Helemaal aan het einde laten afbuigen naar de woonwijk? Zo krijg je misschien dat de mensen die in de woonwijk moeten zijn van buiten de stad (forenzen) rechtsaf gaan gelijk en de mensen die verder in de stad zijn gewoon die rechtdoor hoofdweg kunnen gebruiken. Gewoon een brainfart hoor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:50 schreef mschol het volgende:
[..]
dan krijg je dus 1 hoofdweg die rechtdoorloopt, links en rechts afslaat? (en die hoofdweg rechtdoor heeft geen aftakkingen )?
Ik lees dus net dat mensen niet een vaste woon of werkplaats hebben. Oftewel, het wordt vanaf het begin gewoon gevuld.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Helemaal aan het einde laten afbuigen naar de woonwijk? Zo krijg je misschien dat de mensen die in de woonwijk moeten zijn van buiten de stad (forenzen) rechtsaf gaan gelijk en de mensen die verder in de stad zijn gewoon die rechtdoor hoofdweg kunnen gebruiken. Gewoon een brainfart hoor.
Hahaha, wat. Dat is wel een raar systeem zeg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik lees dus net dat mensen niet een vaste woon of werkplaats hebben. Oftewel, het wordt vanaf het begin gewoon gevuld.
Voorbeeld:
1 hoofdweg, 4 aftakkingen: 1 - woon, 2 - woon, 3 - werk, 4 - werk
Om 18:00 stromen 3 en 4 de hoofdweg op, iedereen slaat af bij 2, ja IEDEREEN, 2 wordt gevuld, alles wat over is gaat terug naar de hoofdweg en slaat af bij 1. Als er daar te weinig woningen zijn, rijdt de rest de regio in.
Wat houdt dat streepje in?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef mschol het volgende:
even afgezien van de wegen discussie heb ik nog wat getest:
[ afbeelding ]
let op de kleur van het achterste streepje
dit wist ik niet
Donker streepje is plaats genoeg voor grote gebouwen, ander kleur niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef ArnosL het volgende:
TV's verkopen doet het goed, 1 miljoen winst per dag
[..]
Wat houdt dat streepje in?
de maximale diepte van een gebouw, en de kleur geeft dus aan of je aan de max van die wegsoort zit..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef ArnosL het volgende:
TV's verkopen doet het goed, 1 miljoen winst per dag
[..]
Wat houdt dat streepje in?
Hmm ja, zeg dat wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:56 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hahaha, wat. Dat is wel een raar systeem zeg.
Andersom dan toch? Of wat bedoel je nu?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Donker streepje is plaats genoeg voor grote gebouwen, ander kleur niet.
Jah, andersomquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:00 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andersom dan toch? Of wat bedoel je nu?
Dus in jouw voorbeeld is de felgroene kleur de max voor een groot gebouw?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:59 schreef mschol het volgende:
[..]
de maximale diepte van een gebouw, en de kleur geeft dus aan of je aan de max van die wegsoort zit..
En als je nou bij die bovenste van die 2 (die lichtere dus, waar grote gebouwen kunnen komen) aan de andere kant ook zo'n woonwijklijn trekt, kan het dan nog of heft het dan elkaar weer op?quote:
De minimale ruimte, toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus in jouw voorbeeld is de felgroene kleur de max voor een groot gebouw?
dat is de ruimte die maximaal wordt gebruikt ja, en dan kan hij tot het maximale uitbreiden, is hij donker gekleurd kan hij niet optimaal gebruik maken van de weg soort (hi-density in dit geval)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus in jouw voorbeeld is de felgroene kleur de max voor een groot gebouw?
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Donker streepje is plaats genoeg voor grote gebouwen, ander kleur niet.
Thanks, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:59 schreef mschol het volgende:
[..]
de maximale diepte van een gebouw, en de kleur geeft dus aan of je aan de max van die wegsoort zit..
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:11 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand toevallig een link naar een drukbezocht simcity forum? (Behalve fok) Ben toch wel benieuwd naar city design tips en concepten maar google biedt geen uitkomst.
ze gaan pas vanaf 6am vuilnis ophalen hequote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:14 schreef Laser. het volgende:
Ik ben met een stad opnieuw begonnen. Net een garbage dump neergezet. Als ik erop klik geeft hij aan dat ik 4 garbage trucks heb, maar ik zie ze nergens in de stad! Ik zie ook dat er 0 van 800 trash is opgehaald. En nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die ronde bocht was trouwens eerst een kruising.. moet ik nog wel aan wennen om dat aan te passen
Oh dat wist ik niet!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:20 schreef mschol het volgende:
[..]
ze gaan pas vanaf 6am vuilnis ophalen he
Daar hebben we het net over.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:23 schreef _Twinkle het volgende:
De dichtheid wordt dus naarmate de tijd hoger. Maar hoeveel ruimte moet je overhouden? Is daar een "Tool" voor? Want anders moet ik veel slopen en beginnen ze weer op de laagste dichtheid .
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:23 schreef _Twinkle het volgende:
De dichtheid wordt dus naarmate de tijd hoger. Maar hoeveel ruimte moet je overhouden? Is daar een "Tool" voor? Want anders moet ik veel slopen en beginnen ze weer op de laagste dichtheid .
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef mschol het volgende:
even afgezien van de wegen discussie heb ik nog wat getest:
[ afbeelding ]
let op de kleur van het achterste streepje
dit wist ik niet
herkenbaarquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:29 schreef jogy het volgende:
Ocherm, zit ik te rechtsklik-muizen op een plaatje om over de map te scrollen .
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:21 schreef mschol het volgende:
en nog een klein plaatje om dat gedoe met het zoning te laten zien, gewoon omdat ik mij verveelWaarom die twee groene wijken niet aan die middelste baan leggen en de andere routes weghalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die ronde bocht was trouwens eerst een kruising.. moet ik nog wel aan wennen om dat aan te passenOp zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
check ook m'n 2de plaatje (in de spoiler)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:29 schreef _Twinkle het volgende:
Thanks! Moest nog 3x kijken voor ik het zag.
middelste baan wil ik vrij houden, dan kan je daar niet zomaar opstoppingen krijgen door verkeer dat in een woning moet zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:30 schreef Jump het volgende:
[..]
Waarom die twee groene wijken niet aan die middelste baan leggen en de andere routes weghalen?
Jij was gisteren wel hinderlijk, ik denk dat je in totaal zo'n 200 keer on/offline verscheen op mijn schermquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:31 schreef Melleyn het volgende:
[ afbeelding ]
In mijn stad is zo weinig ruimte dat ze van ellende maar bovenop de landingsbaan gaan bouwen..
Ja ik kwam er dus niet meer in Origin zei dat m'n account al in gebruik was en vervolgens wou ie het spel ook niet meer opstarten. Heb alles opnieuw moeten installeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij was gisteren wel hinderlijk, ik denk dat je in totaal zo'n 200 keer on/offline verscheen op mijn scherm
ze zijn wel geopend en niet zoekende voor werknemers?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:34 schreef Laser. het volgende:
Nou ik snap er nog altijd niks van. Het is al 2x ochtend geweest en nog steeds geen enkele trash can opgehaald. Ik zie ook nog steeds geen enkele garbage truck rondrijden (heb er 4).
als het geen prive regio is kan datquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef Jump het volgende:
Stuur je save game eens door, kunnen we het probleem eens zelf bekijken
Ja ze zijn geopend en ind niet zoekend voor werknemers.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:37 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn wel geopend en niet zoekende voor werknemers?
Hoe doe ik dat? edit: ja is privatequote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef Jump het volgende:
Stuur je save game eens door, kunnen we het probleem eens zelf bekijken
Ja, dan wordt het waterdingetje geel of rood als het goed mis isquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Rezania het volgende:
Krijgen jullie nog wel waarschuwingen als er een gebrek aan stroom of water is? Mijn gebouwen staan soms dagen zonder water voordat ik het door heb, krijg nooit een waarschuwing.
de icoontjes worden geel en dan rood..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Rezania het volgende:
Krijgen jullie nog wel waarschuwingen als er een gebrek aan stroom of water is? Mijn gebouwen staan soms dagen zonder water voordat ik het door heb, krijg nooit een waarschuwing.
Gele en rode icoontjes zijn er niet alleen voor de variatie hoor .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Rezania het volgende:
Krijgen jullie nog wel waarschuwingen als er een gebrek aan stroom of water is? Mijn gebouwen staan soms dagen zonder water voordat ik het door heb, krijg nooit een waarschuwing.
Geel en rood worden je icoontjes dan he.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Rezania het volgende:
Krijgen jullie nog wel waarschuwingen als er een gebrek aan stroom of water is? Mijn gebouwen staan soms dagen zonder water voordat ik het door heb, krijg nooit een waarschuwing.
Nope, laatst mn stad van 200.000 + inwoners geen stroom... geen geel icoontje bij stroom, kwam er erachter toen mn smelting factories niks meer deden en ik qua cash niet veel vooruitgang boekte.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Rezania het volgende:
Krijgen jullie nog wel waarschuwingen als er een gebrek aan stroom of water is? Mijn gebouwen staan soms dagen zonder water voordat ik het door heb, krijg nooit een waarschuwing.
Ik had het laatst ook en kreeg geen waarschuwing...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Gele en rode icoontjes zijn er niet alleen voor de variatie hoor .
Dan zou de trading/specialisatie icoon geel/rood moeten zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:42 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Nope, laatst mn stad van 200.000 + inwoners geen stroom... geen geel icoontje bij stroom, kwam er erachter toen mn smelting factories niks meer deden en ik qua cash niet veel vooruitgang boekte.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het waterdingetje geel of rood als het goed mis is
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:41 schreef mschol het volgende:
[..]
de icoontjes worden geel en dan rood..
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Gele en rode icoontjes zijn er niet alleen voor de variatie hoor .
Ja, dat gebeurt dus niet meer bij mij.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geel en rood worden je icoontjes dan he.
Precies dit, maar dan met kolen en water.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:42 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Nope, laatst mn stad van 200.000 + inwoners geen stroom... geen geel icoontje bij stroom, kwam er erachter toen mn smelting factories niks meer deden en ik qua cash niet veel vooruitgang boekte.
[..]
Ik had het laasts ook en kreeg geen waarschuwing...
Ja daardoor merkte ik het, keek bij mn factory en zag power shortage... ik vervolgens kijken bij power en kwam 17.9 MW te kort... geen flashend rood/geel icoontje gehad bij power.. erg vreemd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan zou de trading/specialisatie icoon geel/rood moeten zijn volgens mij.
Ja, en als je het afval verbrandt en heb je op een gegeven moment geen stortplaats meer overquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:46 schreef Ambrose82 het volgende:
Even 2 vraagjes.. Als je een recycle centrum neergooit, wordt dan de afval op je stortplaatsen ook verminderd? En iemand enig idee wat ik kan doen aan die mega files die zelfs tussen 2 steden over de snelweg gaan bij mij? Zelfs hulpdiensten zitten de hele tijd vast in de files. Ook tussen de steden.
Hm, zal dan wel een soort van bug zijn inderdaad. Je wordt wel gewaarschuwd maar omdat het alleen een specialisatiegebouw is blijft het daar knipperen in plaats van de algemene power plek. Vervelend . Zal met water ook wel zo zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:44 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ja daardoor merkte ik het, keek bij mn factory en zag power shortage... ik vervolgens kijken bij power en kwam 17.9 MW te kort... geen flashend rood/geel icoontje gehad bij power.. erg vreemd.
Heb je al eens gedaan wat er voorgesteld wordt?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:46 schreef Laser. het volgende:
Hier een screen van mijn afval probleem. Iemand een oplossing?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:46 schreef Laser. het volgende:
Hier een screen van mijn afval probleem. Iemand een oplossing?
[ afbeelding ]
Ja, ik had er eerst maar 2. Maar dan nog, na weet ik veel hoeveel dagen zijn er nog steeds 0 opgehaald.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je al eens gedaan wat er voorgesteld wordt?
Enige wat ik kan bedenken is dat specialisatie voorrang heeft op power en dus eerder rood/geel wordt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:44 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ja daardoor merkte ik het, keek bij mn factory en zag power shortage... ik vervolgens kijken bij power en kwam 17.9 MW te kort... geen flashend rood/geel icoontje gehad bij power.. erg vreemd.
! Slaat nergens op! Maar bij hem rijden ze tenminste nog, ik zie ze niet eens!quote:
Zou het juist later moeten zijn maar inderdaad uiteindelijk schieten de specialisaties als eerste in het rood.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Enige wat ik kan bedenken is dat specialisatie voorrang heeft op power en dus eerder rood/geel wordt.
zolang je spel nog actief is lekker blijven spelen tot de server weer online komt..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:52 schreef ArnosL het volgende:
Server is er bij mij uitgeknald. Hopen dat ie opgeslagen is.
Ik ben eruit gekegeld, er kan geen verbinding worden gemaakt met het spel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
zolang je spel nog actief is lekker blijven spelen tot de server weer online komt..
Dan moet je er wel rekening mee houden dat je een deel kwijt gaat zijn ja...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik ben eruit gekegeld, er kan geen verbinding worden gemaakt met het spel.
Balen, winst ging net zo lekkerquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:07 schreef Vinno het volgende:
[..]
Dan moet je er wel rekening mee houden dat je een deel kwijt gaat zijn ja...
http://community.simtropolis.com/quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:11 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Iemand toevallig een link naar een drukbezocht simcity forum? (Behalve fok) Ben toch wel benieuwd naar city design tips en concepten maar google biedt geen uitkomst.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:21 schreef mschol het volgende:
en nog een klein plaatje om dat gedoe met het zoning te laten zien, gewoon omdat ik mij verveelAch barst. Die bochten. Daar heb ik heel geen rekening mee gehouden Overal netjes kruisingen gebruiktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die ronde bocht was trouwens eerst een kruising.. moet ik nog wel aan wennen om dat aan te passen"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
weg van oever tot oever slepen (iets verder zelfs)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:31 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Hoe bouw ik een brug over water?
in theorie wel. Kan je de rails anders door trekken zodat je het op de andere helft van je map gooit? Als de AI trouwens echt verneukt is heb je kans dat twee stations naast elkaar niet werkt vermoed ik zo maar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:11 schreef Ambrose82 het volgende:
Hm, 10859 mensen wachten op mijn treinstation per dag.. Is dit op te lossen door een extra treinstation te plaatsen?
en dat is waar je in de problemen mee kan komen: onnodige kruispuntenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ach barst. Die bochten. Daar heb ik heel geen rekening mee gehouden Overal netjes kruisingen gebruikt
je kan hem op meerdere systemen installeren maar op 1 tegelijkertijd spelen met 1 licentiequote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:40 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet of ik dit hier kan vragen, maar kan ik SimCity op zowel de laptop als desktop installeren? Of is het echt een licentie per systeem?
Okay, thanks .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:41 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan hem op meerdere systemen installeren maar op 1 tegelijkertijd spelen met 1 licentie
Het is per user dus het kan maar je kan niet op beide systemen tegelijkertijd spelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:40 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet of ik dit hier kan vragen, maar kan ik SimCity op zowel de laptop als desktop installeren? Of is het echt een licentie per systeem?
Werkt het niet om een politiebureau pal ernaast te bouwen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:03 schreef Laser. het volgende:
Ok ik denk dat ik mijn regio gewoon moet verwijderen en een nieuwe moet starten. Eerst had ik dus het probleem dat er geen afval werd opgehaald. Als *oplossing* had ik dat gebouw van de stortplaats verwijderd en een nieuwe geplaatst maar nu rijdt er maar 1 van de 6 rond.
Daarnaast is ook een 2e probleem ontstaan! De stad klaagt vanwege hoge criminaliteit. Er zijn maar 2 criminelen in de hele stad (en genoeg politie). Deze criminelen staan dus hier te chillen en ik krijg ze niet opgepakt.
[ afbeelding ]
Neefje en nichtje kunnen dus niet ieder op hun eigen systeem spelen? Ja, ik ben blond wat dat betreft.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is per user dus het kan maar je kan niet op beide systemen tegelijkertijd spelen.
kan, maar wel maar 1 tegelijkertijd..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Neefje en nichtje kunnen dus niet ieder op hun eigen systeem spelen? Ja, ik ben blond wat dat betreft.
Niet tegelijkertijd onder één gebruikersnaam. Dan Zal je het twee keer moeten kopen op twee verschillende origin accounts.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Neefje en nichtje kunnen dus niet ieder op hun eigen systeem spelen? Ja, ik ben blond wat dat betreft.
Waarom zijn er dan 3 verschillende users in die regio bezig?quote:
Die hoeven nog niet geholpen te hebben hequote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:00 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan 3 verschillende users in die regio bezig?
Ah, true... Beetje gaar vandaag, te gaar zelfs om SimCity op te starten En dat terwijl ik gisteren voor het eerst een industrie minded stadje gebouwd heb (22k inwoners) die 1.5 miljoen binnen harkt..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Die hoeven nog niet geholpen te hebben he
Oh, bij mij gaat het behoorlijk snel de laatste paar dagen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:10 schreef BaraCuda het volgende:
Mijn god wat gaat het switchen tussen steden traag!
Of hij loopt gewoon helemaal vast. Wat een troep zeg dat online gebeuren.
Mja, het wisselen van steden gaat eigenlijk zonder problemen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, bij mij gaat het behoorlijk snel de laatste paar dagen.
ik zou het geleidelijk doen en iig een beetje commercial bouwen en educatie. maar het zou wel moeten kunnen ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:27 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Ik heb veel te weinig woonwijken. Als ik een andere stad claim en die volbouw met woonhuizen en verder niets. Komen die mensen dan naar mijn normale stad toe?
Ik wil juist dat die mensen voor de commercial naar mijn eigen stad toekomen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:29 schreef jogy het volgende:
[..]
ik zou het geleidelijk doen en iig een beetje commercial bouwen en educatie. maar het zou wel moeten kunnen ja.
Ok. Succes dan .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:30 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
Ik wil juist dat die mensen voor de commercial naar mijn eigen stad toekomen.
My Documents\SimCityquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:35 schreef JaimyLee het volgende:
Wat is de standaard plek waar je screenshots worden opgeslagen?
quote:
Tegenstrijdigquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:41 schreef tim94 het volgende:
Ik ga nu proberen een industrie stad te creeëren. Zit nu op 35k inwoners met 0 industrie :p
Hoe maak je screenshots trouwens?
uitslover .quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:44 schreef Troel het volgende:
Nergens last van . En nog 1500 kratten plastic en dan ga ik weer verder met processoren meneer jogy!
Je moet eerst een weg plaatsen. Die met trambaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:49 schreef JEFFreal het volgende:
iemand enig idee hoe ik een tramdepot kan plaatsen? Krijg elke keer de melding ongeldige plaatsing....
Omdat Simcity.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom zegt het opstartprogramma dat de server beschikbaar is en als je dan in Simcity zelf zit, krijg je de melding dat de server offline is.
Heb nu precies hetzelfde op W. EU 6...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom zegt het opstartprogramma dat de server beschikbaar is en als je dan in Simcity zelf zit, krijg je de melding dat de server offline is.
Ja ik bedoel een 2e stad met alleen industrie :p en Thanks!quote:
Dan pak je een andere server?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:58 schreef MrManuel het volgende:
Checklist:
• Gekocht
• Account recovered
• Spel toegevoegd
• Spel gedownload
• Spel geïnstalleerd
• Spel geupdate
• Spel gespeeld
Tuurlijk nog niet gespeeld..
Godverdomme nu al 20 minuten wachten om op EU West 2 te komen o.O
Vriend van me zit op die server..quote:
alle servers staan op zichzelf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:00 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Vriend van me zit op die server..
Of maakt het niet uit?
same here.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:11 schreef _NZT_ het volgende:
Gvd... weer 20 minuten wachten voordat ik de server op mag, ik dacht dat deze ongein zo langzamerhand was verholpen
Had me een dm gestuurd, had het direct na de update (zondagavond) alweer werkend...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:08 schreef Ensiferum het volgende:
Voor diegenen met de Russische key en sinds 1.4 niet fatsoenlijk kunnen spelen:
http://community.simtropo(...)e-file/#entry1342784
Wat is klaar.quote:
Meer winkels en handelsdepots neerplempen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef over_hedge het volgende:
Wat kan je er aan doen als ze steeds zeggen: we willen onze vrachten ergens naar toe kunnen doen
Maar volgens dat blauwe balkje is er haast geen vraag naar Ik gooi wel wat handel dingen neer. tnxsquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:24 schreef KaasManiak het volgende:
[..]
Meer winkels en handelsdepots neerplempen.
De Great Works Zonnepanelen in Regio 2quote:
quote:Looks like it is in fact a density bug. Discussed in the following SimCity forum, someone ran some tests and found as density increased from low to mid, worker population did not increase accordingly:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9347991.page
EDIT: Looks like it's also discussed more in depth here:
http://answers.ea.com/t5/(...)led-Jobs/td-p/713482
Although it appears to take some people a bit to realize there's a problem - usually brushing off the idea that there could be a huge game-breaking issue like this with answers like "Oh well you just have to zone more and/or build more schools."
quote:Looks like there is a deep bug in the game- As population density increases, workers/shoppers/students do not. So you end up with huge cities that only have 10% of the population working and shopping - this explains why Industry never has enough workers. Presumably if true Maxis knew about it and decided the balance the game around it, probably because the simulation breaks down at high levels of people working/shopping - ie - traffic nightmare.
Hier in Nederland worden de hulpverleners in elkaar getrapt als ze de auto uitstappen, dus ik weet niet wat meer wenselijk isquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:28 schreef waxmask het volgende:
Zit nu met een stad waar alle wegen zijn dicht geslipt, en waar zelfs de nooddiensten geen voorrang meer krijgen als ze de garage willen verlaten....
Ik ook ja, maar wat wil je met 202.000 inwoners op ongeveer 55% oppervlakte van je stadquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:28 schreef waxmask het volgende:
Zit nu met een stad waar alle wegen zijn dicht geslipt, en waar zelfs de nooddiensten geen voorrang meer krijgen als ze de garage willen verlaten....
Waardeloze grond dusquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:38 schreef KaasManiak het volgende:
Hoe de grond van een industrie stad eruit ziet nadat je er een bulldozer overheen gegooit hebt:
[ afbeelding ]
Oh ik had helemaal geen tijd om te spelen, stomme studiequote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:13 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Had me een dm gestuurd, had het direct na de update (zondagavond) alweer werkend...
quote:I found a fun exploit last night! No schools? No problem. Plop down school bus stops everywhere instead and get the boost in land value for pennies. Doesn't even require a regional school or anything.
Dat wil ik een keer in het echt doen!quote:
Ik wil welquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:55 schreef Hansjoh het volgende:
Nog regio's waar ik mij bij kan aansluiten? Tijd voor een nieuwe start, maar bij de meeste regio's zijn de mensen 1 dag actief en daarna verdwenen..
T veel aansluitingen op je grote weg, en kruispunten te dicht bij elkaar veroorzaken die filesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:59 schreef tim94 het volgende:
De stad
[ afbeelding ]
En het rkuispunt dat elke ochtend en avond van 6 tot 10 vaststaat
[ afbeelding ]
Naar specialicaties, handel en dan de eerste mogelijkheid Plaats hem wel zo praktisch mogelijk!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:04 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Mijn fabrieken zeggen steeds dat ze hun rotzooi niet kwijtkunnen. Ik had gelezen dat ik dan een handelsdepot moet bouwen om het te verkopen op de internationale markt
Hoe bouw ik zo'n depot?
Ik zoek ook nog een regio, wellicht nog ene fok! regio starten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:55 schreef Hansjoh het volgende:
Nog regio's waar ik mij bij kan aansluiten? Tijd voor een nieuwe start, maar bij de meeste regio's zijn de mensen 1 dag actief en daarna verdwenen..
De aansluitingen in de foto zijn de enige die er zijn heaquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:09 schreef Jump het volgende:
[..]
T veel aansluitingen op je grote weg, en kruispunten te dicht bij elkaar veroorzaken die files
Ik heb dit zo opgelost:
[ afbeelding ]
Kruispunten die te dicht bij elkaar lagen afgesloten.
2. Killbot33 (ga er vanuit dat mijn Origin naam nodig is?)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:19 schreef Pinterman het volgende:
Ik start wel een nieuwe regio, wil ook een nieuw stadje bouwen.
Lijstje. Voeg jezelf er maar aan toe voor een invite.
1. CaptainCrabcake
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:21 schreef Gezicht het volgende:
1. CaptainCrabcake
2. Killbot33
3. Gezicht_LB
4. MaskedMuchacho12
één die werkt ?quote:
Ohja dat is misschien wel handig om te weten.quote:
Doet het vrij goed iddquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:27 schreef Pinterman het volgende:
Europe East 4 heb ik goede ervaringen mee de afgelopen dagen
Regio staat op Oost 4.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef Basje1238 het volgende:
1. CaptainCrabcake
2. Killbot33
3. Gezicht_LB
4. MaskedMuchacho12
5. Bastimmer123
Huh? Je kan toch pas schoolbusstops neerploppen als je een school hebt geplaatst ?quote:
Niet als je ergens anders in de regio al een school en een department of education hebt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:30 schreef DjinN het volgende:
[..]
Huh? Je kan toch pas schoolbusstops neerploppen als je een school hebt geplaatst ?
Ah ok dat wist ik nietquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet als je ergens anders in de regio al een school en een department of education hebt.
Heb je ook al geinvite op orginquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:30 schreef Pinterman het volgende:
1. CaptainCrabcake
2. Killbot33
3. Gezicht_LB
4. MaskedMuchacho12
5. Bastimmer123
6. Yvdvaart
Regio staat op Oost 4.
Ik moet friends zijn met iedereen die ik wil inviten, dus ik zou zeggen, voeg me toe als ik je niet zelf toevoeg CaptainCrabcake
Heb CaptainCrabcake toegevoegd. Wil er ook bij!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:39 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
1. CaptainCrabcake
2. Killbot33
3. Gezicht_LB
4. MaskedMuchacho12
5. Bastimmer123
6. Yvdvaart
7. Kickeren
Ja, dat is toch de hele essentie van die servers?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:57 schreef MrManuel het volgende:
Als ik nou stop met spelen, kan ik via een andere PC verder?
En jammer dat jullie niet op Teamspeak zitten!
Joh nog niet ingelezen.. Gekocht en begonnen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat is toch de hele essentie van die servers?
truequote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:57 schreef MrManuel het volgende:
Als ik nou stop met spelen, kan ik via een andere PC verder?
En jammer dat jullie niet op Teamspeak zitten!
Ja mensen. Joinen dus!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een regio;
Europe West 1
origin: Catch22_NL
2/7 bezet. Grote steden met veel tech al ontwikkeld.
Ik doe meequote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een regio;
Europe West 1
origin: Catch22_NL
2/7 bezet. Grote steden met veel tech al ontwikkeld.
Invite me ff, nlscorpie.quote:
Stuur mij aub ook een. Naam is Kickerenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Pinterman het volgende:
Heb een berg uitnodigingen gestuurd en zie dat er al gejoined is. Laat maar weten als er een uitnodiging niet aan is gekomen
Stuur maar een invite I--Masyl--Iquote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een regio;
Europe West 1
origin: Catch22_NL
2/7 bezet. Grote steden met veel tech al ontwikkeld.
Jup, community college gaat maar tot level 2, university boost het naar level 3...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:50 schreef _NZT_ het volgende:
Moet je een university hebben om naar het hoogste tech level te gaan?? doe het nu alleen met community college... industry zit op tech level 630 en is helemaal klaar voor next tech level, maar ze dat gebeurd niet.
NinjaMan1986quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een regio;
Europe West 1
origin: Catch22_NL
2/7 bezet. Grote steden met veel tech al ontwikkeld.
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo, ik heb mijn hele stad gesloopt en heb de belastingen op maximaal gezet om wat geld binnen te halen. Had iemand nog die ene grid voor een optimale stad?
Yes. Dank je!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?
misschien handig die in de OP op te nemen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
http://www.rerolled.org/s(...)iewfull=1#post128039 die denk ik?
oefening baart kunst, ik kwam eerst ook niet veel hoger en inmiddels kan ik steden van 200k uit de grond stampen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:03 schreef MrManuel het volgende:
Misschien dat de Teamspeak server ook in de OP opgenomen kan worden?
Hoe meer mensen, hoe meer vreugd!
En ben blij met me eerste dag SimCity. Mega verslafend maar wel pas 3k mensen.
Ben al lang blij met me eerste appartementen!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
oefening baart kunst, ik kwam eerst ook niet veel hoger en inmiddels kan ik steden van 200k uit de grond stampen..
zo ziet mijn (naar mijn mening) rottige stadje er nu uit:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:07 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ben al lang blij met me eerste appartementen!
Per dag of echt per uur zoals het in het spel is aangegeven?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:10 schreef over_hedge het volgende:
jeej eindelijk gelukt om 2000000 per dag winst te halen met handel
oh ja bedoel per uur zoals die handel inc het zegt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Per dag of echt per uur zoals het in het spel is aangegeven?
Nice. Mij lukt het nog steeds niet om meer dan 20k per uur te verdienen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oh ja bedoel per uur zoals die handel inc het zegt.
quote:
Ik sta wel -20k per uur in het rood Niet dat dat uitmaakt omdat ik dus meer dan genoeg verdien met mijn handel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nice. Mij lukt het nog steeds niet om meer dan 20k per uur te verdienen.
Oh, maar van handel wordt enkel het totale inkomen per maand gegeven hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik sta wel -20k per uur in het rood Niet dat dat uitmaakt omdat ik dus meer dan genoeg verdien met mijn handel.
klopt. Geen idee wat ik ongeveer per dag nu binnenhaal.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, maar van handel wordt enkel het totale inkomen per maand gegeven hè.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Qunix het volgende:
http://www.simcity.com/en_US/server-status
De officiele status pagina... Al klopt het niet helemaal....
quote:The requested page "/sso-login?processing=1&ts=1363122971" could not be found.
ik doe erts en kolen en dat dan omsmelten naar legeringenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:15 schreef Rezania het volgende:
Bij handel lukt het me trouwens niet om boven de 150k per maand uit te komen. Misschien moet ik ook eens TV's gaan produceren.
http://answers.ea.com/t5/(...)n/m-p/737060#U737060quote:The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
Dat was één van hun grootste beloftes, heel veel detail qua simulatie. Mooi dan dat het totaal niet werkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Disorder het volgende:
making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
klinkt als een gerushed spel...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Disorder het volgende:
Dat hele Glassbox gebeuren is een soort smoke and mirrors verhaal:
[..]
http://answers.ea.com/t5/(...)n/m-p/737060#U737060
Bij mij upgraden een intersection niet mee .. en aangezien er empire state naast stond had ik niet echt zin om dat stuk te slopen en opnieuw aan te leggenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:18 schreef Melleyn het volgende:
Fijne bug weer.. Mijn trams rijden niet omdat ie denkt dat m'n tramdepot niet is aangesloten Zal wel komen omdat ik net m'n hele stad heb platgegooid en opnieuw ben begonnen. Ik was een klein stukje weg vergeten waar toen de hele tijd 2 trams heen en weer bleven rijden Zucht.
http://www.rockpapershotg(...)cessary/#more-145460quote:In all the fuss and mess of the disastrous SimCity launch, one refrain has been repeated again and again. While legions may be begging for an offline mode, EA representatives have been abundantly clear that this simply isn’t possible. Maxis’ studio head, Lucy Bradshaw, has told both Polygon and Kotaku that they “offload a significant amount of the calculations to our servers”, and that it would take “a significant amount of engineering work from our team to rewrite the game” for single player.
A SimCity developer has got in touch with RPS to tell us that at least the first of these statements is not true. He claimed that the server is not handling calculations for non-social aspects of running the game, and that engineering a single-player mode would require minimal effort.
Our source, who we have verified worked directly on the project but obviously wishes to remain anonymous, has first-hand knowledge of how the game works. He has made it absolutely clear to us that this repeated claim of server-side calculations is at odds with the reality of the project he worked on. Our source explains:
“The servers are not handling any of the computation done to simulate the city you are playing. They are still acting as servers, doing some amount of computation to route messages of various types between both players and cities. As well, they’re doing cloud storage of save games, interfacing with Origin, and all of that. But for the game itself? No, they’re not doing anything. I have no idea why they’re claiming otherwise. It’s possible that Bradshaw misunderstood or was misinformed, but otherwise I’m clueless.”
People were already perplexed by EA’s explanation of the impossibility of offline play. Kotaku ran a series of tests today, seeing how the game could run without an internet connection, finding it was happy for around 20 minutes before it realised it wasn’t syncing to the servers. Something which would surely be impossible were the servers co-running the game itself. Markus “Notch” Persson just tweeted to his million followers that he managed to play offline too, despite EA’s claims. And now with the information from our source, it would seem the claims just don’t hold water.
So what are the servers doing? Well, alongside the obvious, of being involved in allowing players to share the same maps for their cities, and processing imports and exports between them, they’re really there to check that players aren’t cheating or hacking. However, these checks aren’t in real-time – in fact, they might take a few minutes, so couldn’t be directly involved in your game.
“Because of the way Glassbox was designed, simulation data had to go through a different pathway. The game would regularly pass updates to the server, and then the server would stick those messages in a huge queue along with the messages from everyone else playing. The server pulls messages off the queue, farms them out to other servers to be processed and then those servers send you a package of updates back. The amount of time it could take for you to get a server update responding to something you’ve just done in the game could be as long as a few minutes. This is why they disabled Cheetah mode, by the way, to reduce by half the number of updates coming into the queue.”
Clearly an offline game that included a single-player simulation of the region system derived from multiplayer would be more challenging to develop, but our source assured us that it was far from impossible.
So how difficult would it be for EA to create a single-player game that simply did away with the multiplayer-derived aspects and just let us build? It seems that lies somewhere between “easy peasy” and Bradshaw’s claims of “significant engineering”. According to our source:
“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”
EA’s claims about the necessity of online play – claims that more people are seeing for themselves not to be true, just by running the game with the internet cable yanked out – seem inexplicable.
We’d obviously be very interested to hear a proper explanation.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:49 schreef Disorder het volgende:
Maxis Insider Tells RPS: SimCity Servers Not Necessary:
[..]
http://www.rockpapershotg(...)cessary/#more-145460
The plot thickens
draai dan gewoon gelijk het spel de nek om, juist het hele region gebeuren is essentieel aan deze SimCity..quote:“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”
Het punt is denk ik meer dat men zegt dat het sowieso niet mogelijk was geweest. Ook buiten het sociale gebeuren om. Dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog. Als je je internet verbinding verbreekt kun je gewoon een tijdje door gamen. Veel berekeningen worden dus gewoon op je eigen pc gemaakt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:54 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
draai gewoon gelijk het spel de nek om, juist het hele region gebeuren is essentieel aan deze SimCity..
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Department of Education en dan schoolbushaltes neerzetten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik leerlingen uit het ene dorp naar het andere brengen?
Al een tijdje hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Energie en water kopen van een buurstad lijkt te werken.
Niet. Geduld hebben. Dan wordt het vanzelf opnieuw gebouwd als er nog een weg ligt en een industriezone.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
HELP HELP HELP
Hoe maak ik mijn laatste actie ongedaan? Buldoos per ongeluk in 1 keer mijn hele industriepark weg!
Heb alle straten verwijderdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet. Geduld hebben. Dan wordt het vanzelf opnieuw gebouwd als er nog een weg ligt en een industriezone.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
Heb alle straten verwijderd
ik doelde niet perse op het sociale gebeuren, region gaming is door de stad grootte vrij essentieel geworden...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:56 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het punt is denk ik meer dat men zegt dat het sowieso niet mogelijk was geweest. Ook buiten het sociale gebeuren om. Dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog. Als je je internet verbinding verbreekt kun je gewoon een tijdje door gamen. Veel berekeningen worden dus gewoon op je eigen pc gemaakt.
lucht/grond vervuilingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:03 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Als ergens staat; "Dit gebied is niet zo gezond."
Bedoelen ze dan dat de mensen ziek zijn of dat de economie niet zo gezond is?
opleidingen goed doen waardoor er high tech komt. die zijn minder vervuilend. als je een coal of oil powerplant hebt kan je in je universiteit onderzoek doen naar een schone powerplant.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kun je die luchtvervuiling eigenlijk aanpassen?
die eerste mag ik nog niet plaatsen. Dus weet ik waar ik naar toe kan werken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Department of Education en dan schoolbushaltes neerzetten.
Laatste keer dat ik in een regio met meedere speelde, werkte dat niet.quote:
community college neer zetten + schoolbus stops...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:26 schreef Gezicht het volgende:
Krijg mijn stad niet echt op gang. Hub 1 Coal mine maximaal uitgebreid, haal energie van kolen verbranden en exporteer de rest. Heb een basisschool waar de meesten wel heen gaan maar m'n sims lijken niet echt slimmer te worden.
Iemand suggesties?
Ah okquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:12 schreef jogy het volgende:
[..]
opleidingen goed doen waardoor er high tech komt. die zijn minder vervuilend. als je een coal of oil powerplant hebt kan je in je universiteit onderzoek doen naar een schone powerplant.
Heb wel overal busstops van m'n basisschool inderdaad, vergeten te vermelden. Zal maar eens gaan sparen voor een college dan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:34 schreef mschol het volgende:
[..]
community college neer zetten + schoolbus stops...
Je hebt een uitnodiging.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:17 schreef Khaelos het volgende:
ik wil er wel bij thieske heb je net toegevoegd
Nog online?quote:
quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:57 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Nog online?
Zo ja wil ik wel meedoen.
Checkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
ze lijnen uit op de ruimte die je nodig hebt voor de grootste gebouwen op dat type weg. Bij avenues is er dus meer ruimte nodigquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe krijg ik de wegen nou evenwijdig van elkaar af? Zoals je ziet zijn de smalle wegen op de goeie afstand maar als ik een brede weg bouw, dan zijn ze niet evenwijdig zoals uit de tweede screen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie de aanpassing niet? Dit is gewoon een uitleg zoals het altijd in de game heeft gezeten?quote:Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars
Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps.
Dit is geen update vriend. Er is wel een update binnengekomen netquote:Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars
Fijn om te zien dat ze zelfs vlak na de afschuwelijke launch week nog zo goed luisteren naar de spelers en nu al dingen aan het aanpassen zijn op basis van de feedback. Dat belooft veel goeds voor o.a de verkeersproblemen en kleine maps.
Die grotere maps gaan komen, helaas moet je daar wel voor gaan lappen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 02:39 schreef noodgang het volgende:
ik wil een grotere map . En als ik een nieuwe stad ga maken filteren op regio's die nog niet vol zitten.
Zo weer even genoeg gezeurd en verder bouwen
Bron? Dat is een verwachting, maar ik heb nergens van Maxis gehoord dat er een DLC komt om grotere mappen te ondersteunen. Voor zo ver bekend is het mogelijk om mappen groter te maken, maar of dat betaald is of gratis is nooit gezegd?quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:13 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Die grotere maps gaan komen, helaas moet je daar wel voor gaan lappen.
Die regio's die vol zitten is inderdaad kut en verwacht ook wel dat men dat gaat verhelpen..
Goedemorgen!quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:14 schreef Pheno het volgende:
Het is iets, maar weinig ingame-updates nog. geen woord over cheetah en het wel erg treurig gestelde AI van verkeer. Gisteravond weer een poging een stad te bouwen. 210K inwoners en nu langzamerhand wat verkeer-issues. Maar van het kaliber 'autootje staat vast in een stuk asfalt of zo, dus file'. Oplossing: weg opblazen, autootje niet meer vast, stukje weer opnieuw plaatsen en het is weer goed
Kijken of ik weer verder geraak dan 350K zonder problemen. Processoren uit recyclemateriaal worden nu wel verkocht. Icm events in de expo en een casino heb ik nog genoeg om winst te maken terwijl de standaardkosten een negatief saldo laten zien En ondertussen maar alle uniprojecten langslopen om ze te onderzoeken, ik moet toch eens richting kernenergie want olie en kool is vervuilend
quote:One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.
"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.
Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
het zijn de grotere 100k+ steden die echt grote problemen geven (of ze komen dan pas boven water)quote:Sure, you can get your pop up higher than 100k fairly easily, but once you get there, it's a freakin MESS. The economy makes absolutely no sense and the happiness factors are entirely random.
My population goes up and down by 20-30k within minutes. I have medium-wealth commercial skyscrapers constantly going out of business and being abandoned, yet just across the street is a medium-wealth residential high-rise complaining "where's the shopping?". Visitor count in the 30k+ range yet commercial getting abandoned by the DOZENS, only to be bulldozed and reconstructed into another high rise. Makes absolutely no sense.
I have buildings complaining of no power and sewage/germs, yet my surplus on both is well above 100k.
I have a hospital with max ambulances, wellness centres, emergency room, and it has 6 patients in a city of 100k! And yet buildings are complaining of "this area isn't so healthy".
I have dozens of med-wealth residential unhappy and abandoning because of "no money" yet I have 1500+ unfilled medium wealth jobs. These are also the same ones complaining about no shopping!
This game is a bloody mess and it's going to take a LONG, LONG time for it to get fixed.
Maxis, did you even test this game in multi-city regions with 100k+ pop cities? You should be completely embarrassed by the state you've released this game in.
Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.quote:
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
Het slaat ook nergens op nee. Maar ik vermaak me wel met het spel eigenlijk. Dus het kan alleen maar beter worden. Neem aan dat ze nog genoeg gaan patchen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
zoals ik in mijn post hierboven al liet doorschijnen: de problemen worden pas echt zichtbaar bij 100k inwoners..quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind het echt lachwekkend allemaal maar ook triest.
Een nieuwe Simcity leek me echt top maar met al die serverproblemen en de onderliggende gameplayproblemen is 't het voor mij echt niet waard om over te stappen van SC4.
Tsja, in SC4 waren ook zat trafficproblemen hoor maar daar zijn community mods voor gemaakt, deze week een nieuwe update zelfs. (NAM heet de mod)quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:18 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals ik in mijn post hierboven al liet doorschijnen: de problemen worden pas echt zichtbaar bij 100k inwoners..
daarvoor gaat het vaak prima en zonder al te veel fileproblemen
maar dat het treurig is dat er zo slecht naar de ai gekeken is wel erg jammer (maar dat maakt mijn lol in het spel er niet minder om, het wordt juist uitdagender (tot een onmogelijk punt, dat dan wel ))
tja, "handig om te weten" ... ik vind het eigenlijk een beetje verdrietig om dit te weten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wist niet dat het zo werkte. Wel handig om te weten. Je moet dus gewoon huizen vlak bij je dingen plaatsen die voor veel geld zorgen. Dan hebben die tenminste genoeg werknemers. Dat van casinos is ook wel handig om te weten.
Sneu dat het zo is gemaakt dat is zeker zo. Maar vind het nog steeds wel handig om te weten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
tja, "handig om te weten" ... ik vind het eigenlijk een beetje verdrietig om dit te weten.
wat sneu geimplementeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |