had en er via de rechter een schadevergoeding viel los te peuteren...quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee nee, Elfletterig acht het letsel niet bewezen. Die denkt dat de rechter de vrouw gelooft op haar bedekte ogen.
Ik deel je observaties. Ik ga ook eens nieuwe koffie halen, maar gewoon omdat het vorige kopje leeg is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
ja maar koos, er wordt in dit topic gedaan alsof de vrouw ernstig letsel is aangebracht terwijl bij de zaak van de kopschoppers werd aangegeven dat het geen extreem geweld was omdat hij er niets aan overhield. Deze vrouw heeft niets behalve wat nekpijn (naar eigen zeggen) en dan is het wel geweld.
ik moest lachen en kan nu dus nieuwe koffie gaan halen.
Je doet allerlei aannames die je niet kunt onderbouwen met feiten en trekt daaruit je conclusies. Je begrijpt zelf toch ook wel dat het niet zo werkt?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zou de vrouw ook met niqaab in de rechtszaal hebben gezeten? Of juist niet? Ik vermoed dat laatste, aangezien nu eenmaal herkenbaar moet zijn als "slachtoffer"... - Dat is dan wel weer een grappige bijkomstigheid: moet ze toch ineens in het openbaar zonder niqaab in de rechtszaal zitten. Kennelijk kon ze toch haar bezwaren ineens opzij schuiven, nadat ze wat nekklachten had en er via de rechter een schadevergoeding viel los te peuteren...
Aan de wet houden is er normaal
gesproken niet bij, maar als er een leuk bedrag aan schadevergoeding in het verschiet ligt, is er ineens heel veel mogelijk....
Dus het komt er eigenlijk op neer dat jij de Franse rechtbank niet capabel acht?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zou de vrouw ook met niqaab in de rechtszaal hebben gezeten? Of juist niet? Ik vermoed dat laatste, aangezien nu eenmaal herkenbaar moet zijn als "slachtoffer"... - Dat is dan wel weer een grappige bijkomstigheid: moet ze toch ineens in het openbaar zonder niqaab in de rechtszaal zitten. Kennelijk kon ze toch haar bezwaren ineens opzij schuiven, nadat ze wat nekklachten had en er via de rechter een schadevergoeding viel los te peuteren...
Aan de wet houden is er normaal gesproken niet bij, maar als er een leuk bedrag aan schadevergoeding in het verschiet ligt, is er ineens heel veel mogelijk....
Ik snap dat je het nu met veel theatraal vertoon ontkent, maar je schreef bewust "ontkleden" om daarmee het afrukken van slechts de niqaab (nog een strafbaar kledingstuk ook) te overdrijven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:54 schreef DonJames het volgende:
Je hebt echt een serieus probleem met begrijpend lezen. Of je leest dingen die er niet staan, óf je leest dingen niet die er wel staan. Wat voor emotionele lading jij bij bepaalde woorden heb kan ik bijzonder weinig aan doen. Steek ook die hand maar in eigen boezem, dus.
Ik heb diverse argumenten gegeven waarom het zien van een vrouw (?*) in niqaab bedreigend of kwetsend kan overkomen op mensen. En waarom het gevoelens van boosheid kan oproepen, waardoor mensen hun zelfbeheersing verliezen en tot zo'n actie komen. Keur ik het goed? Nee, nog steeds niet. Heb ik er begrip voor? Gedeeltelijk, niet volledig. Ik heb het volgens mij al meerdere keren uitgelegd...quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:54 schreef DonJames het volgende:
Toch is dat exact wat je wél doet. Je vindt het in dat geval minder erg. Waarom weet niemand, heb je ook nog steeds niet uitgelegd, maar je vindt het gewoon. As usual, geheel zonder onderbouwing.
Als je beter zou lezen, wist je dat ik inmiddels zo'n 6 keer heb gezegd dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen en dat ik de daad van deze man dan ook niet goedkeur. De vraag is alleen in hoeverre ik begrip kan opbrengen voor zijn handelen. Ik heb daar enig begrip voor, wat niet hetzelfde is als volledig begrip.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat allemaal vinden. Je mag er alleen niet zelf iets tegen doen. Snap je dat nou écht niet, of ben je bang om uitgelachen te worden omdat je het bij het verkeerde eind hebt?
Nee, dat deed ik niet. Ik schreef "ontkleden" omdat ik dat ook bedoel. JIJ ziet daar iets anders in, en dat komt veel vaker voor. Vandaar mijn oproep aan jou om interpretatie achterwege te laten. Gewoon lezen wat er staat alsjeblieft.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap dat je het nu met veel theatraal vertoon ontkent, maar je schreef bewust "ontkleden" om daarmee het afrukken van slechts de niqaab (nog een strafbaar kledingstuk ook) te overdrijven.
Je keurt het niet goed, maar je vindt het niet zo erg dat het gebeurt, en eigenlijk zou je daar ook geen straf voor moeten krijgen?quote:Ik heb diverse argumenten gegeven waarom het zien van een vrouw (?*) in niqaab bedreigend of kwetsend kan overkomen op mensen. En waarom het gevoelens van boosheid kan oproepen, waardoor mensen hun zelfbeheersing verliezen en tot zo'n actie komen. Keur ik het goed? Nee, nog steeds niet. Heb ik er begrip voor? Gedeeltelijk, niet volledig. Ik heb het volgens mij al meerdere keren uitgelegd...
Kijk onze hypocriet weer eens dingen veronderstellen zonder feitelijke onderbouwing. Men zou dat eens bij jou moeten doen, dan ben je de eerste die weer in de Feedback gaat huilen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat deed ik niet. Ik schreef "ontkleden" omdat ik dat ook bedoel. JIJ ziet daar iets anders in, en dat komt veel vaker voor. Vandaar mijn oproep aan jou om interpretatie achterwege te laten. Gewoon lezen wat er staat alsjeblieft.
[..]
Je keurt het niet goed, maar je vindt het niet zo erg dat het gebeurt, en eigenlijk zou je daar ook geen straf voor moeten krijgen?
If it looks like a duck..
Typerende opmerking. Je zou je ook kunnen afvragen wat democratische landen ertoe heeft bewogen om zo'n verbod in te voeren. En je zou je ook kunnen afvragen wat voor effect het zien van een niqaab of boerka op mensen heeft. Waarom zou je je niet eens in deze man verplaatsen? Het antwoord: onwil.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind een boerkaverbod sowieso wat twijfelachtig, dus waarom zou ik begrip op moeten brengen voor die man?
Ah, jij komt je maatje redden? Veel succes.. En huilen in feedback doe ik niet aan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk onze hypocriet weer eens dingen veronderstellen zonder feitelijke onderbouwing. Men zou dat eens bij jou moeten doen, dan ben je de eerste die weer in de Feedback gaat huilen.
Dat probeer ik niet, dat is een vaststaand feit. Het is onmogelijk dat je een man veroordeelt die in de openbare ruimte een niqaab van een vrouw heeft afgerukt, zonder dat je meteen ook vaststelt dat de vrouw in de openbare ruimte een niqaab droeg; en daarmee dus een strafbaar feit beging.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:09 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Probeer je nu van het slachtoffer een dader te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |