100 cruisen over een vrijwel lege A4/A58 naar huis. Om 4 uur in de ochtend.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godver echt waar mensen die 100/110 rijden op een snelweg..rot eens op!
Nou nou nou mensen met een andere mening meteen zo aanspreken?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:21 schreef Spezza19 het volgende:
Ach jongens, laat die eikel lekker slap lullen.... Het is een egocentrische lul die mensen in gevaar brengt en altijd vindt dat hij gelijk heeft. Lekker negeren.....
Een mening is prima, maar jij wilt graag dat mensen plaats maken voor jou, je geeft remtesten en iedereen die niet de vmax rijdt moet maar van de weg af....quote:Op maandag 11 maart 2013 12:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou nou nou mensen met een andere mening meteen zo aanspreken?
Ik vind het gewoon knap irri als je een auto rijd op de snelweg die niet harder gaat dan 100, thats it.
Degene die geen voorrang had. Ondanks het verkeerde richting aangeven moet je aan iedereen voorrang verlenen.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:46 schreef Daeron het volgende:
Ook zo'n hekel aan mensen die te vroeg richting aangeven. Rij dagelijks langs een kruispunt waar ik linksaf moet en daar ligt nog een kruispunt dicht bij. Vanuit mij gezien ligt dit 2e kruispunt achter me.
Nu is er dus elke week wel een of twee keer zo'n lamlul die al vrolijk richting naar links aangeeft voor (vanuit hun oogpunt) het volgende kruispunt. Als ze dan ook nog eens afremmen neem ik aan dat ik op kan rijden. Al vaak genoeg gehad dat ik dan toch nog last minute in de ankers moet omdat ze toch door rijden...
Wie is dan eigenlijk aansprakelijk voor de schade als er een aanrijding ontstaat door foutief richting aangeven?
In dezelfde categorie: pas richting aangeven als je al halverwege je strook wissel op de snelweg zit. Liefst nog als ik er net naast rij met de motorquote:Op maandag 11 maart 2013 12:46 schreef Daeron het volgende:
Ook zo'n hekel aan mensen die te vroeg richting aangeven. Rij dagelijks langs een kruispunt waar ik linksaf moet en daar ligt nog een kruispunt dicht bij. Vanuit mij gezien ligt dit 2e kruispunt achter me.
Nu is er dus elke week wel een of twee keer zo'n lamlul die al vrolijk richting naar links aangeeft voor (vanuit hun oogpunt) het volgende kruispunt. Als ze dan ook nog eens afremmen neem ik aan dat ik op kan rijden. Al vaak genoeg gehad dat ik dan toch nog last minute in de ankers moet omdat ze toch door rijden...
Wie is dan eigenlijk aansprakelijk voor de schade als er een aanrijding ontstaat door foutief richting aangeven?
Slechte jeugd gehad?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Een mening is prima, maar jij wilt graag dat mensen plaats maken voor jou, je geeft remtesten en iedereen die niet de vmax rijdt moet maar van de weg af....
Je bent gewoon een egoïstische klootzak die zich beter voelt dan andere weggebruikers.
Nou, sorry to burst your bubble... Mensen mogen 100/110 rijden...
Misschien moet jij eens leren rekening houden met andere weggebruikers, je bent namelijk niet alleen op deze wereld, achterlijke pauper.
Kwestie van bewijslast...lijkt me erg lastig tenzij je getuigen hebt.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:46 schreef Daeron het volgende:
Ook zo'n hekel aan mensen die te vroeg richting aangeven. Rij dagelijks langs een kruispunt waar ik linksaf moet en daar ligt nog een kruispunt dicht bij. Vanuit mij gezien ligt dit 2e kruispunt achter me.
Nu is er dus elke week wel een of twee keer zo'n lamlul die al vrolijk richting naar links aangeeft voor (vanuit hun oogpunt) het volgende kruispunt. Als ze dan ook nog eens afremmen neem ik aan dat ik op kan rijden. Al vaak genoeg gehad dat ik dan toch nog last minute in de ankers moet omdat ze toch door rijden...
Wie is dan eigenlijk aansprakelijk voor de schade als er een aanrijding ontstaat door foutief richting aangeven?
Nee, die ander kan hooguit een boete krijgen voor foutief richting aangeven. Hij zal niet verantwoordelijk zijn voor het ongeluk. Toevallig iemand binnen de familie die dit heeft meegemaakt, ook ondanks getuigen.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Kwestie van bewijslast...lijkt me erg lastig tenzij je getuigen hebt.
o? hm...ik stel me altijd voor dat degene die afslaat zal beweren gewoon richting te hebben aangegeven bij afslaan. Hoe ga je dat bewijzen dan zonder getuigen?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, die ander kan hooguit een boete krijgen voor foutief richting aangeven. Hij zal niet verantwoordelijk zijn voor het ongeluk. Toevallig iemand binnen de familie die dit heeft meegemaakt, ook ondanks getuigen.
Euhm. Hier slaat niemand af?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
o? hm...ik stel me altijd voor dat degene die afslaat zal beweren gewoon richting te hebben aangegeven bij afslaan. Hoe ga je dat bewijzen dan zonder getuigen?
ervaringsdeskundige, degene die knippert is de schuldige.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Degene die geen voorrang had. Ondanks het verkeerde richting aangeven moet je aan iedereen voorrang verlenen.
Maar het is inderdaad irritant. Ik kom ook regelmatig op zo een punt.
Oh ja, da's een leuke. Ik heb zo'n situatie bij mij in de buurt. Over het algemeen moet ik daar rechtdoor. Dus ik geef geen richting aan. Maar de mensen die de weg blijven volgen (en dus feitelijk linksaf buigen) geven ook nooit richting aan.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ook vind ik het altijd verwarend bij een kruising met dit bord:
[ afbeelding ]
Je geeft richting aan naar rechts, maar welke van de 2 wegen rechtsaf bedoel je dan?
Jij moet sowieso richting aangeven, mensen die de weg blijven volgen hoeven dat niet. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden is jammer, maar door het niet aangeven van richting ben jij helemaal fout bezig. Dan is richting aangeven naar rechts en afslaan niet foutief, kan alleen verwarrend zijn. Maar dat is inherent aan zulke constructies.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh ja, da's een leuke. Ik heb zo'n situatie bij mij in de buurt. Over het algemeen moet ik daar rechtdoor. Dus ik geef geen richting aan. Maar de mensen die de weg blijven volgen (en dus feitelijk linksaf buigen) geven ook nooit richting aan.
Nou moet ik daar misschien inderdaad richting aangeven naar rechts, maar ik vrees dat dat dan geïnterpreteerd zal worden alsof ik inderdaad echt rechtsaf zal slaan, wat ik dus niet doe.
Confused!
Erg onduidelijk vind ik dit niet als je dat vergelijkt met dit, en je de eerste keren daar toch ff goed verbluft van bentquote:Op maandag 11 maart 2013 13:23 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Jij moet sowieso richting aangeven, mensen die de weg blijven volgen hoeven dat niet. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden is jammer, maar door het niet aangeven van richting ben jij helemaal fout bezig. Dan is richting aangeven naar rechts en afslaan niet foutief, kan alleen verwarrend zijn. Maar dat is inherent aan zulke constructies.
Die is juist heel makkelijk. Ogen dicht, heel hard lalalala zingen en op hoop van zegen het gaspedaal intrappen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Erg onduidelijk vind ik dit niet als je dat vergelijkt met dit, en je de eerste keren daar toch ff goed verbluft van bent
[ afbeelding ]
Ben het rijden in Engeland inmiddels wel gewend, maar echt, de eerste keer dat ik zo een rotonde moest nemenquote:Op maandag 11 maart 2013 13:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Die is juist heel makkelijk. Ogen dicht, heel hard lalalala zingen en op hoop van zegen het gaspedaal intrappen.
Nou ja, om het nog verwarrender te maken: de vormgeving van de weg is zoals je zou verwachten bij dat bord. Het bord staat er echter niet. Dus volgens mij is het dan formeel toch een normale, gelijkwaardige kruising en zou ik - als ik rechtdoor ga - geen richting aan moeten geven.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:23 schreef Tsurany het volgende:
Jij moet sowieso richting aangeven, mensen die de weg blijven volgen hoeven dat niet. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden is jammer, maar door het niet aangeven van richting ben jij helemaal fout bezig. Dan is richting aangeven naar rechts en afslaan niet foutief, kan alleen verwarrend zijn. Maar dat is inherent aan zulke constructies.
2 banen. Binnenste baan en buitenste baan. Geen verhoogde rijbaanscheiding.... hebben jullie buiten zeeland geen rotondes?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Link van maps naar die rotonde? Want ik snap niets van je hele verhaal. Aangezien je het over een buitenste, een binnenste en een middenbaan hebt, ga ik er van uit dat je op een 3 strooksrotonde reed? Of was het een rotonde met verhoogde rijbaanscheidingen, want dan is het al heel vreemd dat iemand van de middelste baan je kan afsnijden...
En dit is nu exact de reden dat mensen duidelijk moeten zijn.
2 rijstroken dus. Maar rotondes met 2 rijstroken hebben geen middelste strook. Dus je eigen verhaal klopt niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:02 schreef Pushnshove het volgende:
Om nog even op terug te komen:
[..]
2 banen. Binnenste baan en buitenste baan. Geen verhoogde rijbaanscheiding.... hebben jullie buiten zeeland geen rotondes?
Oh ik bedoelde binnenste ipv middelste. Mijn welgemeende excuses.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
2 rijstroken dus. Maar rotondes met 2 rijstroken hebben geen middelste strook. Dus je eigen verhaal klopt niet.
Dus misschien moet je die laatste opmerking even verwijderen, je komt nu namelijk zelf heel erg dom over...
Dagelijkse kost op de motorquote:Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef Het_Biertje het volgende:
Deze grapjas kwam ik gisteren tegen:
welkom terug in nederland?
Als het bord er niet staat tellen alle normale regels tenzij overduidelijk is dat je je op een doorgaande weg bevind en die andere twee daadwerkelijk normale wegen zijn. Streetview link?quote:Op maandag 11 maart 2013 13:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou ja, om het nog verwarrender te maken: de vormgeving van de weg is zoals je zou verwachten bij dat bord. Het bord staat er echter niet. Dus volgens mij is het dan formeel toch een normale, gelijkwaardige kruising en zou ik - als ik rechtdoor ga - geen richting aan moeten geven.
volgens mij heb je het fout. Is een paar jaar geleden bij blik op de weg geweest.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:23 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Jij moet sowieso richting aangeven, mensen die de weg blijven volgen hoeven dat niet. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden is jammer, maar door het niet aangeven van richting ben jij helemaal fout bezig. Dan is richting aangeven naar rechts en afslaan niet foutief, kan alleen verwarrend zijn. Maar dat is inherent aan zulke constructies.
Lieve schat, zelfs ik begreep uit zijn post dat hij binnenste strook bedoelde. Loop je nou niet een beetje te mierenneuken om het mierenneuken?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
2 rijstroken dus. Maar rotondes met 2 rijstroken hebben geen middelste strook. Dus je eigen verhaal klopt niet.
Dus misschien moet je die laatste opmerking even verwijderen, je komt nu namelijk zelf heel erg dom over...
Ik geef in soortgelijke situaties gewoon richting aan naar links (of rechts) als ik op de hoofdweg blijf rijden. Dat maakt het net even wat duidelijker voor de overige weggebruikers. In de twee gevallen waarbij ik langs zo'n kruispunt of wat het ook mag zijn kom dus he. Mocht er een afslag zijn naar links of rechts in de bocht dan geef ik geen richting aan. Ik zet het er maar even voor de duidelijkheid bij.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:43 schreef Piles het volgende:
[..]
volgens mij heb je het fout. Is een paar jaar geleden bij blik op de weg geweest.
Nee, ik snapte het gewoon niet. Maar dat mag zeker niet...quote:Op maandag 11 maart 2013 16:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lieve schat, zelfs ik begreep uit zijn post dat hij binnenste strook bedoelde. Loop je nou niet een beetje te mierenneuken om het mierenneuken?
Dat kan natuurlijk zomaar iemand uit dit topic zijnquote:Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef no1uknow het volgende:
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.
Wat voor frustie ben je dan
Verrekt...quote:Op maandag 11 maart 2013 10:45 schreef Marco001 het volgende:
Kaar weer back ontopic, ze hadden het net bij UMCG voor elkaar gekregen om met 4 taxis 6 parkeervakken nodig te zijn... Er stonden slechts 2 netjes in een vak.
Dat zijn boelers die het leuk vinden om een doelgerichte auto te volgen....quote:Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef no1uknow het volgende:
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.
Wat voor frustie ben je dan
Had je flink moeten toeteren.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:21 schreef BlackLining het volgende:
Gisteren maar ter nauwernood vol in het anker kunnen gaan voor een stoephoer die het nodig vond ineens het portier open te zwaaien aan de kant van de weg![]()
Domme kut, en dan ook nog gewoon uitstappen en doorlopen zonder op of om te kijken. Ze heeft het werkelijk geen moment in de gaten gehad
Eigenlijk had ik gewoon gas bij moeten geven. Dom wicht.
Deed ik en dat mens keet zo om van "huh, watquote:
Dat zou me niks verbazen inderdaadquote:Op maandag 11 maart 2013 17:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk zomaar iemand uit dit topic zijn
Dan ga jij dus keurig naar rechts en er zo voorbij.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:01 schreef no1uknow het volgende:
Gister trouwens op de ringweg van Zoetermeer, een 70 km/u weg, tweebaans waar ik met ongeveer 85 op de linkerbaan reed om een auto in te halen, kwam die eikel die rechts netjes 70 reed ineens naar de linkerbaan toen ik vlakbij 'm was. Er was geen enkele reden om naar links te gaan, behalve om mij dwars te zitten. Er was overigens verder ook geen ander verkeer vlakbij ons. Hij hoefde niemand in te halen o.i.d.
Wat voor frustie ben je dan
Dode hoek niet gecheckt dus.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:19 schreef Het_Biertje het volgende:
Deze grapjas kwam ik gisteren tegen:
welkom terug in nederland?
Vooral doen bij zulke frusti's ja.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan ga jij dus keurig naar rechts en er zo voorbij.
Eeuh nee.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat ie weer naar rechts komt en omdat jij rechts aan het inhalen was ben jij de lul.
Ja. Mensen met bananen in paashaasoren hebben per definitie ongelijk.quote:
quote:Op maandag 11 maart 2013 20:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja. Mensen met bananen in paashaasoren hebben per definitie ongelijk.
Maar goed, dat jij een overtreding maakt is ondergeschikt aan de bijzondere manoeuvre die de ander maakt.quote:
Nou ja, vooruit.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar goed, dat jij een overtreding maakt is ondergeschikt aan de bijzondere manoeuvre die de ander maakt.
Ook dat. Je kan er donder op zeggen dat ie weer naar rechts komt; en dat geeft altijd zo'n gezeik en rotzooi.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, vooruit.
Los daarvan is het natuurlijk niet slim om iemand die jou doelbewust aan het neten is dan maar rechts in te gaan halen tenzij je heel zeker weet dat je veel sneller kunt optrekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |