Squat, check. Overhead iets, check. Deadlift, check. Best oke! Gewoon beginnen en aan de hand van ervaring oefeningen er uit halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:31 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik ben sinds kort weer gaan trainen. Het plan is om 2 keer per week aan de gewichten te zitten en 1x per week te gaan kickboksen. Gezien het feit dat ik maar 2 keer per week aan de gewichten zit lijkt full body mij de beste keuze. Aan kennis ontbreekt er echter het nodige dus ik hoop dat iemand goede feedback kan geven op onderstaand schema.
Training A
• Squat
• Overhead Press
• Power clean
• Bent over row
• Chinups
• Dips
Training B
• Squat
• Benchpress
• Deadlift
• Alternating Deltoid raise
• Chinups
• Dips
Dat mag, maar erken dat die 'goede vorm' al best wel wat werk vereist.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:54 schreef pimsieb het volgende:
[..]
Ok ga het proberenmaar ik ben blij met mn schema nu en mn voeding, heb weinig zin om bv te stoppen met alcohol en feesten
. voor mij is het meer om goed in vorm te komen, en dan een bepaald niveau te kunnen behouden.
Geen ervaring mee. Zelf zou ik je aanraden om je pols te sterken, daar heb je natuurlijk het meeste profijt aan, maar je moet natuurlijk jezelf niet pijnigen en al helemaal niet blesseren, dus als je het echt nodig hebt kun je wel een polssteun bij zware sets gebruiken (als dat de pijn wegneemt tenminste). Probeer hem echter niet altijd te dragen, je wil je pols namelijk wel sterken.quote:En heb je toevallig ervaring met polssteunen dan ? want ik heb bij sommige oefeningen dat mn pols knakt wat nogal onaangenaam is
Thanks voor de tipsquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat mag, maar erken dat die 'goede vorm' al best wel wat werk vereist.
[..]
Geen ervaring mee. Zelf zou ik je aanraden om je pols te sterken, daar heb je natuurlijk het meeste profijt aan, maar je moet natuurlijk jezelf niet pijnigen en al helemaal niet blesseren, dus als je het echt nodig hebt kun je wel een polssteun bij zware sets gebruiken (als dat de pijn wegneemt tenminste). Probeer hem echter niet altijd te dragen, je wil je pols namelijk wel sterken.
Ben je erg sterk voor een vrouw!quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:18 schreef slacker_nl het volgende:
Ik heb laatst lopen spotten toen iemand 60kg zat te benchen, MET MOEITE! Die mafkees wilde samen met me BP'en. Hij legt 60kg op dat ding en komt amper omhoog, epic fail.
Want alle carbs zijn suikers? En met carbs in je dieet, zelfs als het suikers zijn, kun je laag in vet komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:15 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Bouw het geleidelijk af, dan gaat het wel.
Eet voor je training wat carbs en de rest van de dag niet.
Vraag je zelf af, Hoe kan je anders laag in je vet komen te zitten als je zoveel suikers tot je neemt?
Ow, waarom heeft hij.zij dan een vrouw als icoon gekozen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Slackernl is een man, diegene die een spot vroeg was hoogst waarschijnlijk ook een man.
Hermafrodiet bro.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ow, waarom heeft hij.zij dan een vrouw als icoon gekozen?
manboobs -_-quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ow, waarom heeft hij.zij dan een vrouw als icoon gekozen?
flyes er uit, en pushups er in.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:02 schreef MrGuma het volgende:
4x 75kg Bench Press, ik wil meeeeheeeeeer.
Wel 4x 24kg Flies, dat was wel baas
Tuurlijk kan datquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:52 schreef star_gazer het volgende:
je 30e geleidelijk omlaag heb ik begrepen.
Nee, het ging me erom dat die gast naar BP loopt, 60kg erop zet en dat ding koud probeert te pushen/liften. En dat je dan moet gaan spotten omdat iemand denkt dat ie slim bezig is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig kon jij meteen 120+ benchen he?
calorie deficit? Waarom zou je laag in carbs moeten zitten?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:15 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Vraag je zelf af, Hoe kan je anders laag in je vet komen te zitten als je zoveel suikers tot je neemt?
Kijk, je traint hebt na jaren trainen massa.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:15 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso mensen die 0 of bijna geen carbs eten.
http://www.t-nation.com/f(...)uide_to_carb_cyclingquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:46 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Kijk, je traint hebt na jaren trainen massa.
Dan ga je over op een low carbs dieet, verlies kilo`s in 2maanden, je bent ripped maar het lijkt vof je veel spier massa kwijt bent.
Wel dan, nu ga je carbs loaden, en en voila je spieren groeien is slechts 3 weken en je hebt de echte bodybuilding look.
Dit is het verhaaltje betreft low carbs en hoe het gebruikt moet worden.
Training en timing is belangrijk hierin.
Ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.t-nation.com/f(...)uide_to_carb_cycling
Bijvoorbeeld.
Geen idee; ik probeer het ook niet echt. Maar hey: wat maakt het uit? Aan je leeftijd kun je niets doen, aan een goed en gezond lichaam wel. Dus gewoon doorgaan met goed eten, trainen en slapen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:52 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben nu 30. Ik vraag me wel af of écht droog cutten nog wel mogelijk is na grofweg je 35e zonder een spuit te zetten. Je test levels gaan na je 30e geleidelijk omlaag heb ik begrepen.
Ja, maar er zijn een aantal factoren die van invloed zijn, zoals het elke keer meten op dezelfde plekken, huidelasticiteit etc.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:31 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik dacht dat een calliper juist wel accuraat is, wanneer goed gebruikt?
Hieraan toegevoegd dat het ook met een MRI scan te meten is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:53 schreef CarbonC het volgende:
Vetmeting van onbetrouwbaar naar betrouwbaar:
- electronische meting met zo'n hand ding;
- electronische meting met een weegschaal;
- electronische meting met een weegschaal waarbij je ook elementen in je hand moet houden (bepaalde Tanita weegschalen hebben dit);
- knijper;
- onderdompelmethode.
Alle carbs die ik eet zijn i.i.g. slow.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:15 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. Maar hé gains zijn gains, niet waar?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:40 schreef fathank het volgende:
Waarschijnlijk 2 kg vocht, 500 gram vet en 500 gram spieren.
Maar buiten dat ze dun zijn zijn mijne ook redelijk zwak, ik heb ze beide al eens gebroken in het verleden en sindsdien zit er ook een vreemd knakje in. Laatst bij BP deed er zelfs iets pijn in m'n pols, alsof er iets in stak oid.. heel vreemd, en voorgaande keren ook geen last van gehad.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:50 schreef Levolution het volgende:
Je kan je polsen niet groter maken, daar zit amper spier, ik heb ook dunne polsen, jammer maar helaas.
Wat je wel kan doen is gewoon keihard deadliften zodat je onderarmen wel wat groter worden. Dan vallen die polsen niet meer zo op.
je bent niet de enige.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:15 schreef Questular het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat hele lage vet% niet echt mooi.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:50 schreef Levolution het volgende:
Je kan je polsen niet groter maken, daar zit amper spier, ik heb ook dunne polsen, jammer maar helaas.
Wat je wel kan doen is gewoon keihard deadliften zodat je onderarmen wel wat groter worden. Dan vallen die polsen niet meer zo op.
Frank Zane heeft ook dunne polsen, stoort toch helemaal niet?
[ afbeelding ]
Verder: verander je mindset. Met opmerkingen als "ik wil geen bodybuilderlook" of "ik heb geen tijd voor goed eten" kom je nergens.
Ik kon in het verleden met mijn duim mijn middelvinger aanraken als ik een hand om mijn pols deed. Nu zit er zo'n anderhalve cm ruimte tussen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Er loopt wel degelijk spiermassa tot aan je pols.
Kan ik nu ook, met nog ruimte er tussen zelfsquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kon in het verleden met mijn duim mijn middelvinger aanraken als ik een hand om mijn pols deed. Nu zit er zo'n anderhalve cm ruimte tussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |