abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123992028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Gezellig met de hele organisatie als een kip zonder kop rond rennen. Managers zijn nodig. :)
Je hebt wel wat logistieke lui nodig, en lui met een helikopter view, maar zoveel?
Allemaal lui die papier lopen te verplaatsen en met onzinnige dingen komen?
En dan het boekje erbij nemen, bij een gesprek, dat 1 of andere professor heeft uitgebraakt?
Mmm. Dunno.
I´m back.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:12:40 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt wel wat logistieke lui nodig, en lui met een helikopter view, maar zoveel?
Allemaal lui die papier lopen te verplaatsen en met onzinnige dingen komen?
En dan het boekje erbij nemen, bij een gesprek, dat 1 of andere professor heeft uitgebraakt?
Mmm. Dunno.
Waar ligt het optimum?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_123992043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hun engeltje mag niet uit de klas worden gestuurd; hoe durven de leraren..
Het hoort er gewoon bij; vroegâh werd dat niet aan je ouders verteld (gelukkig).
I´m back.
pi_123992050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
De klas eruit gezet worden hoort er gewoon bij. Hoeven de leraren ook niet over naar de ouders te bellen, tweeten of e-mailen wmb.
Ikzelf ben ontelbare malen de klas uitgezet, daar deden die leraren mijn ouders niet mee opzadelen... was gewoon iets tussen mij en de desbetreffende leraren/leraressen.
Hmmm, er bij horen? Heb zelf altijd braaf alle opdrachten gemaakt, goede cijfers gehaald en keurig stilgezeten tijdens de lessen en antwoord gegeven op vragen van de docent. Kan mij niet herinneren ooit uit de klas te zijn gezet. De ene leerling is de andere niet, maar het hoort er zeker niet gewoon bij.
pi_123992055
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar ligt het optimum?
Dat weet ik ook niet. Iig zo min mogelijk.
Niet zoals in het bedrijfsleven, zeg maar.
I´m back.
pi_123992070
quote:

[..]

Waar ligt het optimum?
Huur een econoom in, die kan dat uitzoeken.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:15:50 #82
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet. Iig zo min mogelijk.
Niet zoals in het bedrijfsleven, zeg maar.
Waarom zouden er meer managers in het bedrijfsleven thuishoren dan op scholen?
Ik vraag me uberhaupt af of er een soort optimale managersverhoudingsformule te verzinnen is, dus ik denk dat elke organisatie dat het beste zelf kan uitzoeken en het populisme lekker links moet laten liggen.
pi_123992078
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hmmm, er bij horen? Heb zelf altijd braaf alle opdrachten gemaakt, goede cijfers gehaald en keurig stilgezeten tijdens de lessen en antwoord gegeven op vragen van de docent. Kan mij niet herinneren ooit uit de klas te zijn gezet. De ene leerling is de andere niet, maar het hoort er zeker niet gewoon bij.
Echt niet?
Mm, ik werd er iedere week een stuk of 5 keer uitgezet.
Soms op dagen 2/3 x .
Later in de 6de klas minder uiteraard, dan worden je grappen ook wat gesofistikeerder, zeg maar.
I´m back.
pi_123992102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zouden er meer managers in het bedrijfsleven thuishoren dan op scholen?
Ik vraag me uberhaupt af of er een soort optimale managersverhoudingsformule te verzinnen is, dus ik denk dat elke organisatie dat het beste zelf kan uitzoeken en het populisme lekker links moet laten liggen.
Die horen in het bedrijfsleven ook niet zoveel thuis. De managers zijn een plaag ook in het bedrijfsleven.
Overheid en semi-overheid kopiëert dat juist uit het bedrijfsleven, en dat is niet zo gunstig.
I´m back.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:18:27 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt niet?
Soms op dagen 2/3 x .
Later in de 6de klas minder uiteraard, dan worden je grappen ook wat gesofistikeerder, zeg maar.
Ik herken me hier ook niet echt in. Was niet het braafste jongetje van de klas, maar als je elke week 5 keer uit de klas gezet zou worden, was je de bad boy van mijn school geweest. Zelfs de meest ruige knul van de klas kwam niet verder dan 25 keer in één schooljaar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:18:43 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die horen in het bedrijfsleven ook niet zoveel thuis. De managers zijn een plaag ook in het bedrijfsleven.
Overheid en semi-overheid kopiëert dat juist uit het bedrijfsleven, en dat is niet zo gunstig.
Is dat zo? Goh..
pi_123992113
ik ben een keer 3 maanden geweigerd door een docent hij wou me eruit sturen omdat ik me schrift niet bij me had, want hij wou controleren of ik me huiswerk had gemaakt, en toen ging ik niet, later had ie dat tegen de directeur gezegd enz

vervelende vent

toch nog een 7 gehaald op me diploma.
pi_123992115
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
Echt niet?
Soms op dagen 2/3 x .
Volgens mij echt helemaal nooit. Klinkt wel heel braaf. :D :@ Ik verveelde mij overigens enorm op de middelbare school, gelukkig zat ik altijd bij het raam. ;)
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:20:27 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:19 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens mij echt helemaal nooit. Klinkt wel heel braaf. :D :@ Ik verveelde mij overigens enorm op de middelbare school, gelukkig zat ik altijd bij het raam. ;)
Idem. Overigens kon je met een goed boek in je schoolboek nog wel een eind komen, zeker bij de eenvoudiger vakken waarvan je de stof al af had.
pi_123992145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik herken me hier ook niet echt in. Was niet het braafste jongetje van de klas, maar als je elke week 5 keer uit de klas gezet zou worden, was je de bad boy van mijn school geweest. Zelfs de meest ruige knul van de klas kwam niet verder dan 25 keer in één schooljaar.
Ik wel, maar was altijd wel erg grappig, uiteindelijk middelde dat in de latere jaren uit....
Juffrouw de Kan heette ze, gaf Nederlands en Handwerk, zeker zo"n 5 uur per week, en ik vloog er altijd uit.
Ze is nu 63, denk ik.
I´m back.
pi_123992170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:19 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vond de middelbare schol wel leuk. Vloog er dus altijd uit, maar de conrector Havo/Vwo die ook Aardrijkskunde gaf, zei: ja Ryan is wel erg grappig, dus we zeggen er maar niets van.
We hebben echt hard gelachen.
Ben er een keer uitgestuurd en toen niet uitgegaan ook, kom ik lekker bezuren met die overbuurman van ons, de conrector Mavo. :D.
Denk ook wel eens dat ik komiek had moeten worden ipv naar uni gaan....
I´m back.
pi_123992171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:18 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, in het algemeen zul je nooit kunnen zeggen dat er te veel managers zijn, hangt helemaal af van de organisatie zelf. Je kunt er dus ook geen algemeen beleid op maken, per organisatie zul je een afweging moeten maken welke hoeveel managers er nodig zijn.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:25:14 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123992176
quote:

[..]

Waar ligt het optimum?
Ook dat is moeilijk te bepalen als je niet in die branche werkt. Ik kan alleen maar oordelen wat ik van mijn kennis hoor als het om die kruideniersmentaliteit gaat en idiote targets die de kerntaak, namelijk het geven van goed onderwijs totaal uit het oog verliest. Maar dat is ook deels een maatschappelijk probleem dat je ook al aanhaalde om gelijk naar de directie te stappen als een kind de klas is uitgezet. Daarbij is het nog eens zo dat wanneer kinderen uit zijn klas ontbreken hij wel melding maakt maar een andere persoon die het systeem beheert moet dit dan in zijn systeem invoeren en weer doorgeven aan de decaan die dan weer contact moet opnemen met de ouders als hun kind meer dan 20 uur ongeoorloofd afwezig is. Het gaat dus over een aantal schijven waardoor de melding veel te laat bij de ouders terecht komt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_123992184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar goed, in het algemeen zul je nooit kunnen zeggen dat er te veel managers zijn, hangt helemaal af van de organisatie zelf. Je kunt er dus ook geen algemeen beleid op maken, per organisatie zul je een afweging moeten maken welke hoeveel managers er nodig zijn.
Mm, dat is niet waar, heb zelf ook een tijd papier verplaatst en geen ene reet uitgevoerd. En wel betaald worden, meer dan een leraar.
I´m back.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:26:23 #95
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992189
Ik wil wel aanmerken dat er managers en managers zijn. Je hebt mensen die waarde toevoegen aan de organisatie en mensen die uit vluchtgedrag tal van secundaire activiteiten als hoofdtaak zijn gaan beschouwen en zich zo min mogelijk met het productieproces bezig houden.
pi_123992194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:25 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, dat is niet waar, heb zelf ook een tijd papier verplaatst en geen ene reet uitgevoerd. En wel betaald worden, meer dan een leraar.
Dat is een N=1 voorbeeld, precies waar ik op wijs in mijn stukje.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:27:33 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat soort hiaten zijn er, maar is de kans op zo'n baantje groter bij het bedrijfsleven (waar volgens jou de managersmentaliteit welig tiert) of bij de overheid en het onderwijs?
pi_123992209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:26 schreef GSbrder het volgende:
Ik wil wel aanmerken dat er managers en managers zijn. Je hebt mensen die waarde toevoegen aan de organisatie en mensen die uit vluchtgedrag tal van secundaire activiteiten als hoofdtaak zijn gaan beschouwen en zich zo min mogelijk met het productieproces bezig houden.
Dat zijn dus veel managers hoor, en veel assistent van de managers baantjes en weet ik veel wat allemaal aan indirecten.
Je kunt die gasten er allemaal uit pleuren toch blijft je bedrijf rouleren.
I´m back.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:29:07 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123992214
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn dus veel managers hoor, en veel assistent van de managers baantjes en weet ik veel wat allemaal aan indirecten.
Je kunt die gasten er allemaal uit pleuren toch blijft je bedrijf rouleren.
Alle reorganisatierondes ten spijt, is het aantal/percentage managers sinds 1980 niet gedaald.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:29:08 #100
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123992215
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat soort hiaten zijn er, maar is de kans op zo'n baantje groter bij het bedrijfsleven (waar volgens jou de managersmentaliteit welig tiert) of bij de overheid en het onderwijs?
Volgens mij zit daar weinig verschil in. Mogelijk dat dit in het onderwijs nog minder het geval is als in het normale bedrijfsleven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')