abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123905257
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godver echt waar mensen die 100/110 rijden op een snelweg..rot eens op!
100 cruisen over een vrijwel lege A4/A58 naar huis. Om 4 uur in de ochtend. ^O^ Niets is meer relaxed dan dat.

En nu? Brandstapel? 100 stokslagen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123905684
Ach jongens, laat die eikel lekker slap lullen.... Het is een egocentrische lul die mensen in gevaar brengt en altijd vindt dat hij gelijk heeft. Lekker negeren..... :Z
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123905702
Gisteren maar ter nauwernood vol in het anker kunnen gaan voor een stoephoer die het nodig vond ineens het portier open te zwaaien aan de kant van de weg :r :r Domme kut, en dan ook nog gewoon uitstappen en doorlopen zonder op of om te kijken. Ze heeft het werkelijk geen moment in de gaten gehad :{ Eigenlijk had ik gewoon gas bij moeten geven. Dom wicht.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 11 maart 2013 @ 12:40:29 #157
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123906472
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:21 schreef Spezza19 het volgende:
Ach jongens, laat die eikel lekker slap lullen.... Het is een egocentrische lul die mensen in gevaar brengt en altijd vindt dat hij gelijk heeft. Lekker negeren..... :Z
Nou nou nou mensen met een andere mening meteen zo aanspreken?

Ik vind het gewoon knap irri als je een auto rijd op de snelweg die niet harder gaat dan 100, thats it.
pi_123906681
Ook zo'n hekel aan mensen die te vroeg richting aangeven. Rij dagelijks langs een kruispunt waar ik linksaf moet en daar ligt nog een kruispunt dicht bij. Vanuit mij gezien ligt dit 2e kruispunt achter me.

Nu is er dus elke week wel een of twee keer zo'n lamlul die al vrolijk richting naar links aangeeft voor (vanuit hun oogpunt) het volgende kruispunt. Als ze dan ook nog eens afremmen neem ik aan dat ik op kan rijden. Al vaak genoeg gehad dat ik dan toch nog last minute in de ankers moet omdat ze toch door rijden...

Wie is dan eigenlijk aansprakelijk voor de schade als er een aanrijding ontstaat door foutief richting aangeven?
pi_123906712
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou nou nou mensen met een andere mening meteen zo aanspreken?

Ik vind het gewoon knap irri als je een auto rijd op de snelweg die niet harder gaat dan 100, thats it.
Een mening is prima, maar jij wilt graag dat mensen plaats maken voor jou, je geeft remtesten en iedereen die niet de vmax rijdt moet maar van de weg af....

Je bent gewoon een egoïstische klootzak die zich beter voelt dan andere weggebruikers.

Nou, sorry to burst your bubble... Mensen mogen 100/110 rijden...

Misschien moet jij eens leren rekening houden met andere weggebruikers, je bent namelijk niet alleen op deze wereld, achterlijke pauper.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123906752
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:46 schreef Daeron het volgende:
Ook zo'n hekel aan mensen die te vroeg richting aangeven. Rij dagelijks langs een kruispunt waar ik linksaf moet en daar ligt nog een kruispunt dicht bij. Vanuit mij gezien ligt dit 2e kruispunt achter me.

Nu is er dus elke week wel een of twee keer zo'n lamlul die al vrolijk richting naar links aangeeft voor (vanuit hun oogpunt) het volgende kruispunt. Als ze dan ook nog eens afremmen neem ik aan dat ik op kan rijden. Al vaak genoeg gehad dat ik dan toch nog last minute in de ankers moet omdat ze toch door rijden...

Wie is dan eigenlijk aansprakelijk voor de schade als er een aanrijding ontstaat door foutief richting aangeven?
Degene die geen voorrang had. Ondanks het verkeerde richting aangeven moet je aan iedereen voorrang verlenen. :)

Maar het is inderdaad irritant. Ik kom ook regelmatig op zo een punt.
pi_123906766
quote:

In dezelfde categorie: pas richting aangeven als je al halverwege je strook wissel op de snelweg zit. Liefst nog als ik er net naast rij met de motor :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 11 maart 2013 @ 12:51:39 #162
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123906891
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Een mening is prima, maar jij wilt graag dat mensen plaats maken voor jou, je geeft remtesten en iedereen die niet de vmax rijdt moet maar van de weg af....

Je bent gewoon een egoïstische klootzak die zich beter voelt dan andere weggebruikers.

Nou, sorry to burst your bubble... Mensen mogen 100/110 rijden...

Misschien moet jij eens leren rekening houden met andere weggebruikers, je bent namelijk niet alleen op deze wereld, achterlijke pauper.
Slechte jeugd gehad?
pi_123906902
Ook vind ik het altijd verwarend bij een kruising met dit bord:

Je geeft richting aan naar rechts, maar welke van de 2 wegen rechtsaf bedoel je dan?
  maandag 11 maart 2013 @ 12:52:15 #164
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123906920
quote:

Kwestie van bewijslast...lijkt me erg lastig tenzij je getuigen hebt.
pi_123906956
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Kwestie van bewijslast...lijkt me erg lastig tenzij je getuigen hebt.
Nee, die ander kan hooguit een boete krijgen voor foutief richting aangeven. Hij zal niet verantwoordelijk zijn voor het ongeluk. Toevallig iemand binnen de familie die dit heeft meegemaakt, ook ondanks getuigen. :)
  maandag 11 maart 2013 @ 12:54:25 #166
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123906999
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, die ander kan hooguit een boete krijgen voor foutief richting aangeven. Hij zal niet verantwoordelijk zijn voor het ongeluk. Toevallig iemand binnen de familie die dit heeft meegemaakt, ook ondanks getuigen. :)
o? hm...ik stel me altijd voor dat degene die afslaat zal beweren gewoon richting te hebben aangegeven bij afslaan. Hoe ga je dat bewijzen dan zonder getuigen?
pi_123907025
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

o? hm...ik stel me altijd voor dat degene die afslaat zal beweren gewoon richting te hebben aangegeven bij afslaan. Hoe ga je dat bewijzen dan zonder getuigen?
Euhm. Hier slaat niemand af? :?

Degene die richting aangeeft gaat gewoon rechtdoor. Die moet je gewoon voor laten gaan... Net als iemand die aan het spookrijden (ofwel inhalen) is terwijl jij die weg wilt inslaan.
pi_123907304
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Degene die geen voorrang had. Ondanks het verkeerde richting aangeven moet je aan iedereen voorrang verlenen. :)

Maar het is inderdaad irritant. Ik kom ook regelmatig op zo een punt.
ervaringsdeskundige, degene die knippert is de schuldige.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 11 maart 2013 @ 13:19:23 #169
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_123907934
Deze grapjas kwam ik gisteren tegen:

welkom terug in nederland? :')
pi_123907945
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ook vind ik het altijd verwarend bij een kruising met dit bord:
[ afbeelding ]

Je geeft richting aan naar rechts, maar welke van de 2 wegen rechtsaf bedoel je dan?
Oh ja, da's een leuke. Ik heb zo'n situatie bij mij in de buurt. Over het algemeen moet ik daar rechtdoor. Dus ik geef geen richting aan. Maar de mensen die de weg blijven volgen (en dus feitelijk linksaf buigen) geven ook nooit richting aan.

Nou moet ik daar misschien inderdaad richting aangeven naar rechts, maar ik vrees dat dat dan geïnterpreteerd zal worden alsof ik inderdaad echt rechtsaf zal slaan, wat ik dus niet doe.

Confused!
pi_123908089
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh ja, da's een leuke. Ik heb zo'n situatie bij mij in de buurt. Over het algemeen moet ik daar rechtdoor. Dus ik geef geen richting aan. Maar de mensen die de weg blijven volgen (en dus feitelijk linksaf buigen) geven ook nooit richting aan.

Nou moet ik daar misschien inderdaad richting aangeven naar rechts, maar ik vrees dat dat dan geïnterpreteerd zal worden alsof ik inderdaad echt rechtsaf zal slaan, wat ik dus niet doe.

Confused!
Jij moet sowieso richting aangeven, mensen die de weg blijven volgen hoeven dat niet. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden is jammer, maar door het niet aangeven van richting ben jij helemaal fout bezig. Dan is richting aangeven naar rechts en afslaan niet foutief, kan alleen verwarrend zijn. Maar dat is inherent aan zulke constructies.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:26:43 #172
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_123908259
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:23 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Jij moet sowieso richting aangeven, mensen die de weg blijven volgen hoeven dat niet. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden is jammer, maar door het niet aangeven van richting ben jij helemaal fout bezig. Dan is richting aangeven naar rechts en afslaan niet foutief, kan alleen verwarrend zijn. Maar dat is inherent aan zulke constructies.
Erg onduidelijk vind ik dit niet als je dat vergelijkt met dit, en je de eerste keren daar toch ff goed verbluft van bent :D

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_123908343
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Erg onduidelijk vind ik dit niet als je dat vergelijkt met dit, en je de eerste keren daar toch ff goed verbluft van bent :D

[ afbeelding ]
Die is juist heel makkelijk. Ogen dicht, heel hard lalalala zingen en op hoop van zegen het gaspedaal intrappen. :P
  maandag 11 maart 2013 @ 13:29:50 #174
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_123908400
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Die is juist heel makkelijk. Ogen dicht, heel hard lalalala zingen en op hoop van zegen het gaspedaal intrappen. :P
Ben het rijden in Engeland inmiddels wel gewend, maar echt, de eerste keer dat ik zo een rotonde moest nemen :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_123908426
quote:
Nou ja, om het nog verwarrender te maken: de vormgeving van de weg is zoals je zou verwachten bij dat bord. Het bord staat er echter niet. Dus volgens mij is het dan formeel toch een normale, gelijkwaardige kruising en zou ik - als ik rechtdoor ga - geen richting aan moeten geven.
  maandag 11 maart 2013 @ 14:02:58 #176
398082 Pushnshove
Shove n push
pi_123909901
Om nog even op terug te komen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Link van maps naar die rotonde? Want ik snap niets van je hele verhaal. Aangezien je het over een buitenste, een binnenste en een middenbaan hebt, ga ik er van uit dat je op een 3 strooksrotonde reed? Of was het een rotonde met verhoogde rijbaanscheidingen, want dan is het al heel vreemd dat iemand van de middelste baan je kan afsnijden...

En dit is nu exact de reden dat mensen duidelijk moeten zijn.
2 banen. Binnenste baan en buitenste baan. Geen verhoogde rijbaanscheiding.... hebben jullie buiten zeeland geen rotondes?
pi_123910139
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:02 schreef Pushnshove het volgende:
Om nog even op terug te komen:

[..]

2 banen. Binnenste baan en buitenste baan. Geen verhoogde rijbaanscheiding.... hebben jullie buiten zeeland geen rotondes?
2 rijstroken dus. Maar rotondes met 2 rijstroken hebben geen middelste strook. Dus je eigen verhaal klopt niet. :')

Dus misschien moet je die laatste opmerking even verwijderen, je komt nu namelijk zelf heel erg dom over...
  maandag 11 maart 2013 @ 14:09:29 #178
398082 Pushnshove
Shove n push
pi_123910183
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

2 rijstroken dus. Maar rotondes met 2 rijstroken hebben geen middelste strook. Dus je eigen verhaal klopt niet. :')

Dus misschien moet je die laatste opmerking even verwijderen, je komt nu namelijk zelf heel erg dom over...
Oh ik bedoelde binnenste ipv middelste. Mijn welgemeende excuses.
pi_123910626
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef Het_Biertje het volgende:

Dagelijkse kost op de motor :{
pi_123913298
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou ja, om het nog verwarrender te maken: de vormgeving van de weg is zoals je zou verwachten bij dat bord. Het bord staat er echter niet. Dus volgens mij is het dan formeel toch een normale, gelijkwaardige kruising en zou ik - als ik rechtdoor ga - geen richting aan moeten geven.
Als het bord er niet staat tellen alle normale regels tenzij overduidelijk is dat je je op een doorgaande weg bevind en die andere twee daadwerkelijk normale wegen zijn. Streetview link?
pi_123914200
quote:

[..]

volgens mij heb je het fout. Is een paar jaar geleden bij blik op de weg geweest.
pi_123914216
ok
pi_123914339
Ah, nog zo'n discussiewonder. Ik zit nu mobiel, dus ik kan het ff niet voor je opzoeken.
  maandag 11 maart 2013 @ 16:22:46 #184
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123915691
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Lieve schat, zelfs ik begreep uit zijn post dat hij binnenste strook bedoelde. Loop je nou niet een beetje te mierenneuken om het mierenneuken?
  maandag 11 maart 2013 @ 16:24:53 #185
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123915783
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:43 schreef Piles het volgende:

[..]

volgens mij heb je het fout. Is een paar jaar geleden bij blik op de weg geweest.
Ik geef in soortgelijke situaties gewoon richting aan naar links (of rechts) als ik op de hoofdweg blijf rijden. Dat maakt het net even wat duidelijker voor de overige weggebruikers. In de twee gevallen waarbij ik langs zo'n kruispunt of wat het ook mag zijn kom dus he. Mocht er een afslag zijn naar links of rechts in de bocht dan geef ik geen richting aan. Ik zet het er maar even voor de duidelijkheid bij.
pi_123916114
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:22 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Lieve schat, zelfs ik begreep uit zijn post dat hij binnenste strook bedoelde. Loop je nou niet een beetje te mierenneuken om het mierenneuken?
Nee, ik snapte het gewoon niet. Maar dat mag zeker niet...
  Spellchecker maandag 11 maart 2013 @ 16:59:23 #187
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_123917536
In principe hoef je alleen richting aan te geven als je een andere weg in gaat. Als dezelfde weg met een flinke bocht naar links afbuigt, maar je kunt ook rechtdoor een andere weg op, dan moet je dus richting naar rechts aangeven. Voor degene die daar vandaan komt boeit het niet, of je nou rechtdoor afslaat, of dat je die afslag naar rechts neemt; beide keren kan hij/zij immers rijden.

Blijf je dezelfde weg naar links volgen, hoef je dus geen richting aan te geven. Dat je dat, voor de duidelijkheid, alsnog doet is natuurlijk wel gewoon praktisch, maar dat is dan weer het verschil tussen op papier en in de praktijk.
Tevens -purist.
pi_123917641
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.

Wat voor frustie ben je dan :')
  Spellchecker maandag 11 maart 2013 @ 17:04:25 #189
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_123917741
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef no1uknow het volgende:
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.

Dat kan natuurlijk zomaar iemand uit dit topic zijn :P
Tevens -purist.
pi_123919236
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:45 schreef Marco001 het volgende:
Kaar weer back ontopic, ze hadden het net bij UMCG voor elkaar gekregen om met 4 taxis 6 parkeervakken nodig te zijn... Er stonden slechts 2 netjes in een vak. :o
Verrekt...
Mijn lijstje klopt dus toch.... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_123919656
quote:

Dat zijn boelers die het leuk vinden om een doelgerichte auto te volgen.... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  maandag 11 maart 2013 @ 18:05:21 #192
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123920520
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:21 schreef BlackLining het volgende:
Gisteren maar ter nauwernood vol in het anker kunnen gaan voor een stoephoer die het nodig vond ineens het portier open te zwaaien aan de kant van de weg :r :r Domme kut, en dan ook nog gewoon uitstappen en doorlopen zonder op of om te kijken. Ze heeft het werkelijk geen moment in de gaten gehad :{ Eigenlijk had ik gewoon gas bij moeten geven. Dom wicht.
Had je flink moeten toeteren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123922074
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:05 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Had je flink moeten toeteren.
Deed ik en dat mens keet zo om van "huh, wat :{ :?"

Ik had uit moeten stappen en haar weg moeten gooien. Als ik op de motor geweest was, was ik onherroepelijk op mijn bek gegaan.
pi_123923419
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:04 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk zomaar iemand uit dit topic zijn :P
Dat zou me niks verbazen inderdaad :D!
  FOK!fotograaf maandag 11 maart 2013 @ 20:23:03 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123927620
quote:

Dan ga jij dus keurig naar rechts en er zo voorbij.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 11 maart 2013 @ 20:28:02 #196
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_123927924
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef Het_Biertje het volgende:

Dode hoek niet gecheckt dus.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_123928065
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan ga jij dus keurig naar rechts en er zo voorbij.
Vooral doen bij zulke frusti's ja.

Gegarandeerd dat ie weer naar rechts komt en omdat jij rechts aan het inhalen was ben jij de lul.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:31:00 #198
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123928375
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:31 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Eeuh nee.
Ja. Mensen met bananen in paashaasoren hebben per definitie ongelijk.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:34:31 #200
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123928532
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:')
:*
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:37:47 #202
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123928744
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:37 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar goed, dat jij een overtreding maakt is ondergeschikt aan de bijzondere manoeuvre die de ander maakt.
Nou ja, vooruit.

Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:40:36 #204
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123928913
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, vooruit.

Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
Ook dat. Je kan er donder op zeggen dat ie weer naar rechts komt; en dat geeft altijd zo'n gezeik en rotzooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')