Ik vind het wel erg knap dat je bij de croissants wegblijft en daarna zsm je gewone patroon weer op wil pakken. Als ik eenmaal begin, blijf ik er zo makkelijk in hangen, helemaal als het meerdere dagen op rij is! Of net als gister, die bakjes kwark voor 'n paar dagen hebben ook maar 1 dag in m'n koelkast doorgebrachtquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, en zelf hier een dikke faal.9 dagen non-stop hotel en restauranten waar je vaak een voorgekozen menu krijgt is gewoon bijna niet netjes te houden.
Ik probeer er het beste van te maken door iig bij het ontbijt bij de croissants etc. Vandaan te blijven en als ik donderdag weer terug ben gaan we gewoon het ritme weer in.
Gek he! Je zou er juist daardoor extra goed op moeten gaan letten, maar ik heb er ook altijd last van hoor. Maar is een mentaal puntje waar we dus aan kunnen werken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:57 schreef J0ycie88 het volgende:
De +0,8 van gisteren is nog steeds +0,8, ga niet meer staan tot en met vrijdag.. Heb de neiging om daar door ook niet al mijn punten op te eten. Maar dat heeft misschien een averechts effect..
Succes!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet quoten uit het vorige topic, maar echt oprecht bedankt voor alle tips en adviezen![]()
Wat brighteyes schrijft daar herken ik mezelf in, ik zie het inderdaad als keerpunt en wil na de SB periode verder gaan en de voeding op een gezonde manier ophogen.
Waar ik dan benieuwd naar ben, hoe heb jij dat gedaan Brighteyes?
Ik zal hier blijven meelezen en als de kilo's eraf zijn kom ik hier zeker terug voor adviezen om dat op een gezonde manier zo te houden
Woow had ze dan 4 menu´s???quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:29 schreef searchanddestroy het volgende:
O: Bruin brood met gebakken ei, jus d'orange.
T: Paprika.
L: Sla ik over, heb net pas ontbeten en we eten om 16.45.
D: Gebakken aardappelen, kip krokant en witte bonen in tomatensaus.
T: Weet nog niet, misschien cherrytomaatjes ofzo.
Denk niet dat bewegen er vandaag van zal komen, dus morgen dan maar wat extra.
Afgelopen weekend een dagje weg geweest met een vriendin, die zo'n honger had dat ze zowel bij de Mac als bij Burger King twee menu's gegeten had.Zelf maar sterk geweest en beide keren overgeslagen, vooral omdat ik de dag ervoor zelf al friet had gehad. Was een slimme zet, want toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan was er 1,4 kilo af. Heb afgelopen week dan ook ontzettend veel bewogen, meer dan normaal, dus hoop wel dat ik 't nu eraf kan houden.
Ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:30 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Woow had ze dan 4 menu´s???
Ik heb ook zo'n vriendin.. bizar blijf ik het toch vindenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:33 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Ja.![]()
Ze kan het hebben, dat dan weer wel.
Je hoeft natuurlijk niet alleen lijstjes te posten hèquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:36 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ja, ik wil opzich wel blijven meeposten maar dat is frustrerend voor zowel jullie als mij, jullie hebben kritiek op het eten en ik wil me aan mijn lijstje houden![]()
En idd woww, 4 menu'sIk zou het nooit wegkrijgen!
Daarvoor zou ik inderdaad wel willen blijven meeposten iddquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:53 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet alleen lijstjes te posten hèJuist ook frustraties of juichmomentjes delen kan fijn zijn! Ik vind het heerlijk om het van me af te schrijven als ik er helemaal doorheen, en er zitten hier genoeg helden die op dat moment precies het goede weten te zeggen, waardoor je er weer tegenaan kan!
Ach, er is niets mis met een stuk taart, als je maar niet overdrijft.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:05 schreef Mvr.Poes het volgende:
Morgen wel een klein dingetje, mijn allerbeste vriendinnetje is jarig geweest en daarvoor gaan we morgen naar de stad, samen ontbijten en winkelen etc. Nu wil ze me morgen op een stukje taart trakteren voor haar verjaardag. Omdat het mijn allerbeste vriendinnetje is neem ik hetmaar bij een ander had ik nee gezegd.
Zou het heel veel invloed hebben aan t einde vd week?
je zal er geen kilo's van aankomen, maar mijn persoonlijke mening is wel dat als je pas anderhalve dag aan het lijnen / dieten bent het wellicht niet zo handig is om al meteen aan de taart te gaan. Maar dat ben ik - en ik ben nogal streng voor mezelfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:05 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik inderdaad wel willen blijven meeposten iddOok om anderen te steunen.
Waar ik wel héél erg trots op ben is dat ik al anderhalve dag zonder moeite water en alleen maar water drink.
Voordat ik ging dieten zag ik daar als een berg tegenop om alleen maar water te mogen drinken. Water is voor de vissen zei ik altijd en dat meende ik ook echt. Vond het verschrikkelijk een glas water te nemen of ik stelde het uit en dronk daardoor te weinig. En nu drink ik het al 1,5 dag![]()
Morgen wel een klein dingetje, mijn allerbeste vriendinnetje is jarig geweest en daarvoor gaan we morgen naar de stad, samen ontbijten en winkelen etc. Nu wil ze me morgen op een stukje taart trakteren voor haar verjaardag. Omdat het mijn allerbeste vriendinnetje is neem ik hetmaar bij een ander had ik nee gezegd.
Zou het heel veel invloed hebben aan t einde vd week?
Halloooquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon geen lijstjes posten, dat heeft voor mij ook altijd prima gewerkt
Hoi
Aaw, hoe lang is het nog? Komt vast goed tochquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik ging stoppen met roken, dat combineerde ff niet zo goed met afvallen
Maar ze belden net dat mijn trouwjurk binnen is, dus de paniek sloeg acuut toe
nog iets meer dan drie maanden, weet je hoe snel!!!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:20 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Aaw, hoe lang is het nog? Komt vast goed toch
Is het stoppen wel gelukt dan?
Was ook mijn bedoeling. Ach ik neem het stukje taart gewoon en dan sla ik het avond tussendoortje gewoon een keer overquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je zal er geen kilo's van aankomen, maar mijn persoonlijke mening is wel dat als je pas anderhalve dag aan het lijnen / dieten bent het wellicht niet zo handig is om al meteen aan de taart te gaan. Maar dat ben ik - en ik ben nogal streng voor mezelf
Dat komt wel goed denk ikquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:28 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Was ook mijn bedoeling. Ach ik neem het stukje taart gewoon en dan sla ik het avond tussendoortje gewoon een keer over![]()
En wat leuk, trouwen![]()
Komt vast wel goed met je jurk, als je zelf maar straalt
Dat maakt vaak nog meer indruk.
Leuke afleiding die 4 menu's maar waarom eet je weer zo extreem weinigquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:29 schreef searchanddestroy het volgende:
O: Bruin brood met gebakken ei, jus d'orange.
T: Paprika.
L: Sla ik over, heb net pas ontbeten en we eten om 16.45.
D: Gebakken aardappelen, kip krokant en witte bonen in tomatensaus.
T: Weet nog niet, misschien cherrytomaatjes ofzo.
Denk niet dat bewegen er vandaag van zal komen, dus morgen dan maar wat extra.
Afgelopen weekend een dagje weg geweest met een vriendin, die zo'n honger had dat ze zowel bij de Mac als bij Burger King twee menu's gegeten had.Zelf maar sterk geweest en beide keren overgeslagen, vooral omdat ik de dag ervoor zelf al friet had gehad. Was een slimme zet, want toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan was er 1,4 kilo af. Heb afgelopen week dan ook ontzettend veel bewogen, meer dan normaal, dus hoop wel dat ik 't nu eraf kan houden.
Na het eten van alles op dit lijstje zit ik gewoon vol, heb ook geen honger oid, dus ik heb geen behoefte om meer te eten als je snapt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuke afleiding die 4 menu's maar waarom eet je weer zo extreem weinig
Snap ik preciesquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:18 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Na het eten van alles op dit lijstje zit ik gewoon vol, heb ook geen honger oid, dus ik heb geen behoefte om meer te eten als je snapt wat ik bedoel.
Nogal makkelijk om zo maar even te zeggen dat ik anorexia heb.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Snap ik preciesmensen met anorexia zitten na een appel ook propvol.
Omdat searchanddestroy veel en veel te weinig eet dan is dit een makkelijk patroon om jezelf aan te leren.quote:
Maar je kunt ook grotere porties en meer tijd er tussen nemen, heb je hetzelfde effect. Denk dat het voor ieder persoonlijk is wat het prettigst is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat searchanddestroy veel en veel te weinig eet dan is dit een makkelijk patroon om jezelf aan te leren.
Persoonlijk vind ik het ook een fijn omdat je op die manier nooit honger hebt en de verbranding blijft ook op gang.
Zekerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar je kunt ook grotere porties en meer tijd er tussen nemen, heb je hetzelfde effect. Denk dat het voor ieder persoonlijk is wat het prettigst is.
Ja, dat klopt. Maar als ik geen honger heb dan is dat, in mijn ogen, omdat ik voldoende gegeten heb, dus waarom zou ik dan "onnodig" meer eten? Dat is ook wat ik bedoel met schuldgevoel. Daarnaast zegt een lijstje ook niet veel, want 's avonds schep ik altijd meer op waardoor ik echt wel genoeg binnenkrijg. Dat is uiteindelijk toch voor iedereen anders. Vind 't nogal apart om maar meteen te zeggen dat ik anorexia heb; als ik naar sommige lijstjes in deze topicreeks kijk dan eten anderen ook niet bepaald veel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:26 schreef Sarabi het volgende:
searchanddestroy jij was toch wel diegene die in het vorige topic toegaf zich schuldig te voelen als je meer at dan zo'n lijstje? (Dat neer komt op minder dan 1000kcal).
Verder moet je niet naar je lichaam luisteren want die raakt er aan gewend om weinig te eten. Dus gewoon netjes 1500kcal op een dag eten/om de 2 a 3 uur eten.
Ik zeg niet dat je anorexia hebt ik maak alleen de vergelijking dat het niets wil zeggen als je vol zit of geen honger hebt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:37 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar als ik geen honger heb dan is dat, in mijn ogen, omdat ik voldoende gegeten heb, dus waarom zou ik dan "onnodig" meer eten? Dat is ook wat ik bedoel met schuldgevoel. Daarnaast zegt een lijstje ook niet veel, want 's avonds schep ik altijd meer op waardoor ik echt wel genoeg binnenkrijg. Dat is uiteindelijk toch voor iedereen anders. Vind 't nogal apart om maar meteen te zeggen dat ik anorexia heb; als ik naar sommige lijstjes in deze topicreeks kijk dan eten anderen ook niet bepaald veel.
Als ik naar je lijstje van gisteren kijk kreeg je overdag zo'n 300 kcal binnen en vandaag nog geen 200kcal.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:37 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Daarnaast zegt een lijstje ook niet veel, want 's avonds schep ik altijd meer op waardoor ik echt wel genoeg binnenkrijg
Nog geen 200 met brood, gebakken ei en jus 'd orange?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik naar je lijstje van gisteren kijk kreeg je overdag zo'n 300 kcal binnen en vandaag nog geen 200kcal.
Dus je wilt zeggen dat je avondeten zoveel is dat dat ongeveer 1500kcal is?
Als dat al zo zou zijn dan nog is het een heel ongezond etenspatroon.
Ik ga er van uit dat het een snee brood en een klein ei is als ik de persoon een beetje kan inschattenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nog geen 200 met brood, gebakken ei en jus 'd orange?
Dan wil ik het recept, dan ga ik dat vaker eten
Ik kan als een mongool afvallen en aankomenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:43 schreef Isabeau het volgende:
Hey SQIk vroeg me deze week nog af hoe het met je ging! Die trouwjurk gaat gewoon passen hoor, nog 3 maanden is tijd zat
(jij kon toch ook best vlot afvallen? en aankomen)
Men neme 1 eitje:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Nog geen 200 met brood, gebakken ei en jus 'd orange?
Dan wil ik het recept, dan ga ik dat vaker eten
Lief eitjequote:
Dat doe ik sowieso altijd, is dat raar?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En die bak je dan neem ik aan zonder vetten?
Zwart/wit denken. Ik kan het heel goed, dus ik weet er alles van. Het is ALLES of HELEMAAL NIKS en alls wat er tussenin zit kan ik heel moeilijk handelenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lief eitje
Wat ik me nog wel afvraag (verder ga ik het negeren) hoe komt zo iemand dan aan overgewicht?
Weer even mis, kon zelf niet echt bepalen wat we aten de afgelopen dagen en ook qua ontbijt was ik aangewezen op wat mijn moeder in huis had. Pa vond het handig zijn heup te breken terwijl hun au pair op vakantie was en mijn moeder dus voor de volledige zorg op hem is aangewezenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan als een mongool afvallen en aankomen
Dat is niet fijn! (en dat afvallen is vnl omdat ik retestreng ben voor mezelf)
Trouwjurk is besteld op mijn huidige afmetingen, dus passen zal ie wel doen
Hoe ist met jou dan?
Dat heb ik vandaag ook gedaanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik bak altijd gewoon eerst spekjes uit en dan is daarna de pan vet genoeg voor 't eitje om niet te blijven plakke![]()
!
niet als je hele goede pannen hebt. Ik hoef dat niet te proberenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso altijd, is dat raar?
Zusquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Zwart/wit denken. Ik kan het heel goed, dus ik weet er alles van. Het is ALLES of HELEMAAL NIKS en alls wat er tussenin zit kan ik heel moeilijk handelen
oh, lekker pet is dat! Sterkte met je ouders!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weer even mis, kon zelf niet echt bepalen wat we aten de afgelopen dagen en ook qua ontbijt was ik aangewezen op wat mijn moeder in huis had. Pa vond het handig zijn heup te breken terwijl hun au pair op vakantie was en mijn moeder dus voor de volledige zorg op hem is aangewezenDus ik heb voor mijn moeder gezorgd. Vandaag werken en morgen komt pa terug uit het ziekenhuis. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat
Eigenlijk denk ik dat pa nu eindelijk een keer echt tot rust kon komenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
oh, lekker pet is dat! Sterkte met je ouders!
Oh, dat is fijn! Hoe oud is hij?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat pa nu eindelijk een keer echt tot rust kon komenLigt in bed, kan een boekje lezen, tv kijken, eten wordt bezorgd en de afwas wordt gedaan. Normaal moet hij 365 dagen per jaar voor een gehandicapte vrouw zorgen. Ze hebben wel een au pair, maar zij doet vooral 's morgens de zorg als mama uit bed komt.
Mijn vader is overigens ook de typische jojo hoor. Hij zat nu in een fanatieke lijn en beweegperiode en was enorm afgevallen en heel fit. Dat is wel handig voor het herstel! En ik heb hem gezegd direct tegen de orthopeed die hem ging opereren te zeggen dat hij hard liep; dan houden ze daar rekening mee bij de ingreep. Hij heeft nu 50% kans weer te kunnen hardlopen in de toekomst.
Wait, whut. Voor het eerst?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heb ik vandaag ook gedaanvoor het eerst spek met ei op
goede combi.
Ik dacht ik geef er nog een 'dieet-gerelateerde draai' aanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, dat is fijn! Hoe oud is hij?
(sorry voor de offtopics)
nee, met een gebroken heup zal dat wel niet lukken neequote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht ik geef er nog een 'dieet-gerelateerde draai' aan
Hij is 65! En wilde in maart meedoen met een hardloopwedstrijd waar hij voor aan het trainen wasMaar goed, dat gaat dit jaar niet door
Nog nooit een gebakken ei met spek gehad?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:57 schreef Sarabi het volgende:
Yepslecht he.
Zal het voortaan wel vaker eten, maar niet te vaak natuurlijk.
van Atkins mag het!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog nooit een gebakken ei met spek gehad?![]()
Woah!
En nee, niet te vaak natuurlijk! Max. 1x per dag hoor.
Wat goed... Ik heb net een restje chips op, behoefte aan zout blijkbaarquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nu wel gruwelijk veel zin in spek met eieren
* Stormqueen pakt nog maar een komkommer uit d'r tas.
1 keer per dag een omelet met 3 eieren en een pakje spekblokjes. Ik zeg "WIN"!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog nooit een gebakken ei met spek gehad?![]()
Woah!
En nee, niet te vaak natuurlijk! Max. 1x per dag hoor.
Dat is het grote voordeel van mijn werkomgeving... voor chips moet ik 1200 meter lopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat goed... Ik heb net een restje chips op, behoefte aan zout blijkbaar
En dan verder niets meer etenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
1 keer per dag een omelet met 3 eieren en een pakje spekblokjes. Ik zeg "WIN"!
Vooruit! En een tomaat. En kopjes thee.quote:
Uhm, ja... Ik ben thuisquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is het grote voordeel van mijn werkomgeving... voor chips moet ik 1200 meter lopen.
Trek plateaupumps aan et voila, je doet het gewoon met wat er in je tas zit
zeg, je moet het niet meteen overdrijven hequote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooruit! En een tomaat. En kopjes thee.
als ik thuis ben is mijn vlees ook aanzienlijk zwakkerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Uhm, ja... Ik ben thuis
Ik ga maar eens fietsen naar school van dochter.
mijn buienalarm vindt ook dat je beter tot na het eten kan wachten nuquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:11 schreef Sarabi het volgende:
Ik wilde nog een stukje gaan wandelen maar begint nu toch wel erg donker te worden buiten.....
Als je wat energie over hebt, wapper dat dan eens hier heenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:39 schreef RandomMoron het volgende:
hebben jullie ook al lentekriebels? ik loop over van de energie en zin in dingen doen-bui!
Jaaa ik wel onwijs! Eigenlijk moet ik die dingen nu ook gewoon doen (hardlopen, fietsen etc.) maar met een zonnetje erbij en die heerlijke lente-ochtendlucht is het zoooveel leukerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:39 schreef RandomMoron het volgende:
hebben jullie ook al lentekriebels? ik loop over van de energie en zin in dingen doen-bui!
uhm, neequote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:39 schreef RandomMoron het volgende:
was er een rel?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nah, is het zomaar hartstikke gezellig hier vandaag. Ik had jullie gisteren per ongeluk gekuttopict. Heb ik gelijk vanalles gemist![]()
Blikje Merza olijven met tonijn
quote:
wat doe jij in mijn bureaula? Btw, die zijn over datumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik had gisteren wel lentekriebels, vandaag wil dat niet lukken hoor...
Hier net nog een t gevonden in de la van m'n collega: Een rijstwafel. Stiekem vind ik die soms best wel lekker
grossquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
wat doe jij in mijn bureaula? Btw, die zijn over datum
Dan heb ik alleen nog maar overjarige rijstwafels gehadquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
overjarige rijstwafels, dat is net als kauwen op gezouten bordkarton.
Je bent niet de enige!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan heb ik alleen nog maar overjarige rijstwafels gehad
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Een collega snackt altijd op rijstwafels. Die geur alleen al. Getver de getver.
Ik doe de horrorcombi. Rijstwafel met pindakaasquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:25 schreef deerntie het volgende:
Die snack a jacks kunnen er nog net mee door, maar die naturel? Ik snap niet dat mensen dat eten...
Dat zeg je helemaal goed hahaquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
[..]
Ik doe de horrorcombi. Rijstwafel met pindakaas
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
[..]
Ik doe de horrorcombi. Rijstwafel met pindakaas
waarom denk je dat ze in mijn bureaula liggen èn over datum zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
overjarige rijstwafels, dat is net als kauwen op gezouten bordkarton.
Mijn dag is niet helemaal verlopen zoals gehoopt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:35 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Mijn planning van vandaag:
O: 2 gebakken eieren op 2 crackers, 1 cracker met kipfilet
T: bakje kwark met klein beetje agavestroop eiwitshake
L: 2x vloerbrood volkoren, 1 met filet americain, 1 met mozzarella en appel onder de grill
T: 1x vloerbrood met filet americain, 1 banaan, paar aardbeien
D: gekookte gebakken aardappels, schnitzel, tomaat en courgette over van gisteren
T: lekker toetje en latte machiato
Nou, heel begrijpelijk dat je je buitengesloten voeldequote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:45 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar ik voelde me vooral echt buitengesloten..
Naja eigenlijk niet echt. Het kwam even niet zo uit... Naja het had goed gekunt want ze doen het altijd met alleen stagiares op de groep tijdens een overleg. Dus waarom nu niet? Voel me echt een zeikerd. En ben blij dat ik een baan heb. Maar ik wil toch wel iets meer zijn als iemand die oppervlakkig met de kinderen bezig is.. En zo voel ik me nu echt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, heel begrijpelijk dat je je buitengesloten voeldeWaarom mocht je er niet bij aanwezig zijn, is er een reden gegeven?
Naja ik zit nog in mijn proeftijd.. Dus ik wil eigenlijk niet moeilijk overkomen, vind dat nogal lastig. Ben niet op mijn mondje gevallen, maar tegen de leidinggevende dat zeggen vind ik lastig.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:54 schreef RandomMoron het volgende:
stomen als je nu dit precies aangeeft? dat je snapt dat.het vroeg is maar je.je graag betrokken voelt?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:25 schreef Poezebeest het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1 boterham met sandwichspread
T: banaan & mitella
L: 3 boterhammen met kipfilet en mosterd
T: yoghurt met muesli en peperkoek
D: tagliatelle met verse groente en boursin
Kreeg mijn avondeten niet eens op, heb ook echt geen snaaitrek. Of ja, die heb ik wel, maar iig makkelijker te weerstaan.
Verder gaan jullie wel echt heel snel hier, kan het bijna niet bijhouden.
Hihi, iets met autocorrect.quote:
snap ik :-(quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:57 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Naja ik zit nog in mijn proeftijd.. Dus ik wil eigenlijk niet moeilijk overkomen, vind dat nogal lastig. Ben niet op mijn mondje gevallen, maar tegen de leidinggevende dat zeggen vind ik lastig.
pff ik weet nu waar mijn snaaidrang vandaag komt..
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, dat blokje om met vriendin werd toch nog 8,5 km
nee, dan word je daar niet heel blij vanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]super!
Ik moet er nu even niet aan denken, ik heb blaren van het wandelen van vandaag en dat was maar een half uurtje(nieuwe schoenen, dat dan weer wel)
Ik kreeg nog veel meer last van blaren van 'goede wandelschoenen' (keidure dingen dus). Ook na heel vaak er op gelopen te hebben. De schoenen waar ik geen blaren van kreeg en het minste last van had waren super lichte schoenen van 15 euro van de schoenenreusquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
nee, dan word je daar niet heel blij van
Ik loop nog steeds op mijn plastic kistjes die onderhand uit elkaar vallen maar dat zijn de enige schoenen waarin ik zelfs na 20k nog geen blaren loopbinnenkort toch maar een keer investeren in goede wandelschoenen want met de 30-40 k die ik tegenwoordig wekelijks loop is dat geen overbodige luxe meer
zeg dat nou nietquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg nog veel meer last van blaren van 'goede wandelschoenen' (keidure dingen dus). Ook na heel vaak er op gelopen te hebben. De schoenen waar ik geen blaren van kreeg en het minste last van had waren super lichte schoenen van 15 euro van de schoenenreus![]()
![]()
ja? Mijn platvoetjes?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:17 schreef Isabeau het volgende:
Elke voet is anders, SQBij jou komt het vast allemaal goed.
Kan best zo zijn dat dat komt doordat je voeten aan goede wandelschoenen moeten wennen! Mijn korfbalschoenen waren ook duur, en daar kreeg ik ook verschrikkelijke blaren van in het begin. Maar nu wil ik niet anders meer.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg nog veel meer last van blaren van 'goede wandelschoenen' (keidure dingen dus). Ook na heel vaak er op gelopen te hebben. De schoenen waar ik geen blaren van kreeg en het minste last van had waren super lichte schoenen van 15 euro van de schoenenreus![]()
![]()
Ik heb er maanden op gelopenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:23 schreef Cuppiecake het volgende:
Kan best zo zijn dat dat komt doordat je voeten aan goede wandelschoenen moeten wennen! Mijn korfbalschoenen waren ook duur, en daar kreeg ik ook verschrikkelijke blaren van in het begin. Maar nu wil ik niet anders meer.
Dan waren het gewoon boutschoenen!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er maanden op gelopenEn zelfs terug geweest naar de sportwinkel waar ze wat ruimte hebben gemaakt met een speciaal oprekapparaat oid. Hielp allemaal niets.
Ik ben echt 'verslaafd' te noemen. Heb heel veel onrust in mijn hoofd sinds ik niet meer zelf kan korfballen. Ik trainde twee keer per week en speelde 1 a 2 wedstrijden in het weekend. Daarnaast geef ik ook training, dat doe ik wel nog steeds.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:33 schreef Stormqueen het volgende:
Eh, wandelen en fietsen
Ik vind sporten niet zo leuk
Ben er 30 kg mee afgevallen..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:33 schreef Stormqueen het volgende:
Eh, wandelen en fietsen
Ik vind sporten niet zo leuk
Met sporten of met wandelen en fietsen?quote:
Niet kopen dusquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:27 schreef Cuppiecake het volgende:
Dan waren het gewoon boutschoenen!
Ik probeer zo nu en dan iets aan fitness te doen. Vandaag de eerste keer sinds 3 weken weerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:28 schreef Cuppiecake het volgende:
Even een algemeen vraagje, wat doen jullie eigenlijk allemaal aan sport?
Ik wil eigenlijk nog wel gaan (kick)boksen. Niet echt een teamsport, maar lijkt me toch wel leuk.quote:Zitten er ook mensen tussen die bijvoorbeeld echt een teamsport doen?
Dat geldt ook voor mijquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:48 schreef Juicyhil het volgende:
Ik probeer zo nu en dan iets aan fitness te doen. Vandaag de eerste keer sinds 3 weken weerMaar ik wil het vanaf nu gewoon standaard 3 keer per week doen. Dus morgen weer. Tenzij ik weer een flauwekul smoes weet te verzinnen
Disciplinequote:
kickboksen lijkt me soms ook wel lekker, om alle frustraties eruit te slaan!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik probeer zo nu en dan iets aan fitness te doen. Vandaag de eerste keer sinds 3 weken weerMaar ik wil het vanaf nu gewoon standaard 3 keer per week doen. Dus morgen weer. Tenzij ik weer een flauwekul smoes weet te verzinnen
Training van vandaag was 10 minuten crosstrainer, bank drukken en nog meer onzin met gewichten. Toen nog een poging gewaagd met roeien, maar dat is gewoon echt zo vervelendGewoon morgen weer proberen.
[..]
Ik wil eigenlijk nog wel gaan (kick)boksen. Niet echt een teamsport, maar lijkt me toch wel leuk.En intensief.
Wandelenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:43 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Met sporten of met wandelen en fietsen?Ik fiets wel dagelijks trouwens. Naar school en terug, is zo'n 20 minuten per keer. En vaak nog naar het centrum of naar de markt om groente/fruit/brood te halen.
Idem. Mijn Meindls waren duur en 'goed', maar helaas niet voor mijn pootjes.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
![]()
Exact, maar lijkt me dat je in zo'n training juist door de rest wordt meegenomen om alles uit jezelf te halen. Maar geheel tegen m'n verwachting in, ben ik nog geen goede gym tegengekomen daarvoor in Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:51 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
kickboksen lijkt me soms ook wel lekker, om alle frustraties eruit te slaan!
Mijn vriend zit hier mee te gluren en zei al, 'jij wel, 3x tegen zo'n boxbal aanslaan en je hebt al pijn'..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
Kickboksen is leuk, maar je gaat dood en het is wel fijn om als je begint daaraan al een basisconditie te hebben en wat kracht in je ledematen, aangezien er ook veel dingen als opdrukken en dergelijken bij komen kijken. Althans, bij de trainingen die ik gevolgd heb.
Bak 2 theelepels sambal, een gehakte teen knoflook en een halve theelepel trassi in olie. Als dat een beetje gebakken is doe je er een halve theelepel tamarinde pasta, een blokje santen en 3 eetlepels pindakaas bij. En 250 ml water. Dan laten koken tot het dikker wordt (sauzig) en serveren met heel veel lauqwe groene groente, taugé en gekookt ei, en een beetje rijst of aardappels (maar echt maar een beetje want het is veel lekkerder met groente dan met zetmeel.quote:
Wow wat een aparte ingredienten allemaal. Van een deel heb ik nog nooit gehoord! Zijn die duur in aanschaf?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:38 schreef Zeester het volgende:
[..]
Bak 2 theelepels sambal, een gehakte teen knoflook en een halve theelepel trassi in olie. Als dat een beetje gebakken is doe je er een halve theelepel tamarinde pasta, een blokje santen en 3 eetlepels pindakaas bij. En 250 ml water. Dan laten koken tot het dikker wordt (sauzig) en serveren met heel veel lauqwe groene groente, taugé en gekookt ei, en een beetje rijst of aardappels (maar echt maar een beetje want het is veel lekkerder met groente dan met zetmeel.
Geen idee, zoals ik al zei is mijn huisgenootje de grote indonesische chef en dit was haar recept en haar spulletjes. Ik heb gewoon alles uit het doosje genomen en bij elkaar gedaan, en het smaakte zoals wanneer zij dat doet (vond zij ook want ze kwam uiteindelijk toch meeeten)!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:45 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Wow wat een aparte ingredienten allemaal. Van een deel heb ik nog nooit gehoord! Zijn die duur in aanschaf?
apart? Volgens mij heeft de ah zelfs alles.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:45 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Wow wat een aparte ingredienten allemaal. Van een deel heb ik nog nooit gehoord! Zijn die duur in aanschaf?
Ik werkte tot afgelopen weekend achter de kassa bij de ah maar heb nog nooit trassi in olie, tamarandi pasta of santen in mijn handen gehad. Had er ook nog niet eerder van gehoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
apart? Volgens mij heeft de ah zelfs alles.
in Breda. Maar dan zal het wel gewoon niet zoveel verkocht worden. Heb er toch 3 jaar gewerktquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:40 schreef motorbloempje het volgende:
Trassi kun je wel degelijk bij de ah krijgen. Komt in kleine doosjes. Tamarind volgens mij ook, maar anders heeft elke internationale supermarkt het wel. Waar woon je?
Een hip gewas wat dusdanig veel verkocht wordt op het moment dat de lokale bevolking in de Zuid-Amerikaanse landen waar het vandaan komt honger lijden omdat ze het niet meer kunnen betalen.quote:
quote:But in the case of quinoa, there's a ghastly irony when the Andean peasant's staple grain becomes too expensive at home because it has acquired hero product status among affluent foreigners preoccupied with personal health, animal welfare and reducing their carbon "foodprint". Viewed through a lens of food security, our current enthusiasm for quinoa looks increasingly misplaced.
Haha, het was wel errug sneu enzo. Goede motivatie om leukere dingen te gaan doen. Tot nu toe is het bij de eerste les Evy gebleven en dat is natuurlijk niet ok. Ik had wel even een goed excuus toen mijn oma is overleden maar die is nu bijna een week begraven dus ik moet niet zo zeiken over geen zin, pijn, te donker, te licht, moe, whatever maar gewoon gaan rennen.quote:
Je had toch een beter excuus dan ikquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haha, het was wel errug sneu enzo. Goede motivatie om leukere dingen te gaan doen. Tot nu toe is het bij de eerste les Evy gebleven en dat is natuurlijk niet ok. Ik had wel even een goed excuus toen mijn oma is overleden maar die is nu bijna een week begraven dus ik moet niet zo zeiken over geen zin, pijn, te donker, te licht, moe, whatever maar gewoon gaan rennen.
ermahgerdquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een hip gewas wat dusdanig veel verkocht wordt op het moment dat de lokale bevolking in de Zuid-Amerikaanse landen waar het vandaan komt honger lijden omdat ze het niet meer kunnen betalen.
Can vegans stomach the unpalatable truth about quinoa?
[..]
Stom he dat het zo moeilijk is om je goed te gaan voelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je had toch een beter excuus dan ikMaar goed, ik ging altijd naar de fitness met mijn vader en die heeft zijn heup gebroken, dus nu moet ik alleen gaan.
Ik heb er zelfs over gedacht om in mijn hardloopkleren te gaan slapenquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stom he dat het zo moeilijk is om je goed te gaan voelen.
Verhuizen/klussen val je als het goed is ook flink van afquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar ga straks weer klussen/verven!Ben nu een grote hoeveelheid groente aan het grillen voor in de (volkoren)pastasalade waar we straks twee dagen van gaan eten 's avonds. Hebben daar nog geen gasfornuis, maar er moet wel fatsoenlijk en gezond gegeten worden, uiteraard.
Ik vind dus echt helemaal niets qua sporten echt leuk. Ik heb er gewoon geen talent voor (laatste gekozen met gym vroeger altijd enzo). Ik kan geen dingen met de bal, ik ben niet snel, ik ben niet soepel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:47 schreef Cuppiecake het volgende:
Een aantal van jullie zien best wel tegen het sporten op, is het dan niet een idee om iets te zoeken wat je echt leuk vind? De sportschool vind ik ook geen bal aan. Ik sport nu wel 2x per week met de fysio, maar dat is om weer te kunnen korfballen dus daar ben ik echt gemotiveerd voor. Dus ik zou proberen om iets te zoeken waarbij je motivatie wat hoger ligt?
Of een kind hebben, ik hinkelde zaterdag nog door Parijsquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:51 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik leuk vind? Met leuke mensen samen van alles en nog wat doen. Wandelen, hardlopen, tennissen, potje voetbal, tikkertje, hinkelen, tafeltennissen etc etc. Alleen ken ik geen leuke mensen in de buurt die daarvoor open staan. En voor mijn wensen moet je kind zijn, alhoewel ik die ook dramatisch weinig zie buiten spelen (paar kinderrijke gezinnen als overburen). Zullen ook wel achter hun pc zitten. Net als ik.
Dat lijkt me wel lastig ja. Ik moet zeggen dat ik zelf ook een behoorlijke kluns ben hoor. Werd bij gym ook altijd als laatst gekozen. Ga bij de wedstrijden ook eigenlijk altijd wel op mijn gezicht (en dan vooral over mijn eigen benen). Maar korfbal doe ik al zo lang dat het toch een soort tweede natuur is geworden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:11 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik vind dus echt helemaal niets qua sporten echt leuk. Ik heb er gewoon geen talent voor (laatste gekozen met gym vroeger altijd enzo). Ik kan geen dingen met de bal, ik ben niet snel, ik ben niet soepel.
Het is wel echt lastig om dan iets te vinden, zeker aangezien ik graag goed ben in de dingen die ik doe. Maar goed, ik doe nu 1x in de week aquagym en dat is al meer dan in de afgelopen 10 jaar dus dat vind ik al een enorme verbetering.
Maar het is dus soms ook best lastig om iets te vinden wat je leuk vindt, zeker als je gewoon coordinatie-technisch niet de beste bent. Ik heb een hele goede fijne motoriek en een hele slechte grove.
Maar om te sporten hoef je toch ook niet de beste te te zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:11 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik vind dus echt helemaal niets qua sporten echt leuk. Ik heb er gewoon geen talent voor (laatste gekozen met gym vroeger altijd enzo). Ik kan geen dingen met de bal, ik ben niet snel, ik ben niet soepel.
Het is wel echt lastig om dan iets te vinden, zeker aangezien ik graag goed ben in de dingen die ik doe. Maar goed, ik doe nu 1x in de week aquagym en dat is al meer dan in de afgelopen 10 jaar dus dat vind ik al een enorme verbetering.
Maar het is dus soms ook best lastig om iets te vinden wat je leuk vindt, zeker als je gewoon coordinatie-technisch niet de beste bent. Ik heb een hele goede fijne motoriek en een hele slechte grove.
Hoe komt het dat je weinig keus hebt?quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:08 schreef douche-eendje het volgende:
Ik wou dat ik zoveel keuze had in sporten. Helaas...
Ik heb vroeger wel gehockeyd, maar ik zat altijd in het slechtste team en was dan keeper, dus daar werd ik ook niet heel veel fitter van. Ik vind het zelf soms ook wel een beetje stom, ik denk achteraf dat ik misschien in m'n jeugd een beetje begeleiding ervoor had moeten hebben want ik ben gewoon echt heel lomp en onhandig.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:14 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel lastig ja. Ik moet zeggen dat ik zelf ook een behoorlijke kluns ben hoor. Werd bij gym ook altijd als laatst gekozen. Ga bij de wedstrijden ook eigenlijk altijd wel op mijn gezicht (en dan vooral over mijn eigen benen). Maar korfbal doe ik al zo lang dat het toch een soort tweede natuur is geworden.
Ik zie geen diepte. Fijne afwijking bij veel sportenquote:Op woensdag 20 februari 2013 13:16 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je weinig keus hebt?
Maar op zich hoeft het 'slechtste team' ook niet erg te zijn toch? Wij hebben bij de korfbal een team wat ooit het recreanten team was, alleen dat was een heel gezellig team waardoor er toch veel jongere mensen bij gekomen zijn en nu is de gemiddelde leeftijd te jong om nog recreanten te mogen zijn, maar echt korfballen kun je het ook niet noemen als je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 20 februari 2013 13:16 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb vroeger wel gehockeyd, maar ik zat altijd in het slechtste team en was dan keeper, dus daar werd ik ook niet heel veel fitter van. Ik vind het zelf soms ook wel een beetje stom, ik denk achteraf dat ik misschien in m'n jeugd een beetje begeleiding ervoor had moeten hebben want ik ben gewoon echt heel lomp en onhandig.
Dat is allemaal onwijs leuk en goed, maar ik ben gewoon slecht te motiveren voor dingen die ik niet leuk vind en die ik ook nog eens niet goed kan. Natuurlijk moet ik me er op een gegeven moment overheen zetten, maar met 120 kilo is naar de sportschool gaan gewoon een enorme stap. Meer fietsen vind ik wel een optie maar (slecht excuus) ik woon in Amsterdam en heb een slechte stadsfiets dus dat is dan een rondje door de stad en niet echt gigantische stukken toertochten. Het is dus al een enorme overwinning dat ik nu 1x per week ga sporten en ik gun mezelf die 'babysteps' ook wel, want ik ken mezelf en als ik het overdrijf zal ik het niet volhouden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar om te sporten hoef je toch ook niet de beste te te zijn?
Ik wissel af:
- de ene keer 15 km op de mountainbike
- de andere keer 30 minuten door het bos rennen
- een korte wandeling
- 20 minuutjes Jillian
- kinecten (ja, zelfs daar krijg ik weleens spierpijn van)
- een half uurtje met gewichtjes trainen
- naar de portschool
- op de hometrainer
- grondoefeningen
en 1x per week combi van soort aerobics met gewichten en grondoefeningen
En ik ben nergens heel goed in
Sport je onder begeleiding? Ik doe dat nu bij mijn fysiotherapeut voor mijn knie, maar ze hebben daar ook groepen die meer gefocust zijn op conditie/gewicht. Misschien is dat wel iets? Heb je toch die stok achter de deur. Is wel duurder als een goedkope sportschool maar zeker niet duurder als een dure sportschool (ik ben voor 1x per week 40 euro kwijt, en 2x per week kost 70 euro, gelukkig word het bij mij vergoed).quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:19 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat is allemaal onwijs leuk en goed, maar ik ben gewoon slecht te motiveren voor dingen die ik niet leuk vind en die ik ook nog eens niet goed kan. Natuurlijk moet ik me er op een gegeven moment overheen zetten, maar met 120 kilo is naar de sportschool gaan gewoon een enorme stap. Meer fietsen vind ik wel een optie maar (slecht excuus) ik woon in Amsterdam en heb een slechte stadsfiets dus dat is dan een rondje door de stad en niet echt gigantische stukken toertochten. Het is dus al een enorme overwinning dat ik nu 1x per week ga sporten en ik gun mezelf die 'babysteps' ook wel, want ik ken mezelf en als ik het overdrijf zal ik het niet volhouden.
Nee, ik weeg inmiddels ook een stuk minder hoor, maar het is gewoon lastig om zo vanuit een enorm dieptepunt in dikheid te beginnen aan vanalles en nog wat. Heb enorm respect voor mensen die dat kunnen, maar ik ben echt te selfconscious om dan met m'n dikke lijf in de sportschool tussen allemaal afgetrainde mensen te zitten. Nou is in A'dam de babe-factor ook volgens mij groter dan in een wat kleinere stad, dus dan voel je je nog dikker en onaantrekkelijker.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:23 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Sport je onder begeleiding? Ik doe dat nu bij mijn fysiotherapeut voor mijn knie, maar ze hebben daar ook groepen die meer gefocust zijn op conditie/gewicht. Misschien is dat wel iets? Heb je toch die stok achter de deur. Is wel duurder als een goedkope sportschool maar zeker niet duurder als een dure sportschool (ik ben voor 1x per week 40 euro kwijt, en 2x per week kost 70 euro, gelukkig word het bij mij vergoed).
Maar het is sowieso wel goed dat je in ieder geval begonnen bent en je zelf weet wat het beste werkt!
Dat lijkt me echt vervelend. Kun je wel autorijden?quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik zie geen diepte. Fijne afwijking bij veel sporten
Het schijnt te mogen maar ik heb geen rijbewijs... lijkt mij niet verstandig om nu te gaan rijdenquote:Op woensdag 20 februari 2013 13:28 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt vervelend. Kun je wel autorijden?
Heb je al eens een proefles bij de sportschool gedaan? Misschien valt het wel mee met die afgetrainde babes.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:26 schreef Zeester het volgende:
[..]
Nee, ik weeg inmiddels ook een stuk minder hoor, maar het is gewoon lastig om zo vanuit een enorm dieptepunt in dikheid te beginnen aan vanalles en nog wat. Heb enorm respect voor mensen die dat kunnen, maar ik ben echt te selfconscious om dan met m'n dikke lijf in de sportschool tussen allemaal afgetrainde mensen te zitten. Nou is in A'dam de babe-factor ook volgens mij groter dan in een wat kleinere stad, dus dan voel je je nog dikker en onaantrekkelijker.
Daarom is het aquajoggen een uitkomst, lekker in het water (krijg je niet zo'n zweterig rood hoofd) met een aantal bejaarden en ook wel jongere mensen.
Ik heb meerdere keren een lidmaatschap bij de sportschool gehad en heb sowieso besloten dat ik dat niet 'hoef'. Ik vind het gewoon écht écht écht niet leuk. Ook niet een beetje en ook niet een fijn gevoel na afloop.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je al eens een proefles bij de sportschool gedaan? Misschien valt het wel mee met die afgetrainde babes.
Oke dat is wel een goede redenquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:14 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren een lidmaatschap bij de sportschool gehad en heb sowieso besloten dat ik dat niet 'hoef'. Ik vind het gewoon écht écht écht niet leuk. Ook niet een beetje en ook niet een fijn gevoel na afloop.
Dansles vond ik erger dan sportschool, al die spiegels waarin je je eigen lellende vet ziet drillen. Maar toen was ik een stuk zwaarder. Maandag ga ik eens informeren bij de sportschool, wellicht dat ik wat groepslessen daar ga doenquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oke dat is wel een goede redenmaar je moet je nooit door andere tegenlaten houden om iets te doen wat je wel leuk vind.
En iets van dansles?
Vermoedelijk wel, maar je hoeft er in ieder geval niet voor te rennenquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:41 schreef Barretje80 het volgende:
Golfen.. Dat is een combinatie van wandelen en honkbal..
Daar heb je toch ook best een fijne motoriek voor nidig?
Dat is ook confronterend maar dansen kan zo fijn zijn dat je je daar dan weer geen zorgen om maakt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dansles vond ik erger dan sportschool, al die spiegels waarin je je eigen lellende vet ziet drillen. Maar toen was ik een stuk zwaarder. Maandag ga ik eens informeren bij de sportschool, wellicht dat ik wat groepslessen daar ga doen
huh?quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is ook confronterend maar dansen kan zo fijn zijn dat je je daar dan weer geen zorgen om maakt.
Nou half uurtje wezen wandelen, wat is het koud! En overal in het dorp zijn bouwvakkers waardoor het ook niet echt leuker wordt.
Of ik heb geen geduld voor die scanner of ik doe iets fout.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens fatsecret verbrand ik 1100 kcals met naar mijn laptopscherm staren vandaag
Trouwens een briljante app vanwege die barcode scanner
nee? Het streelt mijn ego wel. Maar goed, ik krijg nooit zo veel aandacht meer op mijn leeftijdquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Of ik heb geen geduld voor die scanner of ik doe iets fout.
En bouwvakkers die om de 2 minuten aandacht willen terwijl je aan het wandelen bent is niet fijn.
Nou een keer is nog wel leuk maar niet op elke hoek van de straat.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee? Het streelt mijn ego wel. Maar goed, ik krijg nooit zo veel aandacht meer op mijn leeftijd
gewoon doen, scheelt een hoop frustratiequote:Op woensdag 20 februari 2013 16:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou een keer is nog wel leuk maar niet op elke hoek van de straat.
Was al een andere route gelopen dan gisteren maar kennlijk zijn ze echt overal bezig.
Achja zal het maar als compliment ofzo zien
dan zwiep je met je haar, zegt haiii terug en loop met rechte rug verderquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:15 schreef Dwyn het volgende:
Ik vind dat altijd erg ongemakkelijk.Ik heb ook wel eens gehad dat ze ineens ophouden met praten en je collectief gaan zitten aanstaren totdat er eentje 'hoi' zegt als je al bijna weg bent.
Ik erger me daar rot aanquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
nee? Het streelt mijn ego wel. Maar goed, ik krijg nooit zo veel aandacht meer op mijn leeftijd
Zit er nou nooit tussenquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:14 schreef Sarabi het volgende:
Misschien kom ik zoiets nog een keer tegen
[ afbeelding ]
mwah. Til er niet te zwaar aanquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik erger me daar rot aanHet is (sorry hoor) niet het type man waar mijn ego door gestreeld wordt.
Dat is wel de juiste manier om er mee om te gaan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan zwiep je met je haar, zegt haiii terug en loop met rechte rug verder
Ik til er ook niet te zwaar aan, maar ik vind het gewoon echt niet ego-strelend. Als ik weet dat verderop in de straat bouwvakkers aan het werk zijn, dan sla ik af voor ik daar ben. Tsja.quote:
Bij mij is het meer een soort 'errrrr.....hoi?'quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik erger me daar rot aanHet is (sorry hoor) niet het type man waar mijn ego door gestreeld wordt.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:57 schreef An24 het volgende:
[..]![]()
Best herkenbaar hoor. Het ligt er ook aan hoe. Je ziet snel het verschil tussen van die opgeilertjes en mannen/ bouwvakkers die wat serieuzer zijn. Laatst nog. Moest ik even geld in de parkeermeter gooien en kaartje in de auto leggen. Ik had de beste mannen al lang zien kijken, maar ik moest er dus nog een keer langsWord ik aangesproken door 1 van de knakkers: " Zeg mevrouw, mogen wij even zeggen dat u een welkome doorbreking van onze dag bent?
" Dan zeg ik natuurlijk wel ff netjes: " Ja hoor, dat mag! "
![]()
Van dat gefluit en geoeioei, moet ik ook niets hebben
Deze jas kopen en los dragen. Zijn mannen gek op:quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:00 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb dat nou nooitnagefloten worden is me dan ook geheel onbekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Deze jas kopen en los dragen. Zijn mannen gek op:Of gewoon alles waar je tetten goed in uit komen. En hakken. En make-up. Hoeft niet allemaal tegelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
disclaimer
De tetten sla ik meestal over. Moet wel zakelijk blijvenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of gewoon alles waar je tetten goed in uit komen. En hakken. En make-up. Hoeft niet allemaal tegelijk.
Moet je hier heen komen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:00 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb dat nou nooitnagefloten worden is me dan ook geheel onbekend
Dat "mevrouw" zou het bij mij helemaal kapot makenquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:57 schreef An24 het volgende:
[..]![]()
Best herkenbaar hoor. Het ligt er ook aan hoe. Je ziet snel het verschil tussen van die opgeilertjes en mannen/ bouwvakkers die wat serieuzer zijn. Laatst nog. Moest ik even geld in de parkeermeter gooien en kaartje in de auto leggen. Ik had de beste mannen al lang zien kijken, maar ik moest er dus nog een keer langsWord ik aangesproken door 1 van de knakkers: " Zeg mevrouw, mogen wij even zeggen dat u een welkome doorbreking van onze dag bent?
" Dan zeg ik natuurlijk wel ff netjes: " Ja hoor, dat mag! "
![]()
Van dat gefluit en geoeioei, moet ik ook niets hebben
Het ging charmant....dan kan ik het hebbenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat "mevrouw" zou het bij mij helemaal kapot makenVoel me dan meteen bejaard.
Tsja, die heb ik dan weer niet. Wel een collega met behoorlijk ongepaste opmerkingen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:31 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb wel weer veel flirtende mannen op mijn werk. dus dat compenseert vast iets
zo doe je dat, laat ze gewoon genietenquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Echt welquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is strijken en boodschappen doen ook sport? Zo ja, dan sport ik vandaag
dan heb ik liever de bouwvakkersquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:31 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb wel weer veel flirtende mannen op mijn werk. dus dat compenseert vast iets
Vandaag bijna helemaal aan m'n lijstje gehoudenquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:24 schreef Tink89 het volgende:
Lijstje:
O: 1 volkoren met gestampte muisjes. 4 lichtgewicht crackers met in totaal 1 plakje corned beef en 1 plakje 30+kaas.
O2 @ work: 250 ml yoghurt met een theelepeltje suiker, geen tijd meer om dat thuis op te eten.
T: Appel. T: 1 volkoren,runderrookvlees.
L: 4 3 volkoren. 2 1 runderrookvlees, 2 corned beef.
T: Nog een appel en eventueel een rijstwafel *ja, ik vind die wel lekker* een pakje crackertjes van Lu.
T: 2 hele dunne plakjes runderrookvlees.
D: Kofta![]()
S: Half uurtje lunchwandelen.
S2: Uur paardrijden.
Toch....zou ik nordic walking afraden. Het ziet er echt niet uitquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:07 schreef Tink89 het volgende:
Gewoon op zoek gaan naar iets dat je ligt. Kan ook best een 'rare' sport zijn, gewoon uitzoeken wat bij je past...
Laatst zag ik een vrouw die een combinatie van hardlopen en nordicwalking deed.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toch....zou ik nordic walking afraden. Het ziet er echt niet uit
[ afbeelding ]
ik heb hetniet over collega's maar klantenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb ik liever de bouwvakkers
oh okeequote:Op woensdag 20 februari 2013 21:25 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
ik heb hetniet over collega's maar klanten
Uit het boek van Sonja Bakker. Met hamblokjes.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:24 schreef Sethiwe het volgende:
Daglijstje:
o: halfvolle vanilleyoghurt met muesli
t: worteltjes
b: 1 uur wandelen
l: 3 vers gebakken broodjes, waarvan 1 met filet americain en sla, 1 met philadelphia en sla en de laatste met kaas, komkommer, tomaat en sla
t: sinaasappel
t: 1,5 zandkoekje vers gebakken
s: 1 uur bootcamp
d: gehaktschnitzel, bloemkool en aardappels en karamelvla.
t: nog een zandkoekje
Beetje veel suiker, morgen maar weer iets gezonder eten.
Sporten, ik vind gelukkig heel veel sporten leuk. Maar als ik groepslessen moet doen met danspasjes ben ik er snel klaar mee, want iedereen gaat naar rechts en ik naar links. En ritmegevoel is aan mij niet besteed.
Maar gelukkig zijn er nog heel veel sporten over.
Van de zomer weer lekker mountainbiken en skeeleren of wandelen of gewoon fietsen. Nu hardlopen en bootcamp. Heb jarenlang gevoetbald, maar na een knieblessure had ik de schik eraf.
Sarabi je klinkt ook echt altijd super positief over het buikdansen, het is dat ik geen ritmegevoel heb, maar anders zou ik het bijna eens gaan proberen.
Mvr.Poes wat voor een pasta had je gemaakt?
Begin je nu te geloven dat Sonja Bakker een crashdieet is?quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:23 schreef Mvr.Poes het volgende:
Dé sport heb ik nog niet gevonden, maar heb pas een eerste les bodybalance gehad en ik merkte wel dat het echt iets deed voor mijn ontspanningDus dat blijf ik doen.
Het taarteten ging niet meer door, vriendin kon niet meer wegens prive omstandigheden.
Vandaag wel veel honger gehad, mocht erg weinig eten! Als ik de volgende keer weer zo'n vergelijkbare dag spot eet ik er iets extra bij.
De pasta voor vanavond was wel echt verukkelijkEn heerlijk simpel ook!
Ritmegevoel is ook niet mijn sterkste kant.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:24 schreef Sethiwe het volgende:
]
Sarabi je klinkt ook echt altijd super positief over het buikdansen, het is dat ik geen ritmegevoel heb, maar anders zou ik het bijna eens gaan proberen.
Ja. De ene dag mag je veel en de andere dag minder. Vandaag mocht ik rijstwafels en kwark en morgen mag ik brood en krentenbollen. Ik ben meer van het gelijkmatige. Na een paar dagen ervaring ga ik hier op letten en evt. aanvullen. Toch vind ik het, over het algemeen gezien, aardig vol te houden!quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Begin je nu te geloven dat Sonja Bakker een crashdieet is?
Wel uitkijken met het sporten als je dan niet meer wil gaan eten.
Als je het goed doet vlieg je bijna over de weg en je valt er onwijs goed mee af.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toch....zou ik nordic walking afraden. Het ziet er echt niet uit
[ afbeelding ]
Ik heb het nog nooit mensen goed zien doenquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:50 schreef Tinkepink het volgende:
Als je het goed doet vlieg je bijna over de weg en je valt er onwijs goed mee af.
Als het je niet zo interesseert wat anderen van je denken kan ik het echt aanraden.
Ik heb er vier weken les in gehad in zuid duitsland. In de bergen is het echt tof.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit mensen goed zien doenDie stokken slepen altijd een beetje mee ipv dat ze goed ingezet worden.
Helaas trek ik me het laatste nogal aan dus ik haak af.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je het goed doet vlieg je bijna over de weg en je valt er onwijs goed mee af.
Als het je niet zo interesseert wat anderen van je denken kan ik het echt aanraden.
Kijk, daar kan geen gemiddelde nordic walker tegenop! Die gaat naar een sportzaak (of de Aldi), haalt stokken, bekijkt 1 youtube filmpje en gaat aan de slag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb er vier weken les in gehad in zuid duitsland. In de bergen is het echt tof.
Niks, want dat eerste doe ik ook regelmatigquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef tarantism het volgende:
Nordic walking, bodybalance, buikdansen. De neuk is er mis met gewoon schoenen aandoen en lopen tot je moe bent, of anders gewoon als een debiel op die fiets beuken?
Ja graag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:42 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Uit het boek van Sonja Bakker. Met hamblokjes.
Pm'etje met recept? Was snel,makkelijk,lekker en ook cheap!
Hardlopen kan ik niet ivm darmklachten maar fietsen vind ik erg leuk!quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef tarantism het volgende:
Nordic walking, bodybalance, buikdansen. De neuk is er mis met gewoon schoenen aandoen en lopen tot je moe bent, of anders gewoon als een debiel op die fiets beuken?
Dat vind ik zo saai. En dan heb ik tijd om na te denkenquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef tarantism het volgende:
Precies, ik heb ook een hekel aan doelloos lopen of fietsen, terwijl ik met een paar uur dansles (latin en ballroom, vroeger op een behoorlijk niveau) ook intervaltrainingen doe... Van jive (snel, kort, knieën hoog en gaaaaan) naar ballroom en tango. En dan vind ik het wel leukquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:27 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat vind ik zo saai. En dan heb ik tijd om na te denken
Is ook.. maar na 2 stuks fruit ga ik wel tellen hoor.. Anders houd je jezelf voor de gek als je je vol eet met fruit..quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf het fascinerend vinden dat bij Weight watchers fruit en groenten niet meetellen. Met een mango en een banaan heb je zo 300 kcals en 70 gram suikers er bij
Ik denk dat het succes het in het bewust kiezen zit. Het is niet en - en maar of - of. En de vrijheid in wil je een keer friet, prima maar dan een boterham minder en geen tussendoortje.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, en het scheelt ook nogal of je bruine bonen eet of bladspinazie bijvoorbeeld
Maar goed, voor veel mensen is het succesvol, dus het zal wel werken
Ik ook niet, viel er geen gram mee af en at me zelf vol..quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ja okee. Ik geloof persoonlijk niet in dat hele bmr overigens.
absoluut!quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:40 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik denk dat het succes het in het bewust kiezen zit. Het is niet en - en maar of - of. En de vrijheid in wil je een keer friet, prima maar dan een boterham minder en geen tussendoortje.
BMI: 34.2 (van 38.9)quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Danny het volgende:
Ik denk laat ik ook eens wat melden. Ik ben 1m71 en woog op 5 november 113,8 kilo en dat was gewoon echt teveel. Zag de Horizon docu en dacht 'dat kan ik ook'.
Drie weken later woog ik nog 108,3 kilo en voelde me prima. Maar in de decembermaand had ik me voorgenomen gewoon nergens op te letten (want het moet wel leuk blijven), dus op 7 januari weer gewogen en was 111 kilo rond. Ben toen ook weer begonnen met dieten. Ik heb tot 23 januari een daggemiddelde van rond de 900kcal gehad, waarbij ik vooral veel sla en andere dingen met weinig caloriën at, zodat ik wel een vol gevoel bleef hebben.
23 januari heb ik het opgekrikt naar dagelijks 1500kcal gemiddeld, en ben ik er fors bij gaan sporten. Inmiddels 4-5x per week een uur lang op de crosstrainer en cardiotrainer en woog afgelopen zaterdag 103,3 kilo. Deze week nog een week gemiddeld 1500kcal en dan weer een paar honderd erbij, waarschijnlijk naar zo rond de 2000. Dat zou voldoende moeten zijn om niet te verhongeren en weinig genoeg om nog steeds af te vallen. Daarna zal ik op basis van sportiviteit e.d. het aantal kcal per dag omhoog schroeven tot ik voldoende heb om niet af te vallen en ook niet aan te komen.
Volgens diverse online tellers zou ik met dit dieet en het bijbehorende sportwerk over enkele maanden al rond de 80 kilo moeten wegen. Uiteindelijk wil ik proberen rond de 75 uit te komen. Dat is dan inclusief loshangend vel waar ik niet echt onderuit ga komen helaas...
Mijn BMI is van 38,9 nu gezakt naar 35,3, maar dat moet natuurlijk nog veel lager.
Op gewicht blijven uiteindelijk wil ik doen door elke week te wegen en veranderingen meteen de kop in te drukken door een dag vasten in te lassen die week.
Wat super!quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:56 schreef Danny het volgende:
[..]
BMI: 34.2 (van 38.9)
Gewicht: 99,9 (van 113,8)
Eindelijk weer onder de 100(en nu 13,9 kilo kwijt)
Op naar de 90...
vrouwlief steunt me hoor. die maakt lekkere maaltijden met weinig calorieën.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Wat super!geweldig! En ook enorm knap van je dat je het op eigen kracht doet!
Helemaal niks. En wat is er mis met die andere dingen dan? Je moet gewoon plezier hebben in sporten. Dat is ook de voornaamste reden dat ik sport en niet echt om af te vallen. Dat is meer een mooie bijkomstigheid. Dan wordt sporten ook een ontspanning en een uitlaatklep, mooi tochquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef tarantism het volgende:
Klopt, maar ik ben nogal een piekeraar. Dus dan heeft dat hardlopen juist het gevolg dat ik me rot voel ipv dat ik me beter voel. En als ik sport, dus bijv. hardloop dan ga ik er wel echt vol tegenaan, dus dan heb ik niet genoeg adem om te kletsenquote:Op donderdag 21 februari 2013 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens is er helemaal niks mis met nadenken en bewust bewegen, me dunkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |