Vast, in bekers wel te verstaan!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:37 schreef Karina het volgende:
Die patat van de Mac is niet te vreten, lijkt me niks dus zo een party.
Zouden ze er mayo op doen trouwens?
Dat zit er in die milkshake-bekers natuurlijkquote:
Zou allebei kunnen zijn, maar voor de leesbaarheid raad ik mijn artikel aanquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:41 schreef Plantagehouder het volgende:
De patatpartys zijn in Japan, niet korea
http://blog.livedoor.jp/dqnplus/archives/1736355.html
Hmm interessant onderzoekje, Het is logisch dat het door de zuren in je maag gewoon verteerd wordt. maar waarom deze frieten in de open lucht, tenminste de potten zijn niet geheel afgesloten zo goed blijven is voor mij ook nog even een vraag.. Leuk ingebracht stukje video!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:38 schreef pinine het volgende:
Zucht.. die patat van MC Donalds, blijft nog jaaaren goed![]()
En die van de BK, KFC, Febo, Bram Ladage, AH??quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:38 schreef pinine het volgende:
dit was uit een docu supersize me.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En die van de BK, KFC, Febo, Bram Ladage, AH??
ja, die ken ik wel hoor, maar dat is echt niet McDonalds specifiek ofzo. Elke dag, de hele dag fastfood eten is nooit goed natuurlijk. En dat weet elk welwetend mens toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
dit was uit een docu supersize me.
Documentairemaker Morgan Spurlock onderwierp zichzelf aan een experiment. Gedurende dertig dagen at hij alleen voedsel van McDonald's, drie maaltijden per dag
denk niet dat hij na het experiment nog ff de overige ketens wou doen.
Tijdens deze dertig dagen raakte hij regelmatig depressief. Hij had vaak moeite om de grote hoeveelheden vlees, friet en frisdrank naar binnen te werken. Zijn cholesterolgehalte schoot omhoog net als zijn bloedglucosespiegel en zijn hart ging achteruit. Zijn vriendin meldde dat zijn prestaties in bed sterk achteruit gingen. Na dertig dagen was Morgan 11,1 kg aangekomen, 13% van zijn lichaamsgewicht.
Niks raars aan, de frietjes zijn dun genoeg om uit te drogen voor ze beschimmelen. Geldt ook voor McDonald's hamburgers, en voor gewone boterhammen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:38 schreef pinine het volgende:
En Zuid NL dus.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Patat in NL, Friet in België
het mooie is dat beide kampen de andere benaming dom vinden klinken. Niet perse lelijk of vreemd, nee, gewoon dom!quote:
Wat ik loopt?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat jij wilt, ik heb liever met Belgen te doen dan met Hollanders.
Jouw topografiequote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het heet 'patat' in NL en 'friet' in België
true maar dit is mac donnalds voer... in de vs zijn er genoeg die zo leven..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je drie warme grote maaltijden per dag eet kom je altijd aan, ook al is het normaal eten. Snap het nut niet zo van dat onderzoek.
Sja, het is goedkoop, dat is het probleem. groente en fruit zijn vele malen duurder dan een burger met patat. En die mensen meoten ook eten, er leven genoeg mensen van de bijstand.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
true maar dit is mac donnalds voer... in de vs zijn er genoeg die zo leven..
niet elke dag zoals deze man tot het uiterste bracht maar.. komt wel redelijk in de buurt
Dat dus. Voor hamburgers werd dat ook jarenlang geroepen. Totdat er 1 bijdehand iemand bij de slager een stuk vlees kocht, dat net zo plat sloeg als de hamburger van McDonalds en erachter kwam dat daar ook geen schimmel op kwam.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:57 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Niks raars aan, de frietjes zijn dun genoeg om uit te drogen voor ze beschimmelen. Geldt ook voor McDonald's hamburgers, en voor gewone boterhammen.
Is dat zo in ZKquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het is goedkoop, dat is het probleem. groente en fruit zijn vele malen duurder dan een burger met patat. En die mensen meoten ook eten, er leven genoeg mensen van de bijstand.
Don't blame the messenger! maar http://blog.livedoor.jp/dqnplus/archives/1736355.html zoals plantagehouder al zei. Zelf vertalenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:03 schreef xminator het volgende:
1 foto die op het internet circuleert en het is een ware rage? Waar zijn meer van zulke foto's dan?
mac goedkoop? nou vind ik niet maja in de VS kan dat anders zijn..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het is goedkoop, dat is het probleem. groente en fruit zijn vele malen duurder dan een burger met patat. En die mensen meoten ook eten, er leven genoeg mensen van de bijstand.
Taaltechnisch gezien is patat ook een dom woord voor friet. Fried komt van fried of frites, oftewel gefrituurd. Patat komt van potatoes, oftewel aardappel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:00 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
het mooie is dat beide kampen de andere benaming dom vinden klinken. Niet perse lelijk of vreemd, nee, gewoon dom!
In de VS is het nog duurder dan hier. Voor een goed menu betaal je hier al snel 7/8 euro. Er staat wel leuk 5.95, maar een goeie burger (lees: big tasty) betaal je al 6.45 en dan heb je een normaal menu (quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
mac goedkoop? nou vind ik niet maja in de VS kan dat anders zijn..
brrr moet er niet aan denken maand lang alleen mac voer..
We hadden het geloof ik over de VSquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is dat zo in ZK
Ik haal altijd master winterpenen, 30 cent per peen
Dat is jou mening, ik ben het er niet mee eens. Potato staat in mijn ogen meer in verband met patat dan een frituurpan! Maar ik ben dan ook een nuchtere Groninger;)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Taaltechnisch gezien is patat ook een dom woord voor friet. Fried komt van fried of frites, oftewel gefrituurd. Patat komt van potatoes, oftewel aardappel.
daarom staat er op de zakken (diepvries) patates frites, gefrituurde aardappelquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Taaltechnisch gezien is patat ook een dom woord voor friet. Fried komt van fried of frites, oftewel gefrituurd. Patat komt van potatoes, oftewel aardappel.
Echt de kutste 'documentaire' ooitquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Documentairemaker Morgan Spurlock onderwierp zichzelf aan een experiment. Gedurende dertig dagen at hij alleen voedsel van McDonald's, drie maaltijden per dag
Tijdens deze dertig dagen raakte hij regelmatig depressief. Hij had vaak moeite om de grote hoeveelheden vlees, friet en frisdrank naar binnen te werken. Zijn cholesterolgehalte schoot omhoog net als zijn bloedglucosespiegel en zijn hart ging achteruit. Zijn vriendin meldde dat zijn prestaties in bed sterk achteruit gingen. Na dertig dagen was Morgan 11,1 kg aangekomen, 13% van zijn lichaamsgewicht.
Frituurquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat zullen die lui hun ogen uitkijken bij een Nederlandse snackbar!
Dat hij aankwam en ongezond/depressief werd is logisch, maar het opvallende was dat zijn lever naar de klote ging als bij een alcoholist.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Echt de kutste 'documentaire' ooitEen maand hetzelfde eten en verbaasd zijn dat je ongezond wordt
och vond hem niet eens zo slecht.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Echt de kutste 'documentaire' ooitEen maand hetzelfde eten en verbaasd zijn dat je ongezond wordt
Ja gek hequote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_Headquote:During the film, Naughton goes on an all-fast-food diet, mainly eating food from McDonald's. For his daily dietary intake, he aims to keep his calories to around 2,000 and his carbohydrates to around 100 grams per day, but he does not restrict fat at all. He ends up eating about 100 grams of fat per day, of which about 50 grams are saturated. He also decides to walk six nights a week, instead of his usual three. After a month eating that way, he loses 12 pounds and his total cholesterol goes down. His HDL does go down, often thought to be undesirable.
At the end of his experiment, Naughton details an additional experiment inspired by his research into the lipid hypothesis. In this second experiment, he cut out all sugars and starches from his diet for a month, and ate things like cheeseburgers without buns, eggs and bacon fried in butter, steaks, Polish sausage, Egg McMuffins without the muffins when he traveled, fruit in heavy cream and green vegetables covered in butter. He used coconut oil to fry onions for his cheeseburgers and shredded cheese as his favorite snack. As a result, Naughton says his energy level and mood suffered no deleterious effects, despite often working until 2am on a large programming project with a tight deadline. At the end of that month, his overall cholesterol dropped from 222 to 209, and his LDL dropped from 156 to 130, and his HDL increased from 49 to 64.
Ja en patatten betekent in België dan weer aardappels.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ik wel weer grappig vond is dat de Nederlandse uitspraak 'tussen de soep en de aardappels door' in belgie identiek bestaat, maar dan als 'tussen de soep en de pattatten door'quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:24 schreef SpeesPousse het volgende:
[..]
Ja en patatten betekent in België dan weer aardappels.
Wat hebben wij nou met dat totaal gefaalde volkje te maken?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:24 schreef SpeesPousse het volgende:
[..]
Ja en patatten betekent in België dan weer aardappels.
De randstad heeft ook een meninkje hoorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat hebben wij nou met dat totaal gefaalde volkje te maken?.
Lol.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vriendin van me had een speciaal dieet vanwege een darm probleem.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ja gek heGa maar eens 30 dagen alleen sla eten en kijk dan eens hoe je je voelt. Check de docu feat head maar eens.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_Head
Dat zie je ook bij vega's, die zien er ook vaak (nee, niet allemaal) bleek en ongezond uit. Je moet gewoon (jaja, verrassend) gevarieerd en matig eten, geloof dat ik die slogan eens moet patenterenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
vriendin van me had een speciaal dieet vanwege een darm probleem.
daarbij was het eigenlijk alleen groenten wat ze mocht eten..
helemaal joppie word je er niet van idd.. ze zag er slechter uit dan ervoor. geloof dat ze dat 3 weken moest aanhouden..
jup true.. mja ze kon niet anders darmen werkten niet echt mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zie je ook bij vega's, die zien er ook vaak (nee, niet allemaal) bleek en ongezond uit. Je moet gewoon (jaja, verrassend) gevarieerd en matig eten, geloof dat ik die slogan eens moet patenteren.
nee, wat mot dat mot.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup true.. mja ze kon niet anders darmen werkten niet echt mee.
wij weten het allemaal "we krijgen het met de paplepel in gegoten"
maar dat zegt niks over andere landen
Wel zo fijn om te weten wat je precies frituurt! Of noem je gefrituurde bitterballen ook friet? Of gefrituurde oliebollen ook maar friet noemen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar er zijn dus mensen die werkelijk meerdere keren per dag mc donalds eten. De vraag was dus of mc donalds dat ook propageert, want dan zijn ze fout bezig.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:14 schreef TNA het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dan kun je beter steppegras bestellen.
Niet in alle Engelssprekende landen hoor. In de UK noemen ze het "chips".quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:29 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Lol.
Achterlijke 'patat' zeggers.
- In Nederland onder de rivieren is het 'Friet'
- In België is het 'Friet' (daar komt het nota bene vandaan)
- In Duitsland is het 'Pommes Frites'
- In Frankrijk is het 'Pommes Frites'
- In alle Engels sprekende landen is het '(french) Fries'
- In Zweden is het 'Frites'
- In Spanje is het 'Fritas'
- In Esperanto is het 'Fritas'
- In Polen is het 'Fries'
Hier stop ik voor het gemak even. Het is dus in de hele wereld gewoon 'Friet' (of een verbastering daarvan), behalve in een gedeelte van een mini-landje. Face it alsjeblieft een keer. De waarheid is hard.
Patat dat 3 uur heeft gestaan smaakt heel lekker. Moet je eens proberen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:35 schreef Ferdo het volgende:
Tegen de tijd dat het eerste kwart weg is die patat/de friet doorhalen wat niet van toepassing is natuurlijk al wel koud.
Eet smakelijk.
Je weet dat ze veel leentjebuur spelen hèquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:41 schreef Plantagehouder het volgende:
De patatpartys zijn in Japan, niet korea
http://blog.livedoor.jp/dqnplus/archives/1736355.html
Koreanen haten Japanners tot het bot.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Je weet dat ze veel leentjebuur spelen hè
Goede zaak. Daarom ook -> friet zuurvlees ipv het achterlijke stoofvlees.quote:
Ja, andersom ook, en toch drinken en eten ze Koreaans/Japans voedsel, luisteren ze k- en jpop en vliegen modellen over en weerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koreanen haten Japanners tot het bot.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:48 schreef andre_k het volgende:
God. Ik kijk op pagina 4 en, ja hoor, het is weer die trieste patat/friet-onzin. Blijf gewoon on topic, kutkinderen.
Het mag dan 'chips' op straat genoemd worden, 'fries' is de vertaling van friet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Niet in alle Engelssprekende landen hoor. In de UK noemen ze het "chips".
Dit dus, liever een Belg dan een Hollanderquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
ik zou het gewoon doenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:57 schreef arjan1212 het volgende:
Japan is echt een geweldig land.. al die rare nieuwsberichten enzo komen daarvandaan... zou bijna eens op vakantie gaan naar japan
Noem je aziaten in je echte leven ook "spleetjes" of durf je dit alleen achter je keyboard?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:33 schreef gewoonmarik het volgende:
[ afbeelding ]
Tieners in Zuid-Korea bestellen grote porties frites die ze daarna gezamelijk op dienbladen uitstorten. Het verorberen van de gefrituurde lekkernij wordt dan veelvuldig gefotografeerd. En ziedaar een nieuwe hype is geboren: de 'patatparty'.
Wil je zelf een patatparty organiseren? Moeilijk is het niet. Ga naar een hamburgerketen en bestel een 'bijna dodelijke' hoeveelheid frites. Verwijder de papieren verpakking en strooi ze uit over de dienbladen. Neem een foto, publiceer online. Klaar is kees.
Het is niet bepaald een manier van eten die aangemoedigd wordt door het personeel van fastfoodrestaurants. Begrijpelijk. Een dozijn tieners werd dan ook de deur uitgezet in een lokale McDonald's. Ze hadden geprobeerd om gezamelijk een hoeveeldheid frites ter waarde van maar liefst 200 euro op te eten. Maar de foto van hun braspartij doet nu wel de ronde op tal van socialenetwerksites.
Eigen mening:
Helaas, hoop voor de arme spleetjes dat de patat daar wel te vreten is! In ieder geval wachten op de eerste foto's vanuit Nederland, onee het kost geld.. wachten op de eerste hollandse fotosoeps dan maar? Na milking geen kans op succes in NL
Te veel sla eten is inderdaad ook ongezond, daar kun je zelfs kanker van krijgen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ja gek heGa maar eens 30 dagen alleen sla eten en kijk dan eens hoe je je voelt. Check de docu feat head maar eens.
Gatverdammequote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:38 schreef pinine het volgende:
Aardappels eten kan dan weer primaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_Head
Lol.quote:
Patates kızartması.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:17 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Lol.
Achterlijke 'patat' zeggers.
- In Nederland onder de rivieren is het 'Friet'
- In België is het 'Friet' (daar komt het nota bene vandaan)
- In Duitsland is het 'Pommes Frites'
- In Frankrijk is het 'Pommes Frites'
- In alle Engels sprekende landen is het '(french) Fries'
- In Zweden is het 'Frites'
- In Spanje is het 'Fritas'
- In Esperanto is het 'Fritas'
- In Polen is het 'Fries'
Hier stop ik voor het gemak even. Het is dus in de hele wereld gewoon 'Friet' (of een verbastering daarvan), behalve in een gedeelte van een mini-landje. Face it alsjeblieft een keer. De waarheid is hard.
quote:What are fries called around the World?
The Netherlands - Dutch
• patat
• patat frites
• Vlaamse friet (Flemish fries)
Patat!quote:
Die krijgen dan vouchers waarmee ze eten kunnen kopen in de supermarkt. Naar McDonalds gaan is gewoon luie luxe.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:22 schreef An_awesome_wave het volgende:
Coca-colaparty's in Azie > Patatparty's in Azie.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |