abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124303372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:52 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Want? De Nederlandse staat heeft volgens mij geen partij gekozen en als je er op tegen bent dat Nederlanders voor andere partijen vechten dan zijn er nog enkele honderden ex militairen die ook op dat lijstje van je moeten staan.
Als je op PMC's doelt, die werken gewoon voor legitieme bedrijven welke op contractbasis mensen leveren voor klussen. Dit is heel anders, als ik me het goed herinner verloren de vrijwilligers die vochten in de Spaanse Burgeroorlog ook hun staatsburgerschap. Daar kun je deze situatie het beste mee vergelijken.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:03:14 #252
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124303633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Als je op PMC's doelt, die werken gewoon voor legitieme bedrijven welke op contractbasis mensen leveren voor klussen. Dit is heel anders, als ik me het goed herinner verloren de vrijwilligers die vochten in de Spaanse Burgeroorlog ook hun staatsburgerschap. Daar kun je deze situatie het beste mee vergelijken.
Aha dus als je voor een organisatie als Blackwater vecht dan ben je legitiem, maar vecht je tegen de moordenaar van je familie dan ben je tuig.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:09:14 #253
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124303866
Die strijders uit Spanje werd trouwens hun staatsburgerschap ontnomen omdat ze voor een vreemde krijgsmacht hadden gevochten. Het is een algemeen geaccepteerd feit dat de meeste grote bedrijven op het gebied van huurlingen bijna exclusief aan het Amerikaanse leger leveren.
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 19:12:17 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124303996
dat zijn geen huurlingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:07:46 #255
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124306760
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat mag, maar met een beperkte geloofwaardigheid als gevolg. Westen heeft boter op z'n hoofd, hoe het het ook wendt of keert.
als de "rebellen" (eigenlijk is dit geen goed woord voor alle splinter en terreurgroeperingen die in Syrie huishouden) chemische wapens inzetten geeft het blijkbaar niet en dan mag het wel van het westen.......
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124308710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:24 schreef Chooselife het volgende:
Het feit dat GB en VS (slechts) zeggen dat "niet aangetoond is" dat dit door rebellen is gebeurd (dus, ook niet ontkend hebben) bewijst voor mij dat deze inderdaad zijn ingezet door rebellen.
Wat een simpele redenatie man. De VS & GB zeggen feitelijk gewoon "we weten niet wie het heeft gedaan, wel dat het is gedaan". Ze sluiten dus ook niet uit dat de rebellen het hebben gedaan, want dat weten ze niet.

Ik dacht dat jij degene was die vaak kritiek heeft op het feit dat het soms erop lijkt dat iemand in NL niet meer "onschuldig is tot het tegendeel bewezen is"?

Er is tot op het heden geen bewijs wie het heeft gedaan, alleen de Syrische en Russische overheden melden dat het rebellen zijn. Maar goed, in die landen staat de persvrijheid er al decennia niet zo goed voor dus alleen op hun woorden afgaan zou netjes gezegd naief zijn.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_124309241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wat een simpele redenatie man. De VS & GB zeggen feitelijk gewoon "we weten niet wie het heeft gedaan, wel dat het is gedaan". Ze sluiten dus ook niet uit dat de rebellen het hebben gedaan, want dat weten ze niet.

Ik dacht dat jij degene was die vaak kritiek heeft op het feit dat het soms erop lijkt dat iemand in NL niet meer "onschuldig is tot het tegendeel bewezen is"?

Er is tot op het heden geen bewijs wie het heeft gedaan, alleen de Syrische en Russische overheden melden dat het rebellen zijn. Maar goed, in die landen staat de persvrijheid er al decennia niet zo goed voor dus alleen op hun woorden afgaan zou netjes gezegd naief zijn.
In het geval dat al-Assad erachter had gezeten hadden de Amerikanen voor de komende jaren teletekstpagina 101 afgehuurd en alle journaals gekaapt.
Als je alleen al ziet wat de schijn van voorraadbewegingen voor nieuwsgolven en dreigementen oplevert. Men sprak immers van een "grensoverschrijding" zodra al-Assad chemische wapens zou inzetten. Dan kun je verwachten dat de toepassing ervan -dit incident- een veelvoud ervan veroorzaakt. Gezien dit incident vakkundig in de kiem gesmoord is, is het reëel om te denken dat al-Assad er niet achter zit.

En meer dan simpel redeneren is ook niet nodig. We wachten gewoon de inhoud van de VN-onderzoeksrapporten af, die meestal openbaar te downloaden zijn. Ik staak mijn FOK! lidmaatschap als ik ernaast zit.
pi_124309500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

In het geval dat al-Assad erachter had gezeten hadden de Amerikanen voor de komende jaren teletekstpagina 101 afgehuurd en alle journaals gekaapt.
Als je alleen al ziet wat de schijn van voorraadbewegingen voor nieuwsgolven en dreigementen oplevert. Men sprak immers van een "grensoverschrijding" zodra al-Assad chemische wapens zou inzetten. Dan kun je verwachten dat de toepassing ervan -dit incident- een veelvoud ervan veroorzaakt. Gezien dit incident vakkundig in de kiem gesmoord is, is het reëel om te denken dat al-Assad er niet achter zit.

En meer dan simpel redeneren is ook niet nodig. We wachten gewoon de inhoud van de VN-onderzoeksrapporten af, die meestal openbaar te downloaden zijn. Ik staak mijn FOK! lidmaatschap als ik ernaast zit.
Dan mag je het nu al staken. De VN gaan waarschijnlijk precies in hun rapport opschrijven wat de Amerikanen willen. Treurige organisatie
pi_124309542
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dan mag je het nu al staken. De VN gaan waarschijnlijk precies in hun rapport opschrijven wat de Amerikanen willen. Treurige organisatie
Dat weiger ik te geloven.

Ik heb iets meer vertrouwen in de wereld.
pi_124309692
quote:
In het geval dat al-Assad erachter had gezeten hadden de Amerikanen voor de komende jaren teletekstpagina 101 afgehuurd en alle journaals gekaapt...
Tis maar goed dat ze in Nederland de "als" redering niet juridisch gezien toepassen wanneer men vermoed dat iemand schuldig is. Ik die context snap je het wel, in een andere ben jij degene de bewijslast met "als" omdraait en plots een schuldige aanwijst. Mooie redeneringen.

quote:
Gezien dit incident vakkundig in de kiem gesmoord is, is het reëel om te denken dat al-Assad er niet achter zit.
Er is niets in de kiem gesmoord. Er is een publiekelijk statement gekomen op een bewering van Syrische en Russische kant. En het statement zegt "we weten niet met zekerheid wie erachter zit"... raar he? Gezien een Russisch-Syrische claim nou niet perse iets is waar je je hele bewijslast op bouwt om iemand te beschuldigen. Dat jij dat interpreteert als "in de kiem smoren" is heel wat anders. Het grote verschil is dat Amerika nu niet onafhankelijke onderzoeken gaat frustreren om de waarheid achter deze misdaad te verhullen....had Bashar die mogelijkheid gehad dan had hij die onderzoekers levend gevilled als er een andere conclusie uit kwam dan hij zou willen.

Ik zou zeggen wacht het af en dan kan je daarna hopelijk je gelijk halen dat je het al lang wist. Stuur me een PM ^O^ Vooralsnog weten wij helemaal niets over wie achter deze misdaad ziet, behalve "what if" en "if" scenario's dan. Maar dat maakt het nog geen feit.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_124309988
Het heeft geen enkele zin om hier verder over in conclaaf te gaan. We houden er beide een andere manier van redeneren op na. De tijd zal het verder uitwijzen.
Het enige wat aangetoond is, is dat het een nieuw dieptepunt is. Het enige wat ik hoop is dat de werkelijke verantwoordelijken voor het (internationaal, onafhankelijke) gerecht verschijnen of zelfs door eenzelfde lot getroffen worden als de slachtoffers van deze aanval. Zo tragisch is het namelijk.
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:18:44 #262
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124314908
Natuurlijk moet je het staatsburgerschap van de jihadisten ontnemen. Politieke correctheid is hier geen geldig argument voor eventuele, toekomstige aanslagen in het westen. Overigens is hetgeen wat beide partijen doen verwerpelijk. Of Assad beter is dan de opstandelingen/terroristen in deze strijd laat ik in het midden. Wel is het zo dat een staat als Syrië meer gebaat is met een seculiere aleviet aan het roer ipv jihadistische moslims. Nu geldt er bijvoorbeeld geen sharia-wetgeving en is er godsdienstvrijheid voor minderheden. We weten door Egypte wat er gebeurt als de opstandelingen aan het roer komen. De situatie verslechtert dan alleen maar.
pi_124321756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:18 schreef SaulGoodman het volgende:
Natuurlijk moet je het staatsburgerschap van de jihadisten ontnemen. Politieke correctheid is hier geen geldig argument voor eventuele, toekomstige aanslagen in het westen. Overigens is hetgeen wat beide partijen doen verwerpelijk. Of Assad beter is dan de opstandelingen/terroristen in deze strijd laat ik in het midden. Wel is het zo dat een staat als Syrië meer gebaat is met een seculiere aleviet aan het roer ipv jihadistische moslims. Nu geldt er bijvoorbeeld geen sharia-wetgeving en is er godsdienstvrijheid voor minderheden. We weten door Egypte wat er gebeurt als de opstandelingen aan het roer komen. De situatie verslechtert dan alleen maar.
Ach, in Saudie Arabie zit ook een wereldvreemd wahabistisch sharia-regime en daar doet het Westen hele goede zaken mee hoor. Dat ze in eigen land liever tovenaars de doodstraf geven, een religieuze terreurpolitie hebben, geen andere religie dan hun wahabistische Islam toelaten en drugshandelaren onthoofden belet ons niet om hen als "bondgenoten" te beschouwen. Ze verkopen gretig hun olie aan het Westen, zijn fel tegen Iran en poeslief tegen Israel, de voorpost van de Westerse wereld. Tsjaah, dan neem je die gekke fratsen die ze uithalen met de eigen bevolking natuurlijk wel voor lief :7

Als Syrie een tweede wahabistisch vazalstaatje wordt is dat niet per definitie een probleem dus, zolang die olie en gaspijplijnen maar worden aangelegd en Westerse handen blijven en ze uit Iraanse invloedssfeer blijven. Saudie Arabie en Qatar kan ze daar juist goed de weg in wijzen... ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 21-03-2013 00:55:58 ]
pi_124333044
quote:
bron : http://www.telegraaf.nl/buitenland/21409024/__Terrorist_opgepakt__.html

Verdachte terrorist Mohamed Mahmoud opgepakt

BERLIJN -
Turkije heeft in het grensgebied met Syrië de Oostenrijkse islamist en verdachte terrorist Mohamed Mahmoud opgepakt. Dit meldde het Duitse dagblad Die Welt donderdag. Mahmoud wordt in Duitsland gezien als leider van de verboden islamitische groepering Millatu Ibrahim en verdacht van samenwerking met de terroristische organisatie al-Qaeda.

Mahmoud was eerder in 2008 opgepakt en hield tijdens zijn verblijf in de gevangenis in Wenen 4 jaar lang contact met al-Qaeda. Na zijn vrijlating in 2011 reisde hij naar Berlijn om daar samen met ex-rapper Denis Cuspert de organisatie Millatu Ibrahim op te richten.
De 27-jarige islamist was eerder gesignaleerd in Syrië, waar hij met een vervalste Noord-Afrikaanse identiteit naartoe reisde.

Maar nee hoor, het zijn allemaal lieverdjes die daar willen komen strijden, ze vechten voor gelijke rechten, vrijheid en democratie.... :O
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:12:25 #265
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124333500
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:00 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Maar nee hoor, het zijn allemaal lieverdjes die daar willen komen strijden, ze vechten voor gelijke rechten, vrijheid en democratie.... :O
Er is dan ook werkelijk niemand die dat beweert. De enige keer wanneer je dat hoort is als iemand woorden in de mond gelegd wordt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_124352126
Inmiddels is de bekende soennitische staats-sheikh al-Buti in Damascus omgekomen bij een zelfmoordaanslag in de Moskee waar hij aanwezig was. Deze sheikh was pro Assad (moge Allah hem daarvoor vergeven) en zeer close met het regime. Hoewel dit toch wel een klap voor Assad is gaat het de oppositie ook erg verdelen.....ondanks zijn loyaliteit aan Assad zien veel in dat hierachter ook een sektarisch accent zit: salafisme vs traditioneel soennisme. Beiden soennitische stromingen die ook in Syrie op ramkoers liggen.

Belangrijker is dat hij al jarenlang zeer duidelijk zich tegen het salafisme uitsprak in verschillende programma's op religieuze Arabische en Syrische zenders alsmede boeken tegen het salafisme schreef vanuit traditioneel soennitisch perspectief. De aanslag is dan opnieuw een teken aan de wand dat deze afrekening verder gaat dan alleen "pro regime" mensen afmaken. Hier zit duidelijk een sektarisch motief achter. Net zoals men in Tsjetsjenie, Afghanistan en andere failed-states religieuze (soennitische) geleerden opblaast die zich hard uitspreken voor het gevaar van het salafisme/wahabisme. Paar maanden geleden ook in de Kaukasus zo'n geestelijke opgeblazen door een zelfmoordenaar omdat hij zich uitsprak tegen de "wahabitische tsunami" en de effecten daarvan op de jeugd.

Ben benieuwd hoe andere Syrische oppositie hierop reageert...
Overigens zijn naast hem nog 20 anderen omgekomen.

quote:
'Top pro-regime cleric killed' in Syria blast
State TV says "terrorist suicide blast" kills senior Sunni cleric Dr Mohammed al-Bouti at the Iman mosque in Damascus.

A suicide bomber has blown himself up inside a mosque in central Damascus, killing Dr Mohammed Saeed Ramadan al-Bouti, a senior pro-regime Sunni cleric and longtime supporter of President Bashar al-Assad, state television has said.

Al-Bouti, a respected religious scholar and Imam of Damascus's historic Ummayyad Mosque, was killed in the explosion in the Iman Mosque in the central Mezzeh district, the state TV said on Thursday.

"Senior cleric Dr Mohammed Saeed Ramadan al-Bouti was martyred in a terrorist suicide attack at the Iman Mosque," the station said.

Syrian TV didn't give more details but said the explosion caused multiple casualties. It occurred at a time the mosque would have been packed with worshippers for Friday evening prayers.

Al-Bouti was killed along with 20 other people according to the al-Manaar TV, owned by the Hezbollah group, Al Jazeera's Rula Amin, reporting from the Lebanese capital, Beirut, said.

TV footage showed wounded people and bodies with severed limbs on the blood-stained floor of the mosque.

Sirens echoed in the capital as ambulances rushed to the scene of the explosion, which was sealed off by the military.

Big blow

Al-Bouti's death is a big blow to Syria's embattled leader, who is fighting mainly Sunni rebels seeking his ouster.

The cleric, believed to be in his 90s, has been a vocal supporter of his regime since the early days of his father and predecessor, the late President Hafez Assad.

In recent months, Syrian TV has carried his sermon from mosques in Damascus live every week. He also has a regular religious TV programme.

In his sermons in the past few years, he was always been against the Salafi movement, and always called for people to unite in order to save Syria, Al Jazeera's Amin said.

"We know that in the past years, he's been a prominent cleric against the muslim brotherhood movement, so for the regime, he is a loss," she said.

Al Jazeera English

[ Bericht 2% gewijzigd door Aloulou op 21-03-2013 21:58:21 ]
pi_124362456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:32 schreef Aloulou het volgende:
Inmiddels is de bekende soennitische staats-sheikh al-Buti in Damascus omgekomen bij een zelfmoordaanslag in de Moskee waar hij aanwezig was. Deze sheikh was pro Assad (moge Allah hem daarvoor vergeven) en zeer close met het regime. Hoewel dit toch wel een klap voor Assad is gaat het de oppositie ook erg verdelen.....ondanks zijn loyaliteit aan Assad zien veel in dat hierachter ook een sektarisch accent zit: salafisme vs traditioneel soennisme. Beiden soennitische stromingen die ook in Syrie op ramkoers liggen.

Belangrijker is dat hij al jarenlang zeer duidelijk zich tegen het salafisme uitsprak in verschillende programma's op religieuze Arabische en Syrische zenders alsmede boeken tegen het salafisme schreef vanuit traditioneel soennitisch perspectief. De aanslag is dan opnieuw een teken aan de wand dat deze afrekening verder gaat dan alleen "pro regime" mensen afmaken. Hier zit duidelijk een sektarisch motief achter. Net zoals men in Tsjetsjenie, Afghanistan en andere failed-states religieuze (soennitische) geleerden opblaast die zich hard uitspreken voor het gevaar van het salafisme/wahabisme. Paar maanden geleden ook in de Kaukasus zo'n geestelijke opgeblazen door een zelfmoordenaar omdat hij zich uitsprak tegen de "wahabitische tsunami" en de effecten daarvan op de jeugd.

Ben benieuwd hoe andere Syrische oppositie hierop reageert...
Overigens zijn naast hem nog 20 anderen omgekomen.

[..]

goeie analyse, echt triest dit..
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_124400725
Een BBC-artikel over de Armeniërs uit Syrië die terugtrekken naar Armenië

De regering in buurland Libanon is trouwens gevallen:
http://www.dailystar.com.(...)e.ashx#axzz2OLiBNvpR
Begrijp ik goed dat premier Mikati daar zelf van een kleine soennitische partij binnen de Maart 8 Alliantie is?
pi_124401894
Ook ophef en discussie in andere landen waar jongeren naar Syrie vertrekken om tegen Bashar al-Assad te vechten:

quote:
TV Show Renews Controversy Over Tunisian Fighters in Syria

Footage of a young Tunisian man who says he just returned to the country after fighting in Syria for eight months has been widely circulated and once again raised questions and debates about Tunisians involved in the Syrian conflict.

Going under the name Abou Zayd Attounssi, the man said he originally went to Syria because he felt his religion required him to engage in jihad against “the enemy.”

But he said on the “Attasiaa Massaa” (9pm) talk show that he became disillusioned because “most of the fighters within the Free Syrian army are fighting for the spoils of war and the foreign aid they supposedly get.”

The show also featured the father of Hamza Rjeb, a 24-year-old disabled Tunisian man who went to Syria to fight. He said the Tunisian government should take full responsibility for his son’s situation and for allowing groups in the country to “brainwash” his son.

“For every Tunisian fighter brought to Syria, Qatar pays 3,000 dollars to the Syrian rebels,” Ahmed Youssef, a pro-Assad journalist, claimed in a conversation with Tunisia Live.

He added that “most of the Tunisians come from disadvantaged regions in Tunisia with low unemployment.”

When asked about the fate of Tunisians who fight in Syria, Youssef replied, “this is a war; there are no statistics. They are considered mercenaries.”

There are conflicting opinions about the exact number of Tunisians fighting in Syria. Omar Cheick, an anti-Assad journalist residing in Syria, claimed that the Tunisian presence does not exceed 1,000 and that they should stay at home instead of coming to Syria. But Youssef reported that more than 3,500 Tunisians are currently fighting in the country.

Although fighters such as Abou Zayd claim they went to Syria out of a sense of religious obligation, “Islam has been always a peaceful religion. Fighting in Syria has never been considered as a jihad,” Othman Battick, mufti of the Tunisian Republic, told Tunisia Live.

“This is why we are working closely with imams to raise awareness among Tunisian youth during Friday prayers,” he added.

Several media have also reported that 15 Tunisian women have become involved in the Syrian conflict by offering their bodies to rebel fighters.

Battick described such actions as “nonsense with no relation to Islam.”

When contacted for comment, the Ministry of Foreign Affairs said it had no information related to Tunisians in Syria.

Tunisia-live.net
Gaat om het volgende Tunesisch-Arabische actualiteitenprogramma van 2 dagen geleden met o.a. als gast een (voormalige) strijder die naar eigen zeggen uit Syrie is teruggekeerd:
pi_124402100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:41 schreef Aloulou het volgende:
Ook ophef en discussie in andere landen waar jongeren naar Syrie vertrekken om tegen Bashar al-Assad te vechten:

[..]

Gaat om het volgende Tunesisch-Arabische actualiteitenprogramma van 2 dagen geleden met o.a. als gast een (voormalige) strijder die naar eigen zeggen uit Syrie is teruggekeerd:
Wel bij ons ook, men heeft het over de "jongens" Brian en Jejoen, hoewel ze in feite meerderjarig zijn.
Beide hebben ze geen islamistische ouders, en bij beide zou Fouad Belkacem van het ondertussen bekende Sharia4Belgium de spilfiguur zijn.
http://www.standaard.be/k(...)DMF20130322_00514962

quote:
BRUSSEL - De ouders van de naar Syrisch oorlogsgebied gestuurde Brian (19) en Jejoen (18) wijzen met een beschuldigende vinger naar Fouad Belkacem omdat hij jongeren zou ronselen voor ‘de heilige strijd'.

‘Ik heb Belkacem gesmeekt om mijn zoon met rust te laten', zegt Dimitri Bontinck, de vader van de 18-jarige Antwerpenaar Jejoen Bontinck. Een maand geleden verdween Jejoen. ‘Op reis', zei hij, maar via in België achtergebleven moslimbroeders achterhaalde zijn vader dat hij zich net als Brian De Mulder (DS 14 maart) in Syrisch oorlogsgebied bevindt.

Vader Dimitri: ‘De voorbije twee jaar is Jejoen van ons vervreemd. Steeds vaker ging hij naar bijeenkomsten van Antwerpse salafisten. Hij brak ook met zijn studies. Toen ik erachter kwam dat mijn zoon werd beïnvloed door Sharia4Belgium en Fouad Belkacem, ben ik naar de politie en het parket gestapt om de situatie aan te kaarten. Maar dat haalde niets uit.'

De afgelopen weken vernamen Bontinck en zijn Nigeriaanse vrouw, op wat chatberichten met zijn jongste zus na, niets meer van hun zoon.

Een opgedoken filmpje van eind 2011 bewijst nu ook onomstotelijk de invloed van Fouad Belkacem op uitgestuurde jihadisten als Brian en Jejoen. Op de beelden is te zien hoe Belkacem op de Antwerpse Meir een toespraak van twintig minuten houdt. Op een bankje, net voor hem, zitten Brian en Jejoen – gehuld in lange gewaden - geboeid te luisteren naar hun ‘Grote Leider'. Intussen, anderhalf jaar later, zit Belkacem rustig thuis met een enkelband, terwijl zijn jonge volgelingen in Syrië moeten vrezen voor hun leven. Het tweetal vecht er samen met naar schatting 170 andere Belgische en Nederlandse moslimstrijders.

Gevaarlijker dan ooit

De levensloop van Brian en Jejoen verloopt nagenoeg parallel: een katholieke opvoeding, talent dat bovendrijft (Brian als voetballer, Jejoen als Michaël Jackson-dans-imitator), vervolgens opgelopen frustraties (van ploeg moeten veranderen, breuk met vriendinnetje, problemen thuis en op school) en uiteindelijk een bekering tot de islam. Niet veel later duikt Belkacem op om hun zoektocht naar ‘het ware geloof' te bespoedigen. In een mum van tijd radicaliseren ze.

Gebrainwasht

Officieel werd de extremistische organisatie eind vorig jaar ontbonden. Toen al waarschuwden terrorisme-experts dat de organisatie gevaarlijker dan ooit zou worden. Achter de schermen ging het ronselen van kwetsbare en beïnvloedbare jongeren onverminderd voort.

De ouders van Brian en Jejoen leggen de schuld voor de radicalisering van hun zonen volledig bij de voormalige Sharia4Belgium-spreekbuis en diens entourage.

‘Ik heb Belkacem en zijn trawanten hier meermaals uitgenodigd en. Het mocht niet baten. Belkacem heeft mijn zoon compleet gebrainwasht', aldus Jejoens vader Dimitri.

Bij Brians familie klinkt hetzelfde verhaal. Volgens de ouders zou Sharia4Belgium ook stevig betaald worden voor het ronselen van jonge strijders.

Jejoen zou ondertussen een teken van leven gegeven hebben, en hij zou naar huis willen wat hem verhinderd wordt.
pi_124403508
Weer twee hufterige draaideurcriminelen minder.
Is er een rekening waar we geld voor steun aan Assad kunnen dneren?

De 21-jarige Mourad M. (21) uit Delft kwam om in Syrië.

quote:
OPROEP: Delftse vechters in Syrië

AMSTERDAM -
Twee Nederlanders van Marokkaanse komaf uit Delft zijn afgelopen week omgekomen in Syrië. Ook een aantal andere Nederlandse jongens uit deze plaats, die recent zijn bekeerd tot de islam, vecht mee in Syrië. Weet u meer over deze jongens of de groep die naar Syrië is afgereisd?
bron

Weet u meer dan graag verblijfscoordinaten doorgeven aan de Syrische regeringstroepen.
Zowel Syrie als Delft zullen beter af zijn
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:00:21 #273
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124403627
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:54 schreef desiredbard het volgende:
Weer twee hufterige draaideurcriminelen minder.
Is er een rekening waar we geld voor steun aan Assad kunnen dneren?
:')

quote:
[ afbeelding ]
De 21-jarige Mourad M. (21) uit Delft kwam om in Syrië.

[..]

bron

Weet u meer dan graag verblijfscoordinaten doorgeven aan de Syrische regeringstroepen.
Zowel Syrie als Delft zullen beter af zijn
Kunnen ze zelf niet wat verzinnen?
pi_124404410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Tis maar goed dat ze in Nederland de "als" redering niet juridisch gezien toepassen wanneer men vermoed dat iemand schuldig is. Ik die context snap je het wel, in een andere ben jij degene de bewijslast met "als" omdraait en plots een schuldige aanwijst. Mooie redeneringen.

[..]

Er is niets in de kiem gesmoord. Er is een publiekelijk statement gekomen op een bewering van Syrische en Russische kant. En het statement zegt "we weten niet met zekerheid wie erachter zit"... raar he? Gezien een Russisch-Syrische claim nou niet perse iets is waar je je hele bewijslast op bouwt om iemand te beschuldigen. Dat jij dat interpreteert als "in de kiem smoren" is heel wat anders. Het grote verschil is dat Amerika nu niet onafhankelijke onderzoeken gaat frustreren om de waarheid achter deze misdaad te verhullen....had Bashar die mogelijkheid gehad dan had hij die onderzoekers levend gevilled als er een andere conclusie uit kwam dan hij zou willen.

Ik zou zeggen wacht het af en dan kan je daarna hopelijk je gelijk halen dat je het al lang wist. Stuur me een PM ^O^ Vooralsnog weten wij helemaal niets over wie achter deze misdaad ziet, behalve "what if" en "if" scenario's dan. Maar dat maakt het nog geen feit.
Tuurlijk, er zijn geen harde bewijzen die aantonen dat het de rebellen waren, maar het Westen heeft helemaal geen bewijs nodig om een aanval te starten op Syrië als het Assad geweest zou zijn of als ze het niet eens zeker wisten.
Irak werd aangevallen met het 'bewijs' dat ze massa-vernietigingswapens hadden. Moet wel heel goed bewijs geweest zijn dan, dat je daar een oorlog om start.
Libië werd aangevallen, omdat Ghadaffi zijn luchtmacht op zijn volk inzette. In een conferentie in het pentagon zeiden ze zelf:
quote:
“We’ve seen the press reports, but we have no confirmation of that”. Backing him up was Admiral Mullen: “That’s correct. We’ve seen no confirmation whatsoever”.
http://www.defense.gov/tr(...)px?transcriptid=4777
Maar hey, geen bewijs nodig he, we vallen Libië aan.

Het is dus vrij aannemelijk dat het de rebellen geweest waren, anders zou er nu inderdaad een hele shitstorm hierover zijn op de televisie, gemaakt door al die landen die zo snel mogelijk militair in willen grijpen in Syrië.
pi_124405421
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:00 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:')

[..]

Kunnen ze zelf niet wat verzinnen?
Nee met dat soort extremistjes aan de macht gaat de Syrische bevolking echt in vrijheid leven?

Met iedere dooie Jihadist uit Europa is zowel Europa als Syrie beter af.
Afschieten die varkens....
Als Asad een paypal account opent krijgt ie ¤0.10 per dooie europese extremist van me.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')