abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123996679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:42 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Je hebt nooit 150K echte agents in je stad. Als er 150K inwoners staat, heb je hooguit 20K echte agents.

Verder wordt er nu al pathfinding gedaan, een paar extra variabelen daaraan toevoegen maakt het echt niet onwijs veel trager.

Daarnaast is het probleem volgens mij ook niet dat niet iedere agent een vaste woning of baan heeft, maar meer dat er niet naar de juiste variabelen gekeken wordt bij het vinden van het pad. Waarom zou men over een dirtroad gaan rijden als daarnaast een high density avenue ligt?
Maar je wil ook dat sommige wel over die dirtroad rijden, anders is die dirtroad weer nutteloos
PSN: Metal_Akilla
pi_123996691
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Het aantal banen dat open staat in mijn stad is bizar. 90k aan mensen en dan 24k aan banen :D
Waar kan je dat überhaupt zien, die totalen? :?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123996764
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Stel dat je dat doet, moet je ook voor 150k agents simultaan pathfinding, besluitvorming gaan doen. Dat is gewoon niet te doen.
Waarom niet? Ooit in C++ iets moeten schrijven voor pathfinding waar elk autootje inderdaad een vertrek en doel had. Met stoplichten, kruispunten etc. En een editor om het stratenplan door een willekeurige gebruiker te laten tekenen en dan op start te drukken. Er gingen al heel wat autootjes prima op weg. En dat was een pentium 166 met misschien 256 mb ram. Uiteindelijk werd het geheugen het probleem, die raakte op. Waarom zou het met de hedendaagse pcs niet beter kunnen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123996833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef mschol het volgende:
ik merkte wel dat het traffic probleem verschoof/minder werd door maar 1 kant van een blok te zonen..., hierdoor was het wel beter te behappen leek het..
Wat er dan gebeurt is dat de ingang van het huis/flat/winkel/fabriek aan die ene kant van de straat komt. Dus minder kerende sims die aan de andere kant moesten zijn, ze rijden meteen de juiste kant van de straat in :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123996850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef Akilla het volgende:

[..]

Maar je wil ook dat sommige wel over die dirtroad rijden, anders is die dirtroad weer nutteloos
inderdaad, het lijkt me niet eens zo moeilijk om een agent bij iedere kruising een kleine check op verkeersdrukte te laten doen.. Dit zal overigens wel een hoop extra CPU kosten.
pi_123996861
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom niet? Ooit in C++ iets moeten schrijven voor pathfinding waar elk autootje inderdaad een vertrek en doel had. Met stoplichten, kruispunten etc. En een editor om het stratenplan door een willekeurige gebruiker te laten tekenen en dan op start te drukken. Er gingen al heel wat autootjes prima op weg. En dat was een pentium 166 met misschien 256 mb ram. Uiteindelijk werd het geheugen het probleem, die raakte op. Waarom zou het met de hedendaagse pcs niet beter kunnen :P
Dit dus; zo moeilijk is het programmeren niet. En ze hebben bij EA genoeg knappe koppen volgens mij ;)
Als je simcity fatsoenlijk wil draaien heb je al een redelijke machine nodig; dus zo druk zou ik me niet eens maken om de resources die calculatie als dit vreet.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_123996910
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom niet? Ooit in C++ iets moeten schrijven voor pathfinding waar elk autootje inderdaad een vertrek en doel had. Met stoplichten, kruispunten etc. En een editor om het stratenplan door een willekeurige gebruiker te laten tekenen en dan op start te drukken. Er gingen al heel wat autootjes prima op weg. En dat was een pentium 166 met misschien 256 mb ram. Uiteindelijk werd het geheugen het probleem, die raakte op. Waarom zou het met de hedendaagse pcs niet beter kunnen :P
SimCity moet natuurlijk wel kunnen draaien op de crap die de "The Sims"-generatie doorgaans in huis heeft staan hè!

Een 500 euro laptop van 3 jaar oud ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 10:54:05 #58
364681 over_hedge
pi_123996982
Hoe treinen van het linker spoort naar het rechterspoor komen aan het einde is ook wel mooi _O- Flits! en ze zijn opeens aan de anderen kant.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_123997034
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:19 schreef kensei het volgende:

[..]

ze lijnen uit op de ruimte die je nodig hebt voor de grootste gebouwen op dat type weg. Bij avenues is er dus meer ruimte nodig
Thanks. _O_
If not now, then when.
pi_123997074
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

SimCity moet natuurlijk wel kunnen draaien op de crap die de "The Sims"-generatie doorgaans in huis heeft staan hè!

Een 500 euro laptop van 3 jaar oud ;(
Zelfs dat is beter dan een pentium 166 met 256 mb (en het heeft ook goed 128 kunnen zijn).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123997203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waar kan je dat überhaupt zien, die totalen? :?
Klik op je bewonersaantal en dan het 2e tabblad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2013 11:00:07 ]
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:02:38 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123997298
Dan moeten ze maar gewoon een optie in je lokale cliënt maken die je laat kiezen hoe slim je agents kunnen zijn. van herpederp tot brainiac
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123997408
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:02 schreef jogy het volgende:
Dan moeten ze maar gewoon een optie in je lokale cliënt maken die je laat kiezen hoe slim je agents kunnen zijn. van herpederp tot brainiac
dan wordt dat vermomd als moeilijkheidsgraad: easy: brainiac, hard herpederp
pi_123997558

mijn met de hand gelegde (curvy roads tool) vierkantje :')
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:09:40 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123997575
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:05 schreef mschol het volgende:

[..]

dan wordt dat vermomd als moeilijkheidsgraad: easy: brainiac, hard herpederp
Zou zo maar kunnen :P. Maar ik ben nu lekker begonnen met een eigen 7 steden regio met één great work plek en iedereen aan elkaar aangesloten en heb 4 dorpjes opgezet. Nu kan ik lekker als stad-hoppend mijn regio maken zoals ik het wil 8-). En ben meteen begonnen met het leggen van de avenues (met zoveel mogelijk bochten O+ ). Regionaal traden is ook 'lokaal' trouwens?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:30 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123997615
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:09 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
mijn met de hand gelegde (curvy roads tool) vierkantje :')
Die regio ben ik ook begonnen in mijn eentje! :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123997654
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Die regio ben ik ook begonnen in mijn eentje! :P.
ik ook dus :)
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:12:24 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123997701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:11 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ook dus :)
dat zag ik inderdaad al aan je buur-stad plaatjes. :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123997707
Alweer een update, de hoeveelste is dat al wel niet? :P
pi_123997721
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:12 schreef ArnosL het volgende:
Alweer een update, de hoeveelste is dat al wel niet? :P
5de pas ofzo? :P
pi_123997727
Ze mogen in plaats van dat gratis spel ook wel gewoon de aankomende DLC's gratis geven :7
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:13:17 #72
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123997732
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen :P. Maar ik ben nu lekker begonnen met een eigen 7 steden regio met één great work plek en iedereen aan elkaar aangesloten en heb 4 dorpjes opgezet. Nu kan ik lekker als stad-hoppend mijn regio maken zoals ik het wil 8-). En ben meteen begonnen met het leggen van de avenues (met zoveel mogelijk bochten O+ ). Regionaal traden is ook 'lokaal' trouwens?
Ik krijg niet eens 1 stad goed draaiend.
Steeds gezeur om werknemers terwijl ik zat inwoners heb.
Steeds gezeur om te weinig shoppers.

ect ect
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:13:20 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123997734
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:12 schreef ArnosL het volgende:
Alweer een update, de hoeveelste is dat al wel niet? :P
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123997744
kut... city is not processing well... :(
pi_123997781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:13 schreef NextTVH het volgende:
Ze mogen in plaats van dat gratis spel ook wel gewoon de aankomende DLC's gratis geven :7
Oh, valt nog wel mee dan, ik had het idee dat het er al meer waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')