Ik heb dat niet bewust gedaan. Ik heb eerst tijdje geSonja't, daar toen vanaf gestapt, weer van het padje geraakt en te veel en te raar gegeten, behalve dan dat ik dus wel een gevarieerder repertoire had.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet quoten uit het vorige topic, maar echt oprecht bedankt voor alle tips en adviezen![]()
Wat brighteyes schrijft daar herken ik mezelf in, ik zie het inderdaad als keerpunt en wil na de SB periode verder gaan en de voeding op een gezonde manier ophogen.
Waar ik dan benieuwd naar ben, hoe heb jij dat gedaan Brighteyes?
Ik zal hier blijven meelezen en als de kilo's eraf zijn kom ik hier zeker terug voor adviezen om dat op een gezonde manier zo te houden
Dan heb je echt geluk gehad. Het probleem is niet dat ze vies smaken, het probleem is meer dat daarna twee weken lang alles wat je proeft een vies bijsmaakje heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:10 schreef BananaPancake het volgende:
Yay Vicky! Ik was ook weer 0,5 lichter vanmorgenGaat altijd hard tijdens de bepaalde periode
![]()
Ik dacht trouwens dat ongeroosterde pijnboompitjes altijd zo'n vieze smaak geven en geroosterde niet, maar dat zal dan wel een misopvatting zijn. Ik heb iig nog nooit last gehad van vies smakende pijnboompitjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijnboompitquote:Pijnboompit
Pitten van Pinus pinea (de Europese parasolden)
Pitten van Pinus koraiensis (algemeen in China)
De pijnboompit is de pit van de parasolden, een soort pijnboom (den).
Pijnboompitten worden veel gebruikt in Italiaanse gerechten, zoals pesto, maar ook (licht geroosterd) in salades. De pitten hebben een licht harsachtige smaak en zijn rijk aan olie.
De pitten bevinden zich achter in de kegel, achter de houtachtige "schubben" (zoals in een dennenappel). Door de kegels te schudden komen de pitten vrij. Dit gebeurt tegenwoordig machinaal.
Risico's bij het eten van pijnboompitten
Het eten van bepaalde soorten pijnboompitten kan bij sommige mensen een verstoorde smaak opleveren, die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten (deze zijn te herkennen doordat ze korter en dikker zijn dan Europese pijnboompitten).
Tot voor kort was niet bekend om welke pijnboompittensoort het ging. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden.[1] De Leidse geneticus Zonneveld, die zelf gevoelig is voor een door het eten van pijnboompitten verstoorde smaaksensatie, ontdekte dat het probleem veroorzaakt wordt door pitten van de Pinus armandii, een kleine, ovale en ietwat grijze pittensooort, die overigens niet op de lijst van eetbare soorten van de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties staat.[2]
Zowel uit het onderzoek van Zonneveld als op basis van eerdere gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid te bestaan. Ook de Nederlandse Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) huldigt dit standpunt.[3] Het Belgisch Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) heeft hierover geen standpunt.
Hoe bedoel je? ATL?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Persoonlijk record verbroken like a boss!
nee, naar mijn werk gelopen innnn... 37 minuten en 35 secondenquote:
Ik geef er toch een kusje op, okee?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gewoon een supersonische neus. Ik ruik het al een uur nadat ik asperges heb gegeten. Niet dat ik het daar voor laat. 2 x per week asperges ftw! Ik heb nog nooit vieze pijnboompitten gehad trouwens. Ten eerste omdat die dingen caloriewijs echt ontzettend evil zijn. En ten tweede omdat ik hier al eens had gelezen over die Chinese dingen. Fok!![]()
Gisteren trouwens migraine dus geen badmintonEn ik had er zo'n zin in. Ik ben mezelf zo zat op dit moment. Dagelijks tussentijdse bloedingen, nekpijn, migraine, algehele hooikoortssufheid, tranende ogen, snotterig. En mijn vinger is er volgens mij af aan het rotten ofzo. Ik heb een wondje die maar niet dicht groeit. Het positieve is dat ik het zo zat ben dat ik mezelf niet eens zielig vind. Elluk nadeel hep sn voordeel
![]()
Enniehoe, lijstje dus:
O: Smoothie: banaan, bosvruchten, yoghurtdrink, kwark, lijnzaad, havermout
T: 3 matze met St Moret
S: half uur wandelen
L: Tomatensap, 3 bruin met komijn en rucola
T: Snelle Jelle, appel (met stevig steeltje), olijven
A: Met geitenkaas gevulde courgette, rijst
S: 2 uur aquafit
Nice!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, naar mijn werk gelopen innnn... 37 minuten en 35 seconden
Vrijdag deed ik het in 41:12
Precies, dat werkt ook het beste!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nice!
Ik zit zo eens terug te graven en het laagste dat ik me kan herinneren van toen ik echt bewust bezig was gewicht te verliezen was 74,5 en dat moet ergens in 1999-2000 geweest zijn.
Daarvoor weet ik nog wel dat ik toen ik terug kwam van mijn stage in de UK ik rond de 70 woog en dat was eind 96' begin 97.
Anyway... we gaan in stapjes. Terug onder de 90 is nu het eerste doel. Dan 85, dan 80 etc. etc.
dat is echt heel erg afhankelijk van de grootte van je mokquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand enig idee hoeveel rijst er in een normale mok past?
Keukenweegschaal kopen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand enig idee hoeveel rijst er in een normale mok past?
of bij de action voor twee kwartjesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Keukenweegschaal kopen?
Zie ze ook regelmatig bij de kringloopwinkel staan voor een paar euro.
Ik ben gewoon luiquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Keukenweegschaal kopen?
Zie ze ook regelmatig bij de kringloopwinkel staan voor een paar euro.
Ja, die gebruik ik ook veel. Hartstikke handig inderdaad. Ik heb 4 grote dingen en 5 kleine geloof ik. De teaspoon past ook nog in mijn kruidenpotjes dus dat is helemaal ideaal.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb sinds kort maatdingetjes voor alle maten. Kayotic Kitchen gebruikt Amerikaanse maatvoering en dan was ik steeds aan het hannesen hoeveel 1 cup rijst nou is, want als je dat op gewicht doet dan klopt er natuurlijk niks van want een cup bloem is toch echt lichter dan een cup rijst etc. etc.
dus nu heb ik Ikea maatcups voor 100ml, 50 ml etc. Een metalen met Cup, 1/2 cup etc. etc. en 2 weken geleden in Botswana heb ik nog die met 1/2 teaspoon, 1/3 teaspoon etc. gescoord.
Mij maak je niet meer gek met hoeveelheden.
Over portioneren gesproken. Wist je dat een theelepel pindakaas 15 gram bevat? (geen afgestreken theelepel maar gewoon een theelepel pindakaas). Dat moet je echt bruut uitsmeren over je boterham wil je daar je bam mee bedekken. Maar ze geven het wel aan op de pot als "1 portie van 15 gram bevat 5% van de ADH aan caloos". Terwijl een gemiddelde dubbele boterham met pindakaas minstens het driedubbele bevatquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb sinds kort maatdingetjes voor alle maten. Kayotic Kitchen gebruikt Amerikaanse maatvoering en dan was ik steeds aan het hannesen hoeveel 1 cup rijst nou is, want als je dat op gewicht doet dan klopt er natuurlijk niks van want een cup bloem is toch echt lichter dan een cup rijst etc. etc.
dus nu heb ik Ikea maatcups voor 100ml, 50 ml etc. Een metalen met Cup, 1/2 cup etc. etc. en 2 weken geleden in Botswana heb ik nog die met 1/2 teaspoon, 1/3 teaspoon etc. gescoord.
Same here. Ik gebruik veel Amerikaanse recepten, en dan zijn die dingen toch wel erg handig.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Daarom zei ik ook 'beter niet meer elke dag maar 2-3 keer in de week'.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik zeg niet dat men geen pindakaas moet eten overigens, maar een dubbele boterham met PK die niet superdun is uitgesmeerd levert best veel op aan kcals. En ja, pindakaas bevat veel gezonde vetten en ja, het is gezonder dan frituur, maar nog steeds erg vet, net zo vet als boter ongeveer, en toch iets om even bij stil te staan denk ik
oh, ik doelde ook niet perse op jou, ik dekte me alvast even in voor de eventuele pindakaas / notenmafiaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'beter niet meer elke dag maar 2-3 keer in de week'.
Wat lief van haarquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh en er staat hier op werk slagroomtaart, waar ik gek op ben, maar heb niet genomen en net zat er iemand met d'r handen heel EEG aan dus nu hoef ik zéker niet meer.
quote:Snel afvallen?
www.yves-rocher.nl/Afvallen
"Ik ben nu op dag 9 en ben al bijna 5 kilo kwijt". Probeer nu!
Wat reviews:quote:
Ik zit even door voedingswaardetabellen te scrollen, maar gewone calve bevat 11 gram KH/100 g en de creamy variant 14 gram KH/100 g. Dat vind ik geen schokkend verschil eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat lief van haarWant nu heb je er helemaal geen trek meer in.
Pindakaas vind ik ook heerlijkAlleen had vriendlief gisteren 'Creamy' pindakaas gekocht
Heb hem al op de kop gegeven dat ik dat spul niet hoef, daar zit allemaal suiker aan toegevoegd.
Goede vraag. Volgens mij mag het wel maar heb geen idee hoe het zit.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
mag dat eigenlijk nog wel? Dat is natuurlijk je reinste consumentenverlakkerij. En qua energiewaarde maakt het ook geen zak uit eigenlijk (660 vs 580 kcal/100g)
Meer suikers = minder pinda's per 100 gram = minder vetquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit even door voedingswaardetabellen te scrollen, maar gewone calve bevat 11 gram KH/100 g en de creamy variant 14 gram KH/100 g. Dat vind ik geen schokkend verschil eigenlijk.
Ja, dat is echt zulke idioteriequote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Pindakaas light is pas echt humor. 30% minder vet! GEZOND!
Maar we zeggen er niet bij dat we er 900% meer suiker in stoppen
(2,5g versus 24 gram/100 gram)
KH, niet kcalquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meer suikers = minder pinda's per 100 gram = minder vet
Maar ik vind extra suikers eten onzinnig. Ik zit niet zo met dat kcalverschil hoor
ik blijf mijn best doen om mensen te leren etiketten te lezen.quote:
Wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik blijf mijn best doen om mensen te leren etiketten te lezen.
Moet me ook altijd inhouden bij het conimex schap
Kranten mogen niet meerquote:
kun je die serieus niet kopen daar?>quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kranten mogen niet meerzijn onhygiënisch
![]()
Binnenkort de 'chippie' in onze nieuwe straat maar 's uitproberen. Maar, er gaat toch niets boven een heerlijke kroket als we weer 's in Nederland zijn
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kun je die serieus niet kopen daar?>
heb jij niet heel recent gebigd?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:45 schreef Keshet het volgende:
Hullo!
Ik lees steeds wel mee maar kwam niet aan reageren toe.
Hier gaat het goed! De Knop lijkt gevonden te zijn. Ik zit nu op -4; niet dramatisch veel, maar met een veel gezonder eet- en beweegpatroon. En dáár gaat het me om.
het is sterker dan ikquote:
Dat is ook een goede optie. Jongen, werpen, biggen, ei uitbroeden,quote:
*knor*quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is sterker dan ik
[..]
Dat is ook een goede optie. Jongen, werpen, biggen, ei uitbroeden,
ze zeggen het zelf ook in OUDquote:
En aankomen, eerstquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze zeggen het zelf ook in OUD
Dat is natuurlijk wel het ultieme vlot afvallen, een kind baren
Ik zeg het nooit. Echt niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze zeggen het zelf ook in OUD
Dat is natuurlijk wel het ultieme vlot afvallen, een kind baren
Dat vlot aardigquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:52 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik zeg het nooit. Echt niet.
En ja, 11 kilo eraf in 4 dagen ofzo.
Dat is pas goede reclamequote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:52 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik zeg het nooit. Echt niet.
En ja, 11 kilo eraf in 4 dagen ofzo.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:55 schreef Keshet het volgende:
Het was helaas alleen maar 3kg kind en de rest vocht. Wel fijn was dat ik daardoor meteen weer op mijn gewicht voor de zwangerschap was.
Het jammere is alleen dat ik toen dus veel te zwaar was.
Als je inspiratie zoekt voor gezonde en betaalbare gerechten gewoon regelmatig in de lijstjes in Slank spieken en als je iets ziet dat je lekker lijkt om het recept vragen!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:00 schreef Keshet het volgende:
Ik twijfel over het online lidmaatschap van Weight Watchers. Voegt het nou echt iets toe? Ik zoek vooral inspiratie voor gezonde en betaalbare gerechten; ik zou graag die van WW eens bekijken om te zien of het was is maar ja, dan moet je eerst lid worden.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ow... dat is minder leuk dan Tink...
Ik heb net heerlijk hardgelopen!Het is zulk lekker weer buiten. En ik dacht 'nou, mss 3 x 10 met een pauze van een minuutje' maar ik heb gewoon 25 minuten non-stop gelopen!
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:12 schreef Keshet het volgende:
Wat goed BE! Doe je dat dan gewoon in je lunchpauze?
Tink, ik heb de voorgeschiedenis even gemist maar dat ze je lunch vergeten zijn klinkt stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |