abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:35:43 #251
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_124643503
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:23 schreef planethugo het volgende:
House at the End of the Street
[ afbeelding ]
Redelijke thriller met de nodige clichés over een meid die met mama verhuist en als buurman een jongen krijgt die zijn familie verloren is door een gestoorde zus. Maar het verhaal is natuurlijk nog niet voorbij. Aardig tussendoortje die vooral het laatste half uur wel vermakelijk is maar daarvoor niet echt weet te boeien. De regisseur probeert dat nog te verbloemen door Jennifer Lawrence heel vaak in een topje in beeld te brengen en daar ook regelmatig op in te laten zoomen. En, eerlijk is eerlijk, die tactiek werkt :9~ :')
Ik wilde deze eerst niet zien, maar nu wel.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:39:01 #252
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124643675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:35 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ik wilde deze eerst niet zien, maar nu wel.
fijn dat ik mensen weet te inspireren :P
pi_124643852
Kon-Tiki (2012)



Genomineerd voor een Oscar voor de beste buitelandsse film. Verfilming over de reis die Thor Heyerdal maakte van Peru naar Polynesië op een houten vlot om te bewijzen dat Peruanen Polynesië voor het eerst ontdekt hadden. Interessante film, mooie beelden, maar nergens wordt het echt spannend. Het begin duurt wat te lang (en is vrij Hollywood, terwijl het een Noorse film is), maar over het algemeen is de film onderhoudend.

Cijfer: rond de 7
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:54:56 #254
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_124644556


Oz, the great and powerful

Het adventure/fantasy genre bevalt mij wel, maar dan wel niveautje Guillerme del Toro/Tim Burton.
Sam Raimi kennen we natuurlijk ( oudere generatie ) van de Evil Dead films ( begint als horror flick met daarin gortdroge humor ) en ( jongere generatie ) de Spiderman trilogie.

Ik wist dus niet wat ik precies mocht verwachten. Enerzijds mag ik Sam Raimi zijn filmstijl wel, maar dan als horror regisseur/schrijver. Niet dat de Spiderman films slecht zijn ( integendeel! ) maar toch vind ik persoonlijk dat Raimi meer in zijn element is in het horror genre ( drag me to hell was ook zo'n heerlijke film ).

Toch werd ik weggeblazen door Oz - The great and powerfull. Het gebruik van zwart/wit 4:3 met 3D effecten is echt leuk gedaan, en het contrast met de kleurrijke wereld van Oz daarna is erg groot, in positieve zin.

Eyecandy pur sang. Leuke bijkomstigheid is Zach Braff in de cast ( JD van Scrubs ). De casting van Mila Kunis en James Franco vond ik minder. Ik moet bekennen, deze film is aardig "on-par" met films van Tim Burton en Guillerme del Toro.

IMDB: 6,9
Ik: 8
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_124653888
the international


film over een corrupte bank die zich met duistere zaken bezighoudt, en een interpol-agent die probeert bewijs tegen ze te verzamelen.
mooi hoe de ongrijpbaarheid van een grote bank wordt gebracht, de ogenschijnlijke machteloosheid die de agent bijna tot waanzin lijkt te drijven.

een beetje een bourne light. ik hou wel van dit soort films.
cijfer: 7.8

syriana


erg complexe politieke film over de olie-wereld en de intriges die daarmee gepaard gaan. vrij lange zit en je moet je aandacht erbij houden om hem goed te kunnen volgen, en zelfs dan blijft het een uitdaging. is dus niet voor iedereen geschikt.

eigenlijk gaat de film over 4 personen, afzonderlijk van elkaar. een cia-agent, een energie-analist, een advocaat en een arme jongen uit pakistan in dienst van oliebedrijf.

de emir van het fictieve staatje heeft boorrechten verkocht aan de chinezen, waardoor een amerikaanse oliemaatschappij min of meer gedwongen wordt te fuseren met een kleinere maatschappij die rechten bezit in kazachstan. de advocaat van de firma dient deze fusie in goede banen te leiden en corrupte activiteiten te pareren.

ondertussen heeft de energie-analist een feestje bij de emir om hun werkgever aan te prijzen, in marbella, spanje. daar gebeurt iets gruwelijks waardoor de emir uit schuldgevoel het bedrijf van de analist een opdracht gunt, en de analist zelf aanstelt als economisch adviseur.

terwijl dit zich afspeelt verliest de arme jongen zijn baan omdat de chinezen komen. daardoor gaat hij naar een islamistische school om arabisch te leren en zo zijn kans op werk te vergroten. daar ontmoet hij een terrorist die hem radicaliseert en aanzet tot het plegen van een zelfmoordaanslag op een vestiging van het amerikaanse oliebedrijf wat net de fusie heeft doorstaan.

omdat de emir de rechten aan de chinezen heeft verkocht krijgt de cia-agent de opdracht de emir te vermoorden. echter wordt hij verraden, en als gevolg hiervan probeert de cia hem neer te zetten als een onbetrouwbare onvoorspelbare agent en ontneemt hem zijn paspoorten etc. gelukkig krijgt hij hulp, en probeert alsnog de moordaanslag op de emir te voorkomen. dit mislukt.
--
zoals je kunt lezen is het zo al erg complex, kun je nagaan als je de film kijkt. toch vind ik hem erg goed, erg realistisch en interessant om eens te zien hoe ver men bereid zou kunnen zijn te gaan voor olie.

cijfer: 8.3

michael clayton


hmm, tja. advocaat is bezig met een grote zaak als hij zijn pillen ineens niet meer inneemt en een idiote actie uithaalt terwijl hij midden in de high-profile fusie zit. het kantoor wil de michael clayton, de schoonmaker van het kantoor, de boel opruimt, echter na met de advocaat in kwestie gesproken te hebben besluit hij, nadat deze dood gevonden wordt, op onderzoek uit te gaan.

chaotisch, langdradig, en niet spannend.
cijfer: 5

kahaani


ik heb nog minder dan niks met de pretentieuze comments op imdb, echter bij deze film past een zin uit een comment goed: Now this is some movie..Brilliant script followed with top notch direction,editing, cinematography and performances..Engaging suspense thriller.

aanrader!
cijfer: 8.5

tot zover. ~:)
pi_124655717
Ik vond kahaani maar matig. Weer erg over rated op imdb, wat vaker voorkomt bij films uit India. Waarschijnlijk doordat iedereen uit India 10* stemt.

Vooral die 'briljante plot twist' slaat echt nergens op en dat ze die dan op t einde ff snel uitleggen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan ook de typische bad guys, good guys typetjes. Krijgt van mij een 6
Veni, vidi, vodka.
pi_124655855
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 18:53 schreef dumble het volgende:
Ik vond kahaani maar matig. Weer erg over rated op imdb, wat vaker voorkomt bij films uit India. Waarschijnlijk doordat iedereen uit India 10* stemt.

Vooral die 'briljante plot twist' slaat echt nergens op en dat ze die dan op t einde ff snel uitleggen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan ook de typische bad guys, good guys typetjes. Krijgt van mij een 6
ik zag de plottwist half aankomen. ik had het half goed, dus was toch nog een verrassing.

en wat ik er verder goed aan vond was dat ze de spanning erin wisten te houden, en dat de film niet zo enorm over the top was zoals je de laatste jaren in veel hollywood-producties ziet.

en zij is echt knap, wauw! :9 :P

imdb zegt niet zoveel inderdaad.
pi_124655912
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 18:53 schreef dumble het volgende:
Ik vond kahaani maar matig. Weer erg over rated op imdb, wat vaker voorkomt bij films uit India. Waarschijnlijk doordat iedereen uit India 10* stemt.

Vooral die 'briljante plot twist' slaat echt nergens op en dat ze die dan op t einde ff snel uitleggen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan ook de typische bad guys, good guys typetjes. Krijgt van mij een 6
IK vond kahaani geweldigggggggggggggg!!!! ik zag de plottwist niet aankomen en vond het vanaf het begin tot het einde een top film en spannend
goed acteerwerk ook
pi_124656158


Scabbard Samurai

Na de dood van zijn vrouw heeft de samurai Kanjuro Nomi de puf er niet meer voor, al dat samurai-gedoe. Hij heeft zijn katana aan de wilgen gehangen en draagt alleen nog de schede, de scabbard, en is nu de schedesumarai, ook wel de babysittende samurai genoemd, want zijn dochtertje volgt hem op zijn vlucht voor de autoriteiten en premiejagers. Die zijn namelijk niet van mening dat rouwverwerking bij de bushido, de weg van de krijger, hoort en willen hem seppuku laten plegen.

Hij wordt gevangen genomen maar de plaatselijke despoot zit met het probleem dat zijn zoontje de prins sinds de dood van diens moeder niet meer gelachen heeft. Daarom geeft hij ter dood veroordeelden 30 dagen lang elke dag de kans om zijn zoon aan het lachen te maken, en als het lukt zijn ze vrij. Het is echter nog niemand gelukt en ook Nomi begint niet erg grappig, terwijl de goedbedoelde hulp van de bewakers niet heel erg constructief is. Zijn dochtertje ziet hem dan ook liever opgeven en alvast seppuku plegen om nog te redden wat er van zijn eer over is. Nomi weet echter niet van opgeven, dat is dan zíjn eer nog wel te na, en een reeks kolderieke pogingen de lach op te wekken volgt.

Wat volgt is een (zwarte) (tragi)komedie met de nodige slapstick-elementen, terwijl de rollen karikaturaal worden ingevuld, zoals in de Asterix-verfilmingen bijvoorbeeld. Ook wordt de knipoog naar allerlei andere filmgenres niet geschuwd, en een Japanner zal je vermoedelijk vertellen dat de hedendaagse Japanse cultuur flink op de hak wordt genomen. De fotografie is sprookjesachtig in meerdere opzichten, het is af en toe echt betoverend mooi geschoten. Toch sluimert er onder de oppervlakte wat meer zoals het een goed sprookje betaamt, want een sprookje is het ook, en is het een film die voorspelbaarheid combineert met je voortdurend op het verkeerde been zetten. Ja, die combinatie was voor mij ook nieuw.

Het resultaat is een merkwaardige film, zeer origineel en verrassend en nadat ik even was omgeschakeld naar de fysieke en soms wat kinderlijk aandoende humor heb ik erg hard moeten lachen. Bijzonder want zo makkelijk maakt een film mij niet meer aan het lachen, maar er zat zo veel meer in dan alleen maar grappen en grollen.

Aanrader? Absoluut, mits je je wil laten verrassen.

IMDB: 6.9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn Cijfer: 8.0
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124658422
FRITS EN FREDDY



Hele leuke film! Van het begin af aan zit er een lekkere vaart in de film, hoewel je nergens plat gaat van het lachen is de film vermakelijk van het begin tot het eind en zit je de film met een lach te kijken. Ook de acteerprestaties zijn prima, heerlijk dat vlaamse accent.
Kortom, hele leuke film om te zien!

7
pi_124671783
DE HELAASHEID DER DINGEN



wat een tegenvallende film, vond er vrij weinig aan.... Ik miste een beetje humor en een echt verhaal in de film.. Het ging alleen maar over een familie die eigenlijk geen vooruitzicht had en domme dingen deed en meer was er niet
nee deze film kon me niet boeien, snap ook het hoge cijfer niet...
3
pi_124672438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:30 schreef casper019 het volgende:
DE HELAASHEID DER DINGEN

[ afbeelding ]

wat een tegenvallende film, vond er vrij weinig aan.... Ik miste een beetje humor en een echt verhaal in de film.. Het ging alleen maar over een familie die eigenlijk geen vooruitzicht had en domme dingen deed en meer was er niet
nee deze film kon me niet boeien, snap ook het hoge cijfer niet...
3
Jij bent écht 12, of niet? :') :')

Mijn review van deze bijzondere film:
Heftig, persoonlijk en expliciet drama over Vlaamse tokkies. Goeie Belgische film, met een lekkere vertelstijl. De film heeft iets. Je leeft erg met de hoofdpersoon in een zeer slechte situatie mee.
8.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 30 maart 2013 @ 01:13:58 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_124673307
Rapunzel (2010) - IMDb



Had lang gedacht dat de film vooral op meisjes gericht was, maar het is een klassieke Disney film in de stijl van Beauty and the Beast, Aladdin en anderen. En nog wel de mooiste ook, qua uiterlijk. Ook het verhaal voelt, ofschoon duidelijk een bekend sprookje, fris en volgt niet helemaal het begaande pad. Alleen het einde lijkt een beetje een makkelijke deus ex, en het grootste nadeel is dat het niet echt goede liedjes heeft, zoals de top Disneyfilms wel hadden.

8
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_124675627
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:30 schreef casper019 het volgende:
DE HELAASHEID DER DINGEN

[ afbeelding ]

wat een tegenvallende film, vond er vrij weinig aan.... Ik miste een beetje humor en een echt verhaal in de film.. Het ging alleen maar over een familie die eigenlijk geen vooruitzicht had en domme dingen deed en meer was er niet
nee deze film kon me niet boeien, snap ook het hoge cijfer niet...
3
Lol, iedereen zijn mening natuurlijk, maar is wel een dijk van een film.

Net Hans en Grietje gekeken, maar der blijken meerdere versies te zijn?
Ik zag in de krant pijl en bogen, deze heb ik niet terug gezien.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 04:04:16 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124675676
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 03:48 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lol, iedereen zijn mening natuurlijk, maar is wel een dijk van een film.

Net Hans en Grietje gekeken, maar der blijken meerdere versies te zijn?
Ik zag in de krant pijl en bogen, deze heb ik niet terug gezien.
Moet je naar de bios gaan, daar krijg je wel de goed versie te zien ;)

(en die andere film, die jij blijkbaar gezien hebt, is in dit topic pas nog langsgekomen)
pi_124675794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 04:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Moet je naar de bios gaan, daar krijg je wel de goed versie te zien ;)

(en die andere film, die jij blijkbaar gezien hebt, is in dit topic pas nog langsgekomen)
Serieus? Bios? Lang niet geweest maar wat ik me ervan herinner zal het er niet beter op geworden zijn ;) laat staan tegenwoordig iedereen met zijn slimme 06
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 05:12:16 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124675797
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 05:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

Serieus? Bios? Lang niet geweest maar wat ik me herinner ervan zal het er niet beter op geworden zijn ;)
Nou, vorig jaar prima, dit jaar niet slecht. 3D had ik afgeschreven, maar was bij Oz erg goed gedaan. Verder gewoon het geluid in zo'n Imax hè... Waar de 06 hartstikke uit moest gelukkig!
pi_124675799
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 05:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nou, vorig jaar prima, dit jaar niet slecht. 3D had ik afgeschreven, maar was bij Oz erg goed gedaan. Verder gewoon het geluid in zo'n Imax hè... Waar de 06 hartstikke uit moest gelukkig!
Ohw oke klinkt goed, wie weet zat er weleens te denken om te gaan maarja in je eentje?
Zo van bij de kassa, uhh meneer 1 kaartje maar? Met zoon rij achter je met perfecte stelletjes :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 06:16:54 #269
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_124675841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 05:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ohw oke klinkt goed, wie weet zat er weleens te denken om te gaan maarja in je eentje?
Zo van bij de kassa, uhh meneer 1 kaartje maar? Met zoon rij achter je met perfecte stelletjes :') :')
Dan koop je toch bij de automaat een kaartje...

Als je in de zaal zit en de film begint merk je er verder toch niets van of je samen bent of niet.
pi_124675852
Of je doet een oproep op Facebook: "Welke leuke dame wil met mij naar de film, ik betaal".

Succes verzekerd.

Bios moet ik ook weer es doen idd. 3D vind ik juist geweldig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124676189
Die Große Stille



Allereerst een stukje over de Kartuizers op wikipedia ;

"De orde der kartuizers is in 1084 gesticht door de heilige Bruno van Keulen in het onherbergzame Massif de la Chartreuse, een bergachtig gebied ten noorden van Grenoble. Het is een contemplatieve orde van kluizenaars die toch in gemeenschap willen leven.

Hun samenlevingsverbond is een compromis tussen afzondering (kluis) en gemeenschap. Zij verblijven alle dagen in afzondering behalve op zondag. De orde heeft nooit een zogenaamde observantiebeweging nodig gehad, omdat ze altijd is blijven vasthouden aan haar regel en de idealen van haar stichter. In het Latijn heet dit beknopt: numquam reformata, quia numquam reformanda, nimmer hervormd, omdat er nooit hervorming nodig was; of nog numquam reformata, quia numquam deformata, nimmer hervormd omdat het nooit vervormd is geweest.

Kluizenaars

Strikt gesproken is een kartuizerklooster een laura, een gemeenschap van kluizenaars. Dit is ook aan de gebouwen te herkennen: aparte kluizenarijen in door muren omsloten tuintjes die door lange gangen met elkaar verbonden zijn. Op een centrale binnenplaats staan doorgaans een kerk en een groot houten kruis. Voor ieder klooster zijn/waren vaste grenzen aangewezen, waarbinnen de monniken zich mochten begeven voor enige ontspanning of een wandeling. Dit gebied moest ver genoeg van de bewoonde wereld af liggen.

Levenswijze

De kartuizers hebben de naam de strengst levende monniken van het Westerse kloosterwezen te zijn. Zelf zullen ze daar waarschijnlijk om glimlachen, al is die reputatie moeilijk te controleren, omdat ze nooit een stap buiten hun kloosters zetten en zelfs hun familie maar sporadisch schrijven. In ieder geval besteden ze dagelijks veel tijd aan het koorgebed (een uitgebreid Officie en dan ook nog dagelijks de getijden van de Heilige Maagd), spreken alleen met elkaar op een wekelijkse wandeling en op feestdagen, en dan nog zeer kort, doen maar een klein gedeelte van het dagelijkse programma samen en blijven de rest van de tijd in hun kluis. Aan de andere kant leven ze zeer beschermd tegen het kabaal van de vroeg 21e-eeuwse consumptiemaatschappij. Toch staat daar dan weer tegenover dat ze wél zeer betrokken zijn bij de zorgen buiten de kloostermuren. Ze vinden daar zelfs hun bestaansrecht in door met hun gebed het leven van hun medemensen te willen helpen dragen."

***************************

In 1984 vroeg de Duitse filmmaker Philip Gröning aan de Karthuizer monniken of hij een documentaire over hun leven mocht maken, hun reactie was dat ze tijd nodig hadden om over zijn vraag na te denken.

16 jaar later namen ze contact op met Gröning, het mocht :)

Hij ging in zijn eentje naar de monniken, om daar ruim 6 maanden te leven, het was dus hoogst uitzonderlijk omdat er normaliter nooit bezoekers mochten komen. In zijn eentje filmde hij het leven daar, en zorgde hij ook voor de geluidsopname.

Deze documentaire heeft geen commentaar, hier en daar bijbelteksten die voorafgaan aan beelden, en wat vooral heerst is... de grote stilte.

Prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben, al was het maar om even aan alle hectiek van deze wereld te ontsnappen.

Mijn cijfer ; 9
imdb cijfer ; 7,2

Deze documentaire kun je hier in zijn geheel zien ;

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_124679777
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent écht 12, of niet? :') :')

Mijn review van deze bijzondere film:
Heftig, persoonlijk en expliciet drama over Vlaamse tokkies. Goeie Belgische film, met een lekkere vertelstijl. De film heeft iets. Je leeft erg met de hoofdpersoon in een zeer slechte situatie mee.
8.0/10

rot op, iedereen zo zijn smaak toch?

ik heb liever een film met gevoel, zoals offline.. de ontmaagding van eva van end..
belgische parentjes...
pi_124680644
Django

Gaan kijken met veel te hoge verwachtingen. Sommige stukjes leken overbodig om de film langdradig te maken.

7.
pi_124682430
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:42 schreef penny-wise het volgende:
De Marathon

[ afbeelding ]

Vanmiddag gekeken. Prachtfilm over 4 automonteurs die de marathon van Rotterdam gaan lopen voor behoud van hun garage. Prima geacteerd met echte Rotterdamse humor.
Komisch en op menig moment erg emotioneel.

Ben niet altijd gecharmeerd van Nederlandse films als het om acteren gaat, maar in deze film wordt door met name Stefan de Walle prima geacteerd.

Dikke 8.
Stem ik mee in, ooit paar jaar terug marathon ongetrained gelopen omdat collega beweerde dat dat niet kon, overigens wel gelukt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:01:09 #275
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_124687214
The Red Shoes (1948, Michael Powell & Emeric Pressburger)

The Red Shoes was op deze bluray een waar genot om naar te kijken. Het beeld is verschrikkelijk scherp en de kleuren (Technicolor ftw) spatten van je scherm. Nergens heb je echt op basis van het beeld het idee naar een film uit 1948 te kijken: grootse klasse. Inhoudelijk vond ik de film echter wat teleurstellen, misschien had ik er iets teveel van verwacht. Hoewel ballet zich bij uitstek leent voor een meeslepend drama, of op zijn minst een emotioneel en gracieus werk, is dit hier helaas slechts sporadisch het geval. De tweestrijd waarmee Vicky uiteindelijk krijgt te maken mist hierdoor diepgang en kwam eigenlijk wat abrupt.

Hoogtepunten zijn er echter zeker, vooral tijdens het ballet zelf, waarbij wel gevoel om de hoek komt kijken. Mooie symboliek ook van de rode schoentjes. Aangezien dat een voorname rol in de film speelt en omdat het visueel een pracht van een plaatje is, is The Red Shoes beslist geen pijnlijke zit, maar overall gezien vond ik het toch net wat te vlak om een échte topper te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')