abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:42:28 #176
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124253125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Een veelgehoorde misvatting dat 'democratie' alleen te maken heeft met stemmen en dat democratie werkelijk een dictatuur van de meerderheid is

Westerse democratie houdt in
- actief en passief kiesrecht voor alle meerderjarigen
- bescherming van de minderheden
- respecteren van mensenrechten
- scheiding van kerk en staat
- trias politica

en vast nog een aantal punten die sommigen liever niet horen.
Alleen het hele principe van een grondwet betekend al dat wij geen pure democratie hebben.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:43:20 #177
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_124253157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:29 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft een lesje staatsrecht volgen. Dan weet je waar democratie op gebaseerd is. Vergelijk het eens met andere staats- en regeringsvormen.
Een meerderheid wil een bepaalde stroming, daar kiezen ze voor. Wat is daar niet democratisch aan? Leg jij mij dan eens in Jip en Janneke taal uit wat democratie inhoudt.
Niemand in welke democratie dan ook heeft dezelfde rechten. Democratie is kiezen voor je rechten en plichten, vrijheid van meningsuiting is daar een mooi voorbeeld van. Je beledigd een groep buitenlanders en je krijgt een waarschuwing beledig je het koningshuis wordt je in de cel gemieterd. Waarom wordt de ene belediging/ meningsuiting zwaarder bestraft dan de andere?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:44:30 #178
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_124253193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Een veelgehoorde misvatting dat 'democratie' alleen te maken heeft met stemmen en dat democratie werkelijk een dictatuur van de meerderheid is

Westerse democratie houdt in
- actief en passief kiesrecht voor alle meerderjarigen
- bescherming van de minderheden
- respecteren van mensenrechten
- scheiding van kerk en staat
- trias politica

en vast nog een aantal punten die sommigen liever niet horen.
Dus moeten niet westerse landen onze normen en waarden overnemen? Wie zijn wij dat wij dat kunnen bepalen voor anderen?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:47:48 #179
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_124253321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus moeten niet westerse landen onze normen en waarden overnemen? Wie zijn wij dat wij dat kunnen bepalen voor anderen?
Waarom vraag je dat aan mij?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:48:34 #180
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_124253340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:42 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Alleen het hele principe van een grondwet betekend al dat wij geen pure democratie hebben.
Hoezo?
bron
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:49 #181
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124253460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:48 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hoezo?
Als je meerdere keren een twee derde meerderheid nodig hebt om een wet de veranderen is die tirannie van 51% meerderheid al niet waar.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:58 #182
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_124253465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij?
Geen idee, omdat het kan?
Zo vind ik bijvoorbeeld scheiding van kerk en staat iets wat de mensen zelf uit moeten maken. Respecteren van mensenrechten? Welke mensenrechten.... De mensenrechten die wij als het vrije westen hebben bepaald? Laat een land zelf uitmaken welke rechten ze hanteren op hun bevolking.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:52:34 #183
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_124253484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:51 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als je meerdere keren een twee derde meerderheid nodig hebt om een wet de veranderen is die tirannie van 51% meerderheid al niet waar.
En daarmee is toch het belang van de minderheid juist beschermd?
bron
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:54:00 #184
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_124253545
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen idee, omdat het kan?
Zo vind ik bijvoorbeeld scheiding van kerk en staat iets wat de mensen zelf uit moeten maken. Respecteren van mensenrechten? Welke mensenrechten.... De mensenrechten die wij als het vrije westen hebben bepaald? Laat een land zelf uitmaken welke rechten ze hanteren op hun bevolking.
Interessante gedachte en ik kan je daarin een heel eind volgen. Het staat 'ons' daarin wel vrij om een keuze van een ander 'fout' te vinden.
bron
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:56:11 #185
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_124253632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Interessante gedachte en ik kan je daarin een heel eind volgen. Het staat 'ons' daarin wel vrij om een keuze van een ander 'fout' te vinden.
Uiteraard, maar de keuze van een ander hebben "wij" ook te respecteren, tenzij die keuze "ons" schade aandoet.
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 16:04:08 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124253936
die mensenrechten hebben 'wij' niet als het vrije westen gemaakt maar 'wij' als in de wereldgemeenschap

het staat landen natuurlijk vrij om dat niet te ondertekenen en/of uit de Verenigde Naties te stappen als ' ze' het er achteraf of toch niet mee eens zijn en als een land weloverwogen die keuze maakt dan zou ik daar respect voor kunnen opbrengen maar dat doen er gek genoeg maar heel weinig

moot point is moot
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124253948
EA Worldview heeft de chemische aanval inmiddels onderzocht en het lijkt erop dat de aanval is gepleegd door Assad. Het dorp wat is aangevallen werd namelijk 3 weken geleden al ingenomen door rebellen, die vallen hun eigen grondgebied niet aan. Bovendien maakte de oppositie als eerste melding van de aanval pas uren later kwam de staatstv.

+

markito0171 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 11:33:16 #Syria #Aleppo The mustards-gas-attack against Khan al-Assal was used 2 stop rebel-advance on #Assad-military-academy http://t.co/pE5pmOv5wP reageer retweet
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 16:09:58 #188
8781 crew  Frutsel
pi_124254174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
EA Worldview heeft de chemische aanval inmiddels onderzocht en het lijkt erop dat de aanval is gepleegd door Assad. Het dorp wat is aangevallen werd namelijk 3 weken geleden al ingenomen door rebellen, die vallen hun eigen grondgebied niet aan. Bovendien maakte de oppositie als eerste melding van de aanval pas uren later kwam de staatstv.
Tja er zullen ook mensen zijn die juist zeggen dat het dus de rebellen waren omdat het al hun gebied was, zij ook als eerste de melding maakte en ach wat maakt een paar doden meer uit om zo Assad een behoorlijk zwarte piet toe te schuiven. Assad weet dat de wereld toekijkt... waarom zon gok nemen... tenzij het een idd een kat in het nauw is en vervolgens tot alles in staat is.. blijkt...
pi_124254183
quote:
Het dorp wat is aangevallen werd namelijk 3 weken geleden al ingenomen door rebellen, die vallen hun eigen grondgebied niet aan.
O ja dat was ik vergeten, alleen Assad doet False flag operaties en slacht zijn eigen soldaten af, neeeeeee de rebellen doen zoiets niet :S

quote:
Bovendien maakte de oppositie als eerste melding van de aanval pas uren later kwam de staatstv.
Hoe kun jij dit zo exact bepalen? Ik had het idee dat het andersom was, maar kan het niet onderbouwen, kun jij dat wel?
pi_124254243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef mr_jack het volgende:

[..]

O ja dat was ik vergeten, alleen Assad doet False flag operaties en slacht zijn eigen soldaten af, neeeeeee de rebellen doen zoiets niet :S
Klopt aardig.

quote:
Hoe kun jij dit zo exact bepalen? Ik had het idee dat het andersom was, maar kan het niet onderbouwen, kun jij dat wel?
Lees de bron.
Incelfrikandel
pi_124254354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Tja er zullen ook mensen zijn die juist zeggen dat het dus de rebellen waren omdat het al hun gebied was, zij ook als eerste de melding maakte en ach wat maakt een paar doden meer uit om zo Assad een behoorlijk zwarte piet toe te schuiven. Assad weet dat de wereld toekijkt... waarom zon gok nemen... tenzij het een idd een kat in het nauw is en vervolgens tot alles in staat is.. blijkt...
Mocht het een false-flag operatie zijn van de rebellen komen we daar vrij snel achter denk ik. Is het niet via activisten dan wel via journalisten die daar ook gewoon rondlopen. Ik denk inderdaad de kat in het nauw argument :P
Incelfrikandel
pi_124254807
quote:
Ik heb die video niet gebruikt zien worden. Wie zegt dat dit niet gewoon soldaten van Assad zijn die de oppositie met deze video in diskrediet willen brengen? Heb ik Assad al vaker zien doen en ook Khadaffi had er een handje van.

Zelfs al is het waar, dat Assad wachtrijen van bakkerijen bombardeert is al bevestigd door organisaties zoals Human Rights Watch die er ter plekke zijn geweest. Doet deze video weinig aan af.
Incelfrikandel
pi_124256025
Och die rebellen doen geen vlieg kwaad. Die vechten echt voor vijheid en gelijkheid!
Dat ze elke dag mortieren afvuren op Damascus, Aleppo, Hama, Deir A Zorr, Deraa, Homs, Idlib, Hassakiyah, enz en hiermee burgerdoelen raken wordt niet gemeld. Want alleen Assad valt burgers aan, want alleen Assad moordt mensen uit. Ik hoop dat er snel een dag komt dat Assad een mortier op zijn hoofd krijgt maar die tijd gaat niet snel komen als ik het zo zie.

De rebellen hebben nog steeds geen grote stad veroverd en zitten eigenlijk alleen maar op het platteland beetje te schieten. Dat Raqqah veroverd is is ook nog alles behalve zeker. Er wordt daar nog dagelijks gevochten en Assad heeft nog steeds een militaire basis aan de zijkant van de stad.

Qatar en al die andere Arabische landen mogen zich schamen hoe zij de vluchtelingen opvangen. Zij zijn de boosdoeners en financieren niet de echt rebellie maar zij financieren de terroristen. Maar nee de emir van Qatar is te druk bezig met zijn paarden die in een 6 sterren hotel verblijven(Je leest het goed een 6 sterren hotel voor paarden heeft hij gemaakt, kijk het maar na op het internet). Walgelijke idioten die golfarabieren.
Als ze de echte rebellie hadden gefinancierd dan was dit al lang over.

Ik heb respect voor de mannen die op de frontlinie zitten en elke dag hen leven riskeren voor een vrije Syrie _O_ . Niet voor de 70 maagden in de hemel noch voor God.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:46:27 #195
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_124257679
Dit filmpje met op de achtergrond wat bubbling-beats zouden Iraaks-Sjiitische mujahedin moeten zijn volgens de titel die op weg zijn van Bagdad naar Syrie (om Bashar te helpen), verder in het filmpje ook gevechten tussen hen (Liwaa Abu al-Fadl militie) en FSA:

Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_124260255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:46 schreef Aloulou het volgende:
Dit filmpje met op de achtergrond wat bubbling-beats zouden Iraaks-Sjiitische mujahedin moeten zijn volgens de titel die op weg zijn van Bagdad naar Syrie (om Bashar te helpen), verder in het filmpje ook gevechten tussen hen (Liwaa Abu al-Fadl militie) en FSA:

Ze zijn daar niet om Bashar te helpen. Ze zijn op 1 plek in Syri aanwezig, en dat is hier
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sayyidah_Zaynab
Om die plek te beschermen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:11:44 #197
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124260860
quote:
'NAVO bereidt zich voor op ingrijpen in Syri'

De NAVO bereidt zich voor op een mogelijke militaire interventie in Syri, mochten de Verenigde Naties daartoe besluiten.

Dat heeft de bevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten in Europa, admiraal James Stavridis, dinsdag gezegd in de Amerikaanse Senaat.

Stavridis zei dat de Verenigde Staten een aantal opties bestuderen. "We zijn klaar om ingezet te worden, als we worden opgeroepen", aldus de generaal.

De lidstaten van de NAVO hebben een aantal opties besproken om een einde aan het geweld in Syri te maken.

No-flyzone
Zo is er gepraat over het instellen van een no-flyzone, het leveren van wapens aan de oppositie en het instellen van verdere wapenembargo's. Het uitschakelen van het Syrische luchtafweergeschut wordt niet uitgesloten, zei Stavridis.

De NAVO heeft eerder dit jaar op verzoek van Turkije Patriot-raketten gestationeerd langs de Turks-Syrische grens, om Turkije te beschermen tegen mogelijke Syrische raketaanvallen. Volgens Stavridis is het mogelijk de Patriots op zo'n manier neer te zetten dat ze ook Syrische gevechtsvliegtuigen zouden kunnen neerschieten.
NU.nl

De VN zal toch geen uniform besluit hierover nemen. Rusland zal niet zomaar toestaan dat westerse landen Syri binnenvallen en bezetten.
Say what?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:14:15 #198
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124260981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

NU.nl

De VN zal toch geen uniform besluit hierover nemen. Rusland zal niet zomaar toestaan dat westerse landen Syri binnenvallen en bezetten.
Laten we het hopen. Het is trouwens compleet gestoord om geavanceerde wapens te geven aan moslimextremisten.
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 19:16:55 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124261117
lijkt me niet zo heel handig om de Patriots in te zetten tegen Syrische vliegtuigen eerlijk gezegd want die zullen wel terug willen gaan schieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124261351
Hoe schakelen ze luchtafweergeschut uit? Met raketten? En hebben de Syrirs hier niks tegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')