abonnement Unibet Coolblue
pi_124232272
10 dagen *O*

Dan een afspraak maken met de IND om een VVR aan te vragen. Zitten er hier mensen die ook in dat traject zitten of hebben doorlopen inmiddels?
pi_124232405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:36 schreef eenvogeltje het volgende:
Vrijdag 22 maart en dinsdag 26 maart weer terug :) dus een lang weekend.
Lekker toch eventjes tussendoor? :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 18 maart 2013 @ 23:09:51 #53
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124232531
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:05 schreef Unstoppable het volgende:
10 dagen *O*

Dan een afspraak maken met de IND om een VVR aan te vragen. Zitten er hier mensen die ook in dat traject zitten of hebben doorlopen inmiddels?
Daar hoeven wij gelukkig niet doorheen. Ben wel benieuwd hoe het straks loopt bij jullie! En succes alvast :)
pi_124233232
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar hoeven wij gelukkig niet doorheen. Ben wel benieuwd hoe het straks loopt bij jullie! En succes alvast :)
Dank! Mijn vriendin is Amerikaanse, dus dat maakt het iets simpeler (geen MVV, documenten hoeven niet worden vertaald etc) maar er is op dit moment nogal wat onduidelijkheid over het oude/nieuwe beleid. Het was eerst zo dat je niet getrouwd hoefde te zijn, halverwege vorig jaar kon het alleen nog als je gehuwd was, en er is begin dit jaar aangekondigd dat die maatregel weer is teruggedraaid maar dat is nog niet allemaal in werking getreden (begin april als het goed is).

[ Bericht 22% gewijzigd door Unstoppable op 19-03-2013 00:02:53 ]
pi_124234060
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

[..]

Dank! Mijn vriendin is Amerikaanse, dus dat maakt het iets simpeler (geen MVV, documenten hoeven niet worden vertaald etc) maar er is op dit moment nogal wat onduidelijkheid over het oude/nieuwe beleid. Het was eerst zo dat je niet getrouwd hoefde te zijn, halverwege vorig jaar kon het alleen nog als je gehuwd was, en er is begin dit jaar aangekondigd dat die maatregel weer is teruggedraaid maar dat is nog niet allemaal in werking getreden (begin april als het goed is).
Lastig zeg dat je precies in zo'n wisseling beleid valt.. Succes ermee! :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 18 maart 2013 @ 23:42:20 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124234255
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

[..]

Dank! Mijn vriendin is Amerikaanse, dus dat maakt het iets simpeler (geen MVV, documenten hoeven niet worden vertaald etc) maar er is op dit moment nogal wat onduidelijkheid over het oude/nieuwe beleid. Het was eerst zo dat je niet getrouwd hoefde te zijn, halverwege vorig jaar kon het alleen nog als je gehuwd was, en er is begin dit jaar aangekondigd dat die maatregel weer is teruggedraaid maar dat is nog niet allemaal in werking getreden (begin april als het goed is).
Och handig, die wisselende regels :|W
pi_124235076
Helemaal omdat de IND wisselde reacties geeft, de ene zegt dat dossiers wel gewoon in behandeling worden genomen, maar een andere medewerker kan je vertellen dat ze op een aparte stapel gaan en niet worden behandeld tot circa half april.

We waren al plannen aan het maken om te trouwen (zodat we het papiertje hadden), maar toen werd bekend dat het beleid weer teruggedraaid werd. Het is in ieder geval wel fijn dat de regering niet voor mij gaat bepalen wanneer ik zou moeten trouwen of dat ik niet zou mogen samenwonen zonder getrouwd te zijn. Ook fijn is dat er bekend is geworden dat de leges fors moesten worden verlaagd, dus het is allemaal wat goedkoper geworden (onderschat niet hoeveel geld je wel niet kwijt bent aan het hele proces, alsof long distance niet genoeg kosten/stress/frustratie met zich mee brengt).

Afgelopen weekend het aanvraagformulier afgedraaid, alle 60+ pagina's :+
(een deel daarvan is natuurlijk niet van toepassing en is afhankelijk van je situatie)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:09:52 #58
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124235504
Je zal maar een foutje maken op één van die pagina's, dan krijg je vast het hele pakket weer terug :P

En ik begreep van anderen inderdaad dat het een behoorlijk kostbare aangelegenheid is. Nou ja, alles voor de liefde he ;)
pi_124238597
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:09 schreef kwiwi het volgende:
Je zal maar een foutje maken op één van die pagina's, dan krijg je vast het hele pakket weer terug :P

En ik begreep van anderen inderdaad dat het een behoorlijk kostbare aangelegenheid is. Nou ja, alles voor de liefde he ;)
Er is wel een moment om missende zaken aan te vullen en het is ook mogelijk een "proef"-aanvraag te doen (als het word afgewezen kost het niks geloof ik) maar dat is een nog langduriger en gecompliceerder proces heb ik begrepen
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:09:11 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124240689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:00 schreef Unstoppable het volgende:
Helemaal omdat de IND wisselde reacties geeft
Website, telefoon en balie geven soms inderdaad verschillende reacties. Bij de balie had ik het idee de juiste informatie te krijgen, maar ook daar moest de medewerker regelmatig weglopen om het "aan iemand te vragen"... Ik vroeg nog of ik niet direct met de persoon "die het wel weet" kon spreken :+ Maar dat kon niet.
De gemeente is trouwens nog veel erger, die geven 75% verkeerde informatie! Van de zotte natuurlijk dat de overheid dusdanig veel regeltjes verzint dat hun eigen personeel er niets meer van snapt... Wat mij betreft wordt 90% geschrapt!

Ontopic: Nog 5 dagen, dan is ze weer weg -O- Maar dit keer ga ik mee :) Helaas op andere vluchtdata.

[ Bericht 5% gewijzigd door RemcoDelft op 19-03-2013 09:50:13 ]
censuur :O
pi_124244683
Ik zit ook in de papiermolen van de IND. Hoop dat één van julie het snapt. Ik heb mijn vriendin (met Duits en Israelisch paspoort) 2 weken geleden aangemeld bij het stadhuis hier. We kregen daar een bewijs van bekendmaking mee waarop de IND een stempel zou moeten zetten voordat de inschrijving afgerond kan worden.
IND gebeld met deze info, afspraak gemaakt, maar nu krijg ik een groot formulier thuis waarop ik zou moeten invullen waarom mijn vriendin hier verblijft. We zijn geen geregistreerd partners, de meest voor de hand liggende mogelijkheid is dan omdat ze hier komt werken, maar dan moet er als bewijs een werkgeversverklaring worden meegestuurd. Echter, ze kan niet eens werk krijgen zonder dat ze een sofi-nummer+bankrekening etc heeft, en dat hangt weer van het IND af.. Kip en het ei verhaal dus.. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt hier?
pi_124248370
Ik zit in de papiermolen van de Zweedse 'IND', en daar is het een beetje hetzelfde met sofi/werk-kip-ei. Vandaar dat we nu voor een 'sambo' visum gaan, voor samenwoners (niet eens geregistreerd partners ofzo, Zweden is best wel vooruitstrevend op dat gebied). Dat is echt een visum, wat ik als EU-burger niet nodig zou hebben, en die aanvraag duurt dus ook veel langer dan wanneer ik daar gewoon heenga op basis van werk, maar ik heb nog geen werk en weet wel zeker dat ik sambo word, dus het is eigenlijk een stuk makkelijker via de 'moeilijke' weg :) Vreemd dat het ook zo'n gedoe is voor jouw vriendin, aangezien ze ook EU-burger is...
pi_124248720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:46 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zit ook in de papiermolen van de IND. Hoop dat één van julie het snapt. Ik heb mijn vriendin (met Duits en Israelisch paspoort) 2 weken geleden aangemeld bij het stadhuis hier. We kregen daar een bewijs van bekendmaking mee waarop de IND een stempel zou moeten zetten voordat de inschrijving afgerond kan worden.
IND gebeld met deze info, afspraak gemaakt, maar nu krijg ik een groot formulier thuis waarop ik zou moeten invullen waarom mijn vriendin hier verblijft. We zijn geen geregistreerd partners, de meest voor de hand liggende mogelijkheid is dan omdat ze hier komt werken, maar dan moet er als bewijs een werkgeversverklaring worden meegestuurd. Echter, ze kan niet eens werk krijgen zonder dat ze een sofi-nummer+bankrekening etc heeft, en dat hangt weer van het IND af.. Kip en het ei verhaal dus.. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt hier?
Als ze een Duits paspoort heeft zou dat alles helemaal niet eens hoeven eigenlijk. Ze heeft in beginsel als EU burger al recht op vestiging in andere EU landen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:57:50 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124249103
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:48 schreef Gamesua het volgende:
Als ze een Duits paspoort heeft zou dat alles helemaal niet eens hoeven eigenlijk. Ze heeft in beginsel als EU burger al recht op vestiging in andere EU landen.
Dat dacht ik tot voor kort ook... Blijkbaar heb je als Duitser in Nederland gewoon een verblijfsvergunning nodig, die je elke keer moet verlengen.
Oftewel zelfs de dingen die leuk klinken aan de EU vallen in de praktijk behoorlijk tegen.
censuur :O
pi_124249265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat dacht ik tot voor kort ook... Blijkbaar heb je als Duitser in Nederland gewoon een verblijfsvergunning nodig, die je elke keer moet verlengen.
Oftewel zelfs de dingen die leuk klinken aan de EU vallen in de praktijk behoorlijk tegen.
Dan mag je de IND lekker voor de rechter slepen want het botst duidelijk met EU recht (Artikel 56 uit mijn hoofd). Ik heb wel gehoord van die stickers voor Roemenen/Bulgaren omdat die tot dit jaar (of volgend jaar) nog onder een overgangsregeling vielen, maar dit slaat alles. Ik heb op mijn studie buitenlanders gehad die zich gewoon in een kwartiertje ingeschreven hadden en een deel is zelfs in Nederland gebleven zonder problemen en met werk.
pi_124250851
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:48 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Als ze een Duits paspoort heeft zou dat alles helemaal niet eens hoeven eigenlijk. Ze heeft in beginsel als EU burger al recht op vestiging in andere EU landen.
Ik weet wel dat je na 3 maanden officieel een stickertje bij de IND moet halen dat je rechtsgeldig verblijft, maar voor inschrijving bij het GBA leek dit me wel heel overdreven.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:56:45 #67
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_124306054
Heeey, hier ben ik weer eens. Degene die iemand in Engeland had leren kennen, maar hij wilde het verder niet serieus aan vanwege de afstand. Nu komt hij alsnog naar Nederland toe. (Het idee van echte "serieuze relatie" heb ik trouwens even bevroren, dus ik ga gewoon voor een super gezellige tijd samen! En we zien wel wat ons 3e bezoek aan elkaar zal doen! Je weet maar nooit!)

Nu is het de eerste keer dat ik een buitenlander Nederland ga laten zien. En ik vroeg me af of iemand nog wat leuke ideetjes heeft. (Als ik dit hier kan vragen, aangezien jullie er volgens mij meer ervaring mee hebben?) :P

Hij blijft van 25 april tot 5 mei. Ik heb nu:
Rotterdam (Euromast, Blijdorp, Erasmusbrug, Kubuswoningen, Haven)
Amsterdam (de bekende punten + onze laatste Koninginnedag de dag erna!)
Limburg (Snowworld, want hij skied graag, ik snowboard graag + 3 Landenpunt)
Den Haag (Scheveningen, Madurodam)

Iemand nog echt leuke plekjes ergens anders in Nederland, waar ik nu even niet aan denk, maar die erg leuk zouden kunnen zijn?
pi_124353829
Wat raar hoe je bijna twee weken lang jezelf groot kan houden en dan vervolgens instort omdat je iemand zó mist. Ineens.
pi_124365112
quote:
17s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:05 schreef hupseflups1 het volgende:
Wat raar hoe je bijna twee weken lang jezelf groot kan houden en dan vervolgens instort omdat je iemand zó mist. Ineens.
Zal niet de laatste keer zijn... :{ *internetknuffel*

Nou ik zit vanavond in Italië! Zal tijdens het eten van m'n zoveelste bord pasta aan jullie denken hoor~ O+
pi_124366589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:35 schreef eenvogeltje het volgende:

[..]

Zal niet de laatste keer zijn... :{ *internetknuffel*

Nou ik zit vanavond in Italië! Zal tijdens het eten van m'n zoveelste bord pasta aan jullie denken hoor~ O+
Veel plezier! :W
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_124368022
Leuke verhalen hier allemaal! ^O^

Ik heb zelf geen vriendin, ik zou wel eens willen weten hoe het voelt om iemand te missen :? :@

[ Bericht 1% gewijzigd door lavache op 22-03-2013 11:47:01 ]
PARIS - my life is as 500 days of summer -
pi_124370563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:35 schreef eenvogeltje het volgende:

[..]

Zal niet de laatste keer zijn... :{ *internetknuffel*

Nou ik zit vanavond in Italië! Zal tijdens het eten van m'n zoveelste bord pasta aan jullie denken hoor~ O+
Haha, gek genoeg helpt dit wel. Heel veel plezier in Italië!
pi_124380090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef lavache het volgende:
Leuke verhalen hier allemaal! ^O^

Ik heb zelf geen vriendin, ik zou wel eens willen weten hoe het voelt om iemand te missen :? :@
Het iemand missen-deel is kut :{w

Mijn vriendin had erg veel last van haar verstandskiezen en wou die graag eruit hebben voor ze volgende week hier komt. Afgelopen woensdag hebben ze alle 4 eruit getrokken en nu ligt ze met koorts/zeer pijnlijke keel/kaak op bed :(

Zo sneu, dat wil je echt niet in je laatste dagen daar, voordat je vertrekt. Nu kan ze niet eens genieten van haar laatste dagen daar, terwijl het misschien wel een jaar of meer gaat zijn voordat ze al haar familie daar weer ziet. En het helpt zeker niet met de stress van het pakken/vertrekken, als je zo ziek op bed ligt dat daar eigenlijk niks van komt.

Dat vind ik toch wel een van de moeilijkste dingen, als iemand ziek is en je kunt niet voor ze zorgen. Gedwongen toe te kijken vanaf de bank met mijn laptop, terwijl ze bijna huilend van de pijn in bed ligt ;(

Natuurlijk gaat dan ook nog eens het internet moeilijk doen en knalt het er al de hele dag uit (wat het anders nooit doet)
pi_124380671
Internet en technologie die moeilijk gaat doen is iets waar elke long distance relatie vroeg of laat wel mee te maken krijgt, maar het heeft altijd al een gruwelijke hekel gehad aan ons in het bijzonder. Toppunt was toch wel vorige maand:

Na mijn bezoek van anderhalve maand rond kerst/nieuw jaar wou afgelopen maand mijn vriendin maar niet ongesteld worden. Erg emotionele tijd natuurlijk, weer alleen zijn, ze had veel stress van het werk etc, maar je begint je toch wel zorgen te maken. Na bijna 10 dagen te laat, wij helemaal in de stress. We hadden net geregeld dat zij hier naartoe kon komen, kwa geld etc kon het allemaal net. Het leek er heel even op dat alles eens mee zou zitten en dat we eindelijk samen konden zijn, gebeurd dit opeens :{

Toen ze bijna 10 dagen te laat was heeft mijn vriendin een zwangerschapstest gehaald. Aardig om even te vermelden is misschien dat het de dag na haar 21ste verjaardag was (we hadden besloten te wachten tot na het weekend) en ik het hele weekend al lekker in de stress had gezeten hierdoor. Het was al kut genoeg dat je niet erbij kan zijn en ze met vrienden en familie een weekend aan het feesten is (wat haar gegund was natuurlijk, 21 is daar een big deal). Anyway..zij dus in een potje pissen en komt weer on cam zodat we samen het resultaat af konden wachten. De test zou accuraat moeten zijn na 3 minuten dus wij aftellen. Na een twee minuten kijkt mijn vriendin voor de 63ste keer naar de test om te zien of er al een tweede lijntje ontstaat. Opeen lijkt het beeld in slowmotion over te gaan en de kwaliteit word slechter. Ik zie de uitdrukking op haar gezicht veranderen en mijn hart slaat drie slagen over. Fuuuuuuuck ze is zwanger denk ik! Voordat ze ook maar iets kan zeggen word opeens de verbinding verbroken, stroom knalde er daar uit! Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen ik 2 minuten later een smsje kreeg met het nieuws dat de test negatief was.

Dus ja, internet/technologie, ze hebben ons al heel wat stress bezorgd lol

We gebruiken de pil en condooms btw, zo veilig mogelijk :P
pi_124385146
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:47 schreef Unstoppable het volgende:
Internet en technologie die moeilijk gaat doen is iets waar elke long distance relatie vroeg of laat wel mee te maken krijgt, maar het heeft altijd al een gruwelijke hekel gehad aan ons in het bijzonder. Toppunt was toch wel vorige maand:

Na mijn bezoek van anderhalve maand rond kerst/nieuw jaar wou afgelopen maand mijn vriendin maar niet ongesteld worden. Erg emotionele tijd natuurlijk, weer alleen zijn, ze had veel stress van het werk etc, maar je begint je toch wel zorgen te maken. Na bijna 10 dagen te laat, wij helemaal in de stress. We hadden net geregeld dat zij hier naartoe kon komen, kwa geld etc kon het allemaal net. Het leek er heel even op dat alles eens mee zou zitten en dat we eindelijk samen konden zijn, gebeurd dit opeens :{

Toen ze bijna 10 dagen te laat was heeft mijn vriendin een zwangerschapstest gehaald. Aardig om even te vermelden is misschien dat het de dag na haar 21ste verjaardag was (we hadden besloten te wachten tot na het weekend) en ik het hele weekend al lekker in de stress had gezeten hierdoor. Het was al kut genoeg dat je niet erbij kan zijn en ze met vrienden en familie een weekend aan het feesten is (wat haar gegund was natuurlijk, 21 is daar een big deal). Anyway..zij dus in een potje pissen en komt weer on cam zodat we samen het resultaat af konden wachten. De test zou accuraat moeten zijn na 3 minuten dus wij aftellen. Na een twee minuten kijkt mijn vriendin voor de 63ste keer naar de test om te zien of er al een tweede lijntje ontstaat. Opeen lijkt het beeld in slowmotion over te gaan en de kwaliteit word slechter. Ik zie de uitdrukking op haar gezicht veranderen en mijn hart slaat drie slagen over. Fuuuuuuuck ze is zwanger denk ik! Voordat ze ook maar iets kan zeggen word opeens de verbinding verbroken, stroom knalde er daar uit! Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen ik 2 minuten later een smsje kreeg met het nieuws dat de test negatief was.

Dus ja, internet/technologie, ze hebben ons al heel wat stress bezorgd lol

We gebruiken de pil en condooms btw, zo veilig mogelijk :P
Jezus, jullie hebben het wel te verduren gehad als ik dat zo lees. Gaat het nu allemaal weer goed? Toen mijn vriend mij gister belde viel de verbinding na zo'n 5 minuten al weg. Kwam ook niet meer goed natuurlijk. Pech voor mij, hij belde toen ik in de trein zat. Vervolgens door die plotselinge technologiefaal heb ik ruim een half uur in tranen zo stil mogelijk zitten huilen omdat ik vooral géén aandacht wilde.
Verder heeft hij nu opeens besloten dat hij zijn HBO wilt gaan doen. En dat hij voorlopig toch geen huis wilt kopen. Op zich allemaal oké, maar wel frustrerend dat ik het er nu niet echt met hem over kan praten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')