Hopelijk gaat de politie er eens op controleren dat die de snelweg niet op mogen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Voorbeelden van brommobielen zijn de Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo.
jaquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Rijdt je er zelf ééntje toevallig?
bij 45km wagentjes:quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:18 schreef -niemand- het volgende:
koop dan een ape car.
[ afbeelding ]
zit gewoon een vespa pk50 blokje onder, doodeenvoudig op te voeren
ja? hoeveel brommers rijden niet met 70cc rond.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:36 schreef T42 het volgende:
[..]
bij 45km wagentjes:
benzine mag je maar 49,9 cc hebben
diesel mag je veel meer hebben350cc ofzo
hier bijna geen meer... hier nemen ze zooitje in beslag. ook al is het een oude zundapp.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:36 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ja? hoeveel brommers rijden niet met 70cc rond.
daar kijkt geen hond naar.
ze moetten die dingen niet verbieden alleen van de wegen waar harder dan 50kmh mag gereden worden. dan maar op het fietspad. liefst niet uit de bebouwdekom ook nogquote:Op donderdag 14 maart 2013 03:23 schreef Mano_ het volgende:
Laatst reed er hier eentje (ja, met opa incl. pet) over de ring waar het 70 is. Levensgevaarlijk, zeker omdat die dingen de laatste jaren steeds meer op echte auto's zijn gaan lijken.
Als ik op die weg 45 zou gaan rijden en oom agent zou me spotten, dan mag ik gelijk aan de kant. Dat weet ik wel zeker.
Die oude invalide-hokken zijn prima: smal, hoog, lelijk: je ziet van ver al dat het geen normale auto is.
Van mij mogen de huidige brommobielen verdwijnen. Onder de 18 is het leuk, maar veel te duur en die schoffies denken gelijk dat ze kunnen autorijden. Die pakken maar gewoon de brommer als fietsen te ver is.
Alles boven de 18 in zo'n ding zit daar enkel in omdat een B-rijbewijs niet mogelijk is. Ergo: je bent niet geschikt bevonden om een gemotoriseerd voertuig met meer dan 2 wielen te besturen.
Sterker nog: als je in zo'n beperkt voertuig zit is bovengemiddeld verkeersinzicht en anticipatie juist erg belangrijk. Geen kenmerken van mensen die het niet lukt om het rijbewijs te behalen.
Je wilt niet dat een bejaarde die met 45 al nauwelijks overzicht heeft voortaan 65 gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:34 schreef Hendroit het volgende:
Die dingen kun je makkelijker 65 laten lopen en ze lopen superzuinig. Zou er alleen niet mee buiten de bebouwde kom rijden
top en de bestuurder is nog eens de kreukelruimte ookquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:34 schreef Hendroit het volgende:
Die dingen kun je makkelijker 65 laten lopen en ze lopen superzuinig. Zou er alleen niet mee buiten de bebouwde kom rijden
Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:26 schreef virl3 het volgende:
Wat een lollig campertje.. Zit daar enkel een bed in of ook nog keuken en wasmogelijkheid?
Dingen zijn standaard echt traag, en je gaat er ook vrij makkelijk mij over de kop. Toch zijn ze wel vetter dan een brommobiel, lekker schakelen met de hand hahahquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:18 schreef -niemand- het volgende:
koop dan een ape car.
[ afbeelding ]
Waarom? We willen juist minder van die krengen op de weg, niet nog meer.quote:
Want veiliger. Het verkeer wordt steeds drukker en jongeren ogenschijnlijk steeds debieler, een beetje voertuigbeheersing en verkeersinzicht kweken voor je ze met 300 kilogram aan gemotoriseerd ijzer de weg opstuurt kan dus geen kwaad.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:53 schreef arjan1212 het volgende:
Bent u nu 16 jaar of na 1980 geboren, dan moet u lessen teorie en praktijk. Dit is trouwens iets waar ik het totaal mee oneens ben, want toen ik 16 was mog je ze op een brommer stappen geen probleem en nu moet je ineens een rijbewijs halen?
Wat?quote:van daaruit verder geredeneerd is het auto rijbwijs eigenlijk ook totale onzin, maar laat ik daar niet verder over uitwijden.
Ga dan fietsen, rij je net zo hardquote:
Dan moet je harder trappenquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:39 schreef arjan1212 het volgende:
ik haal op me fiets geen 45 km per uur.
Zou het niet gewoon een troll zijn?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waarom? We willen juist minder van die krengen op de weg, niet nog meer.
[..]
Want veiliger. Het verkeer wordt steeds drukker en jongeren ogenschijnlijk steeds debieler, een beetje voertuigbeheersing en verkeersinzicht kweken voor je ze met 300 kilogram aan gemotoriseerd ijzer de weg opstuurt kan dus geen kwaad.
Waarom 1980? Je moet nou eenmaal ergens een grens trekken, hè. Al hadden ze het beter gewoon stante pede voor iedereen kunnen verplichten die nog geen ander rijbewijs heeft, dan had je dit soort gezeur niet gehad. Zo'n leeftijdsgrens slaat ook eigenlijk nergens op.
[..]
Wat?!!
[ afbeelding ]
veiligheid: een stevige kooiconstructiequote:Op donderdag 14 maart 2013 18:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nog een nadeel van brommobielen:
geen veiligheidseisen mbt kreukelzones botsproeven wat dan ook
ben je verkoperquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
veiligheid: een stevige kooiconstructie
http://www.microcar.nl/veiligheid.asp
stevige kooiconstructie?quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
veiligheid: een stevige kooiconstructie
http://www.microcar.nl/veiligheid.asp
Je kan ook gewoon aandelen in een niet beurgenoteerde vennootschap(NV of BV) verkrijgen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:19 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens mij staan ze niet aan de beurs.
ben jij de dealer?quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:19 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens mij staan ze niet aan de beurs.
Camper met een kapotte chromosoom...quote:
quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nog een nadeel van brommobielen:
geen veiligheidseisen mbt kreukelzones botsproeven wat dan ook
quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:05 schreef T42 het volgende:
[..]
top en de bestuurder is nog eens de kreukelruimte ook
quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:13 schreef -niemand- het volgende:
[..]
stevige kooiconstructie?
van kokerprofiel 20x20 laat me niet lachen.
bam!quote:Een zwaar uitgevoerd subframe (chassis voorzijde)
Lichamelijk gezond bedoel je. Een niet onbelangrijke toevoeging.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:53 schreef arjan1212 het volgende:
Veel mensen denken dat het veel bejaarden en gehandicapten zijn, dat kan ik ff ontzenuwen 80% van de bestuurders van brommobielen zijn tussen de 30 en 60 jaar en gezond.
Als ik iemand van 30 jaar of jonger in zo'n ding zie rijden dan lach ik hem eerst keihard uit, wat een k*nker apparaten zijn dat zegquote:
dat je zo'n slechte woorden schap hebt zegt mij dan ook weer genoegquote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:57 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als ik iemand van 30 jaar of jonger in zo'n ding zie rijden dan lach ik hem eerst keihard uit, wat een k*nker apparaten zijn dat zeg
Woorden schap?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:04 schreef T42 het volgende:
[..]
dat je zo'n slechte woorden schap hebt zegt mij dan ook weer genoeg
Serieuze vraag. Waarom?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:57 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als ik iemand van 30 jaar of jonger in zo'n ding zie rijden dan lach ik hem eerst keihard uit, wat een k*nker apparaten zijn dat zeg
Je kan ook zeggen dat een persoon van 29 jaar in een brommobiel, de 27 jarige op de fiets , brommer in de regen of met de bus reizend, uitlacht!quote:
rationeel gezien zou je dat kunnen denken. emotioneel klopt het dan weer niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:32 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat een persoon van 29 jaar in een brommobiel, de 27 jarige op de fiets , brommer in de regen of met de bus reizend, uitlacht!
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:58 schreef mstx het volgende:
Ik vind het nog steeds een gehandicaptenvoertuig.
Voordeel is wel dat ze niet met 80 invoegen op de snelwegquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:59 schreef The_Voice_Within het volgende:
Van mij mogen die dingen per direct van de weg verdwijnen. Het grootste gros wat erin rijd zijn bejaarden die nog nooit een theorieboek hebben gezien of van die jonge jochies die denken dat ze Schumacher zijn. Heb maar een ding te zeggen over die autootjes:
Nee, met 45 als ze de medicijnen een dagje zijn vergetenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat ze niet met 80 invoegen op de snelweg![]()
![]()
een grap moeten uitleggenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nee, met 45 als ze de medicijnen een dagje zijn vergeten
waar moet je je voeten kwijt?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:12 schreef Q.C.Passed het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is voor mij de enige echte brommobiel!
en dan kun je ook nog een autorijbewijs kopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overtuig me eens. Waarom zou ik bijna 10.000 eypo uitgeven aan zo'n ding als ik voor hetzelfde geld een snellere, luxere, grotere, comfortabelere en veiligere auto heb van 4,8 meter.
Zonder voor lul te staan.
Omdat je daarmee in de file staat.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overtuig me eens. Waarom zou ik bijna 10.000 eypo uitgeven aan zo'n ding als ik voor hetzelfde geld een snellere, luxere, grotere, comfortabelere en veiligere auto heb van 4,8 meter.
Om jezelf het gevoel te geven dat je geen loser bent? Ik denk altijd dat jonge mensen in brommobielen niet genoeg hersencapaciteit hebben om een rijbewijs B te halen en vervolgens met de hakken over de sloot hun brommercertificaat hebben gehaald.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Leuk Taxi bordjequote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:29 schreef asfalthooligan het volgende:
ik heb gewoon een oud funhok uit 1996 erat spacia. .
Stukken degelijker dan de nieuwere brommobielen
[ afbeelding ]
Toegegeven, een ratlook brommobiel is ergens wel weer episch. Die roest mag alleen wel wat overtuigender.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:29 schreef asfalthooligan het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wel erg klein. Die Up!.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef arjan1212 het volgende:
Dat is toch een mooie auto? Ben jij er zo een die alleen een hummer een echte wagen vind ofzo?
Je hebt een kleine en een grote, op je foto zie je de grote. Die heeft een grotere motor en rijdt onbegrensd ruim 60 km/h. Begrensd gaat 'ie 25 en valt dan onder de noemer landbouwvoertuig.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:18 schreef -niemand- het volgende:
koop dan een ape car.
[ afbeelding ]
Ik vind dat kleine auto's best leuk kunnen zijn. Maar de up vind ik echt een verschrikkelijke playmobiel 45km wagen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef arjan1212 het volgende:
Dat is toch een mooie auto? Ben jij er zo een die alleen een hummer een echte wagen vind ofzo?
En is het allemaal nog een beetje functioneel, of meer voor de show?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:29 schreef asfalthooligan het volgende:
[ afbeelding ]
WTF!! Jij hangt 400 kilo aanhanger achter 300 kilo brommobiel?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:24 schreef asfalthooligan het volgende:
band is voor de show gereedschapskist ook.
Zijpaneel wasmachine op dak is voor de 27 mc
heel af en toe beland er wat spul op het dak
trekhaak is ook functioneel heb er al 400 + kilo achter gehad je merkt het niet eens
Ben ik toch benieuwd hoe het gebruik van de ahw is geregeld. Volgens mij is hetgeen dat op het kentekenbewijs staat leidend. En anders zal het RDW iets van een goedkeuring moeten geven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
WTF!! Jij hangt 400 kilo aanhanger achter 300 kilo brommobiel?Dan hoop ik dat je niet hier in de buurt komt met dat ding.
Als je inderdaad zo dom bent om meer dan het dubbele aan toegestaan gewicht er achter te hangen is het inderdaad beter dat je niet met een gewone auto rijdt.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:17 schreef asfalthooligan het volgende:
Er mag oficeel 175 kilo achter.(helft leeg gewicht brommobiel)
Als je niet boven de 55 komt gaat het gewoon ontzettend goed.
(was hem even vergeten en wat harder ging ook goed![]()
Wist ook niet dat ie op de weegbrug 860 kilo aan zou geven
leeggewicht met diesel spullen enz is ong 400 kilo
Rdw mocht het niet zeggen ,maar als je het type plaatje van een aanhanger verwijdert is er weinig aan de hand + hij mag max 1,50 hoog zijn 2,50 m vanuit de achter as lang en 2 meter breed ,maar ik ga niet verder als 1,30 m breed
Heb er gewoon een witte plaat op en en een 45 km sticker op de aanhangwagen
je had er nog een extra auto achter hangen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:24 schreef asfalthooligan het volgende:
band is voor de show gereedschapskist ook.
Zijpaneel wasmachine op dak is voor de 27 mc
heel af en toe beland er wat spul op het dak
trekhaak is ook functioneel heb er al 400 + kilo achter gehad je merkt het niet eens
Ik blijf het dom vinden, maar dat vind ik ook van mensen die een dikke aanhanger vol stenen achter hun middenklassertje hangen.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:39 schreef asfalthooligan het volgende:
Als je rustig rijd gebeurt er weinig mee .
Tuurlijk moet je er rekening mee houuden dat het kleine remmen zijn ,In de stad kun je toch niet harder dan 30/40 km vaak hier dus zal er weinig mee gebeuren.
Eventjes wat harder op een lang stuk leeg weg zonder zijwegen is geen probleem .
en dit was ook 1x .
Als je niet weet hoeveel gewicht het is denk je er ook niet bij na je ziet een vracht op een aanhanger en denkt weegt niet zo zwaar omdat de brommo er totaal geen moeite mee had.
De vorige eigenaar heeft er 750 kg grind achter gehad ,een skoda pick up en eens een espace.
Dus het hok is wel; wat gewend
maar daar zitten normaal nog redelijke remschijven onder, de remschijfjes onder een brommobiel hebben de dikte van een vloeitje.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik blijf het dom vinden, maar dat vind ik ook van mensen die een dikke aanhanger vol stenen achter hun middenklassertje hangen.
Tis dat die dingen duurder zijn dan een 2dehands brommer, anders had ik er 1tje gereden (37 jr)quote:Op maandag 18 maart 2013 11:22 schreef terrorsjaak het volgende:
Gaaf als je 16 of 17 ben. Daarna niet meer.
Ja maar stel dat je rijke ouders heb en er een voor je 16e krijgt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 02:52 schreef fraggie1975 het volgende:
[..]
Tis dat die dingen duurder zijn dan een 2dehands brommer, anders had ik er 1tje gereden (37 jr)
in de winter lekker naar het werk! (2.5km vanaf mijn woning)
een brommobiel is duurder dan een autoquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:10 schreef BlackLining het volgende:
Als je nou eens gewoon zou gaan werken zou je gewoon een auto of motor kunnen betalen.
Ligt er maar net aan wat je onder auto verstaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
een brommobiel is duurder dan een auto
Je geeft het antwoord zelf al:quote:
Dat. Ik vind het ook gruwelijke kutdingen waar ik werkelijk geen enkel voordeel van inzie, en die alleen maar voor hinder en ergernis zorgen. Of mag je hier alleen posten als ik positief ben over het onderwerp? Zal een bijzonder leeg topic worden dan als ik zo naar de posts van anderen kijkquote:Want ik zie je alleen maar kutopmerkingen en sneren maken.
Hij zegt toch zelf dat een brommobiel duurder is dan een auto? Overigens geloof ik dat niet helemaal, maar ik he bdat niet uitgezocht dus kan dat niet hardmaken. Brommobiel rijden omdat het goedkoop is, is dus onzin volgens de TS zelf. Dat hij rond moet komen van 850 euro in de maand heb ik gemist, maar daar komt dan weer om de hoek dat volgens hem een brommobiel duurder is dan een auto.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:52 schreef Anne het volgende:
Over dit onderwerp, de brommobiels, ja, werkelijk?
Lees even je posts terug richting asfalthooligan.
Hij moet gewoon maar even gaan werken om een auto of motor te kopen. Je weet dat hij geeneens een rijbewijs heeft (muv van AM) en rond moet komen van zo'n 850 euro per maand, omdat hij in de bijstand zitten wegens > privé zaken < waar jij geen flauw benul van hebt? Dat hij graag zou willen werken, maar dat ie dat niet kan? Denk je dat opmerkingen zoals die van jou dan leuk zijn om te lezen?
En dan heb ik het nog niet eens over de opmerkingen "bromtumor", "Er is kortom geen excuus om je in zo'n koektrommeltje te vertonen. Flikker dat ding weg.", "En dan moet je daar nog de aanschaf van een bivakmuts bij optellen, want je wilt natuurlijk niet herkend worden"
Puhlease. Als dat geen sneren of kutopmerkingen zijn, leg ik mijn blauwe kleurtje neer.
Ik vind die dingen ook drie keer niks, maar als asfalthooligan zich daarmee door NL kan verplaatsen en er plezier aan heeft, ga ik dat ding niet lopen afkraken als een malle. Wat is daar in godsnaam de fun van.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 02:52 schreef fraggie1975 het volgende:
[..]
Tis dat die dingen duurder zijn dan een 2dehands brommer, anders had ik er 1tje gereden (37 jr)
in de winter lekker naar het werk! (2.5km vanaf mijn woning)
Niet als je jicht hebt en al helemaal niet in de winter.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die afstand loop je nog met 2 vingers in je neus.
Fietsen dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:13 schreef fraggie1975 het volgende:
[..]
Niet als je jicht hebt en al helemaal niet in de winter.
Vooruit, dan is het een ander verhaal idd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:13 schreef fraggie1975 het volgende:
[..]
Niet als je jicht hebt en al helemaal niet in de winter.
als ik al niet ve kan lopen ,waarom denk je dat fiesten dan wel gaat? (knieen..)quote:
Soms gaat fietsen wel beter omdat je dan andere spieren gebruikt en je gewrichten minder belast.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:29 schreef fraggie1975 het volgende:
[..]
als ik al niet ve kan lopen ,waarom denk je dat fiesten dan wel gaat? (knieen..)
Komt ook omdat een brommobiel max 350 kilo mag wegen. accu's zijn best zwaar...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef asfalthooligan het volgende:
Zag net dat er nu zelfs een electrische brommobiel is..
Aixam is wel mooi erop ingespeeld
Op zich wel mooi ,maar de beloofde capaciteiten qa afstand zijn altijd minder dan ze beweren.
Dit zie je ook al terug bij de moderne electrische voertuigen .. Ook op sommige stukken is een electrische brommo gewoon niet ideaal.
Hey, die kom ik regelmatig tegen in regio Liwwaddenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef asfalthooligan het volgende:
Zag net dat er nu zelfs een electrische brommobiel is..
Aixam is wel mooi erop ingespeeld
Op zich wel mooi ,maar de beloofde capaciteiten qa afstand zijn altijd minder dan ze beweren.
Dit zie je ook al terug bij de moderne electrische voertuigen .. Ook op sommige stukken is een electrische brommo gewoon niet ideaal.
En nogmaals Vor 1 zonder rijbewijs is een simpel vervoer middel gewoon ideaal .
Op de brommer altijd alles gedaan ,maar mijn lichaam wil niet meer.
Ding kost me nu ong 20 euro per maand en rijd er weinig mee meestal 2 a 3 dagen stil dan weer even gebruiken of een blokje er mee rijden.
Zuiniger en goedkoper dan o.v + je bent altijd overal zonder te wachten of als een sardientje ingeblikt te zitten.
Natuurlijk een auto is mooier ,maar vind het zonde voor het geld ,wat ik nu kwijt ben aan verzekering en diesel is nog steeds minder als een klein licht autootje
Die van mij heb ik maar iets verandert weer ,gewoon omdat het kan
[ link | afbeelding ]
waaromquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:23 schreef asfalthooligan het volgende:
hij staat u al bijna 7weken stil of zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |