Je moet eerst uitgenodigd worden om zo'n aangifte te doen. Briefje sturen dus.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:32 schreef webspider het volgende:
Is er iemand die toevallig het aangifteprogramma inkomstenbelasting voor ondernemers heeft?
De belastingdienst is weer eens vergeten om mij als ondernemer aan te merken, maar heeft dit bij mijn vennoot wel gedaan.![]()
Bestandsnaam is wa2012_win_setup.exe ...
En nee, mijn vennoot kan hem nu even niet naar me toe sturen
quote:Op zondag 31 maart 2013 16:32 schreef webspider het volgende:
Is er iemand die toevallig het aangifteprogramma inkomstenbelasting voor ondernemers heeft?
De belastingdienst is weer eens vergeten om mij als ondernemer aan te merken, maar heeft dit bij mijn vennoot wel gedaan.![]()
Bestandsnaam is wa2012_win_setup.exe ...
En nee, mijn vennoot kan hem nu even niet naar me toe sturen
quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Misschien dat meer mensen hem gebruiken willen: hier is hij wel te downloaden.
Als het de eerste keer is, niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:42 schreef Stefan het volgende:
Mijn OB staat pas 2 april op den rekening van de BD zie ik maar wel voor 1 april overgemaakt
Paasweekend enzo. Gaan ze daar nog moeilijk over doen?
Dat kan niet, dan zou ie kantoor buitenland moeten bellen en dat gaat ook niet in het weekendquote:Op zondag 31 maart 2013 16:37 schreef Andromache het volgende:
je kunt telefonisch uitstel voor je aangifte krijgen, goed luisteren naar het keuzemenu, moet je wel vanuit Azie 00-31(0)800-0543 kunnen draaien.
Het is mij ooit gelukt vanuit frankrijk 00-31-800-0543 te draaien. als dat hem ook lukt, kun je via het keuzemenu bij de 'uitstelcomputer' uitstel krijgen via de druktoetsenquote:Op zondag 31 maart 2013 21:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat kan niet, dan zou ie kantoor buitenland moeten bellen en dat gaat ook niet in het weekend
Zorgtoeslag 2012 die met terugwerkende kracht in 2013 wordt aangevraagd loopt NIET automatisch door naar 2013. Stopzetting zorgtoeslag 2013 per 01-01-2013 is derhalve overbodig.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:37 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog. Direct nadat je de aanvraag voor 2012 hebt gedaan (checken of het binnen is via 'statusoverzicht'), kun je een stopzetting per 1-1-2013 doorgeven. Daarvoor hoef je dus niet de brief af te wachten.
[..]
je kunt telefonisch uitstel voor je aangifte krijgen, goed luisteren naar het keuzemenu, moet je wel vanuit Azie 00-31(0)800-0543 kunnen draaien.
pertinent niet waar, je zit verkeerd belfisquote:Op zondag 31 maart 2013 23:10 schreef belfis het volgende:
[..]
Zorgtoeslag 2012 die met terugwerkende kracht in 2013 wordt aangevraagd loopt NIET automatisch door naar 2013. Stopzetting zorgtoeslag 2013 per 01-01-2013 is derhalve overbodig.
Ik weet niet of ik u moet geloven. Heeft u een bron dat de regelgeving t.a.v. dit punt is gewijzigd?quote:Op zondag 31 maart 2013 23:23 schreef Andromache het volgende:
het is dus recentelijk veranderd. geloof mij nou.
quote:U kunt overwegen om als wijziging door te geven een inkomen dat enkele duizenden euro's hoger is dan de grens voor de toeslagen. U ontvangt dan een voorschotbeschikking van ¤ 0, maar als achteraf het inkomen toch lager blijkt te zijn, zult u alsnog een definitieve beschikking voor de toeslag ontvangen. Houd er dan wel rekening mee dat u het daaropvolgende jaar niet automatisch een nieuwe voorschotbeschikking krijgt.
helaas uit ervaring, van lief ook weer stop moeten zetten omdat ze na 1-1 aanvroeg voor afgelopen jaar.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan wel zo zijn, hoef je niet zo je zin door te drammenliever een linkje of dat ergens staat aangegeven.
Zorgtoestag gaat wel automatisch door.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:10 schreef belfis het volgende:
[..]
Zorgtoeslag 2012 die met terugwerkende kracht in 2013 wordt aangevraagd loopt NIET automatisch door naar 2013. Stopzetting zorgtoeslag 2013 per 01-01-2013 is derhalve overbodig.
Bronquote:Wij zetten stop
Wij zetten de toeslag automatisch stop als:
• de persoon op wiens naam de toeslag stond, is overleden
• uw jongste kind 18 jaar is geworden en u kindgebonden budget hebt
• u gaat samenwonen met iemand die dezelfde toeslagen krijgt
Dat probeer ik al meer dan een jaarquote:Op zondag 31 maart 2013 17:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je moet eerst uitgenodigd worden om zo'n aangifte te doen. Briefje sturen dus.
quote:Wij zetten stop
Wij zetten de toeslag automatisch stop als:
• de persoon op wiens naam de toeslag stond, is overleden
• uw jongste kind 18 jaar is geworden en u kindgebonden budget hebt
• u gaat samenwonen met iemand die dezelfde toeslagen krijgt
Kennelijk is er in de procedure iets gewijzigd. De informatie van het FNV - Belastingwijzer 2013 en bijvoorbeeld in 4.5 van de onderstaande link met als laatste update december 2012 is dan niet meer van toepassing c.q. verouderd. (zoals ook de datum 1 april / 1 september in deze link en hetgeen onder 4.6 is vermeld voor de zorgtoeslag 2014)quote:Op maandag 1 april 2013 00:46 schreef Light het volgende:
[..]
Zorgtoestag gaat wel automatisch door.
[..]
Bron
quote:Als u gebruikmaakt van het recht om zorgtoeslag met terugwerkende kracht aan te vragen moet u overigens rekening houden met een aanvullende regeling. Uw zorgtoeslag komt dan namelijk niet langer in aanmerking voor automatische verlenging zoals die is beschreven onder punt 3. Dat betekent dat u voor het volgende jaar opnieuw zorgtoeslag zult moeten aanvragen.
http://plazilla.com/zorgt(...)oogte-en-voorwaarden
Kan nog wel. Als je de aanslag krijgt wel even controleren of ze de meest recente aangifte hebben gebruikt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:41 schreef elby1988 het volgende:
Korte vraag, sorry voor de kick
Recent aangifte gedaan. Ben echter iets vergeten af te trekken, kan ik mijn aangifte gewoon opnieuw invullen en versturen?
Super!quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kan nog wel. Als je de aanslag krijgt wel even controleren of ze de meest recente aangifte hebben gebruikt.
Ja.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:56 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Super!
Edit: Resteert mij nog een andere vraag. Stel, mijn persoonlijke aftrekposten zijn zo hoog dat ik ze niet kan benutten, dat kan ik ze toch meenemen naar vorig jaar? Heb het een en ander opgezocht, oa: http://financieel.infonu.(...)ting-verrekenen.html
Echter is mij nog niet geheel duidelijk hoe dat in zijn werk gaat. Moet je dat bedrag gewoon onthouden en volgend jaar invullen bij restant persoonsgebonden aftrek vorige jaren?
Bij een inkomen van 6000 en een aftrekpost van 1500 bedraagt het belastbaar bedrag 4500.quote:Voorbeeld: stel: Inkomen is 6000, je betaalt dus geen loonheffng maa hebt wel aftrekposten tot 1500 euro. Mag je deze 1500 euro meenemen, of geldt dat alleen als je meer dan 6000 euro aftrekposten zou hebben, en je verzamelinkomen negatief zou zijn? En zou het dan zo zijn dat je je negatieve verzamelinkomen bij inkomen mag zetten in 2013?..
Graag gedaan.quote:Dank alvast!
Duidelijk. Dus mijn aftrek is eigenlijk zinloos als ik 6000 euro verzamelinkomen heb met 1000 aftrek. Jammer, maar helaas! weer wat geleerd, net zoals dat middelen wat ik zeker nog ga onthouden voor komende jaren..quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Bij een inkomen van 6000 en een aftrekpost van 1500 bedraagt het belastbaar bedrag 4500.
Als je aftrekpost hoger is dan je inkomen, heb je een restant persoongebonden aftrek. Die wordt ook op de aanslag vermeld. In dit geval is je verzamelinkomen niet negatief maar nul.
[..]
Graag gedaan.
Inderdaad. Zolang er nog een inkomen is, zal de aftrekpost daar mee worden verrekend.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:33 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus mijn aftrek is eigenlijk zinloos als ik 6000 euro verzamelinkomen heb met 1000 aftrek. Jammer, maar helaas! weer wat geleerd, net zoals dat middelen wat ik zeker nog ga onthouden voor komende jaren..
Kijk eens in de eerste post van dit topic.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:17 schreef mr-green het volgende:
Weet iemand rond welke maand het geld dit jaar wordt betaalt?
wanneer je alles gewoon voor april hebt ingevoerd
ZIE - MIJN - SIGNATUREquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:17 schreef mr-green het volgende:
Weet iemand rond welke maand het geld dit jaar wordt betaalt?
wanneer je alles gewoon voor april hebt ingevoerd
3 weken geleden opnieuw ingevuld en opgestuurt en ik zie zojuist dat er 195 euro is bijgeschreven. Een zeer welkome meevaller. Bedankt BDquote:Op maandag 11 maart 2013 22:08 schreef Zinedinho het volgende:
Weet iemand of het nog mogelijk is om een aangifte van 2 jaar geleden (2011) in te vullen, terwijl ik die vorig jaar al heb ingevuld? Ik ben er eigenlijk pas dit jaar echt achter gekomen dat er bepaalde kosten( zorg en reis) afgetrokken kunnen worden van je belasting waardoor het bedrag die ik terugkrijg een stukje hoger word. Alleen heb ik vorig jaar al een bedrag ontvangen, maar wanneer ik alle gegevens opnieuw invoer met de aftrekposten krijg ik nu zo'n 200 euro meer terug dan ik daadwerkelijk heb gekregen. (Zojuist bekeken in mijn rabobankieren)
Ik heb in 2011 voor 400 euro aan tandartskosten gemaakt die niet onder mijn verzekering vielen en ik mocht ook nog reiskosten naar het werk aftrekken. Doet de belastingdienst aan herberekeningen of is het een kwestie van te laat, pech gehad?![]()
Ik bedacht me dit net opeens en 200 euro is toch veel geld voor een arme student...![]()
Het kan nooit kwaad om het prgramma even in te vullen. Als je 1 inkomen hebt en verder geen bijzonderheden kom je normaal gesproken op nul uit. Echter, soms wl het zo zijn dat er toch teveel loonheffing is ingehouden. Ik had ook niks bijzonders. Toch 65 Euro terug.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:33 schreef Modus het volgende:
Al een tijd geen aangifte meer gedaan. Afgelopen jaar gewoon het hele jaar fulltime gewerkt, ik heb geen koophuis, geen leaseauto of iets. Lopende schulden nog een restantje van een persoonlijke lening en stufischuld bij DUO.
Dan is de kans op teruggave vrij minimaal toch, of is dat zo niet zo zwartwit te zeggen?
Maar je hebt wel kans dat je dan in aanmerking komt voor Tegemoetkoming Buitengewone Uitgaven als het om ziektekosten gaat. Dus dan kun je het beter wel aanpassen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:33 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus mijn aftrek is eigenlijk zinloos als ik 6000 euro verzamelinkomen heb met 1000 aftrek. Jammer, maar helaas! weer wat geleerd, net zoals dat middelen wat ik zeker nog ga onthouden voor komende jaren..
Helaas ben ik nog een gezonde spruit van 24, dus heb geen ziektekosten gehad, alleen wat tandarts maar dat zal wel weer niet meetellen... ;-)quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar je hebt wel kans dat je dan in aanmerking komt voor Tegemoetkoming Buitengewone Uitgaven als het om ziektekosten gaat. Dus dan kun je het beter wel aanpassen.
Kan je die nog invullen bij bijzondere ziektekosten dan? Dacht dat dat eruit was.. Ik kan mijn tandartskosten die niet vergoed worden gewoon invullen bij geneeskundige danwel heelkundige hulp?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, en tandartskosten zijn ook ziektekosten.
Je moet de ontvangen stufi over kalenderjaar 2013 meenemen. Dus deels (eventueel)stufi over studiejaar 2012/2013 en deels over 2013/2014quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:31 schreef Piger het volgende:
Iedereen heeft netjes zijn aangifte gedaan, dus het is nu lekker rustig.
Voor de aangifte van 2013 heb ik wel al een vraagje:
Ik wil mijn verzamelinkomen drastisch omlaag brengen om zo nog mooi huurtoeslag (en wat meer zorgtoeslag) binnen te krijgen.
Lijfrente-aftrek is een mogelijkheid maar levert me vrij weinig op.
Nu zit ik te kijken naar aftrek van studiekosten. Ik wil de studiekosten van mijn vriendin aftrekken om zo ons verzamelinkomen te verlagen.
Als zij een deel van het jaar studiefinanciering ontvangt, moet ik deze dan meenemen in de berekening of hoef ik alleen studiefinanciering mee te namen die betrekking heeft op het studiejaar 2013/2014?
Ik heb nog geen aangifte gedaan, hoor. Dus rustig is het allerminst.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:31 schreef Piger het volgende:
Iedereen heeft netjes zijn aangifte gedaan, dus het is nu lekker rustig.
Ten eerste: is je vriendin je fiscaal partner?quote:Voor de aangifte van 2013 heb ik wel al een vraagje:
Ik wil mijn verzamelinkomen drastisch omlaag brengen om zo nog mooi huurtoeslag (en wat meer zorgtoeslag) binnen te krijgen.
Lijfrente-aftrek is een mogelijkheid maar levert me vrij weinig op.
Nu zit ik te kijken naar aftrek van studiekosten. Ik wil de studiekosten van mijn vriendin aftrekken om zo ons verzamelinkomen te verlagen.
Als zij een deel van het jaar studiefinanciering ontvangt, moet ik deze dan meenemen in de berekening of hoef ik alleen studiefinanciering mee te namen die betrekking heeft op het studiejaar 2013/2014?
1. Jaquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb nog geen aangifte gedaan, hoor. Dus rustig is het allerminst.
[..]
Ten eerste: is je vriendin je fiscaal partner?
Zo ja,...
Ten tweede: met stufi zul je (gedeeltelijk) gebruik moeten maken van de normbedragen.
je moet het per kalenderjaar bekijken, niet per studiejaar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:09 schreef Piger het volgende:
[..]
1. Ja
2. De normbedragenregeling geldt alleen voor studiejaar 2012/2013 terwijl ik de studiekosten van 2013/2014 wilt aftrekken. Dat maakt het juist zo ingewikkeld. Op het studiejaar 2012/2013 is sowieso geen recht op aftrek, vanwege de normbedragen. Voor 2013/2014 zou dat is dus misschien anders zijn vanwege de nieuwe methodiek.
Hoe moet je namelijk de ontvangen studiefinanciering verdelen over de 2 verschillende methoden?
ja dat wordt gezegd. Maar er wordt ook gezegd dat er twee verschillende regelingen gelden voor het aftrekken van studiekosten. Voor het nieuwe studiejaar dus een nieuwe regeling.quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
je moet het per kalenderjaar bekijken, niet per studiejaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |