klopt het voelt als een zwoele zomerse avond,leuk topic titel trouwensquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
het is idd nog absurd zacht buiten nu.
het lijkt zwoel omdat het zo lang koud is geweest. Maar ik zit gewoon met een trui aanquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:10 schreef Wessell het volgende:
[..]
klopt het voelt als een zwoele zomerse avond,leuk topic titel trouwens
that's the spiritquote:
Met 12 graden loop ik al wel zonder jas buiten, en ook iets dunners dan een trui.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
het lijkt zwoel omdat het zo lang koud is geweest. Maar ik zit gewoon met een trui aan
ik ook hoor! maar als je op de fiets zit heb je het al snel warmerquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
het lijkt zwoel omdat het zo lang koud is geweest. Maar ik zit gewoon met een trui aan
ja, op de fiets had ik mn jas ook uit vandaagquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:16 schreef Wessell het volgende:
[..]
ik ook hoor! maar als je op de fiets zit heb je het al snel warmer
Vandaag ook al als een gek lopen niezen inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:34 schreef TommyGun het volgende:
Fijn die lente, jammer van de;
1) hooikoorts
2) insecten![]()
![]()
Insecten gaan eraan in het weekend!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:34 schreef TommyGun het volgende:
1) hooikoorts
2) insecten![]()
![]()
Inderdaad, de hele druilerige lange winter verheug je je op de zomer en als het dan zo ver is nies je je uit elkaar.:')quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:34 schreef TommyGun het volgende:
1) hooikoorts
2) insecten![]()
![]()
Ja he?quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:48 schreef tralalala het volgende:
[..]
Insecten gaan eraan in het weekend!
We maken nu net echt gewoon een mug dood!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja he?Dat is toch het lichtpuntje van die hele koude ellende die vlgde week terug komt toch? Toch?
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 06-03-2013 om 22:58:17Middagtemperatuur a.s maandag rond 0 graden. Bovendien stevige noordoostenwind, gevoelstemperatuur dik onder nul ;-( Brrr reageer retweet
JHAAAAAAAAAAAAAAA Winterquote:
Wat is er goed aan?quote:
Nou, nou zuurpruim. Ik zal er voor jou de volgende keer er bij zetten dat het met een sarcastische ondertoon wasquote:Op woensdag 6 maart 2013 23:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Leuk van die selectieve kaartjes posten ja.
Kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand na een dag als vandaag graag wil dat het koud en winderig word. Lagere temperaturen met een koude oostelijke(dus vervuilde) lucht. Ja, ziet er verdomd goed uit. Als je een kluizenaar bent.
Ik bedoel het niet eens zuur, snap wel dat iemand een voorkeur voor kou en de winter kan hebben maar wat nu komen gaat is gewoon oerhollands schijtweer, vieze ranzige kou. Aangezien ik een oerhollander ben klaag ik erover. :pquote:Op woensdag 6 maart 2013 23:45 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nou, nou zuurpruim. Ik zal er voor jou de volgende keer er bij zetten dat het met een sarcastische ondertoon was
het is een verslaving. Ik doe het ook een kan het niet latenquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:29 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga stoppen met het volgen van de langetermijnverwachting, kan het alleen maar meevallen! Vanaf nu kijk ik 's avonds wel wat voor weer het morgen wordt.
11 graden dus, prima.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:20 schreef Wessell het volgende:
Deze is ook nog leuk van een aantal weken terug
[ afbeelding ]
quote:
Yep 5 weken lang -10quote:
Maar van maandag op dinsdag wordt het in een groot deel van het land wel -8 °C.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Op 1500 meter hoogte hè, geen grondtemperatuur.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:48 schreef tralalala het volgende:
[..]
Insecten gaan eraan in het weekend!
Fabel idd. In Siberie etc stikt het van de muggen en ander ongedierte als het warmer wordt. En daar is het een maand of 5 onder de -30quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:10 schreef alors het volgende:
[..]Nee man, 99% is nog niet uitgekomen en gaat echt niet dood van een nachtje vorst.
Tikkeltje overdrijven mag wel hé.. Is tenslotte al die maanden gebeurd dus begin maart kan er ook nog wel bijquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:54 schreef Fredo55 het volgende:
Oh, het vriest nog geen eens en het E-woord is weer gevallen.
Dat is het hele punt: nu zal er natuurlijk geen E-tocht komen, maar met deze geprojecteerde omstandigheden van volgende week en dan 2 maanden eerder, was het echt enorm koud geweestquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:54 schreef Fredo55 het volgende:
Oh, het vriest nog geen eens en het E-woord is weer gevallen.
Wel grappig die 3 leine groene puntjesquote:
Voelt idd lekkerder aan buiten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:23 schreef Klonk het volgende:
Is het vreemd dat ik vandaag de lekkerste dag van de week tot nu toe vind? Waait minder dan gisteren en eergisteren voor mijn gevoel.
Dan hoef ik me dus niet te haasten met mijn zwembandjes.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Strenge vorst volgende week, met -10. En mijn garage stuurde al opgewekte mailtjes rond dat het nu wel de hoogste tijd werd om de winterbanden te gaan omwisselen met zomerbanden. En dat kon speciaal nu want aanbieding zus en zo.
Nou, ik houd ze er nog maar ff onder....
Ik heb juist het idee dat het hier meer waait dan de afgelopen dagen waardoor het kouder voelt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:23 schreef Klonk het volgende:
Is het vreemd dat ik vandaag de lekkerste dag van de week tot nu toe vind? Waait minder dan gisteren en eergisteren voor mijn gevoel.
ligt denk ik vandaag ook aan waar je precies zat in Nederlandquote:Op donderdag 7 maart 2013 16:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het hier meer waait dan de afgelopen dagen waardoor het kouder voelt.
Het is in ieder geval wel uitzonderlijk, als het temperatuurverloop zo gaat zijn. Een ijsdag half maart komt vrijwel nooit voor.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Het valt toch wel mee volgende week? Ik zie in de voorspellingen maandag en dinsdag op nul graden staan overdag (in het zuiden) en dan gaat het al weer omhoog.
Iedereen doet net of het ineens Siberische temperaturen worden....
Hier gaan morgen de winterbanden eraf en het lichtmetaal er weer onder.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Strenge vorst volgende week, met -10. En mijn garage stuurde al opgewekte mailtjes rond dat het nu wel de hoogste tijd werd om de winterbanden te gaan omwisselen met zomerbanden. En dat kon speciaal nu want aanbieding zus en zo.
Nou, ik houd ze er nog maar ff onder....
Jij maakt me ongelukkigquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef tribalwars het volgende:
het is zondag , maandag,dinsdag,woensdag , de temperatuur ligt rond het vriespunt. en in de nacht matig of streng vorst. donderdag vrijdag zaterdag ligt de temperatuur tussen de 0 tm 5 a 6 graden. en in de nacht licht of matig vorst. om kort te zijn het wordt gewoon een ijskoude week. maar heb geduld mensen na ijsheilig ben je voor goed van de kou verlost. het kan nog tot ijsheilig sneeuwen en vriezen.
Ja, dat is vreemd. Dinsdag was bekant een tropische winterdag.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:23 schreef Klonk het volgende:
Het lukt tot nu toe aardig. Ik kom wel af en toe kijken in dit topic natuurlijk.quote:Op donderdag 7 maart 2013 05:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
het is een verslaving. Ik doe het ook een kan het niet laten
quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Na 15 maart wil ik zon en een graad of 20.![]()
Dan ben ik namelijk een week vrij.![]()
Het gebeurt wel eens dat het na de 15e nog vriest. maar dat ligt dan niet aan Sophia van Romequote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef tribalwars het volgende:
het is zondag , maandag,dinsdag,woensdag , de temperatuur ligt rond het vriespunt. en in de nacht matig of streng vorst. donderdag vrijdag zaterdag ligt de temperatuur tussen de 0 tm 5 a 6 graden. en in de nacht licht of matig vorst. om kort te zijn het wordt gewoon een ijskoude week. maar heb geduld mensen na ijsheilig ben je voor goed van de kou verlost. het kan nog tot ijsheilig sneeuwen en vriezen.
Een tropische winterdag.. Die moet ik onthoudenquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat is vreemd. Dinsdag was bekant een tropische winterdag.
Nu snap ik het niet meer, het ging toch weer kouder wordenquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:24 schreef Dven het volgende:
Vanaf morgen tot en met dinsdag temperaturen tussen de 16 en 22 graden. Het gaat gestaag omhoog
Die kerel woont niet in NL.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:11 schreef Paul het volgende:
[..]
Nu snap ik het niet meer, het ging toch weer kouder worden
Wat een flauwekul, ik kom al sinds jaar en dag in dit topic en opeens zou ik persona non grata moeten zijn omdat personen die af en toe eens op dit topic reageren in de war rakenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zou in een apart topic moeten misschien..
Regen overgaand in sneeuwquote:
Maak je niet druk, je hebt hier gewoon welkom en laten die andere mensen maar lekker zeikenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, ik kom al sinds jaar en dag in dit topic en opeens zou ik persona non grata moeten zijn omdat personen die af en toe eens op dit topic reageren in de war raken
ben jij een newbie hier ofzo?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zou in een apart topic moeten misschien..
Je bent hier welkom van mij.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, ik kom al sinds jaar en dag in dit topic en opeens zou ik persona non grata moeten zijn omdat personen die af en toe eens op dit topic reageren in de war raken
Is alleen in de winter zo. Tussen april en november is het over het algemeen korte broeken en t-shirtweer en in de winter heeft het zijn charmes wel als er af en toe een warme dag tussenzitquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:09 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Je bent hier welkom van mij.Is het trouwens niet gigantisch lastig qua kleding enzo met die temperatuurschommelingen bij jou steeds?
Ook dat jaquote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:34 schreef marcel-o het volgende:
Ach.. je bent toch fictief.
Mensen die niet lezen
Wat een liefde van mijn medeweerfanatanquote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Regen overgaand in sneeuwdat wordt een hoop plezier voor de kids
[..]
Maak je niet druk, je hebt hier gewoon welkom en laten die andere mensen maar lekker zeiken
Wij als vaste mensen weten gelukkig wel beter
Hehe ok. Ik heb de afgelopen week echt 3 verschillende diktes jassen en shirts paraat. Denk dat er veul mensen ziek gaan worden na het weekend.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Is alleen in de winter zo. Tussen april en november is het over het algemeen korte broeken en t-shirtweer en in de winter heeft het zijn charmes wel als er af en toe een warme dag tussenzit
Zal wel meevallen, lichaam kan temperaturen die snel dalen prima opvangen. Ziek worden bij winterse temperaturen ligt juist vooral aan het gebrek aan frisse lucht omdat mensen het liefst alles potdicht houden. En het afweersysteem baat natuurlijk ook niet bij depressieve wintergedachtesquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hehe ok. Ik heb de afgelopen week echt 3 verschillende diktes jassen en shirts paraat. Denk dat er veul mensen ziek gaan worden na het weekend.
Ik sta soms hele dagen buiten, en zou volgens sommige mensen strontziek moeten worden, als ik in een te dunne jas naar buiten ga, maar heb nergens last van.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, lichaam kan temperaturen die snel dalen prima opvangen. Ziek worden bij winterse temperaturen ligt juist vooral aan het gebrek aan frisse lucht omdat mensen het liefst alles potdicht houden. En het afweersysteem baat natuurlijk ook niet bij depressieve wintergedachtes
Het zou misschien handig zijn dat je het duidelijk vermeldt in je profiel, zodat als je in dit topic reageert je wel meteen kunt zien dat jij in Bulgarije woont.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooral als er bijna 40 graden verschil in de minima van komende week en de maxima van vorige week.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:23 schreef minthy het volgende:
Wat een gezever, ik vind die verwarring op z'n tijd wel geestig!
Een gewaarschuwd mens.....quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
KNMI waarschuwt voor sneeuw en ijzel_!! godver
twitter:Jantje_ twitterde op vrijdag 08-03-2013 om 10:12:35Het noordoostelijk deel van het land mogelijk 5 ijsdagen! reageer retweet
ja godver en ook nog sneeuw hier zekerquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:14 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Jantje_ twitterde op vrijdag 08-03-2013 om 10:12:35Het noordoostelijk deel van het land mogelijk 5 ijsdagen! reageer retweet
Dven wannabeequote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hier in Limburg vandaag lekker weer, zonnetje en een graad of 16.
Wat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:29 schreef NaturalScience het volgende:
Woensdag avond! .....
[ afbeelding ]
Ik zweet me kapotquote:
idd net nog ff buiten gezeten met wat collega's, uit de wind is het erg lekkerquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hier in Limburg vandaag lekker weer, zonnetje en een graad of 16.
Precies. Hier op kantoor is het ook verschrikkelijk. Zelfs nu het buiten 18 graden is blazen de airco's nog warme lucht. In de winter zat iedereen hier met kacheltjes naast zich terwijl alles potdicht was. En het maar gek vinden dat iedereen ziek wordtquote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:22 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik sta soms hele dagen buiten, en zou volgens sommige mensen strontziek moeten worden, als ik in een te dunne jas naar buiten ga, maar heb nergens last van.
laatste (als in datum) ijsdag ooit was op 12 maart 1947..quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:19 schreef Van_Poppel het volgende:
IJsdagen in midden maartDat komt volgens mij ook niet zo vaak voor...
Alsof mensen eerst op mijn profiel kijken voor ze reageren op mij?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het zou misschien handig zijn dat je het duidelijk vermeldt in je profiel, zodat als je in dit topic reageert je wel meteen kunt zien dat jij in Bulgarije woont.
Ok, dat record moet dus kunnen worden geëvenaard.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:38 schreef Dven het volgende:
[..]
laatste (als in datum) ijsdag ooit was op 12 maart 1947..
Nu te hopen voor Nederland dat de rest van het jaar ook verloopt als in 1947. Werd namelijk de heetste zomer van de eeuwquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ok, dat record moet dus kunnen worden geëvenaard.
Gaat denk ik niet lukken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ok, dat record moet dus kunnen worden geëvenaard.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu te hopen voor Nederland dat de rest van het jaar ook verloopt als in 1947. Werd namelijk de heetste zomer van de eeuw
http://www.weer.nl/wereld(...)7068/leeuwarden.htmlquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gaat denk ik niet lukken.
11 Maart zal de laatste ijsdag hier zijn.
Dat is Leeuwarden, officiële ijsdagen worden gemeten op De Biltquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
http://www.weer.nl/wereld(...)7068/leeuwarden.html
Het zal erom spannen.
Leeuwardenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is Leeuwarden, officiële ijsdagen worden gemeten op De Bilt
IDD.. Officieel (wil het in de boeken komen) moet het landelijk zijn...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is Leeuwarden, officiële ijsdagen worden gemeten op De Bilt
Wat is regionaal de laatste ijsdag? Ben ik wel benieuwd naar maar kan het in de vluggigheid nergens vinden..quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
IDD.. Officieel (wil het in de boeken komen) moet het landelijk zijn...
Regionale recorden zij er meer dan een landelijk record.
Van welke regioquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is regionaal de laatste ijsdag? Ben ik wel benieuwd naar maar kan het in de vluggigheid nergens vinden..
Je kunt het als onderschrift zetten, zodat het meteen zichtbaar is.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Alsof mensen eerst op mijn profiel kijken voor ze reageren op mij?
Daarbij, moeten ze gewoon vaker in het topic komen. Dan weten ze precies wie waar woont
Gewoon de algeheel laatste ijsdag waar dan ook in Nederlandquote:
In mijn onderschrift staat al dat het een fictief profiel is en ik derhalve sowieso nimmer serieus genomen moet wordenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt het als onderschrift zetten, zodat het meteen zichtbaar is.
En verder moet je het zelf weten hoor, het was maar een tip.
Kan ik me nog herinneren dat het eens ergens in Limburg onder de -20 was en ergens in het noordwesten ruim boven nul. De kaartjes met temperaturen zagen er fantastisch uit. per 10 kilometer leek de temperatuur een graad te dalenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:06 schreef -CRASH- het volgende:
Min 23: Nederland beleefde de koudste nacht in 27 jaar
De temperatuur in het binnenland daalde vannacht op sommige plekken
naar bijna 23 graden onder nul. In een groot deel van Nederland
was sprake van zeer strenge vorst (kouder dan min 15 graden).
Daarmee beleefde Nederland de koudste nacht in 27 jaar.
Marknesse in de Noordoostpolder spandde de kroon met een temperatuur van -22,8 graden, zo meldde weeronline vanochtend. 'Bizarre temperaturen', aldus de woordvoerder.
Ter vergelijking: de gemiddelde diepvries in Nederland bereikt als hij aanstaat een temperatuur van 18 graden onder nul.
Het Nederlandse kouderecord staat nog steeds op - 27,4 graden, gemeten op 27 januari 1942 in Winterswijk. De temperaturen in Nederland worden gemeten sinds1901. Het is sinds 1956 niet meer zo koud geweest in februari in Nederland.
In het Waddengebied en in Zeeland is de temperatuur zaterdag met -10 graden het hoogst.
Aanvankelijk werden de laagste temperaturen gemeten in het Gelderse Herwijnen ( -20,3), Berkhout (nabij Hoorn aan het IJsselmeer) en Eelde (Drenthe). De thermometer gaf in die plaatsen tussen 3 en 4 uur vannacht een waarde aan tussen 19 en 20 graden onder nul.
Uitzonderlijk
Een temperatuur onder de 20 graden onder nul is in Nederland weliswaar uitzonderlijk, maar kwam deze eeuw al meerdere malen voor: nog op 6 januari 2009 werd in het Limburgse Ell een temperatuur van 20,8 graden onder nul gemeten en op 4 maart 2005 bereikte het kwik in Marknesse een dieptepunt van -20,7 graden.
Ja, ja, begin maar weer over wat anders.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
In mijn onderschrift staat al dat het een fictief profiel is en ik derhalve sowieso nimmer serieus genomen moet worden
En De Bilt want zo ongeveer het middelpunt van Nederlandquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:01 schreef GekkePoes het volgende:
Ze meten De Bilt omdat het nauwkeuriger is om op altijd 1 plek te meten, dacht ik zo.
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan ik me nog herinneren dat het eens ergens in Limburg onder de -20 was en ergens in het noordwesten ruim boven nul. De kaartjes met temperaturen zagen er fantastisch uit. per 10 kilometer leek de temperatuur een graad te dalen
Zou hem heel goed kunnen zijn ja. Heb zelf iedere tien minuten een printscreen gemaakt om het daarna in een loop te zetten. Heerlijk hoe je die kou het land in ziet stromenquote:
Behoorlijkquote:
De jojowinter, met staks al 4 toppen en 4 dalen in 2013.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Laat die rotzooi maar lekker in het noorden blijven
Ik nomineer deze winter voor de "twijfelwinter award"
Ik heb dat beestje in 2003 regelmatig gezien in de tuin van mijn ouders.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
Hier begint de lente los te barsten. Overal mierenlegers, de eerste schorpioen gezien en ook dit wonder der natuur
[ afbeelding ]
De kolibrievlinderZou ook in NL moeten wonen maar daar echt nog nooit gezien?
Wat een gruwelijk vet diertjequote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
Hier begint de lente los te barsten. Overal mierenlegers, de eerste schorpioen gezien en ook dit wonder der natuur
[ afbeelding ]
Je moet veel geluk hebben om ze hier te zien, vorig jaar zag ik er toevallig één.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vermoedde ik al ja. Hier zie ik ze bijna dagelijks (in de zomer dan)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je moet veel geluk hebben om ze hier te zien, vorig jaar zag ik er toevallig één.
Ik ook niet, al schijnen ze in LImburg zo nu en dan gespot te worden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Jaar of 4/5 geleden in Zeeland, prachtig beestjequote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
vaak is dat in slecht teken. maar ik denk dat het gegeven moment wel lente wordt. de dagen lengen de zon wordt krachtiger het water wordt warmer.dus het is gewoon een kwestie van tijd voor het lente is.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:33 schreef Gwywen het volgende:
Wat een raar weer hè. Vanmiddag tot het avondeten heerlijk in de tuin gewerkt voor de vijfde dag op rij, als ik dan zie dat 't in Groningen zo koud was!?
Toch zag ik weer kraanvogels naar 't noorden vliegen, zou het dan toch meevallen met de komende kou?
Zo, wat een statement! Jij durftquote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:38 schreef tribalwars het volgende:
[..]
vaak is dat in slecht teken. maar ik denk dat het gegeven moment wel lente wordt. de dagen lengen de zon wordt krachtiger het water wordt warmer.dus het is gewoon een kwestie van tijd voor het lente is.
anders is het niet goedquote:
Hee ja..dat is lekker..ik wens je een nattekat toe..quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:21 schreef Nattekat het volgende:
De kou in het noorden blijft daar, gelukkig
Ik heb ze in de tuin, ergens eind augustusquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg hier net natte sneeuw op mijn dakquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:08 schreef Klonk het volgende:
Als ik zeg dat ik net in de korte broek heb gefietst dan denk ik mensen uit het noorden me aankijken alsof ik gek ben geworden. ..
woon je in het noorden?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:19 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik kreeg hier net natte sneeuw op mijn dak
ik woon in het zuiden hier was het in de middag nog 14 graden. nu is het 9 graden. nog geen teken van kou gehad. is hier al aardig lente aan het worden.quote:
Het lagedruk gebied mag van mij richting het noordoosten blijven hangen, zo komt de warmte ook een beetje omhoog.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik woon in het zuiden hier was het in de middag nog 14 graden. nu is het 9 graden. nog geen teken van kou gehad. is hier al aardig lente aan het worden.
die warmte komt vanzelf wel. laat het nog maar even koud blijven. hoef nog geen 20 a 25 graden in maart.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:28 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het lagedruk gebied mag van mij richting het noordoosten blijven hangen, zo komt de warmte ook een beetje omhoog.
Die zie ik ieder jaar op de kamperfoeliequote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Perfect storm?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:32 schreef Nattekat het volgende:
Koufront trekt op dit moment over midden-Nederland, het gaat echt gebeuren
Wow!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:43 schreef knep het volgende:
[..]
Die zie ik ieder jaar op de kamperfoelie.
Prachtig beestje.
Vandaag veel vlinders en hagedissen gezien tijdens mijn wandeling in een zonovergoten Ahrdal in de Duitse Eifel, heerlijk in korte broek en t-shirt.
Nee, op 1 maart.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef tribalwars het volgende:
het is pas officeel lente op 21 maart.
Het wel en wee van het weer. Vanmiddag was het 14 graden, nu nog 9 en over een x-aantal dagen BAM! -15quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik woon in het zuiden hier was het in de middag nog 14 graden. nu is het 9 graden. nog geen teken van kou gehad. is hier al aardig lente aan het worden.
op noodweerbenelux.be spreken ze met deze kaart erbij over 30 tot 45cm voor de 12e en 13e, is dit geloofwaardig? Zit zelf in midden Limburgquote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Hier houdt het met een graad of 3 wel op...zo lekker de korte broek an en een potje ballen
[ afbeelding ]
Dinsdag is iets om in de gaten te houden inderdaad.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:23 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
op noodweerbenelux.be spreken ze met deze kaart erbij over 30 tot 45cm voor de 12e en 13e, is dit geloofwaardig? Zit zelf in midden Limburg
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:42 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dinsdag is iets om in de gaten te houden inderdaad.
Gadverquote:Op zaterdag 9 maart 2013 11:20 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dit met enkele graden onder nul.
s'Nachts strenge vorst in het zuiden:
[ afbeelding ]
Precies, die hebben zaterdag weer 13C gradenquote:
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 11:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Precies, die hebben zaterdag weer 13C graden
Keep the spirit high m8te!quote:
Vandaar dat er ook wel gezegd word: Maart roert zijn staart. Dat negatieve denken hier de hele tijd. Wees blij dat je die 2 mooie dagen al gehad hebt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 12:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nou, wel geteld 2 dagen prachtig lenteweer en daarna was het weer mis.
Het waait, het regent en de lucht is net als de rest van de winter ontzettend grauw en grijs.
Is zo maaarrrr, als je al twee mooie dagen hebt gehad en nu weer terug wordt gebracht naar normale temperaturen is het wel extra zwaar.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 12:27 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vandaar dat er ook wel gezegd word: Maart roert zijn staart. Dat negatieve denken hier de hele tijd. Wees blij dat je die 2 mooie dagen al gehad hebt.
Deze temperaturen zijn net zo normaal als 15 graden. Hoewel met een gemiddelde dagtemperatuur van 10 graden mij 15 graden normaler lijkt dan 1 graad of onder het vriespunt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is zo maaarrrr, als je al twee mooie dagen hebt gehad en nu weer terug wordt gebracht naar normale temperaturen is het wel extra zwaar.
Ik had die mooie dagen dan liever op het eind van de maand gehad, en dat het dan in ieder geval daarna niet meer zo koud wordt als nu (brrrr).
Nou, begin maart in Limburg 18 graden... Vind ik toch extreem en heb ik niet eerder meegemaakt. Was er ook niet een record gebroken?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:13 schreef alors het volgende:
[..]
Deze temperaturen zijn net zo normaal als 15 graden. Hoewel met een gemiddelde dagtemperatuur van 10 graden mij 15 graden normaler lijkt dan 1 graad of onder het vriespunt.
Het is wel eens 20 graden geweest in februari in Limburg. Niets bijzonders aan temperaturen van 15-20 graden in februari en maart.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, begin maart in Limburg 18 graden... Vind ik toch extreem en heb ik niet eerder meegemaakt. Was er ook niet een record gebroken?
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-5-maart-ooit.htmlquote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:30 schreef alors het volgende:
[..]
Het is wel eens 20 graden geweest in februari in Limburg. Niets bijzonders aan temperaturen van 15-20 graden in februari en maart.
Wat een ultiem kutweer vandaag trouwens, 2 graden, smerige motregen en een striemende oostenwind
Zegt niet zoveel, het is gewoon toeval dat het die dag nooit zo warm is geweest, veel dagen voor 5 maart hebben ooit wel een hogere maximumtemperatuur gekend.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-5-maart-ooit.html
Precies, dagrecords zijn een beetje zinloos. Leuk voor de lijstjes, meer niet. De laatste ijsdag (van het seizoen) vind ik dan weer wel interessant.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:27 schreef alors het volgende:
[..]
Zegt niet zoveel, het is gewoon toeval dat het die dag nooit zo warm is geweest, veel dagen voor 5 maart hebben ooit wel een hogere maximumtemperatuur gekend.
1 maart al lente, vind ik een stuk positieverquote:Op zaterdag 9 maart 2013 08:12 schreef Ajaxfan het volgende:
Ja dat is het wanneer je naar het meteorologische begin kijkt Lemans. Astronomisch 21e en het is maar net hoe positief je het wil bekijken.
Wanneer gaat dat sneeuw eindelijk vallen? De temperaturen veranderen niet en de ondergrond is ondertussen zo nat dat het wel behoorlijk moet gaan sneeuwen wil daar een noemswaardig laagje op komen...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En dan te bedenken dat die faalberen van RWS preventief aan het strooien waren gisteravond. Alles weer weggespoeld, zodat de sneeuw op een zoutvrije weg kan vallen
Dat gaat het ook, extreem veel zelfs wellicht.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:02 schreef Digi_Djeff het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat sneeuw eindelijk vallen? De temperaturen veranderen niet en de ondergrond is ondertussen zo nat dat het wel behoorlijk moet gaan sneeuwen wil daar een noemswaardig laagje op komen...
Het gaat alleen maar vallen, blijft niet liggen. Althans niet in het midden van het land.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:02 schreef Digi_Djeff het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat sneeuw eindelijk vallen? De temperaturen veranderen niet en de ondergrond is ondertussen zo nat dat het wel behoorlijk moet gaan sneeuwen wil daar een noemswaardig laagje op komen...
hangt er vanaf hoeveel er in korte tijd valt. Lijkt vooralsnog niet echt een sneeuwdek te worden daar idd.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het gaat alleen maar vallen, blijft niet liggen. Althans niet in het midden van het land.
Griep krijg je van een virus, niet van het weerquote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:28 schreef TheRipper het volgende:
jakkes, na de hele dag al regen hier in NO Friesland, nu weer sneeuw.
Het blijft al een beetje liggen.
Als je nog geen griep had, krijg je het wel op deze manier
het lijkt wel of er regen valt voor een hele maandquote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt het godverredomme nog eens een keer droog vandaag????? Sjesus!!!
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt Gaat het godverredomme nog eens een keer droog sneeuwen vandaag????? Sjesus!!!
Werkt prima hier hoor.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die werkt niet meer in Chrome. Hij flipt vanwege het cookiebeleid-venster.
Ik zie de 'Ik accepteer cookies' pop-up verschijnen, klik op akkoord en de pagina laadt opnieuw, waarna ik weer de 'Ik accepteer cookies' pop-up zie. Dit gaat oneindig door.quote:
Rond 7:00 morgenochtend.quote:Op zondag 10 maart 2013 00:33 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat dat gebied nog een keer weg daar midden boven NL
Hoorde op de radio dat het een record was: 24 uur achter elkaar regen in De Bilt.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:22 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit een record?
het is al de hele ochtend droog te a'dam, vraag me af wanneer die 21,6 gaat vallen dan?quote:Op zondag 10 maart 2013 09:22 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit een record?
In Wijchen nietquote:Op zondag 10 maart 2013 11:32 schreef Crazy-M het volgende:
Gisteren was het vanaf uur of 4 droog. Was nog een lekkere avond in Tilburg. Weet niet of het ook bij de bilt droog was
Ik doelde eigenlijk meer op het aantal uur dat er regen viel, verkeerd plaatje erbij gepost.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is al de hele ochtend droog te a'dam, vraag me af wanneer die 21,6 gaat vallen dan?
24 uur is het maximum, het gaat om 0:00 tot 0:00. Afgezien van de ochtend, weet ik dat het is blijven regenen. Dus 24 uur kan best.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:24 schreef Nattekat het volgende:
De dag met de langdurigste regen is 30 januari 1960 met in De Bilt 23,4 uren neerslag.
Voor mij is het niet duidelijk of de dip ook in de bilt was, als dit niet het geval is dan is het record verbroken met nu ong 25 uur. Anders was het 14 uur + 7 uur.
Ongelooflijk zeg! In 2010 schreef weer.nl er al een artikel over en concludeerde dat het in Nederland extreem ongebruikelijk is om 24 uur regen in één etmaal te meten. In 80 jaar was dat alleen in Den Helder één keer gelukt. Nu dus ook in De Bilt.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
Daardoor is een niet te breken record gevestigd: 24,0 uur neerslag in een etmaal.
Volgens mij kan het regenrecord nog steeds verbroken wordenquote:Op zondag 10 maart 2013 14:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
24 uur is het maximum, het gaat om 0:00 tot 0:00. Afgezien van de ochtend, weet ik dat het is blijven regenen. Dus 24 uur kan best.
Hoe groot is die kansquote:Op zondag 10 maart 2013 15:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgens mij kan het regenrecord nog steeds verbroken worden. 25 uur regen achter elkaar op de dag dat de wintertijd ingaat, kan toch ook
.
quote:Op zondag 10 maart 2013 15:24 schreef Adelante het volgende:
Eindje gewandeld met de hond, maar wat een gure koude wind staat er zeg
koud waarschijnlijkquote:Op zondag 10 maart 2013 17:50 schreef pietkanarie het volgende:
Laat maar, dit is niet het 'hoe voel je je nu' topic!
zo, dat kan je wel stellen jaquote:
haha, nee. Ik zit lekker dicht bij de verwarming. Er stond dat ik boos was omdat ik op internet een half uur bezig geweest was om een genuanceerde te typen, vervolgens liep de pagina vast en... weg verhaal.quote:
ik kan wel zorgen voor een warmere, natte wind.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:28 schreef minthy het volgende:
Wat een smerig koude wind op het moment...
quote:Op zondag 10 maart 2013 19:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
ik kan wel zorgen voor een warmere, natte wind.
Het is dat ik inmiddels weer bij de verwarming zit, anders was de verleiding zeer zeker aanwezigquote:Op zondag 10 maart 2013 19:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
ik kan wel zorgen voor een warmere, natte wind.
Wordt weer lachen deze zomer, wanneer er flinke onweersbuien richting jouw/uw stadje gaan en de angst toeslaat.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:32 schreef minthy het volgende:
[..]
Het is dat ik inmiddels weer bij de verwarming zit, anders was de verleiding zeer zeker aanwezig
Je haat me, hè?quote:Op zondag 10 maart 2013 19:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wordt weer lachen deze zomer, wanneer er flinke onweersbuien richting jouw/uw stadje gaan en de angst toeslaat.
Ik zou niet durven en er bovenal geen reden voor weten, zij het niet dat het leuk is om te plagen.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Je haat me, hè?![]()
En tutoyeren is toegestaan, zo oud voel ik me nog niet
Volgende week toch wel weer 10C graden??quote:Op zondag 10 maart 2013 19:45 schreef alors het volgende:
Die pluim ookna deze vriesweek temperaturen van 4-6 graden gtfo met deze kutmaand man, wat zal het maandgemiddelde worden? 2 graden ofzo?
Ik ben ontzettend plaagbaar ja, dat klopt... Ook met dat feit word ik vaak geplaagdquote:Op zondag 10 maart 2013 19:46 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik zou niet durven en er bovenal geen reden voor weten, zij het niet dat het leuk is om te plagen.
Tutoyeren niet toegestaan aangezien u waarschijnlijk twee keer mijn leeftijd bent.
quote:Op zondag 10 maart 2013 19:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
Volgende week toch wel weer 10C graden??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |