Niks mis mee.quote:
Dit. Keelkanker hebben en er nog trots op zijn ookquote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:54 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
amstedams![]()
gwn mooiste dialect
Seudemitaaht toch ffe lekkag op me da kutaccentjih.quote:
Jij hoort het verschil tussen een Nijmegenaar en een Arnhemmer nietquote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:24 schreef andre_k het volgende:
Nijmeegs nog maar een keer genoemd?Daar vallen al die dialecten bij in het niet (behalve Arnhems; ze zeggen dat dat anders klinkt, maar ik hoor het verschil niet).
Tevens vind ik Haags klinken alsof een clown Rotterdams probeert te spreken.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:41 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
ErnemsBij m'n vorige baan met een aantal ras-arnhemers gewerkt, mooi taaltje.
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij hoort het verschil tussen een Nijmegenaar en een Arnhemmer niet![]()
Ironie, leer het herkennen.quote:
Nou vooruit, Henk Westbroek? Maar die promoot itt Tineke S. gelukkig niet dat Utregs dialect.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tineke Schouten is toch niet het meest prominent?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:35 schreef andre_k het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat je ook vindt dat het hetzelfde klinkt?
Heb net die filmpjes zitten kijken die in dit topic voorkwamen. Ik krijg spontaan zin om te slaan als ik dat Leids hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Seudemitaaht toch ffe lekkag op me da kutaccentjih.
Maar het is nog niet zo erg als het Leids en dat is voorlopig alleen omdat ik het Heerlens nog niet gehoord heb. Kan me voorstellen dat het nog erger is omdat mensen uit die contreien totaal onverstaanbaar zijn.
Voor de rest vind ik dat er eigenlijk geen mooie stadsaccenten zijn. Grappig, hooguit.
In de buitengebieden wordt het nog wel gesproken; Houten en IJsselstein enzo. En ook wel in Volksbuurten als Wijk C en Sterrewijk. Af en toe hoor je nog wel eens iemand die het echt kan en niet iemand probeert na te doen. Op de verjaardagen bij mijn oma hoor je het ook nog vaak. Maar het sterft wel uit inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:11 schreef pikinhand het volgende:
Utrechts is helemaal niks, lijkt nergens op en tegenwoordig is het niks meer dan Tineke Schouten proberen na te doen, niemand spreekt het echt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |