Ik heb dat niet bewust gedaan. Ik heb eerst tijdje geSonja't, daar toen vanaf gestapt, weer van het padje geraakt en te veel en te raar gegeten, behalve dan dat ik dus wel een gevarieerder repertoire had.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet quoten uit het vorige topic, maar echt oprecht bedankt voor alle tips en adviezen![]()
Wat brighteyes schrijft daar herken ik mezelf in, ik zie het inderdaad als keerpunt en wil na de SB periode verder gaan en de voeding op een gezonde manier ophogen.
Waar ik dan benieuwd naar ben, hoe heb jij dat gedaan Brighteyes?
Ik zal hier blijven meelezen en als de kilo's eraf zijn kom ik hier zeker terug voor adviezen om dat op een gezonde manier zo te houden
Dan heb je echt geluk gehad. Het probleem is niet dat ze vies smaken, het probleem is meer dat daarna twee weken lang alles wat je proeft een vies bijsmaakje heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:10 schreef BananaPancake het volgende:
Yay Vicky! Ik was ook weer 0,5 lichter vanmorgenGaat altijd hard tijdens de bepaalde periode
![]()
Ik dacht trouwens dat ongeroosterde pijnboompitjes altijd zo'n vieze smaak geven en geroosterde niet, maar dat zal dan wel een misopvatting zijn. Ik heb iig nog nooit last gehad van vies smakende pijnboompitjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijnboompitquote:Pijnboompit
Pitten van Pinus pinea (de Europese parasolden)
Pitten van Pinus koraiensis (algemeen in China)
De pijnboompit is de pit van de parasolden, een soort pijnboom (den).
Pijnboompitten worden veel gebruikt in Italiaanse gerechten, zoals pesto, maar ook (licht geroosterd) in salades. De pitten hebben een licht harsachtige smaak en zijn rijk aan olie.
De pitten bevinden zich achter in de kegel, achter de houtachtige "schubben" (zoals in een dennenappel). Door de kegels te schudden komen de pitten vrij. Dit gebeurt tegenwoordig machinaal.
Risico's bij het eten van pijnboompitten
Het eten van bepaalde soorten pijnboompitten kan bij sommige mensen een verstoorde smaak opleveren, die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten (deze zijn te herkennen doordat ze korter en dikker zijn dan Europese pijnboompitten).
Tot voor kort was niet bekend om welke pijnboompittensoort het ging. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden.[1] De Leidse geneticus Zonneveld, die zelf gevoelig is voor een door het eten van pijnboompitten verstoorde smaaksensatie, ontdekte dat het probleem veroorzaakt wordt door pitten van de Pinus armandii, een kleine, ovale en ietwat grijze pittensooort, die overigens niet op de lijst van eetbare soorten van de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties staat.[2]
Zowel uit het onderzoek van Zonneveld als op basis van eerdere gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid te bestaan. Ook de Nederlandse Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) huldigt dit standpunt.[3] Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) heeft hierover geen standpunt.
Hoe bedoel je? ATL?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Persoonlijk record verbroken like a boss!
nee, naar mijn werk gelopen innnn... 37 minuten en 35 secondenquote:
Ik geef er toch een kusje op, okee?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gewoon een supersonische neus. Ik ruik het al een uur nadat ik asperges heb gegeten. Niet dat ik het daar voor laat. 2 x per week asperges ftw! Ik heb nog nooit vieze pijnboompitten gehad trouwens. Ten eerste omdat die dingen caloriewijs echt ontzettend evil zijn. En ten tweede omdat ik hier al eens had gelezen over die Chinese dingen. Fok!![]()
Gisteren trouwens migraine dus geen badmintonEn ik had er zo'n zin in. Ik ben mezelf zo zat op dit moment. Dagelijks tussentijdse bloedingen, nekpijn, migraine, algehele hooikoortssufheid, tranende ogen, snotterig. En mijn vinger is er volgens mij af aan het rotten ofzo. Ik heb een wondje die maar niet dicht groeit. Het positieve is dat ik het zo zat ben dat ik mezelf niet eens zielig vind. Elluk nadeel hep sn voordeel
![]()
Enniehoe, lijstje dus:
O: Smoothie: banaan, bosvruchten, yoghurtdrink, kwark, lijnzaad, havermout
T: 3 matze met St Moret
S: half uur wandelen
L: Tomatensap, 3 bruin met komijn en rucola
T: Snelle Jelle, appel (met stevig steeltje), olijven
A: Met geitenkaas gevulde courgette, rijst
S: 2 uur aquafit
Nice!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, naar mijn werk gelopen innnn... 37 minuten en 35 seconden
Vrijdag deed ik het in 41:12
Precies, dat werkt ook het beste!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nice!
Ik zit zo eens terug te graven en het laagste dat ik me kan herinneren van toen ik echt bewust bezig was gewicht te verliezen was 74,5 en dat moet ergens in 1999-2000 geweest zijn.
Daarvoor weet ik nog wel dat ik toen ik terug kwam van mijn stage in de UK ik rond de 70 woog en dat was eind 96' begin 97.
Anyway... we gaan in stapjes. Terug onder de 90 is nu het eerste doel. Dan 85, dan 80 etc. etc.
dat is echt heel erg afhankelijk van de grootte van je mokquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand enig idee hoeveel rijst er in een normale mok past?
Keukenweegschaal kopen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand enig idee hoeveel rijst er in een normale mok past?
of bij de action voor twee kwartjesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Keukenweegschaal kopen?
Zie ze ook regelmatig bij de kringloopwinkel staan voor een paar euro.
Ik ben gewoon luiquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Keukenweegschaal kopen?
Zie ze ook regelmatig bij de kringloopwinkel staan voor een paar euro.
Ja, die gebruik ik ook veel. Hartstikke handig inderdaad. Ik heb 4 grote dingen en 5 kleine geloof ik. De teaspoon past ook nog in mijn kruidenpotjes dus dat is helemaal ideaal.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb sinds kort maatdingetjes voor alle maten. Kayotic Kitchen gebruikt Amerikaanse maatvoering en dan was ik steeds aan het hannesen hoeveel 1 cup rijst nou is, want als je dat op gewicht doet dan klopt er natuurlijk niks van want een cup bloem is toch echt lichter dan een cup rijst etc. etc.
dus nu heb ik Ikea maatcups voor 100ml, 50 ml etc. Een metalen met Cup, 1/2 cup etc. etc. en 2 weken geleden in Botswana heb ik nog die met 1/2 teaspoon, 1/3 teaspoon etc. gescoord.
Mij maak je niet meer gek met hoeveelheden.
Over portioneren gesproken. Wist je dat een theelepel pindakaas 15 gram bevat? (geen afgestreken theelepel maar gewoon een theelepel pindakaas). Dat moet je echt bruut uitsmeren over je boterham wil je daar je bam mee bedekken. Maar ze geven het wel aan op de pot als "1 portie van 15 gram bevat 5% van de ADH aan caloos". Terwijl een gemiddelde dubbele boterham met pindakaas minstens het driedubbele bevatquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb sinds kort maatdingetjes voor alle maten. Kayotic Kitchen gebruikt Amerikaanse maatvoering en dan was ik steeds aan het hannesen hoeveel 1 cup rijst nou is, want als je dat op gewicht doet dan klopt er natuurlijk niks van want een cup bloem is toch echt lichter dan een cup rijst etc. etc.
dus nu heb ik Ikea maatcups voor 100ml, 50 ml etc. Een metalen met Cup, 1/2 cup etc. etc. en 2 weken geleden in Botswana heb ik nog die met 1/2 teaspoon, 1/3 teaspoon etc. gescoord.
Same here. Ik gebruik veel Amerikaanse recepten, en dan zijn die dingen toch wel erg handig.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Daarom zei ik ook 'beter niet meer elke dag maar 2-3 keer in de week'.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik zeg niet dat men geen pindakaas moet eten overigens, maar een dubbele boterham met PK die niet superdun is uitgesmeerd levert best veel op aan kcals. En ja, pindakaas bevat veel gezonde vetten en ja, het is gezonder dan frituur, maar nog steeds erg vet, net zo vet als boter ongeveer, en toch iets om even bij stil te staan denk ik
oh, ik doelde ook niet perse op jou, ik dekte me alvast even in voor de eventuele pindakaas / notenmafiaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'beter niet meer elke dag maar 2-3 keer in de week'.
Wat lief van haarquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh en er staat hier op werk slagroomtaart, waar ik gek op ben, maar heb niet genomen en net zat er iemand met d'r handen heel EEG aan dus nu hoef ik zéker niet meer.
quote:Snel afvallen?
www.yves-rocher.nl/Afvallen
"Ik ben nu op dag 9 en ben al bijna 5 kilo kwijt". Probeer nu!
Wat reviews:quote:
Ik zit even door voedingswaardetabellen te scrollen, maar gewone calve bevat 11 gram KH/100 g en de creamy variant 14 gram KH/100 g. Dat vind ik geen schokkend verschil eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat lief van haarWant nu heb je er helemaal geen trek meer in.
Pindakaas vind ik ook heerlijkAlleen had vriendlief gisteren 'Creamy' pindakaas gekocht
Heb hem al op de kop gegeven dat ik dat spul niet hoef, daar zit allemaal suiker aan toegevoegd.
Goede vraag. Volgens mij mag het wel maar heb geen idee hoe het zit.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
mag dat eigenlijk nog wel? Dat is natuurlijk je reinste consumentenverlakkerij. En qua energiewaarde maakt het ook geen zak uit eigenlijk (660 vs 580 kcal/100g)
Meer suikers = minder pinda's per 100 gram = minder vetquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit even door voedingswaardetabellen te scrollen, maar gewone calve bevat 11 gram KH/100 g en de creamy variant 14 gram KH/100 g. Dat vind ik geen schokkend verschil eigenlijk.
Ja, dat is echt zulke idioteriequote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Pindakaas light is pas echt humor. 30% minder vet! GEZOND!
Maar we zeggen er niet bij dat we er 900% meer suiker in stoppen
(2,5g versus 24 gram/100 gram)
KH, niet kcalquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meer suikers = minder pinda's per 100 gram = minder vet
Maar ik vind extra suikers eten onzinnig. Ik zit niet zo met dat kcalverschil hoor
ik blijf mijn best doen om mensen te leren etiketten te lezen.quote:
Wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik blijf mijn best doen om mensen te leren etiketten te lezen.
Moet me ook altijd inhouden bij het conimex schap
Kranten mogen niet meerquote:
kun je die serieus niet kopen daar?>quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kranten mogen niet meerzijn onhygiënisch
![]()
Binnenkort de 'chippie' in onze nieuwe straat maar 's uitproberen. Maar, er gaat toch niets boven een heerlijke kroket als we weer 's in Nederland zijn
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kun je die serieus niet kopen daar?>
heb jij niet heel recent gebigd?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:45 schreef Keshet het volgende:
Hullo!
Ik lees steeds wel mee maar kwam niet aan reageren toe.
Hier gaat het goed! De Knop lijkt gevonden te zijn. Ik zit nu op -4; niet dramatisch veel, maar met een veel gezonder eet- en beweegpatroon. En dáár gaat het me om.
het is sterker dan ikquote:
Dat is ook een goede optie. Jongen, werpen, biggen, ei uitbroeden,quote:
*knor*quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is sterker dan ik
[..]
Dat is ook een goede optie. Jongen, werpen, biggen, ei uitbroeden,
ze zeggen het zelf ook in OUDquote:
En aankomen, eerstquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze zeggen het zelf ook in OUD
Dat is natuurlijk wel het ultieme vlot afvallen, een kind baren
Ik zeg het nooit. Echt niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze zeggen het zelf ook in OUD
Dat is natuurlijk wel het ultieme vlot afvallen, een kind baren
Dat vlot aardigquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:52 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik zeg het nooit. Echt niet.
En ja, 11 kilo eraf in 4 dagen ofzo.
Dat is pas goede reclamequote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:52 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik zeg het nooit. Echt niet.
En ja, 11 kilo eraf in 4 dagen ofzo.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:55 schreef Keshet het volgende:
Het was helaas alleen maar 3kg kind en de rest vocht. Wel fijn was dat ik daardoor meteen weer op mijn gewicht voor de zwangerschap was.
Het jammere is alleen dat ik toen dus veel te zwaar was.
Als je inspiratie zoekt voor gezonde en betaalbare gerechten gewoon regelmatig in de lijstjes in Slank spieken en als je iets ziet dat je lekker lijkt om het recept vragen!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:00 schreef Keshet het volgende:
Ik twijfel over het online lidmaatschap van Weight Watchers. Voegt het nou echt iets toe? Ik zoek vooral inspiratie voor gezonde en betaalbare gerechten; ik zou graag die van WW eens bekijken om te zien of het was is maar ja, dan moet je eerst lid worden.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ow... dat is minder leuk dan Tink...
Ik heb net heerlijk hardgelopen!Het is zulk lekker weer buiten. En ik dacht 'nou, mss 3 x 10 met een pauze van een minuutje' maar ik heb gewoon 25 minuten non-stop gelopen!
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:12 schreef Keshet het volgende:
Wat goed BE! Doe je dat dan gewoon in je lunchpauze?
Tink, ik heb de voorgeschiedenis even gemist maar dat ze je lunch vergeten zijn klinkt stom.
Jaaaaaaa!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:15 schreef douche-eendje het volgende:
Is het met hardlopen al weer tijd voor een niet-lange broek? Wil ook weer maar mn lange broek was zoveel te groot dat ik hem heb weggegeven...
Ja jij loopt overdag he. Ik zat te denken aan morgenavond rond half 6quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaa!Ik had mijn capri aan en een shirt met korte mouwen, heerlijk!
![]()
Dan zou ik geloof ik onder wel kort doen maar boven nog lange mouwen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja jij loopt overdag he. Ik zat te denken aan morgenavond rond half 6
Zijn onze gerechten weer niet goed genoegquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je inspiratie zoekt voor gezonde en betaalbare gerechten gewoon regelmatig in de lijstjes in Slank spieken en als je iets ziet dat je lekker lijkt om het recept vragen!
Oh, en "Slank en Snel" ofzo ("Low Fat Meals in Minutes") van Ainsley Harriott bestellen!
Kcals bijhouden kan oko met de gratis app "Fatsecret".
NEE!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zijn onze gerechten weer niet goed genoeg
Foodgawker en de dieetclubquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Toppie BE! Qua recepten hou ik elke dag foodgawker bij. Er staan veel toetjes ed op, maar er komen ook veel lekkere en makkelijke recepten langs. En 24kitchen staat ook vaak op bij mij.
Een kroket valt idd best mee.
Welnee joh, je moet gewoon alleen de goede dingen maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Foodgawker en de dieetclubDat is de ideale website om te dik te worden
Ik heb deze een paar keer gegeten, wel aardig, niet spectaculair:quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat de meeste quinoa recepten voor salades zijn.
Er komt ook heeel veel lekkers langs jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik vind het zwaar respect hoor. Ik kan nog geen 60 seconden hardlopenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaa!Ik had mijn capri aan en een shirt met korte mouwen, heerlijk!
![]()
Nohhhhhhh, ja ok stiekem wel... Ikquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja die onderste staat voor volgende week, dan zit er zoete aardappel in mn pakketquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb deze een paar keer gegeten, wel aardig, niet spectaculair:
http://www.voedingscentrum.nl/recepten/recept/quinoapilav.aspx
En deze is echt heerlijk: http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
Toen ik 2 jaar geleden begon deed ik 3x over les 1 van Evyquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind het zwaar respect hoor. Ik kan nog geen 60 seconden hardlopen![]()
ja vast. Ik wil het ook gewoon echt (nog) niet en ik betwijfel of dat ooit gaat komen. Ik vind rennen gewoon ronduit kut.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Toen ik 2 jaar geleden begon deed ik 3x over les 1 van EvyEn na een paar weken huppel je vrolijk tig minuten achter elkaar door
Op de middelbare school had ik bij gym maar aan 1 ding een enorme hekel: hardlopen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
ja vast. Ik wil het ook gewoon echt (nog) niet en ik betwijfel of dat ooit gaat komen. Ik vind rennen gewoon ronduit kut.![]()
Ow voor dat soort dingen als bus/trein ren ik ook nooit. Dan maar wat later hoorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef Cuppiecake het volgende:
Wat nou als je een keer naar de bus moet rennen ofzo, of naar het vliegtuig?
Misschien niet zo'n aardige opmerking wat ik nu ga zeggen maar ik kan me echt niet voorstellen dat je nog geen minuut kan rennen.![]()
Hardlopen, balsporten, verspringen/hoogspringen. Niet mijn ding. Als een of andere russische mensknoop in de ringen hangen ging dan wel weer primaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op de middelbare school had ik bij gym maar aan 1 ding een enorme hekel: hardlopen.
Inmiddels vind ik het geweldig
Ten eerste krijg ik acuut last van mijn 85F als ik onaangekondigd moet rennen (en dus geen extreme sports BH draag).quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef Cuppiecake het volgende:
Wat nou als je een keer naar de bus moet rennen ofzo, of naar het vliegtuig?
Misschien niet zo'n aardige opmerking wat ik nu ga zeggen maar ik kan me echt niet voorstellen dat je nog geen minuut kan rennen.![]()
Nee maar dan heb je dus echt wel genoeg longinhoud voor een hobbel van 1 minuut !quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mwah, het ligt er gewoon aan. Ik ben nooit goed geweest in rennen om het rennen. Maar ik zat wel op basketbal en kickboksen en dat is ook constant bewegen. Vanavond doe ik twee lessen aquafit dus het is volgens mij nog niet zo heel slecht met me gesteld. Alleen anders
het gaat toch ook niet om longinhoud?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:31 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Nee maar dan heb je dus echt wel genoeg longinhoud voor een hobbel van 1 minuut !
ik sluit me aan bij jouw bevindingenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:31 schreef Keshet het volgende:
Disclaimer: Onderstaande is niet wetenschappelijk bewezen.![]()
Maar je 'fietsconditie' en je 'hardloopconditie' zijn echt twee verschillende dingen vind ik. Ik fiets elke dag naar mijn werk; 15km in totaal. Kost me geen enkele moeite. Mijn werkplek is op de tweede etage; ik neem altijd de trap. Kost me ook geen moeite.
Laat me 1 minuut hardlopen en je ziet een dikke tomaat voorbijkomen die klinkt alsof ze de marathon in een uurtje heeft gelopen.
Maaaar. Vanavond les 1 van Evy. Op 9 juni moet ik de 5km bij de ladiesrun lopen.
Klopt!! Destijds 7kg!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
En... hoewel heel veel mensen hier wrsch heel erggaan doen als ik het hardop zeg, maar ik haal ook best wel eens wat lekkers uit de menu's van het Voedingscentrum.
Je moet alleen zelf wel even goed opletten of je een kcal-arme maaltijd hebt want er staan er ook bij die niet zo mager zijn.
Vlgs mij is Vicky ook een hele berg afgevallen oa door heel veel recepten voor het avondeten daar vandaan te halen.
En -4 is natuurlijk niet niks he!Lekker hoor!
genoeg! Ik zit nu nog op mijn werk, help me vanavond even herinneren... dan ga ik voor je zoekenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:35 schreef Keshet het volgende:
Dus mensen, vanavond hebben jullie driemaal de kans om een dikke tomaat voorbij te zien komen sjokken in Rotterdam.![]()
Vicky: Heb je nog tips qua recepten?
De recepten die hierboven gepost zijn heb ik opgeslagen! Merci!
oh wat leuk!! Die ga ik ook lopen, en ik ben ook net begonnen met waggelen! En ik heb dus les 1 moeten onderbreken de eerste keer. Ik had (en heb) gewoon écht geen conditie, dus elke mini-overwinning (les 1 in 1 keer uitlopen) is een wonder.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:31 schreef Keshet het volgende:
Disclaimer: Onderstaande is niet wetenschappelijk bewezen.![]()
Maar je 'fietsconditie' en je 'hardloopconditie' zijn echt twee verschillende dingen vind ik. Ik fiets elke dag naar mijn werk; 15km in totaal. Kost me geen enkele moeite. Mijn werkplek is op de tweede etage; ik neem altijd de trap. Kost me ook geen moeite.
Laat me 1 minuut hardlopen en je ziet een dikke tomaat voorbijkomen die klinkt alsof ze de marathon in een uurtje heeft gelopen.
Maaaar. Vanavond les 1 van Evy. Op 9 juni moet ik de 5km bij de ladiesrun lopen.
Is dat fietstechnisch mogelijk? Mijn fiets valt namelijk uit elkaar als ik harder wil dan 20quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:26 schreef Stormqueen het volgende:
maar ik ben deze reacties wel gewendik krijg meteen een soort imago van dikke rokende papzak, maar ik fiets wel 35 kilometer in 1 uur en 10 minuten op een stadfiets, dus zo erg is het echt niet.
Nee dat klopt wel zo ongeveer. Maar dan ga ik er ook echt voor, dat tempo haal ik niet als ik naar mijn werk ga of veel stoplichten hebquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:49 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Is dat fietstechnisch mogelijk? Mijn fiets valt namelijk uit elkaar als ik harder wil dan 20![]()
Of zijn mijn rekenkunsten net zo dramatisch gezakt als mijn conditie en rij je dan helemaal geen 30 kilometer per uur
nee, dat heb ik ook niet gezegd, die conclusie werd voor me getrokkenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:00 schreef BananaPancake het volgende:
Nee dat is niet bizar, maar dan heeft dat niet kunnen hardlopen toch niks met je conditie te maken?
dat klinkt als martelingquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
desondanks zou ik het best kunnen trainen, met ingebonden borsten enzo, maar ik geef toe dat ik dat gewoon niet wil![]()
Weet je wat mij helpt, ik train regelmatig met heren recreanten mee. Het net op herenhoogte... Dan kan ik de tijdens de training of wedstrijd erna ineens wel blokkenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:26 schreef Barreltje het volgende:
ik had verwacht dat ik door de zwem training wel wat meer conditie zou krijgen voor het volleyballen.. nou.. ik blijf als een blok op de grond.. omhoog kom ik niet meer!
zoals rat millo?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:28 schreef Cuppiecake het volgende:
Mijn conditie is ook niet meer wat het geweest is.![]()
Maar ik ben hard aan het werk bij de fysio, hij is echt een slavendrijver!
nog een keerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Persoonlijk record verbroken like a boss!
omdat ik een keer iets heb gezegd over poepen ja?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoop écht dat ik je verkeerd begrijp en je niet je stoelgangrecords bijhoudt.
omdat je al eerder had gepost hoeveel je in de wc was afgevallen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat ik een keer iets heb gezegd over poepen ja?
dat was een geintjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
omdat je al eerder had gepost hoeveel je in de wc was afgevallen..
Dan hebben we gewoon een Sheldon hierquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoop écht dat ik je verkeerd begrijp en je niet je stoelgangrecords bijhoudt.
Ben nu twee wkn bezig en -3,1 voor t eerst in mn dieet carrière en goed vol te houden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Verder was er een vraag over de toegevoegde waarde van een online lidmaatschap bij WeightWatchers.
Buiten het feit van je propointsdagboek en je resultaten bij houden is er niet echt een andere toegevoegde waarde. Heb nog nooit een recept gemaakt die ze op de site plaatsen.
Maar verder vind ik het echt een fijne manier van afvallen, en op mijn eten letten. Dit is iets wat ik lange tijd kan volhouden.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
25 in 5/6 maanden hierquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
die 67 kilo was ook na een gewichtsverlies van 25 kilo in acht maanden, dat ging achteraf wat te snel (als in, elke dag twee uur in de sportschool houdt geen mens vol op de lange termijn)
En je bent hothothot hebben we aan je foto's gezienquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:26 schreef Stormqueen het volgende:
maar ik ben deze reacties wel gewendik krijg meteen een soort imago van dikke rokende papzak, maar ik fiets wel 35 kilometer in 1 uur en 10 minuten op een stadfiets, dus zo erg is het echt niet.
Prei met balsamicoquote:
interessant!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:56 schreef THEFXR het volgende:
valse labels op eten
http://www.ergogenics.org(...)en-dan-je-denkt.html
waarom eet je alleen maar crackers? Geen wonder dat het zwart wordt voor je ogen!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:00 schreef fluster het volgende:
Gisteren gefaald bij het hardlopen, als in na 5-6-7 minuten rennen werd het redelijk zwart voor de ogen, dus heb ik de 8 minuten moeten laten zitten. Vrijdagochtend een nieuwe poging.
O 4 volkoren crackers met 1 plakje belegen kaas
t 2 zoete puntpaprika's
L 4 volkoren crackers met 1 plakje belegen kaas
t 4 volkoren crackers met 1 plakje belegen kaas
t 2 volkoren crackers met amandelpasta
D 2 kaiserbroodjes (sesam) met 2 vegaburgers
Nog steeds too heavy on the crackers/brood, en veel te weinig in de groente/fruit hoek. D was helaas even improviseren. Maar qua hoeveelheid en regelmaat redelijk tevreden.
heb je aandelen in de crackers??quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:00 schreef fluster het volgende:
Gisteren gefaald bij het hardlopen, als in na 5-6-7 minuten rennen werd het redelijk zwart voor de ogen, dus heb ik de 8 minuten moeten laten zitten. Vrijdagochtend een nieuwe poging.
O 4 volkoren crackers met 1 plakje belegen kaas
t 2 zoete puntpaprika's
L 4 volkoren crackers met 1 plakje belegen kaas
t 4 volkoren crackers met 1 plakje belegen kaas
t 2 volkoren crackers met amandelpasta
D 2 kaiserbroodjes (sesam) met 2 vegaburgers
Nog steeds too heavy on the crackers/brood, en veel te weinig in de groente/fruit hoek. D was helaas even improviseren. Maar qua hoeveelheid en regelmaat redelijk tevreden.
ik dacht dat het van die mini dingen uit blik/potje warenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:05 schreef Stormqueen het volgende:
Nou met twee paprikas zit je iig aan je groenten
Nee, er is hier iets te enthousiast bonusaanbiedingen ingekocht. Vitalu volkoren crackers. Niet enorm smakelijk. Maar tsja, zonde enzo.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:04 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heb je aandelen in de crackers??
waar is de (minstens) 2 ons groenten en 2 stuks fruit??en eiwitten
Sorry, maar dat is volgens mij wat overdreven.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:02 schreef Vicky het volgende:
dat is crashen....
veel te weinig variatie.
die dingen zijn jaren houdbaar hequote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:07 schreef fluster het volgende:
[..]
Nee, er is hier iets te enthousiast bonusaanbiedingen ingekocht. Vitalu volkoren crackers. Niet enorm smakelijk. Maar tsja, zonde enzo.![]()
Normaliter twee stuks fruit, en ruimer wat groente betreft als toevoegingen maar dat zat er vandaag helaas even niet in in verband met verhuizen.
Het falen met hardlopen kwam door te warm gekleed, nog niet helemaal gewend aan het mooie weer.
nee joh! Die peppersweets bedoel je?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:07 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ik dacht dat het van die mini dingen uit blik/potje waren
Oh, zeker wel! Dat kon ik verwachten. Maar daarop reageren mag dan ook, want crashen is onzin, en dat ik te weinig eet om hard te lopen is eveneens onzin. En als je aan het verhuizen bent, en je hebt crackers staan. Ach. Vind 't voor een keertje gewoon niet heel shocking.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:14 schreef Stormqueen het volgende:
Maar je snapt neem ik aan ook wel dat je commentaar krijgt op zo'n lijstje toch?
Er is ook een variant die ontzettend zoet is.Volgens mij de meergranen variant.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Zat op de vitalu site te kijken en het blijkt dat volkorencrackers minder volkoren bevat dan de tarwevariant.. (tenminste toen ik snel even keek) en de gepofte rijst variant ook.
Ook voor mij weer een eyeopener
Daar heb je wel een punt. Was er echt van overtuigd dat het aan het weer lag, maar zal de theorie eens testen vrijdag!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Het gaat niet alleen om kcals he. Ik kan ook een glas frituurvet drinken, dan kom je ook meteen aan je adhen nee, crackers zijn geen frituurvet, maar ze wegen tien gram. Met 80 gram voedsel in je maag ga je ook van je graat als je gaat rennen.
En dat is voor mij ook zeker een eyeopener.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Zat op de vitalu site te kijken en het blijkt dat volkorencrackers minder volkoren bevat dan de tarwevariant.. (tenminste toen ik snel even keek) en de gepofte rijst variant ook.
Ook voor mij weer een eyeopener
absoluut eten aanpassen..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
Waar vallen jullie meer van af? Sporten of gezond eten?
(en ja, ik weet dat het in combinatie moet).
Ik lees een fitness magazine voor vrouwen: Oxygen. Die komt altijd terug op: "afvallen doe je voor 80% in de keuken en 20% in de sportschool. Ik geloof het welquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ook.. sta dan ook per dag ruim een uur in de keuken om alles maar smakelijk en gezond te makenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik lees een fitness magazine voor vrouwen: Oxygen. Die komt altijd terug op: "afvallen doe je voor 80% in de keuken en 20% in de sportschool. Ik geloof het wel
Das ook een manier om het te bekijkenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik ook.. sta dan ook per dag ruim een uur in de keuken om alles maar smakelijk en gezond te makenzie het ook als een sport
Gezond eten jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
Is het in 1x gelukt of ben je de halve middag aan het klooien geweest?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:02 schreef Cuppiecake het volgende:
Ik ben net thuis. Ben de hele dag bezig geweest.![]()
Hoeveel calorieën zou je verbranden met het opzetten van een tent?
We zijn een uur bezig geweest, maar niet helemaal klaargekomen. Was ook tegen beter weten inquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is het in 1x gelukt of ben je de halve middag aan het klooien geweest?
hihi, je zei klaargekomenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:07 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
We zijn een uur bezig geweest, maar niet helemaal klaargekomen. Was ook tegen beter weten inIk wilde graag die tent uit proberen en had maar 1 uur de tijd. Maar het was zulk mooi weer.
Hahahaha, en toen ik het typte dacht ik, daar gaat een reactie op komen xD Maar ik had geen zin om de zin opnieuw te typen.quote:
Ow gut, nog nooit een tent opgezet?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:07 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
We zijn een uur bezig geweest, maar niet helemaal klaargekomen. Was ook tegen beter weten inIk wilde graag die tent uit proberen en had maar 1 uur de tijd. Maar het was zulk mooi weer.
Ja, ik had net in de KSC lol om mijn yoghurt met zaad. Gebroken lijnzaad. Maar alsnog.quote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:57 schreef Zeester het volgende:
Ik heb zo'n gooitent, is altijd 30 sec opzet werk! Ik denk 2 calorieen
Tja, probeer het wel, maar als taxichauffeur zijnde werk ik vrij onregelmatig..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gezond eten jaOf iig, een normaal eetpatroon hebben
mwah, dat opzich wel, maar het is niet echt goed voor je ritme als je b.v. doordeweeks gewoon van 8-18.00 werkt en in de weekenden of van 13.00-22.00 of b.v. 18.00 tot 06.00 (of zoals ik zaterdag had tot 10.00 )quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ook als je onregelmatig werkt kan je gezond eten volgens mij
mwah, als je het nog nooit gedaan hebt...quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je in een uur je tent niet opgezet krijgt, doe je iets verkeerd. Hoe groot ook.
En ik kom nog 2 punten tekort...quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo mijn lijstje voor vandaag.. Kom weer moeilijk aan mijn punten, gisteren ook al.
Hoop op een min vrijdag, maar mijn lichaam voelt alsof ik alles vast houd en niets afval. (Kun je dat voelen, geen idee, maar het omschrijft hoe ik me voel haha)
Lijstje voor vandaag
O: Yogurt met cruesli
T: Banaan
T: Eierkoek
L: 4 boterhammen met 30+kaas en ham
T: Appel
T: 2 Snack a Jacks.
D: 2 aardappeltjes (kleine), veel bloemkool, kaassaus (vetarm) en een kip cordon blue
T: Brosje bij de koffie
Mwah wij deden er altijd dik een uur over wel..quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je in een uur je tent niet opgezet krijgt, doe je iets verkeerd. Hoe groot ook.
dat klopt, maar dat staat afvallen niet in de weg. Welkom in ieder geval, ben benieuwd naar je verhaal!quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, dat opzich wel, maar het is niet echt goed voor je ritme als je b.v. doordeweeks gewoon van 8-18.00 werkt en in de weekenden of van 13.00-22.00 of b.v. 18.00 tot 06.00 (of zoals ik zaterdag had tot 10.00 )
dat opgeblazen gevoel? Neem een poepyoghurt... Eh, activia!quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo mijn lijstje voor vandaag.. Kom weer moeilijk aan mijn punten, gisteren ook al.
Hoop op een min vrijdag, maar mijn lichaam voelt alsof ik alles vast houd en niets afval. (Kun je dat voelen, geen idee, maar het omschrijft hoe ik me voel haha)
Lijstje voor vandaag
O: Yogurt met cruesli
T: Banaan
T: Eierkoek
L: 4 boterhammen met 30+kaas en ham
T: Appel
T: 2 Snack a Jacks.
D: 2 aardappeltjes (kleine), veel bloemkool, kaassaus (vetarm) en een kip cordon blue
T: Brosje bij de koffie
Poepen doe ik wel.. Soms 1 keer soms 2 keer..quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat opgeblazen gevoel? Neem een poepyoghurt... Eh, activia!
Enige groene wat ik nu in huis heb is komkommer.. Groen genoeg?quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat opgeblazen gevoel? Neem een poepyoghurt... Eh, activia!
En eet iets groens, dat helpt ook
ze hoeft groente en fruit niet te tellen. Ik vind het ook maf, maar het werkt kennelijk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje ik vind dat best heel veel eten JoycieEn dan moet je volgens je puntensysteem dus nog MEER eten??
Hoeveel zit je er nu onder dan? Met dit lijstje?
Ik blijf het wonderlijk vinden dat het werkt, maar het werkt blijkbaar.
geen idee, probeer het? Veel groene dingen drijven vocht afquote:Op woensdag 6 maart 2013 07:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Enige groene wat ik nu in huis heb is komkommer.. Groen genoeg?
ja, feestelijk hequote:Op woensdag 6 maart 2013 07:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje ik heb sinds gisteren aanstaan dat mijn quotes ook in "mijn" kleurtje moeten worden weergegeven... Redelijk psychedelisch als je dan door TS gequote wordt
Ik vind het ook wonderlijk maar het werkt echt. En het is gewoon echt heel goed vol te houden.. Om de 5 kilo ga je ongeveer een puntje naar beneden dus je went ook geleidelijk aan minder eten..quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje ik vind dat best heel veel eten JoycieEn dan moet je volgens je puntensysteem dus nog MEER eten??
Hoeveel zit je er nu onder dan? Met dit lijstje?
Ik blijf het wonderlijk vinden dat het werkt, maar het werkt blijkbaar.
En eeeuhm, nou ja euuuh... hoeveel punten is een glaasje wit?quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:50 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik vind het ook wonderlijk maar het werkt echt. En het is gewoon echt heel goed vol te houden.. Om de 5 kilo ga je ongeveer een puntje naar beneden dus je went ook geleidelijk aan minder eten..
3,5 kilo in 3,5 dus ja..
Ik zit er nu 2 punten onder.. Dat is ongeveer 2 snack a jacks.
Verder heb ik nog 49 weekpunten elke week die je ook op mag maken. Ze adviseren zeker de helft. (daar drink ik mijn wijntje van en eet ik soms eens wat slechter) En als ik zou gaan sporten mag ik nog meer punten.....
wij hebben een vouwwagen, die kunnen we als we willen binnen 5 minuten neerzetten, met vier haringen dat wel. En als het regent binnen 10 minuten (met 50 liter extra gewichtquote:Op woensdag 6 maart 2013 07:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah wij deden er altijd dik een uur over wel..
Daarom tel ik boven de 2 stuks fruit wel.. Want ik vind ook dat je anders echt te veel suiker binnenkrijgt zonder er punten voor te tellen. Groente tel ik niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze hoeft groente en fruit niet te tellen. Ik vind het ook maf, maar het werkt kennelijk.
Een groot glas.. 7 volgens mijquote:Op woensdag 6 maart 2013 07:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En eeeuhm, nou ja euuuh... hoeveel punten is een glaasje wit?
En zou ik bijvoorbeeld mijn weekpunten van de hele maand mogen opsparen tot die enge glorieuze zaterdag?quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Een groot glas.. 7 volgens mijdus dan mag je er 7 drinken van je weekpunten
Dat. Dan ben je hem namelijk aan het opzetten met mn vader en dat duurt een halve dagquote:Op woensdag 6 maart 2013 07:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weekpunten blijven hetzelfdequote:Op woensdag 6 maart 2013 07:57 schreef Stormqueen het volgende:
Phoebe, jij bent dunner, jij krijgt een stuk minder punten he.
een drive-in festival tentjequote:Op woensdag 6 maart 2013 08:23 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik op die foto zie is geen festivaltentje
Worteltjes, cherrytomaatjes, gekookte eitje?quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:24 schreef Barretje80 het volgende:
zo.. de spierpijn valt me nog mee.. gister wel heerlijk staan meppen op de bth gebakken eieren.. volgende keer weer proberen ipv pasta..
lijstje van vandaag:
O: spinazie-banaan-ananas drankje
t: beetje kwark
L: lunch wrap
S: 2 uur durende wandeling met gids door de binnenstad van Den Haag
t: nog even verzinnen + kopen
D: Argentijnse steak met salade OF sushi ( we weten nog niet waar we gaan eten)
tips voor de 2e tussendoor?
Gaat ook niet hoor, volgens mij... Ik heb een keer mogen genieten van een koppel dat zo'n tent ging opzetten met de gebruiksaanwijzing en drie koters van nog geen vier jaar die rum zes uur in de auto gezeten hadden. Ik ben van ellende maar op het terras van de camping gaan zittenquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:28 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou dan mag iemand doe nog nooit zo'n tent heeft opgezet komen demonstreren hoe hij dat binnen 1 uur doet!
die had ik gister idd ook als tussendoortje bedacht maar even vergeten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
Gekookte eitjes, die vergeet ik altijd als optie!
Het went. Mijn man kan het tegenwoordig alleen. Ook binnen een uur.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:28 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou dan mag iemand doe nog nooit zo'n tent heeft opgezet komen demonstreren hoe hij dat binnen 1 uur doet!
Ik zou eentje doen en dan wat rauwkost erbij, denk ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:32 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
die had ik gister idd ook als tussendoortje bedacht maar even vergeten.
goed plan Sjeen! en hoeveel van die krengen zou ik dan mogen? 1 vind ik wat weinig, heb er liever 2 , of is dat overdaad??
We willen ook nog minstens een keer oefenen, maar dan als we de tijd hebben en het gewoon op ons gemakje kunnen doen! Dat we niet de lacher van de camping zijn straks.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het went. Mijn man kan het tegenwoordig alleen. Ook binnen een uur.
dat bedoel ik, 21 gram is echt heel dun gesmeerdquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde havermoutpap maken, maar geheel onverwachts kwam ik de keuken uit met twee gesmeerde boterhammen. Op de één pindakaas en direct maar even gewogen hoeveel gram ik blijkbaar normaal op mijn boterham smeer en dat was dus 21 gram. Dat is 6 gram meer dan wat de pindakaaspot beweert wat 1 boterhambeleg is en dan smeer ik niet eens dik
moet je werken vandaag?? loop dan in je pauze even naar de supermarkt om de hoek en haal een gezond tussendoortjequote:Op woensdag 6 maart 2013 08:51 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
We willen ook nog minstens een keer oefenen, maar dan als we de tijd hebben en het gewoon op ons gemakje kunnen doen! Dat we niet de lacher van de camping zijn straks.![]()
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 boterhammen met spiegelei van 2 eieren
T: appel
L: 2 boterhammen met filet american
T: Ik heb niet echt iets anders als een koekje
D: Ik ga iets met mijn vriend maken, maar wat moeten we nog verzinnen..
T: yoghurt ofzo.
Heb je meteen je lichaamsbewegingquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:02 schreef Isabeau het volgende:
Bij mij is 'loop dan even naar de supermarkt om de hoek' op mijn werk minstens een wandeling van 40 minuten
En een boos team, omdat ik zo lang weg bleefquote:
Lege kcal met alleen suiker en slecht vet of niks...hmm, doe maar niks.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Een tussendoortje is voor mij geen verplichting. Ik zal dus nooit een koekje kunnen pakken omdat ik niks anders heb. Dan eet ik liever niks![]()
DN ben ik daar dus al fout bezig.. als ik honger heb en alleen een snickers ofzo heb eet ik die gewoon op..quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lege kcal met alleen suiker en slecht vet of niks...hmm, doe maar niks.
En dat verbaast je?quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
DN ben ik daar dus al fout bezig.. als ik honger heb en alleen een snickers ofzo heb eet ik die gewoon op..
Ja het gaat niet alleen om de calorieen, maar ook om hoe gezond je eet. Het is natuurlijk ook niet echt goed om de hele dag maar honger te lijden, maar dan komt het belangrijkste deel van gezond eten: .... *tromgeroffel*quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
DN ben ik daar dus al fout bezig.. als ik honger heb en alleen een snickers ofzo heb eet ik die gewoon op..
Maar ga je echt zitten schransen omdat je 1 keer een tussendoortje skipt? Want als het probleem zo diep zit, heb je niet zo veel aan dieten denk ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:48 schreef Tink89 het volgende:
Ligt eraan, als ik dan ga zitten schransen bij het avondeten, neem ik liever dat koekje.
Ik neem me elke avond voor me de volgende ochtend te wegen, maar ik vergeet het steeds. Voel me wel een hottie in m'n nieuwe blousje vandaag
Xx
Bovendien stilt een koekje nou ook niet echt de hongerquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar ga je echt zitten schransen omdat je 1 keer een tussendoortje skipt? Want als het probleem zo diep zit, heb je niet zo veel aan dieten denk ik.
Nee precies. Een pak koekjes, allez. Maar 1 koekje...quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:55 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Bovendien stilt een koekje nou ook niet echt de honger
Daarbij, als ik 1 koekje eet dan krijg ik juist de neiging om te gaan schransen. Dan wil ik meer koekjes. Zo Hollandsch, maar 1 koekjequote:Op woensdag 6 maart 2013 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
Nee precies. Een pak koekjes, allez. Maar 1 koekje...
Klopt, alleen gaat het plannen nogal moeilijk hier.. Ik ben nu 1.5 uur thuis standby, maar het gebeurt ook wel eens dat ik de hele dag door moet rijden..quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:54 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja het gaat niet alleen om de calorieen, maar ook om hoe gezond je eet. Het is natuurlijk ook niet echt goed om de hele dag maar honger te lijden, maar dan komt het belangrijkste deel van gezond eten: .... *tromgeroffel*
Plannen!!!
Zorg dat je van tevoren weet hoe je dag precies verloopt en neem gezond eten mee voor elk eetmomentje of als je precies weet dat je langs een winkel kan gaan om iets gezonds te halen is het ook goed.
Ook als je een hele dag moet rijden, is plannen prima te doen hoor... Kwestie van fatsoenlijk inkopen en zorgen dat je 's morgens je pakketje klaarmaakt. Dat eet je dan thuis of onderweg.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, alleen gaat het plannen nogal moeilijk hier.. Ik ben nu 1.5 uur thuis standby, maar het gebeurt ook wel eens dat ik de hele dag door moet rijden..
Heb al wel een plan voor het avondeten morgen(woon nog bij mijn ouders, maar verblijf morgenavond op stage): Maaltijdsalade of een kleine salade met kipfilet en krieltjes.
Ouch...quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar ga je echt zitten schransen omdat je 1 keer een tussendoortje skipt? Want als het probleem zo diep zit, heb je niet zo veel aan dieten denk ik.
Til nou niet meteen zo zwaar aan die opmerking, je snapt toch ook wel wat ik bedoel?quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ouch...
Als ik 's middags m'n tussendoortje skip (of dat nu een stuk fruit, een bakje yoghurt of 2 granenbiscuitjes was) heb ik 's avonds om zeven uur echt trek en dan eet ik te snel en daardoor dus te veel. Ik weet niet of 'mijn probleem zo diep zit', snap niet zo goed wat je daarmee bedoelt...
Xx
Edit: Overigens dieet ik sowieso niet, ik heb m'n levensstijl aangepast
Ik til er niet zwaar aan vandaar de smiley en de Xx onderaan, die krijgt niet iedereen hoorquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Til nou niet meteen zo zwaar aan die opmerking, je snapt toch ook wel wat ik bedoel?
Ik neem dat eene koekje in een hip trommeltje mee naar werk. Voor bij de koffiepauze. Kan ik iig niet het hele pak leegvreten en 's avonds heb ik er toch geen zin meer in.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij, als ik 1 koekje eet dan krijg ik juist de neiging om te gaan schransen. Dan wil ik meer koekjes. Zo Hollandsch, maar 1 koekje
Ik ga de uitdaging met je aanquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:28 schreef Cuppiecake het volgende:
en complimentjes zijn tof!quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik til er niet zwaar aan vandaar de smiley en de Xx onderaan, die krijgt niet iedereen hoorik snap alleen echt niet zo goed wat je bedoelt. Ik denk niet dat het raar is als je van het overslaan van een tussendoortje zo veel trek hebt bij je volgende eetmoment dat je dan teveel eet.
Btw! Ik ben dus sinds vrijdag een multivitamine voor vrouwen aan het nemen en ik merk wel dat ik wat lekkerder in m'n vel zit en wat minder moe ben. Kan ook door de lente komen, vitamine D enzo, maar hoe dan ook blijf ik dat spul voorlopig trouw innemen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Maandag merkte een collega die 3 weken weg geweest was op dat ik er zo dun uit zag en dat het goed ging. Wist ik zelf ook wel, maar het is wel heel fijn als mensen het zien. Kan ook niet wachten tot de eerste bbq's waarop ik in een zomerjurkje het saladebuffet langswandelTijd om die -40 aan te tikken, mag ik zelf dat feestje geven!
tenten meet!!!!quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:46 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga de uitdaging met je aanHoe zet jij de tent momenteel op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
ja maar.. daar ben je dan toch geen uur mee bezig??quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Hoe we de tent opzetten? Op goed geluk!![]()
We beginnen met die buizen in elkaar te 'stoppen'. Dan gaan we die door de tent heen halen. Die pinnen in de onderkant er onderin douwen. Haha, ik weet allemaal niet hoe het heet. En dan omhoog gaan trekken en de haringen erin. En wat touwtjes spannen, maar daar zijn we geëindigd want het was allemaal niet zo handig gepland. We gingen om half 5 een grasveld zoeken en om 6 uur moest ik weer terug thuis zijn om aan het eten te beginnen dusja.
We hebben die tent trouwens tweedehands gekocht en er geen handleiding bij gehad!
Effectief zijn we geen uur bezig geweest denk ik. Maar zoals ik al zei, dit is voor het eerst dat we zo'n tent opzetten. Voor de rest hebben we alleen maar ervaring met kleine festival tentjes. En dat is toch wel iets heel anders.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:57 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ja maar.. daar ben je dan toch geen uur mee bezig??
ik heb enorme boobies.. dat staat meestal niet met dat hogere taillepunt , tenminste dat vind ikquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef BananaPancake het volgende:
Als je een beetje lovehandles hebt, lijkt dat jurkje me niet ideaal. Beter één met een smaller taillepunt dat wat hoger ligt.
Deze heeft ook een hoog taillepunt, hoger kan niet dan zit ie op je 'boobies'. Hij loopt alleen langer door.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:02 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ik heb enorme boobies.. dat staat meestal niet met dat hogere taillepunt , tenminste dat vind ik
Ik bedoelde meer dat je gewoon een taillepunt moet hebben dat ook echt in je taille zitquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:02 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ik heb enorme boobies.. dat staat meestal niet met dat hogere taillepunt , tenminste dat vind ik
quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:56 schreef Barretje80 het volgende:
zeg fasionista's.. kleed zo'n jurkje een beetje af:Op de een of andere manier doet zo'n bovenstuk niks voor mij, ik krijg er een vreselijk lelijk en massieve borstpartij van, maar de taille en rok vind ik wel mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Dat werkt welquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:46 schreef douche-eendje het volgende:
Ik neem dat eene koekje in een hip trommeltje mee naar werk. Voor bij de koffiepauze. Kan ik iig niet het hele pak leegvreten en 's avonds heb ik er toch geen zin meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |