abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 13:35:32 #76
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_123955792
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Thijs _O_.
Hij is er zelf debet aan dat Michael B. ten val is gebracht, dus ik snap niet echt dat hij dit schrijft. Misplaatst.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_123955821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Daan Luijckx gaf ook wel aan dat de renners zelf de hardheid van de koers ook bepalen. Als iedereen met de handjes op het stuur gaat rijden is het al een stuk minder zwaar
dat klopt maar las vandaag in het ad dat het gisteren bij de tirreno zo absurd zwaar geweest moet zijn dat de koersdirectie zelfs excuses gemaakt heeft en dat renners stukken omhoog gelopen hebben omdat ze het niet aankonden. Als zoiets structureel gebeurd dan geef je ze een makkelijk excuus om doping te pakken
pi_123958062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hij is er zelf debet aan dat Michael B. ten val is gebracht, dus ik snap niet echt dat hij dit schrijft. Misplaatst.
Heb je een punt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:43:14 #79
14505 OProg
A Life in Music
pi_123961631
Porte geeft een reactie over het succes van Sky, het goede rijden en doping.

quote:
Porte: Success makes us sitting ducks

By: Daniel BensonPublished: March 12, 12:07

Sky rider on Sky's anti-doping stance and Paris-Nice
Richie Porte (Team Sky) has told Cyclingnews that winning bike races in the modern era makes a rider a sitting duck for accusations of doping.

The Tasmanian secured the biggest win of his professional career last weekend at Paris-Nice, winning the mountain finish to La Montagne de Lure and the individual time trial to Col d’Èze on his way to overall success.

Porte's post-race press conference was dominated by questions relating to doping, Sky’s anti-doping stance and the team’s impressive form. The situation was heightened by the fact that Sky were also on the front foot at Tirrreno-Adriatico over the weekend, with Chris Froome and Sky’s train dropping the best climbers in the world to win at Prati di Tivo.

“By sitting duck, what I mean is that success means we’re an instant target. If you go to Paris-Nice and you have a great performance all of a sudden you’re a target. I find that sad that I’m looked at in that light. Some aren’t involved in any way other than following cycling on Twitter or watching it on television, and to be honest the television commentary doesn’t really always give a true perspective. You can’t always take the television commenter and his opinion as gospel either,” Porte told Cyclingnews.

“There’s not that much you can do to defend yourself either. I can point to the tests and that I was tested three times in two days at Paris-Nice but I know that’s not everything. But what more can I say? I comply with the standards and rules and at the end of the day we just get on with our jobs.”
Het volledige veel langere verhaal is hier te vinden:
http://www.cyclingnews.co(...)kes-us-sitting-ducks
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_123961796
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:43 schreef OProg het volgende:
Porte geeft een reactie over het succes van Sky, het goede rijden en doping.

[..]

Het volledige veel langere verhaal is hier te vinden:
http://www.cyclingnews.co(...)kes-us-sitting-ducks
Niets anders dan wat Gewiss, Armstrong/Bruyneel en Riis dus ook eerder zeiden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 12 maart 2013 @ 15:59:38 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123962251
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:47 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Niets anders dan wat Gewiss, Armstrong/Bruyneel en Riis dus ook eerder zeiden.
nu je het zegt, hoe zit het met die gesprekken van Bruyneel? nog steeds weigeren of is hij al gaan praten?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:19:00 #82
40566 Ericr
Livewrong
pi_123963062
quote:
“There’s not that much you can do to defend yourself either. I can point to the tests and that I was tested three times in two days at Paris-Nice but I know that’s not everything. But what more can I say? I comply with the standards and rules and at the end of the day we just get on with our jobs.”
Oftewel we doen er alles om binnen de regels te blijven maar tegelijkertijd knallen we ons wel helemaal vol met niet te traceren doping of hebben we methoden ontwikkeld om de dopingjagers voor te blijven.

Maar vooral blijven volhouden dat je wielrennen opnieuw aan het uitvinden bent, als je het maar lang genoeg herhaalt zal vast wel iemand het geloven.
pi_123963200
quote:
Manager verdedigt unieke aanpak van Team Sky
Team Sky: ‘Geen bedriegers, geen robots, wij werken gewoon keihard'

Parijs-Nice is binnen, in de Tirreno houdt enkel Nibali Froome van de leiderstrui en zondag trekt Team Sky naar Milaan-Sanremo met een ploeg die geen enkele voorbereidingsrace reed. De unieke én succesvolle aanpak van Sky zorgt voor heel wat wrevel in het traditionalistische peloton. Manager Dave Brailsford bijt van zich af: ‘Ons geheim? Een open geest.'

Wat doet Sky anders dan andere teams? Je hoort: intensievere fysieke begeleiding, kleine groepjes renners met elk een coach ...

‘Dat klopt. Ik kom uit de ­coaching. Ik heb geen farmaceutische of medische achtergrond. We doen het al vijftien jaar zo, sinds de Spelen van Sydney. En nu hebben we de aanpak overgezet naar het professionele wielrennen. Met dezelfde resultaten. Het is bijna grappig dat mensen Team Sky nu in vraag stellen. Als ik een bedrieger ben, waarom zou ik dan niet hebben bedrogen op de Olympische Spelen? Daar hebben we ook gedomineerd. Waarom zou ik het enkel in het profwielrennen doen? Een redelijk inconsistente redenering, vind ik.'

Als die intensere begeleiding zo succesvol is, waarom doen andere teams het dan niet?

‘Dat vraag ik me ook af.'

Sky zet een nieuwe standaard?

‘We hebben hetzelfde gedaan op de Olympische Spelen. We hebben lang nagedacht over het baanwielrennen en toen onze aanpak succesvol bleek, werden we gekopieerd door andere landen. Dat gebeurt in elke kleine industrie. Waarom is Samsung nu over het hoofd van Apple gesprongen? Omdat Samsung de standaard die Apple had gezet, ondertussen heeft bijgebeend en verbeterd. Dat is normaal. Wielrennen is een kleine wereld. Hoeveel mensen zijn er bij betrokken? Duizend, tweeduizend? Een kleine groep.'

Is het niet ook een kwestie van geld? Sky heeft meer geld dan andere teams.

‘Iedereen heeft hometrainers. Hometrainers kosten geen geld. Voor de koers op de rollen rijden, dat is geen kwestie van geld. Simpele dingen kosten geen geld. Toen we met tijdritpakken uitpakten in de gewone koersen, lachte iedereen ons uit. En bedekte helmen, dat kost ook niets. Je hebt geen geld nodig om een helm te vullen zodat hij aerodynamischer wordt.'

Niet iedereen zou de Sky-methodes aankunnen. Trainingskampen van twee weken, meerdere keren per jaar, dat is sociaal belastend. Worden de Sky-renners daarop gescreend?

‘Neen, maar we zoeken wel renners die gedreven zijn. Talent is één ding, maar het is niks zonder gedrevenheid. Veel rijders hebben talent, maar niet de gedrevenheid die erbij hoort. Je hebt de twee nodig, en de juiste coach, en dan krijg je resultaten. Wij zoeken renners die geloven in ons project.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:25:10 #84
40566 Ericr
Livewrong
pi_123963367
Hallelujah, klinkt bijna als een evangelie.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:53:01 #85
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123964714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:25 schreef Ericr het volgende:
Hallelujah, klinkt bijna als een evangelie.
Met overtuiging fietsen of met de ziel onder de arm doet wel wat met je prestaties, maar dit is idd wel heel hoogdravend voor lousy marginal gains. Het klinkt allemaal als de Conconi test.

Ik hoor SKY altijd over de andere manier van trainen, maar als ze zo van de marginal gains zijn dan mag je de fiets niet overslaan. Zeker niet als je tijdritpakken serieus in een gewonen wedstrijd gaat gebruiken. Nu is de fiets qua engineering redelijk effectief, maar er zijn vast nog wel wat marginal gaisn te vinden die groter zijn dan een tijdsritpak.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 16:58:41 #86
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_123964997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hoezo misplaatst? Hij zegt toch niet dat je niet ten val mag worden gebracht?
pi_123964998
O dus hard werken is het geheim achter Sky? Pff waar zijn die andere ploegen mee bezig?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:01:01 #88
14505 OProg
A Life in Music
pi_123965087
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:47 schreef Steven184 het volgende:
Armstrong/Bruyneel en
Hard work and dedication. _O_

:P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:05:08 #89
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123965241
Gilbert in de humo deze week: "Wij betalen de prijs voor wat de vorige generatie mispeuterd heeft" :')
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 17:10:25 #90
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_123965458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:05 schreef kl1172 het volgende:
Gilbert in de humo deze week: "Wij betalen de prijs voor wat de vorige generatie mispeuterd heeft" :')
Gilbert heeft nog nooit zo gezweet als het moment dat Erik Diekstra hem interviewde. :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:10:31 #91
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123965463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:05 schreef kl1172 het volgende:
Iedereen rekent zichzelf even tot de schone generatie, net als na de Tour de Dopage _O-
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:12:52 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123965568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Iedereen rekent zichzelf even tot de schone generatie, net als na de Tour de Dopage _O-
na 1998 begon het schone wielrennen :+
pi_123965644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

na 1998 begon het schone wielrennen :+
Klopt, en in 2005. Daarna nog in 2007 en het meest recent 2012.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:15:49 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123965689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

dat is allemaal na 1998 :P
pi_123968207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En dan volgt 2015 (na het schandaal rond Sky), 2017, 2021 en verder reikt mijn glazen bol niet.
Neil LOVES Carrots!
pi_123968467
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:15 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

En dan volgt 2015 (na het schandaal rond Sky), 2017, 2021 en verder reikt mijn glazen bol niet.
Eerst nog de Vacansoleil-affaire, waarbij de mannen die in 2014 ineens alles wonnen gepakt worden.
pi_123969183
quote:
De beruchte Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes werkt aan een boek. Daarin is de 57-jarige medicus van plan om 'alles' rond zijn praktijken te onthullen. Dat zei hij vandaag na een nieuwe zittingsdag in het slepende proces in Madrid waar hij en vier anderen terecht staan wegens het in gevaar brengen van de volksgezondheid.

Eufemiano Fuentes. © epa.
Fuentes liet tevens weten dat hij volledig stopt met zijn werkzaamheden als arts. Hij wil zich gaan toeleggen op het schrijven van artikelen en het verrichten van wetenschappelijk onderzoek.

Mogelijk moet Fuentes in de cel beginnen met zijn nieuwe bezigheden. Het openbaar ministerie eiste dinsdag opnieuw een gevangenisstraf en een beroepsverbod van 2 jaar tegen de medicus, die in 2006 werd ontmaskerd.

De andere vier verdachten in 'Operación Puerto' zijn de zus van Fuentes, die ploegarts was, en drie voormalige ploegleiders: Manolo Saiz, José Ignacio Labarta en Vicente Belda. Ook zij kregen dinsdag weer een strafeis van 2 jaar cel te horen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:40:52 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123969298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:37 schreef franklop het volgende:

[..]

verrichten van wetenschappelijk onderzoek? naar geneesmiddelen die als doping gebruikt kunnen worden :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:56:30 #99
14505 OProg
A Life in Music
pi_123969977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

verrichten van wetenschappelijk onderzoek? naar geneesmiddelen die als doping gebruikt kunnen worden :')
Nee, naar verloskunde en bekkenbodemproblematiek. 8-)

pi_123970225
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee, naar verloskunde en bekkenbodemproblematiek. 8-)

Het broertje van Tyler er uit helpen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')