abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124466992
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:29 schreef Karstman het volgende:
Django Unchained
[ afbeelding ]

Ja het is een Tarentino, een echte Tarentino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarentino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Samuel L. Jackson, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.
ImDB: 8,6
Ik: 8

Heb hem net gezien, helemaal mee eens :)
De film duurt ruim 2,5 uur verveelt geen moment.
  Redactie Games zondag 24 maart 2013 @ 23:32:39 #204
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_124469015
Sound City (2012)

Regisseur: Dave Grohl
met met Trent Reznor, Tom Petty, Rick Springfield, Josh Homme, Fleetwood Mac en diverse andere Rock-legendes.
Productie: USA
Genre: Documentaire
Tijd: 108 minuten
IMDb-score: 7.8/10 (1.933 stemmen)

Legendarisch stukje Rock& Roll geschiedenis. Een hommage aan een oude sound studio en sound board.. Must see voor elke R&R liefhebber.

Mijn score: 8.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_124471062
DE GROETEN VAN MIKE

voor kinderen waarschijnlijk wel een erg leuke film, voor volwassenen is de film wat minder..
De film is vrij voorspelbaar en het acteerwerk is hier en daar wat overdreven...
Dus zelf vond ik er helaas niet veel aan (vond achtste groepers huilen niet daarintegen supersterk) mist deze film gewoon de intense kracht die die film wel had...
5... alleen leuk voor de kleienere
pi_124472402
Unsere Mütter, unsere Väter

Nou, daar is 'ie dan. Een Duitse mini-serie (3 afleveringen van 1,5 uur) over de oorlog. Met een behoorlijk hoge production-value, Band of Brothers-achtig. Het gaat over 5 vrienden die allemaal hun eigen ellende meemaken, vanaf de zomer 1941.

Ik was behoorlijk onder de indruk. De serie schuwt niets. Alles wordt bikkelhard in beeld gebracht. Geen vals sentiment of melodrama, maar de waarheid (zover ik dat kan beoordelen).

Ik weet dat veel mensen een keer een Band of Brothers achtige mini-serie vanaf Duits oogpunt zouden willen zien. Dit is echt wat het dichtst in de buurt komt. Maar het is veel meer dan alleen 'combat', wat er ook genoeg in zit. Zeer goed.

8.5
pi_124472960
Tomboy
quote:
A 10-year-old girl, settling into her new neighborhood outside Paris, is mistaken for a boy and has to live up to this new identity since it's too late for the mistake to be clarified.

Frans coming-of -age drama. Mooi in beeld gebracht en weet de hele film de aandacht vast te houden.
De film is kort maar krachtig en weet mooi de vooroordelen en stereotype bloot te leggen. Hoe moeten jongens zijn en hoe behoren meisjes zich te gedragen...

Een 7,5 van mij.

Amour

quote:
Georges and Anne are in their eighties. They are cultivated, retired music teachers. Their daughter, who is also a musician, lives abroad with her family. One day, Anne has an attack. The couple's bond of love is severely tested.

Amour eindelijk kunnen zien. Oscar voor buitenlandse film en overladen met complimenten. Meer dan terecht kan ik eindelijk mee praten. Prachtige film O+ , sloom, traag zou je het kunnen noemen maar klinkt wat negatief. Ik zou eerder bedacht en meegaand in het tempo van de karakters.

Onvoorwaardelijke liefde en het leven en gezondheid wat langzaam wegzakt. Zo eindigen? Nooit!

Een 8!
  maandag 25 maart 2013 @ 11:23:48 #208
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124477108
House at the End of the Street

Redelijke thriller met de nodige clichés over een meid die met mama verhuist en als buurman een jongen krijgt die zijn familie verloren is door een gestoorde zus. Maar het verhaal is natuurlijk nog niet voorbij. Aardig tussendoortje die vooral het laatste half uur wel vermakelijk is maar daarvoor niet echt weet te boeien. De regisseur probeert dat nog te verbloemen door Jennifer Lawrence heel vaak in een topje in beeld te brengen en daar ook regelmatig op in te laten zoomen. En, eerlijk is eerlijk, die tactiek werkt :9~ :')

6.5

Hitchcock

Prima inkijkje in the making of psycho en het soms verwarde brein van the master of suspense. Af en toe had het ook nog wel wat van Entourage met studiobazen die niks een project zien. Goed geacteerd van Hopkins en Mirren, de rollen van Scarlet en Jessica Biel zijn erg klein en hadden net zo goed door een onbekende naam gespeeld kunnen worden. Eigenlijk verder weinig op deze film aan te merken, behalve dat het verhaal opzich nu ook weer niet zo verheffend is en er best wat meer aandacht aan het filmen besteed mocht worden.

7.5

[ Bericht 12% gewijzigd door planethugo op 25-03-2013 11:31:59 ]
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 11:29:38 #209
18653 crew  D.
pi_124477258
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:15 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat het me sterk lijkt dat jouw beste film ooit ook mijn beste film ooit zal zijn :Y
pi_124479847
The Full Treatment (a.ka. Stop me before I Kill) 1960
De tweede film uit de Icons of Suspense box (van Hammer) die ik zie en ook deze was prima te pruimen. Goed acteerwerk en goede spanningsopbouw. Toch wel een minpuntje; had wel een half uurtje korter gemogen, film bevat nu ook wel wat mindere scenes en voelt wat langdradig aan. 7.0
  maandag 25 maart 2013 @ 13:01:30 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_124480211
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:23 schreef planethugo het volgende:
De regisseur probeert dat nog te verbloemen door Jennifer Lawrence heel vaak in een topje in beeld te brengen en daar ook regelmatig op in te laten zoomen. En, eerlijk is eerlijk, die tactiek werkt :9~ :')

Sold!

Laten we wel wezen, die tactiek heeft haar ook (terecht) de Oscar opgeleverd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 maart 2013 @ 13:14:26 #212
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_124480646
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sound City (2012)
[ afbeelding ]
Regisseur: Dave Grohl
met met Trent Reznor, Tom Petty, Rick Springfield, Josh Homme, Fleetwood Mac en diverse andere Rock-legendes.
Productie: USA
Genre: Documentaire
Tijd: 108 minuten
IMDb-score: 7.8/10 (1.933 stemmen)

Legendarisch stukje Rock& Roll geschiedenis. Een hommage aan een oude sound studio en sound board.. Must see voor elke R&R liefhebber.

Mijn score: 8.0/10
Heb na het zien van deze docu meteen de CD gekocht.
pi_124483563
The World's Fastest Indian (2005)

De film gaat over de Nieuw-Zeelandse Burt Munro, die het snelheids-record zetten op motors onder de 1000cc (wat nog steeds staat!), hoe hij op latere leeftijd (68 jaar) alleen afreist naar de USA met zijn zelf gemodificeerde ´Indian scout´ (hens the fastest Indian) van btw 47 jaar oud en waar hij al 20 jaar zelf aan het sleutelen was. Uitstekend geacteerd door Anthony Hopkins met zijn zelf gemaakte kiwi accent, echt klasse. Een echte ´feel good´ film met het zeer open en vriendelijke karakter van Burt en de figuren die hij dan in Amerika tegen komt zorgen voor een erg komische smaak.

Imdb; 7.8*
Ik: 9*
Veni, vidi, vodka.
pi_124485528
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:32 schreef dumble het volgende:
[ afbeelding ]

De film gaat over de Nieuw-Zeelandse Burt Munro, die het snelheids-record zetten op motors onder de 1000cc (wat nog steeds staat!), hoe hij op latere leeftijd (68 jaar) alleen afreist naar de USA met zijn zelf gemodificeerde ´Indian scout´ (hens the fastest Indian) van btw 47 jaar oud en waar hij al 20 jaar zelf aan het sleutelen was. Uitstekend geacteerd door Anthony Hopkins met zijn zelf gemaakte kiwi accent, echt klasse. Een echte ´feel good´ film met het zeer open en vriendelijke karakter van Burt en de figuren die hij dan in Amerika tegen komt zorgen voor een erg komische smaak.

Imdb; 7.8*
Zwaar onderschatte film dit (maar gelukkig niet door jou), weinig bekend bij het grote publiek en sluit me hier helemaal bij aan. Een warm gevoel van binnen kreeg ik na het zien van deze film :)
  maandag 25 maart 2013 @ 17:14:36 #215
207863 Obama
Barack Hussein
pi_124489881
Indigènes/Days of Glory

Geen Engelse, Amerikaanse, Russische of Duitse soldaten. Deze film gaat over Algerijnse, Marokkaanse en andere Afrikaanse soldaten (in totaal 350.000 mannen) die Europa geholpen hebben zich van de nazi's te bevrijden. Deze dappere soldaten hebben veel betekend voor Europa maar zijn bewust door de Fransen in vergetelheid gebracht. Deze film vertelt het verhaal van deze mannen.

IMDB: 7
Ik: 9,5
  maandag 25 maart 2013 @ 22:16:19 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124505153
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:29 schreef D. het volgende:

[..]

Omdat het me sterk lijkt dat jouw beste film ooit ook mijn beste film ooit zal zijn :Y
Laat ik je dan gelijk uit die droom helpen: het is niet mijn beste film ooit. Wel één van m`n favorieten, maar niet de favoriet ;)
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:22:07 #217
18653 crew  D.
pi_124505480
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:16 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Laat ik je dan gelijk uit die droom helpen: het is niet mijn beste film ooit. Wel één van m`n favorieten, maar niet de favoriet ;)
Je wilt zeggen dat er een film is die je nog hoger inschaalt dan een 9,5? :o
Dat lijkt me niet realistisch :P
pi_124507643
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:22 schreef D. het volgende:

[..]

Ohja hoor, we hebben weer zo'n zeikerd die vindt dat je een film geen 10 kan geven.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 23:05:10 #219
18653 crew  D.
pi_124507728
quote:
9s.gif Op maandag 25 maart 2013 23:03 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ohja hoor, we hebben weer zo'n zeikerd die vindt dat je een film geen 10 kan geven.
Als je alleen maar kunt blaten, zeg dan niets :')
pi_124508883
Godfather krijgt van wel een 10 hoor. En er zijn wel meer. Pulp, american beauty, no country for old men, there will be blood, snatch, american history x, apocolyps now, american gangster, rain man, dances with wolves, Låt den rätte komma in, gegen die wand, tropa de elita..

moet ik door gaan?
Veni, vidi, vodka.
pi_124510093
Hmm, ik ken geen enkele film die van mij ooit een tien heeft gekregen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:53:23 #222
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_124518834
quote:
[ afbeelding ]

Imdb; 7.8*
Dat was inderdaad een geweldige film, jaren geleden gezien en hij staat me nog steeds voor de geest.
pi_124535000
AANRIJDING IN MOSCOU

Ik vond de film helaas wat tegenvallen, ik heb de afgelopen tijd meerdere belgische pareltjes gezien maar deze film was het niet voor mij.
Ik kon niet echt meeleven met de film, het deed me allemaal niks wat er gebeurde... ik voelde de romantiek niet en er had ook wat meer humor ingemogen....
had beter gekunt, tegenvaller dus
4
pi_124535318
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:17 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Zwaar onderschatte film dit (maar gelukkig niet door jou), weinig bekend bij het grote publiek en sluit me hier helemaal bij aan. Een warm gevoel van binnen kreeg ik na het zien van deze film :)
Vond ik ook ja. Wel 'gewoon' een goeie film, ik zou hem geen 9 geven, die bewaar ik voor films die een diepere indruk maken die verder gaat dan een goede avondbesteding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:10:46 #225
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124535537
quote:
[ afbeelding ]

Imdb; 7.8*
Feelgood movie pur sang
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:39:40 #226
381477 Izzit
This Izzit
pi_124540236
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

De minste uit de reeks, wat mij betreft. Niet heel slecht maar te weinig actie en spanning en nog minder verhaal dan de voorganger. De actie die erin zat was dan wel weer oké.

Imdb: 5,7
Ik: ben het daarmee eens

Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb

Een leuke uitvoering van dit bekende sprookje. Geen kraker maar hij kijkt lekker weg en de film blijft verstoken van geneuzel. De vaart zit er prima in en de CGI is verdienstelijk. De 3D voegde dan weer niks toe maar desondanks een prima popcorn-film.

Imdb: 6,7
Ik: 7
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:05:44 #227
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_124545814
Als je de film hebt gezien en niets weet, dan raad ik je aan dat te houden en pas te lezen als je de film hebt gezien. Werkte voor mij verreweg het beste.

Jagten (2012, Thomas Vinterberg)

Wat een sterke film! Het scenario voelde vrijwel perfect aan, ik denk dat ik het bijna volledig hetzelfde had aangepakt. Misschien dat ik het einde iets anders had aangepakt: wellicht was het beter geweest om
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Althans, ik kan het me goed voorstellen. En zo kan ik me de gehele film zo goed voorstellen.

Verder is het echter een zeer indrukwekkende film. Vergelijkingen met Festen mogen best gemaakt worden, want het is geregeld ongemakkelijk om naar te kijken en Jagten is van dezelfde regisseur. Vooral echter ook vanwege het realisme, want de keuzes die de personages maken zijn zo verschrikkelijk goed voorstelbaar. Wat zou jij doen als je moet kiezen tussen wat je beste vriend zegt, of wat je eigen bloed zegt? Een pedofiel is namelijk ongetwijfeld een pathologische leugenaar, dus zal het weinig uitmaken wat hij ook doet of zegt na de beschuldiging. Zelfs als het kleine meisje probeert haar daad te ontkrachten, zal dat gezien worden als beïnvloeding van de schuldenaar. En hoe ga je hier zelf mee om, onschuldig als je bent? Het is jouw woord tegen dat van een kind. Succes ermee.

Dit soort morele dilemma’s wordt erg neutraal voorgelegd en dat is de klasse van het scenario. Nergens wordt er ook maar een standpunt ingenomen over wat goed of juist is, ieders beweegredenen zijn goed voor te stellen. Hoe zou jij reageren, aan welke kant van de scheidslijn je ook staat? Iedere acteur zet zijn personage met overtuiging neer, van de kleine meid tot aan de vrijwel altijd sterke Mikkelsen. Daarnaast is de beeldvorming ook goed (dat einde!) en de spaarzame muziek voegt echt wat toe, maar het is vooral het scenario dat hier punten scoort. En veel ook. Mij zette het in ieder geval goed aan het denken. Absolute aanrader.
pi_124546406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:05 schreef vinnypassy het volgende:
Jagten (2012, Thomas Vinterberg) [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:18:30 #229
313219 vinnypassy
pi_124546696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:14 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  Redactie Games dinsdag 26 maart 2013 @ 23:44:28 #230
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_124551895
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:29 schreef Karstman het volgende:
Django Unchained
[ afbeelding ]

Ja het is een Tarantino, een echte Tarantino, geweld (vaak met cartooneske hoeveelheden bloed en bijpassend geluid, humor, gevatte dialogen en mooie plaatjes. Ik denk niet dat het de beste Tarantino is maar het zeker de moeite waard om te kijken. De acteurs zijn goed op dreef weinig op aan te merken, zeker Jamie Foxx was sterk in zijn stille spel, hij kan lekker intens kijken. En Samuel L. Jackson, maakt niet uit hoe oud hij wordt hij blijft bad-ass. Minpuntje, ik had bij Christopher Waltz wel een beetje het idee dat ik naar de grootvader van Franz Landa zat te kijken, zo'n goeie acteur moet toch meer kunnen.
ImDB: 8,6
Beetje een oude poster blijkbaar die je gebruikt. Ik heb geen Joseph Gordon-Levitt, Sacha Baron Cohen of Kurt Russel gezien.. :') Ik zat nog te zoeken tijdens de film, maar blijkbaar wegens tijdsgebrek, waren ze al vroeg uit de productie van de film gestapt.

Maar wat een bazenfilm was dit weer _O_
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_124556521
Trolljegeren (2010)

Trolljegeren is een Noorse film over een paar jongeren die voor het maken van een video reportage mee gaan met een trollenjager. De hele film is geschoten met een hand-held camera; een beetje vergelijkbaar met films als The Blair Witch Project en Rec. Vaak levert zo’n manier van filmen veel onrustige beelden op waar ik persoonlijk geen fan van ben, maar in deze film viel het gelukkig mee. Wel krijg je een aantal mooie shots, met af en toe een trol erop, die er met behulp van CGI voor een low-budget film best wel goed uitzien.
Een film over trollen hoeft natuurlijk niet geloofwaardig te zijn, maar dit was qua verhaal wel erg slecht. Dit, in combinatie met de matige acteurs en personages die totaal niet leuk zijn, zorgde ervoor dat ik me al snel begon te ergeren. Alleen de trollenjager zelf was wel ok.
Omdat ik hoge verwachtingen had, was Trolljegeren een behoorlijke teleurstelling. Achteraf las ik pas dat deze film ook komisch bedoeld was, maar ik heb geen enkele keer gelachen :{. Geen aanrader dit.

Cijfer: 4
pi_124559674
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Beetje een oude poster blijkbaar die je gebruikt. Ik heb geen Joseph Gordon-Levitt, Sacha Baron Cohen of Kurt Russel gezien.. :') Ik zat nog te zoeken tijdens de film, maar blijkbaar wegens tijdsgebrek, waren ze al vroeg uit de productie van de film gestapt.

Maar wat een bazenfilm was dit weer _O_
Zag wel JGL staan maar had hem ook in de film niet gezien, maar ik vond het een mooi plaatje. Bij meer films heeft Tarantino dit soort poster, vind ze vaak veel mooier dan de reguliere.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_124560598
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 04:09 schreef ChickenMan het volgende:

[ afbeelding ]

Nou, daar is 'ie dan. Een Duitse mini-serie (3 afleveringen van 1,5 uur) over de oorlog. Met een behoorlijk hoge production-value, Band of Brothers-achtig. Het gaat over 5 vrienden die allemaal hun eigen ellende meemaken, vanaf de zomer 1941.

Ik was behoorlijk onder de indruk. De serie schuwt niets. Alles wordt bikkelhard in beeld gebracht. Geen vals sentiment of melodrama, maar de waarheid (zover ik dat kan beoordelen).

Ik weet dat veel mensen een keer een Band of Brothers achtige mini-serie vanaf Duits oogpunt zouden willen zien. Dit is echt wat het dichtst in de buurt komt. Maar het is veel meer dan alleen 'combat', wat er ook genoeg in zit. Zeer goed.

8.5
Had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. WOII films vanuit Duits perspectief kan ik ook altijd wel waarderen, waarbij Das Boot zelfs een van mijn favoriete films aller tijden is.
Toegevoegd aan m'n watchlist :)
pi_124561688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:54 schreef FigureBirdStars het volgende:
Trolljegeren (2010)

[ afbeelding ]

Trolljegeren is een Noorse film over een paar jongeren die voor het maken van een video reportage mee gaan met een trollenjager. De hele film is geschoten met een hand-held camera; een beetje vergelijkbaar met films als The Blair Witch Project en Rec. Vaak levert zo’n manier van filmen veel onrustige beelden op waar ik persoonlijk geen fan van ben, maar in deze film viel het gelukkig mee. Wel krijg je een aantal mooie shots, met af en toe een trol erop, die er met behulp van CGI voor een low-budget film best wel goed uitzien.
Een film over trollen hoeft natuurlijk niet geloofwaardig te zijn, maar dit was qua verhaal wel erg slecht. Dit, in combinatie met de matige acteurs en personages die totaal niet leuk zijn, zorgde ervoor dat ik me al snel begon te ergeren. Alleen de trollenjager zelf was wel ok.
Omdat ik hoge verwachtingen had, was Trolljegeren een behoorlijke teleurstelling. Achteraf las ik pas dat deze film ook komisch bedoeld was, maar ik heb geen enkele keer gelachen :{. Geen aanrader dit.

helemaal mee eens wat een drol van een film
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:53:49 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124562628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:41 schreef FigureBirdStars het volgende:

[..]

Had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. WOII films vanuit Duits perspectief kan ik ook altijd wel waarderen, waarbij Das Boot zelfs een van mijn favoriete films aller tijden is.
Toegevoegd aan m'n watchlist :)
En ik, dank voor de tip! :) Vanavond even kijken of ik hem kan vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_124578723
The Croods (2013) - IMDb

Animatiefilm over holbewoners die hun hol moeten verlaten. Een klassiek verhaal over het willen verlaten van de veilige thuishaven met een beschermende vader tegenover je wordt zo mooi gesitueerd in een mooi geanimeerde prehistorische wereld. Nicolas Cage kiezen om de vader in te spreken was een prima keuze en ook de rest wordt prima ingesproken, maar daar is niets bijzonders aan. Het is ontzettend humoristisch gebracht, maar op momenten zit je ook op het puntje van je stoel vanwege aangrijpende momenten in de film. Typische familiefilm, mooi voor jong en oud.

Oja, een 8 krijgt ie van mij
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_124580783
The 300 Spartans.
The 300 Spartans (1962) - IMDb

Net gekeken tijdens het avondeten, interessante film.
Ik wilde hem heel graag zien alleen al om te zien hoe anders het is dan 300.

Gevechten zijn natuurlijk lang niet zo goed weergegeven, maar in 1962 waren er nu eenmaal veel beperkingen. Voor die tijd wordt het gevecht best goed weergegeven, alleen is het wel vreemd dat er in rangen van 1 gevochten wordt.

Qua verhaal laat het wat meer rondom het gevecht zien, en wordt er meer aandacht besteed aan Xerxes. Goede keuzes, en natuurlijk klopt het allemaal historisch veel beter. Dat de officieren een romeinse helm dragen is maar een klein minpuntje dat amper opvalt naast de leren broekjes die gedragen worden in 300.

Een echte aanrader voor iedereen die ook films zoals Ben-Hur, Spartacus en Cleopatra kan waarderen aangezien deze film van dezelfde tijd is. Voor die tijd zit er ook wat meer tempo in het verhaal en wordt er best veel gevochten.

IMD rating: 6.6

Mijn cijfer: 7.8
De cast is goed maar juist omdat deze film meer op gevechten gericht is dan vergelijkbare films van deze tijd valt deze zwakte des te meer op.
Toch moet ik zeggen dat iemand die de film destijds gezien heeft er vast veel beter over kan oordelen en een beter beeld zal hebben van wat er toen allemaal mogelijk was.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_124593809
KAHAANI

Wow wat een film! Dit is zonder meer 1 van de betere thrillers die ik (ooit) gezien heb, spannend van het begin tot het eind.. En ook totaal niet voorspelbaar, geniale plottwist!
De acteerprestaties zijn ook erg sterk, echt een aanrader om te zien
een hele dikke 9
pi_124598065
Nadat ik Wreck it Ralph (4/10) had afgezet na een uur had ik het even helemaal gehad met comedy films van de laatste tijd. Ik wil gewoon even lachen zonder na te denken, zonder gezeik.

Een animatiefilm zag ik ook niet meer echt zitten, de laatste leuke animatiefilm was volgens mij Tangled of Train your Dragon. Toch op aanraden van een collega maar weer een animatie gaan kijken (hij vond Wreck it Ralph ook maar saai, dus misschien dezelfde smaak).

En ja, deze was erg leuk, paar keer flink gelachen, ik heb het dan over Hotel Transylvania, leuk film hoor!

7+
pi_124598491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 09:40 schreef JDx het volgende:
Nadat ik Wreck it Ralph (4/10) had afgezet na een uur had ik het even helemaal gehad met comedy films van de laatste tijd. Ik wil gewoon even lachen zonder na te denken, zonder gezeik.

Een animatiefilm zag ik ook niet meer echt zitten, de laatste leuke animatiefilm was volgens mij Tangled of Train your Dragon. Toch op aanraden van een collega maar weer een animatie gaan kijken (hij vond Wreck it Ralph ook maar saai, dus misschien dezelfde smaak).

En ja, deze was erg leuk, paar keer flink gelachen, ik heb het dan over Hotel Transylvania, leuk film hoor!

7+
Paranorman is nog leuker imo! :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124598644
Tomorrow, When the war began

Australische film over een groepje tieners die gaan kamperen en als ze terugkomen ontdekken dat hun land in oorlog is en deze aan het verliezen is. Leuk uitgangspunt, redelijke bewerking die niet altijd overtuigd. Komt op me over alsof ze een paar leuke actiescene's bedacht hebben en daar nog een verhaaltje om heen verzonnen hebben. Voelde ook meer als een tv-film maar vervelend of slecht wordt het niet. Op wat schoonheidsfoutjes na (vluchten in een truck met de zwaailichten aan bijv :') ) is deze film dan ook prima te doen

6.3
pi_124605287
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:54 schreef FigureBirdStars het volgende:
Trolljegeren (2010)

[ afbeelding ]

Niet mee eens. Vond het een leuke film ala blair witch
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:09:55 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124626496
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:22 schreef D. het volgende:

[..]

Absoluut: The Godfather en A Woman Under The Influence bijvoorbeeld, om er maar eens 2 te noemen.
En hoezo is dat niet realistisch?
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:35:19 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_124627861
Vanavond afgekeken:

Sons Of Anarchy - Season 4
Na het mindere, en ietwat langdradige, seizoen 3 is dit vierde seizoen een terugkeer naar het niveau van het de eerste twee reeksen.
Het verhaal is gelukkig weer interessant en geweldadig, het is hard en goed geacteerd. Er zitten een aantal heerlijke cliffhangers in die er voor zorgen dat je blijft kijken en de twists in de laatste episodes zijn goed.
Een super seizoen.

9,0/10
pi_124630151
quote:

[ afbeelding ]

8.5
Gezien, idd nice hier en daar wat gesprekken gemist, had geen ondertitel dus door het geluid etc.
Wat mij opviel, wel offtopic dat de partizanen ook al zoon hekel hadden aan de joden.
Wist ik eigenlijk niet.
pi_124638731
Django Unchained

Verenigde Staten
Western / Actie
165 minuten

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django (Jamie Foxx) en Broomhilda (Kerry Washington), worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager genaamd Dr. King Schultz (Christoph Waltz). Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak te laten zien. Na een aantal succesvolle premies samen te hebben geïnd besluit Django op zijn eigen pad te gaan en zijn geliefde Broomhilda terug te vinden. Dit blijkt achteraf moeilijker te zijn dan gedacht nu zij in het bezit is van Calvin Candie (Leonardo DiCaprio), een meedogenloze plantage-eigenaar die berucht is om de vreselijke slavenpraktijken die hij erop nahoudt op zijn privéterrein genaamd “Candyland.”

Wow! Wat een film. Ik had bij de eerste minuten al het gevoel van, dit gaat een goede film worden. De muziek, de stijl, de dialogen, de humor zitten allemaal goed in elkaar. Goede acteurs, goede regisseur!

Aanrader. Ik geef het een 9. IMDB zegt 8.6.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:56:41 #247
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_124640111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:06 schreef resque het volgende:

Wow! Wat een film. Ik had bij de eerste minuten al het gevoel van, dit gaat een goede film worden. De muziek, de stijl, de dialogen, de humor zitten allemaal goed in elkaar. Goede acteurs, goede regisseur!

Aanrader. Ik geef het een 9. IMDB zegt 8.6.
Eens, een enorme leuke film die zowel erg hard is, bloederig is, maar toch niet al te serieus is en ook veel comedy heeft.

Quentin Tarantino did it again, in zijn typische stijl is dit weer een pareltje met goede acteurs, ook Samuel Jackson speelt een goede comische rol, dat hele huishouden van Capri is zo surreal dat je niet weet of je moet lachen of rillen.

Ondanks dat het een erg lange film is verveeld het geen moment, het laat het harde van de slavernij zien in Amerika, maar maakt het toch dat het echt een film is en dus leuk blijft om naar te kijken.
Een prima mix

Ben het met je eens...een 9.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:13:44 #248
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_124640588
In Time (2011) - IMDb

Een futuristische film waar er geen geld meer is, men betaald ipv met geld met tijd, tijd die ze nog hebben.
Vanaf de 25e verjaardag veranderd je lichaam niet meer, het verouderingsproces stopt, alleen heb je daarna een soort klok in je arm die laat zien hoeveel tijd je nog hebt voordat je dood neer valt, door te werken krijg je er weer tijd bij, maar bv koffie kopen koop je ook met tijd, (in de film 1 koffie = 4 minuten).

De hoofdpersoon Will (Justin Timberlake) red een man die nog eeuwen als tijd heeft, de man zoekt eigenlijk zijn dood op want hij wilt niet meer leven.

De setting en idee van de film is erg goed, in de 'ghetto's' is het moeilijk te overleven en zijn men gewend geraakt om nog maar een uur de tijd te hebben en anderen om zich heen zien neervallen.
Daarnaast zijn er de superrijken, die eeuwen of zelfs meer hebben, het is een beetje het verhaal van the 1%.

Best een leuke film, het kijkt lekker weg en heb wel genoten, alleen qua wat er allemaal gebeurd denk ik al gauw dat het nogal onrealistisch is soms.

Zoals:
SPOILER
Er zitten nogal wat gaten in het verhaal maar dat drukt de pret niet.

IMDB: 6.6
Ik 7.0

En Amanda Seyfried die Sylvia Weis speelt :9
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_124640846
Zombie Apocalypse - 2011 is in het genre ook wel aardig, misschien het einde niet helemaal voor de fijnproevers (met die getransformeerde cgi tijgertjes), een tv-film uit 2011, en wrs hebben ze leentjebuur gespeeld bij TWD. Kruisbogen, een zwaard, een familie...
Overigens met oudgediende acteur in zombie-films (Ir)Ving Rhames.
Loopt wrs goed af, althans dat wordt gesuggereerd. Behalve voor Irving Rhames.
Imdb 4,0
Ik 7.

In hetzelfde genre, zombie apocalyps, deze miniserie uit Groot-Brittannië, Dead Set - 2008, tijdens een bigbrother-UK uitzending breekt er een zombievirusje uit. Jongens en meisjes in het bigbrotherhuis hebben dat uiteraard niet direct in de gaten, maar de volgende dag wel, door een meisje dat in de productie werkt. De producent van bigbrother-UK, een ambitieus baasje, redt het ook. Enfin allerlei verwikkelen en toestanden en zo... loopt niet echt goed af allemaal...
Imdb 7,9
Ik 8.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-03-2013 12:28:47 ]
I´m back.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:29:22 #250
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124643213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
Zombie Apocalypse - 2011 is in het genre ook wel aardig, misschien het einde niet helemaal voor de fijnproevers (met die getransformeerde cgi tijgertjes), een tv-film uit 2011, en wrs hebben ze leentjebuur gespeeld bij TWD. Kruisbogen, een zwaard, een familie...
Overigens met oudgediende acteur in zombie-films (Ir)Ving Rhames.

Imdb 4,0
Ik 7.

In hetzelfde genre, zombie apocalyps, deze miniserie uit Groot-Brittannië, Dead Set - 2008, tijdens een bigbrother-UK uitzending breekt er een zombievirusje uit. Jongens en meisjes in het bigbrotherhuis hebben dat uiteraard niet direct in de gaten, maar de volgende dag wel, door een meisje dat in de productie werkt. De producent van bigbrother-UK, een ambitieus baasje, redt het ook. Enfin allerlei verwikkelen en toestanden en zo...
Imdb 7,9
Ik 8.
fijn dat je al even verteld hoe het afloopt....
Met Dead Set eens, ook onlangs gezien en voor de zombieliefhebber een prima miniserie (5 eps van 25 minuten)
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:35:43 #251
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_124643503
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:23 schreef planethugo het volgende:
House at the End of the Street
[ afbeelding ]
Redelijke thriller met de nodige clichés over een meid die met mama verhuist en als buurman een jongen krijgt die zijn familie verloren is door een gestoorde zus. Maar het verhaal is natuurlijk nog niet voorbij. Aardig tussendoortje die vooral het laatste half uur wel vermakelijk is maar daarvoor niet echt weet te boeien. De regisseur probeert dat nog te verbloemen door Jennifer Lawrence heel vaak in een topje in beeld te brengen en daar ook regelmatig op in te laten zoomen. En, eerlijk is eerlijk, die tactiek werkt :9~ :')
Ik wilde deze eerst niet zien, maar nu wel.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:39:01 #252
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124643675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:35 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ik wilde deze eerst niet zien, maar nu wel.
fijn dat ik mensen weet te inspireren :P
pi_124643852
Kon-Tiki (2012)

Genomineerd voor een Oscar voor de beste buitelandsse film. Verfilming over de reis die Thor Heyerdal maakte van Peru naar Polynesië op een houten vlot om te bewijzen dat Peruanen Polynesië voor het eerst ontdekt hadden. Interessante film, mooie beelden, maar nergens wordt het echt spannend. Het begin duurt wat te lang (en is vrij Hollywood, terwijl het een Noorse film is), maar over het algemeen is de film onderhoudend.

Cijfer: rond de 7
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:54:56 #254
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_124644556

Oz, the great and powerful

Het adventure/fantasy genre bevalt mij wel, maar dan wel niveautje Guillerme del Toro/Tim Burton.
Sam Raimi kennen we natuurlijk ( oudere generatie ) van de Evil Dead films ( begint als horror flick met daarin gortdroge humor ) en ( jongere generatie ) de Spiderman trilogie.

Ik wist dus niet wat ik precies mocht verwachten. Enerzijds mag ik Sam Raimi zijn filmstijl wel, maar dan als horror regisseur/schrijver. Niet dat de Spiderman films slecht zijn ( integendeel! ) maar toch vind ik persoonlijk dat Raimi meer in zijn element is in het horror genre ( drag me to hell was ook zo'n heerlijke film ).

Toch werd ik weggeblazen door Oz - The great and powerfull. Het gebruik van zwart/wit 4:3 met 3D effecten is echt leuk gedaan, en het contrast met de kleurrijke wereld van Oz daarna is erg groot, in positieve zin.

Eyecandy pur sang. Leuke bijkomstigheid is Zach Braff in de cast ( JD van Scrubs ). De casting van Mila Kunis en James Franco vond ik minder. Ik moet bekennen, deze film is aardig "on-par" met films van Tim Burton en Guillerme del Toro.

IMDB: 6,9
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_124653888
the international

film over een corrupte bank die zich met duistere zaken bezighoudt, en een interpol-agent die probeert bewijs tegen ze te verzamelen.
mooi hoe de ongrijpbaarheid van een grote bank wordt gebracht, de ogenschijnlijke machteloosheid die de agent bijna tot waanzin lijkt te drijven.

een beetje een bourne light. ik hou wel van dit soort films.
cijfer: 7.8

syriana

erg complexe politieke film over de olie-wereld en de intriges die daarmee gepaard gaan. vrij lange zit en je moet je aandacht erbij houden om hem goed te kunnen volgen, en zelfs dan blijft het een uitdaging. is dus niet voor iedereen geschikt.

eigenlijk gaat de film over 4 personen, afzonderlijk van elkaar. een cia-agent, een energie-analist, een advocaat en een arme jongen uit pakistan in dienst van oliebedrijf.

de emir van het fictieve staatje heeft boorrechten verkocht aan de chinezen, waardoor een amerikaanse oliemaatschappij min of meer gedwongen wordt te fuseren met een kleinere maatschappij die rechten bezit in kazachstan. de advocaat van de firma dient deze fusie in goede banen te leiden en corrupte activiteiten te pareren.

ondertussen heeft de energie-analist een feestje bij de emir om hun werkgever aan te prijzen, in marbella, spanje. daar gebeurt iets gruwelijks waardoor de emir uit schuldgevoel het bedrijf van de analist een opdracht gunt, en de analist zelf aanstelt als economisch adviseur.

terwijl dit zich afspeelt verliest de arme jongen zijn baan omdat de chinezen komen. daardoor gaat hij naar een islamistische school om arabisch te leren en zo zijn kans op werk te vergroten. daar ontmoet hij een terrorist die hem radicaliseert en aanzet tot het plegen van een zelfmoordaanslag op een vestiging van het amerikaanse oliebedrijf wat net de fusie heeft doorstaan.

omdat de emir de rechten aan de chinezen heeft verkocht krijgt de cia-agent de opdracht de emir te vermoorden. echter wordt hij verraden, en als gevolg hiervan probeert de cia hem neer te zetten als een onbetrouwbare onvoorspelbare agent en ontneemt hem zijn paspoorten etc. gelukkig krijgt hij hulp, en probeert alsnog de moordaanslag op de emir te voorkomen. dit mislukt.
--
zoals je kunt lezen is het zo al erg complex, kun je nagaan als je de film kijkt. toch vind ik hem erg goed, erg realistisch en interessant om eens te zien hoe ver men bereid zou kunnen zijn te gaan voor olie.

cijfer: 8.3

michael clayton

hmm, tja. advocaat is bezig met een grote zaak als hij zijn pillen ineens niet meer inneemt en een idiote actie uithaalt terwijl hij midden in de high-profile fusie zit. het kantoor wil de michael clayton, de schoonmaker van het kantoor, de boel opruimt, echter na met de advocaat in kwestie gesproken te hebben besluit hij, nadat deze dood gevonden wordt, op onderzoek uit te gaan.

chaotisch, langdradig, en niet spannend.
cijfer: 5

kahaani

ik heb nog minder dan niks met de pretentieuze comments op imdb, echter bij deze film past een zin uit een comment goed: Now this is some movie..Brilliant script followed with top notch direction,editing, cinematography and performances..Engaging suspense thriller.

aanrader!
cijfer: 8.5

tot zover. ~:)
pi_124655717
Ik vond kahaani maar matig. Weer erg over rated op imdb, wat vaker voorkomt bij films uit India. Waarschijnlijk doordat iedereen uit India 10* stemt.

Vooral die 'briljante plot twist' slaat echt nergens op en dat ze die dan op t einde ff snel uitleggen..
SPOILER
En dan ook de typische bad guys, good guys typetjes. Krijgt van mij een 6
Veni, vidi, vodka.
pi_124655855
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 18:53 schreef dumble het volgende:
Ik vond kahaani maar matig. Weer erg over rated op imdb, wat vaker voorkomt bij films uit India. Waarschijnlijk doordat iedereen uit India 10* stemt.

Vooral die 'briljante plot twist' slaat echt nergens op en dat ze die dan op t einde ff snel uitleggen..
SPOILER
ik zag de plottwist half aankomen. ik had het half goed, dus was toch nog een verrassing.

en wat ik er verder goed aan vond was dat ze de spanning erin wisten te houden, en dat de film niet zo enorm over the top was zoals je de laatste jaren in veel hollywood-producties ziet.

en zij is echt knap, wauw! :9 :P

imdb zegt niet zoveel inderdaad.
pi_124655912
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 18:53 schreef dumble het volgende:

SPOILER
IK vond kahaani geweldigggggggggggggg!!!! ik zag de plottwist niet aankomen en vond het vanaf het begin tot het einde een top film en spannend
goed acteerwerk ook
pi_124656158

Scabbard Samurai

Na de dood van zijn vrouw heeft de samurai Kanjuro Nomi de puf er niet meer voor, al dat samurai-gedoe. Hij heeft zijn katana aan de wilgen gehangen en draagt alleen nog de schede, de scabbard, en is nu de schedesumarai, ook wel de babysittende samurai genoemd, want zijn dochtertje volgt hem op zijn vlucht voor de autoriteiten en premiejagers. Die zijn namelijk niet van mening dat rouwverwerking bij de bushido, de weg van de krijger, hoort en willen hem seppuku laten plegen.

Hij wordt gevangen genomen maar de plaatselijke despoot zit met het probleem dat zijn zoontje de prins sinds de dood van diens moeder niet meer gelachen heeft. Daarom geeft hij ter dood veroordeelden 30 dagen lang elke dag de kans om zijn zoon aan het lachen te maken, en als het lukt zijn ze vrij. Het is echter nog niemand gelukt en ook Nomi begint niet erg grappig, terwijl de goedbedoelde hulp van de bewakers niet heel erg constructief is. Zijn dochtertje ziet hem dan ook liever opgeven en alvast seppuku plegen om nog te redden wat er van zijn eer over is. Nomi weet echter niet van opgeven, dat is dan zíjn eer nog wel te na, en een reeks kolderieke pogingen de lach op te wekken volgt.

Wat volgt is een (zwarte) (tragi)komedie met de nodige slapstick-elementen, terwijl de rollen karikaturaal worden ingevuld, zoals in de Asterix-verfilmingen bijvoorbeeld. Ook wordt de knipoog naar allerlei andere filmgenres niet geschuwd, en een Japanner zal je vermoedelijk vertellen dat de hedendaagse Japanse cultuur flink op de hak wordt genomen. De fotografie is sprookjesachtig in meerdere opzichten, het is af en toe echt betoverend mooi geschoten. Toch sluimert er onder de oppervlakte wat meer zoals het een goed sprookje betaamt, want een sprookje is het ook, en is het een film die voorspelbaarheid combineert met je voortdurend op het verkeerde been zetten. Ja, die combinatie was voor mij ook nieuw.

Het resultaat is een merkwaardige film, zeer origineel en verrassend en nadat ik even was omgeschakeld naar de fysieke en soms wat kinderlijk aandoende humor heb ik erg hard moeten lachen. Bijzonder want zo makkelijk maakt een film mij niet meer aan het lachen, maar er zat zo veel meer in dan alleen maar grappen en grollen.

Aanrader? Absoluut, mits je je wil laten verrassen.

IMDB: 6.9
SPOILER
Mijn Cijfer: 8.0
SPOILER
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124658422
FRITS EN FREDDY

Hele leuke film! Van het begin af aan zit er een lekkere vaart in de film, hoewel je nergens plat gaat van het lachen is de film vermakelijk van het begin tot het eind en zit je de film met een lach te kijken. Ook de acteerprestaties zijn prima, heerlijk dat vlaamse accent.
Kortom, hele leuke film om te zien!

7
pi_124671783
DE HELAASHEID DER DINGEN

wat een tegenvallende film, vond er vrij weinig aan.... Ik miste een beetje humor en een echt verhaal in de film.. Het ging alleen maar over een familie die eigenlijk geen vooruitzicht had en domme dingen deed en meer was er niet
nee deze film kon me niet boeien, snap ook het hoge cijfer niet...
3
pi_124672438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:30 schreef casper019 het volgende:
DE HELAASHEID DER DINGEN

[ afbeelding ]

wat een tegenvallende film, vond er vrij weinig aan.... Ik miste een beetje humor en een echt verhaal in de film.. Het ging alleen maar over een familie die eigenlijk geen vooruitzicht had en domme dingen deed en meer was er niet
3
Jij bent écht 12, of niet? :') :')

Mijn review van deze bijzondere film:
Heftig, persoonlijk en expliciet drama over Vlaamse tokkies. Goeie Belgische film, met een lekkere vertelstijl. De film heeft iets. Je leeft erg met de hoofdpersoon in een zeer slechte situatie mee.
8.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 30 maart 2013 @ 01:13:58 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_124673307
Rapunzel (2010) - IMDb

Had lang gedacht dat de film vooral op meisjes gericht was, maar het is een klassieke Disney film in de stijl van Beauty and the Beast, Aladdin en anderen. En nog wel de mooiste ook, qua uiterlijk. Ook het verhaal voelt, ofschoon duidelijk een bekend sprookje, fris en volgt niet helemaal het begaande pad. Alleen het einde lijkt een beetje een makkelijke deus ex, en het grootste nadeel is dat het niet echt goede liedjes heeft, zoals de top Disneyfilms wel hadden.

8
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_124675627
quote:
DE HELAASHEID DER DINGEN

[ afbeelding ]

3
Lol, iedereen zijn mening natuurlijk, maar is wel een dijk van een film.

Net Hans en Grietje gekeken, maar der blijken meerdere versies te zijn?
Ik zag in de krant pijl en bogen, deze heb ik niet terug gezien.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 04:04:16 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124675676
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 03:48 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lol, iedereen zijn mening natuurlijk, maar is wel een dijk van een film.

Net Hans en Grietje gekeken, maar der blijken meerdere versies te zijn?
Ik zag in de krant pijl en bogen, deze heb ik niet terug gezien.
Moet je naar de bios gaan, daar krijg je wel de goed versie te zien ;)

(en die andere film, die jij blijkbaar gezien hebt, is in dit topic pas nog langsgekomen)
pi_124675794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 04:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Moet je naar de bios gaan, daar krijg je wel de goed versie te zien ;)

(en die andere film, die jij blijkbaar gezien hebt, is in dit topic pas nog langsgekomen)
Serieus? Bios? Lang niet geweest maar wat ik me ervan herinner zal het er niet beter op geworden zijn ;) laat staan tegenwoordig iedereen met zijn slimme 06
  zaterdag 30 maart 2013 @ 05:12:16 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124675797
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 05:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

Serieus? Bios? Lang niet geweest maar wat ik me herinner ervan zal het er niet beter op geworden zijn ;)
Nou, vorig jaar prima, dit jaar niet slecht. 3D had ik afgeschreven, maar was bij Oz erg goed gedaan. Verder gewoon het geluid in zo'n Imax hè... Waar de 06 hartstikke uit moest gelukkig!
pi_124675799
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 05:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nou, vorig jaar prima, dit jaar niet slecht. 3D had ik afgeschreven, maar was bij Oz erg goed gedaan. Verder gewoon het geluid in zo'n Imax hè... Waar de 06 hartstikke uit moest gelukkig!
Ohw oke klinkt goed, wie weet zat er weleens te denken om te gaan maarja in je eentje?
Zo van bij de kassa, uhh meneer 1 kaartje maar? Met zoon rij achter je met perfecte stelletjes :') :')
  zaterdag 30 maart 2013 @ 06:16:54 #269
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_124675841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 05:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ohw oke klinkt goed, wie weet zat er weleens te denken om te gaan maarja in je eentje?
Zo van bij de kassa, uhh meneer 1 kaartje maar? Met zoon rij achter je met perfecte stelletjes :') :')
Dan koop je toch bij de automaat een kaartje...

Als je in de zaal zit en de film begint merk je er verder toch niets van of je samen bent of niet.
pi_124675852
Of je doet een oproep op Facebook: "Welke leuke dame wil met mij naar de film, ik betaal".

Succes verzekerd.

Bios moet ik ook weer es doen idd. 3D vind ik juist geweldig.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124676189
Die Große Stille

Allereerst een stukje over de Kartuizers op wikipedia ;

"De orde der kartuizers is in 1084 gesticht door de heilige Bruno van Keulen in het onherbergzame Massif de la Chartreuse, een bergachtig gebied ten noorden van Grenoble. Het is een contemplatieve orde van kluizenaars die toch in gemeenschap willen leven.

Hun samenlevingsverbond is een compromis tussen afzondering (kluis) en gemeenschap. Zij verblijven alle dagen in afzondering behalve op zondag. De orde heeft nooit een zogenaamde observantiebeweging nodig gehad, omdat ze altijd is blijven vasthouden aan haar regel en de idealen van haar stichter. In het Latijn heet dit beknopt: numquam reformata, quia numquam reformanda, nimmer hervormd, omdat er nooit hervorming nodig was; of nog numquam reformata, quia numquam deformata, nimmer hervormd omdat het nooit vervormd is geweest.

Kluizenaars

Strikt gesproken is een kartuizerklooster een laura, een gemeenschap van kluizenaars. Dit is ook aan de gebouwen te herkennen: aparte kluizenarijen in door muren omsloten tuintjes die door lange gangen met elkaar verbonden zijn. Op een centrale binnenplaats staan doorgaans een kerk en een groot houten kruis. Voor ieder klooster zijn/waren vaste grenzen aangewezen, waarbinnen de monniken zich mochten begeven voor enige ontspanning of een wandeling. Dit gebied moest ver genoeg van de bewoonde wereld af liggen.

Levenswijze

De kartuizers hebben de naam de strengst levende monniken van het Westerse kloosterwezen te zijn. Zelf zullen ze daar waarschijnlijk om glimlachen, al is die reputatie moeilijk te controleren, omdat ze nooit een stap buiten hun kloosters zetten en zelfs hun familie maar sporadisch schrijven. In ieder geval besteden ze dagelijks veel tijd aan het koorgebed (een uitgebreid Officie en dan ook nog dagelijks de getijden van de Heilige Maagd), spreken alleen met elkaar op een wekelijkse wandeling en op feestdagen, en dan nog zeer kort, doen maar een klein gedeelte van het dagelijkse programma samen en blijven de rest van de tijd in hun kluis. Aan de andere kant leven ze zeer beschermd tegen het kabaal van de vroeg 21e-eeuwse consumptiemaatschappij. Toch staat daar dan weer tegenover dat ze wél zeer betrokken zijn bij de zorgen buiten de kloostermuren. Ze vinden daar zelfs hun bestaansrecht in door met hun gebed het leven van hun medemensen te willen helpen dragen."

In 1984 vroeg de Duitse filmmaker Philip Gröning aan de Karthuizer monniken of hij een documentaire over hun leven mocht maken, hun reactie was dat ze tijd nodig hadden om over zijn vraag na te denken.

16 jaar later namen ze contact op met Gröning, het mocht :)

Hij ging in zijn eentje naar de monniken, om daar ruim 6 maanden te leven, het was dus hoogst uitzonderlijk omdat er normaliter nooit bezoekers mochten komen. In zijn eentje filmde hij het leven daar, en zorgde hij ook voor de geluidsopname.

Deze documentaire heeft geen commentaar, hier en daar bijbelteksten die voorafgaan aan beelden, en wat vooral heerst is... de grote stilte.

Prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben, al was het maar om even aan alle hectiek van deze wereld te ontsnappen.

Mijn cijfer ; 9
imdb cijfer ; 7,2

Deze documentaire kun je hier in zijn geheel zien ;

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_124679777
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heftig, persoonlijk en expliciet drama over Vlaamse tokkies. Goeie Belgische film, met een lekkere vertelstijl. De film heeft iets. Je leeft erg met de hoofdpersoon in een zeer slechte situatie mee.
8.0/10

rot op, iedereen zo zijn smaak toch?

ik heb liever een film met gevoel, zoals offline.. de ontmaagding van eva van end..
belgische parentjes...
pi_124680644
Django

Gaan kijken met veel te hoge verwachtingen. Sommige stukjes leken overbodig om de film langdradig te maken.

7.
pi_124682430
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:42 schreef penny-wise het volgende:
De Marathon

[ afbeelding ]

Vanmiddag gekeken. Prachtfilm over 4 automonteurs die de marathon van Rotterdam gaan lopen voor behoud van hun garage. Prima geacteerd met echte Rotterdamse humor.
Komisch en op menig moment erg emotioneel.

Ben niet altijd gecharmeerd van Nederlandse films als het om acteren gaat, maar in deze film wordt door met name Stefan de Walle prima geacteerd.

Dikke 8.
Stem ik mee in, ooit paar jaar terug marathon ongetrained gelopen omdat collega beweerde dat dat niet kon, overigens wel gelukt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:01:09 #275
313219 vinnypassy
pi_124687214
The Red Shoes (1948, Michael Powell & Emeric Pressburger)

The Red Shoes was op deze bluray een waar genot om naar te kijken. Het beeld is verschrikkelijk scherp en de kleuren (Technicolor ftw) spatten van je scherm. Nergens heb je echt op basis van het beeld het idee naar een film uit 1948 te kijken: grootse klasse. Inhoudelijk vond ik de film echter wat teleurstellen, misschien had ik er iets teveel van verwacht. Hoewel ballet zich bij uitstek leent voor een meeslepend drama, of op zijn minst een emotioneel en gracieus werk, is dit hier helaas slechts sporadisch het geval. De tweestrijd waarmee Vicky uiteindelijk krijgt te maken mist hierdoor diepgang en kwam eigenlijk wat abrupt.

Hoogtepunten zijn er echter zeker, vooral tijdens het ballet zelf, waarbij wel gevoel om de hoek komt kijken. Mooie symboliek ook van de rode schoentjes. Aangezien dat een voorname rol in de film speelt en omdat het visueel een pracht van een plaatje is, is The Red Shoes beslist geen pijnlijke zit, maar overall gezien vond ik het toch net wat te vlak om een échte topper te worden.
pi_124687504
Ik ging gisteren met mijn neven naar Mama

aan de ene kant was het een leuke film maar je wist al wat er zou gaan gebeuren.
afentoe schrikmomenten maar wel jammer dat ik het niet echt een top film vond. wou liever naar 21 and over :D
pi_124688024
quote:

[ afbeelding ]

8.5
Ook gezien vandaag, alle 3 achter elkaar.. Wow wat een miniserie. Goed om het ook eens vanaf de andere kant te kijken zeg!

Ik geef het zelfs een 9/10

Thnx voor de tip Chickenman!

[ Bericht 1% gewijzigd door resque op 30-03-2013 17:50:23 ]
pi_124705588
RAT RACE

Een komedie met een simpel verhaal - maar die erg leuk in elkaar zit en waar ook allemaal leuke personages in voorkomen die allemaal wat geks hebben.
De film begint vlot en houd er de hele film de vaart lekker in, en meerdere grappen volgen elkaar.
Dit is echt een film die je eigenlijk met 0 verstand moet kijken en gewoon genieten en lachen..
7
  zondag 31 maart 2013 @ 00:57:18 #279
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_124707622

Catfish

Voor de 5e x of zo.
Of het nu een waargebeurde documentaire is of een in scene gezette "reality"film... I don;t give a shit. Deze docu/film laat me iedere keer weer huilen. Zo tergend tragisch schrijnend :'(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 31 maart 2013 @ 01:21:26 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124708300
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:57 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]

Catfish

Voor de 5e x of zo.
Of het nu een waargebeurde documentaire is of een in scene gezette "reality"film... I don;t give a shit. Deze docu/film laat me iedere keer weer huilen. Zo tergend tragisch schrijnend :'(
En waar gaat het dan over?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 31 maart 2013 @ 01:22:30 #281
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_124708327
quote:
11s.gif Op zondag 31 maart 2013 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

En waar gaat het dan over?
Facebook. De andere kant er van. Een jongen komt in contact met een meisje op FB en zijn broer en vriend besluiten het vanaf dan op film te zetten. En dat loopt uit de hand. Verklappen wat er gebeurd doet een beetje afbreuk aan de film/docu.
L'Amour menaçant:
pi_124717274
quote:
[ afbeelding ]

Catfish

Voor de 5e x of zo.
Nee sorry, dit vond ik echt een kutfilm/docu. Het was soms zo duidelijk in elkaar gezet en die hipster met al zijn apple producten. :')

Maar goed, jij hebt je vermaakt daar gaat het om^O^
pi_124724313
quote:

[..]

8.0/10

Beste nederlandstalige film ooit gemaakt imo. (HET IS NIET NEDERLANDSTALIG, HET IS VLAAMS!!!!)
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_124727735
quote:
DE HELAASHEID DER DINGEN

[ afbeelding ]

3
Ik zou zeggen lees het boek....

quote:

[..]

....in dat geval zal het boek je weinig intresseren zonder plaatjes...
  zondag 31 maart 2013 @ 20:08:12 #285
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_124729727
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:12 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees het boek....

Denk niet dat dat wat uitmaakt. Als ie in de film het verhaal al mistte dan is dat bij t boek helemaal. De film heeft nl net iets meer verhaal dan het boek. Het boek is, hoe geweldig ook, meer een sfeerbeeld.
L'Amour menaçant:
  zondag 31 maart 2013 @ 20:54:03 #286
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124731843
quote:
[ afbeelding ]

Catfish

Voor de 5e x of zo.
Het was wel echt (hoewel het wel met een doel gefilmd is; je zou dus kunnen zeggen dat het nep is doordat ze er een verhaal van gemaakt hebben door het allemaal te filmen en bepaalde dingen te laten gebeuren. Maar het is niet zo dat het allemaal in scène gezet is en ze gekozen hebben voor een stijltje waarin het een real-life docu-moet lijken), maar om nu te doen alsof het zo dramatisch is.... Hij komt er zelf wel achter gedurende de film.

Eigenlijk laat het plotzich al raden natuurlijk wanneer mensen weten waar het over gaat. Het is iig een kerel die verliefd wordt via Facebook. Het lijkt om een vrij serieuze relatie waarbij ook vanalles over en weer gestuurd wordt en er zelfs gebeld wordt. Op een dag wil hij haar gewoon gaan opzoeken en komt hij dus achter een bepaalde waarheid. Tijdens de film sturen ze ook die SMSjes en leest hij ze ook voor met redelijk wat zelf schaamte (wel grappig).
Soort van spoiler waarin het uiteinde niet verklapt wordt:
SPOILER
Maar het gaat dus niet om het plot maar meer om de weg ernaartoe en het thema is wat de anonimiteit van het internet met gevoelens van mensen kan doen, beiden richtingen op.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124731976
Matterhorn (2013)

Tragikomedie over Fred, een eenzame man van 54 die sinds de dood van zijn vrouw alleen in het dorp woont. Hij heeft buren, gaat naar de kerk, maar verder gebeurt er bitter weinig in zijn leven. Tot hij op een dag toevallig kennismaakt met de zwerver Leo die in het dorp ronddoolt. Het contact met Leo doet Fred helemaal openbloeien.

Mooie inspirerende grauwe film waarbij je elke keer weer in verbazing staat van wat gaat er gebeuren. Fred die emotieloos en eenzaam is en Leo die de weg kwijt is. Jammer dat het laatste stuk in mijn ogen snel in mekaar is gezet, had nog een half uur langer kunnen duren. Daarom een 9
pi_124734260
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:56 schreef davo1979 het volgende:
Matterhorn (2013)

Tragikomedie over Fred, een eenzame man van 54 die sinds de dood van zijn vrouw alleen in het dorp woont. Hij heeft buren, gaat naar de kerk, maar verder gebeurt er bitter weinig in zijn leven. Tot hij op een dag toevallig kennismaakt met de zwerver Leo die in het dorp ronddoolt. Het contact met Leo doet Fred helemaal openbloeien.

Mooie inspirerende grauwe film waarbij je elke keer weer in verbazing staat van wat gaat er gebeuren. Fred die emotieloos en eenzaam is en Leo die de weg kwijt is. Jammer dat het laatste stuk in mijn ogen snel in mekaar is gezet, had nog een half uur langer kunnen duren. Daarom een 9
oooh lijkt me mooi ga ik bij uitzending gemist kijken!
pi_124734367
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:44 schreef casper019 het volgende:

[..]

oooh lijkt me mooi ga ik bij uitzending gemist kijken!
Moet je doen was de moeite waard!
  maandag 1 april 2013 @ 02:13:57 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124747329
Beasts of the Southern Wild (2012) - IMDb
Apart. Weet nog niet of ik het een kinderfilm vind of toch een volwassen film?

Hoe dan ook briljant goed geacteerde rollen van een nog geen 10-jarige Quvenzhané Wallis als Hushpuppy en Dwight Henry als haar vader.
Mooie beelden, mooie scenes, mooie koppen.
IMDb: 7,3
Ik: 7,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2013 @ 02:23:37 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124747558
Des hommes et des dieux (2010) - IMDb
Afgelopen vrijdag weer op TV te zien.

Waargebeurde film over groep Franse (oude) monniken die in het Atlasgebergte in klein verband hun werk voor de gemeenschap en zichzelf doen en betrokken raken bij een conflict tussen de Algerije en Islamistische fundamentalisten.
Hun twijfels om daar te blijven, de betrokkenheid bij de bevolking, de speelbal zijn tussen overheid en rebellen en vooral de emoties en het gezang van hen bij hun rituelen wordt prachtig in beeld gebracht.

Niet voor niets de winnaar van de Grand Prix van de jury in Cannes.
IMDb: 7,1
Ik: 8,!

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 01-04-2013 02:44:53 ]
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2013 @ 12:56:37 #292
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_124753277
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:54 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het was wel echt (hoewel het wel met een doel gefilmd is; je zou dus kunnen zeggen dat het nep is doordat ze er een verhaal van gemaakt hebben door het allemaal te filmen en bepaalde dingen te laten gebeuren. Maar het is niet zo dat het allemaal in scène gezet is en ze gekozen hebben voor een stijltje waarin het een real-life docu-moet lijken), maar om nu te doen alsof het zo dramatisch is.... Hij komt er zelf wel achter gedurende de film.
Ik vind het ook niet dramatisch voor HEM :D

SPOILER
Je hoeft mij verder niet uit te leggen wat de film betekent hoor, of laat zien ;) Heb hem al 5x gezien.
L'Amour menaçant:
pi_124753547
The Words (2012) - IMDb

A writer at the peak of his literary success discovers the steep price he must pay for stealing another man's work.

Op zich wel aardig filmpje, alleen laat het je wel achter met een 'is dat alels?' gevoel. Ben het wel eens met IMDB: een 6.9 a 7.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 1 april 2013 @ 13:33:21 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_124754320
Silver Linings Playbook (2012)
Heb een beetje gemengde gevoelens na het zien van deze film. Het begin was in ieder geval veelbelovend met Cooper en Lawrence met diverse issues, die leuk uitpakken in de film. Een lach hier en daar kon er dus wel vanaf. Maar naar het einde toe werd het steeds minder en minder. De razendsnelle dialogen had ik allemaal wel gehoord. Robert de Niro eist de aandacht op met zijn gokken op football-wedstrijden (beetje suffig) en voor de rest wordt het romantisch plotje zoals verwacht afgerond. Als je deze film beschouwt als een eigentijdse screwballkomedie, dan is het allemaal wel te begrijpen waarom Silver Linings Playbook op deze wijze verloopt. Ik kan het ook best accepteren, maar had van tevoren stiekem gehoopt op een topcomedy en dat is het dan weer nèt niet. Cijfer: 7,5

College (1927)
Weer eens een Buster Keaton-filmpje gezien :P. Ik kan het niet laten! In zijn latere films doet ie meer aan slapstick dan levensgevaarlijke stunts, dat is dan een beetje jammer. Hoewel de slapstick in College ook nog heel oke is. Keaton is een voorbeeldige student. Zijn chickie vindt echter dat hij ook wat sportiever mag zijn. Met de nodige klunzige acties worstelt Keaton zich een weg over het honkbalveld, de atletiek- en roeibaan. Wel geinig allemaal, al vind ik het niet de allersterkste film die ik van hem heb gezien. Cijfer: 7

Jagten (2012)
Wow, echt een hele superknappe film van Vinterberg over een lastig onderwerp: het onterecht aangezien worden als iemand die kinderen misbruikt. Het is echt een film die nazindert en waarover je lang kunt nadenken. Het kon niet anders, maar Mads Mikkelsen schittert in dit beklemmende drama. De rest van de cast met onder andere een klein meisje van 6 die Mikkelsen beschuldigt, is ook erg goed. Hoe flikken die Denen dat telkens met al die goede acteerprestaties? Cijfer: 8,5

The Jazz Singer (1927)
De eerste geluidsfilm die bij het grote publiek aansloeg. Beetje vreemd vind ik want zelfs voor die tijd moet die film erg corny zijn geweest. Al Jolson moet telkens kiezen tussen een carrière als zanger op Broadway of voor zijn ouders met Joodse achtergrond, waarvan de vader liever zien dat Al Jolson hem als cantor opvolgt. Het wordt heel problematisch allemaal met heftige emoties over en weer. Beetje overdreven allemaal dus, maar goed er is toch één grote attractie in deze film: het moment wanneer er gesproken en gezongen gaat worden. Het is niet veel (het is toch vooral een stomme film), maar ik vond het vreemd genoeg toch best fascinerend om het te zien én te horen. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 1 april 2013 @ 13:45:16 #295
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124754624
The Place Beyond the Pines

Ik verwachtte een soort Drive 2 (had de trailer maar één keer gezien) en tijdens het eerste stuk van de film had ik ook het idee dat het zoiets zou worden, het werd echter iets heel anders en ging ook veel dieper dan ik eerst had gedacht. Na een tragedie aan het einde van de eerste act gaat de film heel diep in op de karakters en wat voor impact het op ze heeft, zelfs met een periode van 15 jaar ertussen. Acteerwerk van Gosling is wat je van hem zou kunnen verwachten op het moment, hoewel hij wel altijd scenes weet te stelen met zijn charisma. Verder heel goed werk van Bradley Cooper, Ben Mendelsohn, Dane DeHaan en zelfs Eva Mendes.

De derde act van de film is wel wat minder, hoewel nog erg belangrijk voor het verhaal.

Het is wel een erg lange zit, bijna 2,5 uur, en ook niet echt een vrolijke film. Hoorde een paar mensen nog zeggen dat ze hem erg saai vonden, dus als je niet echt into diepe karakterontwikkelingen bent zonder actie kan je hem beter overslaan :P

Geef hem een 7.8, zelfde als op IMDB.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 1 april 2013 @ 15:12:02 #296
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124757280
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet dramatisch voor HEM :D
Hmm, ok, in teressant. Feitelijk is zij degene die het allemaal doet. Dus om het voor haar dramatisch te vinden... Verder gaat Nev er heel open mee om, en blijft hij aardig en zelfs in contact met haar (via Fb iig) dus.....
quote:
Je hoeft mij verder niet uit te leggen wat de film betekent hoor, of laat zien ;) Heb hem al 5x gezien.
Was ook niet voor jou, maar anderen...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 1 april 2013 @ 15:36:32 #297
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_124757932
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:12 schreef Kenju het volgende:

[..]

Hmm, ok, in teressant. Feitelijk is zij degene die het allemaal doet. Dus om het voor haar dramatisch te vinden... Verder gaat Nev er heel open mee om, en blijft hij aardig en zelfs in contact met haar (via Fb iig) dus.....

SPOILER
L'Amour menaçant:
pi_124762996
This Is 40 (2012) - IMDb
Pete en Debbie, die ook al een rolletje speelden in Knocked Up, worden veertig. Hun huwelijk is in een sleur geraakt en ook financieel loopt alles niet meer op rolletjes. Deze film heeft niet echt een duidelijk plot, maar als kijker krijg je een kijkje in hun leven en hun beslommeringen. De dialogen zijn vaak erg (subtiel) grappig en ook het acteerwerk is ruim in orde. Heb erg genoten van deze film, iets wat ik niet verwacht had na sommige negatieve recensies. Geef 'm een 8!
pi_124763062
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 13:33 schreef Falco het volgende:
Heb een beetje gemengde gevoelens na het zien van deze film. Het begin was in ieder geval veelbelovend met Cooper en Lawrence met diverse issues, die leuk uitpakken in de film. Een lach hier en daar kon er dus wel vanaf. Maar naar het einde toe werd het steeds minder en minder.
Exact dezelfde mening en uiteindelijk eindcijfer. :)

maandag 1 april 2013 @ 23:44:40 #300
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_124777634
DreamKeeper (TV 2003) - IMDb

Een jongen brengt zijn opa naar de jaarlijkse Powwow in Albuquerque. De opa is de Storyteller van de Lakota Sioux tribe en onderweg hoort de jongen mysterieuze verhalen en legendes over liefde, magie en vriendschap. Elk verhaal heeft een levensles en de verhalen worden prachtig in beeld gebracht. Er spelen geen bekende acteurs (m/v) mee, maar de acteerprestaties zijn echt goed.

Een aanrader voor ieder die interesse heeft in de cultuur van de Native Americans.
pi_124777990
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')