abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 maart 2013 @ 22:11:31 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_124029157
DIk kans dat ie jou en/of je motor omver rijdt om weg te komen.
Debielen genoeg in deze wereld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 13 maart 2013 @ 22:14:26 #252
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_124029364
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
(...)

Ik rijdt, zoals is toegestaan, met de motor naar voren bij een stoplicht. 5, (...)
Ik zie in die gelinkte pagina niet letterlijk staan dat je bij het stoplicht naar voren mag rijden, toch? Ik dacht dat het meer een schemergebied was...
heitieh
pi_124029684
quote:
99s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik zie in die gelinkte pagina niet letterlijk staan dat je bij het stoplicht naar voren mag rijden, toch? Ik dacht dat het meer een schemergebied was...
Onderste alinea, het is niet verboden om tussen het verkeer door te rijden. Ons rechtsysteem werkt zo dat wanneer iets niet verboden is, het is toegestaan.

Maar zullen we die discussie niet voor de 80e keer gaan voeren hier? Verzandt toch weer in wellus/niettus, en daar ga ik niet aan meedoen. Misschien in een ander topic wel, maar ik begin ook moe te worden van die overloze discussies hier. Frustraties lezen is leuker. Maar, al had het niet gemogen, is wat die mongool in dat Golfje deed volslagen idioot.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_124029967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:29 schreef Piles het volgende:

[..]

:')

En maak in godsnaam dat je achter de vangrail komt zeg :X Lekker rond de auto's blijven lopen ook.
En even het opkomend verkeer waarschuwen is blijkbaar ook te moeilijk... |:(
Had trouwens vandaag ook een auto achter me, steeds bumperkleven en doen, was die er uiteindelijk langs; kom ik 3 km later hem weer tegen, waar hij voor het verkeerslicht rechtdoor staat te wachten en ik hem voorbij reed over de busstrook. (moest ook rechtdoor).
Was al lang en breed bij de plaats van bestemming weer aan het inladen toen ik hem voorbij zag rijden. :')
Oh, om jullie voor te zijn; Ik reed taxi, en mag dus gebruik maken van de busstroken.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 13 maart 2013 @ 22:26:37 #255
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_124030219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Onderste alinea, het is niet verboden om tussen het verkeer door te rijden. Ons rechtsysteem werkt zo dat wanneer iets niet verboden is, het is toegestaan.

Maar zullen we die discussie niet voor de 80e keer gaan voeren hier? Verzandt toch weer in wellus/niettus, en daar ga ik niet aan meedoen. Misschien in een ander topic wel, maar ik begin ook moe te worden van die overloze discussies hier. Frustraties lezen is leuker. Maar, al had het niet gemogen, is wat die mongool in dat Golfje deed volslagen idioot.
mwoa, dat gaat over files. Maar hey, i'm on you side. Ik doe het zelf ook wel. Ik had gehoopt dat het er letterlijk zou staan, maar helaas niet helemaal. (oftochwel?) :')
heitieh
pi_124030578
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat maakt je geen haar beter.
Dat is dan heel jammer, maar voor mijn gevoel ben ik dan wel een heel stuk beter.
  woensdag 13 maart 2013 @ 22:39:45 #257
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_124031173
quote:

[..]

Jamaar, welke vent zou niet gefrusteerd worden als ie in een Golf rijdt? Echt zo'n autootje voor secretaresses en intercedentes >:)
pi_124031701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:39 schreef yurian het volgende:

[..]

Jamaar, welke vent zou niet gefrusteerd worden als ie in een Golf rijdt? Echt zo'n autootje voor secretaresses en intercedentes >:)
Neeh, das een Mini..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:08:26 #259
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_124032843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Neeh, das een Mini..
Okee, toegegeven, zo'n Mini past misschien beter.

Maar als het niet de auto is waarom Golf-rijders gefrusteerd raken dan kan het van alles zijn: aandachtsproblematiek, een minderwaardigheidscomplex en/of erectie-stoornissen...
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 23:11:14 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124033007
quote:

[..]

Psssst:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-378.html
Zie artikel 18.
Dat ter zijde, mag je bij mij rustig voor komen staan, mits je vlot optrekt. In de file ook, ik heb altijd voldoende afstand en zie ik een motor komen, dan trek ik even op en stuur ik naar rechts/links.

Daarbij had ik hem wellicht wel voorzichtig laten aantikken om dan vervolgens de politie te laten komen. Maargoed, ik rijd geen motor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124036079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik rijdt, zoals is toegestaan, met de motor naar voren bij een stoplicht.
in je linkje staat iets over files. Een rij wachtende voertuigen voor een verkeerslicht is volgens mij geen file en zodoende zou je dus niet vooraan mogen gaan staan. Je ziet ook vaak dat motorrijders bij verkeerslichten naar voren rijden en dan voor de stopstreep gaan staan - dat mag natuurlijk al helemaal niet.

Los daarvan is het wel achterlijk gedrag van de Golfer, laat dat duidelijk zijn. :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 02:52:58 #262
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124037510
Een rij langzaam rijdende of stilstaande, wachtende voertuigen met de intentie tot doorrijden, heet een file. en of die rij nou voor een verkeerslicht, openbrug, ongeval, parkeergarage of verkeersopstopping staat te wachten doet niet ter zake. Als je bij een verkeerslicht 2 stroken voor rechtdoor, rechtsaf, of linksaf hebt, mag je daar gewoon tussendoor want je overschrijdt geen regels.
Kleine bijzaak; als een motorrijder niet in de rij gaat staan is hij korter. Als je wél in die rij staat en het spul gaat rijden ben je kwetsbaar voor van rijstrook verwisselende mensen na het de kruising of het verkeerslicht, en ten tijde dat je daar staat ben je kwetsbaar voor aanrijden van achteren, omdat je slechter zichtbaar bent midden achter een auto.

Ik zou dus niet weten waarom we niet naar voren zouden rijden; redenen zat, en het mag, want het is niet verboden, zo werkt dat in dit land. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124038021
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:52 schreef Sounddragon het volgende:
Een rij langzaam rijdende of stilstaande, wachtende voertuigen met de intentie tot doorrijden, heet een file. en of die rij nou voor een verkeerslicht, openbrug, ongeval, parkeergarage of verkeersopstopping staat te wachten doet niet ter zake.
Oh?

quote:
In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

Langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h

Stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt

Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
Bron wikipedia

Een rijtje van 15 auto's voor een stoplicht, brug, whatever... voldoet nou niet bepaald aan bovenstaande definities.
pi_124038157
De definitie van rijkswaterstaat boeit totaal niet voor de wet. En in de wet staat er helemaal niets over.

Misschien moet je Google maar eens gebruiken, maar er is een rechterlijke uitspraak dat een file al kan bestaan uit 3 auto's die minder hard dan de maximum snelheid rijden.

Het bepalen wat een file daadwerkelijk is, zal altijd door een rechter beslist moeten worden.
pi_124038290
Gut wat weer een geneuzel. Ik weet de volgende TT al.

Een motorrijder mag om mij best tussen de auto's door als het file is of langzaamrijdend...als de motorrijder maar zijn tempo aanpast aan de rest van het verkeer. Niet gaan janken als hij over het hoofd wordt gezien bij het wisselen van baan van een auto.
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 09:47:23 #266
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124040039
Wat ik een aantal keer gehad heb, vooral binnen bebouwde kom met scooters, is dat ze voor je komen staan en vervolgens niet weten hoe ze moeten optrekken. Wil je dus gaan rijden, kan je eerst wachten op zo'n slome malloot. Enkel keertje gebeurt het ook met een motor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124040273
Nou ja, volgens mij had ik dat beter niet kunnen posten, was al bang voor die discussie.

Automobilisten hebben er geen last van, de rij wordt korter, het is meestal veiliger voor de motorrijder en tegen de tijd dat een auto over de streep is staat een motorrijder doorgaans alweer bij het volgende stoplicht. Of het nou mag of niet. Ging mij erom dat die kerel in dat Golfje opgesloten moet worden in een inrichting voor mensen met anger management issues.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:55:34 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124041887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gut wat weer een geneuzel. Ik weet de volgende TT al.

Een motorrijder mag om mij best tussen de auto's door als het file is of langzaamrijdend...als de motorrijder maar zijn tempo aanpast aan de rest van het verkeer. Niet gaan janken als hij over het hoofd wordt gezien bij het wisselen van baan van een auto.
Welnee, formuliertje invullen, en dan betaalt de verzekering van de blinde vink de schade.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124043206
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welnee, formuliertje invullen, en dan betaalt de verzekering van de blinde vink de schade.
Nou als een motorrijder met 60km'h tussen file rijd is de automobilist in mijn ogen geen blinde vink meer.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:44:17 #270
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124043505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou als een motorrijder met 60km'h tussen file rijd is de automobilist in mijn ogen geen blinde vink meer.
Daar hadden we het niet over, en met 60km/u er tussendoor is bijna een onmogelijkheid, dat slaat nergens op. Tevens; als iemand van rijstrook wisselt, heeft hij al het andere verkeer voorrang te verlenen, ongeacht of dat andere verkeer een overtreding begaat. Het begaan van een overtreding is geen vrijbrief om iemand dan maar voor zijn flikker te rijden, en jij kunt godsonmogelijk in je zijspiegel zien hoe hard iemand rijdt.

Je zit gewoon te drammen om je gelijk; dat heb je niet, en ga je niet krijgen ook.
pi_124045713
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Daar hadden we het niet over, en met 60km/u er tussendoor is bijna een onmogelijkheid, dat slaat nergens op. Tevens; als iemand van rijstrook wisselt, heeft hij al het andere verkeer voorrang te verlenen, ongeacht of dat andere verkeer een overtreding begaat. Het begaan van een overtreding is geen vrijbrief om iemand dan maar voor zijn flikker te rijden, en jij kunt godsonmogelijk in je zijspiegel zien hoe hard iemand rijdt.

Je zit gewoon te drammen om je gelijk; dat heb je niet, en ga je niet krijgen ook.
Nee jij wel zeker :')

Ik hoef geen gelijk, ik rij zoals ik mezelf goed dunk. Wat de rest ervan dunkt fucked me niets :)
Goeiemiddag :W
pi_124045883
Kan Oxygene niet gewoon een ban op dit topic krijgen?

Zijn post leiden toch alleen maar elke keer tot onzinnige discussies die allemaal hetzelfde eindigen, iedereen vindt hem een ongelooflijke klootzak op de weg behalve hij zelf.
pi_124046092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Daeron het volgende:
Kan Oxygene niet gewoon een ban op dit topic krijgen?

Zijn post leiden toch alleen maar elke keer tot onzinnige discussies die allemaal hetzelfde eindigen, iedereen vindt hem een ongelooflijke klootzak op de weg behalve hij zelf.
Heb ik een discussie ontketend over files? kan ik er wat aan doen dat hier allemaal moraalridders en schijnheiligen zitten en ik gewoon eerlijk ben?
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:28:35 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124046776
Je ontketent niks, het enige wat je hier inderdaad met enige regelmaat bereikt met je getroll en geflame is dat je iedereen tegen je in het harnas jaagt en daarmee de sfeer van het topic vernaggelt.

Gaarne mee ophouden.
pi_124047205
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
Je ontketent niks, het enige wat je hier inderdaad met enige regelmaat bereikt met je getroll en geflame is dat je iedereen tegen je in het harnas jaagt en daarmee de sfeer van het topic vernaggelt.

Gaarne mee ophouden.
WTF? ik kom alleen op voor mijn eigen mening en idealen. Dat anderen het hier er niet mee eens zijn kan ik niets aan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')