De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
Het allereerste begin van de werkzaamhedenquote:Op zondag 3 maart 2013 22:14 schreef Crientj het volgende:
Oh, en fotograferen door het hek? Prima te doen!
[ link | afbeelding ]
Nijverdal West by CarinaScheiberlich, on Flickr
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn.
Yes, dit was de eerste knip.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het allereerste begin van de werkzaamheden
Het hangt er trouwens wel erg vanaf wat voor lens je op de camera hebt, of het wel of niet lukt om door een hek te fotograferen
Deze mcn doet het in 7:15. Dat is overigens met alleen 40 km/h bij Raalte en 40 km/h bij binnenkomst van Nijverdal West. Geen Tijdelijke SnelheidsBeperkingen (TSB) onderweg.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.
Bedankt voor t meldenquote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...quote:ProRail heeft direct maatregelen genomen. Te weten:
1. Direct na het ongeval zijn treindienstleiders die het bediengebied Maasvlakte bedienen uitdrukkelijk geïnstrueerd om geen toestemming meer te verlenen om treinen op één en hetzelfde spoor te laten rijden. Door deze tijdelijke maatregel is de kans dat treinen onbedoeld tegelijkertijd op hetzelfde spoor naar elkaar toe rijden aanzienlijk verminderd.
Er is "Foei stout niet meer doen" gezegd?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
quote:Op maandag 4 maart 2013 08:35 schreef James1988 het volgende:
Eerste valpartij op metershoge voetgangersbrug bij station Breda
Komkommernieuws weer
NOESquote:Een meisje struikelt halverwege de trap, terwijl ze rent om haar trein te halen. Maar helaas....het is een brug te ver, de trein rijdt voor haar neus weg.
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
geniaalquote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.quote:
Tja. Modewoorden. Net als dat achterlijke "faal", da's over een paar jaar ook weer verdwenen.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
het voorkomt dat er andere beschildering op komtquote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
Dat zou ik verschrikkelijke symtoombestrijding van het proces rangeren vinden...quote:Op maandag 4 maart 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?
Gebruiken ze vrijwel altijd bij werkzaamheden, ook al keer zien staan op Heerhugowaard en Rdam Alexander.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).quote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Ik mocht Apeldoorn-Enschede doen. Kwartier eerder met de bus, want niet aansluiten. En ook een kwartier later want bus was al weg.quote:Op maandag 4 maart 2013 07:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bij het omreisadvies staat dus dat ik via Arnhem moet
Ik ga wel via Zutphen - Apeldoorn met Syntus en Arriva
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:53 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.quote:Groningen-Leer (Ostfr.)/Veendam
Maandag 4 Maart 12:09
Oorzaak
Tussen Europapark en Zuidbroek rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig.
Dat wordt het bij goederentreinen helaas al heel erg snel: er is eigenlijk maar één goede bron daarvoor is mijn ervaring en daar stikt het van de nummertjes en afkortingen... http://rolandrail.net/quote:Op maandag 4 maart 2013 12:14 schreef Helly het volgende:
Ik heb sinds kort ook uitzicht op het spoor (bij Eindhoven), is er ergens te zien wat er globaal aan goederentreinen voorbij komt? (Zonder dat het heel eng wordt met veel nummertjes enzo.)
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.
auto die afslaat vanwege zenuwen?quote:Op maandag 4 maart 2013 12:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon?quote:
Hee GHquote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Lijkt het eindelijk weer lente te worden en SCHIJNT DE ZON ook echt, is het weer niet goedquote:Op maandag 4 maart 2013 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon?
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef James1988 het volgende:
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen.
Sterkte, reizigers
Gelukkig maar. Een paar bodemplaatjes, dat is in een paar dagen opgelost, heb ik gehoordquote:Op maandag 4 maart 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden.
Ohjee, dat wordt met je vlaggetje in het spoor springenquote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.
Zelfde.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En weer een aanrijding op Deventer - Amersfoort. Of is dat nog steeds die van vanmorgen?
Ah okee. Had het niet meer gevolgd, had het opeens wat druk.quote:
Terwijl dat juist met evenveel kruisingen als normaal kan in Utrecht...quote:Op maandag 4 maart 2013 13:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v.
Intercity richting alkmaar en Nijmegen worden over Hilversum gestuurdquote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef James1988 het volgende:
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen.
Sterkte, reizigers
Hier dus meer foto'squote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Dat zijn nu ook niet echt voertuigen waarmee je zo even over dat bruggetje gaat (en binnen het PVR komt). Het lijkt me toch handige om in zo'n geval eerst contact te zoeken met de treindienstleider om even 5 minuten het treinverkeer te staken daar...quote:Op maandag 4 maart 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
die foto's zijn van de werkzaamheden die afgelopen weekend aan het baanvak plaatsvonden.
die van vandaag staan hier: http://112groningen.nl/Gr(...)-botst-op-kraan.html
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"quote:Op maandag 4 maart 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Dat kan je gerust een gravertje noemen, ik verwacht een grote kraan ofzo van 100 ton
Ja of een Atlas.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:50 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"
En dan zo'n klein kutding_!
quote:Lijkt dit je wat? Bestel dan nu een Dal Vrij abonnement, in de daluren onbeperkt treinen, nu voor maar 79 euro per maand! Gebruik de actiecode '1320' in de webshop. Veel reisplezier! www.ns.nl/dalvrij
quote:Op maandag 4 maart 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zie ik nou dat NS WEL in staat is om 4 regels onzin op een TBP te plaatsen, maar niet 4 regels zinnige info?
Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit!quote:Op maandag 4 maart 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
De 'Community of European Railway and Infrastructure Companies' heeft een toekomst t/m 2050 opgesteld. Het is wel Engels maar ook interessant leesvoer.
http://www.cer.be/media/a(...)2050_CER-EIM-UIC.pdf
http://www.cer.be/media/article/2401/Supporting%20Paper.pdf
Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit!
Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak.
Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Twee reizigers uit Amsterdam zijn vanochtend op d'Ablaincourt-Pressoir de Thalys uitgezet omdat ze teveel drugs gebruikt hebben. Een van de Twee is overleden in de reis naar het ziekenhuis.
http://picardie.france3.f(...)pressoir-210007.html
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn..quote:Op maandag 4 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn.
Gelukkig hebben we nog iets minder dan 37 jaarquote:Op maandag 4 maart 2013 17:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot.
Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn..
Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'...quote:Op maandag 4 maart 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden.
Ik heb het gelinkte artikel niet gelezen, ik ging dus af op wat hier was neergeplempt.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'...
En eentje heeft het ziekenhuis dus niet eens levend gehaaldquote:Op maandag 4 maart 2013 18:12 schreef James1988 het volgende:Ze hadden een overdosis verdovende middelen genomen en moesten naar het ziekenhuis. Een arts heeft ze onder zijn hoede genomen totdat de ambulance er was.
Dat niet, maar "elders" beweerde ik dat het een ander station was maar dat was dus niet zo.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn..
Inderdaad. Ik had zelf iets in gedachten dat de arm van een grote dragline over het spoor hing ofzo toen die spurt voorbij ging.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:50 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"
En dan zo'n klein kutding_!
Ik zie nergens een trapquote:Op maandag 4 maart 2013 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p
Eerste foto rechtsonderaan. Het licht was al klote genoeg, en ik wilde naar huisquote:
Wat een joekel van een ding, allemachtig.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat foto's van de trap hier: http://www.skyscrapercity(...)552333&postcount=970
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uitquote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Ohja, nu zie het ik het ja. Gezichtsbedrog een beetjequote:Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit
Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
En het is echt niet leuk om al die treden op te moetenquote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Vind je? In vergelijking met Arnhem en Delft vind ik het best een prima brug eigenlijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:31 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten
Beetje lopen is gezond.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehadquote:
Dat klinkt logisch, maar waarom is het hoogteverschil tussen de brug en de perrons zo veel groter dan in Zwolle?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
Ik ga 2x per dag over de brug in Delft, deze komt er dus 1x per dag bij (want 's ochtends ga ik eerst koffie halenquote:Op maandag 4 maart 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad
Geen idee, ik vermoed dat er geen overdekking is zodat mensen de brug niet als schuilplaats gaan gebruiken. Een voetgangersbrug waar reizigers overheen lopen is heel wat anders dan een voetgangersbrug waar tientallen reizigers op staan te schuilen.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren.
Niet nodig, de ingang aan de centrumkant blijft open. De reizigerstunnel met de roltrappen blijft dat ook, totdat de nieuwe tunnel wordt opgeleverd. Voor reizigers in een rolstoel is er nog een mogelijkheid om onder begeleiding de sporen over te steken.quote:En de lift, waar blijft die? In Den Bosch weten ze er ook binnen een dagje één te fixen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |