STADSdialecten graag.quote:
Hoe klinkt dat?quote:
Drachtenees en maastrichtees.quote:
amstedamsquote:Op maandag 4 maart 2013 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Utregs is wel heel lelijk ja. Maar Amsterdams heb je het meeste last van, want dat hoor je het vaakst, omdat ze in Hilversum denken dat iedereen dat wel waardeert.
Hoezeaux, magda nie?quote:Op maandag 4 maart 2013 11:57 schreef VMSDKR het volgende:
Hallo, jij embed filmpjes zie ik. 100 miljoen euro graag xD xD
gr gr tim kuik en bumastemra xD
gaat meer naar het Duits dan het Frans. Alles in die hoek trouwens.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:58 schreef mvdejong het volgende:
Heb je al eens iemand oer-Kerkraads horen sprekend ?
Dat is zo'n beetje de slechtste klanken van Nederlands en Duits, met nog een beetje Frans erbij om het echt beroerd te maken.
Kijk uit, extreem hilarischquote:Op maandag 4 maart 2013 11:58 schreef mvdejong het volgende:
Heb je al eens iemand oer-Kerkraads horen sprekend ?
Dat is zo'n beetje de slechtste klanken van Nederlands en Duits, met nog een beetje Frans erbij om het echt beroerd te maken.
Sterf.quote:
Kom maar langs, kan je gelijk je vriendin meenemen.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:00 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Nou jawel natuurlijk wel maar ik incasseer de royalties voor de geposte artiesten.
Alhoewel ik het een enorme eer vind dat je denkt dat ik een vriendin heb, moet ik je tot mijn grote teleurstelling mededelen dat de VMSDKR alweer 35 dagen single is na een relatie van 48 maanden.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kom maar langs, kan je gelijk je vriendin meenemen.
Dan is ze blijven hangen.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:03 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Alhoewel ik het een enorme eer vind dat je denkt dat ik een vriendin heb, moet ik je tot mijn grote teleurstelling mededelen dat de VMSDKR alweer 35 dagen single is na een relatie van 48 maanden.
quote:Op maandag 4 maart 2013 12:07 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, maar je zult ongetwijfeld gelijk hebben.
Misschien had ik beter iets van Rubberen Robbie kunnen embedden...quote:Op maandag 4 maart 2013 12:06 schreef hijdiegaapt het volgende:
Ik vindt het dialect in dit liedje wel meevallen
Youtubegoogle maar even op Ferry van de Za(a)ndequote:
Nou, die prominente RRRR en die gekke OOO die hoor je niet bij Noraly Beyer heur.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dat Leids is niet eens een 'stadsdialect'. Het klinkt gewoon precies hetzelfde als dat standaardnederlands van de teevee.
Nou wow, als je dat al een dialect gaat noemen blijf je bezig...quote:Op maandag 4 maart 2013 12:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nou, die prominente RRRR en die gekke OOO die hoor je niet bij Noraly Beyer heur.
Echt Leids is niet om aan te horen. Ook dat te pas en te onpas gebruiken van de woorden 'dan' en 'misselijk'. HooRRRt dan, wat zijn dat dan vooRRR misselijke ventjes?quote:Op maandag 4 maart 2013 12:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nou wow, als je dat al een dialect gaat noemen blijf je bezig...
Hiero het bewijs:quote:Op maandag 4 maart 2013 12:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Echt Leids is niet om aan te horen. Ook dat te pas en te onpas gebruiken van de woorden 'dan' en 'misselijk'. HooRRRt dan, wat zijn dat dan vooRRR misselijke ventjes?
ik kom oet Grunn en ik eet Chipolààààààààtàààààààvlàààààààààààààààààààààquote:Op maandag 4 maart 2013 11:56 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik kom uit twente en drink cooooooooola
Er is gewoon al een topic voor:quote:Op maandag 4 maart 2013 13:12 schreef zatoichi het volgende:
Ja hallo het is Uteregs ja!
Anyway ik vind dat limburgs zo godsgruwelijk irritant, en dan met name dat omhoogbrengen van de toon alsof iedere zin een vraag is. Gadverdamme!
Maar ja dat is geen stadsaccent natuurlijk...
check vooral vanaf 4:21quote:
haha iedereen is daar gehandicapt.quote:
Kerkrade is inderdaad het afvalgootje van Limburg.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:03 schreef tarantism het volgende:
[..]
haha iedereen is daar gehandicapt.
'gwoon mette haaaand'![]()
![]()
'Omdá ut da toooochte dagik da ut 'n spoumuer wa'
Je bent er als Utrechter ook mooi klaar mee dat Tineke Schouten de meest prominente figuur van je stadsie is.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:11 schreef pikinhand het volgende:
Utrechts is helemaal niks, lijkt nergens op en tegenwoordig is het niks meer dan Tineke Schouten proberen na te doen, niemand spreekt het echt.
Godverdomme komt die meuk uit Nederland?quote:
Tineke Schouten is toch niet het meest prominent?quote:Op maandag 4 maart 2013 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je bent er als Utrechter ook mooi klaar mee dat Tineke Schouten de meest prominente figuur van je stadsie is.
je hebt helemaal gelijk, maar op de 1 of andere manier link je hem meer aan Amsterdam dan aan Utrecht, omdat hij in NL altijd voor Ajax heeft gespeeldquote:Op maandag 4 maart 2013 16:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tineke Schouten is toch niet het meest prominent?
Voor zover je Limburg tot Nederland wil rekenen ...quote:Op maandag 4 maart 2013 15:49 schreef leetzors het volgende:
[..]
Godverdomme komt die meuk uit Nederland?
Tja komt vaker voor:quote:Op maandag 4 maart 2013 16:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk, maar op de 1 of andere manier link je hem meer aan Amsterdam dan aan Utrecht, omdat hij in NL altijd voor Ajax heeft gespeeld
idd. Gehandicapt en ergens in de grotten verwekt lijkt het wel.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:03 schreef tarantism het volgende:
[..]
haha iedereen is daar gehandicapt.
'gwoon mette haaaand'![]()
![]()
'Omdá ut da toooochte dagik da ut 'n spoumuer wa'
ERNUMSquote:Op maandag 4 maart 2013 17:50 schreef reinbertio het volgende:
Niet dat ik dit lelijk vind, maar ik voeg nog even een dialect toe:
Dat is echt een strontaccent. Een soort smeltkroes voor alle achterlijke dialecten en streektaaltjes.quote:
Limburgquote:
Hiero, dit is pas Leids.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Misschien had ik beter iets van Rubberen Robbie kunnen embedden...
Dat is geen Gronings, slecht geknauw in slecht dialect.quote:
Dit.quote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:57 schreef VMSDKR het volgende:
Hallo, jij embed filmpjes zie ik. 100 miljoen euro graag xD xD
gr gr tim kuik en bumastemra xD
Niks mis mee.quote:
Dit. Keelkanker hebben en er nog trots op zijn ookquote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:54 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
amstedams![]()
gwn mooiste dialect
Seudemitaaht toch ffe lekkag op me da kutaccentjih.quote:
Jij hoort het verschil tussen een Nijmegenaar en een Arnhemmer nietquote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:24 schreef andre_k het volgende:
Nijmeegs nog maar een keer genoemd?Daar vallen al die dialecten bij in het niet (behalve Arnhems; ze zeggen dat dat anders klinkt, maar ik hoor het verschil niet).
Tevens vind ik Haags klinken alsof een clown Rotterdams probeert te spreken.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:41 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
ErnemsBij m'n vorige baan met een aantal ras-arnhemers gewerkt, mooi taaltje.
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij hoort het verschil tussen een Nijmegenaar en een Arnhemmer niet![]()
Ironie, leer het herkennen.quote:
Nou vooruit, Henk Westbroek? Maar die promoot itt Tineke S. gelukkig niet dat Utregs dialect.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tineke Schouten is toch niet het meest prominent?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:35 schreef andre_k het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat je ook vindt dat het hetzelfde klinkt?
Heb net die filmpjes zitten kijken die in dit topic voorkwamen. Ik krijg spontaan zin om te slaan als ik dat Leids hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Seudemitaaht toch ffe lekkag op me da kutaccentjih.
Maar het is nog niet zo erg als het Leids en dat is voorlopig alleen omdat ik het Heerlens nog niet gehoord heb. Kan me voorstellen dat het nog erger is omdat mensen uit die contreien totaal onverstaanbaar zijn.
Voor de rest vind ik dat er eigenlijk geen mooie stadsaccenten zijn. Grappig, hooguit.
In de buitengebieden wordt het nog wel gesproken; Houten en IJsselstein enzo. En ook wel in Volksbuurten als Wijk C en Sterrewijk. Af en toe hoor je nog wel eens iemand die het echt kan en niet iemand probeert na te doen. Op de verjaardagen bij mijn oma hoor je het ook nog vaak. Maar het sterft wel uit inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:11 schreef pikinhand het volgende:
Utrechts is helemaal niks, lijkt nergens op en tegenwoordig is het niks meer dan Tineke Schouten proberen na te doen, niemand spreekt het echt.
Tsja, terwijl dat mens in 020-wannabe Almere woont. Nee, dan liever Dick Bruna. Die woont en werkt tenminste nog gewoon in het centrum van de stad.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je bent er als Utrechter ook mooi klaar mee dat Tineke Schouten de meest prominente figuur van je stadsie is.
praot?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoor trouwens ook nog wel eens jonge jochies in Uteregs dialect praten en dan ben ik altijd blij dat mijn dochter gewoon ABN praot.
Praot was natuurlijk een verwijzing naar het Stads-Utregs (dialect), waar de aa wordt uitgesproken als ao...quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
praot?
Verder ben jij van de jaren '50 of '60? gezien ABN al sinds jaren '70 niet meer de benaming is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |