abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123677133
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:02 schreef blup het volgende:

[..]

A2 -> A67 ri venlo is er ook zo eentje, juist lekker sturen met 130. Wel spannend puntje waar de wegverkanting draait.
Die is inderdaad ook wel nice! Hoeveel mensen daar niet van strook durven te wisselen is wel erg schrijnend.
pi_123678803
Bestuurders die je per se moeten inhalen boven de 130, je dan aan de kant gaat voor ze en ze dan met minimale snelheid inhalen waardoor je zelf moet remmen voor het verkeer voor je :{ Vind je het gek dat er dan zoveel mensen links blijven rijden.
pi_123701624
Gister mij als voetganger geërgerd aan een groepje wielrenners. Het begint lekker weer te worden dus ineens durven ze zich weer overal te laten zien in hun gekke pakjes. Ik stak de weg over bij een voetgangers oversteek plaats en hun kwamen aanfietsen. Alleen leken ze ineens de rem niet meer te kunnen vinden, want toen ik bijna was overgestoken zag ik er 2 bijna op hun bek gaan omdat ze mij pas op het laatste moment probeerde te ontwijken :') . Met als gevolg dat ze naar mij gaan vloeken :') . Maar natuurlijk niet in gaan op mijn gebaar dat ze terug moeten komen, waarbij ik de betekenis van die mooie witte strepen op de weg graag wil uitleggen. Ze zijn helaas niet gevallen, maar hopelijk zijn ze wel goed geschrokken :P .

Verder reden ze belachelijk snel op een weg met veel uitritten. Ze konden me ruim op tijd zien aankomen. Ze fietsten allen zonder licht, ondanks dat het inmiddels aardig begon te schemeren. Er was overigs ook geen aparte fietsstrook op de weg, tot zover dat uitmaakt qua voorrang.
pi_123709911
Wat ik vanmiddag nou weer zag _O- Ik zat echt van "Wtf doet die nou :o :?". Stond 2e voor verkeerslicht rechtdoor, voor linksaf werd groen. Rijdt de auto voor me gewoon weg :') Stonden aan de overkant 3 meisjes met de fiets die wilden oversteken, die zagen m gelukkig aankomen :{
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:13:53 #255
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_123710159
Het was leer lekker druk op de snelweg... Ik zat een tijdje achter een witte Polo die nogal dicht op zn voorganger zat en zag dus regelmatig één oorzaak van hoe files ontstaan.... met dat zenuwachtige gerem van m.... omdat ie er te dicht op zat.. :|W

Mán; het rijdt zoveel relaxter als je wat meer afstand houdt.... Op een 100 weg vanochtend hetzelfde verhaal.. en dan denk ik: Waar zijn ze toch mee bezig? :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_123733830
Vanmorgen :) ik kwam op een kruispunt aan rijden met bij de stoplicht overgang voor fietsers en voetgangers...toen ik aankwam werd het net oranje en ik twijfelde ik het nog zou redden. Toen het licht van groen naar oranje ging reden er nog paar auto's door het stoplicht. Bij de fietser overgang stond een scooter met 2 gastjes maar die wachtten niet op hun groen en gingen vlak achter de auto's al over (dus rood voor hun).
Omdat ik nog twijfelde en die scooter ineens zag kwam ik vrij abrupt bij de stopstreep tot stilstand. Dat gastje op die scooter schrok ineens hoe dicht ik kwam en bleef me maar boos aankijken dus ik begon wat te lachen. Hij bleef me maar aankijken en maakte een gebaar dat hij in zijn handen klapte maar verloor daarom bijna de controle over het stuur en ging bijna onderuit waardoor ik me duim lachend omhoog stak.....jammer dat ie doorreed.
pi_123752953
Tijdje terug reed ik naar m'n ouders huis toe. Het valt me op dat er nu weinig gekeken wordt als je vanuit een uitrit/inrit komt. De eerste keer kwam er een dikke Audi de uitrit rijden die gelijk naar rechts wilde (ik reed toen op de hoofdbaan, moest volop de ankers). M'n playstation die op de achterbank lag had het gelukkig overleefd :P. En stel dat ik erop zou knallen dan zou het mijn fout zijn, achterop komend verkeer hebben hier altijd schuld aan. (mits bij uitzonderingen). Zal maar zeggen dat ik goede reflexen heb :9~ .

Kut Audi, haat aan ze.... 8)7

Laatst nog meegemaakt, kwam er zo'n rode auto (Suzuki) ook vanuit de uitrit rijden.
Hij knalde bijna tegen mijn car op, ik dacht ooooyeeeeee, daar gaan we _O- .
Gelukkig scheelde het maar een haartje (was uitgestapt), en kon er later wel om lachen.

Moeten die uitrit rijders altijd mij hebben? 8)7
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:41:45 #258
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_123753721
Wat voor palen staan er aan weerskanten van de A7 bij Marum bij hmp 172? Lijken wel soort van flitsers.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_123754632
Ik trap ook altijd hard op de rem als er weer een bouwvakkers busje aan het kleven is. Heb al een paar busjes de kreukels in zien gaan.

Haha vet grappig. Het enige wat niet zo grappig is, dat hun baas meestal niet blij is.
pi_123754751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:06 schreef Rode_banaan het volgende:
. Heb al een paar busjes de kreukels in zien gaan.

Verklaar nader?
pi_123754936
quote:
Ik trap ook altijd hard op de rem als er weer een bouwvakkers busje aan het kleven is. Heb al een paar busjes de kreukels in zien gaan.

Haha vet grappig. Het enige wat niet zo grappig is, dat hun baas meestal niet blij is.
wees blij dat je er nog nooit wat van heb gehoord.. Ik zou je kenteken onthouden en je vervolgens aangeven voor doorrrijden na een ongeval, wat een misdrijf is..
Ja, dan krijg ik misschien een bekeuring voor bumperkleven, maar die is goedkoper als mijn eigen risico + de tijd dat ik de auto "kwijt" ben.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_123755243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

wees blij dat je er nog nooit wat van heb gehoord.. Ik zou je kenteken onthouden en je vervolgens aangeven voor doorrrijden na een ongeval, wat een misdrijf is..
Ja, dan krijg ik misschien een bekeuring voor bumperkleven, maar die is goedkoper als mijn eigen risico + de tijd dat ik de auto "kwijt" ben.
Alsof jij tijd hebt om een kenteken te noteren als je achterop een auto knalt en daarna je auto stil zit :')
pi_123756341
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Alsof jij tijd hebt om een kenteken te noteren als je achterop een auto knalt en daarna je auto stil zit :')
Tuurlijk, waarom zou je die tijd niet hebben?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:08:20 #264
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_123759781
quote:

Of je bent aan het bluffen of je bent een enorme autodebielist.

In beide gevallen ben je een beetje sneu trouwens..... :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:57:49 #265
11102 knep
Mountainfreak
pi_123762739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:23 schreef GevaarOpDeWeg het volgende:
Gister mij als voetganger geërgerd aan een groepje wielrenners. Het begint lekker weer te worden dus ineens durven ze zich weer overal te laten zien in hun gekke pakjes. Ik stak de weg over bij een voetgangers oversteek plaats en hun kwamen aanfietsen. Alleen leken ze ineens de rem niet meer te kunnen vinden, want toen ik bijna was overgestoken zag ik er 2 bijna op hun bek gaan omdat ze mij pas op het laatste moment probeerde te ontwijken :') . Met als gevolg dat ze naar mij gaan vloeken :') . Maar natuurlijk niet in gaan op mijn gebaar dat ze terug moeten komen, waarbij ik de betekenis van die mooie witte strepen op de weg graag wil uitleggen. Ze zijn helaas niet gevallen, maar hopelijk zijn ze wel goed geschrokken :P .

Verder reden ze belachelijk snel op een weg met veel uitritten. Ze konden me ruim op tijd zien aankomen. Ze fietsten allen zonder licht, ondanks dat het inmiddels aardig begon te schemeren. Er was overigs ook geen aparte fietsstrook op de weg, tot zover dat uitmaakt qua voorrang.
Mooie post met die usernaam :).
pi_123766009
quote:

Meen je dit? :{ If so, wat een idioot ben je dan.
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:56:24 #267
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123766489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:38 schreef HiddenResponse het volgende:
Bestuurders die je per se moeten inhalen boven de 130, je dan aan de kant gaat voor ze en ze dan met minimale snelheid inhalen waardoor je zelf moet remmen voor het verkeer voor je :{ Vind je het gek dat er dan zoveel mensen links blijven rijden.
Dan moet je beter vooruit kijken en gewoon het gas loslaten als zo'n situatie zich voordoet ;) .

Ik ben het met je eens dat het irritant is, maar met een simpele handeling bespaart het je de frustratie denk ik.

quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:13 schreef Descendent het volgende:
Het was leer lekker druk op de snelweg... Ik zat een tijdje achter een witte Polo die nogal dicht op zn voorganger zat en zag dus regelmatig één oorzaak van hoe files ontstaan.... met dat zenuwachtige gerem van m.... omdat ie er te dicht op zat.. :|W

Mán; het rijdt zoveel relaxter als je wat meer afstand houdt.... Op een 100 weg vanochtend hetzelfde verhaal.. en dan denk ik: Waar zijn ze toch mee bezig? :{
Jij weet tenminste wél hoe het moet ^O^ .
  donderdag 7 maart 2013 @ 23:39:04 #268
398082 Pushnshove
Shove n push
pi_123773494
Heb zelf al een aantal keer een ongeluk zien gebeuren door te weinig afstand op de voorganger. Schijnt erg moeilijk te zijn. Ik snap het ook niet want als je meer afstand houdt hoef je ook niet elke keer te schrikken als je voorganger even van het gas af gaat ofzo. Daarbij kan je makkelijker om je voorganger heen kijken, dus zie je eventuele gevaren die zich verder voor je auto voordoen makkelijker.

Maarrrrrrrrrr waar ik me enorm aan kan ergeren is het rijgedrag van Nederlanders op een rotonde. Ik zit serieus te denken een dashcam aan te schaffen (waar kan ik die goedkoop krijgen iemand??) omdat ik de maneuvres die mensen soms maken niet kan uitleggen gewoon.

- Je komt aangereden bij een rotonde en ziet iemand van links komen. Je kan er nog wel voor maar dat zou misschien een beetje asociaal zijn voor diegene, dus je besluit even stevig te remmen en op hem te wachten. Op het moment dat je tot stilstand komt neemt hij de afrit zonder richting aan te geven.

- Je rijdt op de buitenste baan van een rotonde zo net schuin achter iemand die op de binnenste baan rijdt. Je geeft die persoon wat ruimte om voor jou een baan op te schuiven in het geval dat hij de volgende afslag wil hebben (die jij neemt). Hij schuift niet op, waarna jij je richtingaanwijzer naar rechts aanzet en eventjes over je schouder kijkt aangezien je de afrit wil nemen. Op het moment dat je je hoofd terugdraait naar voren word je keihard afgesneden door die auto van de middenbaan die de afrit neemt.

- Mensen die 'rechtdoor' willen over de rotonde rijden loeihard en pakken dat middenverhoginkje mee.
pi_123773573
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:09:36 #270
292681 User_Tinus
Kijk rechts -->
pi_123777928
Vandaag alweer een grote en een kleinere (meer persoonlijke) irritatie meegemaakt.

Bij de 'grote' irritatie werd ik bijna van de snelweg afgereden door een verlengde bouwvakkersbus. Ik reed op de linkerrijstrook (strook ja, ik heb het nagezocht) met een gangetje van 120 km/u. Ik heb altijd al een hekel aan voertuigen op de rechterrijstrook die zichzelf er dan tussen dwingen, omdat ze andere 3 seconden moeten wachten. Deze maakte het wel heel bont door op het moment dat ik bij zijn linkerachterwiel reed, de knipper uit te gooien en naar links te verschuiven. Misschien niet de meest veilige optie (zeker niet met de motor), maar ik vertik het dan om te remmen. Ik drukte dus zo hard als ik kon op mijn toetertje, niet met het idee dat hij hier ook maar iets van zou horen. Maar ik keek toch even raar op toen ik een grote toeter en een boel handgebaren terug kreeg, alsof ik de meest debiele actie ooit uithaalde. Gelukkig had hij op tijd bedacht dat ie weer terug moest naar zijn eigen strook en kon ik vrolijk mijn weg vervolgen. 1-0.

Verderop bij de afrit een tweede irritatie, namelijk mensen die het vertikken om hun knipperlicht uit te zetten nadat de afrit zich allang afgescheiden heeft van de daadwerkelijke snelweg. En dat alleen omdat ze te lui zijn om hun knippertje een halve kilometer verderop weer aan te zetten, als ze toevallig naar rechts meoten. Kan mij voorstellen dat mensen het uit gemak doen, maar ik vind het niet getuigen van bewust met het verkeer bezig zijn. 1-1
pi_123778094
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 23:39 schreef Pushnshove het volgende:
- Je rijdt op de buitenste baan van een rotonde zo net schuin achter iemand die op de binnenste baan rijdt. Je geeft die persoon wat ruimte om voor jou een baan op te schuiven in het geval dat hij de volgende afslag wil hebben (die jij neemt). Hij schuift niet op, waarna jij je richtingaanwijzer naar rechts aanzet en eventjes over je schouder kijkt aangezien je de afrit wil nemen. Op het moment dat je je hoofd terugdraait naar voren word je keihard afgesneden door die auto van de middenbaan die de afrit neemt.
Link van maps naar die rotonde? Want ik snap niets van je hele verhaal. Aangezien je het over een buitenste, een binnenste en een middenbaan hebt, ga ik er van uit dat je op een 3 strooksrotonde reed? Of was het een rotonde met verhoogde rijbaanscheidingen, want dan is het al heel vreemd dat iemand van de middelste baan je kan afsnijden...

En dit is nu exact de reden dat mensen duidelijk moeten zijn.
pi_123822758
Middenbaan bedoeld ie binnenbaan mee zo te lezen ;)
  zaterdag 9 maart 2013 @ 12:04:58 #273
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123822923
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:57 schreef Mirgeam het volgende:
Middenbaan bedoeld ie binnenbaan mee zo te lezen ;)
Niet strook?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:03:06 #274
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123825855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:09 schreef User_Tinus het volgende:
Verderop bij de afrit een tweede irritatie, namelijk mensen die het vertikken om hun knipperlicht uit te zetten nadat de afrit zich allang afgescheiden heeft van de daadwerkelijke snelweg. En dat alleen omdat ze te lui zijn om hun knippertje een halve kilometer verderop weer aan te zetten, als ze toevallig naar rechts meoten. Kan mij voorstellen dat mensen het uit gemak doen, maar ik vind het niet getuigen van bewust met het verkeer bezig zijn. 1-1
Nou nou, wat een irritatie. Iemand zet z'n knipper niet uit omdat die straks toch weer aan moet en je verder geen afslagen hebt tussen de afrit en het kruispunt dat eraan komt.
Het is maar waar je je druk om maakt.

Ik doe dat ook gewoon en ik vind het juist duidelijker voor het overige verkeer omdat ze nu al vroeg kunnen inspelen op wat je gaat doen. Het is juist beter omdat mensen die linksaf slaan dan links van je kunnen rijden op het moment dat de weg breder wordt en er twee stroken ontstaan. Dan hoeven ze zich geen zorgen te maken dat je alsnog naar links komt.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:04:20 #275
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123825889
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Niet strook?
Ik vind dat geneuk over baan en strook zo flauw worden. Gebruik gewoon weghelft als je je op het deel van de weg bevindt waar normaal het verkeer rijdt dat uit tegenovergestelde richting komt ;) .

[ Bericht 0% gewijzigd door AdoraBelle op 09-03-2013 14:10:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')