Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:
(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn. Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...
Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen. HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine
EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden. Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA
Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.
Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker. efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...
Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen. Clenbuterol, Salbutamol
Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.
Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen. Furosemide, Xipamide, ...
Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dionne was vroeger lekker
Het is trouwens wel logisch dat mannelijke korfbalspelers geen testosteron toegediend krijgen, anders zou het gemengd douchen elke keer weer op een orgie uitlopen.
Elk positief geval wordt daar genoemd: 11 pagina's aan positieve gevallen in vijf jaar tijd.
1859 testen in 2012, waarvan 1240 OOC. 692 atleten zijn OOC getest, dit betekent dat je gemiddeld nog geen twee keer per jaar OOC getest wordt. Overigens kan je prima zien hoe vaak iemand specifiek is getest. Kromowidjojo 4 keer OOC in 2012, 0 keer in competition.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
"In het wielrennen gebruikte 90-95%, in voetbal 5-10%, tennis 5-10%, in schaatsen 1-1,5%"
Ik sluit die cijfers over wielrennen niet eens uit, maar die andere onderbuikgetallen.
En natuurlijk is de eigen sport het schoonst.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Daarom schaken Gewoon koffie zuipen als je slecht geslapen hebt En verder geen gezeik
Overigens weten we allemaal dat Nederlanders geen doping gebruiken dus het is ook onbestaanbaar dat ze dat wil in DE Nederlandse sport - het schaatsen - doen. Doping is iets dat ze in voormalig oostblokbolwerken en knoflooklanden doen. Het is me dan ook onduidelijk welke nationaliteit Boogerd en Thomas Dekker hebben, want dat kan namelijk niet de Nederlandse zijn.
Overigens weten we allemaal dat Nederlanders geen doping gebruiken dus het is ook onbestaanbaar dat ze dat wil in DE Nederlandse sport - het schaatsen - doen. Doping is iets dat ze in voormalig oostblokbolwerken en knoflooklanden doen. Het is me dan ook onduidelijk welke nationaliteit Boogerd en Thomas Dekker hebben, want dat kan namelijk niet de Nederlandse zijn.
Vervang Nederlander door Belg en vervang schaatsen door cyclocross en dit verhaal komt me nog bekender voor
Op zondag 10 maart 2013 20:22 schreef marcodej het volgende: Even gekeken naar doping in het zwemmen, nadat directeur KNZB zegt dat er heel weinig doping is en heel weinig positieve gevallen zijn.
Elk positief geval wordt daar genoemd: 11 pagina's aan positieve gevallen in vijf jaar tijd.
1859 testen in 2012, waarvan 1240 OOC. 692 atleten zijn OOC getest, dit betekent dat je gemiddeld nog geen twee keer per jaar OOC getest wordt. Overigens kan je prima zien hoe vaak iemand specifiek is getest. Kromowidjojo 4 keer OOC in 2012, 0 keer in competition.
Elke sporter is toch verdacht? Waarom verdenk jij niet elk mens? Open je ogen en kijk eens naar je moeder. Ik ga het niet onderbouwen, dat is niet leuk nl
Elke sporter is toch verdacht? Waarom verdenk jij niet elk mens? Open je ogen en kijk eens naar je moeder. Ik ga het niet onderbouwen, dat is niet leuk nl
Ik heb haar getest en ze heeft op bepaalde plekken een negatieve zuurtegraad
ga we weer op de man spelen? stuk ongeluk, ik heb 3 topics onderbouwd over kromo, lees maar lekker terug....
ga we weer op de man spelen? stuk ongeluk, ik heb 3 topics onderbouwd over kromo, lees maar lekker terug....
Op de man spelen? Je bent toch niet debiel (<-- compliment) ?
Jeetje man, ik heb al behoorlijk wat van jouw postings gelezen, geen zorgen, dit overkomt meerdere fokkers en nav al die postings heb ik een bepaald beeld van jou. En ik heb echt geen zin om terug te lezen, er zit zoveel troep bij, het zal wel. Verkanker de boel maar lekker. Succes
Op de man spelen? Je bent toch niet debiel (<-- compliment) ?
Jeetje man, ik heb al behoorlijk wat van jouw postings gelezen, geen zorgen, dit overkomt meerdere fokkers en nav al die postings heb ik een bepaald beeld van jou. En ik heb echt geen zin om terug te lezen, er zit zoveel troep bij, het zal wel. Verkanker de boel maar lekker. Succes
jij trekt het weer offtopic, lui hond, als je niet wilt terug lezen, pech voor jou, jij bent de zoveelste die op de man gaat spelen als ik iets over een sporter zeg, is het soms je zus? gewoon hier lekker wegblijven als je het niks vind en anders, go fuck your mother!
Gezellig weer, maar goed dat Gesink mijn moeder al vermoord heeft dan. Zou wat zijn als ik haar ook nog moet opgraven om haar te fucken mocht ik THEFXR boos hebben gemaakt.
Op zondag 10 maart 2013 22:17 schreef Ericr het volgende: Gezellig weer, maar goed dat Gesink mijn moeder al vermoord heeft dan. Zou wat zijn als ik haar ook nog moet opgraven om haar te fucken mocht ik THEFXR boos hebben gemaakt.
Acht overwinning vierden de Blanco-renner in de eerste twee maanden van het jaar, tot de Omloop Het Nieuwsblad de omkeer markeerde. Dat er geen sterkere ploeg in de breedte is te vinden dan Sky, staat ook bij de concurrentie niet ter discussie. Met Henao en Uran beschikt Froome over helpers die volgens Mollema hebben bewezen dat ze in staat zijn WorldTourkoersen (sic) te winnen. Gaat er ook een andere oorzaak schuil achter de opzienbarende prestaties? 'Een geheim is er niet', bezweert Froome. En Brailsford zegt het hem na. 'Al trainen we anders en beter dan de rest'.
Zijn Blanco-collega hoort het hoofdschuddend aan. 'Zoiets zeiden de Italiaanse ploegen in de jaren negentig ook', merkt Verhoeven op.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Als dit de komende jaren de trend gaat worden... Elke overwinning van een andere ploeg direct in twijfel trekken, elkaar verdacht maken, alles aan doping relateren.
Wat zal het dan een zure sport worden.
Mijn foto's op Flickr! [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b] Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Als dit de komende jaren de trend gaat worden... Elke overwinning van een andere ploeg direct in twijfel trekken, elkaar verdacht maken, alles aan doping relateren.
Wat zal het dan een zure sport worden.
Ik kan echt niet genieten van de overmacht van Sky, hoe erg ik ook mijn best doe.
Ik kan echt niet genieten van de overmacht van Sky, hoe erg ik ook mijn best doe.
Het is ook niet elke overwinning, het is het compleet domineren/overheersen van de concurrentie. Ik kan in de bijna 20 jaar dat ik nu wielrennen kijk geen geval voor de geest halen waar dat op een boterham met kaas gebeurde.
Het is ook niet elke overwinning, het is het compleet domineren/overheersen van de concurrentie. Ik kan in de bijna 20 jaar dat ik nu wielrennen kijk geen geval voor de geest halen waar dat op een boterham met kaas gebeurde.
Zit me te bedenken welke 'dopingbolwerken' nooit op ook maar enige wijze door de mand zijn gevallen.
Mapei is tot op bepaalde hoogte wel redelijk buiten schot gebleven.
Was de link met Sky en de Britse baanwielrenners al gevonden eigenlijk? Qua trainingsmethoden enzo? Misschien dat Hoy ook zijn Olympische titels won op de wattagemeter!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Op maandag 11 maart 2013 13:53 schreef franklop het volgende: Was de link met Sky en de Britse baanwielrenners al gevonden eigenlijk? Qua trainingsmethoden enzo? Misschien dat Hoy ook zijn Olympische titels won op de wattagemeter!
Ik ben ook benieuwd hoe lang de heer Brailsford nog als Sir door het leven mag gaan.
Ik las dat Badr zelf zei dat een normaal lichaam niet zo snel in vorm kan raken als bij hem nu. Hij noemde als reden veel rust, veel trainen en goed eten.
Op maandag 11 maart 2013 21:18 schreef OProg het volgende: Ik las dat Badr zelf zei dat een normaal lichaam niet zo snel in vorm kan raken als bij hem nu. Hij noemde als reden veel rust, veel trainen en goed eten.
Zit me te bedenken welke 'dopingbolwerken' nooit op ook maar enige wijze door de mand zijn gevallen.
Mapei is tot op bepaalde hoogte wel redelijk buiten schot gebleven.
Mwoah, boegbeeld Museeuw is al lang door de mand gevallen. Garzelli werd bij Mapei nog gepakt op doping. VDB was ook 1 van de prominenten van Mapei.
Aardig wat renners die na Mapei gepakt zijn op dopinggebruik of er in verband mee gebracht.
Dan nog Sassi als de belangrijkste dokter van Mapei. Ook een figuur waar de teflon aan kleefde maar gelet op wie hij begeleidde gewoon een vuile dokter die zich kan meten met een Conconi als Ferrari. Sassi komt dan ook uit de Conconiclan, net zoals een Cecchini maar Sassi was al veel eerder een genoot van Conconi dan de meeste anderen. Toen Moser geprepareerd werd voor zijn werelduurrecord was Sassi er bij, samen met Ferrari en Conconi.
Denk dat er in de jaren 90 geen vuilere ploeg was dan Mapei, anders kan je ook niet heersen in de klassiekers zoals een Mapei dat alleen kon.
Daarom ook 'tot bepaalde hoogte' Want die zaten er echt dik in, wat je ook al aangeeft.
Mwoah, boegbeeld Museeuw is al lang door de mand gevallen. Garzelli werd bij Mapei nog gepakt op doping. VDB was ook 1 van de prominenten van Mapei.
Aardig wat renners die na Mapei gepakt zijn op dopinggebruik of er in verband mee gebracht.
Dan nog Sassi als de belangrijkste dokter van Mapei. Ook een figuur waar de teflon aan kleefde maar gelet op wie hij begeleidde gewoon een vuile dokter die zich kan meten met een Conconi als Ferrari. Sassi komt dan ook uit de Conconiclan, net zoals een Cecchini maar Sassi was al veel eerder een genoot van Conconi dan de meeste anderen. Toen Moser geprepareerd werd voor zijn werelduurrecord was Sassi er bij, samen met Ferrari en Conconi.
Denk dat er in de jaren 90 geen vuilere ploeg was dan Mapei, anders kan je ook niet heersen in de klassiekers zoals een Mapei dat alleen kon.
Of er een link is tussen het baanprogramma van de Britten en de wegploeg van Sky weet ik niet direct, maar ik dacht van de week ook nog dat die baanploeg van de Britten ook ongeloofwaardig is als de pest.
Zoals ze nu ineens op de weg 2 Tour de France-winnaars achter elkaar lijken te gaan krijgen (als Froome zo doorgaat) na 40 jaar niks, hebben ze nu werkelijk waar zowel bij de mannen als vrouwen op élk onderdeel een wereldtopper... Dat bestaat gewoon niet dat je zoveel talent tegelijk hebt op al die verschillende onderdelen, 'super skinsuits' of niet... Al is het baanwielrennen wel relatief klein natuurlijk en hebben er gewoon weinig landen een groot programma, dat is tijdens de Spelen ook al besproken, maar toch, het blijft opvallend...
Op maandag 11 maart 2013 23:11 schreef DeeBee het volgende: Of er een link is tussen het baanprogramma van de Britten en de wegploeg van Sky weet ik niet direct, maar ik dacht van de week ook nog dat die baanploeg van de Britten ook ongeloofwaardig is als de pest.
Zoals ze nu ineens op de weg 2 Tour de France-winnaars achter elkaar lijken te gaan krijgen (als Froome zo doorgaat) na 40 jaar niks, hebben ze nu werkelijk waar zowel bij de mannen als vrouwen op élk onderdeel een wereldtopper... Dat bestaat gewoon niet dat je zoveel talent tegelijk hebt op al die verschillende onderdelen, 'super skinsuits' of niet... Al is het baanwielrennen wel relatief klein natuurlijk en hebben er gewoon weinig landen een groot programma, dat is tijdens de Spelen ook al besproken, maar toch, het blijft opvallend...
In het baanwielrennen hebben natuurlijk wel alleen GB, Australië en misschien Frankrijk en Duitsland een serieus programma. En misschien dan nog een land als Nieuw-Zeeland, maar daar is de spoeling al weer een stuk dunner.
Er is maar een beperkt aantal landen waar je kunt spreken van een echte structuur.
Ja, dat is ook zo, je kan al snel relatief goed scoren natuurlijk als je er wat geld insteekt.
Maar alsnog, het is wel bizar dat je werkelijk waar op élk onderdeel een wereldtopper of 2 boven water weet te krijgen uit het niets...
Maar er zijn inderdaad een paar sporten op de Spelen waar het relatief makkelijk scoren kan zijn. Maar idd, we hebben dit tijdens de Spelen ook al doorgesproken, want het wekt (helaas) toch wel wat vraagtekens op.
Op maandag 11 maart 2013 23:22 schreef DeeBee het volgende: Ja, dat is ook zo, je kan al snel relatief goed scoren natuurlijk als je er wat geld insteekt.
Maar alsnog, het is wel bizar dat je werkelijk waar op élk onderdeel een wereldtopper of 2 boven water weet te krijgen uit het niets...
Maar er zijn inderdaad een paar sporten op de Spelen waar het relatief makkelijk scoren kan zijn. Maar idd, we hebben dit tijdens de Spelen ook al doorgesproken, want het wekt (helaas) toch wel wat vraagtekens op.
insinueer je nu doping? terwijl maar een paar landen een programma voor baanrennen hebben?
Op maandag 11 maart 2013 23:22 schreef DeeBee het volgende: Ja, dat is ook zo, je kan al snel relatief goed scoren natuurlijk als je er wat geld insteekt.
Kwantitatief stelde het baanwielrennen weinig voor op de Spelen.
Het is inderdaad zo dat de Britten steeds weer een nieuw blik toppers opentrekken. Op het afgelopen WK ineens Simon Yates en (in iets mindere mate verrassend) Becky James.
Kwantitatief stelde het baanwielrennen weinig voor op de Spelen.
Het is inderdaad zo dat de Britten steeds weer een nieuw blik toppers opentrekken. Op het afgelopen WK ineens Simon Yates en (in iets mindere mate verrassend) Becky James.
Yates won op de weg ook al een rit in de Tour de l'Avenir, dus wil niet zeggen dat hij helemaal uit het niets kwam.
Was trouwens wel een matige bezette puntenkoers, met de man met de neus voor de foute ontsnapping Teruel en de al bijna veertigjarige Kadlec als grootste bedreigingen voor Yates.
Even oud als Coquard. De 20-jarigen werden 1 en 2 in Londen.
Ik wilde trouwens niet expliciet Yates van doping beschuldigen. Maar met hem als voorbeeld verwijzen naar de blijkbaar onuitputtelijke aanwas van wielrentoppers in GB.
Ik wilde trouwens niet expliciet Yates van doping beschuldigen. Maar met hem als voorbeeld verwijzen naar de blijkbaar onuitputtelijke aanwas van wielrentoppers in GB.
Snap ik, maar ik wilde daarentegen aangeven dat hij niet helemaal uit het niets kwam. Het is niet alsof hij nog nooit wat had laten zien
insinueer je nu doping? terwijl maar een paar landen een programma voor baanrennen hebben?
Deels wel, vooral omdat het aantal toppers wat keer op keer ten tonele verschijnt zo verbazingwekkend is in mijn ogen.
En wat TheArt zegt klopt ook wel, je hebt gewoon veel jonge renners die 'makkelijk' kunnen scoren op de baan, als ze op de weg ook potentie hebben. Beetje hetzelfde als dat Vos in meerdere disciplines goed kan zijn en goede wegrenners dus zelfs op de baan ook meekunnen, zeker in sommige huidige onderdelen of in niet-Olympische seizoenen...
Al blijf ik erbij dat het bizar is hoeveel Britten er ineens goed zijn (gewoon regelrechte wereldtop) op een baanfiets de laatste jaren.
Deels wel, vooral omdat het aantal toppers wat keer op keer ten tonele verschijnt zo verbazingwekkend is in mijn ogen.
En wat TheArt zegt klopt ook wel, je hebt gewoon veel jonge renners die 'makkelijk' kunnen scoren op de baan, als ze op de weg ook potentie hebben. Beetje hetzelfde als dat Vos in meerdere disciplines goed kan zijn en goede wegrenners dus zelfs op de baan ook meekunnen, zeker in sommige huidige onderdelen of in niet-Olympische seizoenen...
Al blijf ik erbij dat het bizar is hoeveel Britten er ineens goed zijn (gewoon regelrechte wereldtop) op een baanfiets de laatste jaren.
Wij zijn Michael De lynchpartij vond plaats op een woensdagavond, live op tv. Michael B. stond terecht voor dopinggebruik. We riepen schande! - en we voerden hem af, met pek en veren.
Door Thijs Zonneveld
Terwijl Michael B. verzoop in zijn eigen woorden, moest ik denken aan al die andere renners van zijn generatie. De mannen die dezelfde keuze maakten als hij, en die zich nu heel dapper verstoppen onder hun bed, in de hoop dat niemand ze vindt.
Ik moest denken aan de ploegleiders die tegen hem zeiden dat hij godverdegodver eens moest gaan presteren als hij nog in aanmerking wilde komen voor een klein contractje. Ik moest denken aan de sponsor die eiste dat er gewonnen werd. Ik moest denken aan de artsen die een naald in zijn aders joegen. Ik moest denken aan de toeschouwers die riepen dat hij lid was van een patatgeneratie.
Ik moest denken aan de wielerbond die jarenlang geen vinger uitstak om renners te beschermen tegen het dopinggebruik van anderen. Ik moest denken aan Hein Verbruggen, de man die zei dat al die verhalen over epo 'overdreven' waren en geld aannam van de grootste gebruiker van allemaal. Ik moest denken aan de wedstrijdorganisatoren die pelotons week in week uit over de meest belachelijke parcoursen jagen.
Ik moest denken aan de Spaanse justitie die de namen van de cliënten van dokter Fuentes in de doofpot stopt. Ik moest denken aan de dopinghandelaren die het geld binnenscheppen omdat er altijd sporters te vinden zijn die de kortste weg naar succes zoeken.
Paardenvlees
Ik moest denken aan de makelaar van wie Michael B. zijn huis kocht - voor een deel zwart natuurlijk, want volgens de makelaar deed iedereen dat. Ik moest denken aan de slager om de hoek, die paardenvlees verkocht als biefstuk. Ik moest denken aan de garagehouder die bij reparaties een paar zogenaamd kapotte remschijven of een gesprongen V-snaartje op de factuur tovert. Ik moest denken aan de overbuurman die ieder jaar bij zijn belastingaangifte 'vergeet' dat hij ook nog een eurootje of tienduizend cash binnen kreeg.
Ik moest denken aan de hoogleraren die een onderzoekje in elkaar frauderen. Ik moest denken aan de journalisten die de waarheid nog een tikje verder verdraaien omdat hun artikel dan misschien op de voorpagina komt. Ik moest denken aan de politici die stemvee paaien met beloftes waarvan ze weten dat ze ze toch nevernooit kunnen houden.
Ik moest denken aan de bouwondernemers die samen de overheid een poot uitdraaiden omdat ambtenaren toch nooit serieus naar de offertes keken - het was toch niet hun geld. Ik moest denken aan de bankiers die producten verkochten die ze zelf niet meer snapten.
Rendement
Ik moest denken aan de aandeelhouders die eerst drie procent rendement eisen, dan vijf, dan tien, dan twintig, dan veertig, dan tachtig, en het dan raar vinden dat het bedrijf over de kop gaat en de economie op zijn gat ligt.
We willen meer, meer en nog meer. En we willen het nu. Onze wereld draait om resultaat; integriteit is secundair. Doping zit niet in Michael B. of in een peloton wielrenners, doping zit in ons allemaal. De bekentenis van Michael B. was een spiegel.
Michael Boogerd, dat zijn wij.
Thijs .
'Cause it's easier to fly Than to face another night In Southern Sun And your love is all around
Grotendeels met Zonneveld eens, alleen dat over die parcoursen vind ik overdreven. Denk niet dat het dopinggebruik minder wordt als de parcoursen minder zwaar worden. Anders zouden de 100 meter-lopers ook wel clean zijn geweest..
Op dinsdag 12 maart 2013 12:05 schreef Marcoss het volgende: Grotendeels met Zonneveld eens, alleen dat over die parcoursen vind ik overdreven. Denk niet dat het dopinggebruik minder wordt als de parcoursen minder zwaar worden. Anders zouden de 100 meter-lopers ook wel clean zijn geweest..
als ze het parcours van tirreno adriatico zo absurd zwaar maken dat veel renners het gewoon niet aankunnen dan werkt dat doping natuurlijk wel in de hand.
De Luxemburgse coureur stapte maandag van zijn fiets in de Tirreno-Adriatico, al zijn derde opgave van dit nog prille seizoen.
''We denken dat zijn zware crash van vorig jaar hem mentaal nog steeds parten speelt'', zei teambaas Luca Guercilena. ''We hopen dat hij zich hier overheen kan zetten en dit achter zich kan laten. We willen onze oude Andy terug.''
De 27-jarige Schleck miste een groot deel van vorig seizoen door een zware valpartij in het Critérium du Dauphiné, waarbij hij een breuk in zijn heiligbeen opliep.
Psycholoog
De Tourwinnaar van 2010 was ook aangeslagen door de positieve dopingtest van zijn broer Frank in de laatste Ronde van Frankrijk.
Guercilena overweegt een psycholoog in te schakelen om Schleck te helpen. ''We denken dat het kan helpen als hij met iemand gaat praten die hem helpt om zijn oude 'ik' terug te vinden.''
volgens mij komen de zwakke prestaties idd doordat hij geschrokken is van de positieve plas van zijn broer...
als ze het parcours van tirreno adriatico zo absurd zwaar maken dat veel renners het gewoon niet aankunnen dan werkt dat doping natuurlijk wel in de hand.
Daan Luijckx gaf ook wel aan dat de renners zelf de hardheid van de koers ook bepalen. Als iedereen met de handjes op het stuur gaat rijden is het al een stuk minder zwaar
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op dinsdag 12 maart 2013 12:41 schreef Ericr het volgende: Misschien dat die Thijs zelf een niet integere lul is maar volgens mij houdt hij vooral zichzelf een spiegel voor.
Hij heeft grotendeels gewoon gelijk hoor.
'Cause it's easier to fly Than to face another night In Southern Sun And your love is all around
Daan Luijckx gaf ook wel aan dat de renners zelf de hardheid van de koers ook bepalen. Als iedereen met de handjes op het stuur gaat rijden is het al een stuk minder zwaar
dat klopt maar las vandaag in het ad dat het gisteren bij de tirreno zo absurd zwaar geweest moet zijn dat de koersdirectie zelfs excuses gemaakt heeft en dat renners stukken omhoog gelopen hebben omdat ze het niet aankonden. Als zoiets structureel gebeurd dan geef je ze een makkelijk excuus om doping te pakken
Porte geeft een reactie over het succes van Sky, het goede rijden en doping.
quote:
Porte: Success makes us sitting ducks
By: Daniel BensonPublished: March 12, 12:07
Sky rider on Sky's anti-doping stance and Paris-Nice Richie Porte (Team Sky) has told Cyclingnews that winning bike races in the modern era makes a rider a sitting duck for accusations of doping.
The Tasmanian secured the biggest win of his professional career last weekend at Paris-Nice, winning the mountain finish to La Montagne de Lure and the individual time trial to Col d’Èze on his way to overall success.
Porte's post-race press conference was dominated by questions relating to doping, Sky’s anti-doping stance and the team’s impressive form. The situation was heightened by the fact that Sky were also on the front foot at Tirrreno-Adriatico over the weekend, with Chris Froome and Sky’s train dropping the best climbers in the world to win at Prati di Tivo.
“By sitting duck, what I mean is that success means we’re an instant target. If you go to Paris-Nice and you have a great performance all of a sudden you’re a target. I find that sad that I’m looked at in that light. Some aren’t involved in any way other than following cycling on Twitter or watching it on television, and to be honest the television commentary doesn’t really always give a true perspective. You can’t always take the television commenter and his opinion as gospel either,” Porte told Cyclingnews.
“There’s not that much you can do to defend yourself either. I can point to the tests and that I was tested three times in two days at Paris-Nice but I know that’s not everything. But what more can I say? I comply with the standards and rules and at the end of the day we just get on with our jobs.”
“There’s not that much you can do to defend yourself either. I can point to the tests and that I was tested three times in two days at Paris-Nice but I know that’s not everything. But what more can I say? I comply with the standards and rules and at the end of the day we just get on with our jobs.”
Oftewel we doen er alles om binnen de regels te blijven maar tegelijkertijd knallen we ons wel helemaal vol met niet te traceren doping of hebben we methoden ontwikkeld om de dopingjagers voor te blijven.
Maar vooral blijven volhouden dat je wielrennen opnieuw aan het uitvinden bent, als je het maar lang genoeg herhaalt zal vast wel iemand het geloven.
Manager verdedigt unieke aanpak van Team Sky Team Sky: ‘Geen bedriegers, geen robots, wij werken gewoon keihard'
Parijs-Nice is binnen, in de Tirreno houdt enkel Nibali Froome van de leiderstrui en zondag trekt Team Sky naar Milaan-Sanremo met een ploeg die geen enkele voorbereidingsrace reed. De unieke én succesvolle aanpak van Sky zorgt voor heel wat wrevel in het traditionalistische peloton. Manager Dave Brailsford bijt van zich af: ‘Ons geheim? Een open geest.'
Wat doet Sky anders dan andere teams? Je hoort: intensievere fysieke begeleiding, kleine groepjes renners met elk een coach ...
‘Dat klopt. Ik kom uit de coaching. Ik heb geen farmaceutische of medische achtergrond. We doen het al vijftien jaar zo, sinds de Spelen van Sydney. En nu hebben we de aanpak overgezet naar het professionele wielrennen. Met dezelfde resultaten. Het is bijna grappig dat mensen Team Sky nu in vraag stellen. Als ik een bedrieger ben, waarom zou ik dan niet hebben bedrogen op de Olympische Spelen? Daar hebben we ook gedomineerd. Waarom zou ik het enkel in het profwielrennen doen? Een redelijk inconsistente redenering, vind ik.'
Als die intensere begeleiding zo succesvol is, waarom doen andere teams het dan niet?
‘Dat vraag ik me ook af.'
Sky zet een nieuwe standaard?
‘We hebben hetzelfde gedaan op de Olympische Spelen. We hebben lang nagedacht over het baanwielrennen en toen onze aanpak succesvol bleek, werden we gekopieerd door andere landen. Dat gebeurt in elke kleine industrie. Waarom is Samsung nu over het hoofd van Apple gesprongen? Omdat Samsung de standaard die Apple had gezet, ondertussen heeft bijgebeend en verbeterd. Dat is normaal. Wielrennen is een kleine wereld. Hoeveel mensen zijn er bij betrokken? Duizend, tweeduizend? Een kleine groep.'
Is het niet ook een kwestie van geld? Sky heeft meer geld dan andere teams.
‘Iedereen heeft hometrainers. Hometrainers kosten geen geld. Voor de koers op de rollen rijden, dat is geen kwestie van geld. Simpele dingen kosten geen geld. Toen we met tijdritpakken uitpakten in de gewone koersen, lachte iedereen ons uit. En bedekte helmen, dat kost ook niets. Je hebt geen geld nodig om een helm te vullen zodat hij aerodynamischer wordt.'
Niet iedereen zou de Sky-methodes aankunnen. Trainingskampen van twee weken, meerdere keren per jaar, dat is sociaal belastend. Worden de Sky-renners daarop gescreend?
‘Neen, maar we zoeken wel renners die gedreven zijn. Talent is één ding, maar het is niks zonder gedrevenheid. Veel rijders hebben talent, maar niet de gedrevenheid die erbij hoort. Je hebt de twee nodig, en de juiste coach, en dan krijg je resultaten. Wij zoeken renners die geloven in ons project.
Met overtuiging fietsen of met de ziel onder de arm doet wel wat met je prestaties, maar dit is idd wel heel hoogdravend voor lousy marginal gains. Het klinkt allemaal als de Conconi test.
Ik hoor SKY altijd over de andere manier van trainen, maar als ze zo van de marginal gains zijn dan mag je de fiets niet overslaan. Zeker niet als je tijdritpakken serieus in een gewonen wedstrijd gaat gebruiken. Nu is de fiets qua engineering redelijk effectief, maar er zijn vast nog wel wat marginal gaisn te vinden die groter zijn dan een tijdsritpak.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Op dinsdag 12 maart 2013 17:05 schreef kl1172 het volgende: Gilbert in de humo deze week: "Wij betalen de prijs voor wat de vorige generatie mispeuterd heeft"
Gilbert heeft nog nooit zo gezweet als het moment dat Erik Diekstra hem interviewde.
Op dinsdag 12 maart 2013 17:05 schreef kl1172 het volgende: Gilbert in de humo deze week: "Wij betalen de prijs voor wat de vorige generatie mispeuterd heeft"
Iedereen rekent zichzelf even tot de schone generatie, net als na de Tour de Dopage
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
De beruchte Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes werkt aan een boek. Daarin is de 57-jarige medicus van plan om 'alles' rond zijn praktijken te onthullen. Dat zei hij vandaag na een nieuwe zittingsdag in het slepende proces in Madrid waar hij en vier anderen terecht staan wegens het in gevaar brengen van de volksgezondheid.
Mogelijk moet Fuentes in de cel beginnen met zijn nieuwe bezigheden. Het openbaar ministerie eiste dinsdag opnieuw een gevangenisstraf en een beroepsverbod van 2 jaar tegen de medicus, die in 2006 werd ontmaskerd.
De andere vier verdachten in 'Operación Puerto' zijn de zus van Fuentes, die ploegarts was, en drie voormalige ploegleiders: Manolo Saiz, José Ignacio Labarta en Vicente Belda. Ook zij kregen dinsdag weer een strafeis van 2 jaar cel te horen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
verrichten van wetenschappelijk onderzoek? naar geneesmiddelen die als doping gebruikt kunnen worden
Nee, naar verloskunde en bekkenbodemproblematiek.