Maar je wil ook dat sommige wel over die dirtroad rijden, anders is die dirtroad weer nutteloosquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:42 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Je hebt nooit 150K echte agents in je stad. Als er 150K inwoners staat, heb je hooguit 20K echte agents.
Verder wordt er nu al pathfinding gedaan, een paar extra variabelen daaraan toevoegen maakt het echt niet onwijs veel trager.
Daarnaast is het probleem volgens mij ook niet dat niet iedere agent een vaste woning of baan heeft, maar meer dat er niet naar de juiste variabelen gekeken wordt bij het vinden van het pad. Waarom zou men over een dirtroad gaan rijden als daarnaast een high density avenue ligt?
Waar kan je dat überhaupt zien, die totalen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Het aantal banen dat open staat in mijn stad is bizar. 90k aan mensen en dan 24k aan banen
Waarom niet? Ooit in C++ iets moeten schrijven voor pathfinding waar elk autootje inderdaad een vertrek en doel had. Met stoplichten, kruispunten etc. En een editor om het stratenplan door een willekeurige gebruiker te laten tekenen en dan op start te drukken. Er gingen al heel wat autootjes prima op weg. En dat was een pentium 166 met misschien 256 mb ram. Uiteindelijk werd het geheugen het probleem, die raakte op. Waarom zou het met de hedendaagse pcs niet beter kunnenquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Stel dat je dat doet, moet je ook voor 150k agents simultaan pathfinding, besluitvorming gaan doen. Dat is gewoon niet te doen.
Wat er dan gebeurt is dat de ingang van het huis/flat/winkel/fabriek aan die ene kant van de straat komt. Dus minder kerende sims die aan de andere kant moesten zijn, ze rijden meteen de juiste kant van de straat inquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef mschol het volgende:
ik merkte wel dat het traffic probleem verschoof/minder werd door maar 1 kant van een blok te zonen..., hierdoor was het wel beter te behappen leek het..
inderdaad, het lijkt me niet eens zo moeilijk om een agent bij iedere kruising een kleine check op verkeersdrukte te laten doen.. Dit zal overigens wel een hoop extra CPU kosten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef Akilla het volgende:
[..]
Maar je wil ook dat sommige wel over die dirtroad rijden, anders is die dirtroad weer nutteloos
Dit dus; zo moeilijk is het programmeren niet. En ze hebben bij EA genoeg knappe koppen volgens mijquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom niet? Ooit in C++ iets moeten schrijven voor pathfinding waar elk autootje inderdaad een vertrek en doel had. Met stoplichten, kruispunten etc. En een editor om het stratenplan door een willekeurige gebruiker te laten tekenen en dan op start te drukken. Er gingen al heel wat autootjes prima op weg. En dat was een pentium 166 met misschien 256 mb ram. Uiteindelijk werd het geheugen het probleem, die raakte op. Waarom zou het met de hedendaagse pcs niet beter kunnen
SimCity moet natuurlijk wel kunnen draaien op de crap die de "The Sims"-generatie doorgaans in huis heeft staan hè!quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom niet? Ooit in C++ iets moeten schrijven voor pathfinding waar elk autootje inderdaad een vertrek en doel had. Met stoplichten, kruispunten etc. En een editor om het stratenplan door een willekeurige gebruiker te laten tekenen en dan op start te drukken. Er gingen al heel wat autootjes prima op weg. En dat was een pentium 166 met misschien 256 mb ram. Uiteindelijk werd het geheugen het probleem, die raakte op. Waarom zou het met de hedendaagse pcs niet beter kunnen
Thanks.quote:Op woensdag 13 maart 2013 02:19 schreef kensei het volgende:
[..]
ze lijnen uit op de ruimte die je nodig hebt voor de grootste gebouwen op dat type weg. Bij avenues is er dus meer ruimte nodig
Zelfs dat is beter dan een pentium 166 met 256 mb (en het heeft ook goed 128 kunnen zijn).quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
SimCity moet natuurlijk wel kunnen draaien op de crap die de "The Sims"-generatie doorgaans in huis heeft staan hè!
Een 500 euro laptop van 3 jaar oud
Klik op je bewonersaantal en dan het 2e tabblad.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waar kan je dat überhaupt zien, die totalen?
dan wordt dat vermomd als moeilijkheidsgraad: easy: brainiac, hard herpederpquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:02 schreef jogy het volgende:
Dan moeten ze maar gewoon een optie in je lokale cliënt maken die je laat kiezen hoe slim je agents kunnen zijn. van herpederp tot brainiac
Zou zo maar kunnenquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:05 schreef mschol het volgende:
[..]
dan wordt dat vermomd als moeilijkheidsgraad: easy: brainiac, hard herpederp
Die regio ben ik ook begonnen in mijn eentje!quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:09 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
mijn met de hand gelegde (curvy roads tool) vierkantje
ik ook dusquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Die regio ben ik ook begonnen in mijn eentje!.
dat zag ik inderdaad al aan je buur-stad plaatjes.quote:
5de pas ofzo?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:12 schreef ArnosL het volgende:
Alweer een update, de hoeveelste is dat al wel niet?
Ik krijg niet eens 1 stad goed draaiend.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. Maar ik ben nu lekker begonnen met een eigen 7 steden regio met één great work plek en iedereen aan elkaar aangesloten en heb 4 dorpjes opgezet. Nu kan ik lekker als stad-hoppend mijn regio maken zoals ik het wil
. En ben meteen begonnen met het leggen van de avenues (met zoveel mogelijk bochten
). Regionaal traden is ook 'lokaal' trouwens?
quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:12 schreef ArnosL het volgende:
Alweer een update, de hoeveelste is dat al wel niet?
Oh, valt nog wel mee dan, ik had het idee dat het er al meer waren.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:13 schreef NextTVH het volgende:
Ze mogen in plaats van dat gratis spel ook wel gewoon de aankomende DLC's gratis geven
Ik start gewoon meerdere kleine dorpjes op en switch daartussen, zo kunnen ze elkaar beïnvloeden met wat ze nodig hebben. Zit nu op 4 dorpjes met ongeveer 500 inwoners per stuk en ga door tot de 7 en vanaf daar ga ik specialiserenquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik krijg niet eens 1 stad goed draaiend.
Steeds gezeur om werknemers terwijl ik zat inwoners heb.
Steeds gezeur om te weinig shoppers.
ect ect
opleidingsgraad omhoog krijgen met city college/universiteit zodat de industrie naar het minder vervuilende high-tech gaat.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:14 schreef jackson het volgende:
Wat doe ik aan luchtvervuiling eigenlijk?
Dat klinkt wel als een goed verhaal... Dan werken die beginnen steden elkaar een beetje op.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik start gewoon meerdere kleine dorpjes op en switch daartussen, zo kunnen ze elkaar beïnvloeden met wat ze nodig hebben. Zit nu op 4 dorpjes met ongeveer 500 inwoners per stuk en ga door tot de 7 en vanaf daar ga ik specialiseren.
Dat gaat in mijn geval (heb nu 15K inwoners) nog wel even durenquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:16 schreef jogy het volgende:
[..]
opleidingsgraad omhoog krijgen met city college/universiteit zodat de industrie naar het minder vervuilende high-tech gaat.
Wegen upgraden, en parken neerzetten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:18 schreef abruzzese het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de huizen ( dichtheid ) groeien naar groter appartementen ??
heb momenteel 7000 inwoners en de dichtheid is zeer laag .
De wegen zijn simpel ( goedkoop ) .
Heb basis scholen en bibliotheken .
Graag antwoord hoe dichtheid sneller kan groeien .
Wat mschol zegt en ook nog ff controleren of je wel genoeg groeiruimte hebt voor een hogere density, zo niet moet je (VOORZICHTIG!) hier en daar een weg verwijderen voor meer groeimogelijkheden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:18 schreef abruzzese het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de huizen ( dichtheid ) groeien naar groter appartementen ??
heb momenteel 7000 inwoners en de dichtheid is zeer laag .
De wegen zijn simpel ( goedkoop ) .
Heb basis scholen en bibliotheken .
Graag antwoord hoe dichtheid sneller kan groeien .
Met name parken doen goed werk... Ook als je mindere wegen hebtquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wegen upgraden, en parken neerzetten.
Jup en nu heb ik twee dorpjes die electra/water/rioolservice regelen en de rest neemt dat af van ze. Nu rustig bouwen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:16 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een goed verhaal... Dan werken die beginnen steden elkaar een beetje op.
Voorzichtig, dat is het gedeelte waar het bij mij vaak mis gaatquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat mschol zegt en ook nog ff controleren of je wel genoeg groeiruimte hebt voor een hogere density, zo niet moet je (VOORZICHTIG!) hier en daar een weg verwijderen voor meer groeimogelijkheden.
Werkt tot nu toe dus lekker mag je stellen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup en nu heb ik twee dorpjes die electra/water/rioolservice regelen en de rest neemt dat af van ze. Nu rustig bouwen.
Nee, want dat zou op de server gebeurenquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, want het systeem moet compleet omgegooid worden. Nu zijn agents slechts een visuele weergave van volks-stromen(volksstromen zoals ze er in eerdere simcitys ook waren), in het systeem zoals wij het verwachten zou élke van de 150.000+ bewoners een apart object zijn met eigen identiteit, werk, huis etc. Voor elke agent moet elke processortik beslissingen gemaakt worden.
Het is echt zo enorm anders, dat gaat echt niet gebeuren, en als het gebeurd, dan gaan de systeemeisen door het dak heen.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat mschol zegt en ook nog ff controleren of je wel genoeg groeiruimte hebt voor een hogere density, zo niet moet je (VOORZICHTIG!) hier en daar een weg verwijderen voor meer groeimogelijkheden.
Ik ga denk ik doorgroeien tot ik iets van 100 miljoen heb. Daarna alles plat gooien en er een nieuwe stad van makenquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat mschol zegt en ook nog ff controleren of je wel genoeg groeiruimte hebt voor een hogere density, zo niet moet je (VOORZICHTIG!) hier en daar een weg verwijderen voor meer groeimogelijkheden.
Ja. Had ik gisteravond met de stad in de regio die alle nutsvoorzieningen levert. Kan ff niets meer nuquote:
gelukkig geen enorm bijzondere rollback..quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Had ik gisteravond met de stad in de regio die alle nutsvoorzieningen levert. Kan ff niets meer nu
Daar zit trouwens ook een bug in, zal hem vanavond wel even laten zien. Ik gebruikte dirt-roads om mijn eerste opzet te maken waarna ik de wegen heb geupgrade, maar sommige van die gebouwen blijven klagen dat ze te weinig ruimte hebben om te groeien terwijl ernaast een complex van 5 verdiepingen staatquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 voorbeelden hoe je kan zien of je de max diepte qua gebouw van een bepaalde weg hebt bereikt (hi-density wegen)
Ik ben wel erg blij dat ik gewoon een normale taal heb besteld. Helaas wel (soms wat gebrekkigquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:36 schreef DeeCruise het volgende:
Ennnnnn game weer in het russisch..... Zucht..
dat is natuurlijk mogelijk als ze in de breedte niet meer kunnen groeienquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar zit trouwens ook een bug in, zal hem vanavond wel even laten zien. Ik gebruikte dirt-roads om mijn eerste opzet te maken waarna ik de wegen heb geupgrade, maar sommige van die gebouwen blijven klagen dat ze te weinig ruimte hebben om te groeien terwijl ernaast een complex van 5 verdiepingen staat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |