Alleen het hele principe van een grondwet betekend al dat wij geen pure democratie hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een veelgehoorde misvatting dat 'democratie' alleen te maken heeft met stemmen en dat democratie werkelijk een dictatuur van de meerderheid is
Westerse democratie houdt in
- actief en passief kiesrecht voor alle meerderjarigen
- bescherming van de minderheden
- respecteren van mensenrechten
- scheiding van kerk en staat
- trias politica
en vast nog een aantal punten die sommigen liever niet horen.
Een meerderheid wil een bepaalde stroming, daar kiezen ze voor. Wat is daar niet democratisch aan? Leg jij mij dan eens in Jip en Janneke taal uit wat democratie inhoudt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:29 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft een lesje staatsrecht volgen. Dan weet je waar democratie op gebaseerd is. Vergelijk het eens met andere staats- en regeringsvormen.
Dus moeten niet westerse landen onze normen en waarden overnemen? Wie zijn wij dat wij dat kunnen bepalen voor anderen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een veelgehoorde misvatting dat 'democratie' alleen te maken heeft met stemmen en dat democratie werkelijk een dictatuur van de meerderheid is
Westerse democratie houdt in
- actief en passief kiesrecht voor alle meerderjarigen
- bescherming van de minderheden
- respecteren van mensenrechten
- scheiding van kerk en staat
- trias politica
en vast nog een aantal punten die sommigen liever niet horen.
Waarom vraag je dat aan mij?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus moeten niet westerse landen onze normen en waarden overnemen? Wie zijn wij dat wij dat kunnen bepalen voor anderen?
Hoezo?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:42 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Alleen het hele principe van een grondwet betekend al dat wij geen pure democratie hebben.
Als je meerdere keren een twee derde meerderheid nodig hebt om een wet de veranderen is die tirannie van 51% meerderheid al niet waar.quote:
Geen idee, omdat het kan?quote:
En daarmee is toch het belang van de minderheid juist beschermd?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je meerdere keren een twee derde meerderheid nodig hebt om een wet de veranderen is die tirannie van 51% meerderheid al niet waar.
Interessante gedachte en ik kan je daarin een heel eind volgen. Het staat 'ons' daarin wel vrij om een keuze van een ander 'fout' te vinden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee, omdat het kan?
Zo vind ik bijvoorbeeld scheiding van kerk en staat iets wat de mensen zelf uit moeten maken. Respecteren van mensenrechten? Welke mensenrechten.... De mensenrechten die wij als het vrije westen hebben bepaald? Laat een land zelf uitmaken welke rechten ze hanteren op hun bevolking.
Uiteraard, maar de keuze van een ander hebben "wij" ook te respecteren, tenzij die keuze "ons" schade aandoet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Interessante gedachte en ik kan je daarin een heel eind volgen. Het staat 'ons' daarin wel vrij om een keuze van een ander 'fout' te vinden.
twitter:markito0171 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 11:33:16#Syria #Aleppo The mustards-gas-attack against Khan al-Assal was used 2 stop rebel-advance on #Assad-military-academy http://t.co/pE5pmOv5wP reageer retweet
Tja er zullen ook mensen zijn die juist zeggen dat het dus de rebellen waren omdat het al hun gebied was, zij ook als eerste de melding maakte en ach wat maakt een paar doden meer uit om zo Assad een behoorlijk zwarte piet toe te schuiven. Assad weet dat de wereld toekijkt... waarom zon gok nemen... tenzij het een idd een kat in het nauw is en vervolgens tot alles in staat is.. blijkt...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
EA Worldview heeft de chemische aanval inmiddels onderzocht en het lijkt erop dat de aanval is gepleegd door Assad. Het dorp wat is aangevallen werd namelijk 3 weken geleden al ingenomen door rebellen, die vallen hun eigen grondgebied niet aan. Bovendien maakte de oppositie als eerste melding van de aanval pas uren later kwam de staatstv.
O ja dat was ik vergeten, alleen Assad doet False flag operaties en slacht zijn eigen soldaten af, neeeeeee de rebellen doen zoiets niet :Squote:Het dorp wat is aangevallen werd namelijk 3 weken geleden al ingenomen door rebellen, die vallen hun eigen grondgebied niet aan.
Hoe kun jij dit zo exact bepalen? Ik had het idee dat het andersom was, maar kan het niet onderbouwen, kun jij dat wel?quote:Bovendien maakte de oppositie als eerste melding van de aanval pas uren later kwam de staatstv.
Klopt aardig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef mr_jack het volgende:
[..]
O ja dat was ik vergeten, alleen Assad doet False flag operaties en slacht zijn eigen soldaten af, neeeeeee de rebellen doen zoiets niet :S
Lees de bron.quote:Hoe kun jij dit zo exact bepalen? Ik had het idee dat het andersom was, maar kan het niet onderbouwen, kun jij dat wel?
Mocht het een false-flag operatie zijn van de rebellen komen we daar vrij snel achter denk ik. Is het niet via activisten dan wel via journalisten die daar ook gewoon rondlopen. Ik denk inderdaad de kat in het nauw argumentquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja er zullen ook mensen zijn die juist zeggen dat het dus de rebellen waren omdat het al hun gebied was, zij ook als eerste de melding maakte en ach wat maakt een paar doden meer uit om zo Assad een behoorlijk zwarte piet toe te schuiven. Assad weet dat de wereld toekijkt... waarom zon gok nemen... tenzij het een idd een kat in het nauw is en vervolgens tot alles in staat is.. blijkt...
Ik heb die video niet gebruikt zien worden. Wie zegt dat dit niet gewoon soldaten van Assad zijn die de oppositie met deze video in diskrediet willen brengen? Heb ik Assad al vaker zien doen en ook Khadaffi had er een handje van.quote:
Ze zijn daar niet om Bashar te helpen. Ze zijn op 1 plek in Syri aanwezig, en dat is hierquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:46 schreef Aloulou het volgende:
Dit filmpje met op de achtergrond wat bubbling-beats zouden Iraaks-Sjiitische mujahedin moeten zijn volgens de titel die op weg zijn van Bagdad naar Syrie (om Bashar te helpen), verder in het filmpje ook gevechten tussen hen (Liwaa Abu al-Fadl militie) en FSA:
NU.nlquote:'NAVO bereidt zich voor op ingrijpen in Syri'
De NAVO bereidt zich voor op een mogelijke militaire interventie in Syri, mochten de Verenigde Naties daartoe besluiten.
Dat heeft de bevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten in Europa, admiraal James Stavridis, dinsdag gezegd in de Amerikaanse Senaat.
Stavridis zei dat de Verenigde Staten een aantal opties bestuderen. "We zijn klaar om ingezet te worden, als we worden opgeroepen", aldus de generaal.
De lidstaten van de NAVO hebben een aantal opties besproken om een einde aan het geweld in Syri te maken.
No-flyzone
Zo is er gepraat over het instellen van een no-flyzone, het leveren van wapens aan de oppositie en het instellen van verdere wapenembargo's. Het uitschakelen van het Syrische luchtafweergeschut wordt niet uitgesloten, zei Stavridis.
De NAVO heeft eerder dit jaar op verzoek van Turkije Patriot-raketten gestationeerd langs de Turks-Syrische grens, om Turkije te beschermen tegen mogelijke Syrische raketaanvallen. Volgens Stavridis is het mogelijk de Patriots op zo'n manier neer te zetten dat ze ook Syrische gevechtsvliegtuigen zouden kunnen neerschieten.
Laten we het hopen. Het is trouwens compleet gestoord om geavanceerde wapens te geven aan moslimextremisten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
NU.nl
De VN zal toch geen uniform besluit hierover nemen. Rusland zal niet zomaar toestaan dat westerse landen Syri binnenvallen en bezetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |