abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123554852

Vriend/vriendin in het buitenland
Dit topic is bedoeld voor mensen die een lange afstand relatie hebben met iemand in het buitenland. Dit kan tijdelijk zijn, wanneer je vriendin bijv. tijdelijk in het buitenland zit voor stage. Of wanneer je partner permanent in het buitenland woont.
Uiteraard mogen ook mensen die dit niet hebben hier in mee-posten. :)

Eerdere topics:
vriend/vriendin in het buitenland
vriend/vriendin in het buitenland #2
vriend/vriendin in het buitenland #3
vriend/vriendin in het buitenland #4
vriend/vriendin in het buitenland #5
vriend/vriendin in het buitenland #6
vriend/vriendin in het buitenland #7
vriend/vriendin in het buitenland #8
vriend/vriendin in het buitenland #9
vriend/vriendin in het buitenland #10
vriend/vriendin in het buitenland #11

Users met een partner in het buitenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Users met een partner (tijdelijk) in het buitenland die inmiddels (weer) samenwonen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook een partner in het buitenland? Voeg jezelf toe aan het rijtje in de wiki d.m.v. deze link!

Partner (non-EU) naar Nederland halen voor gezinsvorming: (laatste update: 18/9/2010)
SPOILER
Handige links:
- Vliegtickets
Skyscanner
World Ticket Center
- Communicatie
Laatste post uit vorige reeks:

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:29 schreef snakelady het volgende:
Net weer afscheid genomen, nu weer 2 maanden wachten voor we elkaar weer zien. :'(
De OP van dit topic is hier te vinden.

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_123554939
Laatste 2 posts uit het vorige topic:

quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Wat voor schema is dat dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:06 schreef essnhills het volgende:

[..]

Tsja, zo heeft alles zo z'n voordelen. Nu we dicht bij elkaar wonen heb ik inderdaad ook meer tijd om af te spreken met vriendinnen enzo :) Gewoon omdat ik niet meer van het weekend afhankelijk ben om m'n vriend te zien. Straks zal ik dan wel helemaal veel meer afspreken denk ik.
  zondag 3 maart 2013 @ 10:58:20 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123565171
@hupseflups: schema van d'r werk. Maar dat liep door ziekte (en lange visumaanvraag) iets mis.
censuur :O
pi_123609776
nog 46 dagen hierrrrr :D
pi_123611926
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:18 schreef M.rice het volgende:
nog 46 dagen hierrrrr :D
Ik dacht even, hè dat klinkt niet zo gek lang, maar het is gewoon nog anderhalve maand! :o
pi_123628383
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:17 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik dacht even, hè dat klinkt niet zo gek lang, maar het is gewoon nog anderhalve maand! :o
zes weken...zucht
  maandag 4 maart 2013 @ 19:50:29 #7
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_123629577
Hey ik sta nog in spoiler in de OP. Intussen is ze alweer 2 jaar terug :D.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_123632575
Net het ticket voor mijn vriendin geboekt! Eind maart is ze hier weer en dan gaan we meteen een VVR aanvragen (daar moet ze 21 voor zijn, en dat is ze gister geworden!) *O*

Na twee jaar long distance (met bezoeken over en weer natuurlijk) zijn we helemaal klaar met die afstand :r
pi_123655987
* Intrepidity is samenwonend O+
Wat een verademing om geen einddatum te hebben, om niet het gevoel te hebben dat je heel efficient van elkaar moet genieten omdat je weinig tijd hebt.. Om zonder schaamte een 'zinloze' avond op de bank door te brengen en er een paar films doorheen te jagen.. Blij dat het over is O+
pi_123658319
Super, Intrepidity! Ik hoop je nooit terug te zien hier :+

Hier is vriend alweer een weekje aanwezig, en ik vind dat geen einddatum/druk hebben ook heel erg fijn. Hij blijft hier totdat ik ergens in april met hem meega naar Zweden om daar een paar maanden te wonen. In september moet ik terug naar NL dus dan wordt het weer lange-afstand (tenzij hij een PhD-plaats in NL krijgt), maar dat voelt gelukkig nog heel ver weg. Nu bezig met tig formulieren invullen voor 'application for residence permit to settle in Sweden' :D
pi_123660753
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:41 schreef Intrepidity het volgende:
* Intrepidity is samenwonend O+
Wat een verademing om geen einddatum te hebben, om niet het gevoel te hebben dat je heel efficient van elkaar moet genieten omdat je weinig tijd hebt.. Om zonder schaamte een 'zinloze' avond op de bank door te brengen en er een paar films doorheen te jagen.. Blij dat het over is O+
Klinkt erg bekend gevoel, en wij kijken daar ook erg naar uit. Er is altijd een "tikkende klok" aanwezig, je schuldig voelen omdat je wat uren verspeeld hebt door samen uit te slapen wanneer je eindelijk samen bent, altijd maar aftellen naar de dag dat de ander weer vertrekken moet etc. Het klinkt ongelooflijk fijn omdat gevoel niet meer te hebben, maar gewoon de rust en samen kunnen genieten, op wat voor manier dan ook, zonder die druk te hebben.

28 maart is de dag! :)
pi_123689390
Hallo,

Ik weet niet of ik met dit verhaal aan het juiste adres ben maar ik kwam dit topic tegen en ik moest het toch even kwijt.

Ik zit op het moment zelf voor 3 maanden in het buitenland voor mijn studie. Ik heb een vriend waarmee ik meer dan 5 jaar een relatie heb en we wonen inmiddels ook alweer 3,5 jaar samen. Ik ben dan ook helemaal niet (meer) gewend om voor langere tijd niet bij hem te zijn en hem niet om me heen te hebben. Gelukkig was hij de afgelopen twee weken bij me voor m'n verjaardag en verlate valentijnsdag. Vanmorgen moest ik helaas weer afscheid van hem nemen en sindsdien heb ik het gevoel dat ik gek word! Overal waar ik kom en kijk moet ik weer denken aan hoe wij daar diezelfde ochtend nog hand in hand liepen en ik voel me de hele dag al zo naar. Alsof ik leeg ben van binnen. Ik heb ook nergens zin in, ook niet in dingen die ik normaal gesproken hartstikke leuk zou vinden. Ik kan alleen maar voor me uit staren en janken.

Nu weet ik wel dat dit de eerste dag is dat hij weer weg is en dat het langzaam beter zal gaan als ik weer dingen ga doen. Maar het voelt nu gewoon zo k*t. Hoe gaan jullie hiermee om, of hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Mensen zeggen ook wel eens tegen ons dat 3 maanden niks is en dat het goed is om even bij elkaar vandaan te zijn. Daar kan ik me soms echt kwaad over maken. Hoe denken jullie hierover? Stellen we ons aan?

Nogmaals, ik weet niet of dit topic hier geschikt voor is maar het lucht wel op om het getypt te hebben. En misschien helpt het ook nog een beetje :)
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:00:31 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123691919
Hoi Lady_Cascade, het past prima in dit topic :) Welkom trouwens!

De eerste paar dagen zijn inderdaad kut, maar daarna kom je vanzelf weer in het ritme dat je had voordat hij op bezoek kwam. Zelf ging ik de eerste keren dat ik me zo voelde (want na een paar keer kon ik er steeds beter mee omgaan) alvast dingen plannen/bedenken om te doen voor als we weer samen waren; dan heb je iets om naar uit te kijken.

En 3 maanden is natuurlijk relatief kort, maar dat wil niet zeggen dat het nu niet lang lijkt en je je niet verdrietig mag voelen. Achteraf zul je vast zeggen "dat viel eigenlijk toch wel mee, de tijd ging snel voorbij", maar daar heb je nu helaas maar weinig aan ;)
pi_123693506
Jullie stellen je zeker niet aan. 3 maanden vind ik nog best wel een lange tijd. Al helemaal als je samenwoont, is het lastiger om niet bij elkaar te zijn lijkt me.
De eerste dagen blijven klote. Vooral vanwege dat huilerige. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik me enorm aan het aanstellen ben en dat er niemand in mijn directe omgeving is waar ik bij terecht kan.

Kunnen jullie mij helpen aan iets ontspannends wat mijn vriend en ik kunnen doen als jij over 5,5 weken weer thuis is?
pi_123697631
Iemand ervaring met een relatie die nog zeer jong is (3 maanden ongeveer) en nu al 3 maanden zonder elkaar...?? In die 3 maanden wel echt continu bij elkaar geweest zo'n beetje
pi_123753267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:18 schreef Matador901 het volgende:
Iemand ervaring met een relatie die nog zeer jong is (3 maanden ongeveer) en nu al 3 maanden zonder elkaar...?? In die 3 maanden wel echt continu bij elkaar geweest zo'n beetje
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als je elkaar écht leuk vind, dan wacht je die drie maanden toch op elkaar? Misschien in een vakantie erheen? Dat doe ik tenminste als mijn vriend 3,5 maand weg gaat. Lekker een weekje die kant op.
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:31:53 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123753330
quote:
Uit niet-persoonlijke ervaring: het kan alle kanten op gaan... Dus er is eigenlijk niets op te zeggen hoe dat uitwerkt.
pi_123768685
quote:
Het is wat je er zelf van maakt hé :) en 3 maanden zijn zo voorbij, zeker als je elkaar tussendoor nog kan opzoeken.
pi_123779181
Hallo, Me vriendin en ik zijn ongeveer 3 maanden bij elkaar en ze is gister vertrokken voor 10 weken naar Jamaica, Dus niet bepaald een land dat je zegt ik kom even een weekend langs.

Anyway we whatsappen en skypen wel maar toch heb ik het idee dat het niet goed zal uitpakken.

Onze relatie is echt super verder, we zagen elkaar voorheen echt elke dag.

Ze zegt ook wel dat alles goed komt enzo, ik vind haar ook echt super leuk maar toch lastig :P

Iemand tips of ervaring met zoeits?.

Mvg
pi_123784369
'niet goed uit zal pakken', op wat voor manier?
Ja doei.
pi_123785831
Dat bijv. zij iemand anders daar vind of iets dergelijks al wel heeft ze zo vaak gezegt dat dat zeker niet gaat gebeuren.
Waarschijnlijk hoef ik me nergens zorgen om te maken maar toch.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:42:50 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123786038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:36 schreef testbuck het volgende:
Dat bijv. zij iemand anders daar vind of iets dergelijks al wel heeft ze zo vaak gezegt dat dat zeker niet gaat gebeuren.
Waarschijnlijk hoef ik me nergens zorgen om te maken maar toch.
Dat kan in Nederland toch net zo goed? Je moet elkaar wel vetrouwen anders werkt het inderdaad niet.
pi_123786135
Wie weet is ze al wel vreemdgegaan. Je weet 't niet. Vertrouw je haar echter hier, vertrouw haar ook gewoon daar. Beschaamt ze dat vertrouwen, dan is het niet de afstand, maar gewoon haar fout en weet je ook genoeg. Doet ze het nu in die 10 weken daar, dan had ze het ook 10 weken geleden of alsnog 10 weken na terugkomst van stage kunnen doen.
Ja doei.
pi_123786350
Ja jullie hebben ook compleet gelijk, bedankt voor de responces!
pi_123813260
Pffff, nog zo'n vijf weken. Duurt nog best wel lang.
pi_123844157
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:17 schreef essnhills het volgende:

[..]

ja klopt ben al 1.5 maand zonder haar dus de helft zit erop haha, en over 40 dagen ga ik naar haar toe naar curacao voor een maand mooi genieten dus 8-) en jij? :)
pi_123844231
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:15 schreef hupseflups1 het volgende:
Pffff, nog zo'n vijf weken. Duurt nog best wel lang.
komt goed gewoon denken dat elke dag voorbij gaat en je je geliefde eerder terugziet, ik heb het best druk hier dus de tijd gaat veel sneller als dat ik wil heb nog zoveel te doen ook :P
  zaterdag 9 maart 2013 @ 23:14:56 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_123848801
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat kan in Nederland toch net zo goed? Je moet elkaar wel vetrouwen anders werkt het inderdaad niet.
Tsja, maar als je in Nederland trek krijgt, kun je nog altijd thuis gaan eten. Wordt een beetje moeilijk wanneer je in verweggistan zit.

Maar Kwiwi zal ook hier wel weer een eigen mening over hebben, en wil toch altijd gelijk hebben
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 10 maart 2013 @ 00:10:40 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123851471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, maar als je in Nederland trek krijgt, kun je nog altijd thuis gaan eten. Wordt een beetje moeilijk wanneer je in verweggistan zit.

Maar Kwiwi zal ook hier wel weer een eigen mening over hebben, en wil toch altijd gelijk hebben
Sorry, ik wist niet dat het verboden was om een eigen mening te hebben en hier op basis van ervaring advies te geven :')
  zondag 10 maart 2013 @ 00:14:00 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123851617
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:40 schreef M.rice het volgende:

[..]

ja klopt ben al 1.5 maand zonder haar dus de helft zit erop haha, en over 40 dagen ga ik naar haar toe naar curacao voor een maand mooi genieten dus 8-) en jij? :)
Leuke plek om een maand te vertoeven met je geliefde :s)

Wij zijn sinds afgelopen week weer samen maar eerst was hij ziek en nu ik, dat begint goed dus :P
  zondag 10 maart 2013 @ 00:30:13 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123852260
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij zijn sinds afgelopen week weer samen maar eerst was hij ziek en nu ik, dat begint goed dus :P
Zo ging dat hier ook! Virusstammen mixen hakt er aardig in...

Ondertussen ben ik weer aan het aftellen: 6 dagen te gaan! En daarna is ze onverwacht snel ook weer weg...
  zondag 10 maart 2013 @ 00:33:06 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_123852345
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat het verboden was om een eigen mening te hebben en hier op basis van ervaring advies te geven :')
Ach meid toch, ik verbied je echt helemaal niets. Maar moeilijk hé dat lezen....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 10 maart 2013 @ 00:36:24 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123852453
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ondertussen ben ik weer aan het aftellen: 6 dagen te gaan! En daarna is ze onverwacht snel ook weer weg...
Lastig, die korte periodes steeds... Hadden wij in het begin ook maar moet zeggen dat ik liever wat langere periodes van wel/niet samen zijn heb want dan is het niet steeds weer voorbij wanneer je net weer aan de situatie gewend bent.
pi_123852880
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Leuke plek om een maand te vertoeven met je geliefde :s)

Lekker is dat, had ik ook. Rond kerst anderhalve maand in Amerika bij mijn vriendin geweest. Flinke griep-epidemie aan de gang daar maar gelukkig het kunnen ontlopen. Ik kom weer thuis (zonder mijn vriendin) en lig gelijk een week met griep op bed }:|
  zondag 10 maart 2013 @ 00:50:24 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123852912
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:49 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Lekker is dat, had ik ook. Rond kerst anderhalve maand in Amerika bij mijn vriendin geweest. Flinke griep-epidemie aan de gang daar maar gelukkig het kunnen ontlopen. Ik kom weer thuis (zonder mijn vriendin) en lig gelijk een week met griep op bed }:|
Nou ja, je hebt in ieder geval een goed gevoel voor timing :+
pi_123853533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:42 schreef M.rice het volgende:

[..]

komt goed gewoon denken dat elke dag voorbij gaat en je je geliefde eerder terugziet, ik heb het best druk hier dus de tijd gaat veel sneller als dat ik wil heb nog zoveel te doen ook :P
De komende week heb ik het ook best wel druk. En hij is dan de héle week op zee, dus geen whats app maar mail en misschien een keertje bellen.
In de weekenden heb ik er het meeste last van dat hij er niet is. Normaliter zijn/waren we in de weekenden praktisch altijd samen. Gelukkig heb ik bij mijn ouders ook afleiding. Maar dan nog, ik vind het maar wat lang duren. Het zal mijn vrouwelijke, emotionele kant wel zijn. Hij heeft er beduidend minder last van, merk ik.
pi_123857098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:40 schreef M.rice het volgende:

[..]

Lekker vooruitzicht een maand curaçao met zijn tweeën! :D

Mijn vriend is nu nog lekker hier, maar gaat per september een half jaar in taiwan studeren, dus ik kom alvast even een kijkje nemen :@
pi_123857143
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2013 01:09 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

De komende week heb ik het ook best wel druk. En hij is dan de héle week op zee, dus geen whats app maar mail en misschien een keertje bellen.
In de weekenden heb ik er het meeste last van dat hij er niet is. Normaliter zijn/waren we in de weekenden praktisch altijd samen. Gelukkig heb ik bij mijn ouders ook afleiding. Maar dan nog, ik vind het maar wat lang duren. Het zal mijn vrouwelijke, emotionele kant wel zijn. Hij heeft er beduidend minder last van, merk ik.
Ik denk dat het voor degene die achterblijft moeilijker is, jij blijft in een omgeving waar je normaal gesproken samen was, hij is nu ergens waar jullie nooit samen waren, en maakt een hoop nieuwe dingen mee. :*
pi_123859825
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:18 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor degene die achterblijft moeilijker is, jij blijft in een omgeving waar je normaal gesproken samen was, hij is nu ergens waar jullie nooit samen waren, en maakt een hoop nieuwe dingen mee. :*
En hij is praktisch constant aan het werk. Dus tijd om mij te missen heeft hij niet echt. Ik, daarentegen, ben bezig met mijn studie. Dat is heel veel zelfstudie en lezen, dus ik raak sneller afgeleid en heb meer tijd om aan hem te denken. Niet echt bevorderlijk voor je emotionele staat.
pi_123860377
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Haha, hier precies hetzelfde. Was net beter voordat hij aankwam, maar een week later lag ik weer ziek op bed :P
pi_123860928
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:06 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

En hij is praktisch constant aan het werk. Dus tijd om mij te missen heeft hij niet echt. Ik, daarentegen, ben bezig met mijn studie. Dat is heel veel zelfstudie en lezen, dus ik raak sneller afgeleid en heb meer tijd om aan hem te denken. Niet echt bevorderlijk voor je emotionele staat.
Dat bedoel ik, hij heeft veel afleiding en een nieuwe omgeving, jij weinig en je normale omgeving :*
pi_123861282
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:34 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, hij heeft veel afleiding en een nieuwe omgeving, jij weinig en je normale omgeving :*
Ik vind het wel fijn dat ik weet dat hij het tenminste druk heeft en het wel naar zijn zin hebt. Anders zitten we beiden depressief te wezen -O-
pi_123861383
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:45 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn dat ik weet dat hij het tenminste druk heeft en het wel naar zijn zin hebt. Anders zitten we beiden depressief te wezen -O-
Dat is ook weer zo ja. :Y maar ik denk dat het vaker zo is dat degene die weggaat meer te doen heeft dan andersom.
pi_124096993
Herken dat ook heel erg. Ik miste m'n vriend in het begin echt elke minuut van de dag en hij had het zo druk,alles nieuw,etc dat hij gewoon 'vergat' mij te missen :P pas toen ik nadat ik in Roemenië geweest was ging ie me écht missen, en goed ook.

Over een klein weekje naar Turijn *O* m'n vriend zit daar momenteel voor werk/training en dat vind ik he le maal niet erg want een weekendje Italiaans eten zeg ik geen nee tegen *)
pi_124123157
34 dagen te gaan en ik zie me meisje weer
pi_124126437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:46 schreef M.rice het volgende:
Ooh, lekker! Ik mag van mezelf nog geen dagen aftellen. Dan klinkt het nog zo lang. Hier nog vier weken. Of drie en een half xD
pi_124128587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:46 schreef M.rice het volgende:
Het komt steeds dichterbij *O*
pi_124128597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:38 schreef eenvogeltje het volgende:
Herken dat ook heel erg. Ik miste m'n vriend in het begin echt elke minuut van de dag en hij had het zo druk,alles nieuw,etc dat hij gewoon 'vergat' mij te missen :P pas toen ik nadat ik in Roemenië geweest was ging ie me écht missen, en goed ook.

Over een klein weekje naar Turijn *O* m'n vriend zit daar momenteel voor werk/training en dat vind ik he le maal niet erg want een weekendje Italiaans eten zeg ik geen nee tegen *)
Oeh klinkt goed :Y Wanneer ga je precies? :)
pi_124130957
Vrijdag 22 maart en dinsdag 26 maart weer terug :) dus een lang weekend.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:38:22 #50
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_124216019
Ik kom ook maar weer even meedoen, 26 dagen wachten nog.
pi_124232272
10 dagen *O*

Dan een afspraak maken met de IND om een VVR aan te vragen. Zitten er hier mensen die ook in dat traject zitten of hebben doorlopen inmiddels?
pi_124232405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:36 schreef eenvogeltje het volgende:
Vrijdag 22 maart en dinsdag 26 maart weer terug :) dus een lang weekend.
Lekker toch eventjes tussendoor? :)
  maandag 18 maart 2013 @ 23:09:51 #53
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124232531
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:05 schreef Unstoppable het volgende:
10 dagen *O*

Dan een afspraak maken met de IND om een VVR aan te vragen. Zitten er hier mensen die ook in dat traject zitten of hebben doorlopen inmiddels?
Daar hoeven wij gelukkig niet doorheen. Ben wel benieuwd hoe het straks loopt bij jullie! En succes alvast :)
pi_124233232
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar hoeven wij gelukkig niet doorheen. Ben wel benieuwd hoe het straks loopt bij jullie! En succes alvast :)
Dank! Mijn vriendin is Amerikaanse, dus dat maakt het iets simpeler (geen MVV, documenten hoeven niet worden vertaald etc) maar er is op dit moment nogal wat onduidelijkheid over het oude/nieuwe beleid. Het was eerst zo dat je niet getrouwd hoefde te zijn, halverwege vorig jaar kon het alleen nog als je gehuwd was, en er is begin dit jaar aangekondigd dat die maatregel weer is teruggedraaid maar dat is nog niet allemaal in werking getreden (begin april als het goed is).

[ Bericht 22% gewijzigd door Unstoppable op 19-03-2013 00:02:53 ]
pi_124234060
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

[..]

Dank! Mijn vriendin is Amerikaanse, dus dat maakt het iets simpeler (geen MVV, documenten hoeven niet worden vertaald etc) maar er is op dit moment nogal wat onduidelijkheid over het oude/nieuwe beleid. Het was eerst zo dat je niet getrouwd hoefde te zijn, halverwege vorig jaar kon het alleen nog als je gehuwd was, en er is begin dit jaar aangekondigd dat die maatregel weer is teruggedraaid maar dat is nog niet allemaal in werking getreden (begin april als het goed is).
Lastig zeg dat je precies in zo'n wisseling beleid valt.. Succes ermee! :)
  maandag 18 maart 2013 @ 23:42:20 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124234255
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

[..]

Och handig, die wisselende regels :|W
pi_124235076
Helemaal omdat de IND wisselde reacties geeft, de ene zegt dat dossiers wel gewoon in behandeling worden genomen, maar een andere medewerker kan je vertellen dat ze op een aparte stapel gaan en niet worden behandeld tot circa half april.

We waren al plannen aan het maken om te trouwen (zodat we het papiertje hadden), maar toen werd bekend dat het beleid weer teruggedraaid werd. Het is in ieder geval wel fijn dat de regering niet voor mij gaat bepalen wanneer ik zou moeten trouwen of dat ik niet zou mogen samenwonen zonder getrouwd te zijn. Ook fijn is dat er bekend is geworden dat de leges fors moesten worden verlaagd, dus het is allemaal wat goedkoper geworden (onderschat niet hoeveel geld je wel niet kwijt bent aan het hele proces, alsof long distance niet genoeg kosten/stress/frustratie met zich mee brengt).

Afgelopen weekend het aanvraagformulier afgedraaid, alle 60+ pagina's :+
(een deel daarvan is natuurlijk niet van toepassing en is afhankelijk van je situatie)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:09:52 #58
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124235504
Je zal maar een foutje maken op één van die pagina's, dan krijg je vast het hele pakket weer terug :P

En ik begreep van anderen inderdaad dat het een behoorlijk kostbare aangelegenheid is. Nou ja, alles voor de liefde he ;)
pi_124238597
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:09 schreef kwiwi het volgende:
Je zal maar een foutje maken op één van die pagina's, dan krijg je vast het hele pakket weer terug :P

En ik begreep van anderen inderdaad dat het een behoorlijk kostbare aangelegenheid is. Nou ja, alles voor de liefde he ;)
Er is wel een moment om missende zaken aan te vullen en het is ook mogelijk een "proef"-aanvraag te doen (als het word afgewezen kost het niks geloof ik) maar dat is een nog langduriger en gecompliceerder proces heb ik begrepen
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:09:11 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124240689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:00 schreef Unstoppable het volgende:
Helemaal omdat de IND wisselde reacties geeft
Website, telefoon en balie geven soms inderdaad verschillende reacties. Bij de balie had ik het idee de juiste informatie te krijgen, maar ook daar moest de medewerker regelmatig weglopen om het "aan iemand te vragen"... Ik vroeg nog of ik niet direct met de persoon "die het wel weet" kon spreken :+ Maar dat kon niet.
De gemeente is trouwens nog veel erger, die geven 75% verkeerde informatie! Van de zotte natuurlijk dat de overheid dusdanig veel regeltjes verzint dat hun eigen personeel er niets meer van snapt... Wat mij betreft wordt 90% geschrapt!

Ontopic: Nog 5 dagen, dan is ze weer weg -O- Maar dit keer ga ik mee :) Helaas op andere vluchtdata.

[ Bericht 5% gewijzigd door RemcoDelft op 19-03-2013 09:50:13 ]
pi_124244683
Ik zit ook in de papiermolen van de IND. Hoop dat één van julie het snapt. Ik heb mijn vriendin (met Duits en Israelisch paspoort) 2 weken geleden aangemeld bij het stadhuis hier. We kregen daar een bewijs van bekendmaking mee waarop de IND een stempel zou moeten zetten voordat de inschrijving afgerond kan worden.
IND gebeld met deze info, afspraak gemaakt, maar nu krijg ik een groot formulier thuis waarop ik zou moeten invullen waarom mijn vriendin hier verblijft. We zijn geen geregistreerd partners, de meest voor de hand liggende mogelijkheid is dan omdat ze hier komt werken, maar dan moet er als bewijs een werkgeversverklaring worden meegestuurd. Echter, ze kan niet eens werk krijgen zonder dat ze een sofi-nummer+bankrekening etc heeft, en dat hangt weer van het IND af.. Kip en het ei verhaal dus.. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt hier?
pi_124248370
Ik zit in de papiermolen van de Zweedse 'IND', en daar is het een beetje hetzelfde met sofi/werk-kip-ei. Vandaar dat we nu voor een 'sambo' visum gaan, voor samenwoners (niet eens geregistreerd partners ofzo, Zweden is best wel vooruitstrevend op dat gebied). Dat is echt een visum, wat ik als EU-burger niet nodig zou hebben, en die aanvraag duurt dus ook veel langer dan wanneer ik daar gewoon heenga op basis van werk, maar ik heb nog geen werk en weet wel zeker dat ik sambo word, dus het is eigenlijk een stuk makkelijker via de 'moeilijke' weg :) Vreemd dat het ook zo'n gedoe is voor jouw vriendin, aangezien ze ook EU-burger is...
pi_124248720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:46 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zit ook in de papiermolen van de IND. Hoop dat één van julie het snapt. Ik heb mijn vriendin (met Duits en Israelisch paspoort) 2 weken geleden aangemeld bij het stadhuis hier. We kregen daar een bewijs van bekendmaking mee waarop de IND een stempel zou moeten zetten voordat de inschrijving afgerond kan worden.
IND gebeld met deze info, afspraak gemaakt, maar nu krijg ik een groot formulier thuis waarop ik zou moeten invullen waarom mijn vriendin hier verblijft. We zijn geen geregistreerd partners, de meest voor de hand liggende mogelijkheid is dan omdat ze hier komt werken, maar dan moet er als bewijs een werkgeversverklaring worden meegestuurd. Echter, ze kan niet eens werk krijgen zonder dat ze een sofi-nummer+bankrekening etc heeft, en dat hangt weer van het IND af.. Kip en het ei verhaal dus.. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt hier?
Als ze een Duits paspoort heeft zou dat alles helemaal niet eens hoeven eigenlijk. Ze heeft in beginsel als EU burger al recht op vestiging in andere EU landen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:57:50 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124249103
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:48 schreef Gamesua het volgende:
Als ze een Duits paspoort heeft zou dat alles helemaal niet eens hoeven eigenlijk. Ze heeft in beginsel als EU burger al recht op vestiging in andere EU landen.
Dat dacht ik tot voor kort ook... Blijkbaar heb je als Duitser in Nederland gewoon een verblijfsvergunning nodig, die je elke keer moet verlengen.
Oftewel zelfs de dingen die leuk klinken aan de EU vallen in de praktijk behoorlijk tegen.
pi_124249265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat dacht ik tot voor kort ook... Blijkbaar heb je als Duitser in Nederland gewoon een verblijfsvergunning nodig, die je elke keer moet verlengen.
Oftewel zelfs de dingen die leuk klinken aan de EU vallen in de praktijk behoorlijk tegen.
Dan mag je de IND lekker voor de rechter slepen want het botst duidelijk met EU recht (Artikel 56 uit mijn hoofd). Ik heb wel gehoord van die stickers voor Roemenen/Bulgaren omdat die tot dit jaar (of volgend jaar) nog onder een overgangsregeling vielen, maar dit slaat alles. Ik heb op mijn studie buitenlanders gehad die zich gewoon in een kwartiertje ingeschreven hadden en een deel is zelfs in Nederland gebleven zonder problemen en met werk.
pi_124250851
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:48 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Ik weet wel dat je na 3 maanden officieel een stickertje bij de IND moet halen dat je rechtsgeldig verblijft, maar voor inschrijving bij het GBA leek dit me wel heel overdreven.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:56:45 #67
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_124306054
Heeey, hier ben ik weer eens. Degene die iemand in Engeland had leren kennen, maar hij wilde het verder niet serieus aan vanwege de afstand. Nu komt hij alsnog naar Nederland toe. (Het idee van echte "serieuze relatie" heb ik trouwens even bevroren, dus ik ga gewoon voor een super gezellige tijd samen! En we zien wel wat ons 3e bezoek aan elkaar zal doen! Je weet maar nooit!)

Nu is het de eerste keer dat ik een buitenlander Nederland ga laten zien. En ik vroeg me af of iemand nog wat leuke ideetjes heeft. (Als ik dit hier kan vragen, aangezien jullie er volgens mij meer ervaring mee hebben?) :P

Hij blijft van 25 april tot 5 mei. Ik heb nu:
Rotterdam (Euromast, Blijdorp, Erasmusbrug, Kubuswoningen, Haven)
Amsterdam (de bekende punten + onze laatste Koninginnedag de dag erna!)
Limburg (Snowworld, want hij skied graag, ik snowboard graag + 3 Landenpunt)
Den Haag (Scheveningen, Madurodam)

Iemand nog echt leuke plekjes ergens anders in Nederland, waar ik nu even niet aan denk, maar die erg leuk zouden kunnen zijn?
pi_124353829
Wat raar hoe je bijna twee weken lang jezelf groot kan houden en dan vervolgens instort omdat je iemand zó mist. Ineens.
pi_124365112
quote:
17s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:05 schreef hupseflups1 het volgende:
Wat raar hoe je bijna twee weken lang jezelf groot kan houden en dan vervolgens instort omdat je iemand zó mist. Ineens.
Zal niet de laatste keer zijn... :{ *internetknuffel*

Nou ik zit vanavond in Italië! Zal tijdens het eten van m'n zoveelste bord pasta aan jullie denken hoor~ O+
pi_124366589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:35 schreef eenvogeltje het volgende:

[..]

Nou ik zit vanavond in Italië! Zal tijdens het eten van m'n zoveelste bord pasta aan jullie denken hoor~ O+
Veel plezier! :W
pi_124368022
Leuke verhalen hier allemaal! ^O^

Ik heb zelf geen vriendin, ik zou wel eens willen weten hoe het voelt om iemand te missen :? :@

[ Bericht 1% gewijzigd door lavache op 22-03-2013 11:47:01 ]
PARIS - my life is as 500 days of summer -
pi_124370563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:35 schreef eenvogeltje het volgende:

[..]

Haha, gek genoeg helpt dit wel. Heel veel plezier in Italië!
pi_124380090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef lavache het volgende:
Leuke verhalen hier allemaal! ^O^

Ik heb zelf geen vriendin, ik zou wel eens willen weten hoe het voelt om iemand te missen :? :@
Het iemand missen-deel is kut :{w

Mijn vriendin had erg veel last van haar verstandskiezen en wou die graag eruit hebben voor ze volgende week hier komt. Afgelopen woensdag hebben ze alle 4 eruit getrokken en nu ligt ze met koorts/zeer pijnlijke keel/kaak op bed :(

Zo sneu, dat wil je echt niet in je laatste dagen daar, voordat je vertrekt. Nu kan ze niet eens genieten van haar laatste dagen daar, terwijl het misschien wel een jaar of meer gaat zijn voordat ze al haar familie daar weer ziet. En het helpt zeker niet met de stress van het pakken/vertrekken, als je zo ziek op bed ligt dat daar eigenlijk niks van komt.

Dat vind ik toch wel een van de moeilijkste dingen, als iemand ziek is en je kunt niet voor ze zorgen. Gedwongen toe te kijken vanaf de bank met mijn laptop, terwijl ze bijna huilend van de pijn in bed ligt ;(

Natuurlijk gaat dan ook nog eens het internet moeilijk doen en knalt het er al de hele dag uit (wat het anders nooit doet)
pi_124380671
Internet en technologie die moeilijk gaat doen is iets waar elke long distance relatie vroeg of laat wel mee te maken krijgt, maar het heeft altijd al een gruwelijke hekel gehad aan ons in het bijzonder. Toppunt was toch wel vorige maand:

Na mijn bezoek van anderhalve maand rond kerst/nieuw jaar wou afgelopen maand mijn vriendin maar niet ongesteld worden. Erg emotionele tijd natuurlijk, weer alleen zijn, ze had veel stress van het werk etc, maar je begint je toch wel zorgen te maken. Na bijna 10 dagen te laat, wij helemaal in de stress. We hadden net geregeld dat zij hier naartoe kon komen, kwa geld etc kon het allemaal net. Het leek er heel even op dat alles eens mee zou zitten en dat we eindelijk samen konden zijn, gebeurd dit opeens :{

Toen ze bijna 10 dagen te laat was heeft mijn vriendin een zwangerschapstest gehaald. Aardig om even te vermelden is misschien dat het de dag na haar 21ste verjaardag was (we hadden besloten te wachten tot na het weekend) en ik het hele weekend al lekker in de stress had gezeten hierdoor. Het was al kut genoeg dat je niet erbij kan zijn en ze met vrienden en familie een weekend aan het feesten is (wat haar gegund was natuurlijk, 21 is daar een big deal). Anyway..zij dus in een potje pissen en komt weer on cam zodat we samen het resultaat af konden wachten. De test zou accuraat moeten zijn na 3 minuten dus wij aftellen. Na een twee minuten kijkt mijn vriendin voor de 63ste keer naar de test om te zien of er al een tweede lijntje ontstaat. Opeen lijkt het beeld in slowmotion over te gaan en de kwaliteit word slechter. Ik zie de uitdrukking op haar gezicht veranderen en mijn hart slaat drie slagen over. Fuuuuuuuck ze is zwanger denk ik! Voordat ze ook maar iets kan zeggen word opeens de verbinding verbroken, stroom knalde er daar uit! Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen ik 2 minuten later een smsje kreeg met het nieuws dat de test negatief was.

Dus ja, internet/technologie, ze hebben ons al heel wat stress bezorgd lol

We gebruiken de pil en condooms btw, zo veilig mogelijk :P
pi_124385146
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:47 schreef Unstoppable het volgende:
Internet en technologie die moeilijk gaat doen is iets waar elke long distance relatie vroeg of laat wel mee te maken krijgt, maar het heeft altijd al een gruwelijke hekel gehad aan ons in het bijzonder. Toppunt was toch wel vorige maand:

Na mijn bezoek van anderhalve maand rond kerst/nieuw jaar wou afgelopen maand mijn vriendin maar niet ongesteld worden. Erg emotionele tijd natuurlijk, weer alleen zijn, ze had veel stress van het werk etc, maar je begint je toch wel zorgen te maken. Na bijna 10 dagen te laat, wij helemaal in de stress. We hadden net geregeld dat zij hier naartoe kon komen, kwa geld etc kon het allemaal net. Het leek er heel even op dat alles eens mee zou zitten en dat we eindelijk samen konden zijn, gebeurd dit opeens :{

Toen ze bijna 10 dagen te laat was heeft mijn vriendin een zwangerschapstest gehaald. Aardig om even te vermelden is misschien dat het de dag na haar 21ste verjaardag was (we hadden besloten te wachten tot na het weekend) en ik het hele weekend al lekker in de stress had gezeten hierdoor. Het was al kut genoeg dat je niet erbij kan zijn en ze met vrienden en familie een weekend aan het feesten is (wat haar gegund was natuurlijk, 21 is daar een big deal). Anyway..zij dus in een potje pissen en komt weer on cam zodat we samen het resultaat af konden wachten. De test zou accuraat moeten zijn na 3 minuten dus wij aftellen. Na een twee minuten kijkt mijn vriendin voor de 63ste keer naar de test om te zien of er al een tweede lijntje ontstaat. Opeen lijkt het beeld in slowmotion over te gaan en de kwaliteit word slechter. Ik zie de uitdrukking op haar gezicht veranderen en mijn hart slaat drie slagen over. Fuuuuuuuck ze is zwanger denk ik! Voordat ze ook maar iets kan zeggen word opeens de verbinding verbroken, stroom knalde er daar uit! Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen ik 2 minuten later een smsje kreeg met het nieuws dat de test negatief was.

Jezus, jullie hebben het wel te verduren gehad als ik dat zo lees. Gaat het nu allemaal weer goed? Toen mijn vriend mij gister belde viel de verbinding na zo'n 5 minuten al weg. Kwam ook niet meer goed natuurlijk. Pech voor mij, hij belde toen ik in de trein zat. Vervolgens door die plotselinge technologiefaal heb ik ruim een half uur in tranen zo stil mogelijk zitten huilen omdat ik vooral géén aandacht wilde.
Verder heeft hij nu opeens besloten dat hij zijn HBO wilt gaan doen. En dat hij voorlopig toch geen huis wilt kopen. Op zich allemaal oké, maar wel frustrerend dat ik het er nu niet echt met hem over kan praten.
pi_124388142
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Jezus, jullie hebben het wel te verduren gehad als ik dat zo lees. Gaat het nu allemaal weer goed? Toen mijn vriend mij gister belde viel de verbinding na zo'n 5 minuten al weg. Kwam ook niet meer goed natuurlijk. Pech voor mij, hij belde toen ik in de trein zat. Vervolgens door die plotselinge technologiefaal heb ik ruim een half uur in tranen zo stil mogelijk zitten huilen omdat ik vooral géén aandacht wilde.
Verder heeft hij nu opeens besloten dat hij zijn HBO wilt gaan doen. En dat hij voorlopig toch geen huis wilt kopen. Op zich allemaal oké, maar wel frustrerend dat ik het er nu niet echt met hem over kan praten.
Ja hoor, het gaat prima, ze komt donderdag aan *O*

Hopelijk voor goed, geen aftellen van dagen dat je nog samen hebt en dat soort ongein, maar een leven samen opbouwen :s)

Dat is wel erg vervelend voor jouw, dat er totaal niet over kan worden gepraat. Je zou zeggen dat is toch wel het minste dat hij kan doen :(
  zondag 24 maart 2013 @ 01:00:59 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124429352
Nou ik zou eigenlijk vanaf maart in Cyprus zitten (eindelijk echt samenwonen :s) ), maar dat kon door onverwachte studievertraging even niet meer doorgaan en dat blijkt nu geluk bij een ongeluk :P M'n geliefde eilandje, helemaal naar de knoppen :')
Voordeel is wel dat blijkbaar niemand meer zin heeft om op vakantie te gaan naar Cyprus, wat de ticketprijzen in de zomer mooi laag houdt :D _O_
  zondag 24 maart 2013 @ 01:15:39 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124429819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:47 schreef Unstoppable het volgende:

Zul je net zien, op zo'n moment :') Gelukkig is het goed afgelopen!

Wij hebben dat met telefoons; de paar keer in al die tijd dat ik m'n vriend écht moest spreken lukte dat om de één of andere reden niet.. niet via skype en niet via mobiel :|W Mijn god wat is dat altijd frustrerend.
pi_124433131
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:08 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Ja hoor, het gaat prima, ze komt donderdag aan *O*

Hopelijk voor goed, geen aftellen van dagen dat je nog samen hebt en dat soort ongein, maar een leven samen opbouwen :s)

Dat is wel erg vervelend voor jouw, dat er totaal niet over kan worden gepraat. Je zou zeggen dat is toch wel het minste dat hij kan doen :(
Gelukkig komt het wel goed. Hij komt alleen telkens met ideeën en vertelt deze ook aan mij. Alleen staat hij er niet bij stil dat ik daar vervolgens heel veel over ga nadenken. Al helemaal als hij daarvoor bijvoorbeeld fel tegen een huisje huren was. Maar gelukkig kan ik hem in het weekend op zijn mobiel bellen, en niet via een kloterige, ruisverstorende satelliettelefoon.
Nog zo'n 2,5 weken en dan is hij eindelijk weer eventjes thuis.
pi_124433489
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 01:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zul je net zien, op zo'n moment :') Gelukkig is het goed afgelopen!

Wij hebben dat met telefoons; de paar keer in al die tijd dat ik m'n vriend écht moest spreken lukte dat om de één of andere reden niet.. niet via skype en niet via mobiel :|W Mijn god wat is dat altijd frustrerend.
Klinkt bekend. Toen ik nog een relatie had met een exFOKster zat ik in India (ht ergste land ter wereld) en het internet viel voor de zoveelste keer uit.

We hebben 1,5 uur gebeld en achteraf kwam de rekening. M'n baas zei: "ehh, je hebt voor 800 euro verbeld, dat is niet de bedoeling..." Ok baas, je hebt gelijk, het zal niet meer voorkomen.. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:40:58 #81
399893 rjZ
Herroww!
pi_124518465
Hi All,

Gister in de trein op phone toch maar eens hier komen kijken! Ik heb een Australische vriendin en we hebben elkaar ontmoet in Maastricht begin dit jaar. Ze is hier toen 4 weken gebleven en de dag voordat ze weg ging hebben we besloten dat we dit niet zomaar konden laten gaan.

Ik ga over 20 dagen naar haar toe in Wollongong waar ik tot gister enorm veel zin in had! Ze heeft gister tegen me gezegd dat ze het zwaar had, het wachten etc maakt d'r anxious.. na wat doorvragen zei ze: I keep thinking we shouldn't have committed ourselves in January but I really like you. And don't get me wrong I want you in Aus!!!.

Nu weet ik niet wat ik hier mee aan moet. Ik weet dat ze heel haar leven al anxious problemen heeft gehad en dat ze dat snel word. nog even n quote van een reactie ervoor: I just have a lot of trouble thats all. I just wanna see how it goes when we are together.

Iemand dit ooit meegemaakt of weet hoe ik hier mee om moet gaan?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:44:54 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_124520501
Nou, ik had een paar weken geen internet dus contact was moeilijk aangezien bellen erg duur is, nu sinds afgelopen zaterdag weer internet en hij komt morgen naar Nederland, tot maandag, heb er zin in. :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_124610379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:40 schreef rjZ het volgende:
Hi All,

Gister in de trein op phone toch maar eens hier komen kijken! Ik heb een Australische vriendin en we hebben elkaar ontmoet in Maastricht begin dit jaar. Ze is hier toen 4 weken gebleven en de dag voordat ze weg ging hebben we besloten dat we dit niet zomaar konden laten gaan.

Ik ga over 20 dagen naar haar toe in Wollongong waar ik tot gister enorm veel zin in had! Ze heeft gister tegen me gezegd dat ze het zwaar had, het wachten etc maakt d'r anxious.. na wat doorvragen zei ze: I keep thinking we shouldn't have committed ourselves in January but I really like you. And don't get me wrong I want you in Aus!!!.

Nu weet ik niet wat ik hier mee aan moet. Ik weet dat ze heel haar leven al anxious problemen heeft gehad en dat ze dat snel word. nog even n quote van een reactie ervoor: I just have a lot of trouble thats all. I just wanna see how it goes when we are together.

Iemand dit ooit meegemaakt of weet hoe ik hier mee om moet gaan?
Ik denk dat je maar gewoon moet kijken hoe het gaat als je eenmaal daar bent :) denk dat je geen beslissing moet nemen of jullie nou wel of niet verder moeten gaan, dat wijst zichzelf wel als je eenmaal daar bent. Geniet in ieder geval van je reis ;)!

Ben zelf inmiddels terug van een weekendje-samen in Turijn. Best wel lui geweest en totaal niet de toerist uitgehangen, 0 foto's gemaakt daar maar goed..ik kwam ook niet voor de stad maar voor m'n vriend O+ nu afwachten wanneer we elkaar weer kunnen zien...denk over 2/3 maanden pas weer helaas.

Afscheid nemen gaat ook nooit wennen zeg..jeumig.. -O- zucht
pi_124615974
zo nog precies 3 weken en dan ga ik naar me vriendin toe! zit nu 2 maanden zonder haar merk wel dat er steeds meer kleine irritaties komen, maar dat lossen we wel goed op na sommige discussies haha, we missen elkaar heel erg en heb heel veel zin om haar weer te zien ^^
pi_124616417
Hier nog twee weken. We merken allebei dat het wel lang genoeg heeft geduurd nu. Vandaag heel even gesproken op whats app. Blijkt hij de hele dag te hebben gedacht aan seks. :P Wat dat betreft duren twee weken nog lang.
pi_124616454
quote:
De eerste dagen vind ik hels. Daarna gaat het wel weer.
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:32:12 #87
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124630662
Knap hoe jullie hiermee omgaan! Mijn ex-vriend woonde in Zwitserland, en dat was ook vrij lastig. Bij ons was er ook nog eens de taalbarrière (hij sprak geen enkele andere taal dan Frans, en altijd maar nadenken en vertalen naar het Frans vond ik ook best moeilijk). Uiteindelijk kon ik er ook gewoon niet meer tegen. Ik werd gek van het feit dat ik mij gevoelens niet goed kon uiten, omdat ik ze niet onder (Franse) woorden kon brengen. Ik bleek dus niet zo enorm verliefd te zijn dat ik het allemaal nog wilde proberen, dus ik besloot er een punt achter te zetten. Natuurlijk was hij hier niet blij mee, en was ik de meest verschrikkelijke persoon op aarde.

Wat ik dus eigenlijk even wilde zeggen: Top dat jullie wél sterk genoeg zijn! Ik wens jullie allen veel sterkte, en natuurlijk veel geluk!
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:32:38 #88
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124630679

[ Bericht 100% gewijzigd door n0sferat2 op 28-03-2013 23:33:34 ]
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:32:57 #89
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124630690
Oeps, dubbel.
pi_124758853
Waarom blijft communicatie zo moeilijk online/via telefoon :N we hebben nu echt ruzietjes over eigenlijk helemaal niks.. over dingen die we IRL binnen een paar minuten zouden hebben uitgesproken en nu blijft het zo 'hangen' en voelt 't vaak onopgelost.

Hoe lossen jullie dat op met die afstand?
pi_124767128
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:11 schreef eenvogeltje het volgende:
Waarom blijft communicatie zo moeilijk online/via telefoon :N we hebben nu echt ruzietjes over eigenlijk helemaal niks.. over dingen die we IRL binnen een paar minuten zouden hebben uitgesproken en nu blijft het zo 'hangen' en voelt 't vaak onopgelost.

Niet praten erover tot de volgende meet, of een uitgebreide skype vooruitplannen met de intentie het uit te praten (ipv bijv een bitchfit doen en weggaan).
  maandag 1 april 2013 @ 20:53:26 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124768784
Morgen vlieg ik weer naar huis... 3 dagen later volgt zij :)

Pluspuntje: business class :7
pi_124788420
quote:

Online/via telefoon vind ik sowieso lastig. Je merkt vrij moeilijk hoe iemand zich voelt of hoe een opmerking wordt bedoeld. Bij mijn vriend kwam ik per pas een kwartier nadat we hadden opgehangen erachter dat hij zich een beetje down voelde gister.
Als het ruzie over kleine dingen zijn, dan zou ik me er zo min mogelijk zorgen over maken. Dat komt wel weer goed als jullie weer samen zijn.
pi_124799715
quote:

klopt ik heb dat ook met mijn vriendin, beste is het laten uitrusten en niet te gedetailleerd over hebben heb nooit ruzie met haar face to face maar nu ik haar mis en zij mij mist hebben we ook vaak ruzie via de app omdat dingen anders overkomen en je word sneller geirriteerd, maargoed nog 17 daagjes en zie ik haar :)
pi_124800398
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Morgen vlieg ik weer naar huis... 3 dagen later volgt zij :)

Pluspuntje: business class :7
En hoe lang zijn jullie eenmaal thuis samen? :)
pi_124800436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:55 schreef eenvogeltje het volgende:

[..]

Ik denk dat je maar gewoon moet kijken hoe het gaat als je eenmaal daar bent :) denk dat je geen beslissing moet nemen of jullie nou wel of niet verder moeten gaan, dat wijst zichzelf wel als je eenmaal daar bent. Geniet in ieder geval van je reis ;)!

Ben zelf inmiddels terug van een weekendje-samen in Turijn. Best wel lui geweest en totaal niet de toerist uitgehangen, 0 foto's gemaakt daar maar goed..ik kwam ook niet voor de stad maar voor m'n vriend O+ nu afwachten wanneer we elkaar weer kunnen zien...denk over 2/3 maanden pas weer helaas.

ondanks dat je weinig van Turijn gezien hebt, was het wel leuk? 2/3 maanden klinkt zo lang :N
pi_124800494
quote:

Daar zie ik ook heel erg tegenop, mijn vriend uit zich al moeilijk, maar face to face kan ik tenminste nog wat opmaken uit zijn houding en gezichtsuitdrukking, maar dat kan straks als hij eenmaal daar zit natuurlijk niet meer -O- Misschien nog maar even met hem over hebben voordat hij weg is, maar we hebben gelukkig nog even samen O+
pi_124830058
quote:
Daar zie ik ook heel erg tegenop, mijn vriend uit zich al moeilijk, maar face to face kan ik tenminste nog wat opmaken uit zijn houding en gezichtsuitdrukking, maar dat kan straks als hij eenmaal daar zit natuurlijk niet meer -O- Misschien nog maar even met hem over hebben voordat hij weg is, maar we hebben gelukkig nog even samen O+
Ja,ik herken 't. Mannen uiten zich sowieso al moeilijk maar mijn vriend heeft Asperger en dat maakt communicatie, normaal dingen kunnen bespreken,nog net iets wat lastiger. Maargoed ook na 8 maanden blijft het lastig,afstand is gewoon kak.punt.
Helpt ook niet echt dat ik bezig met met afstuderen (=stress) en hij nu ook zelf veel druk ondervind op z'n werk. Maarja, gewoon volhouden. :)

En het was wel gezellig in Turijn ^^ lekker uit eten geweest en het Egyptisch museum bezocht. Goed genoeg :D
pi_124833602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:27 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Het iemand missen-deel is kut :{w

Mijn vriendin had erg veel last van haar verstandskiezen en wou die graag eruit hebben voor ze volgende week hier komt. Afgelopen woensdag hebben ze alle 4 eruit getrokken en nu ligt ze met koorts/zeer pijnlijke keel/kaak op bed :(

Zo sneu, dat wil je echt niet in je laatste dagen daar, voordat je vertrekt. Nu kan ze niet eens genieten van haar laatste dagen daar, terwijl het misschien wel een jaar of meer gaat zijn voordat ze al haar familie daar weer ziet. En het helpt zeker niet met de stress van het pakken/vertrekken, als je zo ziek op bed ligt dat daar eigenlijk niks van komt.

Dat vind ik toch wel een van de moeilijkste dingen, als iemand ziek is en je kunt niet voor ze zorgen. Gedwongen toe te kijken vanaf de bank met mijn laptop, terwijl ze bijna huilend van de pijn in bed ligt ;(

Natuurlijk gaat dan ook nog eens het internet moeilijk doen en knalt het er al de hele dag uit (wat het anders nooit doet)
Dus ik ben beter af met forever alone ;)
PARIS - my life is as 500 days of summer -
  woensdag 3 april 2013 @ 15:53:31 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124837410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:14 schreef essnhills het volgende:
En hoe lang zijn jullie eenmaal thuis samen? :)
Nu je het vraagt realiseer ik het me pas: welgeteld 6 dagen -O-
  woensdag 3 april 2013 @ 16:32:05 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_124838935
Mijn vriend is ook weer terug naar Denemarken, blah... mis hem iedere keer nadat ik hem heb gezien meer en meer.
Gelukkig is er een mogelijkheid dat ik voor 2 weken naar Denemarken ga eind van de maand, dan moet ik alleen wel iemand zover zien te krijgen om twee weken voor de katten te zorgen, even mijn moeder lief aankijken. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_124839909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:34 schreef eenvogeltje het volgende:

[..]

Ja,ik herken 't. Mannen uiten zich sowieso al moeilijk maar mijn vriend heeft Asperger en dat maakt communicatie, normaal dingen kunnen bespreken,nog net iets wat lastiger. Maargoed ook na 8 maanden blijft het lastig,afstand is gewoon kak.punt.
Helpt ook niet echt dat ik bezig met met afstuderen (=stress) en hij nu ook zelf veel druk ondervind op z'n werk. Maarja, gewoon volhouden. :)

En het was wel gezellig in Turijn ^^ lekker uit eten geweest en het Egyptisch museum bezocht. Goed genoeg :D
Fijn dat het in ieder geval leuk was in Turijn :Y

En ik zie wel hoe het gaat straks :Y
pi_124839929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nu je het vraagt realiseer ik het me pas: welgeteld 6 dagen -O-
6 dagen -O- :*
pi_124839950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:32 schreef snakelady het volgende:
Mijn vriend is ook weer terug naar Denemarken, blah... mis hem iedere keer nadat ik hem heb gezien meer en meer.
Gelukkig is er een mogelijkheid dat ik voor 2 weken naar Denemarken ga eind van de maand, dan moet ik alleen wel iemand zover zien te krijgen om twee weken voor de katten te zorgen, even mijn moeder lief aankijken. :P
Hopen dat je moeder dat wil dan :P Wel fijn dat Denemarken relatief zo dichtbij is :Y
  woensdag 3 april 2013 @ 16:56:31 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_124840107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:53 schreef essnhills het volgende:

[..]

Hopen dat je moeder dat wil dan :P Wel fijn dat Denemarken relatief zo dichtbij is :Y
Ja, ik hoop het ook! inderdaad, het is alleen geregel ivm dat we beide 2 kinderen hebben.
pi_124840137
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, ik hoop het ook! inderdaad, het is alleen geregel ivm dat we beide 2 kinderen hebben.
Oh dat is wel lastig ja..
Wat is jullie situatie eigenlijk? Woont hij permanent daar?
  woensdag 3 april 2013 @ 17:45:27 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_124842212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:57 schreef essnhills het volgende:

[..]

Oh dat is wel lastig ja..
Wat is jullie situatie eigenlijk? Woont hij permanent daar?
Ja, hij komt van oorsprong uit IJsland en woont in Denemarken, ik kom uit en woon gewoon in Nederland.
We beginnen nu vaker over samenwonen te praten, wie weet in 2014 en dan komt hij naar Nederland.
pi_124845996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, hij komt van oorsprong uit IJsland en woont in Denemarken, ik kom uit en woon gewoon in Nederland.
We beginnen nu vaker over samenwonen te praten, wie weet in 2014 en dan komt hij naar Nederland.
Leuk :Y zoeken jullie elkaar vaak op? :)

Mijn vriend en ik wonen nu in dezelfde stad, ik ben hier vorig jaar komen wonen. We hebben er wel over nagedacht maar toch besloten nog niet samen te gaan wonen (hij woont in een leuk studentenhuis en ik wilde ook eerst iets voor mezelf) en nu ben ik daar wel blij mee, aangezien hij straks een half jaar weg is :Y

Misschien dat we daarna gaan samenwonen :)
pi_124846044
Had ik zo'n kleine 3 jaar geleden. Was geen slechte tijd, maar niet haalbaar op die leeftijd. ;) Heeft zo'n halfjaar geduurd.

SPOILER

[ Bericht 54% gewijzigd door Little_Dolls op 03-04-2013 19:20:50 ]
pi_124846622
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:15 schreef Little_Dolls het volgende:
Had ik zo'n kleine 3 jaar geleden. Was geen slechte tijd, maar niet haalbaar op die leeftijd. ;) Heeft zo'n halfjaar geduurd.

SPOILER
Wat bedoel je precies? :o Was het na een halfjaar afgelopen met de relatie?

En hoe oud was je dan? :) En hoe lang waren jullie bij elkaar?
pi_124846868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef essnhills het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? :o Was het na een halfjaar afgelopen met de relatie?

En hoe oud was je dan? :) En hoe lang waren jullie bij elkaar?
Ik was pas 17... :@ Hij was net 20 geworden.
Idd; na een halfjaar was het al over (dus de tijd dat het duurde), maar daarvoor hadden we wel een jaar vaak gechat enz. (Ja, internet, hé. :@ :'))
pi_124847176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:32 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik was pas 17... :@ Hij was net 20 geworden.
Idd; na een halfjaar was het al over (dus de tijd dat het duurde), maar daarvoor hadden we wel een jaar vaak gechat enz. (Ja, internet, hé. :@ :'))
Dat is wel jong ja :Y

Wat was de afstand tussen jullie?

Mijn vriend en ik zijn samen sinds we 16 waren, we zijn nu 23.

Op ons 18e allebei gaan studeren, ik in Amsterdam, hij in Delft, dus toen ook al veel reizen, maar dat is nog te overzien en we zagen elkaar toch wel minimaal 1x per week, vaak vaker.

Een jaar terug ben ik dus ook in Delft gaan wonen, en hij gaat in september voor een half jaar naar Taiwan ;(

De bedoeling is wel dat ik halverwege voor een week of 2 langskom daar, hij is dan ook jarig, maar da meot maar net uitkomen met onze agenda's en geld :@

Maar we zijn dus ondertussen al 6,5 jaar samen, dus dat is natuurlik een iets andere situatie dan bij jou ;)
pi_124847736
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:37 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat is wel jong ja :Y

Wat was de afstand tussen jullie?

Mijn vriend en ik zijn samen sinds we 16 waren, we zijn nu 23.

Op ons 18e allebei gaan studeren, ik in Amsterdam, hij in Delft, dus toen ook al veel reizen, maar dat is nog te overzien en we zagen elkaar toch wel minimaal 1x per week, vaak vaker.

Een jaar terug ben ik dus ook in Delft gaan wonen, en hij gaat in september voor een half jaar naar Taiwan ;(

De bedoeling is wel dat ik halverwege voor een week of 2 langskom daar, hij is dan ook jarig, maar da meot maar net uitkomen met onze agenda's en geld :@

Maar we zijn dus ondertussen al 6,5 jaar samen, dus dat is natuurlik een iets andere situatie dan bij jou ;)
Haha, dan is 16 nog jonger. :P

Hij woonde in Engeland; aan de kust. De precieze afstand in kilometers weet ik niet, maar met het vliegtuig was het dichtstbijzijnde vliegveld niet erg ver... maar de naam is me nu even ontgaan. :{ (Ik ben dus eens op mijn ééntje naar Engeland gegaan. *O*) Alleen was het van hun huis (hij woonde nog thuis) wel een heel eind rijden.

Veel geluk nog, jullie. :)
pi_124847798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Haha, dan is 16 nog jonger. :P

Hij woonde in Engeland; aan de kust. De precieze afstand in kilometers weet ik niet, maar met het vliegtuig was het dichtstbijzijnde vliegveld niet erg ver... maar de naam is me nu even ontgaan. :{ (Ik ben dus eens op mijn ééntje naar Engeland gegaan. *O*) Alleen was het van hun huis (hij woonde nog thuis) wel een heel eind rijden.

Veel geluk nog, jullie. :)
16 is ook jong :Y Maar dat we begonnen woonden we op 20 minuten fietsen van elkaar en zaten we bij elkaar in de klas ;)

Dankjewel :*
pi_124847833
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:48 schreef essnhills het volgende:

[..]

16 is ook jong :Y Maar dat we begonnen woonden we op 20 minuten fietsen van elkaar en zaten we bij elkaar in de klas ;)

Dankjewel :*
Ah, maar nu is de afstand dus groter?

U bent welkom. :)
pi_124847887
En de naam is me weer te binnen geschoten... Het was Bristol (waar de luchthaven was).
pi_124847897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:49 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ah, maar nu is de afstand dus groter?

U bent welkom. :)
Nee tussendoor was de afstand groter, nu sinds een jaar wonen we op 5 minuten fietsen van elkaar ;)

En we hebben allebei een tweepersoonsbed :7 Dus we slapen meer nachten samen dan apart, maar dat gaat vanaf september dus even wennen worden -O-
pi_124848066
quote:
3s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef Little_Dolls het volgende:
En de naam is me weer te binnen geschoten... Het was Bristol (waar de luchthaven was).
Hoe vaak hebben jullie elkaar eigenlijk gezien dan? :P
pi_124848313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef essnhills het volgende:

[..]

Nee tussendoor was de afstand groter, nu sinds een jaar wonen we op 5 minuten fietsen van elkaar ;)

En we hebben allebei een tweepersoonsbed :7 Dus we slapen meer nachten samen dan apart, maar dat gaat vanaf september dus even wennen worden -O-
Handig ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef essnhills het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben jullie elkaar eigenlijk gezien dan? :P
Nou, 3x eigenlijk... :@ :') Kon ook niet anders met school en zo.
pi_124848397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:59 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Handig ^O^

[..]

Nou, 3x eigenlijk... :@ :') Kon ook niet anders met school en zo.
Haha :P Naja, je hebt er vast wel mooie herinneringen aan gehad neem ik aan ^O^

Beter spijt van iets wat je wel hebt gedaan dan spijt van iets wat je niet hebt gedaan toch? :Y

Zou je het nu nog trekken denk je? Als je nu een vriend krijgt die de hort op gaat?
pi_124848461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:00 schreef essnhills het volgende:

[..]

Haha :P Naja, je hebt er vast wel mooie herinneringen aan gehad neem ik aan ^O^

Beter spijt van iets wat je wel hebt gedaan dan spijt van iets wat je niet hebt gedaan toch? :Y

Zou je het nu nog trekken denk je? Als je nu een vriend krijgt die de hort op gaat?
Uiteraard. :Y

Ik denk het niet, eerlijk gezegd. In zijn geval was het niet "de hort", want hij woonde gewoon in Engeland, dus sprak ook gewoon Engels. :P
pi_124848543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:02 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Uiteraard. :Y

Ik denk het niet, eerlijk gezegd. In zijn geval was het niet "de hort", want hij woonde gewoon in Engeland, dus sprak ook gewoon Engels. :P
Ik ben ook wel benieuwd hoe ik het ga ervaren :@ Maar wat ik hier zoal lees overleven heel veel relaties het gewoon, al is het wel heel moeilijk. Het helpt natuurlijk als je elkaar goed kent en weet wat je aan elkaar hebt :@

Maar zou je het wel proberen? Stel je wordt echt heel erg verliefd op iemand die ver weg woont of ver weg gaat wonen? Of zou je het direct afkappen?
pi_124848660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoe ik het ga ervaren :@ Maar wat ik hier zoal lees overleven heel veel relaties het gewoon, al is het wel heel moeilijk. Het helpt natuurlijk als je elkaar goed kent en weet wat je aan elkaar hebt :@

Maar zou je het wel proberen? Stel je wordt echt heel erg verliefd op iemand die ver weg woont of ver weg gaat wonen? Of zou je het direct afkappen?
Het is misschien ook al anders als je dezelfde taal spreekt. Dat is sowieso simpeler lijkt mij.

Goh, echt een moeilijke vraag... Als je het zo stelt weet ik het echt niet. :')
pi_124848745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:05 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het is misschien ook al anders als je dezelfde taal spreekt. Dat is sowieso simpeler lijkt mij.

Goh, echt een moeilijke vraag... Als je het zo stelt weet ik het echt niet. :')
Dat zal best ja, al zou Engels me prima afgaan :Y Dat spreek ik goed, maar ik kan me voorstellen dat als dat minder is ofzo dat dat toch problemen gaat geven :Y

Naja, ik hoop voor je dat je nooit in zo'n situatie komt :*
pi_124848846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:07 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat zal best ja, al zou Engels me prima afgaan :Y Dat spreek ik goed, maar ik kan me voorstellen dat als dat minder is ofzo dat dat toch problemen gaat geven :Y

Naja, ik hoop voor je dat je nooit in zo'n situatie komt :*
Jaja, het valt wel mee, maar toch blijft het leuker als je je eigen moedertaal kan spreken, lijkt me. Met een Nederlander zou het nu wel nog gaan natuurlijk (ben zelf Vlaams), maar dan mag het niet één zijn die plots ver weg moet natuurlijk. :P
pi_124849019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:09 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Jaja, het valt wel mee, maar toch blijft het leuker als je je eigen moedertaal kan spreken, lijkt me. Met een Nederlander zou het nu wel nog gaan natuurlijk (ben zelf Vlaams), maar dan mag het niet één zijn die plots ver weg moet natuurlijk. :P
Jup :Y Ik vind het zelf ook wel fijn dat we in dezelfde regio zijn opgegroeid, :@ sommige gebruiken enzo kennen ze bijvoorbeeld alleen daar, en ik vind het fijn dat hij is opgegroeid in dezelfde omgeving met diezelfde gebruiken en hetzelfde dialect enzo :P :)
  woensdag 3 april 2013 @ 21:26:55 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124853312
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:13 schreef essnhills het volgende:
Jup :Y Ik vind het zelf ook wel fijn dat we in dezelfde regio zijn opgegroeid, :@ sommige gebruiken enzo kennen ze bijvoorbeeld alleen daar, en ik vind het fijn dat hij is opgegroeid in dezelfde omgeving met diezelfde gebruiken en hetzelfde dialect enzo :P :)
Wij hebben juist enorm veel verschillen, maar ook dat heeft z'n charme ;)

Sinds de zomertijd zitten we in exact dezelfde tijdzone. 't Is alleen zo gruwelijk ver weg...
  woensdag 3 april 2013 @ 22:45:02 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_124858070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:14 schreef essnhills het volgende:

[..]

Leuk :Y zoeken jullie elkaar vaak op? :)

Mijn vriend en ik wonen nu in dezelfde stad, ik ben hier vorig jaar komen wonen. We hebben er wel over nagedacht maar toch besloten nog niet samen te gaan wonen (hij woont in een leuk studentenhuis en ik wilde ook eerst iets voor mezelf) en nu ben ik daar wel blij mee, aangezien hij straks een half jaar weg is :Y

Misschien dat we daarna gaan samenwonen :)
we proberen toch zeker wel een keer in de maand elkaar te ontmoeten, het langste dat we elkaar niet gezien hebben is 1.5 maand, dat was wel moeilijk.

En 6 maanden is lang, maar er is gelukkig wel een einde in zicht, je weet wanneer je elkaar weer gaat zien en dat moet je gewoon in gedachte houden.
Maar dan nog is het heel moeilijk.
pi_124952703
Nog 6 nachtjes!
pi_124952723
En dan een extra lang weekend van vrijdagmiddag tot maandag! *O*
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:11:05 #131
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_125077240
Net weer afscheid genomen ;( Gelukkig maar voor een paar weken, maar toch, het blijft kut.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:29:55 #132
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_125077859
Mijn vriend is ook weer drie weken weg. Ik vind het best lang :')
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:07:14 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125079217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:11 schreef kwiwi het volgende:
Net weer afscheid genomen ;( Gelukkig maar voor een paar weken, maar toch, het blijft kut.
Aftellen maar weer :{

* RemcoDelft heeft nog 4 dagen (1 dag uitstel), en dan weer uitzwaaien. Gelukkig niet lang dit keer.
pi_125079261
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:11 schreef kwiwi het volgende:
welkom terug in het topic :D leuk gehad?
pi_125079397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

* RemcoDelft heeft nog 4 dagen (1 dag uitstel), en dan weer uitzwaaien. Gelukkig niet lang dit keer.
Voor jou hoop ik dat die dagen een beetje lang duren. Voor mezelf kan ik niet wachten tot het vrijdag is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:29:12 #136
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_125080312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:08 schreef M.rice het volgende:

[..]

welkom terug in het topic :D leuk gehad?
Ja dat zeker :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Veel plezier nog die dagen dan, en niet teveel FOK!ken dat is zonde van de tijd :+
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:28:40 #137
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_125228178
Morgenochtend eindelijk weer vertrekken naar Kiev, waar het vrouwtje op mij wacht.
pi_125334787
Het leuke van zo'n een relatie als dit vind ik dat je op plaatsen komt waar je anders zelf vaak niet zo snel naartoe zou gaan.(in mijn geval dan)
Zo zou ik echt nevernooit niet naar Boekarest zijn gegaan of Roemenië uberhaupt en Turijn was nou ook niet echt een van m'n places to be :P

Waarschijnlijk moet ik nog 2+ maanden wachten totdat ik m'n vriend weer zie. Ik ben zelf aan het afstuderen dus kan niet zomaar een weekje weg en m'n vriend moet ook gewoon van maandag t/m vrijdag werken en heeft ook niet zo gek veel vakantiedagen. :(
Best balen want juist in zo'n drukke,stressvolle periode is het fijn om gewoon even samen met iemand te kunnen zijn,knuffelen,niks bijzonders maar gewoon even ontladen. Merk dat m'n stress echt zich opstapelt en das nie echt goed voor m'n humeur :X pff.
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:06:59 #139
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_125343202
Sterkte eenvogeltje.

Ik ga de 27ste voor twee weken naar Denemarken. *O*
En hij is Nederlands aan het leren, als alles goed gaat komt hij over een jaar ongeveer naar Nederland om hier te wonen. :D
pi_125352629
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef eenvogeltje het volgende:
Het leuke van zo'n een relatie als dit vind ik dat je op plaatsen komt waar je anders zelf vaak niet zo snel naartoe zou gaan.(in mijn geval dan)
Zo zou ik echt nevernooit niet naar Boekarest zijn gegaan of Roemenië uberhaupt en Turijn was nou ook niet echt een van m'n places to be :P

Waarschijnlijk moet ik nog 2+ maanden wachten totdat ik m'n vriend weer zie. Ik ben zelf aan het afstuderen dus kan niet zomaar een weekje weg en m'n vriend moet ook gewoon van maandag t/m vrijdag werken en heeft ook niet zo gek veel vakantiedagen. :(
Best balen want juist in zo'n drukke,stressvolle periode is het fijn om gewoon even samen met iemand te kunnen zijn,knuffelen,niks bijzonders maar gewoon even ontladen. Merk dat m'n stress echt zich opstapelt en das nie echt goed voor m'n humeur :X pff.
Sterkte :* Hoe lang hebben jullie elkaar inmiddels niet gezien al? Ik begrijp precies wat je bedoelt, als ik het heel druk heb gehad met studie enzo kan ik ook ontzettend snakken naar een knuffel en even lekker samen in bed leggen, en dan kan dat gewoon niet -O- :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:06 schreef snakelady het volgende:
Sterkte eenvogeltje.

Ik ga de 27ste voor twee weken naar Denemarken. *O*
En hij is Nederlands aan het leren, als alles goed gaat komt hij over een jaar ongeveer naar Nederland om hier te wonen. :D
*O* *G* *O* Klinkt goed :Y

Mijn vriend heeft inmiddels zijn vliegticket gekocht, op 6 september vertrekt ie naar Taiwan :Y -O-
pi_125352765
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:28 schreef Okian het volgende:
Morgenochtend eindelijk weer vertrekken naar Kiev, waar het vrouwtje op mij wacht.
Leuk *O* En hoe lang blijf je daar?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja dat zeker :Y

[..]

Veel plezier nog die dagen dan, en niet teveel FOK!ken dat is zonde van de tijd :+
:*
pi_125412722
over 6 dagen ga ik naar me vriendin in curacao, heb haar 3 maanden moeten missen !!!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:06:49 #143
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125435419
Ik merk nu pas hoe "verwend" ik was met nauwelijks tijdsverschil. Dat is nu 9 uur geworden, waardoor we elkaar vrijwel niet spreken. Gelukkig is het maar een week, maar toch...
pi_125436424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:40 schreef M.rice het volgende:
over 6 dagen ga ik naar me vriendin in curacao, heb haar 3 maanden moeten missen !!!
*O* *G* *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik merk nu pas hoe "verwend" ik was met nauwelijks tijdsverschil. Dat is nu 9 uur geworden, waardoor we elkaar vrijwel niet spreken. Gelukkig is het maar een week, maar toch...
Wij hebben straks ook eerst 6 uur en daarna 7 uur tijdverschil -O- Daar zie ik ook wel tegenop ja -O-
pi_125436517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Jij hebt een vriend? Curieus.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:05:01 #146
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_125515376
Hey allemaal,

Ik moet even mijn hart luchten. Ik heb al bijna 1.5 jaar een superlieve vriendin uit Spanje. Ze kwam hier heen om een jaartje au pair te zijn, maar omdat ze mij tegenkwam is ze langer gebleven.

Nu is het zo dat ze haar familie echt enorm mist (ze is heel familiegebonden) en daar komt nog bij dat ze hier gewoon niet kon aarden. Ze gaat 26 mei definitief terug naar Spanje, maar ik zit hier nog zeker twee jaar om mijn opleiding af te ronden en mijn doel is om daarna richting Spanje te verhuizen.

Blegh, ik zit er gewoon heel erg mee in mijn maag. Ik wil er alles aan doen om bij elkaar te blijven en ook weet ik dat als wat wij hebben aan liefde tussen ons iets voorstelt, het niet zo maar uitgaat; die onzekerheid blijft.

Hebben jullie nog tips over hoe het beste met dit soort relaties om te gaan?

Groeten
Ignorance is bliss
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:59:36 #147
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125524345
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:40 schreef Scorpie het volgende:
Jij hebt een vriend? Curieus.
Nee. Begrijpend lezen zou helpen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:05 schreef duracellkonijntje het volgende:
Blegh, ik zit er gewoon heel erg mee in mijn maag. Ik wil er alles aan doen om bij elkaar te blijven
Vliegtickets sparen dus! Spanje is niet zo gek ver weg, jij 6 keer per jaar daarheen, zij 6 keer per jaar hierheen, dan zie je elkaar alsnog maandelijks.

* RemcoDelft heeft z'n vrouw vanmorgen opgehaald van Schiphol.
  maandag 22 april 2013 @ 10:37:55 #148
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_125590205
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:16 schreef essnhills het volgende:

[..]

[..]

Ik ben daar een week geweest en intussen weer terug. Maar mijn god wat mis ik haar erg.. Gelukkig hebben we al plannen voor juli maar dit gevoel blijft vreselijk. Aftellen maar weer
pi_125626636
Hi all,

Ik kom me ook melden in dit topic. Tijdens een reis door australie verliefd geworden op een oostenrijker. In totaal daar 6 dagen met elkaar opgetrokken (1x4dagen, toen 2weken dagelijks sms contact gehad en toen elkaar opgezocht voor 2dagen). Ik ben nu al 2keer voor een lang weekend naar hem geweest en hij komt over 2weken hierheen voor een lang weekend. We hebben gezegd dat we daarna een beslissing nemen hoe verder te gaan; of alles (dus een van de 2 verhuist op den duur naar het andere land) of niets (heen en weer reizen lijkt ons beide ondanks de relatief korte afstand helemaal niets). Hoe is dit bij jullie gegaan? Wie heeft er idd die stap gemaakt en hoe is dat verlopen?

Ik wil gewoon wat ervaringen horen ;-) aangezien ik het avontuur wel aan wil gaan en ook degene zal zijn die dan zal verhuizen (net klaar met internationale master, spreek vloeiend engels en redelijk duits en heb nog geen eigen huis terwijl hij al jaren een vaste baan heeft, veel closer met zijn familie is en een prachtig huis heeft op 30min van wenen).

Het klinkt misschien allemaal wel heel snel maar we willen beiden niet jaren heen en weer gaan en 'halve levens' leiden.
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:19:56 #150
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_125631161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:23 schreef Sunglasses het volgende:
Hi all,

Ik kom me ook melden in dit topic. Tijdens een reis door australie verliefd geworden op een oostenrijker. In totaal daar 6 dagen met elkaar opgetrokken (1x4dagen, toen 2weken dagelijks sms contact gehad en toen elkaar opgezocht voor 2dagen). Ik ben nu al 2keer voor een lang weekend naar hem geweest en hij komt over 2weken hierheen voor een lang weekend. We hebben gezegd dat we daarna een beslissing nemen hoe verder te gaan; of alles (dus een van de 2 verhuist op den duur naar het andere land) of niets (heen en weer reizen lijkt ons beide ondanks de relatief korte afstand helemaal niets). Hoe is dit bij jullie gegaan? Wie heeft er idd die stap gemaakt en hoe is dat verlopen?

Ik wil gewoon wat ervaringen horen ;-) aangezien ik het avontuur wel aan wil gaan en ook degene zal zijn die dan zal verhuizen (net klaar met internationale master, spreek vloeiend engels en redelijk duits en heb nog geen eigen huis terwijl hij al jaren een vaste baan heeft, veel closer met zijn familie is en een prachtig huis heeft op 30min van wenen).

Het klinkt misschien allemaal wel heel snel maar we willen beiden niet jaren heen en weer gaan en 'halve levens' leiden.
Bij ons is het eigenlijk gewoon zo gelopen, na de eerste afspraak in september zien we elkaar gemiddeld een keer per maand, een aantal keren voor een langere tijd maar meestal een lang weekend.
Maar we hebben het nu inderdaad ook al over samenwonen, wat op zich snel is maar het jaren op en neer blijven reizen zien we beide ook niet zitten, dus als alles goed gaat komt hij in 2014 in Nederland wonen. :D
Tussendoor gewoon heel veel skypen. :P

Maar zaterdag eerst voor twee weken naar Denemarken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:43:55 #151
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125631834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:23 schreef Sunglasses het volgende:
Het klinkt misschien allemaal wel heel snel
Je zegt het zelf al... Maar het is ook meteen de snelste manier om er achter te komen of het wat wordt samen (of niet).
Ik zou wel zorgen dat je niet alle opties in Nederland definitief afsluit. Want hoe lang heb je hem nu gezien in totaal: anderhalve week? Dan ken je hem nog niet, en hij jou niet. Dus houd opties mocht het niet goed uitpakken, en tot die tijd: ga er voor!
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:24:28 #152
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_125636706
quote:
Vliegtickets sparen dus! Spanje is niet zo gek ver weg, jij 6 keer per jaar daarheen, zij 6 keer per jaar hierheen, dan zie je elkaar alsnog maandelijks.

* RemcoDelft heeft z'n vrouw vanmorgen opgehaald van Schiphol.
Ja dat lijkt me ook het beste. Ik weet dat er Skype is en dat de afstand te overbruggen is, maar ik denk dat deze situaties in geen enkel geval makkelijk zijn. Vooral omdat ik in nogal een heftige tijd van mijn leven zit.

Maar je hebt gelijk. Ik ga zo vaak mogelijk daar heen en zij zo vaak mogelijk hier en tja, als wat we hebben iets voorstelt zal het goed komen. Bedankt voor je reactie.
Ignorance is bliss
pi_125732141
Eenvogeltje verlaat dit topic

Hoop dat het bij jullie beter gaat :'(
pi_125732181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:28 schreef eenvogeltje het volgende:
Eenvogeltje verlaat dit topic

Hoop dat het bij jullie beter gaat :'(
Sterkte :*
pi_125805414
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:13 schreef eenvogeltje het volgende:
thanks -O-
Was de lange afstand?
pi_125806114
Onder andere. Een relatie op afstand is al moeilijk voor een 'normaal' stel,laat staan voor een stel waarbij de man autistisch is en moeite heeft met liefde uiten en communiceren. Het was al heel erg moeilijk en hij wilde het gemis niet meer voelen, en mij geen pijn meer doen. (omdat hij mij soms dus niet kon geven wat ik juist wel nodig had)

Het is heel ingewikkeld allemaal maar het komt erop neer dat hij niet kon zeggen wanneer we fysiek weer samen konden zijn voor langere tijd (hij wilt graag een beetje overal naartoe gaan op de wereld met z'n werk) en hij vond het kut dat hij die belofte niet kon maken. Dus het was vrij uitzichtloos, al had ik zelf zoiets van. Over een paar maanden ben ik als het goed afgestudeerd en dan kunnen we samen kijken waar we willen gaan wonen,want wilde zelf ook al weg uit Nederland.

Maar ja lastig allemaal. Vooral omdat we gewoon nog veel van elkaar houden.
pi_125806273
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:38 schreef eenvogeltje het volgende:
Onder andere. Een relatie op afstand is al moeilijk voor een 'normaal' stel,laat staan voor een stel waarbij de man autistisch is en moeite heeft met liefde uiten en communiceren. Het was al heel erg moeilijk en hij wilde het gemis niet meer voelen, en mij geen pijn meer doen. (omdat hij mij soms dus niet kon geven wat ik juist wel nodig had)

Het is heel ingewikkeld allemaal maar het komt erop neer dat hij niet kon zeggen wanneer we fysiek weer samen konden zijn voor langere tijd (hij wilt graag een beetje overal naartoe gaan op de wereld met z'n werk) en hij vond het kut dat hij die belofte niet kon maken. Dus het was vrij uitzichtloos, al had ik zelf zoiets van. Over een paar maanden ben ik als het goed afgestudeerd en dan kunnen we samen kijken waar we willen gaan wonen,want wilde zelf ook al weg uit Nederland.

Naar, maar misschien is het wel beter zo als je het gevoel had dat hij je door zijn beperking niet genoeg liefde kon geven en er veel communicatieproblemen waren.

SPOILER
  zondag 28 april 2013 @ 20:59:09 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_125840373
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:38 schreef eenvogeltje het volgende:

:* ;(

Sterkte ermee.

Ik zit nu in Denemarken, zou willen dat ik kon blijven.
  maandag 29 april 2013 @ 12:33:00 #160
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_125861310
EnterToets meldt zich! Vriendin gaat komende 5 maanden stage lopen in Frankrijk :'( . Gister afscheid genomen, en het moment dat je elkaar los moet laten van de knuffel en dat ik de trein in moest stappen was echt emotioneel slopend en bijna gewoon niet te doen. Gelukkig heeft ze gewoon wifi verbinding daar en met de hedendaagse technologie komt het qua contact wel goed :) .

We hebben nog niet zo heel lang een relatie (3 maanden) maar elkaar echt veel gezien in die tijd en gewoon echt stapelgek op elkaar. We hebben ook genoeg vertrouwen in elkaar, dat het helemaal goed gaat komen en dat we na 5 maanden weer vrolijk verder gaan waar we gebleven waren *)
pi_125863687
Wat een wijf, leven gaat gewoon door hoor
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 29 april 2013 @ 21:18:03 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_125880491
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:33 schreef EnterToets het volgende:
EnterToets meldt zich! Vriendin gaat komende 5 maanden stage lopen in Frankrijk :'( . Gister afscheid genomen, en het moment dat je elkaar los moet laten van de knuffel en dat ik de trein in moest stappen was echt emotioneel slopend en bijna gewoon niet te doen. Gelukkig heeft ze gewoon wifi verbinding daar en met de hedendaagse technologie komt het qua contact wel goed :) .

We hebben nog niet zo heel lang een relatie (3 maanden) maar elkaar echt veel gezien in die tijd en gewoon echt stapelgek op elkaar. We hebben ook genoeg vertrouwen in elkaar, dat het helemaal goed gaat komen en dat we na 5 maanden weer vrolijk verder gaan waar we gebleven waren *)
^O^ mooi dat jullie er allebei zo'n vertrouwen in hebben. Ga je haar ook nog opzoeken tussendoor? :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:01:42 #163
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_125929553
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 21:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

^O^ mooi dat jullie er allebei zo'n vertrouwen in hebben. Ga je haar ook nog opzoeken tussendoor? :)
Hey :) Jap, over ongeveer een maand ga ik een weekje daar heen en midden augustus komt ze naar nederland voor een bruiloft dus dan zie ik er ook weer een paar daagjes :). Wat is jou situatie?
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:55:40 #164
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_125933268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:01 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Hey :) Jap, over ongeveer een maand ga ik een weekje daar heen en midden augustus komt ze naar nederland voor een bruiloft dus dan zie ik er ook weer een paar daagjes :). Wat is jou situatie?
Wij hebben elkaar leren kennen toen m'n vriend al in het buitenland woonde (hij is nederlands), en na ruim 4 jaar heen en weer reizen lijkt het er nu eindelijk op dat we binnen een half jaar samen gaan wonen :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:55:32 #165
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_125942292
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wij hebben elkaar leren kennen toen m'n vriend al in het buitenland woonde (hij is nederlands), en na ruim 4 jaar heen en weer reizen lijkt het er nu eindelijk op dat we binnen een half jaar samen gaan wonen :)
Oh, nice! Veel plezier samen ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:20:41 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125943139
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:55 schreef kwiwi het volgende:
Wordt dat samenwonen "hier" of "daar"?

Update van mijn kant: En weg is ze weer :X

Dit keer 2,5 weken. Misschien gaat ze op bezoek bij de koning van een niet-nader-te-noemen-land :7 Da's dan wel weer stoer!
pi_125959031
Ook eon68 verlaat dit topic, had al een tijdje niets meer geschreven wel meegelezen.
Mijn relatie met mijn afrikaan is door een aantal omstandigheden onmogelijk gebleken. Afgezien van de afstand, is er in zijn land vorig jaar voorjaar een coup gepleegd en sinds begin dit jaar zelfs in staat van oorlog gekomen. Voor mij dus onmogelijk om daar heen te gaan laat staan wonen. Daarbij wordt zijn aanvraag voor een toeristenvisum constant afgewezen. Wij hebben elkaar nu al meer dan een jaar niet gezien. Hij wil trouwens niet hier wonen dus aanvraag voor mvv is geen optie. Er spelen nog wat andere dingen mee, maar die doen er niet echt toe. Waar het op neerkomt is dat ik geen relatie wil waar we elkaar bijna nooit kunnen zien. En ook al doet het pijn het nu beter is om afscheid te nemen, hoeveel je ook van elkaar houd.
Allemaal succes met jullie verre liefdes, hoop dat het jullie beter vergaat dan bij mij
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:34:11 #168
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_125969495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wordt dat samenwonen "hier" of "daar"?

Update van mijn kant: En weg is ze weer :X

Dit keer 2,5 weken. Misschien gaat ze op bezoek bij de koning van een niet-nader-te-noemen-land :7 Da's dan wel weer stoer!
Het samenwonen wordt in een heel ander land, op zich wel leuk want dan begin je samen mooi opnieuw ergens.

Waarom gaat/mag ze naar de koning? Leuk :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:35:37 #169
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_125969508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:06 schreef eon68 het volgende:
Ook eon68 verlaat dit topic, had al een tijdje niets meer geschreven wel meegelezen.
Mijn relatie met mijn afrikaan is door een aantal omstandigheden onmogelijk gebleken. Afgezien van de afstand, is er in zijn land vorig jaar voorjaar een coup gepleegd en sinds begin dit jaar zelfs in staat van oorlog gekomen. Voor mij dus onmogelijk om daar heen te gaan laat staan wonen. Daarbij wordt zijn aanvraag voor een toeristenvisum constant afgewezen. Wij hebben elkaar nu al meer dan een jaar niet gezien. Hij wil trouwens niet hier wonen dus aanvraag voor mvv is geen optie. Er spelen nog wat andere dingen mee, maar die doen er niet echt toe. Waar het op neerkomt is dat ik geen relatie wil waar we elkaar bijna nooit kunnen zien. En ook al doet het pijn het nu beter is om afscheid te nemen, hoeveel je ook van elkaar houd.
Allemaal succes met jullie verre liefdes, hoop dat het jullie beter vergaat dan bij mij
Zonde -O- Sterkte in ieder geval! :*
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:42:53 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125970731
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:34 schreef kwiwi het volgende:
Het samenwonen wordt in een heel ander land, op zich wel leuk want dan begin je samen mooi opnieuw ergens.
Klinkt spannend! Dat doen wij wellicht ook nog wel eens, maar niet op korte termijn.

quote:
Waarom gaat/mag ze naar de koning? Leuk :D
Ze werkt aan een project waar de koning blij mee is :)
pi_125975230
Doe ook maar eens mee op dit topic, hoop dat jullie wat tips hebben.

Ben op het moment op stage in zwitserland en heb hier nu 2,5 maand een vriendin (ze komt uit frankrijk maar blijft in zwitserland wonen / werken omdat ze hier een soort van bepaalde stage kan doen dat uitmondt in werk), en ik moet september helaas weer beginnen met school in NL.
Ik weet dat het nog erg vroeg is, maar heb gewoon een super gevoel bij haar, iets dat ik nog niet eerder met iemand heb gehad en zij voelt hetzelfde, nou hebben we vanaf het begin gezegd dat we het losjes zouden houden omdat de situatie het niet echt toelaat iets serieus te beginnen.

Echter is het nu toch behoorlijk serieus geworden en hebben we aangegeven het op zn minst te willen gaan proberen, ik heb hier alleen totaal geen ervaring mee. Zij wel, en dat was goed gegaan voor haar.

Ik heb wellicht de mogelijkheid iets met school te regelen dat ik eerder klaar ben (moet eigenlijk nog 1,5 jaar), en kan ook een afstudeer stage doen begin volgend jaar (eventueel in zwitserland wat dus al helemaal makkelijk zou zijn).

Sowieso hebben we nog een aantal maanden waarvan 1,5 maanden vakantie en dan gaan we natuurlijk veel tijd met elkaar doorbrengen, waarna ik dus begin september weer moet gaan studeren, en in hoeverre ik vrije tijd heb weet ik nog niet, maar zal wel redelijk veel zijn. en de reistijd per auto is opzich maar 7-8 uurtjes, dus het is zeker te doen.

Maar het spookt natuurlijk allemaal wel aardig door mn hoofd, vandaar dat ik graag jullie ervaringen lees en hoor.
pi_126083557
Goh, al een tijdje niet gepost. Volgende week zondag gaat mijn vriend alweer weg voor 3,5 maand. Gister hebben we besloten dat het niet handig is qua tijd en financiën voor mij om hem te gaan opzoeken. Dat hakt er op zo'n moment wel even in, zeg. Maar goed, van de positieve kant: als hij daarna weer thuis komt hoeft hij waarschijnlijk voorlopig niet meer (lang) weg.
pi_126083937
Respect..... Ik heb echt diep voor respect voor degene hier in deze draad die om kunnen gaan met een relatie met iemand in het buitenland.
Zeker als een relatie nog heel vers is lijkt me dat verschrikkelijk...

Ik heb zelf iemand getroffen die twee provincies verder woont, maar gelukkig wel in Nederland (ongeveer 120 kilometer verderop) en ik word soms al gek als ik denk dat het nog een week duurt voordat ik haar weer zie....
Ik moet er niet aan denken dat het een paar landen (of meer) afstand was en je elkaar slechts eenmaal in de per maanden ziet...
  zondag 5 mei 2013 @ 13:38:40 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_126088823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:06 schreef eon68 het volgende:
;( :*
  zondag 5 mei 2013 @ 18:12:26 #175
318361 Bienelientjee
pi_126098361
Ik heb mijn vlammetje net weer uitgezwaait op Schiphol. Weer een fantastische 1,5 week gehad. Het voelt ook eigenlijk alsof we al in een relatie zitten. Maar daadwerkelijk uitgesproken dat het er echt één is, dat is nog niet gebeurd. En nu zit ik hier weer in tranen. Hunkerend voor nog een knuffel, nog een kusje of naar die specifieke woorden. In de trein heb ik ook gewoon zitten janken van ellende.

Het is nu de derde keer dat we elkaar hebben ontmoet. En het voelt zo goed. Zo ontzettend goed. Bij mij zit het er goed in. Ik wil hier echt mee verder. Bij hem zit het er zeker ook wel in, maar toch nog de afstand. Toen ik er met hem vandaag weer over sprak, zei hij dat hij ook niet precies weet wat er tussen ons aan het gebeuren is nu. Nog altijd onduidelijk, maar hij zei wel dat er iets gebeurd! Dat moet toch iets betekenen! Hoop ik dan.... (Het is het weinige wat ik uit hem kreeg, want gevoelens blijken voor hem lastig te bespreken...)

Zucht, mijn hartje doet pijn! :'(
  zondag 5 mei 2013 @ 19:01:03 #176
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126100007
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb mijn vlammetje net weer uitgezwaait op Schiphol. Weer een fantastische 1,5 week gehad. Het voelt ook eigenlijk alsof we al in een relatie zitten. Maar daadwerkelijk uitgesproken dat het er echt één is, dat is nog niet gebeurd. En nu zit ik hier weer in tranen. Hunkerend voor nog een knuffel, nog een kusje of naar die specifieke woorden. In de trein heb ik ook gewoon zitten janken van ellende.

Het is nu de derde keer dat we elkaar hebben ontmoet. En het voelt zo goed. Zo ontzettend goed. Bij mij zit het er goed in. Ik wil hier echt mee verder. Bij hem zit het er zeker ook wel in, maar toch nog de afstand. Toen ik er met hem vandaag weer over sprak, zei hij dat hij ook niet precies weet wat er tussen ons aan het gebeuren is nu. Nog altijd onduidelijk, maar hij zei wel dat er iets gebeurd! Dat moet toch iets betekenen! Hoop ik dan.... (Het is het weinige wat ik uit hem kreeg, want gevoelens blijken voor hem lastig te bespreken...)

zondag 5 mei 2013 @ 20:41:10 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_126104568
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:12 schreef Bienelientjee het volgende:

Komt wel goed schatje ;)

zondag 5 mei 2013 @ 20:46:23 #178
318361 Bienelientjee
pi_126104853
Zou wel fijn zijn als alles eens goed gaat! :) Liefst vraag ik nu al, wanneer mag ik weer komen? Maar daar wacht ik nog even mee!
pi_126113312
Kom ik ook nog achter dat mijn vriend ex al een hele tijd vreemdging in Roemenië...(met 1 meid sex en nog wat geflikflooi)

Bleken m'n vermoedens toch te kloppen. :{ ik wil jullie niet een negatieve instelling meegeven maar als je het vermoeden hebt dat er iets fout zit, zit dat het ook 9 van de 10 keer.
pi_126135558
Vandaag weer met een paar huisgenoten gesproken. Toen ik vertelde dat mijn vriend ruim 3 maanden weg is, straks kreeg ik de reactie 'goh, dat zou ik écht niet kunnen'. Ik kan van zo'n reactie best gefrustreerd en boos worden. Ten eerste omdat ik voor mijn vriend heb gekozen, en niet voor zijn werk. Ten tweede omdat ik het eigenlijk best oneerlijk vind. Waarom hebben zij een 'gelukkige' relatie en ik niet? Ervaren jullie dit ook zo of zit ik moeilijk te doen?
pi_126166851
Ik ervaar dit niet zo, ik denk dan altijd van: een vriendin in het buitenland waar het gezellig mee is is veel leuker dan een vriendin waar je veel ruzie mee hebt uit Nederland
pi_126253409
Ik heb even een vraagje: hoeveel uren houden jullie contact met jullie vriendin in het buitenland ( skype enz.) per week? Ik skype namelijk best wel veel maar wanneer dat niet lukt ga ik mijn vriendin altijd veel meer missen. Is dit herkenbaar?
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:51:55 #183
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_126253995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:29 schreef cpcpcp het volgende:
Ik heb even een vraagje: hoeveel uren houden jullie contact met jullie vriendin in het buitenland ( skype enz.) per week? Ik skype namelijk best wel veel maar wanneer dat niet lukt ga ik mijn vriendin altijd veel meer missen. Is dit herkenbaar?
Dat lijkt me redelijk logisch ;)
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_126340721
quote:
Wij hebben straks waarschijnlijk (nog steeds) geen Skype. Ik hoop heel erg dat ze besluiten hen Whats App te geven. Want ik merk wel dat als ik geregeld met mijn vriend kan communiceren dat ik dan veel minder last heb van de afstand tussen ons.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:50:28 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126341154
Hier hebben we Skype opgegeven! Met Android naar iPhone bellen gaat niet, het ding blijft rinkelen nadat er is opgenomen, en vele andere knulligheden ontstaan sinds Microsoft Skype gekocht heeft... Andersom bellen gaat wel, maar de kwaliteit is vrij slecht. Extra tip: zonder video is de geluidskwaliteit beter over lange trage internetverbindingen.
We gebruiken nu Viber: over het algemeen werkt dit beter. Maar soms hapert het geluid ook hier. Eigenlijk komt het er op neer dat we elk gesprek beginnen met "kan je me horen"...
Dan is er nog de "gewone" mobiele telefoon, maar ook die geeft vaak een hele slechte kwaliteit.
pi_126399376
Zucht. Ik ben vandaag mijn vriend weer uitgezwaaid. Over 3,5 maand komt hij weer thuis. Dan pas.
pi_126399468
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:49 schreef hupseflups1 het volgende:
Zucht. Ik heb vandaag mijn vriend weer uitgezwaaid. Over 3,5 maand komt hij weer thuis. Dan pas.
:* *;

Hopelijk kun je er alsnog het beste van maken.

Wordt alleszins een leuk weerzien dan. ;)
  zondag 12 mei 2013 @ 19:58:53 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_126399822
quote:
Zucht. Ik ben vandaag mijn vriend weer uitgezwaaid. Over 3,5 maand komt hij weer thuis. Dan pas.
Ik heb vandaag ook mijn vriend bij het vliegveld afgezet, nu zien we elkaar eind Juli weer. ;(
Sterkte. :*
  zondag 12 mei 2013 @ 20:00:51 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_126399944
quote:
Wij skypen iedere avond en nacht, wij zijn echt heel erg wat dat betreft.
We hebben gewoon beide skype aanstaan en doen vaak wel gewoon ons eigen ding zoals film kijken,internetten, was vouwen, koken...whatever.
Ik heb 1,5 maand geen internet gehad en dat was echt verschrikkelijk.
  zondag 12 mei 2013 @ 20:09:21 #190
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_126400458
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Hier hebben we Skype opgegeven! Met Android naar iPhone bellen gaat niet, het ding blijft rinkelen nadat er is opgenomen, en vele andere knulligheden ontstaan sinds Microsoft Skype gekocht heeft... Andersom bellen gaat wel, maar de kwaliteit is vrij slecht. Extra tip: zonder video is de geluidskwaliteit beter over lange trage internetverbindingen.
We gebruiken nu Viber: over het algemeen werkt dit beter. Maar soms hapert het geluid ook hier. Eigenlijk komt het er op neer dat we elk gesprek beginnen met "kan je me horen"...
Dan is er nog de "gewone" mobiele telefoon, maar ook die geeft vaak een hele slechte kwaliteit.
Wij skypen alleen nog maar via de computer door diezelfde problemen. Maar meestal bellen we gewoon mobiel omdat het makkelijker is.
pi_126408751
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb vandaag ook mijn vriend bij het vliegveld afgezet, nu zien we elkaar eind Juli weer. ;(
Sterkte. :*
Hoe klote afscheid nemen ook is, dit keer viel het al met al wel mee. Ik heb thuis in ieder geval geen huilaanvallen gehad of wat dan ook.
  zondag 12 mei 2013 @ 22:34:49 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126410240
quote:
Da's best lang -O- Sterkte!

Ik tel nog 6 dagen af *O*
  zondag 12 mei 2013 @ 23:04:55 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_126412159
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:11 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Hoe klote afscheid nemen ook is, dit keer viel het al met al wel mee. Ik heb thuis in ieder geval geen huilaanvallen gehad of wat dan ook.
Dat is wel fijn ja, hij had er dit keer meer moeite mee dan anders en dat maakte het voor mij ook weer moeilijker. ;)
pi_126421003
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 23:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is wel fijn ja, hij had er dit keer meer moeite mee dan anders en dat maakte het voor mij ook weer moeilijker. ;)
Het afscheid zelf blijft klote, ja. Maar het is echt een heerlijk idee dat hij eind augustus thuis komt en dan voorlopig niet meer weg hoeft. Misschien voor twee weken ofzo. Maar daar kan ik ondertussen wel tegen.
Mijn vriend had er dit keer ook meer moeite mee. Kwam ook omdat alles zó lang duurt en ik hielp ook niet echt mee door steeds huilend in zijn armen te vallen. Dit is voor hem niet de eerste keer dat hij voor een langere periode weg gaat, maar wel met een vriendin thuis.
pi_126421016
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Da's best lang -O- Sterkte!

Ik tel nog 6 dagen af *O*
Ooh, dat moet heerlijk zijn. Hoe lang blijven jullie dan samen?
  maandag 13 mei 2013 @ 10:29:52 #196
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126421090
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:26 schreef hupseflups1 het volgende:
Ooh, dat moet heerlijk zijn. Hoe lang blijven jullie dan samen?
Dit keer minimaal anderhalve maand *O*
  maandag 13 mei 2013 @ 14:03:31 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_126427975
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat lekker zeg!! *O*
Als het goed is wij de volgende keer ook, zijn moeder komt zelfs naar Nederland om me te ontmoeten, heb haar wel al gesproken via skype en ze lijkt me heel aardig.

Hupseflups, dat is inderdaad wel een fijn vooruitzicht. :*
  maandag 13 mei 2013 @ 18:11:31 #198
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_126439035
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Lekker *O*
  maandag 13 mei 2013 @ 18:47:02 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126440643
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:03 schreef snakelady het volgende:
Als het goed is wij de volgende keer ook, zijn moeder komt zelfs naar Nederland om me te ontmoeten, heb haar wel al gesproken via skype en ze lijkt me heel aardig.
Dit geeft me altijd zo'n gevoel: Meet the Parents...
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:37:44 #200
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126491328
Hoe gaan jullie trouwens beslissen waar te gaan wonen?
IK heb nu 3,5 jaar een vriendin uit Singapore en volgend jaar is ze eindelijk klaar met studeren (heeft gelukkig wel een beurs van de EU gekregen dus ze studeert nu 2 jaar in de EU). Maar dan komt de moeilijkste vraag, waar gaan we wonen en hoe gaat het immigratietraject lopen.

Hoe zien jullie dat voor je?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_126549894
First-timer hier! Lees altijd Fok! voor het nieuws maar verder eigenlijk niets.

Mijn vriendin van 2 en een half jaar is helaas ook weg :(, een werkvakantie in Noorwegen. Super leuk... voor haar :P. Ze blijft daar 3 maanden en daar zijn er al bijna anderhalf van om! :D

Nu wil ik graag wat ervaringen horen, ik heb namelijk nog nooit zoiets meegemaakt... Hoe is het wederzien? Het contact gaat super goed, dagelijks whatsapp en meestal ook wel skype voor een serie in de avond. :). Ik ga er over 12 dagen een midweekje heen! Hoe ging dat bij jullie? Ben namelijk nu echt gewend aan alleen text en af en toe video maar echt weer bij elkaar zijn... vind ik toch wel spannend ondanks dat we al een tijdje samen zijn.

Om het lastiger te maken hadden we wat issues voordat ze wegging, twijfels etc. Dat heb ik geweten aan haar spanning voor de lange reis en daar lijk ik gelijk in te hebben. :) Vooral ook omdat we het er niet meer over hebben nu. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen! :)
pi_126574817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:27 schreef cropolite het volgende:
First-timer hier! Lees altijd Fok! voor het nieuws maar verder eigenlijk niets.

Mijn vriendin van 2 en een half jaar is helaas ook weg :(, een werkvakantie in Noorwegen. Super leuk... voor haar :P. Ze blijft daar 3 maanden en daar zijn er al bijna anderhalf van om! :D

Nu wil ik graag wat ervaringen horen, ik heb namelijk nog nooit zoiets meegemaakt... Hoe is het wederzien? Het contact gaat super goed, dagelijks whatsapp en meestal ook wel skype voor een serie in de avond. :). Ik ga er over 12 dagen een midweekje heen! Hoe ging dat bij jullie? Ben namelijk nu echt gewend aan alleen text en af en toe video maar echt weer bij elkaar zijn... vind ik toch wel spannend ondanks dat we al een tijdje samen zijn.

Om het lastiger te maken hadden we wat issues voordat ze wegging, twijfels etc. Dat heb ik geweten aan haar spanning voor de lange reis en daar lijk ik gelijk in te hebben. :) Vooral ook omdat we het er niet meer over hebben nu. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen! :)
Waar had je twijfels over dan? Ik had zelf op een gegeven moment ook twijfels over onze relatie, maar die was ik heel snel kwijt toen ik mijn vriend weer eindelijk in de armen kon vallen. Na een langere periode heb je vooral heel veel bij te praten en te knuffelen. (Bij mij tenminste wel) En natuurlijk is het spannend om elkaar weer te zien. In ieder geval heel veel plezier in Noorwegen! Wat fijn dat je er in de tussentijd even heen kan. En je bent bijna over de helft. Is ook altijd een fijn gevoel.
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:01:43 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126575800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens beslissen waar te gaan wonen?
IK heb nu 3,5 jaar een vriendin uit Singapore en volgend jaar is ze eindelijk klaar met studeren (heeft gelukkig wel een beurs van de EU gekregen dus ze studeert nu 2 jaar in de EU). Maar dan komt de moeilijkste vraag, waar gaan we wonen en hoe gaat het immigratietraject lopen.

Hoe zien jullie dat voor je?
Er is redelijk veel Engelstalige informatie te vinden over inburgeren, IND/DUO/gemeente/etc. Je komt er dan achter dat ze allemaal wat anders zeggen, en dusdanig veel regels hebben dat hun eigen ambtenaren het niet meer snappen.
Met name voor hogeropgeleiden is het een drama. Deze Australian import bride kan het leuk vertellen.
De reacties erop zijn ook aardig om een idee te krijgen:
quote:
It's disheartening to see they've changed the exams AGAIN - I've been here since 2005, and while my experiences were very very negative, now believe that my timing was good. Even though it took me two years to get a valid verblijfvergunning. (Decisions must be made in under 6 months? HA! Dutch bureaucracy laughs at its regulations!)

I had to take the various tests three times. I would pass, believe it was over, then get a letter in the mail saying that they had changed the test and I needed to take it again. I finally broke down and got a passport (dual citizenship! I got lucky with the timing there, too) so I wouldn't have to deal with the IND ever ever again. Until they decide to do something about that, too.

Are they still making people take the inberguringstoets that's 47 questions aimed at radical Muslims? I spent the whole time seething and wanting to answer in the most insulting way possible.

I honestly believed, and see that it's only gotten worse, that the process isn't to get people to integrate, it's set up to make as many people go back "home" as possible. Not a single process was clear. Nobody was helpful. The delays in everything were ridiculous. Contradictory information is everywhere, from every source, and looking back you can see who actually gave you accurate information, but it was impossible to pick the one right answer out of the seven different answers you got from seven different people.

I DO actually like it here. It's just that my experiences with the IND led me to believe it's one of Dante's seven circles.
Sterkte :)
pi_126592480
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:36 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Waar had je twijfels over dan? Ik had zelf op een gegeven moment ook twijfels over onze relatie, maar die was ik heel snel kwijt toen ik mijn vriend weer eindelijk in de armen kon vallen. Na een langere periode heb je vooral heel veel bij te praten en te knuffelen. (Bij mij tenminste wel) En natuurlijk is het spannend om elkaar weer te zien. In ieder geval heel veel plezier in Noorwegen! Wat fijn dat je er in de tussentijd even heen kan. En je bent bijna over de helft. Is ook altijd een fijn gevoel.
Nou de twijfels waren bij haar aanwezig, bij mij juist niet. Opbouw van spanning denk ik, ze had nog nooit zoiets gedaan en we zijn nooit langer dan 2 weken zonder elkaar geweest. Heeft wel wat schade toegebracht aan mijn vertrouwen maar na nu 7 weken stabiel contact is dat eigenlijk wel weg! :) Ik kijk daar echt enorm naar uit, Weer in levende lijven bij elkaar kunnen zijn, en kunnen knuffelen ipv appen... affectie via text en skype is het toch niet helemaal haha

Zeker! Had alleen het gevoel dat het misschien ongemakkelijk zou zijn, beetje vreemd misschien :P
pi_126697117
En we hebben nog steeds geen whats app. Ik word er wel een beetje wanhopig van. Gelukkig belt mijn vriend wel trouw iedere dag, maar het wachten daarop is totaal niet relaxt. En zijn mail kan hij ook niet op ieder moment lezen en beantwoorden. Nog 15 weekjes...
  zondag 19 mei 2013 @ 10:33:20 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126715243
@hupseflups: in welk land zit-ie? Afhankelijk van het land kan je alsnog heel goedkoop bellen via VoIP naar een lokale prepaid telefoon. Wellicht een optie?
Op http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html kan je prijzen vergelijken per land.
pi_126715661
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:
@hupseflups: in welk land zit-ie? Afhankelijk van het land kan je alsnog heel goedkoop bellen via VoIP naar een lokale prepaid telefoon. Wellicht een optie?
Op http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html kan je prijzen vergelijken per land.
Helaas is het geen kwestie van een prepaid telefoon kopen. Hij zit de komende zomer op een schip en dan hebben ze per definitie geen mobiel bereik. Er zijn mensen aanwezig die ermee bezig zijn, maar zij werken niet door en dus duurt het alsmaar langer. Blijkbaar hebben zij geen behoefte aan whats app. Wat het des te frustrerender maakt voor mij.
pi_127019400
Morgen naar mijn lief!!!!! O+
pi_127019417
Owh en daarna nog maar 4 weken en ze is weer terug *)
  zondag 26 mei 2013 @ 19:29:46 #210
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_127035306
Mijn vriendin is vandaag na anderhalf jaar terug gegaan naar Spanje. Voor het eerst aan een langeafstandsrelatie beginnen. 1 augustus ga ik die kant op maar hoop d'r eerder te zien.
Ignorance is bliss
pi_127315158
Eindelijk! Het overgrote deel van de tijd hebben we whatsapp. Nog altijd werkt het niet vlekkeloos, maar we hebben tenminste weer regelmatig contact. En we bellen één keer in de week. Nog twaalf weken. Het lijkt kort, maar het duurt nog best wel lang eigenlijk -O-
pi_127454521
Nou ik ben weer terug van mijn lief! Wat een super mooi land is Noorwegen! Echt een aanrader voor iedereen! Wel heel erg duur zeg man man :P Nu nog 3 weken of 5 weken wachten tot ze weer thuis is, ik hoop 3 weken maar dat is afhankelijk van een reisplan.... :'(
pi_127503536
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:06 schreef cropolite het volgende:
Nou ik ben weer terug van mijn lief! Wat een super mooi land is Noorwegen! Echt een aanrader voor iedereen! Wel heel erg duur zeg man man :P Nu nog 3 weken of 5 weken wachten tot ze weer thuis is, ik hoop 3 weken maar dat is afhankelijk van een reisplan.... :'(
Hehe ja, ik zit nu 5 maanden bij mijn lief in Zweden (ben al op de helft bah) en ik ben maar gestopt met dingen omrekenen naar euro's want ik krijg er een hartverzakking van :P Kon ik nou niet een jongen uit een goedkoper land tegenkomen :')
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:47:36 #214
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_127551287
Nu inmiddels twee weken zonder mijn meisje. Blegh wat is dit moeilijk. Anderhalf jaar niet langer dan een week uit elkaar geweest en nu moet ik nog 7 weken wachten tot ik haar weer zie. Het wordt wel ietsje makkelijker maar wat voelt het leeg.

Ik moet maar niet te jaloers gaan doen denk ik en gewoon wachten tot ik haar weer zie. :(
Ignorance is bliss
pi_127552054
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
Nu inmiddels twee weken zonder mijn meisje. Blegh wat is dit moeilijk. Anderhalf jaar niet langer dan een week uit elkaar geweest en nu moet ik nog 7 weken wachten tot ik haar weer zie. Het wordt wel ietsje makkelijker maar wat voelt het leeg.

Ik moet maar niet te jaloers gaan doen denk ik en gewoon wachten tot ik haar weer zie. :(
Nog 7 weken zijn nog wel te overzien, toch? Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat elke dag weer een dag dichterbij is.
Vandaag over elf weken zie ik mijn liefste weer. :@
pi_127590641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:24 schreef stroopwafelt het volgende:

[..]

Hehe ja, ik zit nu 5 maanden bij mijn lief in Zweden (ben al op de helft bah) en ik ben maar gestopt met dingen omrekenen naar euro's want ik krijg er een hartverzakking van :P Kon ik nou niet een jongen uit een goedkoper land tegenkomen :')
Ja echt belachelijk, hoe die mensen het daar doen snap ik niet :P Noujah schijnt dat ze meer verdienen :)
pi_127590702
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:47 schreef duracellkonijntje het volgende:

Ken het gevoel, eerste periode had ik het veel zwaarder dan nu, herken het lege gevoel wat je beschrijft. Maar nu ik haar weer gezien heb weet ik dat het 100% goed zit :)

Gewoon veel leuke dingen blijven doen! (lekker cliché, ik weet het.)
  zondag 9 juni 2013 @ 19:42:23 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127591402
Ik heb deze eigenlijk wel altijd geupdate in mijn favorieten staan. :D

http://www.timeanddate.co(...)+vacation+in+Denmark
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:59:42 #219
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_127653810
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:25 schreef cropolite het volgende:

[..]

Ken het gevoel, eerste periode had ik het veel zwaarder dan nu, herken het lege gevoel wat je beschrijft. Maar nu ik haar weer gezien heb weet ik dat het 100% goed zit :)

Gewoon veel leuke dingen blijven doen! (lekker cliché, ik weet het.)
Bedankt voor de tip. Mijn studie is ook min of meer klaar voor dit jaar, dus ik probeer veel te werken.

Ze heeft ook al tegen me gezegd dat ze het er minder moeilijk mee heeft, puur omdat ze blij is weer bij haar familie te zijn en ze heeft het druk (and I'm just sitting here masturbating). Omdat mijn behoefte aan contact groter is dan die van haar denk ik meteen dat het al helemaal misgaat, alleen dat is ook de situatie die een beetje een loopje neemt in m'n hoofd denk ik..
Ignorance is bliss
pi_127654286
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:59 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Mijn studie is ook min of meer klaar voor dit jaar, dus ik probeer veel te werken.

Ze heeft ook al tegen me gezegd dat ze het er minder moeilijk mee heeft, puur omdat ze blij is weer bij haar familie te zijn en ze heeft het druk (and I'm just sitting here masturbating). Omdat mijn behoefte aan contact groter is dan die van haar denk ik meteen dat het al helemaal misgaat, alleen dat is ook de situatie die een beetje een loopje neemt in m'n hoofd denk ik..
Het is volgens mij altijd moeilijker voor de partner die 'achterblijft'. Jouw vriendin is terug naar haar familie, terug naar Spanje. Ze heeft ontzettend veel dingen te doen daar en alles is daar nu weer leuk en weer een beetje nieuw. Ook heeft ze daar geen leven met jou gehad, het is daarom logisch dat zij jou minder mist dan jij haar. Jij moet ineens hier in dezelfde omgeving als waar je samen met haar was, je tijd alleen doorbrengen. Een heel andere situatie dus :)

Hier zijn we nog aan het overleggen wat er allemaal gaat gebeuren :) M'n vriend gaat dus in september een half jaar in Taiwan studeren, en daarna wellicht nog een maand reizen, en hij kan daarna nog eventueel een stage van 8 weken in Dubai er achteraan plakken.. Dan zou hij pas in mei terugkomen, en dat vind ik stiekem toch wel heel erg lang, dan is hij 8 maanden weg..

Het goede nieuws is dat hij, in plaats van zijn kamer onder te verhuren, zijn kamer bijna zeker gewoon helemaal gaat opzeggen, zodat we als hij terugkomt kunnen gaan samenwonen *;
pi_127670667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef essnhills het volgende:

Hier zijn we nog aan het overleggen wat er allemaal gaat gebeuren :) M'n vriend gaat dus in september een half jaar in Taiwan studeren, en daarna wellicht nog een maand reizen, en hij kan daarna nog eventueel een stage van 8 weken in Dubai er achteraan plakken.. Dan zou hij pas in mei terugkomen, en dat vind ik stiekem toch wel heel erg lang, dan is hij 8 maanden weg..

8 maanden is inderdaad wel heel lang! Kan jij er in die tijd wel heen? Want dan 'mag' je twee keer aftellen :P
pi_127670737
Ik blijf hier rustigaan aftellen. Hij is nu bijna een maand weg, dus we hebben nog 2,5 te gaan. Wel enorm klote dat we juist te horen hebben gekregen dat hij waarschijnlijk in oktober weer 3 weken weg moet. En met mijn verjaardag ook weer. :'(
pi_127670762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:11 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

8 maanden is inderdaad wel heel lang! Kan jij er in die tijd wel heen? Want dan 'mag' je twee keer aftellen :P
Ik ben aan het sparen om die kant op te gaan in de Kerstvakantie :Y Dus precies op de helft, 2x 4 maanden aftellen :P

Maar 4 maanden klinkt nog steeds lang..
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef hupseflups1 het volgende:
Ik blijf hier rustigaan aftellen. Hij is nu bijna een maand weg, dus we hebben nog 2,5 te gaan. Wel enorm klote dat we juist te horen hebben gekregen dat hij waarschijnlijk in oktober weer 3 weken weg moet. En met mijn verjaardag ook weer. :'(
Oh wat vervelend.. -O- :*

Mijn vriend is in oktober jarig, en ik eind januari, dus met elkaars verjaardag zien wij elkaar ook niet ;( -O-
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:37:07 #224
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_127675552
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef essnhills het volgende:

[..]

Het is volgens mij altijd moeilijker voor de partner die 'achterblijft'. Jouw vriendin is terug naar haar familie, terug naar Spanje. Ze heeft ontzettend veel dingen te doen daar en alles is daar nu weer leuk en weer een beetje nieuw. Ook heeft ze daar geen leven met jou gehad, het is daarom logisch dat zij jou minder mist dan jij haar. Jij moet ineens hier in dezelfde omgeving als waar je samen met haar was, je tijd alleen doorbrengen. Een heel andere situatie dus :)

Het goede nieuws is dat hij, in plaats van zijn kamer onder te verhuren, zijn kamer bijna zeker gewoon helemaal gaat opzeggen, zodat we als hij terugkomt kunnen gaan samenwonen *;
Je hebt helemaal gelijk. Misschien overdrijf ik het ook wat en moet ik het tijd geven.

Wauw, volstrekt logisch dat je daar als een bult tegenop ziet. Maar geweldig gebaar van hem dat hij z'n kamer opzegt! Goed teken!
Ignorance is bliss
pi_127789535
Interessant om al die ervaringen hier te lezen!
Mijn vriendin woont 2000km ver weg, heb haar ontmoet toen ze hier voor een aantal maanden kwam studeren. De eerste keer afscheid vond ik het moeilijkst. Na 3 maanden is ze 2 weken bij me geweest en het weerzien was waanzinnig.
Daarna voor 2 maanden weer terug, waarvan er nu nog 2.5 week over is tot ik haar weer zie.
pi_127857442
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:59 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Holy, ik had exact hetzelfde de eerste paar weken! Zo herkenbaar man. Ik had ook steeds het gevoel dat ze minder contact nodig had dan ik. Maar het komt ook vooral omdat degene in het buitenland buiten zijn/haar comfort zone zit en veel nieuwe ervaringen opdoet (tenminste mijn vriendinnetje wel).

Mijn pro-tip is om daar echt vanaf te stappen, die gedachtes dan. Sinds ik er minder om maal merk ik ook dat als er contact is dat dat veel natuurlijker verloopt. Gelukkig komt mijn vriendinnetje al over 1.5 week thuis na 3 maanden in het buitenland te zijn geweest. Zal wel weer even wennen zijn om weer bij elkaar te zitten, maar kijk er zo naar uit! *; En we gaan naar Rome samen eind juli :D
pi_127857628
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:07 schreef djerryw het volgende:
Interessant om al die ervaringen hier te lezen!
Mijn vriendin woont 2000km ver weg, heb haar ontmoet toen ze hier voor een aantal maanden kwam studeren. De eerste keer afscheid vond ik het moeilijkst. Na 3 maanden is ze 2 weken bij me geweest en het weerzien was waanzinnig.
Daarna voor 2 maanden weer terug, waarvan er nu nog 2.5 week over is tot ik haar weer zie.
Ik vind dat knap zo een permanente afstand de komende tijd. Vooral omdat ik eraan vasthoud dat ze straks definitief weer op een kleine 20 min afstand woont met de motor :)..... totdat ze gaat studeren maar dat is dan maar een uurtje met het O.V. En ik ga ook weer studeren, alleen dan thuis.... haha
pi_127880877
quote:
17s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:52 schreef cropolite het volgende:

[..]

Holy, ik had exact hetzelfde de eerste paar weken! Zo herkenbaar man. Ik had ook steeds het gevoel dat ze minder contact nodig had dan ik. Maar het komt ook vooral omdat degene in het buitenland buiten zijn/haar comfort zone zit en veel nieuwe ervaringen opdoet (tenminste mijn vriendinnetje wel).

Mijn pro-tip is om daar echt vanaf te stappen, die gedachtes dan. Sinds ik er minder om maal merk ik ook dat als er contact is dat dat veel natuurlijker verloopt. Gelukkig komt mijn vriendinnetje al over 1.5 week thuis na 3 maanden in het buitenland te zijn geweest. Zal wel weer even wennen zijn om weer bij elkaar te zitten, maar kijk er zo naar uit! *; En we gaan naar Rome samen eind juli :D
Aaaaah, dit lijkt echt heel erg op onze situatie! Mijn vriend zit nu voor ongeveer dezelfde periode op zee en als hij terug is, eind augustus, gaan we ook naar Rome. *O* (Laat even weten welke dingen absoluut aan te raden zijn als je elkaar zo lang niet hebt gezien en naar Rome gaat :P )
  maandag 17 juni 2013 @ 12:45:34 #229
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_127897965
Het is helaas uit tussen mij en mijn vriendin. Ik kon maar geen duidelijkheid krijgen van haar dus ik heb d'r voor het blok gezet, of 100% gaan of we stoppen. Na een lang telefoongesprek werd het dus dit laatste. Blegh, wat ben ik er goed ziek van, al zat het er toch ook wel enigszins aan te komen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval iedereen!
Ignorance is bliss
  maandag 17 juni 2013 @ 12:55:47 #230
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127898331
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:45 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het is helaas uit tussen mij en mijn vriendin. Ik kon maar geen duidelijkheid krijgen van haar dus ik heb d'r voor het blok gezet, of 100% gaan of we stoppen. Na een lang telefoongesprek werd het dus dit laatste. Blegh, wat ben ik er goed ziek van, al zat het er toch ook wel enigszins aan te komen.

;( sterkte...

Mijn vriend komt over 2 weken naar Nederland voor het weekend ivm een verjaardag, dan gaan we weken naar Denemarken, laatste weekend komt een vriendin met haar gezin naar Denemarken en dan gaan we naar Legoland.
Dan rijden we met zijn allen terug naar Nederland, dan komt zijn moeder naar Nederland vanuit IJsland voor 2 weken en daarna ga ik alleen weer mee terug naar Denemarken voor 2 weken.
Dus 6 weken zijn we samen!!! *O*
pi_127905257
quote:

Sterkte :*
pi_127915587
quote:

Hè bah, veel sterkte ermee dan.
pi_127915629
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

;( sterkte...

Mijn vriend komt over 2 weken naar Nederland voor het weekend ivm een verjaardag, dan gaan we weken naar Denemarken, laatste weekend komt een vriendin met haar gezin naar Denemarken en dan gaan we naar Legoland.
Dan rijden we met zijn allen terug naar Nederland, dan komt zijn moeder naar Nederland vanuit IJsland voor 2 weken en daarna ga ik alleen weer mee terug naar Denemarken voor 2 weken.
Dus 6 weken zijn we samen!!! *O*
Dat is tenminste goed nieuws!!!
pi_127915632
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:23 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Aaaaah, dit lijkt echt heel erg op onze situatie! Mijn vriend zit nu voor ongeveer dezelfde periode op zee en als hij terug is, eind augustus, gaan we ook naar Rome. *O* (Laat even weten welke dingen absoluut aan te raden zijn als je elkaar zo lang niet hebt gezien en naar Rome gaat :P )
Ja zal ik doen als ik eraan denk. :Y Heb dan ook vriendin meer in het buitenland ;) In ieder geval moet je een ijsje gaan eten bij de beste ijssalon van Rome :9~ Zit vlakbij het Pantheon!
pi_127915662
quote:

quote:

Sterkte man ;(
pi_127927225
Erg jammer duracellkonijntje. Veel sterkte!

Ik probeer hier regelmatig even bij te lezen. 'Fijn' om te lezen dat er meer mensen in deze situatie zitten.
pi_128032748
Sinds gister niets meer van mijn vriend gehoord. Hopelijk neemt hij snel weer contact met me op en gaat dit niet veel vaker gebeuren
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:01:22 #238
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128033029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:55 schreef hupseflups1 het volgende:
Sinds gister niets meer van mijn vriend gehoord. Hopelijk neemt hij snel weer contact met me op en gaat dit niet veel vaker gebeuren
Heb je hem gisteren nog gesproken dan?
pi_128033738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb je hem gisteren nog gesproken dan?
Tot een uur of acht. Een half uurtje later kreeg ik een mail dat het contact voorlopig verbroken is. Hij zit bij de marine, dus ik kan had het kunnen verwachten. Maar ik vind het zo klote dat niemand mij kan vertellen wanneer ik hem weer spreek. Ik check ook continu mijn mail en whatsapp, maar het helpt natuurlijk niet
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:19:47 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128033772
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:19 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Tot een uur of acht. Een half uurtje later kreeg ik een mail dat het contact voorlopig verbroken is. Hij zit bij de marine, dus ik kan had het kunnen verwachten. Maar ik vind het zo klote dat niemand mij kan vertellen wanneer ik hem weer spreek. Ik check ook continu mijn mail en whatsapp, maar het helpt natuurlijk niet
Oh ja dat is klote ja, dat je dan in de onwetendheid zit, hopelijk kan hij snel contact met je opnemen.
pi_128036798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:19 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Ow wat lijkt me dat naar :*
pi_128111080
Ik heb zie nu sinds een maand een leuke meid die in 1 van de Baltische Staten woont.
We weten allebei wat we van elkaar vinden. Zij wil hier wonen en werken.

Maar ze is voor haar verjaardag gisteren terug gegaan en ze zei toen we afscheid namen, "I'll see you soon."

Bah ik mis haar nu al. Is allemaal nieuw voor mij dat latten. Hoe doen jullie dat met contact houden?

Ik denk dat ik het beste een sim kaart van Lebara kan kopen lijkt me?

Ik kan wel gratis naar haar bellen vanuit thuis dat dan weer wel :)
pi_128155697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh ja dat is klote ja, dat je dan in de onwetendheid zit, hopelijk kan hij snel contact met je opnemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:33 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ow wat lijkt me dat naar :*
Gelukkig vrijdag weer van hem gehoord. Communicatie werd uit voorzorg verbroken. Verder was er echt helemaal niets gebeurd. Gelukkig maar. Dat hij daar zit is al erg genoeg, daar hoef ik echt geen 'incidenten' bij te hebben. :N
  zondag 23 juni 2013 @ 16:54:10 #244
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128155777
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:51 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig vrijdag weer van hem gehoord. Communicatie werd uit voorzorg verbroken. Verder was er echt helemaal niets gebeurd. Gelukkig maar. Dat hij daar zit is al erg genoeg, daar hoef ik echt geen 'incidenten' bij te hebben. :N
Oh gelukkig zeg, maar kan me voorstellen dat je dan wel even in de zenuwen zit. :*
  maandag 24 juni 2013 @ 03:37:41 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128181753
Sinds twee dagen weet ik dat ik dit topic kan verlaten *O*
De details van het "hoe en waarom" horen we vanmiddag, in ieder geval staat vast dat ze (voorlopig) in Nederland blijft.

Voor de rest hier: hang in there!
  maandag 24 juni 2013 @ 07:35:36 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128182541
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 03:37 schreef RemcoDelft het volgende:
De details van het "hoe en waarom" horen we vanmiddag, in ieder geval staat vast dat ze (voorlopig) in Nederland blijft.

*O* *O*
  maandag 24 juni 2013 @ 08:46:05 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128183053
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 03:37 schreef RemcoDelft het volgende:

*O*
pi_128348534
Hee jongens even een vraagje: op de momenten dat jullie je vriend(in) in het buitenland erg missen, wat doen jullie doen om jezelf op te fleuren?
pi_128349774
Wat fijn om dit topic tegen te komen op Fok!

Ik ben nog geen onderdeel van maar kan me binnenkort waarschijnlijk aansluiten.

Ik heb mijn vriendin (Duitse) hier ontmoet en zij gaat binnenkort 3 jaar in Duitsland studeren. Aangezien ik (nog) geen plan heb ga ik proberen in het eerste jaar zo dichtbij mogelijk haar te zijn. Daarna moet ik echter wel aan een studie starten (als het goed is maar 2 jaar).

We houden echt verschrikkelijk veel van elkaar, ondanks dat we nog niet heel lang samen zijn. We missen elkaar al als we elkaar 2 dagen niet zien. Het vooruitzicht van de afstand die er over 2 maanden zal zijn (eigenlijk al 1 maan, maar in Augustus zal ik haar nog zo'n 2 weken zien) geeft me geen prettig gevoel.

Ik ben vooral bang dat de liefde zal vervagen, en wil eigenlijk alles in het werk stellen om dat te voorkomen en zij ook. Ik probeer toch alles maar te zien zoals het is. De afstand zal niet héél erg groot zijn, maar we zien elkaar nu toch 4 dagen in de week. Dat zal over een tijdje toch fors minder zijn, hoewel ik wel denk dat we elkaar in ieder geval 2-3-4 wekelijks kunnen zien.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:00:58 #250
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128351091
Vandaag komt mijn vriend naar Nederland!!!! *O* *O* *O*
En dan zijn we 6 weken samen, we vertrekken zondag naar Denemarken (hij komt hier naar toe voor mijn dochters verjaardag) dan blijven we twee weken in Denemarken, dan gaan we terug naar Nederland met zijn twee zoontjes en zijn moeder en neefje komen vanuit IJsland naar Nederland.
Na die twee weken gaan mijn dochters na hun vader en zijn zoontjes naar hun moeder en hebben we twee weekjes echt alleen. :D
pi_128404585
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van het allerlaatste pakketje dat ik naar mijn vriend ga sturen. Wat zijn dingen die ik absoluut niet moet vergeten? Ik heb nu o.a. een reisgidsje, een kussensloop met foto en leuk gedichtje, geinige ijsblokjes en een kaart met lieve berichtjes van familie. Hebben jullie nog suggesties?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:49:43 #252
318361 Bienelientjee
pi_129253187
Mijn crush heeft tot mijn verbazing zelf een datum genoemd. Dus 17 augustus ga ik weer voor een weekje naar Engeland. Zou er dan toch nog iets serieus uit gaan bloeien? :D Voorlopig ben ik happy! :)
pi_129311618
Net ruim twee en een half uur met mijn vriend geskypet (?) Ontzettend fijn om hem weer te kunnen zien. Aan de andere kant word ik er wel dubbel en dwars mee geconfronteerd met het feit dat ik hem echt ontzéttend mis.
Gelukkig hebben we vanaf morgen nog vier weken te gaan.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:58:34 #254
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_129664006
Ik weet niet helemaal of het het goede topic is, maar ik zit een beetje met een naar gevoel. :{ Hoewel ik nog niet heel lang een serieuze relatie met mijn vriend heb (bijna een jaar), gaat alles tot nu toe heel erg goed. Door schoolomstandigheden zijn er perioden geweest waarin ik hem minder kon zien, waarin we elkaar altijd erg misten, maar we zodra we elkaar weer zagen alles weer prima was.

Maar ja, dat is natuurlijk wat anders dan 3 maanden of een half jaar stage lopen in het buitenland. :{ Zonder buitenlandervaring heb ik veel minder kans op een baan in mijn toekomstige werkveld, maar ik heb zoveel horrorverhalen gehoord over lange-afstandsrelaties, ook in mijn vrienden- en kennissenkring, voornamelijk over relaties die vrij plotseling uit leken te gaan door de afstand, dat ik toch een beetje huiverig geworden ben. Het ging hierbij ook om langdurige, serieuze relaties waarbij gesproken werd over samenwonen en zo. Ook ben ik bang dat als dat mijn relatie niet uitgaat, ik mijn vriend waarschijnlijk zo erg ga missen dat ik me daar erg verdrietig ga voelen.

Maak ik me te druk? Of heeft iemand misschien tips? :o Ik wil niet mijn carrièrekansen ingooien, maar ik wil ook absoluut niet mijn relatie verliezen, omdat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_129665549
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:58 schreef Muisraket het volgende:
Ik weet niet helemaal of het het goede topic is, maar ik zit een beetje met een naar gevoel. :{ Hoewel ik nog niet heel lang een serieuze relatie met mijn vriend heb (bijna een jaar), gaat alles tot nu toe heel erg goed. Door schoolomstandigheden zijn er perioden geweest waarin ik hem minder kon zien, waarin we elkaar altijd erg misten, maar we zodra we elkaar weer zagen alles weer prima was.

Maar ja, dat is natuurlijk wat anders dan 3 maanden of een half jaar stage lopen in het buitenland. :{ Zonder buitenlandervaring heb ik veel minder kans op een baan in mijn toekomstige werkveld, maar ik heb zoveel horrorverhalen gehoord over lange-afstandsrelaties, ook in mijn vrienden- en kennissenkring, voornamelijk over relaties die vrij plotseling uit leken te gaan door de afstand, dat ik toch een beetje huiverig geworden ben. Het ging hierbij ook om langdurige, serieuze relaties waarbij gesproken werd over samenwonen en zo. Ook ben ik bang dat als dat mijn relatie niet uitgaat, ik mijn vriend waarschijnlijk zo erg ga missen dat ik me daar erg verdrietig ga voelen.

Maak ik me te druk? Of heeft iemand misschien tips? :o Ik wil niet mijn carrièrekansen ingooien, maar ik wil ook absoluut niet mijn relatie verliezen, omdat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest.
Zolang jouw vriend/vriendin tijdens een skype gesprek niet de deur van het appartement open doet om iemand binnen te laten en vervolgens per ongeluk de webcam aan laat staan t/m het moment dat hij/zij bezig is met een one-night-stand met de visite komt alles goed. :'(
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:12:49 #256
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_129675037
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zolang jouw vriend/vriendin tijdens een skype gesprek niet de deur van het appartement open doet om iemand binnen te laten en vervolgens per ongeluk de webcam aan laat staan t/m het moment dat hij/zij bezig is met een one-night-stand met de visite komt alles goed. :'(
Is jou dat overkomen? Wat een klotestreek zeg.....
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:53:18 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129675999
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wtf :o
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:22:22 #258
168576 Idioteque
take the money and run
pi_129979801
Heeft iemand nog een tip wat een goede manier/site is om de Nedelandse taal te leren?
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:05:14 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129981854
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:22 schreef Idioteque het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat een goede manier/site is om de Nedelandse taal te leren?
http://www.delftsemethode.nl/
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:54:33 #260
318361 Bienelientjee
pi_130487357
Zucht. Zojuist terug van mijn weekje Engeland. O+ Geweldige week gehad. En ik voel me zo ontzettend gelukkig bij hem. Ik kan het wel uitschreeuwen.

En nu ben ik weer uit mijn geluksbubbel. Thuis. :{ En heb ik weer van die oncontrolbare huilbuitjes, omdat ik het liefst NU al het volgende vliegtuig zou willen pakken en naar hem terug gaan. Of al mijn spullen oppakken en daar meteen settelen, weg uit Nederland. Zou voor mij geen probleem zijn! (zie ook laatste alinea)

Denk dat het verder wel de goede kant op gaat. Uit alles voelt het gewoon alsof we nu een serieuze relatie hebben. Dat is het eigenlijk ook gewoon. Hij praat alleen zo verdomd lastig over zijn gevoelens! o|O Ik wil het er bijna uit slaan! Maar qua alles wat we voelen als we bij elkaar zijn. Is het nu gewoon een relatie te noemen.

Hij stuurde me nog wel een tekst: I'm with you everyday xxx. Aangezien ik weer tranen had vanochtend, ik raak erg snel emotioneel en kon ze gewoon niet stoppen, want afscheid nemen vind ik in dit geval echt nog hartverscheurend. Ook omdat het gewoon zo goed voelt. Beter dan ik ooit met een ander vriendje heb gehad. En net voor vertrek zei die ook nog: We spreken elkaar elke dag en het is gewoon een tot ziens. We zien elkaar snel weer.

En hij heeft nu ook in het bijzijn van zijn vrienden wel duidelijk gemaakt dat er iets tussen ons is. Dus dat is ook een pluspunt in mijn ogen. Maar het liefst zou ik de woorden eindelijk eens uit hem willen horen. Dat het nu toch echt serieus is. Misschien binnenkort toch maar eens serieus gesprek forceren! :)

Lastig en pijnlijk is dat ik er niet eens met mijn moeder over kan praten. Ze is zo ontzettend gevoelloos. Met haar over gevoelens praten heeft nooit wat goeds gebracht. Ze wordt heel snel boos en afstandelijk erover. Ik ben net twee uur thuis, breng het onderwerp naar voren, want het huilen staat mij nader dan het lachen. En ze reageert gewoon gevoelloos, zonder enige empathie over hoe ik me nu voel. Ik zit daar huilend op de bank, recht voor haar neus, en ze kan gewoon geen serieus gesprek met mij aangaan. Ze werd alleen maar bozer toen ik haar daarop aansprak. Ik wilde gewoon even een serieus en warm moeder-dochter gesprek. Zucht...

Sorry voor het lange verhaal...moest het even ergens kwijt.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:41:47 #261
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130496216
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht. Zojuist terug van mijn weekje Engeland. O+ Geweldige week gehad. En ik voel me zo ontzettend gelukkig bij hem. Ik kan het wel uitschreeuwen.

En nu ben ik weer uit mijn geluksbubbel. Thuis. :{ En heb ik weer van die oncontrolbare huilbuitjes, omdat ik het liefst NU al het volgende vliegtuig zou willen pakken en naar hem terug gaan. Of al mijn spullen oppakken en daar meteen settelen, weg uit Nederland. Zou voor mij geen probleem zijn! (zie ook laatste alinea)

Denk dat het verder wel de goede kant op gaat. Uit alles voelt het gewoon alsof we nu een serieuze relatie hebben. Dat is het eigenlijk ook gewoon. Hij praat alleen zo verdomd lastig over zijn gevoelens! o|O Ik wil het er bijna uit slaan! Maar qua alles wat we voelen als we bij elkaar zijn. Is het nu gewoon een relatie te noemen.

Hij stuurde me nog wel een tekst: I'm with you everyday xxx. Aangezien ik weer tranen had vanochtend, ik raak erg snel emotioneel en kon ze gewoon niet stoppen, want afscheid nemen vind ik in dit geval echt nog hartverscheurend. Ook omdat het gewoon zo goed voelt. Beter dan ik ooit met een ander vriendje heb gehad. En net voor vertrek zei die ook nog: We spreken elkaar elke dag en het is gewoon een tot ziens. We zien elkaar snel weer.

En hij heeft nu ook in het bijzijn van zijn vrienden wel duidelijk gemaakt dat er iets tussen ons is. Dus dat is ook een pluspunt in mijn ogen. Maar het liefst zou ik de woorden eindelijk eens uit hem willen horen. Dat het nu toch echt serieus is. Misschien binnenkort toch maar eens serieus gesprek forceren! :)

Lastig en pijnlijk is dat ik er niet eens met mijn moeder over kan praten. Ze is zo ontzettend gevoelloos. Met haar over gevoelens praten heeft nooit wat goeds gebracht. Ze wordt heel snel boos en afstandelijk erover. Ik ben net twee uur thuis, breng het onderwerp naar voren, want het huilen staat mij nader dan het lachen. En ze reageert gewoon gevoelloos, zonder enige empathie over hoe ik me nu voel. Ik zit daar huilend op de bank, recht voor haar neus, en ze kan gewoon geen serieus gesprek met mij aangaan. Ze werd alleen maar bozer toen ik haar daarop aansprak. Ik wilde gewoon even een serieus en warm moeder-dochter gesprek. Zucht...

Sorry voor het lange verhaal...moest het even ergens kwijt.
Vervelend dat je moeder zo doet wanneer je net terug bent -O- En mooi dat het eindelijk de goede kant op gaat! Ik kan me nog andere posts herinneren... :P
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:17:49 #262
318361 Bienelientjee
pi_130498297
Haha, klopt. Toen was het allemaal ook nog erg pril. :D (En zeer nieuw voor mij!) Ondertussen gewoon al een jaar verder. (Sjeeez! Wat gaat de tijd snel!) Was ook zo'n 10 maanden geleden dat ik voor het laatst bij hem was (hij is wel nog een week hier geweest, zo'n 3 maanden terug) Maar het voelde aan alsof het pas een maand geleden was dat ik als laatst bij hem was!

Het echte woord is ook nog niet gezegd. Zo van: Ok, we hebben nu serieus een relatie (ff heel plat gezegd), maar het lijkt de goede kant op te gaan! Ik wil er wel voor gaan. Sta ook echt open om daar heen te verhuizen, mocht dit tot iets serieus leiden. Al blijf ik het nog wel allemaal erg spannend vinden. Maar ff heel slecht: YOLO! :D Ben tot nu toe erg blij dat ik vorig jaar het vliegtuig gepakt heb! Naar mijn idee/gevoel hebben we ook al gewoon een jaar een relatie.

Ik snap mijn moeder ook niet. Sowiesow heb ik geen fantastische moeder-dochter band, nooit gehad, maar als je dochter in tranen iets serieus komt vertellen? Ach ja. In detail zal ik daar niet op ingaan. Ik kan haar helaas niet veranderen, lesson learned (again). Dan deel ik mijn gevoelens wel met anderen. :)
pi_130499378
Hoe oud ben je Bienelientje? Woon je nog thuis?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:30:35 #264
318361 Bienelientjee
pi_130506122
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef Djibril het volgende:
Hoe oud ben je Bienelientje? Woon je nog thuis?
Ik ben 25, woon (helaas) nog thuis. Ben op dit moment zoekende naar werk.

Pff, vannacht wakker geworden. Half slapend, nog denkende dat ik daar ben :') Raar en tegelijk pijnlijk in mijn hartje tegelijk! :@
pi_130592566
vorige week weer terug gekomen uit brazilie, m'n vriendin blijft daar achter. heel raar, aangezien we icm haar halve jaar in nl een jaar echt samen zijn geweest. ga er met het wk sowieso naartoe, maar had ook een baantje aangeboden gekregen voor januari - augustus, even kijken dus
pi_130600669
Vandaag een jaar samen met mijn Zweed *O* Beetje jammer dat het nou net een week is nadat we na 4 maanden samenzijn weer afscheid moesten nemen voor onbepaalde tijd -O-
pi_130802826
Mijn vriendin komt eind deze maand weer terug na 5 maanden in Frankrijk geweest te zijn voor een stage. In het begin was het echt super moeilijk aangezien ze langer weg was dan dat we een relatie hadden (4 maanden relatie). Dit was dus een aardige test, maar gelukkig hebben we die doorstaan en zijn we zeker nog verliefd op elkaar. Er is ook werkelijk geen dag in die 5 maanden voorbij gegaan dat we elkaar niet gesproken hebben via whatsapp o.i.d. Kan niet wachten tot ze terug is :D
pi_130844764
Nou, wij hebben het er voorlopig ook op zitten. Twee weken terug heb ik hem weer opgehaald. Een paar dagen later zijn we een weekje naar Rome gegaan. Daar heeft hij me op de laatste dag ten huwelijk gevraagd!! *O* ^)
In oktober is hij nog drie weekjes weg. Daarna zien we wel
  donderdag 5 september 2013 @ 12:42:40 #269
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130844781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:41 schreef hupseflups1 het volgende:
Nou, wij hebben het er voorlopig ook op zitten. Twee weken terug heb ik hem weer opgehaald. Een paar dagen later zijn we een weekje naar Rome gegaan. Daar heeft hij me op de laatste dag ten huwelijk gevraagd!! *O* ^)
:D Gefeliciteerd!! *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 12:52:09 #270
318361 Bienelientjee
pi_130844974
quote:
*O* Gefeliciteerd! :D
pi_131605232
Ook ik mag me hier melden; heb waarschijnlijk wel de behoefte om zo af en toe even wat van me af te schrijven. Stiekem al vaker meegelezen, en heel veel respect voor degenen die het zo dapper volhouden!

Afgelopen week naar Curaçao vertrokken voor voorlopig minstens één jaar. Vriend is achtergebleven in Nederland. Officieel slechts 3 maanden samen, maar we kennen elkaar al 5 jaar en hebben het eerder afgehouden ivm andere stages in het buitenland tijdens de studie. Nu echter tóch besloten ervoor te gaan omdat we elkaar simpelweg te leuk vinden om het niet eens te proberen. De afgelopen maanden waren geweldig, het voelt allemaal zo ontzettend goed en vertrouwd, en ik heb eigenlijk bevestigd gekregen wat ik al langer wist en voelde: deze jongen is het voor mij! Maar dat maakte de (al eerder gemaakte) keuze natuurlijk bepaald niet gemakkelijker.

Ben nu nog behoorlijk aan het wennen (nieuwe baan, nieuwe woonplek, nog veel te regelen) en merk dat ik heen en weer word gesleurd tussen enorm veel zin hebben in deze uitdaging, en huilbuien van de heimwee (waar ik nog nooit eerder last van heb gehad..). Maar hoop dat als ik wat meer gesetteld ben dat wel over gaat, of in elk geval went. Gaat dat ook gebeuren?
pi_131786216
Leuk om al die verhalen te lezen hier!

Mijn vriendin is vorige maand voor bijna 4 maanden vertrokken naar Lyon, Frankrijk. Ze gaat daar een minor volgen en woont er op kamers nu. Ik vind het soms best wel moeilijk, maar ik ga er 17 oktober al naartoe, over twee weekjes al dus!

@ PseudorcaC
Mijn vriendin moest de eerste twee weken ook erg wennen, maar voelt zich er nu aardig thuis. Hopelijk geldt dat voor jou straks ook, sterkte!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:28:44 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131786445
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:59 schreef stroopwafelt het volgende:
Vandaag een jaar samen met mijn Zweed *O*
Gefeliciteerd!!

Ik ben ondertussen ook al weer een jaar en een maand samen met mijn IJslander, helaas is hij vorige week terug gegaan naar Denemarken voor onbepaalde tijd en we missen elkaar toch wel heel erg nu, Maar ja, we zijn natuurlijk ook 3 maanden samen geweest aan een stuk.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:29:54 #274
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131786487
quote:
Wauw super, gefeliciteerd!!!
*O*
pi_132254521
Nou ik meld me ook aan.
Heb vanaf begin tot einde gelezen, en jeetje zijn toch best veel mensen met hetzelfde "probleem"als mij.
Alleen nu beetje stil gevallen??

Sinds 3 maanden een vriend in curacao.
Tijdens de vakantie voelde het zo goed tussen ons.
Besloten om dit een kans te geven.
En ik ben zooo blij! hij maakt me echt de gelukkigste vrouw van de wereld!
Nou kreeg ik na mijn vakantie een rotperiode i.v.m familieomstandigheden.
Wilde me verjaardag niet vieren, uiteindelijk toch maar uit eten gegaan met groep vrienden.
En voordat we begonnen stond hij gewoon achter me als verassing.
Met een giga bos rode rozen!
Voor me verjaardag en dan vanwege die rotperiode.
Geweldige 2 weken gehad waarin ik helaas geen vrij kon krijgen, op me vrije dagen na dan.
Maaaar over 3 weken precies zit ik in het vliegtuig om eindelijk weer bij hem te zijn!
pi_132284185
Hey, wat een toeval, mijn vriend komt ook over precies drie weken al richting Curaçao!
Zou eerst pas in januari komen, maar door een meevaller al de kans om eerder eventjes hierheen te gaan.
Wat fijn dat je vriend even langs kon komen, lijkt me een heerlijke verrassing! En rozen zijn altijd goed :)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 01:38:20 #277
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132284411
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:20 schreef bubbeltje69 het volgende:
Nou ik meld me ook aan.
Heb vanaf begin tot einde gelezen, en jeetje zijn toch best veel mensen met hetzelfde "probleem"als mij.
Alleen nu beetje stil gevallen??

Sinds 3 maanden een vriend in curacao.
Tijdens de vakantie voelde het zo goed tussen ons.
Besloten om dit een kans te geven.
En ik ben zooo blij! hij maakt me echt de gelukkigste vrouw van de wereld!
Nou kreeg ik na mijn vakantie een rotperiode i.v.m familieomstandigheden.
Wilde me verjaardag niet vieren, uiteindelijk toch maar uit eten gegaan met groep vrienden.
En voordat we begonnen stond hij gewoon achter me als verassing.
Met een giga bos rode rozen!
Voor me verjaardag en dan vanwege die rotperiode.
Geweldige 2 weken gehad waarin ik helaas geen vrij kon krijgen, op me vrije dagen na dan.
Maaaar over 3 weken precies zit ik in het vliegtuig om eindelijk weer bij hem te zijn!
Wat een leuke verrassing :D
pi_132302618
Jaaa was echt geweldig!
En wat kunnen 3 weken dan weer lang duren he!!!
En PseudoraC zit je zelf al lang in curaçao?
Wonen/werken/stage??
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:26:00 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132357756
Het is nu alweer een maand geleden dat ik mijn vriend heb gezien en we hebben geen idee wanneer we elkaar weer gaan zien.
Ik mis hem zo erg, ik denk nu erger dan anders omdat we nu niet kunnen aftellen naar een volgend weerzien. :{
pi_132365832
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:26 schreef snakelady het volgende:
Het is nu alweer een maand geleden dat ik mijn vriend heb gezien en we hebben geen idee wanneer we elkaar weer gaan zien.
Ik mis hem zo erg, ik denk nu erger dan anders omdat we nu niet kunnen aftellen naar een volgend weerzien. :{
Oe, Snakelady dat is inderdaad een vreselijk gevoel. Het afscheid nemen is altijd shit, maar helemaal als je niet weet wanneer je elkaar weer gaat zien. Wat is de reden dat jullie nog geen datum hebben geprikt?

Ik ben zelf vorige week weer in Oostenrijk geweest bij mn vriend. We proberen elkaar nu om de 3 weken te zien en ik vertrek begin 2014 voor ''het echie'' naar Oostenrijk. We willen zo graag samen zijn dat we het gewoon maar gaan proberen. Spannend, maar we hebben er allebei alle vertrouwen in!
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:21:38 #281
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132365916
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:18 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

Oe, Snakelady dat is inderdaad een vreselijk gevoel. Het afscheid nemen is altijd shit, maar helemaal als je niet weet wanneer je elkaar weer gaat zien. Wat is de reden dat jullie nog geen datum hebben geprikt?
Hij moet binnekort wederom geopereerd worden aan zijn hand en hij mag nu het land niet uit zolang hij in de ziektewet zit.
En ik heb geen mogelijkheid nu om naar hem toe te gaan ivm de kinderen.

quote:
Ik ben zelf vorige week weer in Oostenrijk geweest bij mn vriend. We proberen elkaar nu om de 3 weken te zien en ik vertrek begin 2014 voor ''het echie'' naar Oostenrijk. We willen zo graag samen zijn dat we het gewoon maar gaan proberen. Spannend, maar we hebben er allebei alle vertrouwen in!
Super zeg!! ^O^
We hopen dat hij over een jaar ongeveer naar Nederland kan verhuizen.
pi_132366018
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij moet binnekort wederom geopereerd worden aan zijn hand en hij mag nu het land niet uit zolang hij in de ziektewet zit.
En ik heb geen mogelijkheid nu om naar hem toe te gaan ivm de kinderen.
Ow dat is inderdaad rot zeg.. dan merk je pas hoe groot de afstand kan zijn. Gelukkig zit het wat liefde betreft tussen jullie nog helemaal goed, *; .
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:27:21 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132366036
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:26 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

Ow dat is inderdaad rot zeg.. dan merk je pas hoe groot de afstand kan zijn. Gelukkig zit het wat liefde betreft tussen jullie nog helemaal goed, *; .
Ja, dat zeker! O+
pi_132366041
Lekker uitvak weer hoor x
pi_132422052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:04 schreef bubbeltje69 het volgende:
En PseudoraC zit je zelf al lang in curaçao?
Wonen/werken/stage??
Woon hier sinds januari ongeveer, ivm werk inderdaad.

Snakelady, hoop dat jullie snel een datum kunnen prikken om elkaar weer te zien! En Sunglasses, wat tof!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:15:34 #286
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132518382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 03:35 schreef PseudorcaC het volgende:

[..]

Woon hier sinds januari ongeveer, ivm werk inderdaad.

Snakelady, hoop dat jullie snel een datum kunnen prikken om elkaar weer te zien! En Sunglasses, wat tof!
Ik hoop het ook, ik heb het er nu wel extra moeilijk mee merk ik, ten eerste omdat er dus nog geen nieuwe datum is maar ook omdat er gewoon veel dingen gaande zijn in mijn leven, mijn oma is afgelopen dinsdag overleden en ik heb zo hard een knuffel van hem nodig, en hij heeft gewoon geen mogenlijkheid om hier te komen.
Ook hebben we beide volgende maand best wat feesten en dergelijke, en dat is natuurlijk leuk en gezellig maar ik zou hem zo graag mee willen nemen.
pi_132537499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik hoop het ook, ik heb het er nu wel extra moeilijk mee merk ik, ten eerste omdat er dus nog geen nieuwe datum is maar ook omdat er gewoon veel dingen gaande zijn in mijn leven, mijn oma is afgelopen dinsdag overleden en ik heb zo hard een knuffel van hem nodig, en hij heeft gewoon geen mogenlijkheid om hier te komen.
Ook hebben we beide volgende maand best wat feesten en dergelijke, en dat is natuurlijk leuk en gezellig maar ik zou hem zo graag mee willen nemen.
Gecondoleerd, en een vervangende knuffel! Wat naar, dan heb je je partner juist zó nodig en kan het niet...
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:44:24 #288
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132734731
Dank je wel.

En jjij komt vrijjdag naar Nederland!!!! *O*
Geheel onverwachts maar hij blijft waarschijnlijk twee weken, kan niet wachten, zo lang als we elkaar nu niet hebben gezien hebben we nog nooit gehad. ;)
pi_132767818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:44 schreef snakelady het volgende:
Dank je wel.

En jjij komt vrijjdag naar Nederland!!!! *O*
Geheel onverwachts maar hij blijft waarschijnlijk twee weken, kan niet wachten, zo lang als we elkaar nu niet hebben gezien hebben we nog nooit gehad. ;)
Wat ontzettend fijn! :-D. Ieder moment samen is er weer 1, zeker in moeilijkere tijden.
pi_132861322
Ik weet niet of het al in een eerder deel te vinden is. De zoekfunctie gaf geen resultaat en Google heeft me ook nog niet veel opgebracht, vandaar dat ik het even hier vraag:

Is er een soort van checklist voor wanneer iemand binnen de EU naar Nederland wilt emigreren? Voor zover ik weet kan diegene zich in laten schrijven bij de gemeente op mijn adres (als samenwonende), daarna kan er naar de IND worden gegaan.

Wat zijn nog meer belangrijke punten waar rekening mee gehouden moet worden? Kan de persoon bijvoorbeeld direct een ziektekostenverzekering afsluiten?
Is spullen verschepen de enige oplossing wanneer het om enkele meubels verhuizen gaat (is wat mij betreft te duur)?

Kan er direct een (gezamelijke) bankrekening afgesloten worden, en eventueel een mobiele telefoon-abbonnement?

Dit zijn zomaar wat dingen die bij mij te binnen schieten, maar ik ga er van uit dat ik nog heel veel vergeet/over het hoofd zie.
pi_132861486
Hoezo moet zo iemand naar de ind? Je mag als Europeaan gewoon gaan en staan waar je wilt toch?
pi_132863465
Voor zover ik weet geldt dat alleen voor de eerste drie maanden.
  zondag 8 december 2013 @ 17:49:14 #293
318361 Bienelientjee
pi_134053268
Heb zojuist mijn crush weer uitgezwaaid op Schiphol! ;( Damn, dat voelt altijd zo rot. Ik wil dan gewoon een potje huilen en mis hem meteen om mij heen! Wel weer een heerlijk weekje gehad! :)

En het hoge woord is er eindelijk uit! We zijn nu zo goed als écht samen! Hij praat sowiesow heel moeilijk over zijn gevoelens, dus ik moest het natuurlijk weer naar voren brengen! :D En i.p.v. de tijd er voor nemen, heb ik het ook uitgesteld tot 5 minuten voor uitzwaaien! :') _O-

Qua gedrag waren we al een tijdlang echt samen, hij zei ook dat we het toch eigenlijk al waren sinds het vorige bezoek, maar het was gewoon nog niet uitgesproken in die paar woordjes. Ondanks de afstand, die hij toch weer meldde, zijn we toch wel soort van officieel samen nu, zei hij! En niet dat ik nou zo graag mijn facebook status wil veranderen om het officieel aan iedereen te melden (wat ook nog niet gedaan is en dat wil ik er ook absoluut niet uit pushen), maar ik ben gewoon heel erg blij dat het er toch nu uit is gekomen, uit zijn mond. :D O+
pi_134055045
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 18:29 schreef FourTet het volgende:
Ik weet niet of het al in een eerder deel te vinden is. De zoekfunctie gaf geen resultaat en Google heeft me ook nog niet veel opgebracht, vandaar dat ik het even hier vraag:

Is er een soort van checklist voor wanneer iemand binnen de EU naar Nederland wilt emigreren? Voor zover ik weet kan diegene zich in laten schrijven bij de gemeente op mijn adres (als samenwonende), daarna kan er naar de IND worden gegaan.

Wat zijn nog meer belangrijke punten waar rekening mee gehouden moet worden? Kan de persoon bijvoorbeeld direct een ziektekostenverzekering afsluiten?
Is spullen verschepen de enige oplossing wanneer het om enkele meubels verhuizen gaat (is wat mij betreft te duur)?

Kan er direct een (gezamelijke) bankrekening afgesloten worden, en eventueel een mobiele telefoon-abbonnement?

Dit zijn zomaar wat dingen die bij mij te binnen schieten, maar ik ga er van uit dat ik nog heel veel vergeet/over het hoofd zie.
Ben je er inmiddels uit? Want ik zit midden in het proces, dus kan nog wel wat vragen beantwoorden als je dat wil?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134069869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:16 schreef essnhills het volgende:

[..]

[..]

Al 13 weken geen seks weer... Soms vraag ik mij weleens af of het instand houden van een langeafstandsrelatie wel zin heeft. Maar ja... niet alles draait om seks gelukkig :)
pi_134076409
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ben je er inmiddels uit? Want ik zit midden in het proces, dus kan nog wel wat vragen beantwoorden als je dat wil?
Het plan is dat mijn vriendin eind deze maand naar NL komt. Volgens mij moet ze haar geboorte certificaat meenemen, want deze is nodig om je in te kunnen schrijven. Deze week gaat ze het certificaat aanvragen, en dan moet het waarschijnlijk nog naar een vertaalbureau.

Zodra ze is ingeschreven wordt er ook een BSN-nummer aangevraagd, en zodra deze binnen is kan ze een bankrekening openen, zorgverzekering aanvragen, etc. etc.

Klopt dit ongeveer?
pi_134076569
Volgens mij klopt dat, dat je voor aangifte een geboortecertificaat nodig hebt (nog geen inschrijving hier, wel een sofinummer, inschrijven en BSN doen we in januari). Je kunt met een bsn of sofinummer inderdaad een bankrekening openen en daarna ook een mobiel abonnement afsluiten (lastig is dat sommige banken zoals ING een mobiel nummer gebruiken voor betalen, dus dan moet je tijdelijk jouw nummer even gebruiken en dat later nog eens laten omzetten. Daar moet je alleen wel weer voor naar de bank). Je kan dan inderdaad ook een zorgverzekering aanvragen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134226525
Mijn vriendin komt over precies 8 dagen weer lekker thuis :D
pi_134524295
Ik meld me op deze regenachtige dag. Ben hopeloos verliefd geworden op een exchange student en het was ook wederzijds. Onze relatie was perfect, helemaal niets te klagen. Waarschijnlijk wel de beste relatie ooit (en dat zegt zij elke dag tegen me). Nu is ze voor een maandje terug naar haar land (Japan) en ben al helemaal kapot en mis haar ontzettend erg. Ben benieuwd naar volgend jaar zomer als ze haar jaar hier heeft afgemaakt.
Ik hou zo veel van haar en ik mis haar zo erg ;(.
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:49:23 #300
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134524374
Skupen jullie nu wel o.us2.0? gelukkig is het nu maar voor een maand maar begrijp wel dta dat moeilijk is. :*

Mijjn vriend komt de 25ste naar Nederland gereden voor 2 weken, heb hem zo gemist.
pi_134524951
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:49 schreef snakelady het volgende:
Skupen jullie nu wel o.us2.0? gelukkig is het nu maar voor een maand maar begrijp wel dta dat moeilijk is. :*

Mijjn vriend komt de 25ste naar Nederland gereden voor 2 weken, heb hem zo gemist.
We hebben nog niet geskyped, wel even een belletje van 20 minuten gehad gisterochtend nadat ze aangekomen was en zo nu en dan een stroming aan whatsappjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')