Is toch logisch, als ik helemaal alleen was bleef ik ook niet zitten waar ik was.quote:Op woensdag 13 maart 2013 03:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
We zitten wel op een lijn. Maar helaas is het vaak juist de uitstekende vakman of werknemer die juist bang is zijn baan te verliezen. Ik heb die keus wel gemaakt om zelf ontslag te nemen als het me ergens niet beviel. Desnoods in een andere branche. Maar veel collega's durven die stap niet te nemen. Vast werk en loon om hun gezin te onderhouden is hun drijfveer om maar te blijven zitten waar ze zitten. Eigenlijk bizar, maar helaas de waarheid. Het is eigenlijk een vorm van chantage.
De meeste zijn bang om hun vast werk in te ruilen voor flexwerk waardoor een stuk onzekerheid een grote rol speelt waar ze niet aan willen denken. Dit terwijl het prima werknemers zijn. Meestal hebben ze niet eens een netwerk waar ze op terug kunnen vallen. Laat staan dat ze een eigen bedrijf willen opstarten.
Ja. Prima kerel was dat, beter dan die andere managers die gericht zijn op consolidatie en stilstand.quote:Op woensdag 13 maart 2013 03:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veranderingsmanager, ben je ze wel eens tegen gekomen?
Nou is het onderwijs wel een tak waar je niet veel in kunt groeien, dus dan vind ik het ook normaler dat je meer gaat verdienen naarmate je langer in het vak zit.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:11 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat ze zouden moeten doen is sowieso de te gunstige arbeidsvoorwaarden van ouderen eens aanpakken. Hoger loon en meer vrije dagen voor het zelfde werk. natuurlijk, ervaring mag best iets meer kosten, maar de verschillen op de zelfde functies zijn nu vaak te groot.
Dat moet je natuurlijk alleen niet in één beroepsgroep doen want dan loopt de ervaring daar gewoon weg.
Nogmaals, welk bedrijf wil een 40-jarige vrouw aannemen met enkel een pabo-diploma?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:20 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Nou is het onderwijs wel een tak waar je niet veel in kunt groeien, dus dan vind ik het ook normaler dat je meer gaat verdienen naarmate je langer in het vak zit.
Als je weet dat je 40 jaar lang op 2000 euro per maand blijft hangen en je hebt in het onderwijs geen groeikansen, dan ben je daar op een gegeven moment weg. Dan houd je idd alleen jonge vrouwen over.
http://www.rnw.nl/nederla(...)nder-dure-managers-0quote:Op woensdag 13 maart 2013 02:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gezellig met de hele organisatie als een kip zonder kop rond rennen. Managers zijn nodig.
Zo zie je dus dat je in ieder beroep waar je vrijheid word beperkt of door idiote targets en teveel management of controle door de overheid er geen vooruitgang word geboekt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:31 schreef Tocadisco het volgende:
Er was net een item over leraren op Eenvandaag (om meer precies te zijn over een onderwijstop in Amsterdam), het staat nog niet online maar dat zal binnen een uurtje er wel op staan. Vooral interessant is de verbazing van de Finse leraar op het moment dat de Nederlandse leraar hem verteld over CITO.
Die 40-jarigen bestaan niet, je wordt geacht continu aan je POP, PAP en andere afkortingen te werken, in het kader van de wet BIO.quote:Nogmaals, welk bedrijf wil een 40-jarige vrouw aannemen met enkel een pabo-diploma?
De ICT-bubble en de arbeidsmarktomstandigheden van '99 zijn niet helemaal te vergelijken met de arbeidsmarktomstandigheden van nu, is het welquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En ik ben in 1999 na 22 jaar onderwijs aangenomen bij een computerbedrijf (ik had wel zo'n testdag gehad in het kader van die millenniumbug waar iedereen toen zo bang voor was, en daar een soort uitslagje van, van die test weet ik nog dat je -naast wat gewone intelligentietestjes- van verf steeds meer eigenschappen kreeg, en steeds sneller moest bepalen welke verf je in een bepaalde situatie ging gebruiken, al die eigenschappen, op een gegeven moment zo'n 20 bij 8 verschillende soorten verf, moest je kunnen onthouden).
Het kan dus heel gemakkelijk, een lerares die ouder is dan 40 die overstapt naar het bedrijfsleven.
Dat was wel een uitzondering toch? Want het is te achterlijk voor woorden te verwachten dat de leraar ervoor zorgt dat een leerling thuis aan het werk gaat.quote:..kreeg nog dezelfde avond pa aan de telefoon, dat ik er maar voor had te zorgen dat zijn zoon zijn huiswerk maakte
Is het een stap die collega's van je zonder ervaring in de ICT-branche ook zou lukken?quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben nu ook ouder, maar ik wed overigens dat het me nog wel zou lukken.
Als je er echt interesse in hebt zou het mogelijk nog wel lukken. Maar de vraag is natuurlijk of je op 50 jarige leeftijd en ouder die energie nog hebt om tussen jonge honden te concurreren in de ICT. En of je op die leeftijd na een studie op het gebied van ICT nog word aangenomen. Ook dat blijft natuurlijk nog maar de vraag.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het een stap die collega's van je zonder ervaring in de ICT-branche ook zou lukken?
Ik werk nu in het voortgezet onderwijs, en ja, ik denk dat er collegae zijn die naar het bedrijfsleven zouden kunnen overstappen, ik heb zelfs een collega die naast haar parttime baan een eigen bedrijf heeft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het een stap die collega's van je zonder ervaring in de ICT-branche ook zou lukken?
Was het vroeger niet zo dat juist veel ouderen vanuit het bedrijfsleven leraar werden. Althans dat was mijn ervaring in mijn schooltijd. De meeste leraren kwamen allemaal uit het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik werk nu in het voortgezet onderwijs, en ja, ik denk dat er collegae zijn die naar het bedrijfsleven zouden kunnen overstappen, ik heb zelfs een collega die naast haar parttime baan een eigen bedrijf heeft.
Ja, er is een tijdje zo'n tekort geweest dat iedereen die maar begon aan een opleiding voor leraar aangenomen werd. Kreeg je iemand die een bloemenstalletje had gehad en van zichzelf vond dat hij goed Engels sprak en dus leraar ging worden. Dat is denk ik één van de redenen dat het vak zo in waarde is gedevalueerd: ergens aan het eind van de vorige eeuw en het begin van deze is er echt "rotzooi" voor de klas gezet. Het meeste is gelukkig al weer uitgewied, maar in de tekort-vakken maakt het de scholen niet uit wat ze krijgen en hoe slecht die lesgeeft: als ze de vacature maar gevuld krijgen. Daarom krijgen sommige leerlingen in één jaar van 3 of 4 verschillende elkaar opvolgende leraren slecht Duits of natuurkunde.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Was het vroeger niet zo dat juist veel ouderen vanuit het bedrijfsleven leraar werden. Althans dat was mijn ervaring in mijn schooltijd. De meeste leraren kwamen allemaal uit het bedrijfsleven.
Ik ken in het hoger onderwijs veel leraren die inderdaad uit het bedrijfsleven komen. En 1 natuurkunde-docent in het voortgezet onderwijs die jarenlang voor een high-tech organisatie in Noord-Brabant gewerkt heeftquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Was het vroeger niet zo dat juist veel ouderen vanuit het bedrijfsleven leraar werden. Althans dat was mijn ervaring in mijn schooltijd. De meeste leraren kwamen allemaal uit het bedrijfsleven.
*meldt*quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:22 schreef GSbrder het volgende:
Dat geld helaas voor veel sectoren.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:00 schreef ShadyLane het volgende:
dat ze jong en vol energie vaak al met moeite volhouden, straks tot hun 67e moeten volhouden, kun je er donder op zeggen dat er nog meer maken dat ze wegkomen naar andere sectoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |