Zometeen wordt er weer geschreven dat Nederland hartstikke hoge straffen kentquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
1 jaar. En een zeeuw die per ongeluk een fietser aanrijdt en die sterft, krijgt een eis van 7 maanden.
Wat is dit nu weer.
Je weet niet wat dat vriendinnetje allemaal heeft gedaan. Van wat ik hier lees was zij niet degene die, die man heeft doodgeslagen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Zometeen wordt er weer geschreven dat Nederland hartstikke hoge straffen kent
Medeplichtig en geen spijt. Wegwezen met dat tuig.quote:Je weet niet wat dat vriendinnetje allemaal heeft gedaan. Van wat ik hier lees was zij niet degene die, die man heeft doodgeslagen.
Tada!quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Zometeen wordt er weer geschreven dat Nederland hartstikke hoge straffen kent
quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:10 schreef Vlaggenroof het volgende:
Tong heeft zijn topic niet afgesloten met een tong..
Eerste link is gerotzooi met cijfers en statistiekenquote:
Gemeente Bonaire.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:31 schreef cempexo het volgende:
Ik woon niet meer in Nederland vandaar mijn vraag: in welke provincie komt de naam van Saferio toch voor ?
ik denk in Groningen? oh nee, zo heette ze... Zuid Holland me dunktquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:31 schreef cempexo het volgende:
Ik woon niet meer in Nederland vandaar mijn vraag: in welke provincie komt de naam van Saferio toch voor ?
De grapjas uithangen om zijn buitenlandse naam, terwijl je zelf in het buitenland woontquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:31 schreef cempexo het volgende:
Artikel niet begrepen? Het gaat om de vergelijking met europa en niet over de ontwikkeling van de strafmaat.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Eerste link is gerotzooi met cijfers en statistieken![]()
Tweede link werkt niet.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Genaamd Saferio, gevangenis, kind verwekt op 15 jarige leeftijd. Dat moet haast wel een hoogblonde Fries zijn.
Wat zien die grietjes toch in zo'n asociale loser? Dan moet er toch iets in je eigen opvoeding zijn misgegaan?quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]Laten we de Nederlandse hierin vooral negeren.
Ja,maar die hoopte natuurlijk op een mooi halfbloedje met hem, want dat zijn zulke mooie kindjes.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]Laten we de Nederlandse hierin vooral negeren.
Dat zijn ook mooie kinders..quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja,maar die hoopte natuurlijk op een mooi halfbloedje met hem, want dat zijn zulke mooie kindjes.
Fixed.quote:Rotterdammer Buitenlander Sefario D. en zijn vriendin smeedden een plan.
Welnee. Iemand vermoorden voor ¤7,50 is heel normaal. Iemand vermoorden voor ¤100.000 euro ook.quote:Saferio D (20), vindt niet dat er bij hem een steekje los is: 'Nee, er is niks aan de hand met mij.'
Wat begrijp jij niet aan het feit dat de maatstaf van het hele onderzoek niet zuiver isquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:51 schreef Deetch het volgende:
[..]
Artikel niet begrepen? Het gaat om de vergelijking met europa en niet over de ontwikkeling van de strafmaat.
Waarschijnlijk gewoon in Rotterdam geboren en getogen.quote:
het kan anders...het kan beter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef DS4 het volgende:
16 jaar cel lijkt mij inderdaad een prima straf.
Het is altijd een combinatie van zowel afkomst als opvoeding. Soms helpt de beste opvoeding niet, maar ik betwijfel of hij die heeft gehad.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon in Rotterdam geboren en getogen.
Je kan het wel op zijn afkomst gooien, maar het is een gewoon een "product" van onze samenleving.
Ik begrijp de redenatie maar volgens mij wordt er meer aandacht aan de methode besteedt dan aan de werkelijke cijfers.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het feit dat de maatstaf van het hele onderzoek niet zuiver is
Heb jij begeleiding of zit je ver genoeg van de bewoonde wereld dat je geen gevaar bent voor de samenleving?quote:
If you can't do the time, don't do the crime.quote:
Door de lasagne?quote:Al op 15-jarige leeftijd verwerkte D. een zoontje,
Ik denk eerder een product van zijn (afwezige) familie en opvoedingquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon in Rotterdam geboren en getogen.
Je kan het wel op zijn afkomst gooien, maar het is een gewoon een "product" van onze samenleving.
Hij had beter een dochter kunnen verwekkenquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:39 schreef OProg het volgende:
Ik vrees dat dat reeds verwekte kind ook niet echt een pareltje voor de samenleving is.
ik zit meer dan perfect....serieus antwoordquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij begeleiding of zit je ver genoeg van de bewoonde wereld dat je geen gevaar bent voor de samenleving?
Serieuze vraag.
de succesvolle marketing van het UWV...quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:39 schreef OProg het volgende:
Ik vrees dat dat reeds verwekte kind ook niet echt een pareltje voor de samenleving is.
Weer wat anders dan paard door de lasagne.quote:
Ja, wat is dat toch met die Antilianen dat ze van die pseudo-Italiaanse namen (maar dan fout geschreven) gebruiken?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:41 schreef JeMoeder het volgende:
Saferio, alleen vanwege die naam zou hij al vast moeten zitten.gore tyfusrat.
Daar is ie toch,de promoter van de nederlandse rechtsstaat.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij begeleiding of zit je ver genoeg van de bewoonde wereld dat je geen gevaar bent voor de samenleving?
Serieuze vraag.
het artikel suggereert inderdaad dat het erger is om iemand voor 7 euro vijftig te vermoorden dan om 100.000... is het ene zinlozer dan het andere?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee. Iemand vermoorden voor ¤7,50 is heel normaal. Iemand vermoorden voor ¤100.000 euro ook.![]()
Alleen als het om je eigen geld zou gaan.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
het artikel suggereert inderdaad dat het erger is om iemand voor 7 euro vijftig te vermoorden dan om 100.000... is het ene zinlozer dan het andere?
je eigen geld stelen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Alleen als het om je eigen geld zou gaan.
en hoe wilde je dat testen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Als detentie mensen niet leert dat ze zich moeten gedragen, moeten deze mensen niet meer losgelaten worden op de maatschappij.
maar dan ben je dus zelf dood, of wat?... ik snap hem ff niet, 't is nog vroegquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, als iemand anders dat zou doen ofcourse...
Oh bewaar me, hij had ook nog een halfzus. Alle stereotypen worden hier weer even bevestigd. Saferio had vast ook wel een gouden tand plus de onvermijdelijke Winston Bogarde-achtige blingbling om zijn nek.quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:46 schreef tong80 het volgende:
Saferio's halfzus, die namens De Zellingen bij Van Groningen over de vloer kwam, wist het zeker: Bij Leen moest veel geld te halen zijn.
En een broek die ongeveer op zijn kruis hingquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Oh bewaar me, hij had ook nog een halfzus. Alle stereotypen worden hier weer even bevestigd. Saferio had vast ook wel een gouden tand plus de onvermijdelijke Winston Bogarde-achtige blingbling om zijn nek.
Vergeet het petje nietquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
En een broek die ongeveer op zijn kruis hing
Denk je als zorginstelling even een betrouwbare werknemer te hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:11 schreef sweetlady-o het volgende:
Die halfzus die haar gestoorde broer op een client los laat, hoe ziek ben je dan. Ook zij mag van mij een nekshot.
Of gelden daar verplichte allochtonenquotes?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Denk je als zorginstelling even een betrouwbare werknemer te hebben.
And what about my out?quote:
Als deze misdadigers naar het oordeel van de rechter aldaar, voor het leven aan de samenleving ontrokken moeten worden om herhaling te voorkomen en we ervan uitgaan dat straffen ook een vorm van vergelding is, wat is er dan zo mis met de opmerking van cempexo, die in wezen zegt dat hij jouw 16 jaar niet voldoende vindt?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Serieuze vraag.
ik snap dat dit een systeem is waar iets mee gedaan kan worden, wat er helaas wel gebeurd is dat de absolute hoeveelheid criminaliteit omlaag gaat maar de intensiteit van de misdrijven gaat omhoogquote:
Ik denk niet dat je moet proberen een inhoudelijk gesprek met debielen te voeren.quote:
quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Eerste link is gerotzooi met cijfers en statistieken
Tweede link werkt niet.
Houd toch je klep man. Als je voorstander bent van de doodstraf ga je maar in een of ander apenland wonen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
nekschot.. kappen met politieke correctheid.
Zo'n figuur voegt nooit en te nimmers iets toe aan de maatschappij behalve ellende.
Net als een bepaalde nare ziekte, moet je het wegsnijden om het gezonde te behouden.
Ja het ene is zinlozer dan het andere, voor ¤ 7,50 koop je een biertje, met geluk 2 zomers op een terras, met ¤ 1.000.000,-- (ja ik weet in jouw voorbeeld was het ¤ 100.000, maar dat doet er niet toe) koop je financiële onafhankelijkheid op een wit strand in bijvoorbeeld Zuid Amerika voor de rest van je leven. Persoonlijk zou ik nooit iemand vermoorden voor geld, maar ik begrijp wel dat genoeg mensen het één zinvoller achten dan het andere.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
het artikel suggereert inderdaad dat het erger is om iemand voor 7 euro vijftig te vermoorden dan om 100.000... is het ene zinlozer dan het andere?
Dit dus.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef DS4 het volgende:
16 jaar cel lijkt mij inderdaad een prima straf.
nee sorry, dat snap ik niet dat mensen dat dus beter kunnen rechtvaardigen als het oudje wel geld had gehadquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja het ene is zinlozer dan het andere, voor ¤ 7,50 koop je een biertje, met geluk 2 zomers op een terras, met ¤ 1.000.000,-- (ja ik weet in jouw voorbeeld was het ¤ 100.000, maar dat doet er niet toe) koop je financiële onafhankelijkheid op een wit strand in bijvoorbeeld Zuid Amerika voor de rest van je leven. Persoonlijk zou ik nooit iemand vermoorden voor geld, maar ik begrijp wel dat genoeg mensen het één zinvoller achten dan het andere.
Als iemand 100k van je zou stelen of 7,50, dan is het erger om degene te vermoorden die de 7,50 van je heeft gestolen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:01 schreef Re het volgende:
[..]
maar dan ben je dus zelf dood, of wat?... ik snap hem ff niet, 't is nog vroeg
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Houd toch je klep man. Als je voorstander bent van de doodstraf ga je maar in een of ander apenland wonen.
Als in jouw normen en waarden pakket zit dat je nooit en te nimmer iemand zult vermoorden ten behoeve van persoonlijk (financieel) gewin, nee, dan zul je dat ook nooit kunnen rechtvaardigen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand met een wat minder hoge of andere standaard wel degelijk dat verschil maakt en het één wel voor zichzelf kan rechtvaardigen en het ander niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:35 schreef Re het volgende:
[..]
nee sorry, dat snap ik niet dat mensen dat dus beter kunnen rechtvaardigen als het oudje wel geld had gehad
het heeft weinig met mijn normen of waarden te maken, en wie weet vermoord ik ooit nog wel eens iemand, dat is hier geheel niet aan de orde. Maar ik vind het gewoon een paradox dat je blijkbaar een hogere straf zou moeten krijgen als je 7,50 jat of dat je 100.000 euro jat van dat dametje waar je net de hersenpan van hebt gespletenquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Als in jouw normen en waarden pakket zit dat je nooit en te nimmer iemand zult vermoorden ten behoeve van persoonlijk (financieel) gewin, nee, dan zul je dat ook nooit kunnen rechtvaardigen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand met een wat minder hoge of andere standaard wel degelijk dat verschil maakt en het één wel voor zichzelf kan rechtvaardigen en het ander niet.
Als je het wat verder doorvoert zou je jezelf kunnen afvragen; kun je het rechtvaardigen wanneer iemand wiens kind is vermoord de dader vermoord. Dan kom je bij mij al op een veel meer hellend vlak, qua normen en waarden....... Ik bedoel we hebben allemaal onze grenzen
Je snapt toch hoop ik wel dat mijn opmerking niet gemaakt zou zijn als hij gezegd zou hebben dat hij een hogere strafmaat voorstaat en dat het meer gaat over de manier waarop.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:21 schreef Jian het volgende:
Als deze misdadigers naar het oordeel van de rechter aldaar, voor het leven aan de samenleving ontrokken moeten worden om herhaling te voorkomen en we ervan uitgaan dat straffen ook een vorm van vergelding is, wat is er dan zo mis met de opmerking van cempexo, die in wezen zegt dat hij jouw 16 jaar niet voldoende vindt?
Persoonlijk moet ik zeggen dat ik, kijkend naar de beelden, dan de doodstraf toch zou prefereren, dit even voor die mensen die de doodstraf maar zeer inhumaan vinden en een levenslange gevangenisstraf dan toch daarboven verkiezen, om wat voor reden dan ook. Maar goed dat is hier niet de discussie.
Ik vind er ook wel een zekere afschrikking van uitgaan, zo van daar wil en moet ik echt nooit terechtkomen.
O, op die fiets, dan begreep ik het verkeerd, als jij doelt op de strafmaat, dan is voor mij ook roofmoord, gewoon roofmoord, ongeacht het bedrag wat is buitgemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:47 schreef Re het volgende:
[..]
het heeft weinig met mijn normen of waarden te maken, en wie weet vermoord ik ooit nog wel eens iemand, dat is hier geheel niet aan de orde. Maar ik vind het gewoon een paradox dat je blijkbaar een hogere straf zou moeten krijgen als je 7,50 jat of dat je 100.000 euro jat van dat dametje waar je net de hersenpan van hebt gespleten
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:51 schreef Jian het volgende:
[..]
O, op die fiets, dan begreep ik het verkeerd, als jij doelt op de strafmaat, dan is voor mij ook roofmoord, gewoon roofmoord, ongeacht het bedrag wat is buitgemaakt.
dat sowiesoquote:
Als de rechter dat zou doen, dan zou ik ook wel heel benieuwd zijn naar de motivatie, maar ik ga ervan uit dat een rechter die "fout" niet zal maken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef Re het volgende:
[..]
dat sowieso
maar ben benieuwd of en waarom de rechter eventueel die 7,50 meerekent
Interessant argumentquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Houd toch je klep man. Als je voorstander bent van de doodstraf ga je maar in een of ander apenland wonen.
Een plaatje van onze Saferio (rechts), slachtoffer links:quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Genaamd Saferio, gevangenis, kind verwekt op 15 jarige leeftijd. Dat moet haast wel een hoogblonde Fries zijn.
Argumenten voor of tegen de doodstraf zijn dan ook zelden feitelijk van aard. Of je voor of tegen bent, heeft veelal te maken met hoe je in het leven staat.quote:
dat hoef ik niet te begrijpen maar de misdadigerquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Argumenten voor of tegen de doodstraf zijn dan ook zelden feitelijk van aard. Of je voor of tegen bent, heeft veelal te maken met hoe je in het leven staat.
shiara maar gelijk invoeren dan zou ik zeggenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:27 schreef cempexo het volgende:
Zeven mannen tussen de 20 en 24 zijn in Saudi-Arabië geëxecuteerd door een vuurpeloton, ondanks protesten van mensenrechtenorganisaties.
De zeven waren ter dood veroordeeld voor hun betrokkenheid bij een overval op een juwelierszaak in 2005.
bron: http://4nieuws.nl/buitenl(...)en-jonge-mannen.html
Effectieve marktgerichte oplossing.
Multicultureel sprookje, maar multicriminele realiteitquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:28 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Een plaatje van onze Saferio (rechts), slachtoffer links:
[ afbeelding ]
Lang leve het multiculturele sprookje!
De doodstraf is voor primitievelingen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wou je beweren dat de patriarchale Caribische macho-cultuur ongeveer gelijk was aan het milieu waar pakweg Dirk Kuyt in opgroeide?quote:
nee ik zat meer aan de voorgestelde monocultuur te denken zonder negers, want dat is blijkbaar wat die user voor ogen had met die opmerkingquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wou je beweren dat de patriarchale Caribische macho-cultuur ongeveer gelijk was aan het milieu waar pakweg Dirk Kuyt in opgroeide?
Natuurlijk is een moord plegen iets voor primitieve apen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De doodstraf is voor primitievelingen.
Net zoals moorden plegen.
Hmmm, interessante gedachtespinsel.
ik denk met jou ook miljoenen andere hollandersquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:56 schreef Re het volgende:
[..]
nee ik zat meer aan de voorgestelde monocultuur te denken zonder negers, want dat is blijkbaar wat die user voor ogen had met die opmerking
Alsof in Holland zoveel blanken wonenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:58 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik denk met jou ook miljoenen andere hollanders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |